Gå til innhold

Lucillas hold vekten tråd .


Gjest Lucilla
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Lucilla

Hei :)/>

 

Jeg er en kvinne på 42 år,gift,ingen barn.Har 4 katter. Jeg har gått ned 10,7 kg på grete roede kurs,og nå skal jeg holde vekten. Jeg har klart å holde vekten nå i sommer,står på 71 tallet.

 

Jeg trener 3-4 ganger i uken,men nå i ferien blir det 2-3 ganger i uken.Går mest i aerobic,styrke,zumba og gåturer.

 

Må være ekstra flink med å holde vekten da jeg går fort opp i vekt. Har ikke lyst til å gå opp igjen de kg jeg har gått ned denne gangen.

 

Dere er velkomne til å bli med på min hold vekten tråd ;)/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Lucilla

Synes det har gått veldig greit å holde vekten nå i sommerferien.Jeg spiser sundt,og trener 2-3 ganger i uken.

 

Har gått noe opp fra forrige uke,men siden det står på 71 tallet,er det helt ok.Får ta en ekstra trimøkt denne uka,og spise sunnere.

 

Var på ferie forrige uke,og da unner jeg meg god mat og drikke.Derfor noe opp nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Har gått bra idag også,spist rundt 1900 kcal,og trent både igår og idag.

 

Fått 2,6 tp til nå.Imorgen tror jeg det blir trimfri,kanskje en gåtur.

 

Har fått ordnet masse de to dagene vi har vært hjemme nå.Gubben har byttet ytterdøra,blir fint med hvit dør ;) ,jeg har kjøpt nye blomster og gjort hagearbeid.

 

Vært overskyet her idag,men nå skinner sola igjen,og det er varmt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

En flotters sommerdag(nå er kl 21.30 og det er 22 grader!) dette også,har gått en tur idag og fikk 1 tp(35 min),litt varmt å gå ,men tok det med ro.En må jo nyte sommerværet mens en har den!! :) Hittil denne uken har jeg fått 3,5 tp.

 

Imorgen blir det trimfri,for vi skal på besøk,ellers skal jeg prøve på et par gåturer i helgen også.

 

Ikke gått så bra i matveien,igår ble det over 1900 kcal,men idag har det heldigvis holdt seg på 1900 kcal.

 

Ha en strålende sommerkveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er en stor jobb å klare å holde vekten. Jeg har slitt med det lenge og nå har jeg gått opp noen kg så må justere litt. Kjenner at jeg har fått motivasjonen tilbake nå så det skal nok gå. Ser at du har brukt lang tid på å gå ned i vekt, da får man håpe det er lettere å holde seg der.

 

Jeg har gått ned mange kg over flere år og har også lett for å gå opp igjen. Lar lagt om livsstilen sakte men sikkert og føler meg trygg på at jeg ikke faller helt tilbake i det gamle. Men det skal jo passes på hele tiden gitt... :rolleyes:

 

Ha en fin og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Takk:-) Ja,jeg har brukt litt tid på å gå ned i vekt,men nå håper jeg at vekten vil holde seg på 71 tallet.Ja,det er en stor jobb å holde vekten det har du helt rett i :-)

 

Huffda,kjedelig at vekten har gått litt opp,men er sikker på at du vil klare å gå ned de kg igjen. Flott at motivasjonen har kommet tilbake.

 

Veide meg idag,og vekten står på 71,5kg ,noe opp,så er full skjerpings igjen her også.Vil nå helst at vekten skal holde seg under 72! :)

 

Idag skinner sola,men ikke så varmt som det har vært i helgen.Skal få besøk idag,og det blir koselig. til helgen skal vi til Kragerø,gleder meg :)

 

Ha en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Vekten er på vei nedover igjen nå.Når jeg har mensen går jeg alltid opp ca 1 kg.Nå ser jeg 70,6,så har gått ned 1kg siden forrige uke.Har gått ned 1,1kg! Gøy å se et nytt tall også trodde nesten ikke på det,hehe ;)

 

Har vært flink ,og også fått trent. Igår ble det aerobic,og fikk 1,3 tp,skal prøve på trim idag også :)

 

Ikke så varmt idag,og skyet.

 

Ha en flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, kjekt når det går den veien! Jeg går også opp i forbindelse med mensen og det er like frustrerende hver gang... Men føles sååå bra når vekten viser nye tall igjen!

 

Så flink du er som har kommet deg på trening. Her er det sommer og så varmt at selv bikkja blir daff. Har ikke kommet meg på trening, treningssenteret frister ikke i dette været. Har gått lange turer og vært mye i aktivitet ute så det får holde.

 

Har lyst på så mye av de tingene som jeg ikke skal ha, men jeg klarer meg ganske greit. prøver å distrahere med selv litt og det hjelper. Jeg vet jo at jeg kan det her og jeg vet at det er godt for meg både på kort og lang sikt. Hva gjør du når du får lyst på noe som ikke passer inn i planen?

