Gå til innhold

Ned 3 kilo til 1.juli

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner meg så godt igjen i det dere skriver! Jeg og kjenner en trang til å proppe i meg uten tanke på å være forsiktig innimellom! Og særlig når jeg har holdt på med dette en stund- så akkurat nå for tiden kjenner jeg på det! Men samtidig vet jeg jo at det som gir meg den beste følelsen, er jo hvis jeg smaker- men ikke hiver innpå! Hvis jeg hiver innpå får jeg både dårlig samvittighet- og vondt i magen veldig ofte! Jeg er enig i at det kjennes godt å spise sunt! Den konstante metthetsfølelsen jeg har i perioder jeg legger på meg er veldig ubehagelig! :D/>

Ja....vi får ta en periode med veiing av maten- det er nok lurt! Jeg tror jeg spiser for mye særlig av enkelte matvarer som pasta og ris.....

Men i dag er jeg veldig fornøyd, for det var ned 0,7- så det betyr 61! Og bare to kilo til målet mitt!! :)/> Hurra!! Det er torsdag som er min veiedag.

Jeg og vet at andre vil si at jeg er helt normal. Men jeg trives best når jeg veier i underkant av 60- og det er jo viktig å trives med vekten sin. Men vi trenger ikke å henge med hodet av den vekten! Det er det ingen grunn til :)/>

Lykke til med veiing i morgen, 2010!

Og lykke til med besøk hos farmor :D/> Det kan være utfordrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svusj, gratulerer - tenk du er nede på 61!!!! D er jo der jeg vil være...så fantastisk!!! Men der er jeg ikke... Snegla, kan vi bytte navn? Jeg snegler meg nedover, det gjør jo ikke du;) Jaja... 63.1 i dag. Ergo MÅ d være mulig å se 62-tallet neste uke!! Men d har aldri tatt så lang tid før med meg.. D vanlige er at d løsner 2 kg på et par uker når jeg skjerper meg, så jeg fatter bare ikke. Nå veies iallfall maten bortsett fra når jeg er bortreist. Det MÅ gi resultater for kommende uke... Ønsker dere God helg! Nyt den med måte - det skal jeg;) Deilig å ha kontroll på inntaket av det søte igjen...:)/>/>/>:)/>/>

Jeg liker ikke å legge ved lista under.. Men jeg må gjøre det likevel. Ikke mye vits i å flytte over fra Hold vekten, når det er det samme jeg holder på med her... Det er visst det jeg er god på... Jaja ;)/>/> Jeg holder på til jeg er i mål!!!!!

Fredag, 17.mai: 63,7 kg

Fredag, 24.mai: 63,4 kg (ned 0,3 kg)

Fredag, 31.mai: 63,3 kg (ned 0,4 kg)

Fredag, 7.juni: 63,3 kg (ned 0,4 kg) (Mål: på 62-tallet til denne datoen) />

Fredag, 14.juni: 63,1 kg (ned 0,6 kg)

Fredag, 21.juni:

Fredag, 28.juni:

Fredag, 5.juli:

(Optimistisk mål: 60-61 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra resultat, Svusj! Synd at det går tregt for deg, 2010. Men det har jo i alle fall vært nedgang! Du ser helt sikkert 62-tallet om en uke :)

Nei, dere kan jo ikke være det spor overvektige med den vekten deres, men det må være lov å ha et ønske om å gå ned noen kilo for det. Føler nesten at jeg ikke kan si at jeg slanker meg noen ganger, fordi det er så alment at en skal være fornøyd med seg selv slik en er (i alle fall er det holdningen utad!). Jeg er heller ikke overvektig, er ganske høy, så 75 kg syns jeg er en passe vekt til meg. Har dessuten alltid vært ca der, så har ikke noe ønske om å bli lettere enn det, da hadde jeg ikke følt meg som meg selv. Men når en da legger på seg to-tre eller fem kilo, så må det være lov å gå ned disse igjen, uansett om en fortsatt er slank. Følte meg ikke mye slank på 80kg da, men nå på 77 føler jeg meg bra! Men skal ta med de siste to også.

Det er jo sånn at om en legger på seg 2-3kg, så kan en fort bli vant til det. En kjøper noen nye klær og så føler en seg vel igjen. Men over tid så blir det gjerne 2-3 kg til og 2-3kg til. Og plutselig har det blitt et problem. Uten at en egentlig har "merket" at en ble større. Litt fokus på vekt hele året pleier å funke for meg.

