Gå til innhold

Steg 2


Anbefalte innlegg

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke veid i går, men 64,9 i dag, så på stedet hvil.

 

Veldig fornøyd med det faktisk etter en helg med to bursdagsfeiringer og utskeielser med både mat, kaker og vin :)

 

Men det er jo ikke tid til å stå i ro heller da... Så jeg må vel skru opp innsatsen en smule...

 

Ja, januar blir perfekt. Da har jeg fått litt tid på meg til å gå ned, og jeg har mulighet til å ta ut litt ferie... Sykemelding kan man jo bare glemme. Det er faktisk ikke umulig jeg hadde fått hjelp fra det offentlige, men det er jo ikke vanlig ved denne type operasjon. I tillegg tenker jeg at det er en lang prosess og jeg vet ikke hvor flinke det offentlige er til å utføre slike operasjoner. Har nok noe mer tro på en privatklinikk. Så får det heller bare koste det det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stand by er godkjent men med våre mål må vi trø til :)

 

Men kjenner til problemet, vet ikke om du så det andre steder men jeg snublet over en pose ostepop hjemme og vips var den borte :huh:/>

Skal ikke kjøpe det mer på neste halvåret... Skulle ønske de kom i mindre porsjonsposer for da kunne jeg tømt en pose iblant med god samvittighet :P/>

 

Men nå er det over, det samme er barnebursdag, familieselskap osv. så nå ser jeg framover!

Neste feiring er ikke før om en måned ;)/>

 

Veier i morgen tidlig siden det er rapporteringsdag til kurset også.

 

Er det brystreduksjon eller økning du skal ta? Har ei venninne som har redusert og tror det var via offentlig. Selv opererte jeg øyelokk via det offentlige, gjorde det hos den vanlige øyelegen min og er fornøyd med resultatet men ser at prosessen fortsetter jo så om noen år til må det nok repeteres :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, men det er i grunn ikke for ham jeg ønsker å se bra ut. Det er jo for min egen del. Jeg har lyst å føle meg vakker, føle meg vel...

 

Jeg vet at samboeren liker meg som jeg er. Er helt trygg på ham. Han er både flink til å si og uttrykke at han synes jeg er flott og at jeg har fine former. Jeg ser jo tydeligvis ikke det samme som han ser da, for jeg ser jo alle bulker og valker og sånt, men jeg tror ikke han ser så nøye etter :D/>

 

Men han er enig med meg i brystløftoperasjon. Jeg har "alltid" hatt hengpupper. Glem blyanttesten, her snakker vi hele pennalet! Og etter barna kom til og jeg har slanket meg noen kilo har all fylde forsvunnet ut av dem og jeg står igjen med to hudlapper som henger langt nedover magen. Ikke noe pent, og heller ikke noe behagelig. Har vurdert å legge inn noe fyll også, men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Spørs litt hva legen mener. Jeg vil jo gjerne ha bryster som passer til kroppen min. Det gjør det liksom så mye lettere å finne klær som sitter pent. Men jeg tror ikke jeg kommer til å bli helt flat uten innlegg, så jeg heller vel mer mot å la det være.

 

Jeg blir nok ikke mange grammene lettere etter en slik operasjon, for det er jo bare hud som skal bort. Men mye hud!

 

Forresten synes jeg ikke du er for nærgående. Hadde jeg ikke villet si noe om det, så hadde jeg latt være å nevne det ;)/>

 

Du så kanskje ikke dette svaret mitt? Det er altså bare løft jeg trenger. Så har jeg jo ikke noen fysiske plager med dette her, og da er det vanskeligere å eventuelt få gjennomslag for å få det dekket offentlig. Da er det vel kriterier som betydelig avvik fra normalen i utseende, til stor sjenanse og psykisk belastende. Jeg tror det skal mye til for å overbevise en lege om dette her. Så er jeg litt redd for at det offentlige ikke er så opptatt av et pent resultat, så lenge "henget" blir borte. Og jeg vil jo helst se normal ut, med brystvorter som ikke peker hver sine veier og lignende. I tillegg til at jeg tenker at prosessen kan hale lenge ut i det offentlige. Jeg har ikke tid å vente så mye lengre ettersom vi planlegger bryllup neste år, og jeg gjerne vil ha det gjort før da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det innlegget så jeg desverre aldri ;) Men da skjønner jeg det godt, da er jo motivasjonen godt begrunnet eller hva? Dette skal vi klare! Jeg er nokså utålmodig nå og ofte innom sidene her så bare hiv inn meldinger om det skulle komme fristelser i veien eller motivasjonen skulle svikte, jeg svarer :D/>

