Gå til innhold

Anna T triumferer igjen!


Gjest Anna T
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest mali*35

OK, her kjem ei sjelegransking til.

 

Eg har vore litt for laber kjenner eg. Sjølv om eg har gått ned, har eg (kanskje) kunna vore litt flinkare, og gitt litt meir for å nå målet.

 

-ser på veret og ventar på betre ver for turgåing. Eg veit med meg sjølv at er det sol går eg IKKJE tur for det blir for varmt.. Altså - må gå tur uansett ver. ev. finne noke anna til innendørstrim, ikkje berre skrive det, men gjere det...bahh

 

-eg bør vege maten, og ha meir kontroll, ha en ny gjennomgang av energinivå, planlegge meir måltida, og ev.om eg skal ete noke anna, må eg ha det klart i kjøleskapet.

 

-sjølv om det er ei dørstokkmil, og eg kjenner at stresset bit meg i øyra, gå ein liten tur. Få med ei veninne, eller tusle i nabolaget og sjå på what ever. Viktigaste er komme meg ut

 

-korleis kan eg leve betre med stess? Den typen stress eg ikkje kan gjere noke med? den må eg tenke på. telle til ti..hehe

 

-eg er litt for LAT, ikkje anna vente at ting er som dei er.. :unsure:

 

no må eg svelge kamelen, og trykke send. og det er nok meir på veg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei!

 

Mali: så godt at det løsna igjen, da er det gøyere å holde på videre.

 

Snegla: Jeg vet godt hvordan du har det, det er vondt når det er sånn. Men man må bare puste med magen, få gjort det som må gjøres, og prøve å skape seg noen pusterom innimellom alt. Håper du har fått slappa litt av i helga, og henta deg litt inn igjen.

 

Bikinisesong, ja. Helt klart bikini-sperre her. Nå føler jeg at kroppen er ganske preget etter graviditeten enda. Med tanke på strekkmerker osv er det vel ikke anbefalt med direkte sol det første året uansett, så det blir badedrakt her i år. Mye mer komfortabel med det, kjenner jeg.

 

MEN, det er veiedag her i gården, og vekta viste 1,1 ned! Nice! Jevnt over 1 cm ned også. Utrolig deilig når det går fremover. Og denne uka har jeg det jobbintervjuet som jeg håpa at jeg skulle få, og det er utrolig deilig å gå dit 6 kilo lettere enn når jeg søkte på jobben. Ikke at det skal bety så mye, men i og med at det er en litt trenings-relatert jobb føles det bedre. Så supert om dere krysser fingrene litt for meg, jeg har inmari lyst på den jobben. Kan nok være at det er andre søkere med mer relevant erfaring, så jeg må overbevise veldig hvis jeg skal få den.

 

Håper dere får en fin uke begge to, og at alt stresset slipper taket. Og så til Blåbæret og Awsam også, hvis dere er der ute :)/>

 

 

Så FLINK du er!!! Eg er skikkelig glad på dine vegne. Det er ein god følelse å sjå vekttala gå nedover, og målebandet krype lenger inn..

 

Eg kryssar fingrane for deg, at du får den jobben.

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen !

Så flinke dere er som står på og raser ned i vekta !

 

Jeg har vært borte fra tråden, vært ganske syk. Var på sykehuset og måttet bytte tablettene jeg bruker for for høyt hjerterytme.

Så det har ikke vært noen trening og har heller ikke veid meg noe før idag.

Trodde jeg hadde gått opp, men heldigvis ligger jeg fortsatt på 75 kg.

Skal fortsette og følge dere, men tror ikke jeg kommer til å være mye aktiv enda.

Ville bare gi en oppdatering .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei alle sammen !

Så flinke dere er som står på og raser ned i vekta !

 

Jeg har vært borte fra tråden, vært ganske syk. Var på sykehuset og måttet bytte tablettene jeg bruker for for høyt hjerterytme.

Så det har ikke vært noen trening og har heller ikke veid meg noe før idag.