Besøk hos farmor var veldig koselig. Selv om jeg forsynte meg litt for mye av middagen. Desserten var fruktsalat, men jeg måtte jo ha to ss med krem på.. hehe. men akkurat de slo faktisk ikke så ille ut på kaloriene da jeg la dem inn. Suksessterte til kaffen som jeg forsynte meg både to og tre ganger av. Og det hele ble skylt ned med 3 stoore vinglass. Det var utrolig hyggelig da, og jeg hadde bestemt meg på forhånd for å takke ja til både vin og kake, så det går bra. Kompenserer med å legge meg litt under på kaloriene i dag, slik at gjennomsnittet blir bra. Og så skal jeg bruke litt av feriepengene på nytt treningstøy, og skal jogge på mølle før jobb i dag (så dårlig vær her i det siste!). Målet er 10km, men det er leeenge siden jeg har løpt så langt, så får se hvordan det går!

Skal jobbe i helgen, fredag og lørdag kveld, så det burde ikke bli noe problem å holde seg på matten :)

Ønsker dere en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere

Slet meg avgårde på mølla i går, og skal innrømme at allerede etter 20 min var jeg ganske lei. Det som holdt meg gående var at jeg hadde skrevet her at målet var 10km, og da kunne jeg jo ikke akkurat rapportere tilbake at resultatet ble fire km... Skjønte fort at 10km ikke kom til å gå, litt fordi jeg kun hadde 55min til rådighet, og så høyt tempo klarer jeg ikke å holde i en time (enda!). Så målet ble å jogge disse 55minuttene til ende, og lå an til å klare 8-9km. Men tror dere ikke at etter 40 min, var det en idiot som klarte å slå av strømmen i hele rommet ved å trykke på feil bryter? Da mistet jeg jo oversikten over hvor lenge og langt jeg hadde løpt. Prøvde å begynne på igjen, men det gikk ikke! Rart hvor mye det psykiske spiller inn. Så endte på ca 40 min, og ca 6 km. Får være fornøyd med det.

I dag storkoste jeg meg med rundstykke, laks og eggerøre til frokost, og det til den nette sum 317 kalorier! Ett vita-hjertegod rundtykke, eggerøre av ett egg og 6g matfløte stekt uten olje eller smør, og 35g røkelaks. Herlig! Mett ble jeg også. Jeg pleier å legge meg på ca 300-330 kcal til frokost de dagene jeg har fri eller senvakt. Kjekt å kunne kose seg litt ekstra uten at det viser på kaloriene :)

Fint vær igjen i dag, så blir en liten fjelltur før jobb.

Livet er herlig dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snegla, du er jo virkelig i siget! Gøy at du skriver innpå her og deler både erfaringer med tredemølle og nydelige lakse-frokoster;)

Samtidig holder du fokus, kjempebra!!

Jeg har hatt nok en borte-helg, føler denne var mer utfordrende enn forrige... Så d ble litt for mye av d søte liv. Men nå er jeg hjemme igjen, og klar for å veie mat og holde fokus! Mitt store mål er å se 62-tallet på torsdag... Er nemlig bortreist igjen tors-fredag,så vanskelig å veie på fredag... Ergo må jeg bare stå på og hente meg inn igjen fra denne helgen og frem til neste utflukt.. Sukk;) om torsdagens veiing blir dårlig, prøver jeg igjen på lørdag...;)/>

Ønsker dere en fin dag og ei flott uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I går viste vekten 77,2. Altså ingen nedgang. Men dette var kl 06 om morgenen, og jeg (beklager too much infomation) hadde heller ikke fått tømt meg skikkelig, som vi sier i helsevesenet :P

Så siden jeg har fri i dag, tok jeg en ny runde på vekten, og den viste 76,9kg. Velger det tallet og en forsinket veiedag :) Ikke mye nedgang, men litt er det jo. Har også nettopp fått mensen, og her på forumet mener jo alle at kroppen samler på vann denne uken. Så kanskje jeg får et godt resultat igjen neste uke?

