Gå til innhold

Anna T triumferer igjen!


Gjest Anna T
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, det funka sånn omtrent. Det er badedrakta altså. Den skjørte-aktige delen kan dras litt opp og ned som man vil, så man får mer sol når man soler seg, og kan dekke seg litt mer til hvis det kommer folk eller noe. Jeg har litt strekkmerker på hoftene, og man skal visst ikke ha sol på det første året etter fødsel. Så da er det perfekt å kunne dekke seg litt mer til :)

 

Så deilig å kjenne at buksa sitter bedre! Det er jo det det handler om, til syvende og sist. Vekta er jo bare et litt sånt abstrakt tall. Jeg har også mål om ei bukse, den kjøpte jeg når jeg veide rundt 68 kg tror jeg, passer nok mellom 65 og 70 vil jeg tro. Eller, avhenger vel av at midjemålet tar seg litt sammen også da. Men gleder meg vilt til den passer igjen. Og så kan det være lurt å rydde bort (evt gi bort) alle klærne man krymper ut av, sånn at man merker det på klærne hvis man går opp igjen. Ikke ha tjukkas-klær tilgjengelig i skapet.

Jeg tenker at det å veie seg foran mannen er akkurat så flaut at det er skikkelig motiverende. Men greit å vente til jeg er litt rundt målvekta før jeg begynner med det kjenner jeg :P

 

Høres ut som du hadde en fin dag i går Mali. Deilig med litt feriemodus.

 

Og dere, kanskje er det ikke så dumt å bruke lang tid på dette her. Både fordi da blir det kanskje til varige vaner, i stedet for et skippertak. Men også fordi da rekker jo kroppen å ta seg mer inn også, lurer litt på om huden blir mer slaskete hvis man går ned fort? Kroppen trenger jo å venne seg til den nye livsstilen :)

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas offisielle veiedag blir i dag, i morgen får jeg ikke veid meg. Og tallet ble 71,7, ned 0,9 fra forrige uke og ned 8 kg totalt! Veldig fornøyd med det. Fiiine 71-tallet :)/> Ned 1 cm i midjen også, det er greit. Og ned 3 cm rundt hofta! Det var litt av et jafs.

 

Håper fortsatt på å klare under 70 før 1.8. Jeg er vel sånn akkurat i rute for å klare det så langt i juli, men målet kan lett ryke hvis jeg slækker, så det er bare å henge i.

 

I dag blir det både familiebursdag og jentekveld, så det er vel duka for noen utfordringer. Så kanskje det er bra jeg skal sove borte og ikke kan veie meg i morgen, haha. Skal kose meg litt, men med måte. I morgen blir det supertrening, så forbrenner vel det meste av syndene da. Ellers tror jeg siste dag på badevekta på en stund blir på mandag. Skal sjekke innom forumet innimellom, og måle på målebåndet, men kommer nok til å savne tilgang på vekta. Vanskelig å ha kontroll uten...

 

God lørdag, alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten huskelapp for dagens utfordringer:

 

En refleksjon jeg gjorde meg når jeg gikk ned sist, etter nettopp sånne dager som i dag, var om jeg egentlig hadde kost meg noe mindre om jeg hadde spist litt mindre. Hvis man er i godt selskap, med folk man er glad i, og unner seg litt kake, eller litt vin, eller litt snacks, så er kanskje det bra nok? Strengt tatt koser man seg jo ikke mer av å overdrive.

 

Så det skal jeg prøve å huske på i dag. Virkelig nyte det jeg spiser, og fokusere på at kosen egentlig mest ligger i det å være i hyggelige omgivelser med bra folk.

 

Dette blir nok en fin dag, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

 

Ja, det beste er å vere ilag med gode venner, kjenne på kor godt ein har det. Nyte atmosfæren og selskapet. Maten tel faktisk ikkje so mykje, sjølvsagt er det godt med mat. Men med vårt fokus, er det godt å sjå at dei andre "ingrediensane" i eit godt selskap også må vere på plass.