Trodde jeg hadde gått opp, men heldigvis ligger jeg fortsatt på 75 kg.

Skal fortsette og følge dere, men tror ikke jeg kommer til å være mye aktiv enda.

Ville bare gi en oppdatering .

 

 

uff, så trasig.. Håper det retter seg no. Har savnet deg her inne!!

Ønsker deg god betring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei Awsam! Så hyggelig å høre fra deg! Har lurt på hvor du ble av. Men ikke hyggelig å høre at du har vært syk. Håper du har fått orden på medisinene nå, og at du har det bedre. Hold oss litt oppdatert om hvordan det går da vel?

 

Mali - Tror det er mye i innlegget ditt. Eller, du har da gått fint ned, har du ikke det? Men uansett da, det er noe med at man må bare bite tenna sammen og trene selv om man ikke har lyst. Det finnes alltid grunner til å droppe det, men man blir jo så glad når man først kommer seg ut.

 

Når det gjelder stress, har jeg alltid vært en sånn som "håndterer stress bra". Det er bare det at jeg håndterer det på bekostning av meg selv. Rolig på utsiden, helt kaos på innsiden. Og da blir det jo sånn som Snegla skrev over, man blir sittende og grine aleine på kontoret. Eller noe sånt. Jeg er nok en sånn følsom person som er veldig mottakelig for alle mulige følelser. Men jeg må si at jeg har blitt inmari mye flinkere de siste årene til å sortere ut det som betyr noe, og blåse i resten. Puste, puste, puste. Ta seg en pause og strekke ut kroppen. Spise litt. Lage en liste, sortere tankene litt. Prioritere det viktigste, og akseptere at noe ikke blir gjort. Og vite at jeg er en ok person uansett.

 

Takk for skryt og fingerkryssing :)

 

Fortsatt god søndag to all

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei igjen damer.

 

Takk for støtta! Eg har granska litt til etter siste utblåsning, og funne ut at det er betre med halvhjerta innsats enn ingenting. Hadde eg ikkje vore so bevisst på kosthold i denne perioda, hadde eg gått opp i vekt, so eg har fått til noke likevel. Men det er dette som er livet mitt, og eg må leve med desse utfordringane. Og då har eg komt til at handtera dei bra nok. Har ikkje hatt meir å gi slik det er no, eg har måtte gi slipp på uvesentlige ting.

 

Den prosessen med å gi slipp har eg tatt før, og har måtte sleppe meir no. Følelsen eg har i kroppen no, er tung, trøtt og har mest lyst å ligge under dyna litt til...hehe. Men faktisk hjelper det å ha slankemålet som ei gulrot!!! Ha litt positivt i vente litt lenger framme...

 

Alt i alt er dette ein prosess, og få til utfordringar i kvardagen i tillegg til å ta litt grep om mat, trim og få alt inn i same kvardag. Har vore med i slankeprosess før, men har aldri granska meg sjølv og delt så mykje med andre som denne gangen. det er lærerikt, sjølv om det er litt flaut med alle innrømmelsane. Godt å lese kor andre også har det. syns det var spesielt første gangen eg skreiv, men du kor befriande å skrive og sjå alt det flaue på trykk. Då blir det berre teit, og eg ser så tydelig kor feil eg har levd - litt for bedagelig. Og eg har lært av det, no må eg finne nye gode vanar å ta med vidare!

 

Ha ein super tirsdag!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mali

 

Så godt at du har fått grubla deg gjennom det. Helt enig i at halvhjerta er bedre enn ingenting. Og noen ganger er faktisk halvhjerta maks av det man kan få til. Og noen ganger er faktisk andre ting viktigere. Nøkkelen er vel å gå i seg selv og finne ut hva som er maks man kan få til til en hver tid, og gjøre så godt man kan opp til det. Og ikke bruke det som noen unnskyldninger på tidspunkter hvor man strengt tatt kunne gjort mer. Syns det høres ut som at du har hatt en hektisk og stressende periode, og da er det godt gjort å ha gått ned sånn som du har, og til og med sjelegransket litt innimellom. Det er en tid for alt.

