Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Helt herlig å kjenne på fokuset og skikkelig gode vibber her inne nå :)

 

Ja, fort gjort å tro at en velger fornuftig, greit med en kontrolljustering innimellom så en ikke luller seg inn i en falsk trygghet om at et måltid er bra når det ikke er det. Må frem med kjøkkenvekta en gang i blant fortsatt, men ikke daglig.

 

Fikk meg litt av en vekker da jeg skulle vise frem det jeg har lært meg til lunsjbesøk i forrige uke. Salaten var grei nok, men istedet for fetaost ble det norvegiabiter - og ALT for mye! Og klinte til med to karbonader til hver - vi hadde absolutt klart oss med en hver, kanskje halvannen til nød (ble jo middag til lunsj!). Men ost er jammen meg en kaloribombe! Der følger jeg rimelig nøye med for tiden og ihvertfall på mengden i oppskrifter som ikke er GR!

 

Ellers spiser vi middag såpass sent på kvelden at jeg ofte må ta kveldsmåltidet først :blink:

Hvor mye ca har du å rutte med av kcal til det kveldsmat, Gullmedaljekandidaten? Er jo dessverre ikke norske jordbær lenger å få, men frukt og vaniljekesam er ikke så galt, mener jeg å huske? Lenge siden jeg har hatt det nå...hmmm :)

Har litt standardmåltider for tiden som passer inn i dagsplanen, sjonglerer mellom dem - men de ligger kanskje i overkant av hva du tenker på?

Har vi meny2 alle sammen her?

 

Skal få bli med på et kostholds- og treningskurs nå, første samling er denne uka...litt spent på hva opplegget er (vil ikke gå på pulver!), men innebærer i alle fall tilgang på treningssenter i samme periode så har håp om å få innarbeidet noen hyppigere, men fortsatt overkommelige og gjennomførbare treningsrutiner.

 

Likevel - denne livsstilsendringsprosessen SKAL bære preg av minst mulig stressfaktorer, så tar alt bortsett fra kostholdskontroll på hverdager (og flest av dem) med knusende ro. Basta! :)

 

Dere er skikkelig go'e, jenter! Ha en flott onsdag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Så flinke dere er! WOW, sier jeg bare - stå på videre!

 

Jeg har fortsatt ikek evkt hjemme, skal fike det iløpet av denne uken... bare hatt altfor mye å ordne med i det siste.

 

Nå har jeg bestemt meg for å begynne på Easylife på treningssenteret hvor jeg trener. Det er et livsstilsprogram som går over 6 mnd-1 år med fokus på kosthold og aktivitet. Det er tatt utgangspunkt i tallerkenmodellen om dere kjenner til det, redusert karbo og ingen kaloritelling. Man kan starte opp med shaker og måltidserstattere i inntil 9 uker, for så å innføre flere og flere måltider i det daglige. JEG VET at karboredusert fungerer for meg, og jeg vet også at ved å følge et program over så lang tid vil jeg kunne klare å nå målet mitt om 75 kg innen et år! Jeg er et utpreget konkeransemenneske og blir veldig motivert av å møte andre i samme sitauasjon og kjempe mot et felles mål. Dette skal jeg få til!

 

Håper jeg likevel kan følge dere videre og være med på denne suksessfulle tråden selvom mitt program ikke er 100% Grethe Roede - men jeg er sikker på vi kan dele erfaringer på veien som får oss nærmere og næremere målet vårt :)

 

Ha en fortsatt flott onsdag, damer - vi "sees" plustelig :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72:

ukens vekt: 87 kg (-1,2 kg)(nedgang fra 27.05 -8,7kg)

neste delmål: 85 kg

 

sonar:

ukens vekt: 88,6 kg (0 kg( (nedgang fra 27.05 +0,7kg)

neste delmål: 85 kg

 

gullmedaljekandidaten:

ukens vekt: 90,9 kg (-0,1 kg)(nedgang fra 27.05 -4,1kg)

neste delmål: 88 kg

 

noris:

ukens vekt: 88,5 kg (kursstart)(nedgang fra 27.05 -5,8kg)

neste delmål: 85 kg

 

 

Fiffigfrøken,

ukens vekt: 102 kg - kommer sterkere tilbake med veiing :)

 

 

Fiffigfrøken; selvsagt kan du være med her! Skal bli spennende å følge deg på veien.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk sonar for nok en fin tabell med flotte resultater.