 

Har kosa meg ilag med familien min heile helga, uten noke spesielt på matfronten. Berre det å ha dei rundt meg, er stas. I morgon er det ferie for allemann, då fer vi i alle retningar. Om vel ei veke er vi samla igjen, då blir vi sikkert på hytta om alt går etter planen.

 

Veit ikkje kor mykje eg er inne her, badevekta blir heime, men eit måleband får nok plass i bagasjen... Merkar nok fort om det er nedgang eller ikkje ;-)

 

Då snakkes vi her inne etterkvart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere i at det ikke nødvendigvis er maten som gjør kosen. Så klart vi skal kunne unne oss litt ekstra, men hva gjør det om man stopper etter ett stykke kake? Eller etter den ene eplecideren? Eller etter det ene (eller kanskje andre) glasset med vin?

 

Jeg har hatt en helg der potensielle utfordringer har stått i kø. Cider på fredag og vin+popcorn på lørdag. Bursdagfeiring med kake både søndag og mandag. Mandag var jeg i tillegg i en fornøyelsespark. Men det gikk helt fint, gitt. Planla godt, og følte ikke at jeg savnet noe.

 

Gikk ned 1,3 kilo fra forrige veiing. Det er jeg fornøyd med. Mangler kun 0,1 kilo til mitt første delmål, yeeei :) Merker lite på målbåndet!Det er litt merkelig, syns jeg...

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Fineline: gratulerer med 1,3 ned, det er jo fantastisk! Så flink du har vært. Målebåndet kommer sikkert etter :)

 

Mali: godt å ha familien rundt seg, det er jo det viktigste.

 

Vi er i gang med etappe 2 av ferien. Litt mer kos enn nødvendig, men greit med aktivitet også. Hvis jeg er heldig går aktiviteten og kosen opp i opp, sånn at fornuftige måltider gir litt nedgang likevel. Men kjenner litt stress ved å ikke ha vekt tilgjengelig. En ting er å ikke gå ned, men tenk om man går opp liksom. Er jo litt motivasjon i det da forsåvidt, men hadde vært godt å kunne veie seg for å korrigere kursen hvis det sklir ut. Jaja, jeg får prøve å være lur, og så får det bli som det blir.

 

Kos dere i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i at det hadde vært greit å hatt en vekt for å se om man holder kursen... Egentlig både en kjøkkenvekt og en badevekt!

 

Selv kommer jeg til å være langt borte fra en badevekt på veiedagen min (tirsdag). Jeg blir nødt til å veie enten søndag ettermiddag eller torsdag kveld.

 

Men jeg har tenkt ganske mye på hvordan jeg skal klare å spise sånn som GR vil, når jeg ikke har kjøkkenvekten min disse dagene. Så jeg har prøvd så godt jeg kan å legge merke til hvor tykke brødskivene mine er og hvordan pålegget mitt ser ut. Det jeg spiser nå inneholder ca 100 kcal pr brødskive. Da er pålegget inkludert. Så hvis jeg holder på omtrent det samme uten kjøkkenvekten, så skal jeg komme i mål på både frokost og lunsj. Men middag.... ja det er litt værre! Må jo bare prøve å huske hvordan 150 gram med kjøtt/kylling/fisk ser ut. Og potet. Så fylle skikkelig opp med grønnsaker. Trenger ikke være mer komplisert enn det. Gjerne unne meg en klatt med saus eller lignende, bare for å ha noe ekstra ekstra godt når jeg er på tur :) Kommer uansett ikke til å sprenge kalorigrensen min. Spørsmålet er jop bare om jeg klarer å få NOK kalorier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sånn! Da er jeg hjemme igjen etter en liten tur med familien. Sommervær og gode greier. Det har vært bare fint :)

 

Dristet meg opp på vekten i dag mårrest, og kunne med stor glede konstatere at jeg har gått ned 1,4 kilo siden siste veiing. Åh, lykke!!!! Det blir tilsammen 4,4 kilo siden jeg startet opp. Hurra for Grate Roede!!!!!