 

Når det gjelder sjelegranskningene våre, så er det jo pinlig. Men jeg tror at det er nøkkelen til å få det til, i alle fall for meg. Vi voksne godisspisere gjør det mest i smug. For alle vet jo at det ikke er sunt, og det er liksom litt tabu å spise så inmari mye godteri i hytt og pine når man er voksen. Og når man driver og smuger så mye, så er det noe med at man innbiller seg at hvis ingen ser meg spise det, så får det ikke noen konsekvenser heller. Så jeg tror at hvis man slutter å smuge, og bare innrømmer hva det er man gjør, så blir det lettere å forholde seg til selve spisingen, i stedet for smugingen. Og det er som du sier, når man ser det på trykk, så ser det jo inmari teit ut. Og når alt kommer til alt, så lurer vi vel egentlig ingen. Konsekvensene ser vi jo hver dag i speilet og kjennes på klærne.

 

Og apropos speilet. Jeg sto og så meg litt i speilet i stad, mens jeg venta på lillemor. Og jeg ser at overarmer, hals, ansikt og pupper er blitt mye smalere. Overarmene, f.eks. er helt akseptable nå, selv om de kommer til å krympe enda et par cm de neste 8 kiloene. Men hvor lenge skal jeg egentlig ha så stor mage?!? Argh, jeg blir helt dårlig. Den har jo krympa mye den også, når jeg holder ut målebåndet på startlengden ser jeg jo at det er stoor forskjell. Men den er liksom så stor i forhold til resten av kroppen, ser helt gravid ut jo. Blæ. Jaja, det var dagens utblåsning fra min side.

 

Men dere, skal vi ikke i dag, på selveste stemmerettsjubileet, ta en liten realitetssjekk? Og la dagens sjelegranskning handle om sunnhet og velvære, i stedet for bikinier og latterlige og urealistiske skjønnhetsidealer? Jeg vet med meg selv at den kroppen jeg ønsker meg, er helt uoppnåelig. Min kropp er ikke bygget slik at jeg noen gang kan se sånn ut. Og hvorfor skulle jeg egentlig se ut som en 20 år gammel, sylslank supermodell? Uansett, til syvende og sist så vet jeg jo at det er ikke sånn vi kvinner ser ut. Det er ikke naturlig for de fleste av oss. Jeg går liksom og håper at vi kan få en kroppsbilde-revolusjon, hvor barna og fremtidens barn kan vokse opp med et skjønnhetsideal som de kan leve opp til, og leve med. Og hvor de ikke måler egen verdi ut fra hvor tett opp til et så ensformig skjønnhetsideal de klarer å komme. Og hvor de slipper et kroppsfokus som er så sterkt at de tror de må legge ut lettkledde bilder av seg på nettet, eller sende nakenbilder av seg på sms. En skjønnhetsrevolusjon er ikke akkurat på nivå med stemmeretten altså, og det er mange andre likestillingsspørsmål som er viktigere. Men her inne, hvor det er så mye slankeprat, tenker jeg at det er viktig. Så la oss gjøre en liten jobb i dag for å komme nærmere å akseptere kroppen slik den er. Og så vil de kiloene vi tar av oss de neste ukene og månedene gjøre oss sunnere og sterkere, men det er aksepten som gjør oss gladere og finere. Ellers kan vi fort sitte der, når vi er i mål med vektnedgangen, og fortsatt ikke være fornøyd.

 

Ha en god dag, fininger. Husk at dere er penere enn dere tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Ja, det er mykje grubling og gransking her for tida. Likar godt å lese det du skriv, og kjenner igjen svart mykje...og så den smugetinga...jada, der har eg vore.

 

Eg har nok godteke kroppen mine litt for mykje dei siste åra. Men når eg ser meg i speilet, har eg litt vanskar for å sjå det eg ser, og på alvor gjere noke med det. - før no.. flauast det med prøverom og dei hersens speila rundt deg på allllllle kantar. Du får det gnidd inn!!