Fiffigfrøken.... stå på og det blir spennende å følge deg uansett hva du finner på.

 

Jeg følger i alle fall meny 2. Kveldene er en liten utfordring.... men det er mest fordi det fort kan bli litt sen spising for min del. Jeg prøver å tenker på hva jeg ikke har fått i meg i løpet av dagen. Feks melk.. eller yoghurt for min del, frukt og grønnsaker. hvis jeg ikke har hatt så mye fett i løpet av dagen så kan jeg gjerne ha en skive med peanøttsmør.... Det er da en fordel om jeg har skrevet ned hva jeg har spist i løpet av dagen. Så kan jeg se hva jeg mangler og lage mat etter det :)

Suppe er jo kjekt. Jeg har som mål å teste ut GR sin gulrot og ingefær i løpet av helgen.

Jeg fant også en oppskrift på frokostvafler på TV2 for noen år siden. Da skulle man spise to vafler. En med grønt og skinke og en med syltetøy.

Dersom noen er interessert så kan jeg finne oppskriften :) Kjempegodt alternativ til brød og knekkebrød :)

 

Nyt fredagen

Noris

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra hvordan suppa ble, noris! Vi hadde meksikanske tacosuppa i går igjen, kan ikke få nok av den, altså (men maks 1,5 porsjoner) - den er bare helt utrolig god, synes jeg :P

 

Ja, et alternativ til knekkebrødfrokost hadde vært kjekt. Har vært i DET oksehungerstadiet siden i går og er der fremdeles, aner ikke helt hvordan jeg skal stå i mot i løpet av helgen, men jeg skal kjempe alt jeg kan for ikke å havne i gammelt mønster igjen! :angry: Burde kanskje spise et standard knekkebrødmåltid, har lagt frem ingrediensene, men måtte bare skrive ut litt gruff først - med fingrene på tastaturet så har jeg i alle fall ingen hender ledig til å febrilsk lete etter noe spiselig jeg ikke skal ha (er temmelig skralt i skapene egentlig, men med ungdommer i huset så kom også litt mer inn enn det pleier, prøver å lukke øynene for det - hjelper at de har kjøpt det selv, jeg skal ikke røre det).

 

Flott tabell, sonar! Og lykke til med kurs, Fiffigfrøken, selvfølgelig vil vi at du skal oppdatere her inne om hvordan det går! Livsstilsendring er da ikke en GR-oppfinnelse, det er mange veier til målet og alle må finne sin egen!

Hvordan går det, Gullmedaljekandidaten? Funnet ut av det med kveldsmåltider og annet? Som du ser stanger jeg hodet litt i veggen denne helgen, tar i mot alt av råd, prøver alt som kan fungere!

 

Ha en fin lørdag og helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg laget suppa i dag og den skal vi jammen lage flere ganger.... Veldig godt og veldig enkelt.... men litt mye søl med både "foodprofessor" og stavmikser, men da er det deilig med oppvaskmaskin...

Tacosuppen skal jeg prøve....

Jeg laget også reinskav i uka, som smakte veldig godt, men neste gang skal jeg definitivt IKKE svi den... hehehehe... KAN anbefales :)

 

Nyt kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært fraværende i helgen. Venninnebesøk i Oslo. Kjempekjekt! Litt fest ang mat har det vært, men idag er det hverdag igjen.

 

Min største utfordring er fremdeles aktivitet. Måtte løpe på flyplassen går for å rekke flyet, men det er liksom ikke aktivitet det selv om jeg kjente blodsmaken i munnen tilslutt :blink: Det sier mer om formen enn selve aktiviteten.

 

Vekten viser idag 88,3 kg (-0,3 kg). Vekten er nok litt snill med meg idag, men det er nå sånn at det er dagens vekt som teller. Litt mer oppmuntrende også nå som ny uke starter.

