Gå til innhold

Bunaden SKAL passe i mai 2014 - noen som blir med?


Gjest besc
 Share

Anbefalte innlegg

Ble litt ned, så totalt siden 20.mai har jeg nå gått ned 4,8 kg. Synes innsatsen tilsier et bedre resultat, men , men ... Veier når 103,8 og håper VIRKELIG at neste gang jeg veier meg - som blir 12. august, veier jeg UNDER 100 kg!!!! MEN - mellom der er ferien, så vi får se. Ser at jeg, siden 20,mai har et SNITT med 24 trimpoeng i uka - DET er jeg selvsagt veldig fornøyd med. Vet ikke om jeg klarer å holde oppe snittet i ferien, men skal prøve å få trent en del ved at jeg går turer med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Gratulerer med vektnedgang Besc. Du høres ut som du trimmer masse og får opparbeidet deg mye muskler og etter hvert en knallbra forbrenning. Stå på i sommert da!!

Mitt mål er å komme under 100 i løpet av august :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ferie. Har holdt meg på snitt godt over 10 000 skritt pr dag, og gått endel turer, men ikke jobbet med 6km løypa mi overhodet!! Hmmmmm. Hat en uke igjen her på hytta så får prøve å skjerpe meg. Spist mye tøv. Og vet ikke hvordan det går med vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubben

Forberedt på at ferien ville legge snubletråder...Har kost meg, spist god mat også snop. Merker at moderasjon er mer naturlig...Vekten peker nedover til tross for kosen. Jippi..er så herlig.

Nå kjører jeg på og skal under 100 i løpet av August...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å finne motivasjonen igjen etter sommerferien. Har egentlig 2 uker til nesten med ferie, kun litt jobb nå og da - sånn at det skulle være STORE muligheter for trening osv, men i dag har jeg ikke gjort NOE overhodet! Virkelig elendig, men var første dagen etter ferien, og har pakket ut og vasket og stort sett gjort lite. Vært flink med maten i dag, så det bra.

 

Prøvde å drikke mye i dag, men ble kun ca 1 liter vann. Har sagt at jeg ikke skal drikke brus (sukkerfri brus, men likevel) før jeg har drukket 1,5 liter , så i dag ble det ingen brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen Besc. Prøver å holde på følelsen av å lykkes, gode følelsen etter gåtur eller trening. Tanken på å bli litt bedre form. Bunad neste vår. Mitt neste mål er å komme under 100. Hjelper med de delmålene.

 

Tungt for alle, også de som ikke slanker seg etter ferie. Ny dag nye muligheter i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - ingen trim på 2 dager nå, det må jeg nok rette litt opp i i ettermiddag, men VAR flink med maten i går, og får håpe at det vises på mandag når jeg har veiedag. Vistes IKKE i dag, og jeg kjenner at jeg blir frustert! Må komme meg under 100 kg igjen SNART!! Har fortsatt kurs som har hatt pause i sommer, (nettkurs) og det hjelper meg til å få fokus igjen... Motivasjon - kom til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter ferien og klar for å sette inn alt på å kommer på rett spor igjen.

 

Vekten har nok gått litt opp i ferien men setter alle krefter inn på å få en god uke før neste kurskveld om akkurat en uke.

 

Før jeg reiste bort fikk jeg til og med jogget 3 ganger. Ganske formøyd med det selv om det ikke akkurat er lange biten jeg løper. Klarer rundt 2km uten å stoppe. Det er altså rom for forbedringer.

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake etter ferien og klar for å sette inn alt på å kommer på rett spor igjen.

 

Vekten har nok gått litt opp i ferien men setter alle krefter inn på å få en god uke før neste kurskveld om akkurat en uke.

 

Før jeg reiste bort fikk jeg til og med jogget 3 ganger. Ganske formøyd med det selv om det ikke akkurat er lange biten jeg løper. Klarer rundt 2km uten å stoppe. Det er altså rom for forbedringer.

 

Tone

å jogge 2 km uten å stoppe er jo FLOTT! Jeg har planer om å starte å jogge igjen, men ikke blitt noe av ... ennå - håper jeg kommer meg i modus en gang. Det går bare SÅÅÅÅ sakte eller ingen vei overhodet, selv om jeg har vært kjempeflink den siste uka har ingenting skjedd med vekta. Er nå veldig bestemt på at jeg skal være GODT UNDER 100 kg til høstferiien som er om 1, 5 måneder - så får vi se....

