Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Så flinke dere er med treningen.

 

Når det gjelder maten, så har jeg hele tiden ment at jeg har spist godt, men har nok ligget litt i underkant av alle de kaloriene jeg skal ha i meg hver dag. Jeg tenker kanskje at det ikke gjør så veldig mye så lenge jeg ikek får beveget meg så mye jeg skal.... men det vil jo vise seg :rolleyes:

 

Jeg bor i Rogaland og kjenner at jeg er spent på helgen. I dag var jeg og min mann på butikken for å handle litt. Jeg kjøpte inn en melkerull, som jeg skal veie godt inn. Har også kjøpt en liten cola cero... så i morgen blir det fest :PB)

 

Min mann lurte på om det var mulig å få trimpoeng ved at han kilte meg i en halvtime. Han mente i alle fall at jeg hadde fått trent magen.... Jeg mener det hadde vært en smule tortur... hehehe.. men er tvilsomt det teller som trimpoeng.

 

I morgen skal jeg servere og være på kjøkken i konfirmasjon til min venninnes datter. Der blir det mange fristelser, men jeg har bestemt meg for at kake skal jeg ikke røre... så vil tiden vise hva som skjer og hva som blir stappet i munnen....

 

Ha en herlig natt og lykke til med en ny dag i vår slankere fremtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fiffigfrøken

 

Lunsj kan være både suppe og grøt, salat og knekkebrød,

Har du prøvd kald grøt?

Jeg har en venn som har tatt en gastric bypass og legen på sykehuset tipset om kald grøt.

Den kan stå i kjøleskapet så lenge melken er holdbar. Jeg har også laget den med rismelk. Min kjære synes det er veldig godt og starter gjerne dagen med kald grøt.

Jeg blandet havregryn, kruskakli/havrekli, linfrø, solsikkekjerner. Kan sikkert ha i andre kornsorter også. Jeg har også litt rosiner, hakka svisker og tørka aprikoser. Hell på melk/vann/rismelk slik at det er litt bløtt. Settes i kjøleskapet over natten. Dette er mettende og veldig godt. Kan nok ta bort noe av den tørka frukten. Kan også bruke litt honning dersom det er behov for mer søtt.

 

Nå er det leggetid :) Kommer kanskje tilbake med mer lunsj en annen dag :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :D :D

 

Etter flere timer på et varmt og ganske travelt kjøkken klarte jeg å motstå kake. 1-0 til meg :) Det ble litt iskake og bær i stedet. Det er jo lørdag...

 

Kan litt hard jobbing i oppvasken telle som trimpoeng? :blink::P:rolleyes:

 

Melkerullen og cola cero smakte forteffelig. Jeg syntes at det ble litt i overkant mye også. Det hadde jeg ikke regnet med da jeg kjøpte sjokoladen i går. Det ligger mer sjokolade i kjøleskapet, men den skal jeg ikke røre. En åpnet chipspose i skapet skal jeg også motstå. Den har forøvrig ligget der hele uken.

 

I dag har jeg hatt over 1700 kalorier. Det er det meste denne uken. Jeg er mega spent på veiing på mandag. Tenk om jeg ikke har gått ned noe?? Da blir jeg skuffet. Men jeg blir kanskje skuffet om jeg har gått ned litt også. Jeg vet ikke... Kanskje det er sånn at jeg håper at jeg skal gjøre et kjempesprang første veiing, slik at motivasjonen til å fortsette blir større?? Jeg vet ikke. Det har kanskje noe med min mangel på tålmodighet å gjøre. For jeg skulle veldig gjerne vært kvitt mine 30 kilo i går, om du skjønner hva jeg mener??

 

Ja, ja.... kanskje jeg er litt pessimistisk fordi det er sent og jeg egentlig burde vært i seng for lenge siden. Jeg får se hvordan dagen i morgen blir. Alt pleier å bli litt bedre når jeg bare får sovet litt. I morgen... hehe... eller i dag er det en ny dag med mye muligheter...