Til helgen er det min tur å reise bort. Skal prøve å være flink, men vet at det blir en øl eller to. jaja! Begynner å føle meg vel igjen med kroppen nå, så om de siste to kiloene går litt saktere av, så går nok det bra også :)

Forrige uke ble det 22 trimpoeng. Er "heldig" som bor en halv times rask gange fra jobb, og har ikke bil. Det er ett trimpoeng til jobb, og ett hjem igjen det. Tar riktignok bussen noen ganger, men spesielt de dagene jeg vet det ikke blir tid til annen trening, passer jeg på å gå både til og fra. Fridag i dag, så da blir det en skikkelig fjelltur i finværet om litt.

Han en god uke begge to!

20.05 80,3 kg

27.05 78,2 kg

03.06 78,5 kg

10.06 77,2 kg

18.06 76,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen begge to :)/>

Jeg har blitt skikkelig forkjølet :mellow:/> da blir jeg litt slappere med trim, kjenner jeg. Jeg orker liksom ikke slite meg ut, så da blir det jo ikke noen særlig effekt av turen min! Jaja, det går over- og noen dager med mindre trening går jo fint....men det er vel kanskje akkurat det jeg ikke helt tror på ;)/> Så jeg gremmer meg litt!

Så bra at du føler deg vel, Snegla! Det er godt med nedgang- du har vært superflink! Og 22 trimpoeng er jo knallbra! Jeg fikk 13 forrige uke, men da skylder jeg litt på forkjølelsen! Og din nedgang kommer helt sikkert din også, 2010- bare hold ut og vær tålmodig. :D/> Vi heier på deg! I sånne faser gjelder det å fokusere på at man ihvertfall ikke går opp! Vi får minne oss selv på at det faktisk er den tendensen vi nå har snudd. For vi har jo alle vært i en fase der vekten gikk opp. Og om du nå får en helg der du er mindre flink, Snegla, tåler du det fint!

Min nedgang går jo også tregere enn jeg kunne tenkt meg, men jeg klarer iallefall å holde fokus gjennom uken. Årsaken til at vekten økte, var jo at hverdagene ble fulle av småspising og utskeielser. Det unngår jeg ihvertfall nå. Men jeg har hatt tre lørdager på rad med selskapelighet og utskeielser- det beste hadde selvfølgelig vært at jeg klarte å være flinkere! Men jeg får være fornøyd med at jeg begrenser det til en "tulledag"! :)/> Kanskje jeg bare må innstille meg på at jeg må holde dette opplegget gjennom ferien hvis nedgangen går såpass tregt. Jeg vil bli kvitt de siste to kiloene også!

Ha en fortsatt fin uke begge to :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg som er kjempeglad! Vekten viste i dag 60,4- dvs ned 0,6 fra forrige uke :D Det ser ut til at det jeg gjør nå, fungerer! :) Jeg har kontrollveid det jeg var usikker på, så nå vet jeg hvor mye jeg spiser. Jeg veier sltså ikke alt hele tiden, men føler at jeg har kontrollen! Og så lenge jeg jevnt er forsiktig, og ligger på 1500-1600 kcal, ser det ut til at jeg kan tåle en dags utskeielse som det har blitt de siste lørdagene!

Lykke til begge to! Håper det går fint med dere også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Gratulerer SÅ masse, svusj! Helt fantastisk:) nå er du virkelig i siget, SÅ langt nede på 60-tallet!!:)/> ser ut som du gjør alt riktig for tiden, og tåler til og med en utskeielse:) deilig! Så bra av deg også, snegla, som er nede på 76-tallet! D er deilig for hvert kilo man forlater, for så å stige ned på trinnet under...;)/>

Ja, jeg vet jo hvor godt d er når man har full kontroll og lykkes... Nå kjenner jeg også på kroppen hvordan det er motsatt. Jeg har ikke opplevd d på samme måte før...:(/> jeg har alltid klart å motivere meg, komme meg ned et par-tre kilo og bli fornøyd. Men denne gangen virker d bare ikke som d går. Jeg føler meg så trett og sliten for tiden, har ikke guts til å stå på.. Var en tur til legen torsdag, tok masse blodprøver,så får vi se om d er noe med jern eller vitaminer eller andre ting som ikke er helt riktig. Kjenner bare at jeg blir lei meg av å ha det sånn, er ikke fornøyd m vekta mi og føler ikke jeg har krefter til å gjøre de riktige valgene. D hjelper ikke at jeg på nytt var bortreist tors-fredag m hotell-mat der jeg egentlig spiste akkurat d jeg hadde lyst på.. Veldig godt der og da, men ikke lurt for vekta ...:(/>