 

Mine tanker om hvorfor det gikk fint mens jeg var borte: Jeg hadde "vanlig" frokost. Den delen var enkel! Lunsjen var litt mer vrien, ettersom vi stadig var på farten ved lunsjtid. Det ble gjerne et eple med "noe attåt", gjerne en yoghurt eller et rundstykke. Eller et par hveteboller, til og med. Sånn sett så har jeg spist temmelig likt kidsa. Middag har vært grillmat hver dag. Ikke så mye sauser på bordet, og det var kanskje like greit. Men jeg forsynte meg av kjøtt og salater. Også var det jo selvsagt (!) gratinerte poteter til grillmaten hver dag. Sånne ferdiglagde som det er bare å varme opp.... De er ikke så verst, de der posene man kjøper i Sverige... Men jeg forsynte meg sånn passe av det også. Og gjett om jeg koste meg!!!!

 

Tror nå at jeg kunne spist mer. MEN... det blir alltid noen glass vin om kveldene der borte, så det var nok bare bra at jeg ikke dro på med mer mat. Mett var jeg jo likevel!

 

Jeg ser jo at det virker som at jeg syns dette går som en lek. Men jeg skal innrømme at jeg hadde alvorlige kvaler mht både maten og drikken mens jeg var på tur. Ikke ble det mye trimming heller. Så da jeg gikk på vekta i mårrest så var jeg neimen ikke sikker på hvordan dette hadde gått. Så denne oppsummeringen av turen er i grunn god læring for meg, så jeg kan se hva det er som har gått bra.

 

Sambo har gått opp litt på disse dagene. vi har spist omtrent helt likt. Om jeg skal gjette, så holder jeg en knapp på at han rett og slett har spist for lite. Så det er visst bare å gafle i seg nå, så forbrenningen kommer på topp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da er jeg tilbake til internett og badevekt igjen :)

 

Først: fineline, gratulerer så mye! Så fantastisk å ha gått ned så mye i ferien, og særlig med godt resultat gangen før det også! Hurra for deg :) Høres ut som du har hatt det fint også.

 

Planen for meg var jo egentlig å satse på under 70 kg 1.8. Som nevnt sist jeg skrev viste deg seg fort at det ble mer kos enn forventa. Det viste seg også raskt å bli vanskeligere å holde seg aktiv enn jeg hadde trodd. Jeg har vært alene med begge ungene mye av tida, og det har vært flere barn med oss. Så de som kunne gi meg litt avlastning måtte hjelpe til både her og der. I tillegg har lillegull vært tiiiidlig oppe, gjerne fra kl 4, så jeg har måttet bruke barnevakter på å få tatt igjen litt søvn. Så når ungene har vært i seng på kvelden har det gjerne vært bare en rolig time før jeg har måttet legge meg. Kunne selvfølgelig ha løpt en tur da, men det har vært for fristende å synke ned i sofaen med en bok, eller å skravle litt med de voksne. Det har vært mye god mat, og mye ekstra kos. For meg er det ikke noe alternativ å ikke spise meg mett, jeg orker ikke gå sulten. Dessuten ammer jeg fortsatt. Og med litt fetere mat enn vanlig har det sikkert blitt for mye kalorier. Jeg har prøvd å være måteholden med kosen, men litt hver dag blir jo gjerne mye til sammen. Så på et tidspunkt skjønte jeg at målet om under 70 1.8. var det bare å oppgi. På et litt (men ikke mye) senere tidspunkt skjønte jeg vel at jeg hadde gitt opp å gå ned i det hele tatt. En liten stund etter det begynte jeg å bli redd for hvor mye opp jeg kunne risikere å gå. 72-tallet? 73-tallet? 74-tallet?!? Grøss og gru.

