Gå til innhold

Ned 3 kilo til 1.juli


Anbefalte innlegg

De siste par dagene har vissheten om at jeg må fortelle deg om utskeielser, hindret meg i opptil flere! :) Det virker! Men du verden så mange fristelser som er rundt oss hele tiden! I alle skuffer og skap hjemme- men også i ulike sammenhenger på jobb og treff ellers! <_< Da gjelder det å ha bestemt seg for hvordan en skal takle det!

 

Lykke til, 2010!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God morgen, svusj! :)/> Så bra at det går fint med deg, og at det virker forebyggende den avtalen vi har gjort. Ja, det hjelper faktisk å måtte stå ansvarlig for det man putter inn av søtsaker. Ganske rart egentlig... for i utgpkt er det jo bare seg selv man lurer om man sniker til seg både den ene og den andre sjokoladen. Og likevel er det altså lettere dersom man må "skrifte" for det;) Det går fint med meg også... Jeg skjerpet meg fra mandag av. For i helga var det bursdagsfeiringer.. sukk... Så jeg dro med meg noen ekstra gram fra helga. Ikke bra:( Var oppe på 64,5 nå i starten av uka, i dag viste vekta 64,1. Jeg vil laaangt vekk fra dette fæle 64-tallet. Jeg har vært kjempeflink denne uka. Bare spist akkurat det jeg skulle, og ikke smakt på noe som helst godteri. STOLT! I går gikk jeg forbi en stor handlekurv i butikken med sjokolader på halv pris. Da var det godt at jeg hadde avtalen min, viss ikke hadde jeg sikkert kjøpt både to og tre... er jo greit å ha liggende i skapet, når det er SÅ billig... bare at i skapet blir de ikke liggende lenge uten at jeg har en forpliktende avtale. Men det har jeg nå! JIPPI! :)/>

I kveld skal jeg ut og spise med noen venner... Så jeg frykter at det gir dårlig utslag på vekta, men jeg håper det går bra. Ikke fordi jeg skal spise mye. Jeg har tenkt å velge fornuftig. Men når jeg spiser sent, så viser det altfor ofte på vekta neste dag. Så kanskje jeg drøyer rapport-veiing til lørdag isteden for fredag. Vi får se. Jeg har så lyst å ha godt nytt å meddele.

Jeg ønsker deg en strålende dag:) Kjenner at jeg har god samvittighet og føler meg vel, på tross av at jeg savner min daglige sjokoladebit (som i det siste dessverre ble til flertall... biter....;)/> Nå er jeg i siget! YES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg klarte å komme meg ned fra 64-tallet tidligere i uka,og er en kilo lettere siden mandag. Det var en stor lettelse for meg:)Det gikk fint når jeg var ute og spiste i går. Ellers må jeg meddele at jeg spiste 2 frukt-karameller i går, og nå i helga blir det sjokolade tilsvarende 400 kc. Det unner jeg meg faktisk! Jeg skal spre det litt utover helga, slik at jeg får nytelsen til å vare lengst mulig. Ellers er planen å holde de gode vanene i helga også, med tre frukter / grønt, mye vann, kontrollere inntak av yoghurt/melk og en porsjon middag. I brødmåltidene prøver jeg å bruke en del knekkebrød, føler magen min er mindre oppblåst nå enn tidligere i uka. Til neste fredag er målet 63 blank. Jeg drømmer om ca en halv kilo ned per uke. Da skal jeg være i god rute til 1.des mtp å se 61-tallet. Kjenner at jeg har det bedre fysisk og psykisk når jeg har kontroll på hva jeg putter inn. Det er bare det at man må bestemme seg og komme i gang, så går alt så meget bedre. Denne gangen skal jeg være sterk og ikke sprekke. Jeg skal holde koken fremover, det bare MÅ jeg!

