Gå til innhold

Anna T triumferer igjen!


Gjest Anna T
 Share

Anbefalte innlegg

Så kult, fineline! Vi rocker!

 

Og her fortsetter oppturen. På en bitteliten shopping-runde i dag var det jeans i str 40 som passa, og utejakker i 38 eller 40. Det er så bra!

 

Det som ikke var så bra var at jeg ble servert kanelboller med melisglasur på hos ei venninne. Men som jeg har sagt til det kjedsommelige, jeg har ikke lagt på meg pga festligheter, men pga overspising alene. Så så lenge det er i sosiale sammenhenger, og jeg vet at jeg begrenser meg til moterate mengder, så får det være greit. Men det er klart, med to sånne dager på rad, kan det jo hende at ukas resultat er litt spolert. Det får i så fall være.

 

En annen ting jeg kjenner litt på, som forsåvidt også er nevnt til det kjedsommelige, er at det funker bra å ta det sakte. Det er lett å bli utålmodig, særlig rundt veiedagene, men samtidig føler jeg at jeg har "ofret" veldig lite denne gang. Og med mindre fokus på registrering/veiing, og litt mer spillerom, føles det som at det er lettere å leve med. Så nå som jeg nærmer meg normalvekt, og den største krisa er avverget, skal jeg være glad bare det går litt nedover hver måned.

 

God tur fineline, håper du får en super ferie.

 

Mali - hvordan går det med deg? Finner du motivasjonen? Har du veid deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her har det vært en vanlig dag igjen, uten å bli servert alskens syndigheter av andre. Og så har jeg trent styrke, det ble 2,1 trimpoeng. I går ble det 1,4 tp på sykkel, det tror jeg at jeg glemte å skrive.

 

I dag har jeg gått gjennom klærne mine igjen. Ganske mye av det som var for trangt i midten av mai passer fint nå. Og så har jeg rydda bort noen klær som har blitt for store! La dem sammen med gravvo-klærne, så det skal bli ekstra fælt hvis jeg må ta dem frem igjen. Oh the shame! Nå har jeg altså rent for mye klær i skapet. Skal rydde litt mer i morgen, og gå gjennom resten. Og så gjentar jeg prosessen om noen måneder og da skal enda mer passe :)

 

God fredagskveld til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det er vanskeligere å leve sunt når man er skikkelig trøtt! Her har lillegull vært våken mye av natta, og jeg med ham. Men jeg har vært flink, og spist greit. Og nå på kvelden har jeg raska inn 3,6 trimpoeng, det er ikke verst på en lørdag :)

 

Veidag i morgen, uten at jeg har så store forhåpninger etter ukas sosialiteter. Men har i alle fall fått trent inn kosen greit tror jeg.

 

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

Veiedag igjen og her er det lite å melde. Jeg veier akkurat det samme som jeg gjorde forrige gang, og har bare gått ned 1 ussel cm i midjen. Og altså ikke en eneste cm noe annet sted.

Litt kjedelig å bare ha gått ned et par hundre gram i løpet av en hel mnd, men det har jo vært ferie. Og jeg holder da vekten i det minste. Uansett vet jeg at jeg har levd sånn som jeg ønsker å leve denne uka, og det er jo i grunnen det viktigste. Også har jeg fått 13 trimpoeng, det er bra.

 

Det blir noen kakerelaterte utfordringer i uka som kommer også, så vi får se om det blir noe nedgang eller ikke da.

 

Mali - er du der ute? Håper du bare har hatt en travel uke, og ikke har blitt borte for oss? Savner deg på tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så deilig, fineline, jeg blir skikkelig misunnelig. Og helt enig, en ukes sydentur trenger ikke brukes på slanking. Kos deg med god mat og drikke du, så gjør du heller opp når du kommer hjem til hverdag igjen :)

 

Jeg fikk mensen i går kveld, og jammen hadde ikke vekta hoppet et stort hopp opp i dag tidlig. Så nå skal jeg veie meg hver dag til det dropper igjen, for å danne meg et bilde av hvordan vekta påvirkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eg er ikkje så langt unna...

 

Travelt på jobben, og har ikkje prioritert å skrive noke her inne. er også veldig opptatt av eit prosjekt i heimen, som tar alle ledige stunder :D

 

Så får vi sjå etterkvart med slanking, om det blir noke resultat. Har ikkje vore på vekta på ei stund.. Stressar ikkje med det, har ikkje motivasjon eller engasjement å holde på no - dessverre.