 

Dermed ble jeg nærmere ekstatisk når badevekta i dag viste 71,7, nøyaktig det samme som den dagen jeg dro. Så da har nok hodet vært mer med meg enn jeg hadde frykta. Det betyr at målet om under 70 1.8. er helt utelukka, men det visste jeg jo. Uansett er det fortsatt noen dager igjen til å få et litt bedre juli-resultat. Og så kjenner jeg at det skal bli godt å komme inn i hverdagen igjen. Nå bør det bli lettere å spise riktig, og trene mer. Det blir nok kanskje litt opp igjen i morgen, for skal bort og spise i kveld, men så er det stort sett hverdag.

 

Hvordan er det med dere andre? Mali? Fineline er du ferdig med ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Anna :)

Og det ser ut til at du òg har klart deg fint mens du har feriert :) Så bra!!!

 

Veiedag i dag. Visste jo sånn høvelig hvordan det har gått siden fredags morgen (måtte jo utsette veiedagen fra tirsdag til fredag forrige uke), og fasiten var altså nedgang på 700 gram siden da. Jeg er fornøyd så det holder!!!!! Jeg skulle ønske jeg kunne banke meg på brystet og si at det er vel fortjent og at "dette har jeg slitt for", men sannheten er at dette omtrent gjør seg selv. Jeg vet ikke heeeeeelt hva det er jeg gjør rett, men noe må det jo være. og jeg regner med at det kommer hardere tider også.

 

Siden begynnelsen på juli har jeg tilsammen gått ned 5,1 kilo. Det er mer enn jeg hadde trodd. Mer enn jeg hadde håpt. Jeg er nesten halvveis til målet mitt, og håper at resten går sånn passe greit.

 

Hurra for Grete Roede, sier jeg bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter det deilige været ute i dag. Sitter og pusler med litt forskjellig ute på terrassen, og fant ut at jeg skulle lage meg en smoothie. Hadde jo kjøpt en pose smoothie-mix med mango, banan og ananas, så jeg tenkte at dette ville slå greit ut på frukt-grafen. Men neeeeeida. Bare eplejuicen som kom med der. Noen som vet hvorfor? Ble jo litt paff når denne frukten ikke vises annet enn på karbohydrater, da...

 

Og ellers... tjaaaaa.. fikk en kjempefin kommentar fra kjæresten min i dag. Han sier han ser veldig godt at jeg har krympet nå, og guuuu så deilig det var å høre dèt. Det skulle ikke mer til, så nå føler jeg meg som DEN sylfiden hehehe :)

 

Ha en strålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en måned gått, og her er resultatene:

 

1.mai

Vekt: 79,7 kg

Hals: 34 cm

Overarm: 30 cm

Bryst: 101 cm

Midje: 98 cm

Gravvo-mage: 109 cm

Hofte: 104 cm

Rumpe: 108 cm

Lår: 60,5 cm

Legg: 37 cm

 

1. august:

Vekt: 71,5 kg - ned 8,2 kg (2,2 i juli)

Hals: 30 cm - ned 4 cm (0,5 i juli)

Overarm: 25 cm - ned 5 cm (1 i juli)

Bryst: 88 cm - ned 13 cm (5 i juli)

Midje: 84 cm - ned 14 cm (3 i juli)

Gravvo-mage: 94 cm - ned 15 cm (4 i juli)

Hofte: 94 cm - ned 10 cm (4 i juli)

Rumpe: 97 cm - ned 11 cm (2 i juli)

Lår: 53 cm - ned 7,5 cm (1 i juli)

Legg: 35 cm - ned 2 cm (0,5 i juli)

 

1. mai lå bmi på 28,6 - overvekt og midje/hofte-ratioen på 0,94.

1. juli ligger bmi på 25,7 - lett overvekt og midje/hofte-ratio på 0,89 (skal være under 0,8).

Det går da rette veien :)

 

1. mai lå daglig energiforbruk på 2133 kcal (+ fullamming).

1. juli ligger daglig energiforbruk på 2019 kcal (+ halvamming).