Så hva gjør jeg? Jeg skjemmes over å ha startet en tråd der jeg kun har holdt vekten i en måned nå, mens målet var tre kilo ned.. Ingen lett erfaring for en som har brukt å lykkes og vært den mest utholdende på de trådene jeg har startet.. Nå forstår jeg mer hvorfor folk bare dropper ut etterhvert.. D kunne jeg også tenke meg å gjøre. Men jeg gjør d ikke! Jeg er ikke fornøyd m å være her eg er nå. Jeg gir meg ikke, om jeg så må holde på hele sommeren.. Kanskje like greitt, ferier er skumle saker for meg mtp alt jeg da vanligvis koser meg med...;)/> så kanskje jeg trenger dette presset på meg. Samtidig er d kjedelig å alltid måtte tenke på vekta, men sånn er det kanskje livet bare er når man har passer 35??;)/>

Vekta torsdag var 63,5 og lørdag(idag) 64 kg. Jeg har to uker på meg til vi drar på ferie. Er jeg flink, kommer jeg meg ned på 62-tallet, kanskje ned mot 62 blank(???). D må vere målet i første omgang. D har vært så mye selskap og hotell i d siste, jeg tror d har vært problemet for meg. Nå bestemmer jeg meg for å kutte kjeks, kaker og snop frem til ferien. Jeg bare MÅ se om d kan lykkes... D blir triste greier, samtidig er d bare 2 uker og jeg vet at d gir resultat om jeg klarer å holde det.

Dette var ikke mye gøy å lese på en lørdag, men gleder meg m dere som er i siget og satser på at jeg skriver innpå her mandag for å rapportere om en sunn helg:):)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott resultat, Svusj! Godt å bli belønnet med gode resultater når en legger ned innsats i noe. Så forstår at det er veldig frustrerende for deg, 2010. Kan ikke være lett når du stadig reiser vekk, og blir fristet med hotell-mat. Spesielt med hotell-frokost må det jo være umulig å holde seg i skinnet!

Her har jeg vært bortreist, og latt slanking være slanking i helgen. Men uten at det har blitt de helt store utskeielsene for det. Lørdag ble en aktiv dag med mye trening, som jeg "kompenserte" for med tre øl på kvelden :P Litt småkos her og der har det blitt gjennom hele helgen, og det har vært godt!

Blir spennende og se hva vekten viser, utsetter veiingen til tirsdag denne uken også. Skal bli godt med litt hverdag igjen nå.

Ønsker dere en sunn og sprek uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre fra deg, snegla! Takk for oppmuntring :)/> Fint å høre at du har hatt en fin helg, smart å utsette veiingen litt, så får man liksom samlet seg etter helgen...;)/> spennende å høre hvordan det går!!

Jeg har hatt en fin helg! Lørdagen gikk fint, og st hans gikk også greitt, tross en halv porsjon rømmegrøt og en grillpølse på kvelden, mulig jeg er altfor lite streng med meg selv... Men føler jeg må jo ha med meg litt av det tradisjonelle, selv om jeg tenker på vekta...;)/>

Er nede på 63-tallet igjen, og håper på ytterligere ned denne uka.. Mååå bare prøve å være flink nå!!

Ønsker dere en fin sommer-uke !!:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Her viste vekten 76,5 i dag! Ned 0,4, og det er jeg fornøyd med. Tror det siste halvannet kiloet skal få gå av litt sakte, slik at jeg liksom gradvis går over til å holde vekten. Vet ikke, men tenker det kan være lurt. Er jo egentlig fornøyd nå, men hadde vært fint og se 75 blank!

Lot helgen vare en dag ekstra jeg, og koste meg med litt vin og sjokolade i går. Var alene hjemme, og liker å kose meg litt ekstra da :)/>/>/>

Helt enig, 2010, en må kunne kose seg litt selv om en tenker på vekten. Bare med måte! Og det klarte du jo :)/>/>/> det er det som er nøkkelen til å holde vekten. Kjenner selv at jeg har endret vanene mi e kraftig nå, etter at jeg har vært veldig streng i noen uker. Trenger ikke like store mengder godt når jeg skal kose meg lenger. Så gjelder det å ikke falle tilbake til gamle vaner.

