Gå til innhold

Bunaden SKAL passe i mai 2014 - noen som blir med?


Gjest besc
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lilletjukka

Jeg hiver meg på!

Jeg veier 112,3 i dag og starta på 15,7 for 1,5 uke siden. Skal helt klart med minst 40 kg, men å komme inn i bunaden til neste år er et perfekt mål/ delmål. Jeg har ikke passa den på 4- 5 år og kunne kanskje tenke meg å bruke den i en konfirmasjon i familien i april/ mai. Så langt går det bra med maten, men jeg sliter litt med å komme opp på et "respektabelt" antall trimpoeng og ikke minst komme inn i en god trimrutine med aktiviteter hver dag. Har veiedag på fredager og går foreløpig ikke på kurs, men er med i GR klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - hva slags aktivitet holder du på med? For meg ble løsningen å parkere bilen og sykle overalt /til og fra barnehagen, til og fra jobb, til butikken - får da grDet er eogså god trening. Styrketrening får komme etterhvert for min del. Lykke til! Det er supert å gå korte turer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Hei! Dette er visst tråden for meg også. Bunaden henger i skapet, og har mer eller mindre gjort det siste 10 årene. Jeg veier 109 kg.. SUKK! Grusomt svart på hvitt. Har vell bare over lengre tid fortrengt situasjonen. Motivasjonene for endring har vært null. Har vært så mange andre ting å tenke på enn seg selv.

Har en god kollega som slanker seg og lykkes...

Har vært på evig slankekur og vil så gjerne finne det som kan vare uten å bli for ekstremt og masete.

SÅ nå hiver jeg meg på. Førtse mål er å komme under 100 kg, og det vil vel ta noen mnd.

Hadde vært deilig med bunad i 2014.

Jeg spiser sundt, men er for inaktiv og spiser for store mengder mat...

Jeg vil gjerne heie på andre og håper å få en liten heia gjeng selv og;)

 

Så nå skal jeg følge meny 3, og prøve å trimme litt mer strukturert...Blir spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Jeg hiver meg på!

Jeg veier 112,3 i dag og starta på 15,7 for 1,5 uke siden. Skal helt klart med minst 40 kg, men å komme inn i bunaden til neste år er et perfekt mål/ delmål. Jeg har ikke passa den på 4- 5 år og kunne kanskje tenke meg å bruke den i en konfirmasjon i familien i april/ mai. Så langt går det bra med maten, men jeg sliter litt med å komme opp på et "respektabelt" antall trimpoeng og ikke minst komme inn i en god trimrutine med aktiviteter hver dag. Har veiedag på fredager og går foreløpig ikke på kurs, men er med i GR klubben.

Da er du jo godt i gang:) Bra resultat på så kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Så bra med flere på laget! Jeg har endelig kommet meg under 100 og det har fått fortere en jeg håper å tro. 7,1 kilo siden 13 mai

 

Skal fokusere gjennom sommeren!

Ja jeg håper at dette her kan bli bra. 7 kg på en drøy måned er jo supert. Hva har du lagt vekt på, mer trening, mindre mat eller begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så FLOTT å lese at flere har slengt seg på denne tråden.

Jeg startet altså 20.mai på 108,6 kg - ALT FOR MYE - veide 93,6 kg for 1 år siden da jeg drev og slanket med ned - hadde det gått ned 25 kg , men så har jeg altså gått OPP 15 kg i løpet av dette året. Så nå er det full skjerping.

 

Jeg har meldt meg på et internettkurs på GR som har pause nå de neste ukene. Det passer meg fint siden jeg trenger å holde fokus i LANG tid og da er det at jeg har et halvgått kurs igjen noe som passer bra.

 

EGENTLIG liker jeg å være inne og skrive hver dag, men de siste par ukene har det vært innspurt på jobben og VELDIG mye å gjøre. MEN utrolig nok har jeg klart å holde fokus og spist sånn passe . Jeg startet første uka med 2 kg ned, og neste med 1,9 kg ned, men så sto det bom stille de neste to ukene. MEN nå ser jeg på vekta (siden jeg "snikveier meg" - at det går riktig vei igjen, så det er jeg VELDIG glad for - håper det varer.