 

Ha ei fin veke alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er her jeg altså. Det vil si, det virker som jeg har blitt tatt av et mensen-troll, som får meg til å spise nær sagt hva som helst. Hmm, ikke bra. Men jeg har trent bra da. Vekta er den samme som på søndag, så det spørs om det blir noe nedgang denne uka. Men har i det minste ikke gått opp heller.

 

Mali - fint å høre fra deg. Skal ikke mase på deg, du får komme tilbake når det passer for deg :)

 

Fineline - regner med du koser deg glugg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er her jeg altså. Det vil si, det virker som jeg har blitt tatt av et mensen-troll, som får meg til å spise nær sagt hva som helst. Hmm, ikke bra. Men jeg har trent bra da. Vekta er den samme som på søndag, så det spørs om det blir noe nedgang denne uka. Men har i det minste ikke gått opp heller.

 

Mali - fint å høre fra deg. Skal ikke mase på deg, du får komme tilbake når det passer for deg :)/>

 

Fineline - regner med du koser deg glugg :)/>

 

 

 

Hei Anna.

Det følest ikkje som mas, berre koselig. Er innom og leser her... Men føler når eg ikkje får til å gå ned, og har ikkje motivasjon heller, so kva skal eg skrive om?? Det blir litt syting og da kan eg like godt la vere... hehe

 

Veldig kjekt at de lykkast, eg er sååå misunnelig......

Eg har ikkje gått opp sida sist, det er eg stolt over da. Håper eg blir gira på å arbeide med saken..

skal fortsette å kike innom her, kanskje eg kjem i gong att eg også snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk ferie! Og vi kan kose oss, det er ihvertfall sikkert.

 

Jeg har prøvd meg på vekten, og veier 700 gram mer enn forrige måling. Da teller jeg ikke med veiingen morgenen før jeg reiste, altså. Så nå er det bare å brette opp ermene og gå på med godt mot igjen :) gleder meg faktisk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Veiedag her igjen, og i dag ble det opp 200 g. Det er jo ingen fest det akkurat da, men jeg spiste inmari salt mat i går, så jeg tror nok virkeligheten er mer stillstand i alle fall. Jeg har slitt med fokus igjen denne uka, og har spist alt for mye tull. Ikke har jeg fått trent så mye heller. Blæ.

 

Nå er jeg forsåvidt glad for å først ha gått ned 8 kg, og så holdt det en stund, men når skal jeg få samla meg til å få gått ned igjen da? Jeg lurer på om det var dumt å sette meg et sånt månedsmål i alle fall. 1 måned er liksom så langt frem i tid, jeg burde nok holde meg til uker. Sånn sett kan det jo være jeg kan få gjort et jafs nå. Det er fortsatt 2 uker til 1.9. Det er altså fortsatt mulig å gå ut av august med noe nedgang å rapportere.

 

Dessuten, i morgen er det mandag, og jeg begynner på jobb igjen. Super mulighet til å lage nye, gode vaner, i en ny hverdag. Uka som kommer har 3 utfordringer. Spise borte på fredag, bursdagsselskap på lørdag, og hjemme alene med ungene hele helga. Men det er jo ikke verre enn det var i mai, så med gode valg kan jeg få gått ned likevel. Og jeg vil jo virkelig gå ned litt til.

 

Mali - fint at du fortsatt er innom, håper det går bra med deg ellers :)

 

Fineline - høres ut som dere har kost dere ja. Og 700 g opp kaster du lett av deg igjen. Velkommen tilbake til hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake på jobb, og kjenner at jeg har lyst til å gjøre noe helt annet enn det jeg skal. Er det på tide å begynne å se seg om etter en annen jobb, kanskje? Jeg har det som regel slik etter sommerferiene, og har pleid å ta det som et tegn på at ferien var bra. Men denne gangen... Tjaaaa.... Ferien var super, altså. Men jobben er litt kjedelig :/

 

Nok hverdagssyt! Jeg har vært flink å spise etter planen disse dagene etter sydenturen. Så nå stoler jeg på at kroppen min gjør resten av jobben, og da er det rett tilbake til det gode sporet jeg var i før syden. Fremdeles syns jeg det er mye mat å tulle i seg, men har nok funnet meg mer til rette i dette "spiseriet" nå. Magen sier fort ifra når det har gått for lang tid mellom måltidene, så det er ikke noe problem å få spist sånn ca. hver tredje time. Og det er godt :)

 

Nå er jeg litt spent på morgendagens veiing. Har veldig lyst til å ha en like bra fremgang som tidligere, men skjønner at det er mye forlangt av en kropp som har blitt foret med både det ene og det andre i en hel uke. Men skal nå bli spennende å se, og får nok kjæresten min til å måle meg både her og der òg. Jeg tror nok at midjemålet har gått inn siden sist (to uker siden forrige gang), for jeg har måttet gå inn på beltet nå. Ett hakk inn. Jippi!!!! :)

 

Nei... bare plapring på meg her nå. Mer nytt i morgen etter innveiing!

