Gå til innhold

fru jojo sin vekt-dagbok!!


Gjest Skal klare det!!
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

en handlingens dame,ja!! ;) hehe,det ble krasj på soffan i kveld..har ikke en eneste smule energi etter i dag,det er bare å bite i det sure eplet å innse det. men I MORGEN,har jeg bestilt egen-tid med trim!!! da er det helg,jeg er forhåpentligvis i bedre form og har "bare" jobb på tapeten. kjenner halsen begynner å skrante og er veldig frossen (noe som ikke er så uvanlig,egentlig)og rett og slett i drittform. krysser alt jeg har for at det ikke blir mere enn det!!!

 

du var veldig flink som holdt deg HELT unna kakene,Linn!! i dag ble det to små stykker samt veeeldig lite dessert. ok fornøyd. kan ikke være helt avholds hele tiden,og når jeg har "spart" opp noen kalorier så er det bare å slippe den dårlige samvittigheten litt.

 

det er en skummel spiral som kan ta en med storm,dette,så det er å være bevisst og ikke la seg helt kontrolleres av rusen. målet er å klare å stramme opp, som du sier og for en gangs skyld HOLDE SEG DER!! der er der jeg sliter. opp og ned i en rasende fart og med et ødelagt forbrenningsapparat..burde det ikke finnes en tablett som kunne regulert dette?? ;) slik at en ikke hadde trengt å ødelagt for hver gang? hm...her ser jeg potenialet for litt penger å tjene...-hadde jeg bare vært innen legemiddelindustrien ;)

 

jaja..nå må jeg faktisk ha litt kveldsmat,sent som det er..

 

ha en god natt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) God fredags morgen.

Vet du JO JO? Jeg blir så glad av deg! Du skriver så bra og deler på godt og vondt og jeg kjenner meg så godt igjen. Som å ha ei venninne her inne, jeg skriver og har mere kontakt med deg enn noen de andre. Og med så tett oppfølging av hverandre blir det enklere for meg å holde fokus og ta de riktige valgene gjennom hele dagen. Ja, bortsett fra helgene da, men klarte det sist helg og det er også din fortjeneste! Jer ser for meg at du tar gode og smarte valg og da blir jeg inspirert! Så tusen hjertelig takk :)

 

Kræsj på sofa er ikke noe for meg, jeg er litt for urolig i kroppen til å sitte stille. Å se en film går kun på kino. Har diverse manier skal du vite ;) Manier som ikke lar seg lett kombinere med barn. Men men. Kræsj i senga derimot er jeg ekspert på. Jeg holder koken hele dagen fra før kl seks om morgenen, uten nødlanding også, rett i seng straks dagens gjøremål er utført. Onsdag var jeg i seng 19.45, i går 20.30. Har alltid vært trøtt men nå på 1300 kan jeg ikke si at energien er på topp heller. Romantiker? det var før jeg fikk barn. Nå er det å komme gjennom dagen på en bra måte for alle som er tingen. Om mannen syns det er på en bra måte er jeg jammen ikke sikker på :(

Men han liker at jeg ser bedre ut da!!

 

Lykke til i hele dag og i helga!! Hilsen Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

blir jo rent rørt av godordene her,Linn!!! :) jeg er jo bare meg,og det er ikke bare-bare det,skal jeg si deg ;) hehe

 

det høres ut som om du burde vært limt fast i sofaen en time pr kveld i allefall!! ;) kan jo umulig være godt med disse maniene,som du kaller det!? synes jeg svetter bare jeg tenker på det!! jeg er heller av den motsatte sorten...har veldig behov for ro og stillhet og hvile...men så var det dette med kombinasjonen av jobb,hus,barn,mann...ikke alltid helt bra..og romantiker sa du?? hm...den biten er et litt ymse tema her i gården..noe som ikke er helt bra,men skylder mye på meg selv der og forholdet mitt til egen kropp.. ++ men kan ikke annet enn å tro det blir bedre..sant?