 

Ønsker dere alle en fin ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve suppa di, noris :) Litt mer skeptisk til svidd reinskav :D hehe - har du rømme eller creme fraiche oppi da? Hva har du ved siden av? Mormoren min lagde alltid så god reinskavgryte...gode minner :)

 

En super venninnehelg etterfulgt av hverdag er suksessoppskriften, Sonar - moro! Min mandagsvekt er stort sett alltid snillere enn onsdagsvekt som er ukesvekt på GR-registreringen, så ser ned 0,5 i dag men det svinger garantert opp igjen før det går videre ned!

 

I helgen har jeg virkelig slitt med oksehunger...har fyst på noe å spise sikkert 24/7! Fredag kveld og lørdag morgen/formiddag holdt jeg på å gå fra konseptene...men så fikk jeg gått tur på lørdagen og selv om det ble to dager i overkant, så kom jeg i mål i går i alle fall :blink:

 

Flere av dere som er ekstra sultne nå i høstregnværet? Lurer på om det er temperaturskiftet eller no som spiller inn...eller om kroppen rett og slett nå vil ha litt mer inn en periode?

 

Dagens tall er altså 86,5 - laveste notering siden jeg startet i mai :)

 

Hvordan går det med Easylife, Fiffigfrøken? Funnet noen løsning på kveldsmaten, Gullmedaljekandidaten?

 

Ha en fin mandag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Heisann venninnehelg med masse god mat, men også salat, masse grønnsaker.... og et kjempekakebord (da kan man spise masse frukt, pavlova med masse bær, litt brownies og la det bli med det). Kveldsmaten for min del er bedre med hjemmelaget knekkebrød med masse grønt og egg. Blir skikkelig mett. Vekten i dag er 0.5 ned til 90.4(helgen ødela nok litt, men jeg er fornøyd nettopp derfor). Nå skal jeg faktisk på kurs i 4 dager - det blir fint - håper jeg får til jevne gode måltider og tar med knekkebrød og grønt. Dropper buffet - eller bestemmer meg på forhånd for akkurat hva jeg skal spise. Det er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Så flinke dere er til å finne og bruke oppskrifter. Suppe er jo fantatisk mat på denne tiden, hadde kjøttsuppe med masse rotgrønnsaker forrige uke, og det smakte fortreffelig.

 

I morgen starter jeg på Easylife. Er både spent og gleder meg på samme gang. Jeg reiser bort på studietur fra onsdag-fredag, så mulig jeg ikke rekker å oppdatere etter jeg har vært der, men jeg skal selvfølgelig holde dere oppdatert. Prøver å stikke innom i ny og ne, men er sjelden inne på GR siden, derfor blir det liksom ikke så naturlig, så jeg leser som tidligere skrev på mobilen, og der er det veldig vanskelig å svare :/

 

Tenk på denne tiden neste høst, da har vi alle nådd målene våres - det er en fantastisk følelse å kjenne på! :)

 

Liker denne: "A year from now you wish you started today"

 

Ha en herlig uke videre, damer! Stå på!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på Easylifekurs, Fiffigfrøken! :) Vi heier med fra sidelinja her inne, vi - alle veier fører til Rom, vet du!

 

Gullmedaljekandidaten - har du oppskrift og kaloriinnhold på den grønnsakssuppa di? Lurer på om ikke dét er cluet i denne fysefasen min...må jo fylle opp/mette godt? :D Forøvrig kan jeg ikke understreke nok hvor fantastisk god jeg synes meksikansk tacosuppa til GR er...kunne nok hatt den tre ganger i uka, men ungdommen hadde blitt sprø...er ikke så enig (kjæresten er enig med meg!). Ja, gjerne din suppeoppskrift også, Fiffigfrøken. :)

 

Nå er det straks i vei på venninnetreff...spent på hva som står på menyen :) Planen er som alltid å ta best mulige valg og ikke minst forsyne meg litt av alt, men mindre porsjoner enn i "gamle dager". Ei flis kake er lov, hvis det skulle dukke opp :)

 

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Jeg bruker ikke oppskrift, men tar det jeg har av grønnsaker:

Basis er 2 bokser hermetiske tomater (allerhelst MUTTI cherrytomater) +

Grønnsak-, Kylling- eller kjøttbuljong (ca. 1.5 l), 1 mild chili, krydder etter smak

 

Grønnsaker jeg liker å ha i:

purre

stangselleri

løk

masse paprika i alle farger

halvt kg gulrøtter

sellerirot (nydelig smak)

blomkål

 

Jeg dropper poteter. Men har gjerne i en halv boks bønner (uansett type-god proteinkilde) i den mengden jeg tar ut som skal varmes, hvis det er lunsj og skal mette litt mer. Beklager, men det er ingen nøyaktig oppskrift. Jeg lager også kjøttkraft/kyllingkraft hvis jeg har mulighet - det er nydelig basis. Snitter også oppi litt kål, om jeg har.

Men du må være litt kreativ med krydderet du selv liker.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg veide meg i går og det var ned 0.7 kilo. Nå er jeg 87,8. JEg er superfornøyd. JEg var sikker på at jeg hadde lagt på meg etter en helg med mye fy-mat... Men det har altså resultert i nedgang. Så da er jeg spent på om drittmaten slår ut på neste ukes veiing. Her er superoptimisten.... hehehehe

 

Reiskaven var en GR oppskrift. Jeg regner med den er på nettet Det skal oppi litt matfløte. Alt skal i samme gryte. Det ble kjempegodt... hehehe selvfølgelig når vi slapp å komme borti det som ble brent.

 

Jeg har startet med å registrere maten her på nettet igjen. Det er jo en utfordring. Krever litt ekstra, men jeg har bestemt meg for at jeg skal ta meg tid til det. Så får jeg se hva jeg klarer neste uke.

 

Ha en fantastisk uke alle sammen med alt dere strever med. Jeg er overbevist om at vi kommer i mål alle sammen.... Neste høst skal vi strutte av selvtillit... Kanskje vi skal sjekke gullprisen pr kilo for å finne ut hvor mange millioner vi har gått ned i vekt? hehehe

 

Ha en herlig natt :)

 

Noris

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg veide meg i går og det var ned 0.7 kilo. Nå er jeg 87,8. JEg er superfornøyd. JEg var sikker på at jeg hadde lagt på meg etter en helg med mye fy-mat... Men det har altså resultert i nedgang. Så da er jeg spent på om drittmaten slår ut på neste ukes veiing. Her er superoptimisten.... hehehehe

 

Reiskaven var en GR oppskrift. Jeg regner med den er på nettet Det skal oppi litt matfløte. Alt skal i samme gryte. Det ble kjempegodt... hehehe selvfølgelig når vi slapp å komme borti det som ble brent.

 

Jeg har startet med å registrere maten her på nettet igjen. Det er jo en utfordring. Krever litt ekstra, men jeg har bestemt meg for at jeg skal ta meg tid til det. Så får jeg se hva jeg klarer neste uke.

 

Ha en fantastisk uke alle sammen med alt dere strever med. Jeg er overbevist om at vi kommer i mål alle sammen.... Neste høst skal vi strutte av selvtillit... Kanskje vi skal sjekke gullprisen pr kilo for å finne ut hvor mange millioner vi har gått ned i vekt? hehehe

 

Ha en herlig natt :)/>

 

Noris

 

 

Gratulerer med flott nedgang, Noris! :) Deilig med litt belønning for strevet (og jeg tror at i blant så vil kroppen ha litt fy-mat, for ikke å gå i sparemodus...bare en teori nå i høst at litt ekstra fett innimellom så er kroppen fornøyd, hehe).

 

Ja, nå fant jeg reinskav-oppskriften på GRsidene - så jo veldig så bra ut, den må jeg prøve!

 

Forøvrig, greit å variere litt fra antall smørpakker :) sjekket gullprisen; 255,03kr/gram gull (255030kr/kg) - dvs at mitt forgylte vekttap er verdt 3 264 384kr!!! Litt kulere tall enn 25 og en halv smørpakke :D Hehhehe, nå føler jeg meg både lettere OG svært verdifull! :D

 

Ha en fin torsdag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, Noris! :)/> Deilig med litt belønning for strevet (og jeg tror at i blant så vil kroppen ha litt fy-mat, for ikke å gå i sparemodus...bare en teori nå i høst at litt ekstra fett innimellom så er kroppen fornøyd, hehe).