 

Jeg hadde jo egentlig satt meg et litt tøffere mål for juli, men jeg tror egentlig jeg skal være fornøyd likevel. Jeg har jo omtrent gått ned 0,5 kg i uka, og det er jo det anbefalte. Dessuten har jeg vært på ferie hele måneden, da går man jo ofte opp. Dessuten har det forsvunnet cm overalt, og det er deilig. Har da også hatt en veldig fin ferie, og har følt meg tynnere enn før. Jeg var helt komfortabel i badedrakta, og det er helt greit å se bilder av meg i singlet og badedrakt. Så det er helt klart fremgang fra starten, og fra tidligere.

 

Jeg er tydeligvis ikke motivert nok til det der Pepsi Max-målet, å det tror jeg vi bare lar ligge en stund.

 

Også denne gangen kjenner jeg på at noe av det farligste med å sprekke, enten det er en stor sprekk, eller en litt slappere linje noen uker, er at det er så vanskelig å komme inn i den gode rytmen igjen. Har ikke klart å kjøre helt stram linje denne uka heller. Men det er på rett vei i alle fall, og jeg har jo gått ned noen gram disse dagene, så det er greit nok. Håper at ny mnd vil gi litt ny boost. Tror jeg skal satse på daglige oppdateringer her om hvordan dagene har gått, for å holde litt stramme tøyler.

 

Nå håper jeg i alle fall at målet om under 70 kg skal være innen rekkevidde for 1.9. Det er bare 1,7 kg på 1 mnd, så det burde gå. Og så skal jeg egentlig være fornøyd med at det går sakte, da varer det forhåpentligvis lenger.

 

Fineline: Rart med den smoothie-mixen ja, det er jo mye frukt. Kanskje du skal legge inn manuelt? Og gratulerer med atter et godt resultat, klart det syns på deg nå. Veldig godt med sånne kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og god sommer ;)/>

 

No er eg snart tilbake herinne, skal en snartur på hytta no i helga. So er det kurs på mandag, og full rulle på tirsdag. Ikkje noke latmannsveke neste veke på meg nei. ferien er over snart for denne gang.

 

Vekta mi har heldigvis ikkje endra seg, sjølv om eg har kosa meg og berre hatt det heilt supert! Vi har gått masse, det er vel det som bergar meg... hehe

Har ikkje hatt noke sprekk, men levd bra, helst på sparebluss.

Min motivasjon for slanking er heilt borte, all inspirasjon borte.

 

Men eg har det så fint no....... kor i all verden skal eg klare å komme meg ned i vekt??

Eg må vere ganske hard med meg sjølv framover om eg skal nå målet mitt :(/> og eg må no berre det.

 

Eg trudde faktisk det ville vere verre å komme i bikini på badeland, men eg brydde meg faktisk ikkje om det. Det var ikkje så mykje folk der, men det viste vi ikkje da vi gikk inn.

 

Så no må eg berre tja, leite etter litt motivasjon......

Eg skal love å komme innom her, og skrive litt. For eg kan ikkje gi opp! No er sommaren litt lenger unna, og da er det ikkje noke gulrot det heller.

 

Ha ei fin helg alle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mali, og dere andre.

 

Høres ut som det er flere enn meg som trenger litt hverdag igjen. Det er så deilig med ferie og kos. På en måte er det nesten dumt å ikke gå opp i vekt, for da innbiller man seg liksom at det går an å leve sånn.

 

Mali, kanskje det hjelper på motivasjonen hvis du lager deg en liste over hvorfor du ønsker å gå ned i vekt? Altså, du vet det jo, men det kan være greit å tydeliggjøre det og bevisstgjøre seg litt. Og så kan du ta frem lista når du kjenner motivasjonen svikte. Det går også an å planlegge litt belønninger knytta til noen delmål. Noe du kan glede deg til og som gir ekstra motivasjon?

 

Her går det litt sånn passe.

Det som er dårlig - kostholdet ikke helt på plass.