 

Merker at når jeg jobber mer bevisst med å "fylle" måltidene med riktig mat så blir jeg så mett at jeg ikke blir fristet. Så det er fokus framover, regelmessige og riktige måltider, planlegging og registrering så skal det nok gå veien! Kjedelig ja men nyttig og går greit for en kortere periode.;)/>

 

Har alltiid spist frokost og lunsj i passe tid og et mellommåltid før jeg går hjem og lager middag. Nå har jeg lagt inn en frukt mellom frokost-lunsj og en frukt mellom lunsj-mellommåltidet (som gjerne er en yoghurt med medbragt 20g musli) Dropper juice til måltidene og tar det heller som tygge-frukt. Gjerne salat i lunsjen i tillegg til maten, puh er det rart jeg er mett? Det rare er likevel at jeg iblant har problem med å fylle kaloriinnholdet enkelte dager... Trikset er vel å velge den riktige maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å registrere igjen. Vurderer ny runde med GR-Gull, for å kunne bruke appen. Så skal jeg rapportere inntak og trim her inne. Lettere å holde seg i ørene da :)

 

Skulle ønske jeg også følte meg mett... Men det er heldigvis ikke så ille nå som det var en stund. Mine nye grep, som å spise mer på formiddagen, spise mer karbohydrater, og kutte ut de hersens nutrilettbarene jeg ble så avhengig av, ser ut til å fungere greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror litt av trikset er å fylle på om formiddagen. Jeg har lagt meg på karboredusert meny rett og slett fordi jeg er glad i fett ;) Tror også det er lurt å registrere en stund selv om det er kjedelig. Ser på kostholdscoret at jeg ligger ca.5-6 og har tenkt at det er bra men kurslederen sa at alt over 7 var bra.... Så nå jobber jeg for å få opp snittet på den. De dagene jeg planlegger godt er jeg kjapt oppe på 9 og 10 men når jeg er litt sløv en dag detter jeg raskt ned på 6 selv om jeg føler jeg har vært "flink". For min del kommer mettheten av å putte inn frukten mellom måltidene og mellommåltidene samt å dynge på med salat og grønnsaker. Tidligere har jeg nok "oversett" grønnsak-feltet i kostholdsscoren :P/>

 

Lykke til da med registreringen, gleder meg til resten av uken :D/> Blir nesten som en konkurranse mot seg selv og jeg skal vinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIMMEL!!!

 

Jeg fikk meg en vekker etter litt kalkulering her.

 

15 uker til jul, og jeg skal ned ca 10 kg.

Må da gå ned ca 1 hekto pr dag. For å greie det må jeg ha et kaloriunderskudd på 667 kcal pr dag :blink:/>

 

Jeg forbrenner ca 1690 kcal uten trening.

Spiser jeg kun 1300 kcal pr dag må jeg altså trene bort 277 kcal i snitt pr dag. Det er et tøft løp! Særlig siden jeg veldig lett overstiger 1300 kcal på en dag. I hvertfall på treningsdager!(Ikke rart jeg bare står i ro/vaker opp og ned)

 

I tillegg blir dette tøffere desto lettere jeg blir. Jeg må trene hardere for å oppnå like mange tp, pluss at hverdagsforbrenningen går ned etter hvert som vekta minker.

 

Men nå vet jeg i alle fall konkret hva som skal til, så da er det bare å brette opp ermene. (Også gjorde jeg nettopp det :P/>)

 

Her er mine 2 foregående dager

 

Mandag

Inntak: 1300

Forbruk:2140

Under/Overskudd: -840

 

Tirsdag

Inntak: 1520

Forbruk:1690

Under/Overskudd:-170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Tommy i #Tommy og Tiger'n# sier; sannheten setter tennene fri!