 

Ja, nå fant jeg reinskav-oppskriften på GRsidene - så jo veldig så bra ut, den må jeg prøve!

 

Forøvrig, greit å variere litt fra antall smørpakker :)/> sjekket gullprisen; 255,03kr/gram gull (255030kr/kg) - dvs at mitt forgylte vekttap er verdt 3 264 384kr!!! Litt kulere tall enn 25 og en halv smørpakke :D/> Hehhehe, nå føler jeg meg både lettere OG svært verdifull! :D/>

 

Ha en fin torsdag, alle sammen!

 

Heisann

 

Det er viktig å føle seg verdifull. Det skal vi også gjøre selv om den vekten vi mister ikke er i gull. ( da er jeg jammen meg ikke sikker på om jeg ville mistet den... hehehehe)

Det er i alle fall sikkert at det er deilig å være kvitt noen kilo som har tynget de siste årene. Forhåpentligvis er det for godt denne gangen.... men man vet jo aldri... Det er i alle fall sikkert at vi nå har fått noen nøkler som vi kan bruke når man kjenner bukselinningen stramme litt.... Da er det å ta tak i vekta og maten og styre seg ned dit man ønsker å være... og ikke minst der man trives...

 

Jeg får stadig høre at jeg kommer til å forsvinne om jeg skal ta av 20 kilo til.... men det er helt sikkert at jeg ikke kommer til å gjøre.. Jeg er jo bare 165 høy og ønsker å komme meg rett i underkant av 70 kilo. Det kommer til å være mye noris igjen etter at jeg har nådd målet mitt også. Jeg er ikke redd for det. Jeg husker at jeg for mange år siden avr på GR kurs og fikk vite at jeg skulle ligge på en vekt som var mellom 56 og 62 kilo.... men da flirte jeg litt.... Det er i alle fall ikke realistisk.... Sååå mye er jeg ikke villig til å ofre for å se alt for tynn ut. Hadde jeg vært i tenårene kunne kanskje... og jeg sier kanskje det vært realistisk...

Nei, man må finne en vekt man kan trives med og jeg tror at jeg kan være fornøyd med en vekt litt i underkant av 70.... og det er noen kilo til.... men her gir vi ikke opp.... neste delmål er jo 85 kilo.... men jeg er litt skeptisk om jeg klarer å nå det før september er ferdig.... men kanskje til kurset mitt er ferdig.... Det får ta den tiden det trenger.... Så er jeg sååååå glad for at jeg er en del av denne flotte gjengen her inne.... Her henter jeg inspirasjon og mot til å fortsette.... jeg skal jo også innrømme at jeg er litt i konkurranse modus.... slik at det er kjekt å kunne fortelle at jeg har mistet noen gram. Det er deilig å dele det med noen...

 

Gir dere dere selv belønning når dere har nådd delmålene deres?

 

Jeg lurer litt på hva jeg skal belønne meg med når jeg når den magiske 10 kilos grensen.... den jeg var innom i sommer, men som jeg egentlig tror var litt lureri fra vekten min sin side... men nå blir det mer på "virkelig" når det er på kurs... hehehehe... man må få lov å være litt barnslig...

 

Den grønnsaksuppa de hørtes herlig ut, Gullmedaljekandidaten....

Kanskje jeg skal prøve den en dag?? men jeg har ikke store problemer med å være spesielt sulten og ha hunger på kvelden...

 

Nyt kvelden med klem fra noris, som snart skal på korøvelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Gratulerer med super nedgang!

Jeg har funnet ut at jeg skal melde meg på GR aktiv kurs - trening og veiing og liten prat i gruppe. Jeg trenger nok mer ytre press og ytre kontroll enn jeg trodde jeg hadde behov for. Jeg skal kjøre på med full fokus til kurrstart om en mnd - fint med datoer. Jeg gjør jo dette for meg selv, og gleder meg til å se vekten gå enda mer nedover - sakte men sikkert - har nesten stoppet helt opp her. Ha en super helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med super nedgang!