20.05 80,3 kg

27.05 78,2 kg

03.06 78,5 kg

10.06 77,2 kg

18.06 76,9 kg

25.06 76,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med resultater, Snegla! SE på den lista over vekta da!! Faktisk 4 kg ned på ca en mnd, det er jo råbra!!!:)/> Du har virkelig holdt fokus.. Jeg lurer på hva i alle dager jeg holder på med... Jeg ser jo at jeg er veldig flink til å holde vekten, det har jeg jo gjort i mange mange år, bortsett fra tre graviditeter. Men det har gått fint å komme seg fort ned igjen, for så å stabilsiere seg rundt 62. Er bare at nå har jeg stabilisert meg for høyt oppe.. sukk... Jaja, godt å vite at jeg kan det å holde vekten, når det endelig kan bli fokus igjen. Og da skal ikke det snike seg på et par kilo igjen, slik det ofte gjør, det er jo det som er det kjipe... sånn sett blir man jo alltid på slankern... sukk....

Gikk på vekta i dag, og da viste den 63,1 kg. Det er jo faktisk nesten et kilo mindre enn lørdag, takk for det!!! Så da håper jeg å holde stand videre utover uka, tenk om jeg kunne se 62tallet til fredag! Hadde vært fantastisk!

Føler det går greitt med kostholdet for tiden, og trimme får jeg også gjort. Men det er jo den vanlige rutinen, ikke der problemet ligger for å si det sånn... og godt er det;) Flott fjelltur i går, i kveld blir det rask gange en halvtimes tid, tenker jeg.

Ønsker dere en fin sommeruke videre!) Svusj, gleder meg til å høre fra deg igjen, blir så inspirert av å lese om deg som har DEN drømmevekta i følge meg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en rask liten hilsen fra meg som har vært på reise. Igjen! Men jeg tror det har gått greit- har stort sett holdt meg unna tullemat :)

Jeg syns det ser ut som dere er flinke begge to, jeg! Jeg er enig med 2010- supert resultat på kort tid, Snegla! Og du trenger ikke være misfornøyd med innsatsen, 2010- oftest går vekten oppover når det butter litt i mot, men du har jo klart å holde vekten- jeg syns det er flott :) Klart at du helst ville gått ned, men det kommer ;) For min del er trim nøkkelen, tror jeg. Hvis jeg legger inn litt ekstra trim i form av flere eller hardere økter, viser det på vekten med en gang.

Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et nødskrik så jeg 62-tallet denne uka!!! 62,9!! Jippi!!!! Om en uke drar vi på ferie,jeg håper å være på 62-tallet når ferien starter,det skal jeg!!!;)/> og målet er å være der når vi kommer hjem etter ca 2 uker... Så får jeg prøve å ta ytterligere nedgang etter det... Kanskje like greitt å måtte være forsiktig i sommer, så slipper jeg å legge på meg to kg slik jeg bruker...;)/>

Nå er d weekendbesøk hos oss..koselig!:)/> derfor bare kjapt fra meg. Kjekt å høre at d går fint m deg også, svusj!:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, 2010! Er glad på dine vegne for at du endelig ser resultater :) Håper du klarer deg gjennom ferien da!

Jeg har latt alt flyte i helgen! Huff. Klarte å overbevise meg selv om at det ikke gjorde noe, men nå angrer jeg jo litt da. Jeg kunne jo kost meg litt ekstra uten å ta helt av liksom!

Fredag var jeg ute og spiste med jobben til samboeren. Vi fikk spandert alt, og da klarer jo ikke jeg å holde med unna hverken vin eller dessert. Lørdag fulgte med fest hos noen venner. Havnet skikkelig utpå, alt for mye øl, chips godteri og til og med kebab på vei hjem! Så kom fyllesyken på søndagen, og da går det jo også nedpå litt ekstra fet og usunn mat. Spesielt når helgen liksom allerede var "ødelagt" slankemessig. Hadde gode treningsøkter både fredag og lørdag, men likevel. Huff! Turde ikke gå på vekten i dag og gruer meg til i morgen!