 

kjenner lufta er ute av denne ballongen i dag..trodde nok jeg var i bedre form enn virkeligheten tilsier,gitt..tar litt lenger tid å få kommet seg. masse energitapping rundt meg som gjør at begeret ikke fylles som jeg skulle ønsket. er så glad jeg ikke tror at potetgull er rette fyllingen for tiden...for jeg er fæl på å ligge i soffan på kvelden,se tv,synes synd på meg selv og SPISE... og gjerne ett glass vin... har store utfordringer når denne runden er ferdig på denne fronten. tenker noen ganger at jeg burde fått ett elektrisk støt for hver gang jeg var fysen på noe eller kroppen trodde den villa ha noe "ulovlig"..da kanskje jeg hadde lært meg at slikt ikke var bra.. har også vurdert lobotomi for mine "syke"tanker om mat,men det er nok litt drastisk..tror nok ikke den "behandlingsformen" er særlig brukt lenger.. ;)

 

snart på jobb,maten er veid og funnet godkjent ;) og ligger klar i veska. gleder meg på grønnsaksuppe til middag,med kalkun og kyllingpølser i!! nyyyydelig,masse mat og en mett mage!!! toppers for en jojo-dame,det!! håper dagen blir god,Linn,og at du klarer å sitte litt innimellom. ...kjenner jeg er svett enda av deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

i gårkveld kom jeg meg inn i joggeskoene,og gikk meg kliss våt!!! ;) nyskoene funket som bare det,ny rekord på 7kilometers-ruta mi!!! moro når jeg kjenner at kroppen blir i bedre og bedre form!! blir veldig høy etter trening,snodig virkning dette! ;)

 

tidlig-morgen her i heimen...lillefrøkna erklærte morgen kl 6.10!!! to timer før JEG ønsket å stå opp... mannen hadde nettopp kommet fra jobb,så han måtte selvsagt få sove. kan bli en lang dag,da..skal på jobb om noen timer. kjenner behovet for en fridag ALENE i nær framtid!!

 

 

har oppdaget et genialt søt-deknings-behov om en er fysen og frosten ;) toro lett sjokolade,med 44kalorier pr pose!! jeg er egentlig ikke spesielt glad i kakao,men innimellom når jeg fryser er det god..og enda bedre når ikke det er stappet med kalorier!!! :)

 

håper helga ser grei ut hos deg,Linn? med mat og tanker og kropp ellers. det er fryktelig slitsomt å tenke mat hele tiden,planlegge,lyste på,holde seg unna og all denne samvittigheten som gnager.. håper på en kurering på området en gang...

 

ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hadde skrevet en hel avhandling her men gikk tom for strøm og alt ble borte! Skriver mere i kveld eller når barna er litt mere selvstendig enn nå ;) PS du er en sporty dame nå!!! Jeg sykla i går og holdt meg til oppveid og planlagt mengde taco. Tror jeg kommer til å gå ned bitte litt til mandag!! Hurra!! Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen JO JO! :)

I dag var det min tur med oppstart kl 6. skikkelig trøtt og sulten ja, huff, ble nok litt for mye mat så tidlig på dagen, fortsatt hele dagen igjen. I tillegg får vi besøk av noen vi ikke kjenner så godt så jeg føler jeg må forskyne meg av noe av det jeg skal bake. Begynner å bli litt stressa men fikk vaska mye i huset i går. Liker å ha det i orden da vet du. Mannen er fortsatt syk men ikke noe mas fra han heldigvis men du vet hvordan det er. Tenk at du har gått ned 3 kg! Og du har fortsatt ei hel uke igjen! Du gjør det virkelig bra, og den treningen din da! Ble du våt av regn forleden? Eller gikk du så fort at du ble skikkelig svett? Har litt lyst til å trene jeg også nå. Ser ikke helt hvori dagsplanen jeg skal få det til, eller jo da, fra kl 20.30 men da er det senga jeg vil til. ja ja, kanskje en vakker dag. Jeg sykla 1.5 mil på fredag da, ikke for å trene eller for å få trimpoeng, bare for å prøve det. Gikk fint fordi jeg tok det helt rolig. Har en kjempebakke opp der vi bor og den vil jeg gjerne sykle opp samtidig som jeg ikke vil. Jeg har liksom ikke fullført om jeg ikke klarer den, og tanken er da at det klarer jeg ikke, og da er det Ikke vits i å sykle uansett, men det er jo bare tull for over ei mil er bra uansett!! JA! Ha en fin fin søndag, vi har sol! Håper på en lett dag i dag, både kropp og sinn.Klem Linn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JO JO