 

Og noko sjønnhetsideal vil eg ikkje vere. Eg er ei kvinne som har født fire barn, det vises på kroppen. Eg er stolt av den mammakroppen! Men den kan jo bli mindre, og erg vil vere stoltare. Man endres i kropp, frå jente til kvinne, og seinare meir endring.Og det mentale endres også. Man modnes i kropp og sjel. Ser men på gamle bilder, ser man det.

 

Eg har tenkt at barna mine ikkje skal ha den tjukkaste mammaen, for eg vil ikkje dei skal vere flau over meg. Og no jobbar eg med den saken!

 

Har du forresten sett den svenske fyldige modelldukka?? Den syns eg burde vere fast inventar i alle klebutikkar. :)

 

Rart du skulle nemne smugetinga... Det har eg slutta med. Kven lurer du når ein et i smug?? Kun meg sjølv!!

 

Anna: Syns du skal vere litt stolt av gravomagen din..Tenk på kvifor du har den, og kva den har gitt deg....men sjønnar også din frustrasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt gøy med skikkelig flaue ting også da. Hvis man klarer å distansere seg litt. Uansett føles det veldig bra å ha knekt den smugspisingen litt. Tror jeg er litt "avrusa" på sukker nå også. Merker at den konstante cravinga er borte, nå er det mer gammel vane at tankene kommer. Ikke noe problem å ta 1 sjokoladebit og la resten ligge.

 

Skjønner hva du mener med å ha godtatt kroppen litt for mye også. I mitt tilfelle er det nok mer et tilfelle av å ha stikki hodet skikkelig i sanda. Jeg tror jeg er mye tynnere enn jeg er, og så får jeg sjokk når jeg ser bilder, eller et glimt av meg selv i et vindu eller noe. Men fordi jeg har trodd jeg har vært tynnere, ser jeg ikke så godt at jeg blir mindre heller. Så må jobbe litt med bevisstgjøringen av det jeg har klart også, ikke bare det som står igjen.

 

Den svenske modelldukka er kjempefin. Det er jo sånn de burde være alle sammen.

 

Og ellers da? Veiedag unnagjort for Snegla og Blåbæret? Snart ferdig med eksamener og oppgaver?

 

Ønsker dere en stressfri og fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

 

Vegedag, og gode tal på vekta. Sida eg ikkje gikk ned til forge torsdag, har eg vore spent.

 

Men no viste vekta 88,7 og det er deilig! Til sammen 3,3 kg på disse vekene. Det seiest at 5 kg er ein størrelse, og det merkast på kleda ja.. Hurra!! og ned 2 cm rundt midja, og litt svak nedgang på resten! Kjenner at stressperioden er begynt å avta, no er det en unge som har muntlig igjen, så der den stormen vel blåst!!! Og på jobben roar det seg frå neste veke, og eg kjenner at det blir godt!! Kjenner at skuldrane er på veg nedover til normalt nivå. Deilig!!

 

Så no framover er det normale kvardager igjen.

 

Ha ein fin torsdag alle supre damene her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

 

Vegedag, og gode tal på vekta. Sida eg ikkje gikk ned til forge torsdag, har eg vore spent.

 

Men no viste vekta 88,7 og det er deilig! Til sammen 3,3 kg på disse vekene. Det seiest at 5 kg er ein størrelse, og det merkast på kleda ja.. Hurra!! og ned 2 cm rundt midja, og litt svak nedgang på resten! Kjenner at stressperioden er begynt å avta, no er det en unge som har muntlig igjen, så der den stormen vel blåst!!! Og på jobben roar det seg frå neste veke, og eg kjenner at det blir godt!! Kjenner at skuldrane er på veg nedover til normalt nivå. Deilig!!

 

Så no framover er det normale kvardager igjen.

 

Ha ein fin torsdag alle supre damene her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Mali!