Jeg har funnet ut at jeg skal melde meg på GR aktiv kurs - trening og veiing og liten prat i gruppe. Jeg trenger nok mer ytre press og ytre kontroll enn jeg trodde jeg hadde behov for. Jeg skal kjøre på med full fokus til kurrstart om en mnd - fint med datoer. Jeg gjør jo dette for meg selv, og gleder meg til å se vekten gå enda mer nedover - sakte men sikkert - har nesten stoppet helt opp her. Ha en super helg.

 

 

Heisann

 

Kurs er bra, men det er også viktig hvilket kurs du melder deg på. Mitt første kurs var et maxi kurs med en erfaren kursleder. Hun skulle slutte etter det kurset og det var ingen andre som holdt maxi kurs der hvor jeg bor. Så vi var en liten gjeng fra det første kurset som meldte oss på et standard kurs. Det er ikke det samme. Kursleder er flink, men helt ny og uerfaren(virker det som) og hun vet ikke hvordan det er å skulle kvitte seg med veldig mange kilo. Det er jo kun de som har tatt av mer enn 20 kilo som kan holde maxi kurs.... For de har selv merket på kroppen hva det vil si å ta av så mye...

Jeg merker i alle fall stor forskjell på de to kursene.

Det høres jo bra ut med aktiv, men det blir litt langt borte fra min virkelighet.... når jeg sliter med å gå, så er nok ikke det kurset det beste for meg.... hehehe.... Jeg holder meg til det jeg føler virker ganske så godt for meg. Jeg går jo ned i vekt, selv om jeg sliter med å se på speilbildet mitt at jeg har gått ned nesten 10 kilo. Jeg synes faktisk jeg ser helt lik ut... Kanskje det bare er hodet mitt som "ser" en tykk person i speilet, uansett hva som er virkelighet.... Vel det er uansett ganske kjekt når folk spør om jeg har tatt av mye, for de kan se det på meg... Det er kjekt, men samtidig må jeg si til meg selv at dette er bare en begynnelse. Det er langt igjen til målet, men det er i sikte.....

 

Jeg ønsker deg og alle andre kjekke medslankere... eller medlivsstilsendrere.... hehehehe... det var et rart ord.... en riktig god helg :)

Nyt helgen, selv om vi ikke trenger å dytte i oss alt som heter sjokolade og chips.... hmm... nå fikk jeg lyst på det.... selv om det kun er noen minutter siden middagen var ferdig.... vel.... mandag er ny veiedag.. og det blir spennende å se hva denne uken har resultert i.... Jeg har til og med klart å holde meg fra å gå på vekten hver dag.... noen dager siden, men spørs om det ikke blir litt sniking før mandag. Jeg skal prøve å holde meg....

 

Stor klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle flinke jenter og medlivsstilsendrere (bra uttrykk)! :)

 

Noris: hvordan er det med cm dine? Har du målt før og etter underveis i prosessen ned i vekt? Noen plagg som ikke passer lenger (skal visst kastes i følge kursledere i alle fall...hmmm...har vel noen "syndeplagg i skapet, gitt - men gitt bort/kastet noen, da). Finn et bilde av deg selv for ti kilo siden - gjerne det minst flatterende du kan finne :) og heng det opp et sted du kan se det ved siden av et fint av deg nå! Ja, øynene som ser kan nok kanskje lyve litt, så da er det viktig å "se" det på andre måter så kanskje hjernen fjerner litt av illusjonene av noe annet. Hvis du har et belte som du har kunnet flytte beltespenna et eller to hakk, sett det ut igjen til det du brukte før - sjekk alt som kan hjelpe :)

 

Jeg ser vekselsvis at jeg er ganske fin nå, synes jeg - og rett etterpå så ser jeg alt som kan forbedres...ikke lett, men siden jeg har lovet meg selv å sette pris på meg selv HELE VEIEN, så leter jeg etter fine ting ved meg selv - både i speilet og på alle andre områder :) Vi fortjener å ha det bra, ikke å gi oss selv mental juling!

 

Kurs er spennende - nå er du snart i gang, Gullmedaljekandidaten - kjempesmart å tenke at tiden frem til kursstart er tid for fokus, dette klarer du så bra og du vil nå målene dine!