Usj, denne dagen har ikke gått så greit. Dårlig start fra morgenen av, kaffebesøk og litt godteri. Tror det skal holde om jeg tildeler det inntaket frimerkene, men er helt full i magen. Hm vi får se på vekta im. Skikkelig dumt av meg når jeg faktisk har holdt hele fredag og lørdag! Håper du har klart deg fint :) Og det er jeg ganske sikker på at du har. Klem Klem. Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei tilbake,Linn! :) så dumt at du føler du ikke "besto" helga! du skal jo kunne unne deg NOE godt selv om du slanker deg. jeg veide opp potetgull pluss litt vin i går,knep inn på kaloriene for å kunne ha denne "kosen". vanskelig dette,for samvittigheten er der og surner til uansett om det er av det lovlige slaget eller ikke.

 

har vært et kjempefint vær her også i helgen,og har vært ute mye i dag,men formen og humøret varierer opp og ned og har i dag vært på bunn... skulle tro jeg hadde ett snev bipolaritet i meg..har ikke det,men er i en tøff periode.. vil nok være slik en stund framover. matmessig er jeg i rute,for DER har jeg kontrollen..når alt annet rundt meg føles vil kollapse..

 

skal snart spenne på joggeskoene,er ikke motivert,men MÅ. er godt å være alene en times tid og svette ut dritten ;)

 

ikke den helt store inspirasjonsinputen dette innlegget,men en kan ikke bare sprudle..kjenner jeg vil bare legge meg under dyna og sove..men det går ikke..*sparke seg selv bak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dritt her også, skriver i kveld om jeg fortsatt er oppegående. :angry: PS vekta ned 400 gram i tillegg til den tullekg forrige uke. Ny vekt 62.9. Det var jammen godt i den aller mest shitty dagen. Prøv å hold ut du også. Klem Klem Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:

Hei Jo Jo, jeg døde i går og klarte så vidt å stå opp fra de døde i dag. GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUri for et stress! Lenge siden jeg har hatt en så travel dag. Og den fortsetter i dag desverre. Men, lite tid til å tenke på mat hele tiden da. Noe positivt er det. Du da? Ikke særlig bra eller? Tror vi to varierer like mye jeg, opp og ned og har kanskje et lie snev av bipolar begge to. Jeg tenker mange ganger at jeg må være gal. Heldigvis snur det like fort slik at jeg føler meg som en tipp topp mamma og arbeidstaker,- ikke alltid like god kone..... Men det kommer vel. Håper du holder koken kjære Jo Jo, tenker på deg mist 10 ganger i løpet av dagen!!! Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei hei,Linn!!! :) beklager så mye mitt fravær,men har ikke hatt tid til å komme meg her inne...gårdagen bare forsvant for meg... :( dritt-dag da og det fortsetter..men vet at det blir bedre..etterhvert ;) oppi alt dette reiser jeg til syden i morgen,faktisk!! her skal flesk og cellulitter fram i dagens lys!! skulle reise tidligere,men måtte avlyse,så da ble det bestilt billig restplasstur så får vi kose oss så godt en greier,og DET greier jeg!!! :) bort,fra alt kjas hjemme,dårlig samvittighet og til egentid..skal ta med meg sønnen,men det blir godt for oss begge å være bare to. pluss flere i følget,selvsagt,men mamman får han ha uten søsken som krever sitt ;)