Sånn med tanke på siste sjelegranskinga di, så syns jeg du skal ta med deg at 3,3 kg på 7 uker er helt perfekt nedgang. 0,5 kg i uka er jo anbefalt mtp å ikke miste muskelmasse, og å holde ny vekt. Inmari gøy at det merkes på klærne også, det er belønninga si det. Godt at du får roligere tider fremover.

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag her igjen, og vekta viste 72,9 kg. Det er ned 0,6. Og ny rekord på målebåndet, det var skikkelig gøy. Ned 2 cm på midje, 2 på brystet, 3 på gravvomagen, 2 på hofta, 2 på rumpa, 1 på låret og 0,5 på hhv overarm og legg. Det føler jeg er så mye som det kan få blitt på en uke. Å, så fornøyd ja! Dessuten betyr det at midjemålet nå er under 88, som er grensen for veldig farlig midjemål. Neste milepæl er under 80 cm, da er midjemålet trygt. Dessuten ble jeg kalt inn på 2. gangsintervju på den jobben, så da er det kanskje ikke så umulig å få den likevel. Skal si det er god stemning å være meg akkurat nå. :D/>

 

Men, uka som kommer blir tricky. Jeg skal i bursdagsfeiringer fredag, lørdag og søndag, og lørdagen er atpåtil min egen bursdag. Tror det blir vanskelig å kjøre noe særlig fornuftig opplegg de dagene. Ikke at jeg skal gå helt berserk, men kommer ikke til å holde meg på grete roede-nivå. Skal prøve å få inn trening alle dagene, men er ikke sikkert det blir så lett heller. Så jeg tror at målsettingen nå skal være å fortsatt være på 72-tallet søndag om 2 uker. Regner altså med å gå litt opp neste uke, men det skal være tatt igjen uka etter. Det føles litt som at de to ukene blir bortkasta, men samtidig er det jo sånn livet er. Uansett er jeg veldig fornøyd med nedgangen hittil, så jeg føler at jeg har litt å gå på. Det er en viss fare for å slippe altfor mye opp hele uka, og ikke bare de tre dagene, i og med at jeg må regne med litt oppgang uansett. Så jeg tror jeg skal innføre en ekstra veiedag på fredag, sånn at jeg har motivasjon frem til da. Da vil veiingen på søndag også tydelig vise hva all bursdagskosingen har kosta.

 

Håper dere har en fin helg, og at alle er friske og raske. God søndag :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta en titt på milepælene mine også, det er motivasjon :)

 


  1.  
  2. Under 75 kg / BMI ned til lett overvekt (74,8 kg) - Nådd 1.5.
  3. Midjemålet under 88 cm - Nådd 16.6.
  4. Under 70 kg / Normal BMI (69,3 kg)
  5. 67 kg
  6. Alle måla under meter'n
  7. Midjemålet under 80 cm
  8. Når den blå buksa passer
     

 

2 milepæler nådd, og 1 like rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei! Så flink du er Anna..Og det er så motiverande og du blir så glaaad inni deg når målebandet viser så gode resultat. Man sprudler og alt er berre velstand.. Og som du seier, kjem livet og utfordringane tilbake neste helg med bursdagsfeiring, i mange dager til ende. Men har man oppturer, taklar man nedturar. Og er man i slankeprosess, held ein seg litt i øyrene, man tar det ikkje heilt ut...sjølv på fest... I alle fall har eg det slik. Man har noke i bakhaudet som kviskrar om fornuft...hehe

 

I går var eg i selskap heile dagen, med middag og enormt kakebord. Vi fekk viltgryte, ris og salat, karbonader og alt godt tlbehør til middag. Eg er glad for trenden om det sunne også skal vere med på festbord, og eg storkosa meg med mykje godt. Litt kaker også, men ikkje meir enn at vekta var gått bittelitt ned i dag. Og då kan eg vite i etterkant at festen var kjempebra!!!! Hurra!

 

Har hatt ei god avslappande helg så langt. Ser det no at denne perioda har vore slitande, kjenner at skuldrane mine er der dei skal vere no. Veit eg har skreve om det og syta før, men må berre dele den gode følelsen.