 

Lykke til med dagens trim, må få høre hva det ble i morgen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

ehm ;)/> ..Det ble dårlig med trim igår,orket ikke i varmen,ikke idag heller ;)/> men satser på å få gått litt når vi skal på ferie til Kragerø imorgen(ei natt på hotell).Gleder meg masse.

 

Kattene her blir også veldig late i varmen,er mest i skyggen og koser seg.Skjønner hunden din godt Lunja :-)

 

Skjønner godt at treningssenter ikke frister i denne varmen,kan heller gå seg en tur i finværet på kvelden.

 

Ja,var kjekt å se nytt tall igår etter at mensen var ferdig.

 

Jeg synes også det er litt vanskeligere å spise sunnere i ferien,tar meg kun en liten bit/stykke av det jeg har lyst på,og når jeg skal ha en is,prøver jeg å gå for sunnere varianter som lollipop og champis.men blir av og til en soft is da,som jo egentlig IKKE er lov,sukk..

 

Synes du er flink jeg :-)

 

kos deg i sommervarmen. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nå har vi fått litt tradisjonelt norsk sommervær og slipper å vanne plenen for å si det sånn...

 

Jeg kom meg avgårde på trening, step på Elixia og det var bare den beste steptreninga jeg har vært på på lenge. Har aldri hatt den instruktøren før, men jeg håper hun skal ha flere timer på mitt senter. Fikk svetta skikkelig og fikk pulsen opp ja... Deilig følelse. Satser på mer step på lørdag, nå er det bare å holde stilen :rolleyes:/>

 

Det er lettere å holde seg innenfor på kostholdssiden når det er hverdag ja. Men, det er jo mye godt som ikke sorterer under nei-mat. Jeg har fått dilla på scampi på grillen. Knallgodt og nesten ingen kalorier. Håper du finner noe kjempegodt på menyen i Kragerø som ikke ødelegger den fine vektkurva di. Ha en herlig helg. B)/> Gleder meg til å lese om hvordan du har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Veide meg idag og vekten står på 70,3kg.Ned 300 gram. Håper snart å se 70 ;)/>.Vekten gikk noe opp i helgen.

 

Ble ikke så mange trimpoengene forrige uke,men fikk nå et til på fredag,så tilsammen 2,3tp.Gikk tur da vi var i Kragerø.

 

Hadde en fin ferie i Kragerø,vi overnattet en natt på Kragerø resort.Kjempefint der,frister til gjentagelse.:)/> Jonas Fjeld konserten var også bra,fikk også tatt et fint bilde av han:) Vi var selvfølgelig i Kragerø sentrum,og der var det mye folk.Heldige med været også,sol og varmt.Kom hjem på lørdagkveld.

 

Igår var vi bare hjemme og slappet av.Idag er hverdagen her igjen og mannen min har begynt å jobbe igjen.Har hatt en fin ferie,med mange opplevelser :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucilla

Idag har jeg tatt meg en trimfri dag,men ble aerobic igår,fikk 1,3tp. Tilsammen 13,5 tp på en måned.Satser på minst 25 i august måned.

 

Har vært noe fysen idag,men har vært flink spiser sunne ting:)

 

Idag har det vært husarbeid og luking på planen,og er jo trim det også.

 

Regner ,og har vært lyn/torden her. Håper på sol igjen imorgen slik at jeg kan fortsette med lukingen.Lyst på nye blomster også.

 

Vekten holder seg på 70 tallet. Har forresten kjøpt meg en ny vekt med bmi og fettprosent,håper å få denne snart:)

 

Ha en fin kveld :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag :-)

 

Denne uken har det blitt mer trim,har fått 4.5 tp til nå,og satser på å få et til idag også.Blir nok en gåtur i finværet.

 

Har spist rundt 2000 kcal igår (litt mer enn jeg skulle ha ,1900).:/

 

Våknet til strålende solskinn,igår var det torden/lyn og regn her,ikke noe koselig.Men kjekt å sitte inne og drive på med hobbyer da.:)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag:-)

 

Forrige uke fikk jeg 5,1 tp,og denne uken satser jeg på minst 7 tp,er oppe i 4 nå,så tror det skal gå.

 

Vekten ligger på 70,7kg idag,gøy å se nytt tall.Var og hentet ny vekt,og litt gøy med fettprosent,og BMI på vekten igjen.

 

Våknet til strålende sol idag,og håper det holder seg slik en stund.Synes vi har hatt nok torden nå. :)

 

Vært hos legen idag,og krysser fingrene for at prøvene jeg tok er bra:-) Blodtrykket var iallefall fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har jeg skeiet litt ut,og håper det ikke vil bli så mange grammene opp.:-( Blir veldig fysen før mensen:-(

 

Har fått 5,8 tp til nå denne uken,og regner med at det blir et trimpoeng til idag.Muligens en gåtur.

 

Har vært travle dager nå ,men heldigvis en rolig dag idag.;-) Torsdag var vi på shoppingtur i Sverige,handlet inn mye god mat :-)Det var nå en kos tur.

