Gå til innhold

Startproblemer


Gjest Eliza74
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Eliza74

Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle gå på slankern.

Har lissom alltid tenkt at det bare handler om et sundt kosthold og litt mosjon....

Men etter flere år med alt for mange kilo på baken (bokstavelig talt :-)) er jeg nå så til de grader driiiiit lei av dama i speilet. Er det flere enn meg som har løpt byen rundt etter ny drakt og gang etter gang kommet passe sur og deppa hjem uten en eneste pose i lanken?

Vel, nå skal fettet og appelsinhuden til pers.... :-)

 

Så jeg meldte meg inn i Roede-klubben på nett. Helt grønn og med mange startproblemer. Hadde ikke sett for meg at jeg skulle slite med å komme OPP i antall kalorier pr dag...

 

Men laaaaang, introdusering til side:

Å registrere hver eneste grønsak i woken hver eneste dag tar for lang tid for en mamma til to prinsesser under 3 år. Tenkte derfor å prøve å registrere mine egne retter for å gjøre det enklere, men får det ikke til.

Hjelp?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle gå på slankern.

Har lissom alltid tenkt at det bare handler om et sundt kosthold og litt mosjon....

Men etter flere år med alt for mange kilo på baken (bokstavelig talt :-)) er jeg nå så til de grader driiiiit lei av dama i speilet. Er det flere enn meg som har løpt byen rundt etter ny drakt og gang etter gang kommet passe sur og deppa hjem uten en eneste pose i lanken?

Vel, nå skal fettet og appelsinhuden til pers.... :-)

 

Så jeg meldte meg inn i Roede-klubben på nett. Helt grønn og med mange startproblemer. Hadde ikke sett for meg at jeg skulle slite med å komme OPP i antall kalorier pr dag...

 

Men laaaaang, introdusering til side:

Å registrere hver eneste grønsak i woken hver eneste dag tar for lang tid for en mamma til to prinsesser under 3 år. Tenkte derfor å prøve å registrere mine egne retter for å gjøre det enklere, men får det ikke til.

Hjelp?!!?

 

Det kan nok fortone seg litt tricky, ja - men jeg har et forslag.

Ta feks to kvelder i uka, etter at prinsessene har sovnet, og kutt opp grønnsaker du vil bruke i woken. Oppbevar de ferdigkuttede i gode, tette bokser i kjøleskap (rektangulære, som kan stables, er best). Øv deg med vekta på å ta riktige mengder på øyemål. Så har du kjempelettvinn tilgang til grønnsakene dine når du står der med wok-en.

Registrer grønnsaker du pleier å bruke i wok-en under ''middag'', med de mengdene du skal bruke. Klikk på ''Lagre som eget måltid'', og kall det noe som er lett for deg å finne igjen, feks ''Eliza 74 wok-grønnsaker''. Neste gang du skal registrere en wok-middag, kan du dermed nøye deg med å hente fram dine registrerte wok-grønnsaker, og føye til kjøtt eller fisk osv.

Jeg venter for øvrig ofte til kvelden med å registrere dagens inntak, - det er greit det, så lenge du husker hva du har puttet i deg og har kontroll på mengdene.

 

Håper dette gav mening.

 

Jeg sliter også med å få i meg alle kcal jeg skal ha daglig, men jeg ''redder'' meg med noen nøtter eller mandler (gir kjempeuttelling på kostholdsscoren!) eller en bolle friske jordbær med mager vaniljekesam om kvelden. Jeg tror det er fornuftig å få i seg det man skal, og usmart å prøve å strupe igjen inntaket.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...