 

Positive i dag: jeg prøvde en jakke som passet greit for 1 år siden, og som var ALT FOR TRANG - glidelåsene møttes ikke engang i juni - men i dag fikk jeg igjen glidelåsen - da MÅ det vel har skjedd noe,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hombledalstussa

å jogge 2 km uten å stoppe er jo FLOTT! Jeg har planer om å starte å jogge igjen, men ikke blitt noe av ... ennå - håper jeg kommer meg i modus en gang. Det går bare SÅÅÅÅ sakte eller ingen vei overhodet, selv om jeg har vært kjempeflink den siste uka har ingenting skjedd med vekta. Er nå veldig bestemt på at jeg skal være GODT UNDER 100 kg til høstferiien som er om 1, 5 måneder - så får vi se....

 

Positive i dag: jeg prøvde en jakke som passet greit for 1 år siden, og som var ALT FOR TRANG - glidelåsene møttes ikke engang i juni - men i dag fikk jeg igjen glidelåsen - da MÅ det vel har skjedd noe,,,

Husker når jeg gikk på kurs på slutten av 90 tallet så den dene uka gikk jeg ned moen hundre gram og neste uke gikk jeg opp :( Det er vanskelig å holde motivasjonen oppe da. Og det er jo helst på vekta man vil se resultat - ihvertfall er jeg sånn selv om at jeg vet at om det ikke vises på vekta kan man ha gått ned på cm.

Ønsker deg masse lykke til :) Selv er jeg i startgropa - begynner på nettkurs neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i hverdagen. Har vært så sløv med registrering, men begynt igjen nå. Det hjelper så å vite om man spiser for mye,men også om det er riktig kost evt til og med om det er for lite. Er i gang med treningen, tror nesten jeg kan bli gla i å trene. Gir glede og overskudd til hjem og jobb. Overskudd trengs når høsten etterhvert sniker seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første kurskveld etter ferien gjennomført.

 

Resultatet ble 3,4 ned. Totalt blir det 10,5 siden mai.

 

Har nådd mitt første delmål som var 99kg. Vekt nå er 96,4

 

Her er det bare å holde fokus! En gang igjen på dette kurset men har allerede meldt meg på neste kurs.

WOW! Gratulerer!! Du er der jeg hadde håpet å være men er ikke der ennå.

 

Jeg går jevnt nedover, men VELDIG sakte. Håper å komme under 100 før høstferien i månedsskiftet september/oktober. jeg har siste gang på kurset i morgen (nettkurs), og tenker jeg melder meg på et kurs allerede nå, men som ikke starter før i oktober, så har jeg noe hengende over meg til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å bli med i denne tråden? Målet mitt er også å komme inn i bunaden min igjen til 17.mai. Har ikke brukt den på 4 år nå og to barnefødsler. Elsker å gå i bunad og synes det er trist at den bare skal henge i skapet fordi den er for liten;( Jeg bør ned mellom 20 og 30 kg for at den skal passe så dette blir en utfodring, men det er ikke umulig. Har meldt meg på kurs i går, som begynner på tirsdag. Gleder meg til å komme igang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å ikke gi opp.

 

Om det finnes et kurs med møter i nærheten anbefaler jeg deg å starte på det.

 

Et nettkurs hadde ikke fungert for meg.

 

WOW! Gratulerer!! Du er der jeg hadde håpet å være men er ikke der ennå.

 

Jeg går jevnt nedover, men VELDIG sakte. Håper å komme under 100 før høstferien i månedsskiftet september/oktober. jeg har siste gang på kurset i morgen (nettkurs), og tenker jeg melder meg på et kurs allerede nå, men som ikke starter før i oktober, så har jeg noe hengende over meg til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

 

Er det lov å bli med i denne tråden? Målet mitt er også å komme inn i bunaden min igjen til 17.mai. Har ikke brukt den på 4 år nå og to barnefødsler. Elsker å gå i bunad og synes det er trist at den bare skal henge i skapet fordi den er for liten;( Jeg bør ned mellom 20 og 30 kg for at den skal passe så dette blir en utfodring, men det er ikke umulig. Har meldt meg på kurs i går, som begynner på tirsdag. Gleder meg til å komme igang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med dere som er med i denne tråden?

 

Jeg har vært litt treg på å skirve her inne men får prøve en liten inn skjerping på det punktet.

 

Veiing i går og jeg hadde gått ned 900g - totalt 10,9 kilo siden jeg begynte i mai.

 

Har meldt meg inn på treningssenter siden høsten kommer krypende og jeg tenker det kan bli værre å komme seg ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forrige uke gikk vekten litt opp men denne uken registrerer jeg 2 kilo ned.

Da blir det 12,4 til sammen.

 

Veldig fornøyd!

 

Har satt som mål å jobbe med 5 kilometer løp/rask gange. Har startet med intervall trening på tredemølle. Dvs at jeg løper vekselsvis går annen hver sang.

 

Start tid: 45 minutter, snitt fart 6,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...