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Kjekt å se et nytt tall på vekta, du kan jo komme til å se 6-tallet snart! Skulle ønske det var meg. 78,6 i dag, stått stille de to siste ukene, Har hatt tanta på besøk, men kjipt at ikke resultatene kommer, når jeg har holdt meg så stramt til programmet. Kanskje jeg må ned på meny 1? Syns d blir veldig mye sult for en veldig liten innsparing av kalorier... Da er d nesten lettere å ta en ekstra tur med vofsen. Må vel bare ta tiden til hjelp, 1600 kalorier er ok å leve med liksom. Satser på at det løsner litt snart.

 

Et trimpoeng venter på deg rett utenfor døra, da har du de anbefalte 7! Just do it ;o)

 

Ha en herlig søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten gåtur igår,og fikk tilsammen 6,3tp på en uke.Denne uka satser jeg på 7 tp. Blir zumba idag.

 

Ja, det blir gøy å se et nytt tall,men tror det blir enda noen uker til.Ble opp 500 gram,71,2tp :( Full skjerpings igjen,og håper å se 70 tallet snart.

 

Idag står husarbeid og trim på planen.

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede fredag,hvor har uken blitt av,synes den går så fort! :)/>/> men nå skal det bli godt med helg.

 

Vekten er nå på 70 tallet igjen,og håper den vil holde seg der til veiedag mandag.Vurderer å melde meg på et hold vekten kurs på grete roede. Er det noen av dere som går hold vekten kurset?

 

Ikke fått trent så mye denne uka,men skal nå trene igjen idag,blir aerobic. Fått 2,8 til nå ,så må få noen tp til.

 

Igår hadde jeg besøk,og det var koselig:-)

 

Idag regner det her,men skal bli sol igjen imorgen.Kanskje en gåtur da.

 

Ha en fin helg :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag og ny uke. Veiedag igjen,og har gått ned denne veiedagen.

 

Veier å 70,5 kg,så er ned 700 gram siden forrige mandag :D/ Kan jo "skylde" på mensen også,for da går jeg alltid ca 1 kg opp...men nedover igjen nå.:)

 

Godt å se 70 tallet igjen.Forrige uke ble det 5,4 tp ,og skal prøve å få 7 denne uka.

 

Våknet til sol igjen idag,og skal bli sol hele uken,tror jeg.

 

Ha en fin uke :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg inn som gullmedlem i greteroede for et halvt år.Tar det istedetfor hold vekten kurs.:-)

 

Idag ble det trimfri.(Igår ble det zumba).Har hatt så mye å ordne idag,at jeg venter med trim til imorgen ;-).Da blir det en litt lenger trimøkt istedetfor.

 

Ble shopping idag,ikke akkurat noe spennende jeg har kjøpt,hehe..men ble en ny kosedress og nattskjorte:-)

 

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vekten holdt seg stabil,og det er jo bra :-) Har spist rundt 1900 kcal pr dag.Ikke alltid jeg skriver det opp,men vet at jeg spiser ca det hver dag.

 

Har ikke fått trent så mye ,men har fått litt over 3 tp. Igår ble det en koselig tur i Drammen,litt mer folk da pga at det er elvefestivalen der nå.Blir nok å ta en tur dit idag også :)

 

Her skinner sola.Ønsker dere en riktig god helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag :)

 

Har allerede vært på trim tur idag,ble 0,9 tp(40 min gå tur).Når jeg nå veier mindre,ser jeg at jeg må "slite" litt mer for å få et trimpoeng.

 

Prøve å få minst et trimpoeng på neste gåtur.Ellers har det blitt zumba denne uken,så har fått 3,2 tp til nå.satser på å få 7.

 

Vekten ligger idag på 69.9kg,så det er jo kjempegøy å se et nytt tall da. Veide 70,1 på mandag.

 

Ellers denne uken har det blitt mye husarbeid og også noe luking.Strålende solskinn idag også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,Tjorven:-) Så koselig å høre fra deg :-)

 

Ja,det var gøy å se 69 tallet,håper det holder seg under 70 nå !!

 

Idag tar jeg meg trimfri,men pån igjen imorgen. da blir det antagelig en lang gåtur eller aerobic :-)

 

Du fikk jo mange trimpoeng forrige uke da Tjorven,du er jo så flink med å gå turer og danse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,da har det blitt mandag og ny uke/måned! Synes at august gikk så fort!Våknet til strålende solskinn idag også,og skal være sol hele uka(håper det stemmer da)!!:-)

 

Veide meg igjen idag,og nå er vekten på 70 tallet igjen dessverre,veier nå 70,3kg,men har nå gått ned 400 gram i august :-)

 

Var gøy å se 69 tallet,og satser på å se det igjen allerede denne uka.

 

Ble 6,1 tp forrige uke,og tror nok det blir det samme,eller litt mer denne uken.

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...