Det som er bra - treningen

 

Tror jeg skal følge mitt eget råd og gjøre litt motivasjonsøvelser :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg hadde veiedag på torsdag, siden det var 1.8., droppa jeg veiedagen i dag. Har ikke smugveid siden torsdag heller, faktisk. Fokus, fokus, fokus.

 

Fra i morgen blir det full skjerpings her, nå er ferien offisielt over.

 

Plan for uka:


  •  
  • Riktig kosthold
  • Ikke noe snop- eller snacks-smuging
  • Trening minst annenhver dag
  • Minst 1 styrkeøkt

 

Jeg vet per i dag ikke om noen spesielle utfordringer i uka som kommer, så det er bra.

 

Rapporterer her daglig på kvelden, evt morgenen etter, fortrinnsvis uten noen synder å bekjenne.

 

Jepps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen i gang, og ingen synder så langt. Haha, skikkelig imponerende i og med at klokka akkurat har passert 9.00 :)/>

 

Uansett, smugveiinga i dag viste litt opp siden torsdag, og det er egentlig en grei påminnelse om at stikke-hodet-i-sanda-taktikken ikke funker. Det får konsekvenser om man fusker med maten. Selvfølgelig. Det er jo derfor vi er her.

 

En god frokost innabords, og planer om enten joggetur ute eller en ergometersykkel-økt inne i løpet av dagen.

 

Fullt fokus!

 

Fineline - du har vel fullt fokus fortsatt regner jeg med. Husk at mnd 2 kan være litt mer tricky enn den første. Hold fast i de gode vanene :)/>

 

Mali - finner du motivasjonen?

 

Snegla, Blåbæret og Awsam, hvis dere titter innom - håper alt er bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

først må eg sei, de har vore veldig flinke, begge to. Og Anna, alle mål under meter'n... Det er ein god følelse!! Du er nærmere enn du aner!

 

Og no til min manglande motivasjon og inspirasjon. Eg har nok av klede som skulle vere god motivasjon, og lista på positive ting er lang den. Men eg har liksom ikkje lyst å ete og notere, og gå på tur fordi eg må..... eg har lyst å bli slank, åja, men å bli engasjert nok til å gjere noke med det - fins ikkje. Høyrest pessimistisk ut, veit det.

Men eg kjem nok til å gjere litt likevel, har ikkje mist heilt trua.

 

No veit eg at eg har ei travel tid framfor meg, og eg har måtte finne gledelige ting i kvardagen å ta med meg. Det er slitsomt å vere mamma til ein sjuk vaksen sønn som bur i sokkeletasjen. (vart sjuk i juni) Eg har brukt mykje energi og krefter på dette. Så no har eg måtte samle litt krefter til jobbing og ny haust på jobb, og også finne ting som gleder og gir energi. Eg har kosa meg med hobbyen min, og har planer om enda meir. :-) Og mat og trening har ikkje stått så høgt på prioriteringslista........ Og eg har funne mykje glede, og fått energi og er klar for haust og jobben min.

 

Og no vil eg VERE slank, ikkje bli det.... Det krever mykje planlegging å slanke seg, og frå i vår har eg litt innarbeidd, so eg får vel berre gå i gang.... Eg er litt redd for å tappe meg for mykje......

 

Men drahjelp, kan eg trenge masse av.... berre dytt, ver snill med meg!

 

Har lyst å spørre ei veninne om ho vil vege meg annakvar veke, men veit ikkje heilt. Det er så flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mali

 

Takk for go-orda.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. På den ene sida er det en tid for alt, og dette er kanskje ikke tida til å pålegge seg noe mer for deg.

 

Men hvis det er sånn at du ønsker deg et spark i baken, så kommer det her: Du må prøve å tenke annerledes på det. Slankingen bør ikke være noe som tapper deg. Tvert i mot, du bør passe på å spise nok, men riktig. Da vil du få mer energi og føle deg bedre. Den kosen du får fra godis og lignende varer så kort, og hvis du bruker masse krefter på dårlig samvittighet etterpå går virkelig vinninga opp i spinninga. Hvis det å registrere mat og trening tar knekken på motivasjonen, så dropp det. Du vet sånn ca hva du kan ha i deg nå. Det å spise sunt og få beveget seg litt er kanskje akkurat det du trenger for å få overskudd til å takle en travel høst og med en syk sønn trenger du alle krefter du kan få. Og når det gjelder å finne ting å glede seg over, er det faktisk lite som kan måle seg med å kvitte seg med de kiloene man er misfornøyd med, og mestringsfølelsen man får når det funker.