 

Håper at du Snegla også har komt over kneika og at dagane er overkommelige.

 

Kor det går med eksamenlivet? Snart over for denne gang?

 

Ønsker dere alle ein fin søndag :)

 

Mali

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Det er SÅÅÅ hyggelig å lese at dere spør hvordan det går med meg, veiingen og eksamen selv om det kan gå en uke mellom hver gang jeg er her :)

 

Jeg fikk ikke slappet av forrige helg, hehe, jeg måtte opp 0630 på søndagen for å bake til en barnedåp, for deretter å pakke i full fart for å rekke flyet til København. Mandag var jeg på veiledning, og det hadde vært dårlig kommunikasjon mellom meg og uni, fant ut at oppgaven skulle vært levert 05.06 istedenfor 05.09... Jeg fikk PANIKK kan dere tro... Rekker jo å tenke tusen tanker Ila kort tid... Livet mitt er over, jeg dør, jeg kaster opp, jeg besvimer, jeg er ubrukelig, jeg blir aldri ferdig utdannet, jeg må slutte i jobben etc etc etc... Jeg og veileder løp ned til studienevnet, hvor de sa det skulle ordne seg, men at dette var et eksamensforsøk, og jeg skulle få disp for 3 mnd ekstra.

Måtte skyndte meg tilbake til flyplassen, komme meg på nett og skrive en søknad som jeg fikk sendt idet flyvertinnen sa jeg måtte skru av dataen.. Det ene flyet mitt ble kansellert på veien, måtte til en annen flyplass og ta buss i 2,5 timer for å komme til den opprinnelige flyplassen... Skulle sove hos en venninne, kom frem kl 0200, så var det opp igjen og på jobbreise tirsdag, onsdag og torsdag hvor man jobber 0730 - 2230 ca, såååå var lang dag fredag... Og igår lå jeg på sofaen.. :P

Ventet hele uka på å få skriftlig tilbakemelding på dispensasjonen, den kom fredag ettermiddag puhhhaaaa :D:D:D

 

Maten... Har vært en katastrofe... Jeg spiser skikkelig masse i smug, som om det er siste gang jeg får se godteri... Og, jeg har det som deg Anna t, får SJOKK når jeg ser bilder av meg selv.

 

Må skrive mer på dette senere, har en avtale nå,

 

HJe og hå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, Snegla, jeg ble helt anpusten bare av å lese om uka di. Håper denne blir roligere. Og håper det nærmer seg ferie for deg :)

 

Mali, høres ut som at du hadde et fint selskap, enig i at det er veldig fint når det er sunn mat selv om det er fest. Mye veldig god mat som er sunn også.

 

Men dere, her kommer bekjennelser fra en (litt) angrende synder. :blink: Vet ikke helt hva som skjedde, men etter at jeg skrev i går mista jeg helt fokus. Motivasjonen er bra, men det var akkurat som at jeg fikk et slags blackout, hvor jeg rydda en hel masse snop inn i munnen, helt uten å tenke meg om. Utrolig idiotisk. Den gode nyheten er at jeg spiste mye mindre enn jeg lett hadde gjort før. Litt sånn akseptabel mengde for en vanlig person liksom. Men absolutt for mye til å slanke seg. Ble straffa med litt opp på vekta i dag også, vel fortjent. Kan jo håpe at det er litt ekstra vann i kroppen pga salt, men uansett har jeg som sagt fortjent det. Så nå tror jeg at jeg må rapportere litt daglig noen dager for å forhindre at det skjer igjen. Hadde håpet å komme meg litt ned før fredag sånn at jeg har en liten buffer før helga, men vi får se.

 

Men, på den positive siden fant jeg akkurat masse klær som jeg rydda bort når jeg var gravid, og som jeg hadde glemt at jeg hadde. Og jeg ser at fjellreven-buksa passer utmerket (imotsetning til de siste par sommerene), skidressen passer fint (blir bra til vinteren), og mye andre sommerklær som plutselig passa igjen. Det var moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hallo damer.