Svusj, håper du har hatt fine dager sidens sist du var innpå her, og at jeg snart hører fra deg. Godt å vite at vi er to som kjemper og heier på hverandre:)

Og viss du,snegla, er innom her, vit at du er velkommen! men kanskje er du i mål, og da er det jo ikke nødvendig å følge denne tråden lenger....;)/>

 

18.oktober: 63,4 kg (ned 0,5 kg)

8.okt: 63,9 kg

Mål til 1.des: 61-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og knasker gulrøtter på en søndagskveld... Men for fem minutter siden var det tre ruter sjokolade :(/>/> og tidligere i dag tre stk - riktig nok små biter - smågodt fra posen i skapet...:(/>/> sukk. Hadde jo bestemt meg for at 400 kc skulle holde på snopefronten denne helga. Nå ble det sikkert 600 isteden :(/>/> så da var det å gå rett til forumet her og stå til rette for utskeielsen. Ikke kult ...

På en annen side holder jeg fint fokus på maten ellers, og jeg føler magen er blitt litt flatere... Så jeg tror ikke jeg har ødelagt alt;) Denne kommende uka er det to utfordrende kvelder hvor jeg er ute i godt lag/på besøk. Men jeg skal sørge for å holde fokus, og trimme like trofast som før. Satser på d gir resultat. Dessverre kommer mensen denne uka.. Sjeldent positivt for vekta:( men satser på å meddele 63.blank på fredag (eller tenk om 62,9 var mulig!!!!!!! Drømme drømme...) håper du har hatt en fin helg, svusj:) gleder meg til å høre fra deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :) Gratulerer med flott nedgang- og med en veldig bra snuoperasjon! :D Du er kjempeflink! De tre rutene med sjokolade spiller jo ingen rolle! Det viktige er jo at du virkelig holder fokus og klarer deg så fint jevnt over. Jeg er imponert!

 

Jeg skulle gjort som deg- rapportert umiddelbart når jeg skeiet ut. :( Men i går fikk jeg ikke gjort det- det ble rett og slett en altfor travel dag. Det var lørdagskvelden jeg spiste for mye....riktignok var det superchips, men likevel....og jeg spiste sjokolade..... :( Men nå er jeg på sporet igjen! Jeg holder vekten, men gikk ikke ned i forrige uke. Da er selvfølgelig målsettingen å klare det denne uken! Og jeg blir inspirert av deg! Veldig kjekt å høre fra deg, og det ble tre lange, koselige innlegg fra deg før der kom noen fra meg! Nå skal jeg skrive oftere. Forrige uke ble rett og slett for travel.....fra torsdag og ut helgen gikk det i ett. I helgen ble det lange turer- det er jo på pluss-siden.... Men samtidig merker jeg at det at jeg gikk en lang tur lørdag, var medvirkende til at jeg skeiet ut! Det er jo ikke så lurt- vinningen går opp i spinningen.

 

Denne uken har jeg ikke noen planer som betyr at det i utgangspunktet kan bli vanskelig med maten! Det er godt å vite.....det er vanskeligere å være flink i sosiale sammenhenger.

 

Lykke til! Jeg er sikker på at du klarer deg fint selv med avtalene dine! Du er skikkelig i siget, det er jo tydelig! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :)

 

Det går fint med meg- jeg registrerer og klarer meg på mine tilmålte 1600 kcal hver dag. Dvs jeg ligger gjerne litt i underkant på hverdager, så har jeg litt å gå på i helgen!

 

En liten utskeielse i ettermiddag; det sto havrekjeks fremme på jobb, og jeg var så sulten utpå ettermiddagen at jeg tok en. Ellers har jeg hatt avtalen vår i bakhodet de gangene jeg har vært fristet av sjokolade :) Fornøyd med at jeg har styrt unna!

 

Trim har det blitt som vanlig, så alt ligger an til at veiingen skal gå bra i morgen :) vi får se!

 

Håper det går fint med deg! Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svusj, så flott at d går bra m deg!:)/>/> og registreringen og alt er under kontroll!!! Kjempeflink! Gratulerer med at du tok bare en havrekjeks og ingen sjokolade i dag... Bedre m havrekjeks enn sjokolade,spør du meg;) (altså ikke smaksmessig da....;)/>/>