 

Her har det vært en bra dag. Jeg har spist alle 5 måltidene, og ikke noe godis. Riktig nok "måtte" jeg spise en liten is. Datteren min på 4 hadde den med til meg etter å ha vært på butikken med mannen min, og jeg vil ikke være en sånn mamma som ikke kan kose meg med en is på en solskinnsdag i august sammen med ungene mine heller. Men jeg sjekka etterpå, og den hadde faktisk bare 70 kcal. Overraskende lite. Og så trente jeg et trimpoeng ekstra for å gjøre opp for isen. Totalt 550 kcal trent bort i dag. Veldig fornøyd med dagen, og med å endelig være i gang igjen.

 

Og en liten huskelapp til meg selv: Når søtsuget kommer er du egentlig sulten. Det kommer nesten konsekvent 3 timer etter forrige måltid. Ta deg noe mat i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flotte, begge to Anna og Mali.

 

Jeg er på farten og får verken veid meg eller vært særlig aktiv her inne. Følger med likevel, må vite.... Kommer hjem i mårra kveld, så veiingen får jeg ta onsdags mårra istedenfor tirsdagen. Ligger greit an, men har vært litt lat sånn at nedgangen ikke er riiiiktig så bratt som før. Tar.det med godt.humør og vet at det uansett går rette veien.

 

Anna du har.så utrolig bra resultater, og gir deg ikke. Det håper jeg virkelig du vet å være stolt av :-) Og du skrev at det gjerne går litt treigere med vektnedgangen fra den andre måneden. Det har du nok helt i, og jeg vet at jeg ikke kommer til å suse videre ned i vekt slik jeg har gjort frem til nå. Og det er helt normalt! Bare å være klar over det, og gjøre den ekstra innsatsen!

 

Og Mali... Jeg er helt med deg når du skriver om det å ha en syk sønn. Det tar så mye av energien og fokuset, at man knapt klarer å fokusere på noe annet. Men det Anna skriver er også sant... Det å spise riktig er kjempeviktig for å finne krefter til de viktige tingene. Klart man skal kunne smake på ting man fyser på, men husk nå bare at det gjerne er sulten som lurer deg til å ha lyst på raske tomme kalorier ;-)

 

Nei... Søvnen kaller i Abra havn! Skip ohoi og en kiste med gull.... Hehehe.... Jeg trives med både små og store unger, og maten går det helt greit med. Er stort sett ganske fornøyd med tingenes tilstand :-)

 

Onsdag er jeg tilbake.... Trallala....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtta begge to.

 

Merkelig er det ikkje gotteri som er problemet, det er spareblusset!!

Men no er kvardagen her, med jobb, og matpakke og fastere rutiner og klokkeslett. Får håpe det går seg raskt til, og at det innarbeida opplegget frå i vår blir lettare å halde. :)

 

Og det er litt godt å høyre litt sjelegransking om en tung kvardag...... no er det natt her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

 

Her har dagen gått bra. 5 måltider inntatt, og overhodet ingen synder. Ingen trening heller, riktignok. Er skikkelig sliten i kroppen i dag. Så da må det bli trening i morgen. Hadde egentlig tenkt meg en styrkeøkt, men lurer på om jeg skal utsette den til fredag, i og med at jeg er såpass sliten i musklene. Så kanskje ta en kondisøkt i morgen i stedet. Får se litt på logistikken, om det i det hele tatt blir mulig å få det til på fredag.

 

Uansett, veldig fornøyd med å være på den smale sti igjen.