 

nok om meg..hvordan står det til? stresser du like mye? leg har begynt å tenkt på hvilke trisk som må settes inn,eventuelt fjernes for at hverdagen skal bli bedre her...men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det! er opptatt med ett par hobbyer et par kvelder i uka,og det er et stress i forhold til tidspress den ene dagen,men tror ikke jeg kan kutte det ut..det gir meg så mye,når jeg endelig har kommet meg på plass...rotete?? ja.. men i går,da jeg stod med hjerte i handa,var sur for at jeg stresset for å rekke å dra,tenkte jeg at jeg må faktisk kutte ut meg selv for at andre skal få plass..om du skjønner? jeg må bare fungere som mamma til barna,med lekser og bare VÆRE tilstede,kan ikke drive å "stikke av" og ikke hjelpe til..? men samtidig,jeg trenger også eksistere..også er det denne samvittigheten...burde jeg kuttet ut middagsstyr mellom jobb og aktiviteten? det er en time det er snakk om..stress,sa du!! huff...tankespinn fra meg..og jeg som spurte hvordan det var med deg,så begynner på med surret mitt ;)

 

du er ikke alene om å diagnostisere deg som gal,der har også jeg fått dommen ;) alt for mange tanker,følelser,analyseringer og vurderinger...gudene skal vite,at om noen hadde motert på meg en måler,så hadde jeg produsert så mye energi på dette at jeg kunne forsynt hele bygda med strøm de neste 20 årene!!!

 

blir jo lite inne her den kommende uken..med mine utskeielser..men lover å komme sterkt tilbake,skal prøve å ikke spise bare chips,men også litt fornuftig,men samtidig,jeg skal KOSE meg.. lykke til i hverdagen,med maten,stresset og alt,Linn!!! vi skrives plutselig snart igjen!!! hold on,be strong!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

 

Hei Jo Jo, så leit at jeg ikke rakk å skrive til deg før du dro.Vært et utrolig høyt stressnivå denne og forrige uke. Jeg liker absolutt mandag til fredag men for et tempo!Nesten som om at ting blir utført uten å tenke, litt sånn autopilot. Og det gjør at mat ikke kommer i fokus og det er litt nytt for meg. Jeg opplever en helt annen type sult nå enn tidligere. Kanskje kroppen ENDELIG begynner å godta de flotte og smarte valgene jeg tar? Prøver å være venn med den nå og syns det går fint. Det å drikke hele 2 liter vann syns jeg også hjelper. Spesielt fra morningen av.

 

Så kos det høres ut med sydentur med sønnen din!!! Det kaller jeg kvalitetstid altså. Jeg opplever at når de små får fylt opp lagrene med mamma eller pappa tid så er de mere tolmodige etterpå også. Det føles godt det. For alle parter!!

 

Så flott at du har en hobby! Jeg har aldri hatt en eneste hobby og skulle gjerne ha funnet en. Men har ingen ide om hva det kunne ha vært. Mange liker å lage kort, smykker osv men nei, aner rett og lett ikke. Kroppen min er kanskje min hobby, litt teit kanskje... Liker å danse da men hvor får man danset hen nå da? Ikke inne i byen ihvertfall. Men om jeg har tid til det? Ikke akkurat nå syns jeg. Barn, jobb og hjem tar all min tid syns jeg. Og tiden mellom jobb, skole og barnehage og middag, puh! Den kritiske time heter den. Da skal jo ALT skje. Syns jeg konstant sier: vent litt, ikke nå, nå må du vente, ikke krangle, mamma kommer snart, mamma kan ikke komme nå, potetene koker over osv osv. Men, det er nok likt for veldig mange tror jeg. Selv syns jeg at jeg er veldig flink på hjmmefronten skal du vite, en ekspert på å planlegge slik at det skal gå så smurt som mulig. Og jeg vier hele mitt liv til familien og familieliv. Men, det erjo ikke bra det heller. Men akkurat nå syns jeg at det er det beste for meg også.