 

Snakkes, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var jeg både veid og målt. Høhøhø må jo bare le. Det hadde ikke gått noe ned, nei. Men neste uke... Da, altså! Hehe jeg syns jo det er litt fornøyelig at sydenturen virkelig har hatt så mye å si for vekta :) Når jeg tenker meg om, så er det vel gjerne litt vann også, siden jeg snart får besøk fra "tante rød". Dagene før samler jeg vanligvis vann i kroppen. Mye! Men så forsvinner det nesten helt iløpet av dag 1. Det har vært ganske greit sånn tidligere, ihvertfall. Så får vi se da, om neste ukes veiing blir noe bedre ;)

 

I cm har jeg gått ned litt siden sist. Også har den der ratioen mellom hofte og midje blitt veldig mye bedre. Den var nesten på 1 da jeg startet opp, og satt som støpt lenge. Men nå er den 0,88. Det må man jo være fornøyd med!!!

 

OG: Sjefen min lurte på i dag om jeg hadde tatt av mye i ferien, for hun syns jeg så så mye slankere ut. Yeeeei :D

 

Hehe ikke mye surmuling fra meg i dag, nei. Verken her på forumet eller på jobben :)

 

Hvordan er det med dere da jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er her :)

 

Fineline - så godt å være motivert og få masse god respons. Det er en skikkelig god sirkel. Og om ferievekta sitter i noen dager er jo ikke det så rart. Det går fort av igjen. Ikke utenkelig at det er væske pga mensen heller :)

 

Jeg har hatt noen inmari travle dager med jobb og en del på kveldstid, dermed lite aktivitet her fra meg. Men jeg syns jeg har tatt gode valg på jobb, og tenker at hvis jeg fortsetter sånn blir det gode vaner av dette her. Har ikke blitt de store utskeielsene på kveldene heller, men kan bli flinkere til å få i meg kveldsmat. Vekta sank litt når saltet og væsken var ute av kroppen, men står ganske bom fast på 71,5. Lurer på om jeg har en liten terskel her. Har ikke blitt noen trening heller, men har planlagt en økt i morgen.

 

Men, som deg Fineline, har jeg fått masse fine kommentarer på jobb! Jeg veier jo nå ganske mye mindre enn sist jeg var på jobb, det var når jeg ble sykemeldt helt i starten av graviditeten. Litt gøy, de norske lister seg litt rundt det, sier at jeg ser godt ut, eller sprek eller lignende. Mens en del av afrikanerne jeg jobber med sier sånn "du er blitt tynn?" og "har du vært på gym? før du var stor, nå er du tynn". Det er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der viser smugveiingen at vekta har sluppet litt taket, endelig! Ingen stormskritt akkurat, men det går i alle fall nedover igjen. 71 blank i dag, hadde vært veldig gøy å sett 70-tallet på veiedagen på søndag. Så det er motivasjon gjennom helga. Men det kan holde hardt, det er litt bursdagsfeiringer og sånt, og veldig begrensa muligheter for trening. Så vi får se. Uansett er det deilig å se litt lavere tall igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell vekt 70,9, hurra! Og en cm ned rundt både bryst, gravvo, hofte, rumpe og lår. Men ikke midje, argh.

 

Nå spørs det om ikke det kan gå litt opp igjen i dag, blir servert mat hele dagen. Men det får gå. Hverdag igjen i morgen, og forhåpentligvis blir det en grei og disiplinert uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

tenkte eg skulle legge igjen ei lita oppdatering :-)

 

Eg har tatt litt pause frå slanke-prosessen som de veit. Men eg har det bra likevel.

Eg har tidlegare fortalt om sonen min som har blitt sjuk, og det er han fortsatt. Han er blitt flink til å leve med det, og tar det bra. Han trenar på gode dagar, og meistrar det veldig bra ;-) Har gode dagar, og dårlige dagar og lever med det. Venter fortsatt på time....

 

Eg har nytt godt av sommaren, ladda batteri og fått nye krefter. Eg har jobba i tre veker no, hektisk men veldig kjekt. Det har vore mykje nytt å sette seg inn i, lærerikt og nyttig.

 

Og so til vekt og mat. hehe... Eg har ete det eg har villa i sommar, både is og anna godt. Lite matlyst i varmen og mykje drikke har gått med.