 

Men heldigvis virker ikke kroppen alltid som et regnestykke og om enten kan du trene mye eller legge inn litt hverdagstrim. Gå eller sykle til jobben, evt. parkere/hoppe av bussen litt lenger unna enn normalt og gå resten. Pusse vinduer hjemme hver uke ;)/> (det er hardt arbeid!) Mange muligheter her. Jeg hater å løpe men er glad i å gå og ser at noen her snakker om "fettmarsj" som er veldig rask gange i minst 1 time sammenhengende. Tenkte jeg kunne få inn det et par ganger i uken, det er nok effektivt og faktisk koselig nå som høstmørket nærmer seg.

Men å brette opp armene er bra, jeg heier på deg! Husk nye pupper i vente :D/>

 

Hva med å henge opp et skikkelig barmfagert bilde på kjøleskapet el.l. Det blir sikkert Mannen også glad for :lol:/>

 

I det siste har vi sett endel på gamle filmer av familien og jeg SER jo at det har skjedd noe :D/> Magen er f.eks borte, lovehandles likeså og jeg er en slankere utgave nå enn for bare et år siden. I vinterferien skal vi til Gran Canaria og igjen blir det mye filming og målet er jo at jeg skal kunne se enda bedre ut da enn nå!!B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIMMEL!!!

 

Jeg fikk meg en vekker etter litt kalkulering her.

 

15 uker til jul, og jeg skal ned ca 10 kg.

Må da gå ned ca 1 hekto pr dag. For å greie det må jeg ha et kaloriunderskudd på 667 kcal pr dag :blink:/>/>/>

 

Jeg forbrenner ca 1690 kcal uten trening.

Spiser jeg kun 1300 kcal pr dag må jeg altså trene bort 277 kcal i snitt pr dag. Det er et tøft løp! Særlig siden jeg veldig lett overstiger 1300 kcal på en dag. I hvertfall på treningsdager!(Ikke rart jeg bare står i ro/vaker opp og ned)

 

I tillegg blir dette tøffere desto lettere jeg blir. Jeg må trene hardere for å oppnå like mange tp, pluss at hverdagsforbrenningen går ned etter hvert som vekta minker.

 

Men nå vet jeg i alle fall konkret hva som skal til, så da er det bare å brette opp ermene. (Også gjorde jeg nettopp det :P/>/>/>)

 

Her er mine 2 foregående dager

 

Mandag

Inntak: 1300

Forbruk:2140

Under/Overskudd: -840

 

Tirsdag

Inntak: 1520

Forbruk:1690

Under/Overskudd:-170

 

Forresten, hvor mye vann drikker du?

 

Jeg ligger på 3-4 liter rent vann/sukkerfri saft pluss te, kaffe, melk og det som er i maten. Merker veldig godt at når jeg detter ned på 1-2L så går slankingen tregere. Husk at fettforbrenning er avhengig av vann for å kunne være effektiv samtidig som mye vann metter. For hvrt fetmolekyl som forbrennes behøves 2 vannmolekyler hvis ikke jeg husker helt feil

 

 

For de spesielt interesserte, litt biokjemi:

Fett er primær energikilde ved etter langvarig faste eller ved lave intensiteter, dermed også i hvile. Ved arbeidet på 50-65 prosent av maks puls vil den absolutte fettoksidasjon øke, dermed også omsetningen og forbrenningen av fett, og når man begynner og trene på over 75 prosent av maks puls vil karbohydrater overta på ordentlig fordi da hemmes den relative og absolutte fettoksidasjon grunnet dårlige vilkår for dette, derfor er det sentralt og se på effekten etter hard fysisk arbeidet. Derfor er det ganske misforstått det med fettforbrenning og vektreduksjon, alle tror at man skal arbeidet over lange perioder med lav intensitet, men denne forbrenningen kan ikke sammenlignes med den reaksjonen og fettforbrenningen en vil oppnå etter et hardt fysisk arbeide. Det sies at fettforbrenningen kan vare i opptil flere dager etter en hard intervalløkt. Omsetningen av fett foregår i lipolyse, hvor omsetningen av karbohydrat foregår ved glykolyse. Lipolyse er en prosess som innebærer en nedbrytning av fett lagret i kroppens fettceller. I denne prosessen frigjøres frie fettsyrer som sirkulerer i blodbanen. Lipolysen skjer når triglyserider brytes ned til deres bestanddeler; ett molekyl glyserol og tre molekyler frie fettsyrer (FFA). Prosessen utføres av enzymet lipase.