Menmen, denne uken skal bli bra, og til helgen skal jeg jobbe igjen. Blir ikke så mye kos da. Det er i alle fall èn fordel med å jobbe helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, snegla! Gøy å høre fra deg... ikke alltid like gøy å gi rapport fra helgen, men supert at du gjør det likevel!! Ser jo ut som du har hatt en skikkelig gøy helg, selv om det ble litt for mye av det gode slaget...;)/>/> Jeg kan igrunnen si det samme for min egen del.. Vi hadde gjester, og jeg hadde store planer om å holde meg i skinnet, siden jeg endelig så mitt kjære 62-tall. Har vært flink på holde meg unna kaker og søtt den siste tiden, men i helga sprakk jeg... sukk... men det var i og for seg planlagt, det går bare ikke UTEN noe søtt når vi har gjester hele helgen. Men jeg må si at jeg klarte meg noenlunde, kunne spist MYE mer. Så får vi se hva vekta viser, jeg er på 63-tallet igjen,men det er enda noen dager til neste veiing, og satser på at jeg da er tilbake på 62 ett eller annet;) Nå sitter jeg nytrenet og nydusjet, deilig følelse! så motivasjon for å komme meg opp av sofaen mangler IKKE;) Heldigvis! Nå gjenstår 5 dager her hjemme før vi drar på ferie, jeg har planlagt og bestemt meg for å være veldig flink disse dagene. Jeg skriver innpå her om et par dager og forteller hvordan det går;)LYKKE TIL når du skal på vekten, Snegla. Husk - fort på går som regel fort av igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja, her viste vekten 77,4 i dag. Er det mulig?? Opp 0,9 :/ Satser på å være tilbake til utgangspunktet neste uke, altså ned 0,9 denne uken. Ble nok litt revet med av at nedgangen hittil har gått såpass lett, så nå fikk jeg en vekker. Ikke minst noe å ta med seg når jeg skal over til å holde vekten en gang når jeg ser 74 tallet.

Ønsker deg en fin ferie, 2010! Om du klarer å holde vekten gjennom den er du god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er nå jeg er glad for at jeg har dere her inne! ;)/> For min helg har også vært av det dustete slaget. Ikke sånn helt katastrofe, men bare litt for mye mat hele tiden! Jeg har spist mellom måltidene og jeg har spist chips og sjokolade.....og litt for mye middag.....og det begynte egentlig før helgen, så det betyr tullespising i fire dager..... Og jeg merket at innstillingen var litt sånn gi blaffen! Jeg har til og med latt være å registrere her inne! Så fra i går var det full skjerpings igjen! Jeg er usikker på hva det var som startet det hele....men kanskje det var fordi jeg var så fornøyd med vekten?! Ikke vet jeg, men jeg vet ihvertfall at jeg ikke kommer til å være fornøyd om en stund hvis jeg fortsetter som dette! Nå gjelder det å huske hva som motiverte meg for å gå igang med dette.....hvor mye jeg setter pris på at klærne sitter

fint og at det er lett å finne noe å kle seg i :)/> Men jeg syns jo det høres ut som du holder fokus ganske bra, 2010! Og vi to skal komme helt på sporet igjen, sant Snegla?

For min del har det gått fint med treningen,

heldigvis!! Og det høres jo ut som dere er flinke med det også?

God ferie når den starter, 2010! hold vekten er et fint mål!

Og lykke til med veiing begge to! Jeg skal veie meg på torsdag og skal klare å være flink før det. Og etterpå også, selvfølgelig ;)

Min ferie starter neste helg. B)/> hold vekten er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! Jeg er stabil denne uka, overhode ikke 60-61 kg, slik målet mitt var til sommerferien. Men jeg er i det minste på 62-tallet:) Og på 62-tallet hååååper jeg å være når jeg returnerer om et par uker, etter ferien. Det bare MÅ gå! jeg lover å skrive innpå her i løpet av kommende uke, for å si hvordan det går med mine planer om en ferie UTEN å spise alt man har lyst på...

Jeg har ikke tid til å skrive noe mer nå, er midt i pakkinga. Men kjære dere to andre, ønsker dere en fin sommeruke! Svusj,bra du føler du har nytte av forumet når ikke alt går etter oppskrifta;) Det er derfor vi er her, sammen er vi sterke!!Snegla, håper også du er i siget igjen. Jeg kjenner meg igjen i det dere begge skriver om å være fornøyd med tempoet på nedgangen og så slappe litt av, og visp! så er man et stykke oppover på vekta igjen. Men dere er gode som er bevisst på det og stopper i tide:) Stå på! gleder meg til å høre fra dere, jeg sjekker innpå her så ofte som jeg får anledning når jeg er på reisefot. Sommerklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Her viste vekten 75,2 i dag :D Da har jeg gått ned 5,1 siden jeg startet 20.juni. Førnøyd! Har vært helt passe flink denne uken, så er overrasket over å se så gode resultater. Tenker da at oppgangen sist uke ikke var helt reel. Må ha vært mye vann i kroppen som resultat av mye salt mat, potetgull osv.