 

På mandag veide jeg 104,5 kg. Så får vi se nå mandag som kommer.

Deretter reiser jeg på ferie med liten sjanse til å skrive her på 1-2 uker, men så komer jeg STERKT tilbake i noen deler av sommeren.

 

HÅPER å snart være under 100 kg....

 

Min "oppskrift" er: MANGE lange turer - går minst 1-2 timer pr dag når jeg er fornøyd - ligger på et snitt på 15000-17 000 skritt pr dag. Det andre er at jeg må spise FROKOST.

 

Har ikke spist masse snop etter jeg startet 20,mai så dette ser bra ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Hadde jentetreff i går. Mange fristelser. Av høflighet måtte jeg jo smake litt, men kjente en god sperre som gjorde at det ikke tok av. Det ble bare en liten smak på godsakene og så takk for det. Hva gjør dere i selskaper osv. Sier dere nei takk, trener dere mer når sånne dager kommer eller hva:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Første lørdag over etter at jeg bestemte meg for en endring. Hu og hoi hvor lyst jeg hadde på noe godt i går kveld. Var nesten ikke klar over at suget var så sterkt. Så i stedet for lørdagskos lagde jeg meg en spicy blomkålsuppe med kokosmelk/ekstra lettmelk chili, ingefør, hvitløk og charlottløk.. Og det hjalp så på suget.

Merker hvor godt det er å registrere her inne hva jeg spiser. Blir litt mer oppmekersom på at alle de små "bagatellene" som inntas i løpet av en dag betyr ganske så mye. Så nå skjønner jeg også etter hvert at jeg ikke har vært så sunn som jeg trodde. Kan dette bli en god sunn oppvåkning uten å bli ekstrem tro? Håper virkelig det.

I dag er det St Hans feiring. Blir grilling av grillspyd og en god salat... Har styrt unna pølse/hamburger fella:-)

 

Før feiringen starter blir det en god gåtur med den firbente vennen :)

 

Gleder meg nærmest til å veie meg til torsdag... kjenner at dette må bli bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Heihei!

 

Jeg har lest gjennom tråden her nå og synes dette virker som en gjeng som er flinke til å motivere hverandre! Det gjør at jeg har lyst til å slenge meg litt på! Forumet for oss som skal ned over 40kg er litt rolig om dagen =)

 

Tja, jente på 25 år, som de siste årene har lagt på seg mye! i 2008/2009 gikk jeg ned 33 kilo ved hjelp av GR-kurs, men de kiloene snek seg tilbake på, og fikk selskap av flere. Årsakene til dette er mange og litt småkompliserte. Så da jeg startet på kurs igjen nå i januar 2013, var vekten oppe i hele 132,5. Svimlende høyt, trist og leit. Men på en merkelig måte gav dette meg den motivajsonen til trengte til å få ut fingern. Nå, har jeg gått ned 30,5 kg, og er ca 27 kg unna mitt mål, som er 75kg (iallefall i første omgang ;)/> )! Frem til nå har alt igrunn gått veldig greit, vekten har gått fort av, og jeg har til gode å gå på en skikkelig smell sånn godterimessig (som har vært min svakhet). Går igrunn og venter på når det skal komme, hehe, men jeg vil holde den unna så lenge som mulig! Registrerer og veier daglig, er nok litt kontrollfreak!

 

God St.Hans dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Heihei!