Ja, hva skal vi si om meg? To utfordrende kvelder, men klarte meg med fornuftig valg av mat. Og til sammen på to kvelder fire sjokolade- biter/twist. Stolt av meg selv :)/>/> :)/>/> Så var det dagen i dag... Veide meg og ser at jeg ikke har gått ned denne uka...såååå skuffet:( typisk uka-før-mensen-vekt, vet jo at jeg aldri er lett på vekta da.... Vondt i magen hele dagen pga mensen som kommer idag/imorgen...:(/>/>:(/> syns skikkelig synd på meg selv i kveld, og vips har jeg rotet i meg opp til flere biter vingummi!!!!!!!! (Iallfall 8-10, mistet tellinga...) så nå er jeg sur på meg selv. Du vet, den tankegangen: d gikk ikke denne uka, nå er det en hel uke til neste veiing, jeg har 7 dager på meg og da gjør det ikke noe at jeg trøstespiser i kveld...:(/>/> - SÅ skal jeg skjerpe meg i morgen.... Hmmmm..... Typisk meg. Men nå skriver jeg innpå her FØR jeg hiver meg over sjokoladen jeg har kjøpt til fredag-lørdag. Så da blir det ikke mer tull i dag. Har ellers vært flink med kostholdet hele uka, vil ikke ødelegge mer nå. Og i morgen skal jeg nyyyyte min første halvdel av helga-sjokoladen m god samvittighet;) ellers trimmer jeg styrke på egenhånd (romaskin 12 min + styrke for bein/overkropp 12 min) 3-4 ganger uka og går raske turer et par-tre kvelder. Stolt av det som tross alt fungerer;) såååå bra vi er aktive innpå her, det er til stor hjelp for meg. Gleder meg til å høre ditt resultat i morgen, svusj! Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg var fornøyd med veiingen på fredag- det var 60 blank, som jo er 0,7 kilo ned! Det var deilig! Og det viser at bare litt skjerpings gir resultater! Det skal utrolig lite til!

 

Håper det går fint med deg, 2010! Jeg kjenner så godt følelsen du beskriver....ikke nedgang og "alt" er ødelagt! Men det er jo ikke det! :) Du har vært kjempeflink, og du må bare holde fokus videre! Og de vingummiene betyr virkelig ikke noe- så de bare glemmer du igjen med en gang! Den følelsen vi for all del ikke må slippe til er den med at; nå spiller det jo ingen rolle, nå kan jeg bare fortsette.....jeg har ødelagt alt likevel. Det spiller hele tiden en rolle hva vi putter i oss ;)Og vi kan hele tiden rette opp igjen på den måten at vi kan skjerpe oss igjen. :) Og du har jo virkelig vært superflink uken igjennom. Det er jo bare sånn at akkurat de ukene får vi ikke betalt for det.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 blank! SÅÅÅ fantastisk! D høres ut som en drømm i mine ører....;)/> Du må da snart være i mål, eller? Jeg husker ikke helt hva du sa målet ditt var... men kanskje litt mer ned? Uansett tenker jeg at du er superheldig og superslank!!! Kjempeimponert, Svusj.

 

Jeg har hatt en ganske fin helg. Det ble med de vingummi-ene den torsdagen jeg skreiv innpå her... Fredag klarte jeg meg SÅ bra med min tilmålte del med sjokolade. Det smakte nydelig! Lørdag skjedde det noe... Etter at jeg hadde kosa meg med sjokoladen, sa det bare "pling" i bollen og jeg spiste både smågodt og potetgull. Sistnevnte klarte jeg å moderere mengde på, men ikke smågodtet. Så jeg vet ikke hva jeg enda opp med å putte i meg. Huff, føler meg skikkelig flau på mine egne vegner! Har jo ikke lyst å skrive det innpå her i det hele tatt... Men hvem er det jeg lurer da? det er jo bare meg selv.... sukk...

 

I dag har det gått fint igjen, men i bakhodet lurer det hele tiden at "der ser du, du klarer det ikke likevel, det er bare å gi seg... du holder ut med registrering toppen en uke - ti dager, så stopper det opp og du går ikke ned i vekt uansett. Så da er det ikke vits i!" - ja, slik er det jeg tenker... og det er veldig frustrerende. Jeg forstår ikke meg selv. For med treninga går det kjempebra! Jeg er i siget og nyter hver økt. I dag er det "gå-dag", og jeg har tatt en nydelig kveldstur i flott høstvær. Men jeg vet jo at resultatene uteblir om jeg ikke klarer å henge med i kosten. Jeg fatter bare ikke at det skal være så vanskelig for meg nå for tida!!!