 

Håper du koser deg enormt sammen sønnen din, at du tillater deg å skeie ut litt ihvertfall. Du fortjener en pause fra rutinene og nyte livet her og nå! Gleder meg til å høre fra deg!

 

Sender mange tanker sydover nå B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hei JO JO, håper du koser deg i bassenget med gutten din i denne skrivende stund. Dette høres litt crazy ut men, jeg savner deg! Det å kunne skrive med deg her inne er så fint for meg altså. Så når jeg ser at du har skrevet så blir jeg som en liten unge! Bare så glad! Og samtidig er det så rart at dette kanskje leses av flere. Men det syns jeg bare er fint, tror mange har det slik som oss og møter de samme utfordringer både i forbindelse med kropp og livet med mann,, hjem og barn.

 

Jeg har drukket vin da, første gang på tre uker! Må være rekord. Har merkelig nok ikke savnet det så veldig heller og det er ihvertfall merkelig. Har satt pris på et glass til taco på fredager i alle år. Men noe har skjedd. Eller jeg har erfart at vin sløser ned min standhaftighet. I går, på vei hjem fra en bitte liten bytur, kjøpte jeg to sjokolader og en pose drops. En hel sjokolade har jeg ikke spist siden påske. Og så slo jeg gjerne til med to! Og, tror det eller ei. Jeg koooooste meg med den aller beste samvittighet!!! Det er jo helt sykt! Kanskje jeg ikke er så manisk og panisk alikevel? Begynner jeg å bli voksen nå? Jeg ser vel i morgen tidlig etter veiing om hvor voksen jeg er. Tror ikke jeg har gått ned, heller litt opp. Men om resultatet for august er 2 kg er jeg superfornøyd :)

 

Håper du har det superfint på ferie!! Stor klem fra Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jo Jo, velkommen hjem igjen :)

Håper du har hatt det aldeles nydelig på alle mulige vis. Håper å høre fra deg i løpet av helga, men vet det er mye stress med home-comming!!! Jeg hater det rette og slett, ikke å komme hjem igjen for jeg vil helst bare være hjemme men alt det som følger med, pakke ut, vaske klær. Ja, kanskje boligen ikke er helt i orden heller og i tillegg de to andre barna som sikkert har savnet deg såååååå masse, og mannen til slutt på toppen av kaka.

 

Spent på hvordan det har gått med vekten din også, sikker på at du har klart deg mye bedre enn hva jeg gjorde i sommer :)

 

Gleder meg til å høre ALT!

 

:PB):)

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

hei og hopp,Linn!!! :) så bra at du har holdt tråden gående og varm!!! ;) det er jammen ikke farlig å reise fra når du tar ansvar her!!! :)

 

jeg har hatt en helt nydelig uke med masse sol,varme,vann,bading...og øl..og litt mat ;) det var en helt annen mat-rytme enn jeg så fint har klart å innføre,men har planer om å komme fort i gjenge ijenn ;) tre måltider for dagen..og noen never potetgull mellom...auch... jeg klarte å legge alt av dårlig samvittighet på hylla,det var nødvendig,for ellers har jeg ikke klart å kose meg. men sant skal sies; jeg har aldri i hele mitt syndefulle liv spist så mye agurk og tomat som denne uka!!!! så der har jeg vært dyktig!!! den store synderen er nok øl,men det skal jeg klare å gå av meg ;) lurte meg på vekta i morges,og håper det er mye vann enda i kroppen,for den svulmet opp i varmen.. lov å håpe!! for 2,5kg opp kan ikke bare være mat og øl på en uke..det er ikke mulig..? uansett,fort på? fort av.

 

det anbefales en slik virkelighetsflukt fra hverdagen. en liten energipåfylling. håper jeg kan tære på den litt framover.