Nå gjelder det å ikke falle i samme fellen igjen, med å være fornøyd og så tenke at jeg kan unne meg litt ekstra, litt for ofte.

Nå har nettopp inntatt favorittfrokosten, rundstykke med laks og eggerøre, og en joggetur venter meg i utrolig kjipt regnvær! Hadde treningsfri i går i finværet, så i dag er regnvær ingen unnskyldning. Er ikke så redd for regnet egentlig, vil bare ikke få de nye, fine joggeskoene mine våte, hehe. Men de tørker vel!

God ferie begge to! Håper dere klarer å holde vekten, uten at blir for mye fokus på det hele ferien. Dere må jo kose dere litt også! Og litt kos er vel nettopp stikkordet til det å holde vekten.

20.05 80,3 kg

27.05 78,2 kg

03.06 78,5 kg

10.06 77,2 kg

18.06 76,9 kg

25.06 76,5 kg

02.07 77,4 kg

09.07 75,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Så imponerende, Snegla! Gratulerer med fantastisk nedgang! :) Da er det tydelig at det bare var et blaff forrige uke, ja. Og du holder skansen, 2010, det er nå tydelig! Så lenge vekten er stabil, er det jo greit!

Det er hold vekten som er min målsetting gjennom ferien også....men selvfølgelig vil jeg helst gå videre ned! Men kanskje det er realistisk med hold vekten.

Jeg har vært mere på sporet denne uken enn sist jeg var innpå og skrev. Jeg har registrert, og jeg har klart å unngå tullespising! Jeg har hele tiden klart å trene godt- forrige uke ble det 24 trimpoeng, det er jeg fornøyd med! :D

Det er helt sant, Snegla, litt kos er nøkkelordet. Og det er jo faktisk det som kjennes greit også, å ta en liten bit- det er aldri en god følelse å spise hele sjokoladen!

Riktig god ferie, 2010! B) Ønsker deg sol og sommer!

Og du må ha god sommer, Snegla- og god ferie hvis du skal ha det nå :)

Så snakkes vi her inne etterhvert! Lykke til begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Et lite livstegn, lenge siden sist,fremdeles på ferie! Ikke farlig å feriere i Norge når man oppholder seg i sør!! Deilig m sol og sommer:) skal hjem iløpet av helga, og første veiing blir fredag om litt over en uke. Kjenner at jeg gruer meg litt... Samtidig blir d godt m hverdagsmat og hverdagstrim igjen:) så får vi se hvordan ferien egentlig gikk... Mtp inntaket av d søte...;)/>/>

Håper dere koser dere masse i sommer! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så kjekt at du titter innom selv om du er på ferie, 2010. Er rart hvordan utskeielsene kan være så vanskelig å holde seg unna, men etter bare et par dager med mye utskeielser, ser en frem til å spise den vanlige sunne maten igjen. :)

Jeg har ikke ferie enda, men har forsåvidt tatt meg litt ferie. (Sånn bortsett fra at jeg går på jobb da :P) Har sluttet å registrere det jeg spiser. Og koser meg med is, grillmat og øl/vin der det måtte passe i sommervarmen. Holder meg fortsatt som hovedregel til den maten/mengdene jeg har vendt meg til i løpet av de siste to månedene. Det føles helt naturlig nå. Men unner meg flere utskeielser. Og tenker ikke noe videre over det. Har vel kommet naturlig over i en holde vekten fase. Var en stund redd det skulle bli vanskelig, for jeg har vært veldig opphengt i å registrere alt. Men det føles helt naturlig nå. Og trening klarer jeg meg ikke uten!

Vekten i dag viste 75,0. Så har faktisk gått ned litt også. 75 er der jeg vil være, men målet var 74, mest for å ha litt å gå på. Fortsetter som jeg gjør nå, så får jeg se. Følger med på vekten og justerer ukene litt deretter. Vil holde meg mellom 74,5 og 75,5.