 

Takk for at du oppmuntrer meg, svusj. Jeg vil holde fast på målet mitt til 1.des, for jeg vet jo at det er der jeg ønsker å være. Det er DA klærne sitter fint på meg og jeg føler meg vel!

Jeg liker ikke den registreringa, føler spesielt det er vanskelig med middag, liker ikke å veie maten min i all offetlighet (vil ikke at barna mine skal få det med seg, det er helt unødvendig) Med brødmåltidene er det lettere, pluss melk og youghurt. Det lager jeg jo ofte til på fat før måltidet begynner. Så nå vil jeg prøve å veie det meste og notere, bortsett fra middagen. Da får jeg kanskje en ide om hva jeg putter inn, at det blir litt mer nøyaktig. Kan jo være at jeg med mitt øyemål er altfor "gavmild" overfor meg selv.

 

Endelig kom den irriterende mensen idag... et par dager forsinket. Håper det kan ta litt av skylden for det dårliger resultatet denne uka, ingen ting å meddele...

Men neste uke har jeg ingen unnskyldning, da SKAL jeg levere vektrapport, uansett hvordan vekten stiller seg. Det har jeg herved lovet.

 

Ønsker deg en strålende uke, fortsett i det gode sporet du er kommet inn på!!!

Heia Svusj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha med lykkeønskninger.....så må jeg jo bare innrømme at resten av helgen gikk helt sånn passe for mitt vedkommende også :huh:/> Helt teit! Og veldig merkelig hvordan jeg belønner meg selv- eller hva det nå er jeg holder på med- når jeg syns jeg har vært flink! så ødelegger jeg alt sammen etterpå :(

 

Og jeg kjenner igjen tankegangen du beskriver! Jeg og kjenner den der følelsen av å få bekreftet at dette klarer jeg jo ikke likevel. Men det gjør vi!! :) Det har vi jo bevist for oss selv før- så det jo det vi skal bevise! Nå skal vi to vise til oss selv og hverandre at vi klarer å ta av de siste små kiloene! Heia oss :D

 

Jeg skjønner godt at du ikke vil veie maten foran barna. Men går det ikke an å veie litt sånn i smug- og så etterhvert ta på øyemål? Det er det jeg gjør....jeg bommer sikkert litt enkelte ganger, men i det store og hele, tror jeg det fungerer.

 

Jeg håper du har hatt en fin uke! Jeg var ikke så flink i helgen, og heller ikke mandag- da var det besøk....og for mye mat og kake! Men så har det vært skjerping igjen :)Jeg håper det holder! Har ikke veid meg enda- gjør det i morgen.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Jeg har klart å hentet meg inn, og d fæle 64-tallet som lyste mot meg for en uke siden, er borte!!! Mandag ble en dårlig dag, selskap igjen... Og derfor et kakestykke og en sjokolade på pluss-sida:( Tirsdag gikk d bedre, fra onsdag full skjerping. Et lite unntak i går, 5 smågodt pga Halloween... Men følte jeg hadde kontrollen. I dag veiedag, 63.1 kg:) Nå er det 1 mnd til jeg skal nå målet mitt på 61-tallet. Ergo bør jeg se 62-tallet om en uke, så jeg kan krype sakte nedover videre derfra.

Har fått min kjære med på å hjelpe meg, han kontrollerer registreringen min om kvelden. Da vet jeg at jeg ikke kan snike meg til både det ene og d andre...har sagt at han må vere streng m meg;)

Så er d helg.... Jeg har bestemt meg for at den skal bli bra!!

