Gå til innhold

From fat to fit! 2013 er året!


Gjest Vs2013
 Share

Anbefalte innlegg

Forresten Krusmynte. Jeg er stadig inne i tråden din og leser. Men jeg vet liksom ikke hva jeg skal si. Du er laaaaangt foran meg både ift veien å gå, og i kunnskap og alt, så å si "å så flink du er" blir så tamt! Men du skal vite at du er en stor inspirasjon, og tilbakemeldingene dine er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Forresten Krusmynte. Jeg er stadig inne i tråden din og leser. Men jeg vet liksom ikke hva jeg skal si. Du er laaaaangt foran meg både ift veien å gå, og i kunnskap og alt, så å si "å så flink du er" blir så tamt! Men du skal vite at du er en stor inspirasjon, og tilbakemeldingene dine er gull!

Kunnskap er vel egentlig å ta litt hardt i - egentlig er det jo bare mine egne meninger og erfaringer. Og hvis det kan hjelpe noen om enn bare littegranne så er det veldig kjekt synes jeg. :) Så tusen takk for hyggelig tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg har gjort noe "dumt". Eller, dvs. Det var først litt lurt, også ble det dumt ift utregning av kcalorier.

 

Pannekaker er virkelig noe av det aller, aller beste jeg vet.

Men det er som kjent ikke hverken spesielt sunt, næringsrikt eller slankevennlig.

 

Jeg lagde da altså pannekaker på 7-8 dl skummet melk, 1ss soft flora (jada, funka det), 4 egg , litt salt og "mel til passe".

 

Det ble 15 pannekaker, jeg spiste 3, med 3 ts nora uten jordbærsyltetøy på.

 

Det ble ikke aaaaltfor galt det? Ser mankoen på næring her altså,

Men dette er noe vi spiser type to ganger i året.

 

Hjelper kanskje liiiiitt med ei skål gul ertesuppe først....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Søndag er det fastelavn. Med barn i hus betyr det boller med krem. Jeg har bestemt følgende:

Vi skal lage havreboller, søtet med stevia. Krem skal være enten lettere kremfløte, eller pisket kokosmelk.

 

Finnes det bedre kremalternativer? Vaniljekesam klarer jeg ikke å like desverre.

 

Ellers er det offisiell veiing i morgen, jeg føler uken har vært ok, men jeg har økt ørlite på kcalorier for å teste om jeg "tåler" det. Har økt med ting som appelsin, ei ekstra skive og slikt. Normalt med mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vs2013

Æsj, har gått OPP 500 gr.

Ja jeg skjønner lett hvorfor, for all del. Når helga har vart fra Fredag til Tirsdag er det konsekvensen.

Fredag var det pizza, Lørdag både chips og sjokolade, søndag fastelavnsboller, mandag oreokake. Ja og tirsdag pizza IGJEN.

Eller ok, men hallo. Det er prisen å betale. Jeg tror jeg trengte den akkurat nå Faktisk, det har gått så lett den siste tiden at det er lett å miste fokus litt.

 

Jeg vet jo at dette suget gir seg på en dag. Det er så enkelt som å være flink en liten dag så er jeg i rytme igjen. Jepp, så det er dagens plan altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Vs2013

Henger fortsatt i stroppene! Og nå må jeg ta meg sammen.

Siden Mars'ish har jeg vært slapp på både mat og trening. Heldigvis har jeg ikke gått OPP av den grunn. Har holdt litt fokus, og det er litt godt å se at jeg har holdt på vekta. Kanskje godt for kroppen med litt pause også, Ettersom det løsnet så innmari for meg og raste ned over et kilo i uka.

 

Nå er det under tre måneder igjen til bryllupet. Vekta viste 91.6 på Mandag. Jeg skulle helst nådd 75kg og det er et mål, men jeg ser at det ikke nødvendigvis er helt realistisk.

 

Fortsetter på Max 1500 kcal, da det åpenbart fungerer godt for meg. Trening blir det mer fokus på nå, både kondisjon og styrke.

 

Dessuten. Det er virkelig helt fjernt at jeg har tatt av 26.4 kilo på ca ett år! 15 bittesmå kilo igjen til målvekt! Wihiii! FEMTEN kilo, dere!

 

Nå gleder jeg meg noe aldeles enormt til å se 80-tallet på vekta. Det føles nesten like gøy som under tresiffret. Innen to uker bør det være et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...