 

Jeg har lest gjennom tråden her nå og synes dette virker som en gjeng som er flinke til å motivere hverandre! Det gjør at jeg har lyst til å slenge meg litt på! Forumet for oss som skal ned over 40kg er litt rolig om dagen =)

 

Tja, jente på 25 år, som de siste årene har lagt på seg mye! i 2008/2009 gikk jeg ned 33 kilo ved hjelp av GR-kurs, men de kiloene snek seg tilbake på, og fikk selskap av flere. Årsakene til dette er mange og litt småkompliserte. Så da jeg startet på kurs igjen nå i januar 2013, var vekten oppe i hele 132,5. Svimlende høyt, trist og leit. Men på en merkelig måte gav dette meg den motivajsonen til trengte til å få ut fingern. Nå, har jeg gått ned 30,5 kg, og er ca 27 kg unna mitt mål, som er 75kg (iallefall i første omgang ;)/>/> )! Frem til nå har alt igrunn gått veldig greit, vekten har gått fort av, og jeg har til gode å gå på en skikkelig smell sånn godterimessig (som har vært min svakhet). Går igrunn og venter på når det skal komme, hehe, men jeg vil holde den unna så lenge som mulig! Registrerer og veier daglig, er nok litt kontrollfreak!

 

God St.Hans dere =)

 

Så imponerende innsats:) Da er vi ikke så langt unna hverandre i vekt pr i dag. Hva har gjort at du har lyktes så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Blubben - jeg trener spinning 4-5 ganger i uken, og prøver å legge inn et par styrkeøkter og. Samtidig følger jeg opplegget til punkt og prikke, kostholdscore 10,0 så og si hver dag, som nevnt, litt kontrollfrik, men det gir resultater ;) Spiser ca 1900-2000kcal hver dag. Akkurat nå har jeg ikke trent siden tirsdag, og da begynner jeg å få litt panikk. Har fått to låsninger i ryggen, en i korsryggen og en i bekkenbeinet, så jeg har fått spinningforbud. Men jeg krysser fingrene for at det blir litt ned denne uken uansett, det vil morgendagen vise =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Oisann- så flott innsats. Jeg strever litt med å være kontrollfrik jeg. Har kontrollert så mye mat tidligere i livet at det er vanskelig å finne balansen nå. Hvordan ser en sånn 10 er meny ut da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med nye som vil følge denne tråden. Nå har jeg gjennomført første uken uten GR kurs.

 

Og vekten viser 0,6 ned og det er ikke så ille i og med at vekten hjemme viser litt mer enn vekten på kurset har pleid å vise.

 

Så da er det bare å fortsette i 8 uker til - gjennom sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

-0,6 ned må sies som en god start på sommeren =) Jeg synes det er litt skummelt å skulle stå så på egne bein nå jeg. Så jeg veier meg hver tirsdags morgen. Veide meg i går, da var resultatet -1,0. Fornøyd med det. Lørdag reiser jeg på ferie en uke, så det blir to uker til min neste veiedag. Og med en rygg som ikke vil noe som helst, så håper jeg at jeg iallefall klarer å stå stille på ferie, selvom jeg ALLTID ønsker et stort vekttap hver uke. Hehe.

 

Min "10.0" meny er egentlig bare fullt ut GR-mat hele dagen. Jeg spiser ofte, får i meg minst 250g grønnsaker hver dag, og minst 200g frukt hver dag, samt alt av melk. Har også en fin fordeling av fett, proteiner og karbohydrater som vises når jeg registrerer det jeg har spist på sidene her. Ikke mer hokus pokus enn det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Sidne jeg startet på en torsdag, veide jeg meg i dag. Det kjennes fantastisk ut med -2,3 kg og 106,7 på vekta i dag. Før fraspart for en uke siden har alt på vekta over 100 vært et nederlag. Nå kjenner jeg meg mer enn noensinne motivert for å fortsette.. Denne metoden kjennes så trygg og fornuftig ut :P/> :P/> Vet jo at det mest sannsynlig er mye vann av denne første uka, men psykisk så kjennes det nesten som buksa er litt løsere i livet.

 

Var på første ordentlige trening på treningssenter på mange år i går. Kroppen kjennes bra, men støl selvsagt.YES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motiverende med et så godt resultat i starten og jeg synes ikke det spiller noen rolle om det er vann eller ei. Poenget er at pilen peker nedover og det skal den fortsette å gjøre gjennom sommeren.

 

Er selv blitt mye mer bevist på inntaket generelt.

 

Og ikke minst er det null problem å si nei takk når noen byr på ting jeg ikke vil spise. Viktig for meg at jeg tenker at det noe jeg ikke vil spise. Det er ikke sånn at det er noe jeg ikke kan spise.