Svusj, håper du får en fin helg. SÅ bra å lese d du skriver, da vet jeg at jeg ikke er alene som kjemper... Vi gir oss ikke!! Det er faktisk den store forskjellen, finnes nok av dem som resignerer, men der er ikke vi;)

 

1.november: 63,1 kg(ned 0,3 kg siden sist veiing)

18.oktober: 63,4 kg (ned 0,5 kg)

8.okt: 63,9 kg

Mål til 1.des: 61-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhh!!! Her har jeg hatt en bra helg,så til og med 62.8 lørdag morgen!!!! Men i dag er plutselig viljestyrken borte, d er hjemmedag og jeg kaster meg over ballerina-kjeksene i skapet.... Har spist mange og føler meg SÅ dårlig akkurat nå:( så må bare henge i å bekjenne mine dårlige sider med en gang:(:( hva går d av meg? Føler meg enig i det du skrev,svusj,om å feire en nedgang. Men det er jo virkelig bare helt latterlig:(:( og den gode smaken forsvinner i takt med at den blir erstattet av dårlig samvittighet... At jeg aldri kan lære!!! Full skjerping fra dette minutt av!!! Jeg SKAL ha tilbake 62-tallet på veiingen fredag. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo :) Beklager at jeg ikke har latt høre fra meg på en stund! Det er egentlig ganske dumt gjort av meg....for det betyr ofte at jeg ikke er så flink å holde fokus. Den siste uken har jeg ikke vært i form- bare en teit forkjølelse, men det har gjort meg mindre flink med maten. Av helt uforståelige grunner! :angry: Jeg lurer på om det har sammenheng med at jeg er mindre opplagt- da klarer jeg ikke å ha den samme viljestyrken som ellers?! Ikke vet jeg, men jeg vet at helgen var sånn helt passe....da var jeg rett og slett ikke noe flink. Jeg spiste både chips og snop både fredag og lørdag- og søndag var litt passe også. Bare tull! Men jeg får trøste meg med at uken etterpå var vært bra :)

 

Jeg håper du er på sporet igjen! Krysser fingrene for det! :D Det var jo kjempeflott negang du hadde. Det er veiedag for deg i morgen, sant?

 

Jeg har ikke veiet meg i deg, men var en mistenke om at vekten er høyere enn jeg liker....jeg har mensen, det er det ene, men jeg var jo heller ikke flink i helgen..... Men det blir veiing i morgen uansett :)

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...... Hva skal jeg gjøre?! Jeg går i samme fella gang etter gang, begynner så bra,men klarer ikke fullføre....:(/>:( forrige lørdag var vekta 62.8, men d hjelper jo ikke når den er opp 700 gr i dag, i steden for ned....åhhhh!!!!!! Har bare lyst å gi opp. Men jeg vil ikke!! Nei nei nei!! Men jeg klarer ikke være streng med meg selv... Klarer ikke å holde det jeg bestemmer meg for, sklir bare ut litt etter litt. Det er ikke maten som er problemet, det er søtsuget og behovet for noe godt til kaffen som hele tiden tar knekken på meg.

Jeg gir meg selv EN sjanse. Det er ca 3 uker til 1.des. Jeg skal ikke smake snop eller kjeks før jeg har nådd målet mitt på 61-tallet. Jeg har lovet og brutt samme løfte en gang før i høst.. Men før påske gjorde jeg det,og det gikk. Så nå gir jeg meg selv denne siste sjansen til å vise at jeg kan.

Ellers fin uke, fysisk aktiv hver dag. Det er da noe...:)/> svusj, hvordan gikk d m din veiing...? Du var vel forberedt på litt dårlige nyheter du også... Håper d gikk bedre enn frykta;)

God helg!!! Klem fra meg

8.novemer: 63,5 kg (opp 0,4 kg sist uke)

1.november: 63,1 kg(ned 0,3 kg siden sist veiing)

18.oktober: 63,4 kg (ned 0,5 kg)