 

så godt å lese at du er mer venn med maten og sulten,Linn!! da tyder det på at kroppen er godt fornøyd med de justeringene du har gjort. ikke noe er bedre enn at denne slankingen bare "glir" av seg selv! jeg skal ikke registrere noen vekt før på mandag,men vil nok snikveie meg hver dag fram til da for å se på en eventuell utvikling. det var rett på veiing av mat i morges. kan ikke annet enn å hoppe rett på! men å veie agurk og tomat og paprika,det tror jeg at jeg skal droppe..tar så mye tid på morgenen,og det er nok ikke DER kaloriene blir oppbrukt for dagen ;)

 

kjenner veldig på kroppen at jeg har levd usunt en uke,da..føler meg oppblåst og magen er stoooor. syntes jo jeg følte meg litt bedre før jeg dro,så den følelsen skal jeg klare å finne igjen.

 

håper dagen og helgen din blir god,med gode valg ag at stresset ikke tar deg helt!! det er en hektisk hverdag med mann,barn,jobb,skole,lekser,fritidsaktiviteter,besøk +++ som skal syes sammen,og det er jammen ingen enkel jobb å holde styr på alt.. så jeg har bestemt at vi skal klappe oss på skuldra og si; god jobb!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!! :)

Så flott å høre fra deg igjen, og så på en fredag!!! Hyggelig! Enda mere å høre at du har hatt det hyggelig også! Velfortjent sier jeg bare. Ja, var det ikke deilig med litt pause fra roede-metoden? Fort på, fort av- det garanterer jeg! Jeg klarte jo hele tre kg på ei uke. At det er mulig sier jeg bare. Men det forteller jo samtidig hvor flinke vi er til hverdags eller hva? Men samtidig forteller det oss hvordan det hadde blitt om vi ikke var så flinke også. Tenker på skrekk og gru når vekten skal holdes stabil.... Særlig når det går så tregt som nå. 1300 for resten av evigheten blir umulig for meg. Men men, må nå målet først....

 

hvordan er det med de frimerkene. Er det 500 kcal i tillegg til dagens 1300?

 

Klem Klem Klem, godt å ha deg hjemme igjen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen min venn!!

Begynner du å komme igjenge igjen? Sikkert mye å ta tak i hjemme etter ei uke på ferie vil jeg tro. Med mindre du har en veldig huslig mann da. ;)

Her ble det LØRDAG på fredag, litt for stort inntak av vin, hadde beregnet to glass, ble vel nærmere tre. Tacoen gikk fint men de gangene jeg klarer å stå i mot å spise for mye mat blir det lett å innta noe annet litt senere, i går litt kokesjokolade for eksempel. Og det liker jeg ikke en gang! Jeg bare måtte ha noe. Men vekta var ikke avskrekkende i dag. Men for meg er det slik at syndene vises på vekta uka etter. Men men, får ta meg inn i dag. Men skal absolutt drikke opp den dyre vinen :)

 

Jeg skal i et selskap i oktober, dato ikke helt bestemt, men ca midt i måneden. Der kommer det mange lekre og smekre og sportye damer. Tenkte å ha det selskapet som motivasjon for å se best mulig ut til da. Og da tror jeg at jeg kutter vin fram til da. Får se....

 

Ha en fin lørdag, vi skrives!!! PS har byttet veiedag til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

god morgen!!! :) ..her har det vært morgen i flere timer allerede!! brøddeigen står til heving og kaffekanna er tom.. jaja.. skulle gjerne sovet litt lenger,men frøken vekkerklokke ville ikke det i dag. mannen er på jobb,så da ble det jeg som måtte opp.