 

Og som jeg har tenkt mye på de siste månedene er at jeg kan kun forandre meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Blubben - for et herlig resultat! Det gir helt klart motivasjon til å fortsette fremover! Det er så deilig å se slike gode resultater!

 

TunaTone - jeg har tenkt mye av det samme. Det er desverre slik at valgene jeg har tatt i fortiden har gjort at jeg har lagt på meg alt for mange kilo. Dersom jeg ønsker å bli mindre, sunnere og sprekere, ja, da må jeg ta bedre valg for meg selv. Enkelt og greit. Det jeg putter inn i munnen skal være noe fornuftig. Hvis jeg vil ha en fin kropp, jo, da må jeg svette og trene, for det er faktisk slikt som må gjøres. På senteret der jeg trener står det et artig sitat. "Du får ikke den baken du ønsker, ved å sitte på den du har". Veldig sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Veien inn i bunaden håper jeg er veien til en livstilsendring. Så når vi svinger flagget neste mai iført våre vakre drakter så feirer vi ikke bare en tynnere midje, men masse helsebonus:-)

Har vært ute på en lang kveldstur. Nesten to timer i skog og mark, nesten ikke et menneske å se. Pulsen faller,tankene roer seg. Kroppen protesterer litt,spesielt de ti første minuttene. Så ser jeg plutselig en vannlilje i innsjøen, en sopp i veikanten. Hører lyd fra en liten bekk, og så er jeg her og nå, med hele meg. Tiden går og før jeg vet ordet av det har jeg gått en lang tur. Svusj. Ikke en tanke på at jeg er sliten, ikke en tanke på klær som skal vaskes, plen som skal klippes eller dagen i morgen.. Og nå venter senga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart best å gå på tur i terrenget uten musikk på øret.

 

Merker helt klart stor endring på kondisjonen når jeg går min faste topptur. Nå må jeg øke tempo for å bli anpusten. Turen tar kortere og kortere tid. I går prøvde jeg meg til og med på litt forsiktig jogging....

 

Kommer nok til å melde meg inn på treningsenter til høsten når det er kaldt og vått ute i fjellet.

 

Men i går var det min andre ferieveiing og jeg slo til med hele 100g ned i vekt. Er 100g unna mitt første delmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såutrolig flott at flere er blitt med på denne tråden, og at det har blitt en aktiv tråd. Jeg er en del til og fra i sommer, men nå er jeg her- 1 uke framover. Nå er det litt seint og jeg skal tidlig opp på jobb i morgen, men skriver mer i morgen.

 

Må bare si en ting: er kjempeimponert over innsatsen dere gjør, og motivasjonen som holdes oppe.

Mitt fokus denne uka skal bli å høyne kostholdscoren OG å jogge litt.

 

Har funnet meg ei løype på hytta på 6 km - målet er at jeg JOGGER hele den i midten av august. Nå jobber jeg ca 40% tror jeg, og tar tida når jeg har gjort det - denne uka og uka deretter er jeg IKKE der, men SÅ blir det test for å se om det jeg gjør HER gir resultater. Er VELDIG fornøyd med å ha fått 15 trimpoeng i uka som har gått til tross for besøk og svært liten mulighet til å trimme.. - ble jobbe/gåturene på morgenen før de andre sto opp som gjorde utslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kjempebra - godt fortjent ! Stor klem til deg!

 

 

Ned 1 kg!!!! :lol:/>

Superfornøyd! Så deilig at det virker, og at jeg kan kose meg litt også. For det har jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i morgen, 2 uker siden sist. Vet jeg har gått ned litt, men ikke nok - hadde håpet på mer altså!

 

I dag gikk jeg 2 turkort-turer, til sammen 18 km og 9,5 trimpoeng o 30 000 skritt - altså kun i dag! Veldig stolt over det, men i går gjorde jeg absolutt INGENTING! Håper å få gått i morgen også men har betennelse i et ledd i en tå (senebetennelse), så må se om det roer seg først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...