Ønsker dere en fortsatt fin ferie. Her venter en fjelltur i nydelig sommervær før kveldsvakt på sykehuset.

20.05 80,3 kg

27.05 78,2 kg

03.06 78,5 kg

10.06 77,2 kg

18.06 76,9 kg

25.06 76,5 kg

02.07 77,4 kg

09.07 75,2 kg

16.07 75,5 kg

24.07 75,0 kg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, snegla!:)/>/> Jeg skulle gjerne byttet navn med deg... du er ingen snegle i det hele tatt!! tenk, 5 kg ned på 2 mnd. Det minner om meg selv i gode gamle dager (for nøyaktig 9 år siden!!) den gang jeg gikk mitt første og eneste Grete Roede kurs (internett)og gikk ned fra 67 til 61 på 7 uker!!! Jeg må bare minne meg selv om at jeg kan viss jeg vil...;)/>/> Du har klart det denne våren, og det må være helt nydelig. Samtidig ser du at vekta holder seg gjennom sommeren på tross av litt utskeielser! men du har kontroll!! Du er kjempeflink, du inpsirerer meg! Håper det også vil gå greitt med deg nå i ferien, du er virkelig inne i en god stim!

Svusj, du har sikkert ferie nå! men vi gleder oss til å høre fra deg når den er overstått!!

Ja, hva skal vi da si om meg??? hmmm.... Jeg prøver å sortere tankene mine.

Altså: Jeg innser at jeg hele tiden ønsker å veie mindre enn jeg gjør pr i dag, men jeg klarer ikke sette inn støtet, jeg vil liksom ikke nok. Samtidig er jeg ikke fornøyd med å være der jeg er. Jeg lurer på om jeg setter for strenge krav til meg selv... Dermed kommer jeg aldri i mål, blir aldri fornøyd... så da bare driter jeg i det innimellom og spiser det jeg vil og går opp et par kilo, for så å måtte kjempe meg ned igjen hvert eneste gram. Og dette tar altfor lang tid fordi jeg ikke orker å være superflink, dermed så er det SNEGLEFART (derav ønsker jeg ditt navn, snegla;) På en annen side har jeg jo holdt meg stabil helt siden den gangen jeg gikk ned mine 6 kg, med unntak av tre graviditeter. Nå er det slutt på denslags, men det virker som om kroppen min tenker at nå er det et par år siden sist den gikk opp, så nå er det på tide igjen. Og viss jeg er ærlig, så er det det som har skjedd denne våren. Siden påske har jeg ikke befunnet meg på 61-tallet og det er jo der jeg egentlig vil være. Sukk...

Før ferien veide jeg 62,8 kg.. I ferien ble det ikke hold vekten, som planlagt. ingen bombe, men irriterende likevel:( Men jeg gikk "bare opp" 1,7 kg. Nå er jeg altså kommet hjem til meg selv og veier 64,5 kg. Det er et høyt tall synest jeg. Disse siste årene har jeg bare vært på 64-tallet når jeg har vært på vei ned i vekt etter graviditetene. Jeg har kjempet meg nedover både 64 og 63 tallet og havnet på 62 tallet, med et stadig ønske om å ligge litt lenger nede.

Så hva gjør jeg?

Sommeren er enda lang... hverdagen inntar meg ikke før langt uti august. Sukk.... Så jeg kan ikke holde på som dette helt til da. Jeg har derfor igjen funnet frem til registrering av mat og drikke. Dette funker så lenge vi er hjemme, men i morgen står ny utflukt for tur med nye fristelser. Bare et par - tre dager, men likevel. Jeg MÅ holde fokus, jeg vil ikke ha enda mer å drasse rundt på nå!!!!!!:(/>/>

Ned 3 kg til 1.juli.... Den tråden passer jo ikke i det hele tatt for min del... surt, siden det var jeg som startet den. Men jeg gir meg ikke. Jeg har fremdeles 3 kg å kvitte meg ned. Jeg setter ingen tidsfrist, men jeg orker ikke holde på hele høsten. Innen et par måneder MÅ det være innen rekkevidde. Sånn at jeg igjen kan komme meg over i hold vekten - modus.

Dette ble en laaang utgreiing, mest som terapi for meg selv.. ;)/>/>

På en lørdagskveld.....;)/>/>

Fortsatt God helg!!

Fredag, 26.juli 64,5 kg

Mål: alt på 61-tallet er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...