 

Stor klem fra noris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Så flink du er :-) jeg har funnet ut at det beste er å holde seg helt unna alt søtt (foruten frukt) - da forsvinner også søtsuget! Det funker på meg hvertfall. Jeg brukte frimerkene mine på to glass hvitvin på fredag ;) det smakte fortreffelig ;)

 

Jeg er også spent på veiingen. Håper det gir resultater for deg også i morgen! Høres jo ut som du er på gang :-) ha en fortsatt strålende søndag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er en gammel traver her inne, med noen få oppturer (nedgang i vekt) og mange nedturer (stillstand, oppgang i vekt). Det er dessverre bare slik det er blitt. Men nå er det nok. Det er nok med dårlig selvbilde, omveier fra speil, unngå å bli tatt bilde av og salte, bitre tårer over en feit kropp. Det er patetisk. Ikke å være feit, det er ikke patetisk, men å være mistilfreds. Da er det to valg; gjør noe med det, eller bli tilfreds der du er!

Man er ikke et dårlig menneske selv om man er tykk og ikke får på seg klærne sine, men når man stadig går å sutrer og klager, blir sur og tung i humøret pga mistilfredshet, ja da bli det for dumt!

 

Har startet såååå uendelig mange ganger. Har startet tråder her inne, blitt med på tråder, men aldri har det vart lenge, og aldri har resultatet blitt som de skisserte målene.

Nå velger jeg å starte enda en tråd, og den skal bli den siste (har hørt det før...).

 

Var i helga på bytur og skulle kjøpe klær. Er jo så mye fint. Gensere gikk passelig greitt. Fant noen gensere kroppen min kan kle. Men fant ikke en eneste kul bukse som passer min kropp. Ble så skuffa, selv om det langt ifra kom som noen bombe. Enden på buksevisen ble at jeg kjøpte meg en bukse på zizzi. DET er første og siste gang!

 

Jeg begynte trening for 2 mnd siden, og er kommet godt i gang. Har 3 økter i uka. Her blir det gåturer som alltid inneholder motbakke og litt jogg. Det siste blir det forøvrig mer og mer av :)/>/>/>

Har også de siste 2 ukene fått inn litt styrke en gang i uka sammen med en venninne.

Dette gir motivasjon og mestringsfølelse.

 

Min store svakhet er ikke først og fremst maten; vi er en familie på 4, der to er små barn. Vi spiser vanlig sunn mat. Ungene har et strengt regime på godis. Men mor selv i huset følger noen andre regler. Og da skjønner dere vel at svakheten er, ja nettopp, godteri. Og først og fremst sjokolade!

 

Dette blir langt - her er mine tall og mål:

96 kilo

100 cm i midjemål

170 cm

30 år

 

Målsettingen er 26 kg bort! Har egentlig ikke noen tidsperspektiv på dette, men vil gjerne klare det ila 1 år! Delmål tar jeg etter hvert!

Delmål 1: KOMME IGANG

 

Metode:

Fortsette med trening ganger 3 pr uke.

Godis-spising midt i uka er forbudt. Kun litt på lørdag!

 

Noen som er med?

Hei, Nueva Vida!

 

Mener å huske navnet ditt fra sist jeg var i gang selv - det er nå ca 14 måneder siden (hvor alle månedene har inneholdt vektoppgang og jeg nå starter fra scratch pluss et par ekstra kilo :unsure:/>/> ). Så jeg kjenner meg uhyre godt igjen i det du skriver!

 

Nå holder jeg meg til samme gamle tråden min; Det sitter mellom ørene (på 10-20), siden alt det lure vi engang skrev der gjelder fortsatt - plukker opp tråden igjen, bokstavelig talt - og ser fremover!

 

Gikk på vekta nå 8. mai og fikk bakoversveis, heldigvis hadde jeg et par dager før det bestemt meg for at nok fikk være nok, det er ille å gremmes hver morgen over dårlig utvalg i klesskapet. Trenger ikke engang ha vært innom Zizzi for å skjønne hva du gjennomgikk på shopperunden din, sånn føles det hver gang jeg optimistisk prøver å finne ny bukse når den "gamle" er blitt tynnslitt pga gnissende lår :huh:/>/>

 

Er kommet i gang med registrering av mat i tillegg til vekt, og fra godterifråtsing nesten daglig (sååå sliten etter jobb og diverse andre dumme unnskyldninger) til å holde meg til kosemerkene! Vekta har allerede gitt meg litt oppmuntring, går daglig på den nå i oppstarten for å holde meg i skinnet, den er på vei ned! Det er langt til målet, denne gangen skal jeg ikke være utålmodig og belønne meg skikkelig ved hver eneste milepæl på nedoverveien, virkelig kjenne på antall smørpakker som jeg blir kvitt!