Vekta har stått stille, og det er godt. Har ikkje stressa so mykje med den biten. Det vart mykje ei stund tidlegare, so eg fann ut at eg måtte prioritere annleis. Og valget mitt er eg glad for!

 

Mødre kjem ofte i annen rekke, når det oppstår ting i heimen. Eg har ikkje gitt opp - men har ei pause. Ser ut som hold-vekten er på plass!!

Men det viktigaste er at eg føler meg bra, har det fint. Det er viktig å sjå ting i perspektiv, og ta ting som det er nødvendig rett og slett.

 

Eg er veldig glad for å sjå de to som har komt so langt, få kommentarer på jobb, og av andre rundt omkring. Finne klede som passar uten problem, sole seg litt i positiv aura ;-) Eg skal dit eg også!! Snart??

 

Skal ut nyte sola no..

 

Håper de får ein fin dag alle!

 

Mali

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt Anna. Ja det er visst bare å stå på, så går det rette veien. Lykke til med dagens utfordringer :) Du skal se det går greit... Om man unner seg litt ekstra, så er ikke slaget tapt av den grunn.

 

Jeg har kikket litt mer i klesskapet mitt, og funnet frem flere av mine halvgamle klær. De som har krympet litt for mye før jeg la dem vekk... Og det er jo veldig gøy når de passer igjen nå, da. Så nå føler jeg at jeg nesten har fått meg en ny garderobe, selv uten å svette meg igjennom den ene butikken etter den andre. Jeg føler meg riktig overnpå, og det er en såååå bra følelse :)

 

Mine planer for dagen er først familiebesøk ilagt grilling. Det blir nok litt eplecider til det tenker jeg. Etter det blir det et lite vorspiel før jeg drar på Robbie Williams-konsert. Juhuuuu :D Der tenker jeg å kjøpe meg noen kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veid og målt. Fasiten er 1,6 kilo ned siden forrige uke. Ikke verst! Håper bare at dagens vekt er reell. Det kan godt være at den viser litt lite, for jeg føler meg litt dehydrert. Det ble en del alkohol på søndag (Robbie Williams-konsert),og mandagen var ikke god i det hele tatt. Fikk ikke til å spise og drikke som normalt i går, ikke før helt på kvelden. Uff, dette var ikke godt i det hele tatt!!!! Så jeg får følge med på vekten de nærmeste dagene, og håpe at den ikke spretter opp.

 

Nå vet jeg jo at veiingen i forrige uke viste en del vann. Det forsvant ganske raskt, som vanlig.

 

Jeg skal ikke være så opphengt i de grammene, selv om jeg kjenner at det kan være lett å se seg blind på dem. Så langt har jeg klart å se på de store linjene, og om trenden på badevekten viser oppadgående eller nedadgående... Og det er jo dèt som i grunn er det viktige her. Jeg følger ikke GR bare for jeg trenger kostholdsveiledning, det er jo vektreduksjonen som er drivkraften. Det at jeg nå alt-i-alt spier sunnere og bedre, er jeg selvsagt veldig godt fornøyd med. Hele kroppen er glad for det, og den kranglete magen min formelig jubler.

 

 

Hvordan har helgen vært for deg da Anna?

Noen andre òg som titter innom her av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så bra fineline! Du er flink :) Enig med deg, det går litt opp og ned, det viktige er jo at de store linjene går nedover. Og utrolig gøy med klær som sitter finere, og som kan tas frem igjen.

 

Mali, så hyggelig å høre fra deg, og at det går bra med deg. Håper sønnen din får god oppfølging og at sykdommen holdes i sjakk. Supert at du holder vekta, det kommer alltids en tid til å gå nedover også :)

 

Her føler jeg egentlig at jeg holder vekta litt også. I stedet for å gå ned altså. Men nå har vekta holdt seg ganske stabil på 71-70,9 den siste uka, så det er jo et hakk ned fra der hvor jeg har holdt vekta i ukene før det. Kanskje det er sånn det blir med meg fremover, at jeg holder vekta en stund, hopper ett hakk ned, og så holder vekta der en stund. Vi får se. Håper fortsatt å knekke noen hundre gram til i løpet av uka. Uansett går jo de store linjene nedover her også, og det er det som er viktig. Dessuten ser jeg at centimeterne ikke nødvendigvis forsvinner de samme ukene som grammene, så jeg tror egentlig at kroppen bruker tida greit uansett :)

 

Nå har jeg noen rolige dager foran meg, da er det litt lettere å småspise. Så det blir utfordringen fremover.

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedeig med sånne patåer som man må streve med å komme seg videre fra! Jeg vet av erfaring at jeg stopper opp på ca 72-72,5. Derfra har det tidigere vært vedig vanskeig å forsette nedgangen.