Spent på å høre om du var fornøyd med din første kurskveld hos Easylife, Fiffigfrøken!

 

Har sittet og hørt på pulverprat på kurs selv, og kan ikke være annet enn ærlig på at jeg er veldig glad for at jeg har kommet så langt som jeg har gjort siden mai - fortsetter på GR selv om alle andre på kurset kjører litt pulver eller bare pulver (men det forteller jeg ikke de andre deltakerne - at jeg er en GR-jente, tenker de skal holde fokus på det kurslederen sier og finne sin vei).

 

Erkjennelsen min om at jeg elsker å spise god mat - og aldri kommer til å mene noe annet - har gjort at jeg fokuserer masse på å holde hverdager og annerledes adskilt - og tenker at det må jeg gjøre videre ned OG resten av livet ellers! Så, når hovedmålet (hva nå det viser seg å bli) er nådd, så må jeg bruke lang tid på å finne ut hvordan jeg takler hverdager - øve på å kjenne på meg selv hva som er "hverdagsporsjoner" og om jeg klarer å opprettholde planlegging og for eksempel lure måltider på jobben uten å alltid skrive det inn på registreringen. Annerledesdager føler jeg at jeg har kontroll på - at de kan fortsette å være "kose meg med måte"-dager, så lenge de er færre enn hverdagene.

 

Belønning for hvert delmål har jeg skrevet i signaturen min - men blir vel ikke skikkelig belønning før jeg kommer enda lenger ned og liksom skal gå litt bananas i klesbutikker... :) Gjør nok neppe det, er ikke noen god klesshopper, men kanskje det vil være mere moro om litt? Ellers hjelper det bare å ha et underveispunkt å passere og vinke farvel til (og aldri, aldri skulle se igjen!).

 

Ønsker dere alle en knakende fin lørdag med masse gode valg og mye kos med måte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld :)

 

Jeg har målt meg litt, ja og det er forsvunnet noen cm.... 16 rundt midjen :)

Jeg vet at det er bra, men det er like vanskelig å se det i speilet :(

Jeg skal jobbe med den biten...

I kveld har jeg bare gitt alt GR på båte, vel ikke helt... men jeg har virkelig kost meg med sjokolade og chips... I morgen er det tilbake til vanlig GR metode. Jeg har nesten ikke ikke spist grønnsaker i dag, men det skal jeg gjøre i morgen...

 

Nå er det snart leggetid :)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagskveld :)/>

 

Jeg har målt meg litt, ja og det er forsvunnet noen cm.... 16 rundt midjen :)/>

Jeg vet at det er bra, men det er like vanskelig å se det i speilet :(/>

Jeg skal jobbe med den biten...

I kveld har jeg bare gitt alt GR på båte, vel ikke helt... men jeg har virkelig kost meg med sjokolade og chips... I morgen er det tilbake til vanlig GR metode. Jeg har nesten ikke ikke spist grønnsaker i dag, men det skal jeg gjøre i morgen...

 

Nå er det snart leggetid :)/>

 

God natt :)/>

 

Wow! 16cm rundt midjen er jo kanonbra! Det må virkelig merkes på klærne dine, da?! Har "bare" gått ned 10cm rundt midjen selv - men det er minst en buksestørrelse ned, kanskje to! Bare det å vite at jeg IKKE skal opp igjen i de størrelsene hjelper stort på motivasjonen :)

 

Hverdag igjen i dag etter annerledesdag i går - ble uhyre sen middag og umulig å gjette hva den inneholdt av kalorier, så da bare spiste jeg sakte og ble god og mett men ikke stappfull (vel, kanskje ørbittelitt, men ikke som jeg før ville blitt - det regnes som suksess i min bok :rolleyes: - tror forøvrig de andre ble enda mer stappmett enn meg).