8.okt: 63,9 kg

Mål til 1.des: 61-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Lurer på om jeg skal slenge meg på her? Har litt halvhjertet slengt her inne på GR-sidene i et par år (!???!!!) :blink: , og det er egentlig bare tre-fire trivselskilo som skal av, men det er jo såååå vanskelig! Også jeg er aaaltfor glad i sjokolade og chips, og kan ikke ha det i hus, men av en eller annen mystisk grunn, så finner jeg det allikevel... Er ganske flink, eller avogtil hvertfall, til å jogge et par ganger i uka, men ellers blir det liten annen trening...litt dårlig på å spise frukt og grønt, har liksom ikke lyst på, selv om jeg liker det, og er veeeldig glad i brødmat. :P før jeg fikk mine barn, som nå er 12 og 14, så lå jeg på va 50 kg (er 162cm høy), men har vel innsett at jeg aldri kommer der igjen.... :blink: men har prøvt å komme ned til 55-57 kg uten hell. I dag lå vekten på 60.7, ned 0.3 siden forrige uke :D ! Det meste jeg har veid er 63 kg, ikke så mye, tenker kanskje noen, men når jeg tenker at jeg veide 66 kg som høygravid, og det bare er tre kilo mindre så tenker jeg hjeeeelp, :o !!!!!! Så her er jeg da, merker jeg blir litt mer fokusert når jeg oppsøker andre i samme situasjon, og blir mer bevisst mitt eget kosthold, skriver nok ikke hver dag, men en til to ganger i uka...snakkes??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan bli med her:):) Hjertelig velkommen! Ser ut som du har nøyaktig samme problem som oss i denne gruppa... De siste par-tre irriterende kiloene...:(:( Jeg har kjempet siden i vår... Sist gang jeg så mitt kjære 61-tall, var før påske. Så tenkte jeg til juli,men d gikk ikke. Prøvde også til oktober,men nei da. Og nå er det til desember. Frykter det blir vanskelig til 1.des, men iallfall iløpet av første halvdel av desember. Jeg kan ikke drasse med meg ekstra kilo inni jula, d går bare ikke:( Forstår ikke hvorfor det er så vanskelig. Men nå er jeg på strenge-diett ifht søtt, og da MÅ det vel gi resultater litt på sikt(eller aller helst litt kjapt...;) i fjor lå jeg på 61-tallet hele desember, til langt uti romjula. Men presterte dessverre å legge på meg ETTER jul!!!!! Det skal ALDRI mer få hende....

Jeg har veiedag fredager. Skriv innpå når du ønsker, så hjelper vi hverandre. Jeg har utsatt den seriøse starten i månedsvis nå... Men denne gangen MÅ jeg bare klare det ..

Heia oss!!!

Svusj, hvordan går det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo begge to! Så hyggelig med en til innpå her- velkommen, Karmani :) Det ser ut til at vi sliter med det samme 1,2....4 kilo som rett og slett ikke vil av!? Eller sagt på en annen måte; som vi ikke i tilstrekkelig grad vil ha av!? ;) og så har vi dette søt- og saltsuget. Chips og sjokolade er veldig godt.....

 

Beklager at det blir langt mellom innleggene mine! Da er det jo veldig fint at vi er flere! :) De siste ukene har vært travle....og så må jeg innrømme at jeg ikke har vært så flink - og da er det ikke så fristende å skrive heller. Men det er jo bare tull! :angry: Det er jo akkurat da jeg skal skrive og lese innpå her! Det gir motivasjon til å være flinkere.

 

Jeg tror min verste fiende egentlig er småspisingen.....Det at jeg går i skuffene når jeg lager mat- og at jeg har lyst på noe etter middag......særlig sjokolade. :huh: I løpet av en arbeidsdag spiser jeg ikke noe jeg ikke skal.

 

Jeg har ikke veid meg siste uken....men på torsdag skal jeg til pers!!

 

Vi har bare noen små uker på oss til 1. desember! Vi klarer ikke målet vårt.....men tenk så deilig å vise for oss selv at vi klarer nedgang etpar uker i strekk!? Du 2010 klarte det før påske, og jeg klarte det i mai/juni. Dette skal vi klare alle tre!

 

Heia oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære svusj, så fantastisk å ha deg tilbake!!! Jeg var i ferd med å gi opp... Tenkte at du kanskje hadde "glidd" ut av gruppa, og vurderte selv å skrive takk for meg-innlegg!!!! Fordi jeg nå i kveld har spist sjokolade IGJEN!!!:(/>/> og føler bare at dette går ikke, jeg klarer ikke mer, har ingen viljestyrke... Føler meg sliten i høstmørket...:(/>/> og skammer meg over at jeg ikke klarer noen ting av det jeg bestemmer meg for!! Den sjokoladen er mitt STORE problem..... Ingen problem å kutte chips derimot. Men sjokolade?! Føles helt håpløst:( og så sprekker jeg og putter inn den ene biten etter den andre... Nå er jeg så kvalm at jeg kunne ha spydd!!! Jammen smart av meg....