 

Så, gamle travere trasker videre?! Jeg er med! ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at vi blir flere her inne og at folk er motivert til å bli midre ;)

 

Jeg er kjempespent på min første veiing i kveld. Kjenner jeg er litt nervøs, men er helt sikker på at jeg har gått ned, men aner ikke hvor mye... Det vil vise seg.

Jeg synes den største utfordringen er bevegelse i hverdagen. Når en har en stillesittende jobb og liker godt å plassere rumpa i sofaen etter middag med strikketøyet, så er det jammen ikke lett å motivere seg til mer bevegelse.

Jeg vet jo at jeg burde, men det er så mange mer eller mindre gode unnskyldninger.

 

Perioden er jo en veldig god en så lenge det eneste jeg kan gjøre er å svømme eller sykle.... men jeg har jo ikke perioden hele tiden... hehehehe... heldigvis... Jeg må nok se om jeg kan forbedre trimpoengene mine i løpet av uken som kommer. Det får være et mål.

 

Har noen av dere prøvd noen av disse trim-dvdene inne på roede butikken? Kanskje det kunne være et alternativ.

 

Nervøs klem fra noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forvunnet med 1,3 kg.... :D JIPPI

Det er jo bra, men kjenner at jeg nok veldig gjerne skulle hatt litt til, men satser på jevn og god nedgang. Jeg bør jo være fornøyd ettersom jeg har hatt lite bevegelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp!

 

Hjemme igjen etter noen dager borte, og det var godt. Nå er det bare rydde opp etter turen, nullstille seg og gjøre klar til 17.mai-feiring.

 

Det er veldig moro å logge inn her og se alle som har skrevet, og hvor flinke dere har vært!

Nedgang, oppveiing av melkesjokolade og null-kakespising! Utrolig bra!!!

 

Utolmodigheten, det er min verste fiende. Syns jeg skulle merke enorme forskjeller på noen få dager/uker. Blir utolmodig, og gir opp. Det har skjedd så mange ganger. Dette vil ta tid, og det er greitt. Man må bare tenke fremover, og ha et langtidsperspektiv. Små skritt hver dag og hver uke, vil føre oss dit vi vil. Men det er hard jobbing, og det vil til tider bli både slitsomt og vondt. Men det vil også bli mange gode følelser. Tenk dere følelsen av at favorittbuksa passer, genseren blir romsligere over magen, formen blir bedre, huden gløder, mestringsfølelse av å stå imot en fristelse, kroppen som blir fastere, humøret som blir bedre og ikke minst; energien som gradvis øker!!

Det er så mange gevinster. Og JA, vi må betale litt for dette. Vi må presse oss ut på en trimtur når vi helst ikke vil, vi må stå imot fristelsen som plutselig står på bordet i et venninnebesøk en helt vanlig tirsdag. Men vi får lov til litt. Litt på lørdag, litt på en bursdag/konfirmasjon eller andre spesielle dager.

Måtehold er stikkordet, men det må være måtehold og det krever disiplin. Det er vi klar for jenter! Vi ser jo alle at skikkelig innsats bærer frukter!

Vi er flinke, og dette klarer vi fordi vi, våre nærmeste og framtida vår fortjener det!!

 

Hei juni72! Husker nicket ditt. Ja, disse boksekjøpene som aldri blir noe av er ikke moro. Det er skikkelig trist at den ene kule, fine buksa etter den andre ikke passer. Står i prøverom, har sett på buksa og tenker at den passer garantert, er jo så stor...men nei. For trang! Står i prøverommet svett, kvalm og gråten sprengende på. Nei, det er det slutt på!! Velkommen tilbake! Håper du vil følge med her inne også :)

 

I dag skal jeg begynne skikkelig registrering. Nå har treninga vært stabil så lenge, at jeg tenker at der har jeg kontroll. Da er det maten! Det er der utfordringene ligger, men jeg er klar for en kamp. Skal på butikken i dag, og der blir det innkjøp av sunn mat!

Her skal kosen være lørdag, og det skal være litt. Det skal også være lov med litt på spesielle dager (konf, dåp, bursdager, 17.mai..) Men bare litt!

 

Gleder meg så til å fortsette, og kjenne gevinstene av sunn hverdag og nedgang etterhvert.

 

Trening med venninne i kved, og med nye joggesko må jo det gå som en drøm :)

 

Dette ble langt, damer...beklager! Hadde mye på hjertet etter noen dager borte!

 

Er så glad dere vil følge meg her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Nueva Vida, noris og Fiffigfrøken!