 

selskap i oktober er motivasjon,ja! og er du som meg,at du føler det utilpass i slike sammenhenger pga vekta,så har du virkelig en gulerot foran deg!! hater å føle meg som "den eneste"store blandt smekre damer (det er sikkert ikke slik,men i mine øyne er det virkeligheten..) det er ikke mye som kan måle seg med den selvtilliten det er å gå i et selskap og virkelig føle seg fin og slank!!! har opplevvd det noen ganger,etter runder som dette,men det er nå dette med å klare å holde seg der...*drittvekt!!!*

 

føler meg fortsatt oppblåst etter turen,ett halvt kg lettere i dag enn i går,men dog..skal finne joggeskoene i dag og gå runden min.må bare få mannen hjem til barn først ;) selv om jeg har hatt en uke borte fra hverdagen,er jeg fortsatt sliten kjenner jeg.tåler dårlig stress igjen. er veldig tander og var på dette,og begeret blir fort fullt. håper at helga byr på lite stress..

 

matmessig går det fint å komme tilbake. jeg sparte meg opp til 3dl vin i går (ja,jeg måler!!! hehe)og det er slike ting jeg må ha for å holde ut. ikke vin hele tiden,men få lov til å kose seg selv om jeg liksom skal ned. klarer å holde meg i skinnet,heldigvis,når glasset er tomt ;)blir noe taco-aktig her også i kveld. vi skal lage middag etter at snupp har tatt kvelden,og det er jeg spent på,for det å vente med middag til etter 19 på kvelden byr på utfordringer på dagtid..blir fort sulten. men har gulerot i kjøleskapet så skal hive innpå om sulten blir for stor ;)

 

kos deg med vinen din i kveld også du!! det gjør sikkert jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Hei og god morgen :)

Jeg er så imponert over at du jogger!!! Her blir det ikke noe trening av noe slag. Egentlig bare i dårlig humør. Det er ofte at barna spiser på litt andre tider enn det jeg gjør, og da er det jammen lett å putte litt inn i munnen ja gitt. Det skjedde i i hele går! Lompe med brunost, vafler- hele fem hjerter ( helt uten sukker og smør)og ja, ble vel noe mere. Fredag og lørdag fungerer ikke!! Og det er bare min egen feil. :angry: Blir vel bedre i morgen når det er jobb igjen. Og kanskje jeg klarer meg bedre i dag? Sorry for all klaging JO JO men er litt lei....

 

Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

forstår deg som bare det,Linn!!! det er kjempevanskelig å holde fokus og være motivert! gikk selv i hele går og ville bare kutte ut og gi opp.. hva er vitsen med dette,jeg kommer jo bare til å gå opp igjen etterpå? ..men så er det noe inni meg som så gjerne VIL ha det bedre jeg VIL føle meg fin! superslank blir jeg ikke,men jeg vil føle at jeg kan sitte uten å flyte utover...vil ikke føle meg uvel over meg selv... håper du finner tilbake til gnisten din og at du ikke føler at du har spolert alt,for det har du ikke!!! :) husk alle de dagene det gikk på skinner!!!

 

selv om joggeskoene er på vil det ikke si at det jogges ;) hehe,det ble 7km med rask gange og to væskefylte gnagsår...så nå blir det noen dager uten tur.. :( i allefall ikke med DE skoene ;)

 

vekta er fortsatt fryktelig..hjelper nok ikke med taco-salt og vin i kroppen,men hadde håpet at noe mer ville gå ned av seg selv når hverdagen kom..men ikke enda,gitt..var nede på 76,2 dagen jeg dro..nå er den på 78.3!!!! fysh!!!! men selvgjort er velgjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

 

Takk for vakker forståelse fra deg, det hjelper virkelig!!!! Klokka er snart ti og valgene har vært bra fram til nå.... jeg har også lyst til å gi opp, samtidig som jeg er redd for hvordan kroppen ville ha vært da. Det er nok skrekken som gjør at jeg ikke gir opp. Vet jo at om det skjer nå er det bare spørsmål om tid før jeg må begynne på nytt, og da med en tyngre og værre kropp. Skrekk og gru. Akurat nå tenker jeg at så lenge jeg ikke går opp er det bra så kommer motivasjonen til å gå ned allerede i morgen. Tenkte jeg skulle ut og gå en tur i dag, nå før størstemann får vennebesøk men syns det er så vanskelig å gå ifra. Skikkelig dumt å tenke slik, ikke mange som setter pris på innsatsen i boligen uansett..... ja ja, rydde rydde rydde. Vaske vaske vaske.