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! 16cm rundt midjen er jo kanonbra! Det må virkelig merkes på klærne dine, da?! Har "bare" gått ned 10cm rundt midjen selv - men det er minst en buksestørrelse ned, kanskje to! Bare det å vite at jeg IKKE skal opp igjen i de størrelsene hjelper stort på motivasjonen :)/>

 

Hverdag igjen i dag etter annerledesdag i går - ble uhyre sen middag og umulig å gjette hva den inneholdt av kalorier, så da bare spiste jeg sakte og ble god og mett men ikke stappfull (vel, kanskje ørbittelitt, men ikke som jeg før ville blitt - det regnes som suksess i min bok :rolleyes:/> - tror forøvrig de andre ble enda mer stappmett enn meg).

 

Ha en fin søndag!

 

 

Takk skal du ha for gode og oppmuntrende ord.

klart jeg har gått ned og klart at det er klær som er blitt alt for store, men det er ikke alltid like lett å sette pris på det. Jeg "glemmer" litt å stoppe opp å se på hva jeg faktisk har klart. Snart 10 kilo er jo veldig bra og det har gått veldig greit. Jeg skal ha en ny liten opprensk i skapet mitt. Mye av sommertøyet mitt skal bort. Neste sommer kan jeg jo ikke bruke det lenger.. for da har jeg jo nådd målet mitt og de klærne er jo maaaange nummer for store... Tenk så deilig å si det.... at klær er for store...

Jeg tror kanskje jeg har en tendens til å fokusere se veldig på målet at det er litt vanskelig å nyte her å nå situasjonen... Må nok sette meg ned å tenke litt på her og nå.... og alt som jeg har klart.....

 

I morgen er det veiing.... og jeg kjenner at det skal bli spennende.... uansett resultat så skal jeg være fornøyd så lenge det er ned bittelitt..... hehehehe... JEg føler ikke jeg har gått ned noe særlig.

Det blir en utfordrende uke, med flere kvelder ute... nesten hver kveld ute... Hmmm får planlegge godt, så skal det vel gå greit...

 

Ha en deilig søndag... nå er det kun litt kvelds som skal fordøyes.. og da er det om å gjøre å få i seg resten av melkerasjonen og frukten, slik at kostholdscoren blir 10.

 

Snakkes plutselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en liten hilsen til dere alle:

 

La ikke tanken på å nå målet skygge for gleden av å være underveis.

 

Dette var ukens ord fra min kursleder på nettkurset og synes det passet fint her hos dere ;)/>/>

 

Lykke til på aktiv-kurs Gullmedaljekandidaten og ny frisk uke til dere alle!

 

 

Gode og kloke ord :)

 

I min underveisglede har jeg ikke rikket meg ett eneste gram siden forrige uke. Det er første gang siden jeg startet på kurs at jeg ikke har gått ned i vekt.... når vi ikke teller med den perioden jeg holdt på for meg selv i sommer med egen vekt, som tydeligvis ikke stod helt i stil med GR-kursleders vekt... hehehehe.. Vel, nå er det i alle fall kommet til ett lite platå... der jeg står litt i ro... Jeg er bare glad jeg ikke er gått opp....

Så blir det å jobbe på til neste mandag.... da skal jeg i alle fall ned litt.... Jeg vil nå mitt neste lille delmål på 10 kilo.... så er det neste delmål på 85 kilo.... men det får komme når det kommer.... Denne uken har jeg utfordring med flere utekvelder.... I morgen er vi 4 venninner som skal møtes... Det blir veldig koselig, men kan fort bli litt mat også... Satser på sunne valg og litt ekstra sunt medbrakt i veska.... Så går det nok bra...

 

Jeg er da fremdeles på 87,8 kilo...

Ha en herlig uke medlivsstilsendrere :)

noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Litt stille på mandagsveiingsfronten? Glemte å melde inn selv, men har jo resultatet på telefonen :) Gikk opp igjen litt i dag, så var bedre i går - men, men :)

 

Gårsdagens altså: 85,9kg (Første visning av nytt tall, tar nok ei uke eller to før det dukker opp som onsdagsvekt også - men har all verdens tid!)

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Juni - du skrider nedover. Så bra.

Jeg er på 90.1, litt av en forbannelse... men egentlig handler det nok om at jeg ikke har god nok fokus. Det tror jeg - mange andre ting som tar energi og tanker for tiden. Men jeg går ikke opp - sankte sakte ned. Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...