 

Ja, jeg har også skjønt nå at dette må få lov til å ta den tiden det tar - så lenge det går i riktig retning! Ser frem til tider i prøverom hvor det er GØY å prøve bukser, har jo vært der én gang før (og nå ligger de buksene som da passet en kort stund som en hån i skapet - men endrer synet på dem til MÅL i stedet, da er det bare positivt at de ligger der og venter på meg).

 

Første uka er overstått, kan ikke skryte av noen stabil treningsrutine, nei, men har gått mer tur enn tidligere måneder OG har vært flink med maten hele uka. Med full godtebråstopp og tilmålte porsjoner har det resultert i 1,8 kg nedgang fra forrige onsdag. Da er det en liten milepæl, hurra for meg! Første gang pila på vektkurven peker i riktig retning på nesten 14 måneder, det er bare å fortsette! Jeg vet jo allerede at det ikke blir like bra hver uke, så der er jeg forberedt.

 

Skriver i egen dagbok, men følger med her inne også - blir så motivert av å dele medgang og motgang, gode råd og flott støtte ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Flott, juni72. Fantastisk nedgang, så flink du har vært :) Da er det bare fortsette den gode driven. Alle oppturer er med på å motivere oss videre fremover!

 

Jeg har hatt en fin dag, matmessig. Har gått bra :) Deilig å gi kroppen gode næringsstoffer og sunn energi. Skal få registrert maten, og se hvor jeg ligger. Har kost meg med mango og kiwi til kos nå, så blir det kveldsmat om litt!

 

Har hatt en god treningsøkt i øse-pøse-regnvær..hehe..deilig! Har løpt tilsammen 30 minutter, 15 minutter x2. Mellom joggeøktene hadde jeg en god styrkeøkt, kettlebell, på 15 minutter.

 

Nå er det sofa og kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ooopss...

Registrerte maten fra i går, og det ble aaalt for mye. Over 2000kcal?!!

 

Har ikke spist godteri, men ser at jeg har spist mtn som er noen kcaltyver:

* Er veldig glad i ost, og det ble det til to måltider

* Spiste kaviarmix, mye kcal, men hjertegodt

* Valgte fine frokostknekkebrød til kveldsmaten, istede for husman, det ble også noen ekstra kcal

* spiste middag borte, der ble det hamburger og pommes frites. Pommes fritesen var riktignok stekt u/fett, men likevel noen kcaltyver her.

 

Nå er det rydding, ordning av klær og vasking til i morgen og helga :)/>

 

Skal få til en treningstur ila dagen :)/>

 

Ha en flott dag, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trente jo godt, Nueva Vida, da må kroppen ha litt ekstra, så den ikke går over i sparebluss - kan ikke tenke meg at totalen ble så gæren likevel, jeg. Du har jo vært bevisst i flere av valgene, og samtidig fått en påminnelse over matvarer (kcaltyver - genialt uttrykk! ;)/> ) du fint kan bytte ut med neste gang :)/>

 

Ha en strålende 17.mai og pinsehelg, alle sammen! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Det er sant, juni72!,

 

Da står en helg med mange fristelser for tur, go on girls :)

 

Nå skal barna i seng, og mor sjøl skal ta en styrkeøkt på stuegolvet ;)

 

GRATULERE MED MORGENDAGEN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av deg nå, Nueva Vida,, fikk på meg joggesko og treninggstøy og gjorde unna en times øvelser på treningsrom! Så deilig følelse etter gårsdagens restaurantmat - nå blir det sen brunsj, noe sunt skal det bli! Og endel trasking og så det sunneste snackset til kveldens TVshow - har funnet et sted de selger oliven og fetaost løsvekt, er bedre enn godis og sjokolade ;)

 

Ha en flott lørdag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Hei, hei!

 

Glemmer helt å gå inn her jeg.

Da hadde jeg tatt av 0.7 til tross for "månedens utfordring" (tante rød) og litt mindre trening - så skal si meg fornøyd :) På 17 mai unnet jeg meg både litt pavlova og champagne - men det var også planen :)

 

Har dere hatt en deilig langweekend?

 

 

Jeg registrerer alt jeg spiser, ingen store overaaskelser annet enn at jeg til tider spiser litt for lite, selv om jeg har det jeg skal ha til hvert måltid og frukt/melk. Får det ikke helt til å stemme, men jeg fikk streng beskjed om at jeg ikke måtte under 1850 kcal - som er mitt hvilestoffskifte. Så da er det bare å spise litt ekstra nå i kveld. Tenkte jge skulle lage kakao (ekstra lett melk, kakao og bittelitt sukker) - orker ikke mere mat jeg, men jeg må jo få i meg alle disse kcal.