Jeg innser at jeg må bli mer aktiv her. Var bortreist tors-Søn, så ble ingen veiing på fredag. Fra nå av vil jeg bli aktiv daglig eller annenhver dag innpå her, og jeg kommer til å rapportere hva jeg har spist!! Jeg må bare prøve det et par uker og se om det hjelper... Dere trenger ikke lese alle detaljer, det er mest for min egen del. Men føler jeg må ha hjelp til å få ting frem i lyset..;)/>/>

Karmani, som du forstår, du er kommer i et forum der vi ikke får noen ting gratis.. De siste kiloene er beinhard jobbing. Og d aller vanskeligste: å bestemme seg for alvor. For vi er jo passe fornøyde slik vi ser ut nå.... Samtidig vil vi så gjerne, for d er så mye herligere når klærne sitter litt bedre på og rundt magen..;)/>/>

Heia oss!! Og svusj - en stoor klem til deg fordi du skreiv innpå og redda meg i kveld ;)/>/>

PS Med treningen går d fortsatt strålende, har hatt en økt idag også:)/>/>:)/>:)/> så DET er da noe...;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, 2010! :) Jeg vet jo akkurat hvordan du har det! Det er lett for å finne frem sjokoladen- særlig når vi er litt sliten. Å være flink med maten er for meg et overskuddsfenomen..... Men samtidig vet jeg at det ikke er hele bildet. For også i perioder hvor jeg er sliten, kan jeg klare å være flink med maten.

 

Så hva er det som skal til!? :rolleyes: Det må vi finne ut! Det er en eller annen form for beslutning fra meg selv.....den må komme helt innenfra, den må være oppriktig og helhjertet. Nå tror jeg egentlig at jeg har vært ganske halvhjertet med dette slankeprosjektet mitt. Og hvorfor i all verden har jeg det!? Jeg har jo lyst å ta av de kiloene-som nå er 2.....ikke lenger 1. Og jeg vet jo med meg selv at uten en beslutning om å ta av.....vil det fort bli noen kilo på istedenfor. Det vil jeg absolutt ikke!! :angry:

 

Jeg og har vært ganske flink med trening. Men ikke med maten. Og egentlig burde det være lettere å være flink med maten! :) Jeg skal la meg inspirere av deg og beslutningen om å registrere! Det fungerer- det vet jeg fra før. Vissheten om at jeg må legge inn og se svart på hvitt hva jeg har fått i meg.....det virker!

 

Så glad jeg er for at det ikke var et avslutningsinnlegg fra deg! :)

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen i dag gikk bedre enn fryktet! Den viste 60,6- og det er vel egentlig der jeg har ligget en god stund. Heldigvis ikke oppgang som jeg var helt sikker på. Men jeg har lyst å komme under 60- ned mot 59.... :) Da er målet nådd!

 

Håper det går bra med dere to!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk.svusj!!! Kjempebra:) deilig når ting ikke er så ille som man frykter....;)/>

Vi er visst gode på å holde vekten!! Jeg er på 63-tallet fortsatt... Og der har jeg vært i månedsvis, selv om jeg ønsker å stige to hakk ned... 63,7 i dag:( I en reklame på nettsiden her,stod det "ned 3-4 kg til jul er fullt mulig" JAAA! D er jo det:):)/> og jeg som vare ønsker et par kilo ned - det MÅ da vere mulig:):)/> 61,5 hadde vært fantastisk!!

 

Jeg har tatt noen grep: Har funnet ut at jeg ikke klarer meg uten sjokolade... Men bestemt meg for at mørk sjokolade er lov! Da holder d med en knekk;) så det vil jeg prøve på fremover... Så noterer jeg det jeg spiser. Veier ikke/teller ikke nøyaktig kcal,men passer på at d ikke skal være småspising innimellom måltidene. Her er to dagers rapport(frokost,lunsj,middag,kvelds,melk og frukt)

 

Onsdag: 1skive+1knekkebrød, 2 skiver, 1 porsjon laks, 1 lite rundstk, 3 glass melk, 70 kc yoghurt, 1 glass smoothies og 1 mandarin.