 

Puhh... ja, Snegla, dette var skikkelig maratonveke!!! - du er god som holder sammen i alt dette! Eg trur, eller eg veit at eg hadde vore under dyna etter tre dagar i det tempoet der!! Håper det roar seg rundt deg, og at du får kvardager igjen :-)

 

Og Anna, du klarer deg nok. Men godt at du deler, og skriv ned blackouten. Da blir det for flaut å gjere det oppatt. Denne situasjonen kjenner eg igjen... hehe

 

Må le litt av meg sjølv, eg har i tidlegare sjelegransking sagt at eg ikkje vil ete sunt, og er sjokoladesjuk...og no er er avrust på sukker (nesten) og vil ete sunt og vil nesten ikkje sjå eller høyre om gotteri eller kake. Prosessen har nok endra meir i meg, enn eg har sett. Men eg starta med å vere ut-på-viddene, og no er eg på veg til å bli fornuftig igjen. Men eg har disse dagane der alt skjer, og alt er gale, og da er det lett og gi F...... og dei dagane kan eg ikkje fare på butikken åleine, for da går det gale.

Men no har eg innsett det, og utfordrar ikkje meg sjølv på dette punktet. Eg er ikkje sterk nok til å stå imot enda..

 

Ha ein fin dag vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Haha, Mali, jeg må le. Men det høres jo ut som at det har skjedd en utvikling, det er kjempebra. Det tar vel noen uker før kroppen vender seg til dette, og enda lenger før vanene virkelig setter seg. Godt at du er bevisst på det som skjer. Og høres helt klart ut som det er lettere for deg nå, enn det var i starten med alt sjokolade-suget.

 

Dagen har gått greit, hvis man ser bort fra en litt shaky start. Blir litt rugsprø med avocado og sitronpepper til kveldsmat etterpå, og så er dagen i boks. Og så er det ny dag og ny mulighet imorgen. Deilig at det ikke er helg, da trenger vi ikke ha noe i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies!!

 

Har drukket mye (til meg) å være cola i det siste, samt litt kaffe. Det har vel gått i ca 1/2 cola per dag, og masse godteri i helga... Idag hadde jeg verken cola eller kaffe på jobb, pluss null godteri, og fikk skikkelig hodepine som varte fra 11tiden til nå..! Den følelsen av at det er noe som klyper rundt hjernemassen, samtidig som det er en skrutrekker i tinnigen. Jeg måtte kaste inn håndkleet kl 16, gå hjem og sove til kl 1930. Tok en paralgin forte også, men det hjalp ikke nevneverdig. Det har begynt å gi seg nå, og jeg har laget middag (vel sent); torsk med fennikelmarinade (fra Rema 1000), poteter og grønnsaker.

Jeg jeg vet jo ikke om hodeverken kan skyldes drastisk koffein- og sukkeravvenning, har ikke opplevd det så voldsomt tidligere. Noen ganger har man jo bare vondt og..

 

Maten idag har gått bra, takk være at jeg har sovet så forbasket mye :P

Jeg gikk til og fra jobb, hvilket utgjør omtrent 24 min begge veier... Bedre enn ingenting ;)

 

Åh jeg glemte å fortelle, vi feiret en bursdag på jobb idag med marsipankake, ostekake og kjeks. Hva gjorde jeg? Drakk te og spiste frukt. For meg er det i starten best å ikke spise NOE usunt, jeg har skikkelig problemer med å begrense meg hvis ikke. Flaut, men sant. Jeg vet alt man skal spise, ikke spise, trene osv, og likevel gjør man de samme feilene gang på gang.. Jeg tror det kalles å være menneske! I august skal jeg i bryllup, håper jeg klarer å gå ned noen kg til da:)

 