Mat, mat, mat - døgnet rundt.

 

Merker jeg er misunnelig på samboeren min som går Roede mann og tar av 2-3 kg hver gang. Det er urettferdig :( Men sånn er det med oss menn og kvinner, dessverre.

 

Sender dere alle en god klem:) Velkommen til forumet til dere nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flinke dere er! Finner sunne alternativ til kos og greier!

Maten med meg denne helga, har gått dårlig. Dessverre. Og det viser seg. Vekten, som o dag viste 96,4. Det er over 2 kg opp siden 10.mai :(

Kjipt, men jeg vet hva som skal til, og hva som gjør det.

 

Treninga har jeg vært flink med, har tre økter denne uka, til tross for at jeg ha vært borte alve uka. Meget tilfreds med det. ;)

 

Nå er tiden skikkelig inne for å end maten, og jeg er klar!

 

Jeg har hatt en skikkelig hyggelig 17.mai og pinshelg. Fint ær, mye kos, familietur i skogen, vennebesøk, familiebesøk og sist men ikke minst; veranda- og utkos med mann og barn! Jeg klager ikke :)

 

Har satt neste delmål, for nå føler jeg at jeg mentalt har kommet igang, selv om det sklei skikkelig ut i helga. Neste delmål er å komme ned på 90. Satte ikke noen tidsfrist på det, men tenker at det skal gå til ferien om 7 uker :)

 

Håper folket har hatt en fin pinse :)

 

Sommerklærne er forresten like trange i år som i fjord. Selv om jeg i fjord tenkte at neste år...... You know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi er i samme båt, er vi ikke? ;)

 

Fikk trent en time, det er så, men i matveien gikk det ikke så greit (selv om jeg VET vi var flinkere på turen enn vi ellers ville vært) - det ble opp på vekten for meg også, 0,8 siden torsdag (til 97,8).

 

Jeg er også klar for å fortsette, har alt registrert inn dagens første måltid, resten av dagen skal også bli bra!

 

Vi har samme delmål på 90kg, Nueva Vida, og jeg har heller ikke satt meg noen tidsfrist. I tillegg har jeg bestemt meg for å sette pris på ALL nedgang, derfor skal jeg ikke henge med leppa om jeg ikke når delmålet innen ferien starter i slutten av juni, men bare fortsette å være flink med matvalg og registrering og å jobbe mot dørstokkmila.

 

Leser en fin bok, der mantraet "Enjoy now!" traff meg i hjertet - jeg skal nyte hvert eneste flinke øyeblikk på vei nedover i vekt, i stedet for å rastløst og utilfreds jage mot neste mål, jeg er GLAD for at jeg har satt et mål og bestemt meg for å klare å gjennomføre det! Og jeg er VELDIG glad for at jeg har funnet tilbake til forumet etter 14 måneder borte fra det - en seier for meg, bare det :) Masse å sette pris på allerede nå!

 

Fin pinse har det vært, nå er det hverdag igjen for denne dama ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Blåmandag....

 

Etter 4 dager med herlig helgemodus, var tirsdagsmorgene tung for store og små! Men det er hverdagen som gjør helgene, ferien og fridager så herlige!

 

Nå er det sunn mat og trim som gjelder, 2.delmål skal nås :)

 

Er strks klar for en treningsdate med en venninne, og så må vel klær vaskes hus shines etter en langhelg!

 

KLem til alle, ha en flott og sunn uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei nueva vida og Juni 72 -

langfri er vidunderlig og rutinene i hverdagen er litt av en kontrast.

Fokus på sunn mat og trening er bra. Mitt andre delmål er også 90 kg og jeg vil gjerne være med og holde oppe fokuset hos dere og meg selv for å nå dette. Så imponerende at du 'nueva vida' skal trene straks - misunner deg litt det - jeg har så stillesittende jobb. Men ikke glem at husvask kan være en god treningsrunde. Er så vidunderlig å være i rent hjem.

 

Hvor lenge tror du/dere at du 'trenger' på å nå ditt 2. delmål?

 

Ha en fin trening nueva vida.