1 knekk 70%mørk sjokolade.

Torsdag: 1skive+1knekkebrød, 1/2 grovt rundstk på kafe, 1/3 Grandiosa, 1 knekkebrød, 1 stk sjokoladekake(ute på kvelden), 2 glass melk, banan, 1 gl eplejuice, 1 mandarin.

 

Skal holde frem på denne måten, dere trenger ikke lese dette grundig, det er mest for min egen del;)

Skriver inn i morgen kveld med rapport for fredag-lørdag:)

 

Karmani, går det bra m deg?? Velkommen til å følge oss på tråden her:):)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Joda, er her, men vært litt mye fam.greier i det siste, så fokuset har vel ikke akkurat vært mest her...gikk opp litt igjen denne uka :(

Men veldig deilig når jeg har fått tatt meg et par løpeturer, tror både kropp og sjel har godt av det for tiden, så må bare komme meg igang igjen...

fridag i dag, så må komme igang med dagens jobb her hjemme, altså rydding, rengjøring og klesvask :P Ha en fin helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du er med, Karmani! :)/> fort opp og fort ned stemmer avogtil, håper det for din sin del...;)/> ikke alltid lett å holde fokus, livet går også opp og ned, ikke bare vekta .. Flott du har fått jogget:)

Her er spiserapport for fredag og lørdag. Merker at d forplikter VELDIG når jeg må skrive innpå her....:

Fredag: 1 skive+1knekkwbrød, 2 knekkebrød til lunsj, 1 porsjon stekt torsk, LITT is til dessert, 1 knekkebrød og 1/2grov gaffel til kvelds, ellers: 2 glass melk, 1 lett-yoghurt, banan, mandarin, 1 knekk mørk sjokolade.

Lørdag: 1/2skive+1kn.brød, 1/2polarbrød havre + 1 kn.brød, kalkunfilet til middag, kos til kvelds: 1 kn.brød + 60kc ritzkjeks m brie og pære. Ellers: 2 glass melk + lettyoghurt, eplejuice, fruktsalat, 150 kcal mørk nonstop til lørdagssnop!:)/>

 

Tes! Har trent både i går og i dag:) God lørdag:) klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har lest litt på deres tråd og kjenner meg veldig igjen i alle fall i deg 2010. Jeg startet på 65,9 og det er way to much, vil være på 61kg. Var det i januar, men etter det har kiloene vae sneket seg på igjen og nå ligger jeg på 63,1 og vil ned på 62kg..Det er de siste kiloene som sitter godt, immari godt og av og til lurer jeg på om det går, men vet at det gjør det.Ser også at jeg drver og belønner meg selv med smågodt for å så ødelegge alt.

Trener mye, men spiser ofte opp alt jeg har trent og mer til.

Om jeg kan vil jeg gjerne henge med.

Jeg har veie dag torsdager og håper virkelig å se 62 tallet, men snik veide meg i dag og da var det plutselig 64 igjen, men tror det er litt mye vann i kroppen, jobbet nattevakt og da blir man litt oppblåst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen! Og velkommen til deg, Catbjo :) Ja, vi er noen i denne båten! Merkelig at det skal være så vanskelig med de små usle kiloene..... Men jeg vet jo at jeg har lest en plass at omtrent alle som blir spurt, ønsker å ta av etpar kilo. :D Sånn sett har vi selskap av de fleste!

 

Jeg syns det høres ut til at vi har endel felles! Vi er ganske flinke til å bevege oss....og vi holder til en viss grad fokus på riktig mat- men ikke fullt ut, så da sniker det seg på noen kilo da :)

 

Ja, livet går litt i bølger....og det er jamen vanskelig å holde fokus på vekt når livet butter litt i mot. Hvis jeg er sliten og lei, småspiser jeg mer enn ellers. Det er irriterende, men sånn er det!

 

Jeg syns du er flink, 2010 :) Mørk sjokolade og ingen utskeielser der i gården! Imponerende!! :D

 

Heia oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...