Dere er så flinke Anna T og Mali35! Det er så kjekt med klær som passer igjen.. Den tiden skal komme til me og, akkurat nå er det helst kun omvendt! De klærne jeg kjøper nye nå er sånn som kommer til å passe om minus 20 kg også, kan nesten ikke vente på at det skal skje :D

 

Hadde gått opp 600 gram fra siste veiing som vel var for..2 eller 3 uker siden? Men ned 200 gram ift startvekt. Midjemålet - KATASTROFE. Det snakker vi ikke om engang. Det er åpenbart der jeg legger på meg. Hvorfor er det ingen smiley med tårer her?? :(:o:unsure:

 

Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snegla

 

Så bra at du er på rett spor igjen! Ikke rart det har vært vanskelig når det har vært så travelt. Og egentlig syns jeg det er bra at du bare har gått opp 600 g, både med tanke på stresset og alt du sier du har spist. Det skal ikke mye til å legge på seg mer enn det. Og du ligger tross alt under det du gjorde for en mnd siden, det er slett ikke verst etter en sånn periode. Supert at du har veid deg, da er man liksom litt på rett kjøl igjen sånn mentalt. Og veldig bra at du styrte unna kaker på jobb, du er flink. Jeg får også veldig vondt i hodet når jeg kutter sukker og koffein, særlig koffeinet tror jeg. Du får trøste deg med at det går over. Og det skal jo ikke mange ukenes skjerping til før klærne passer bedre, litt smalere kropp er jo ikke langt unna. Stå på du, så ordner det seg dette her :)

 

Her har dagen gått bra. Jeg måtte le, sekundet etter at jeg skrev i går sa mannen min "jeg vil ha chips". Han er sengeliggende akkurat nå, og fortjener litt ekstra kos. Men det var ikke akkurat det jeg trengte, da. Men jeg var flink og sto i mot. Har spist lett og god frokost og lunsj, og planlegger noe salat-opplegg med pasta og kylling til middag. Fullt fokus igjen nå. Har fått gått en lang tur til og med, så det er ikke verst.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Awsam og blåbæret - hvis dere er der ute - håper det går bra med dere, at medisinene til Awsam er på stell og at blåbæret er frisk og begynner å bli ferdig med eksamener for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hallo gode jentene!

 

Vegedag i dag, og ikkje forandring, dvs står stille. Har ikkje orka å ta fram målebandet.

 

Eldstemann har blitt sjuk, og det er vel meir kaos i haudet mitt no. Vil ikkje gå inn på detaljar her. men svarar gjerne på innboks!

 

eg har fri i dag, og har husvask og rydding og klesvask på programmet... So får vi sjå kor mykje som er gjort når kvelden kjem, er ikkje så gira akkurat. hehe

 

Ha ein fin dag alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstraordinær veiedag her, vekta viste 72,5, ned 0,4 siden søndag. Det er bra mtp at jeg røyk på en liten smell på søndag etter veiingen. Midjen var ned 1 cm, og samme med rumpa. Og det betyr at alle måla nå er under metern. Det er bra. Eller, det er i alle fall et steg i riktig retning :P

 

Nå blir det altså selskaper tre dager til ende. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med veiing, det blir enten søndag eller mandag. Er jo søndag som er veiedagen min, men kan være greit å få med seg søndagsselskapet på veiingen også. Alltid skummelt med selskap etter veiing, da er det lett å gå litt mer amok fordi det er så lenge til neste veiing. Det blir helt sikkert opp, men forhåpentligvis blir det ikke altfor ille. Maten blir både for salt og for fet, og så blir det jo kaker hver dag også. Så her blir det mengdekontrollen som avgjør hvor stor straffen blir på mandag.

 

Jeg tenker at jeg skal kose meg og ikke stresse for mye med slanking denne helgen. Planen blir å få i seg nok, men mager, mat før selskapene, og kose meg ordentlig med den maten og kaka jeg tar. Men ikke fortsette å forsyne meg når jeg egentlig har fått nok. Trening blir det nok ikke noe av, dessverre, så jeg får heller prøve å ta det igjen i etterkant.

 

God helg til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...