 

Hilsen gullmedaljekandidaten (som ikke er helt på sisteplass, men veldig langt unna der jeg vil være - på pallen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, gullmedaljekandidaten :)

 

Flott at du vil være med! Jeg har i utgangspunktet ikke satt noe tidsperspektiv på det, men ønsker at det skal være nådd til ferien starter 12.juli. Så tenker jeg at neste delmål vil være naturlig å kanskje holde vekten ila ferien...? Vi får se.

Det er målet mitt i hodet, og det jeg ønsker å jobbe mot! Med rett fokus og hard jobbing, skal det gå!

 

Jeg hater disse fristelsene hele tiden. Konfirmasjon, bursdag (vi har bare 4 bursdager neste mneden her i huset...). Mental jobbing, mental jobbing, mental jobbing!!!

 

Treningsturen i dag ble super i det fine været. Våknet til øsepøse regnvær, men det letnet og nå er det 25 varmegrader i solveggen B) Flott gåtur sammen med en god venninne. Det ble faktisk en tur på 1 time og 50 minutter. De siste kilometerene gikk litt sakte pga gnagsår. Jepp...sikkert sommertegn; nye joggesko = gnagsår. At man aldri lærer! Så de neste dagene blir det crocs og trening uten sko. Det vil da si at vi må gå for innetrening og styrke. Viktig at det får grodd skikkelig, hvis ikke blir det langvarig. Kan forresten ta en sykkeltur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har kjøpt meg fiberrik i dag, de var jammen gode :) Også kjøpte jeg avokado..er avokado-elsker, men bør jo ikke spise det for ofte, og det gjør jeg ikke heller. Mye kcal, men sunt fett da :)

 

Koser meg!

 

God i kroppen etter treningstur (minus såre gnagsår), mett i magen, skal ha kveldsdessert med mango og kiwi, og har lånt nye bøker på biblioteket!

 

Motivert og glad :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med fler, Gullmedaljekandidaten! :)/> Vi skal også på pallen, deler gjerne plassen med mange, vi!

 

Liker tanken din, Nueva Vida, første delmål å komme under 90 (jeg har et lønnlig håp om å nærme meg veldig allerede i slutten av juni), så holde vekta gjennom sommeren, det er jeg med på. Tar alt med små skritt uansett, kanskje får jeg en voldsom treningsånd over meg, men frem til da holder jeg fokus på å få snevret inn den utvidede magesekken min litt - riktig kosthold i passe mengder. Dag nr 2 etter pinsetur, alt er pent og pyntelig registrert og innenfor dagsmengden ;)/>

 

Holder meg foreløpig til Finn Crisp 5-korn fiber et eller annet, både de helt tynne og de litt mer knekkebrød. Heller det enn vanlig brød - og mitt hjemmebakte brød må jeg regne ut hvor mye kalorier det er i hver skive før jeg begynner å spise det igjen - inntil da får det ligge i fryseren.

 

Avokado på benken her også :P , tenkte å ta litt til pålegg til frokost - en grundig start på dagen hjelper masse på å dempe søtsuget mitt. At jeg også vet jeg kan ta meg en rute Lindt sjokolade med havsalt innenfor dagens kosemerker, holder meg ganske bra på matta der. Klarer ikke sette helt stopper for sjokolade, men annet godteri sluttet jeg tvert med da jeg bestemte meg for å ta meg sammen. Bare en lørdag i uka! (Tidligere var jeg nesten oppe i 6-7 lørdager i uka, så det er en voldsom forbedring ;)/>)

 

Hold stø kurs, jenter! Ha en fin tirsdagskveld :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og vel overstått 17.mai og pinse...

 

Har vært på vekta i dag og jeg har tapt enda 1.4 kg... JIPPI... Hvis jeg fortsetter i dette tempoet så er jeg i mål før jul :)

 

Men det kommer til å ta lenger tid... for vekten kommer til å stoppe og alt det vi alle vet om kommer før eller senere :) Jeg for min del håper det kommer senere... hehe

 

Jeg sliter med å få i meg nok mat og kalorier... men jeg skal prøve mer til neste uke... jeg har også litt mer ambisjoner om en måte å prøve å få mer trimpoeng... men jeg må få prøvd det ut først :)

 

Håper dere har det fint alle sammen og at dere nyter maten og kosen (som ikke er sjokolade og alle de tingene vi ikke får spise)

 

Det er veldig inspirerende å lese hva dere gjør. Keep up the good work :)

 

Snakkes snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...