 

Mali - skjønner det du sier om å være på sparebluss. Rådet mitt gjelder likevel. Du trenger riktig energi og god næring. Håper du finner drivkraften igjen nå som hverdagen er tilbake.

 

Fineline - takk for skryt. Jeg er egentlig veldig fornøyd med de kiloene jeg har mista, men samtidig har det jo gått veldig sakte de siste to månedene. Samtidig vet jeg at grunnen til at det har gått sakte, er at jeg ikke har levd helt strengt. Og det har vært gjennomtenkt. Og det er fortsatt sånn at jeg heller vil gjøre dette sakte, så lenge det på sikt går nedover.

Lykke til med veiingen i morgen, og velkommen hjem :)

 

Kjenner jeg ser veldig frem mot å få knekt de neste to kiloene. Da har jeg gått ned mer enn 10 kilo, og havner på 60-tallet. Aaahhh, det skal bli sweeet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey!

 

jeg stikker bare innom for å berette at jeg slettes ikke har gitt opp, og litt for å beklage at jeg forlot dere :) Her går det i mitt tempo, sakte og behagelig! Akkurat slik jeg vil ha det. Forum var rett og slett ikke min måte å gjøre dette på tror jeg, er mulig jeg hiver meg på en tråd senere. Dere er flotte! Stå på!

 

-Blåbæret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOLY COW! DEN BLÅ BUKSA PASSER!!!?!

 

På tide å se på milepælene igjen:

1.Under 75 kg / BMI ned til lett overvekt (74,8 kg) - Nådd 1.6.

2.Midjemålet under 88 cm - Nådd 16.6.

3.Alle måla under meter'n - Nådd 21.6.

4.Når den blå buksa passer - Nådd 7.8.

5.Under 70 kg / Normal BMI (69,3 kg)

6.67 kg

7.Midjemålet under 80 cm

 

For et sjokk! Plutselig kom jeg på at det gikk jo an å prøve den bare, for å se hvor langt det er igjen, men så passa den fordundre meg! How nice! Nesten så jeg lurer på om jeg må sette opp en milepæl til:

 

8.Når den svarte buksa passer

 

Men jeg er litt usikker på om jeg skal såpass langt ned. Den kjøpte jeg når jeg veide rundt 64 kg i 2010. Vi får se.

 

Ellers har det vært en fin dag. Tror kalori-inntaket har blitt omtrent riktig, selv om det må innrømmes at innholdet har vært ganske feil. Har vært borte hele dagen, og spist det jeg har blitt servert. Så 3,2 trimpoeng/640 kcal forbrent i en god styrkeøkt.

 

Veeeldig fornøyd med denne dagen!

 

Blåbæret - så hyggelig å høre fra deg. Alle må finne sin måte å gjøre dette på, supert at du finner din. Tickeren i signaturen din viser jo et kjempefint resultat så langt. Lykke til, og gi gjerne lyd fra deg om du titter innom :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av deg Anna, tok jeg ut den røde kjolen fra klesskapet mitt i dag. Prøvde den. Johoooooo den passet sååå bra! Så nå tripper jeg rundt her i min røde kjole som jeg liker så godt :) Så gøy når de gamle klærne passer igjen!!!!!

 

Ellers så er jeg i rute med vektreduksjonen. Jeg veide meg da jeg kom hjem, og har gått ned 700 gram siden siste veiing. Det er jo den minste nedgangen jeg har hatt så langt, men klager ikke. Ned er ned. Og 700 er ikke lite, det heller.

 

Holder på å pakke igjen. I mårra tidlig går turen til Kreta. Der blir det lite kontroll med kalorier, så får ta det på feelingen... Kommer til å være litt på vakt mht maten, men kommer til å kose meg med vin og mohito og annet jeg har lyst på. Men snopet skal jeg holde meg unna, ihvertfall. Så nå lar jeg det stå til, det er jo uansett kun en uke det er snakk om. Kommer tilbake igjen etter en uke. Da er det fullt fokus på kalorier og veiing igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...