 

Denne gangen har jeg tenkt at jeg vi stoppe på ca 72 kio. Ikke fordi jeg strever med å gå ned etter det, men fordi jeg antar at det er der jeg vi igge.

 

Søren... tror det manger en bokstav i tastatret mitt... Så rart!

 

*Så får vi se etter det om jeg har noe ønske om å gå videre ned derfra. Men det får i så fa bi over tid, og ikke noe jeg kommer ti å stresse med. Bare jegkommer meg ned ti 72, så :)

 

Ha en sper dper dag :)

 

Hehe det ser t som at jeg manger oppti fere bokstaver her. Jeg er meg ihje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser ut til at du sliter litt med tastaturet ja.

 

Tror det er veldig greit å ha et foreløpig mål ja, og så får man heller vurdere litt etter hvert.

 

Her har vekta ligget på 70,8 et par dager, det er jo fint. Men i dag har jeg sprukket skikkelig. :blink:/> Vært mye oppe i natt, er trøtt og sliten og utilpass, og litt motløs siden det går så sakte. Men det er jo egentlig teit, jeg har jo tross alt gått ned en kilo de siste par ukene. Uansett, jeg for som en tornado gjennom skapene og slukte det jeg kom over, for å si det sånn. Så nå spørs det om jeg ikke må belage meg på et hopp opp igjen. Blæ. Hersens selvsabotasje.

 

En ting jeg har tenkt på i det siste er dette med selvbilde. Ikke at det er noe banebrytende eller noe altså, tenkte akkurat det samme sist. Men det er rart når man opplever det likevel. For jeg veksler så inmari mellom å syns jeg er ganske slank og snerten, og å syns at jeg er ei svær dundre. Merkelige greier. Og i dag er en sånn dag hvor jeg kan se i speilet at kroppen er blitt smalere og mer kantete, særlig i ansiktet, skulder/bryst/overarmer og sånt, men likevel "ser" jeg helt enorm ut. Jeg vet jo egentlig at sannheten er noe midt i mellom, jeg ligger ca 1,5 kg over normalvektig bmi, så det er jo ingen krise akkurat. Så hvorfor føles det sånn da?

 

Jaja, litt dårlig dag her, som dere skjønner, men sånn er det jo. Det går opp og ned. Så da er det vel bare å vente på at det skal gå opp igjen. Mentalt altså. Ikke på vekta ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en måned gått, og her er resultatene:

 

1.mai

Vekt: 79,7 kg

Hals: 34 cm

Overarm: 30 cm

Bryst: 101 cm

Midje: 98 cm

Gravvo-mage: 109 cm

Hofte: 104 cm

Rumpe: 108 cm

Lår: 60,5 cm

Legg: 37 cm

 

1. september:

Vekt: 70,7 kg - ned 9 kg (0,8 i august)

Hals: 30 cm - ned 4 cm (0 i august)

Overarm: 25 cm - ned 5 cm (0 i august)

Bryst: 87 cm - ned 14 cm (1 i august)

Midje: 83 cm - ned 15 cm (1 i august)

Gravvo-mage: 93 cm - ned 16 cm (1 i august)

Hofte: 93 cm - ned 11 cm (1 i august)

Rumpe: 96 cm - ned 12 cm (1 i august)

Lår: 52 cm - ned 8,5 cm (1 i august)

Legg: 35 cm - ned 2 cm (0 i august)

 

1. mai lå bmi på 28,6 - overvekt og midje/hofte-ratioen på 0,94.

1. september ligger bmi på 25,5 - lett overvekt og midje/hofte-ratio på 0,89 (skal være under 0,8).

 

1. mai lå daglig energiforbruk på 2133 kcal (+ fullamming).

1. september ligger daglig energiforbruk på 2002 kcal (+ halvamming).

 

Ingen pangmnd altså, nesten 1 kg ned, og 1 cm ned jevnt over. Jeg føler at jeg hadde fortjent et litt bedre resultat, men innsatsen kan bli bedre også. Uansett er jeg fornøyd så lenge det går litt nedover hver mnd, og jeg føler i alle fall at jeg har greit kontroll på å holde vekta.

 

Utfordringa er nok først og fremst å ikke begynne å smugspise igjen nå som jeg er mer alene igjen. Jeg kjenner at den impulsen fortsatt ligger der, og det er jeg ikke så fornøyd med. I slutten av mnd kan det også bli vanskelig å få trent noen uker, så det må planlegges godt om det skal bli noe.

 

Hvordan går det med deg da fineline, hatt en bra uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...