 

Takk takk takk, du er super!!!!!!! Du må gi feriekilo litt mere tid. tror jeg brukte ca to uker, kanskje litt mere før de var borte. Men de forsvinner, garantert. Også uten jogging.

 

klem Klem Klem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i kvelden Jo Jo.

Da er kvelden kommet og glad er jeg for det. Kom igjennom dagen med 1302 kcal og er fornøyd med det. Kanskje ei kvart skive brød som ikke er registrert men men. Føler meg sprengt som en hval så godt jeg har byttet veiedag til fredag, offisielt ihvertfall. Her veies det alle dager hele året. Tenk å ha det sånn, jeg, du, og maaaaaaange andre. Det er vel alle de andre vanene som skal forandres før veiinga skal kuttes.....

 

Håper å være fit for fight i morgen tidlig og resten av uka. Vi skrives min venn :):):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

går inn for å legge hodet i plumbo og nullstille alle tanker og ting rundt kropp og mat!!! tror det må bli min fanesak om jeg skal bli politiker og stille til valg ;) men seriøst,vi bruker sååå mye energi på dette,og det er så slitsomt!!!!!

 

har hatt en litt tung dag her også,og planene om å gjøre noe fornuftig rant ut i sanden..er helt tom og tappet for energi! :( mulig det skule være en luffedag i dag..uten mening..

 

du er dyktig som greier deg med 1300!! det hadde no vært min mentale undergang,er jeg redd ;) jeg MÅ vite at det er "mye" og at jeg noen ganger ikke greier å bruke opp alt...rare psyke..

 

i morgen er det offisiell veiing,noe som blir nedtur,men det er ingen bombe..snakkes i ny uke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg ;)

Hvordan har det gått i dag? Ikke ta det så tungt om dagen ikke ble som tenkt i går, her er det slik støtt og stadig. Og, nå er mandagen godt i gang også. jeg er også så ekstremt trøtt og sliten, helt pyton i dag. Fikk ikke ladet noen batterier i helga så tidlig i seng i kveld. Lite valgvake her i kveld men så har jo vi to en annen fanesak....på godt og vondt.

 

Ja denne kroppen denne kroppen, og dette hodet plassert der oppe.

 

Jeg tenker også slik som deg om at man må ha litt til gode, i tilfelle man skulle trenge noe ekstra, blir nesten litt panikk når kcal kvoten er oppbrukt. Men jeg trenger å "gjøre det bra" i forbindelse med frokost og lunsj. Starter jeg med bare litt til og litt til og enda litt til, da går dagen rett vest. Vasnkelig å snu da. Men i dag har jeg holdt men holder samtidig på å dø av sult, og nesten litt sorg også. Vekta var mandagskilo opp - som vanlig og forventet, men nå er det fredag som gjelder. Håper du har litt mere energi i dag, litt mere futt og motivasjon. Det er hva jeg ønsker meg til i morgen. Leker litt med tanken om å gå en liten tur på ca 30 min i kveld når barna sover. Men, alltid et men, skal jenta på dans og ettermiddagen og kvelden blir hektisk. Prøv å stå på Jo Jo!!

 

La oss holde ut. Klem Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

du holder koken,Linn,det er bra!! :) heftiege tider,ALT skal skje... mandagene er et pes her,først nå har jeg fått registrert mat for dagen,og har over 400tilgode!!! himmel...skal vel få tatt knekken på noe av det ;)

 

opp 0,7 her fra forrige offisielle veiing,så det er ikke så ille. bare å fortsette "kampen" da :) men sulten?? åh,fantaserer om alt mulig hele dagen...

 

ønsker deg masse energi og gode vibber!! -og litt til meg selv ;) blir mere pratsom i morgen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...