 

Sitronsyresyklusen er detandre steget i nedbrytingen av karbohydrater. Glykolysen bryter glukose (med seks karbonatomer)ned til pyrodruesyre (med tre karbonatomer). Ieukaryote celler flyttes pyrodruesyren inn i mitokondriene, der den omdannestil acetyl-CoA og går inn i sitronsyresyklusen.

 

Proteinkatabolismen,(fordøyelsen av eggehviten), foregår ved at enzymet protease bryter proteinetned til aminosyrer. Aminosyrene bringes inn i cellene og kan være enenergikilde ved at de inngår i sitronsyresyklusen.

 

I fettkatabolismen brytes triglyseridene ned til fettsyrer og glyserol.Glyserolet kan omdannes til glukose i leveren, denne prosessen kalles glukogenesen. I mange vev,spesielt i hjertet, brytes fettsyrer ned gjennom en prosess som kallesbeta-oksidering. Resultatet er acetyl-CoA som kan brukes i sitronsyresyklusen.

 

Summen av alle reaksjonene i sitronsyresyklusen er:

 

Dette forbrukes :Acetyl-CoA + 3 NAD+ + FAD + GDP + Pi+ 2 H2O ⇒Dette dannes:

KoA-SH + 3 NADH + H+ + FADH2 + GTP + 2 CO2 + 3 H+

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne å registrere igjen. Vurderer ny runde med GR-Gull, for å kunne bruke appen. Så skal jeg rapportere inntak og trim her inne. Lettere å holde seg i ørene da :)

Velkommen i klubben - det har jeg måttet begynne meg igjen og! Har ligget og stanget mot de samme tallene siden rett før ferien, og fant nå ut at det var på tide å registrere litt igjen. Jeg er imidlertid ikke GR Gull-medlem, men etter ørten kurs føler jeg at jeg vet noen lunde hva som gir 10 i kostholdsscore. Ihvertfall liker jeg å tro at jeg vet det! ;) Kostholdet mitt er jo egentlig ikke så annerledes, men nå når jeg har så mye mindre jeg skal ned går det jo utvilsomt tregere. Dette er første uken med registrering igjen, så jeg er spent på mandagens veiing!

 

Ellers var jo det regnestykket ditt rett og slett litt skummelt. Man kan da miste motet av mindre! :) Men på en annen side er det kanskje greit å vite dersom det kan gi økt fokus og innsats.

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Krusmynte, det har igrunnen jeg også trodd men du verden så lett det er å lure seg selv :)/> Har hatt Gull siste året og brukt litt til og fra men er nå på nett-kurs og her er hva kurslederen svarte nå i siste brev (utdrag):

 

 

"Når du registrer maten du spiser vil du også få en kostholdsscore. Vi sier at en kostholdscore på mellom 7 og 10 er bra. Dette er du sikker kjent med fra da du gikk på kurs tidligere.

 

I forhold til kostholdsscoren så har du fortsatt litt å gå på for å gjøre denne høyere slik at du kommer bedre ut mht et variert matvarevalg.

Når kostholdscoren regnes ut så vektlegges

riktig antall kalorier ganske mye. Så de dagene du ikke klarer dette så vil også totalscoren bli lavere. Men jeg ser at de dagene du har

fått nok kalorier, samt spiser mer variert, så har du også en høyere kostholdsscore.

 

Det som teller inn på kostholdsscoren er:

- riktig kaloriinntak i forhold til anbefalingen

- energifordelingen

- melk

- frukt

- grønnsaker

- vann

- tran

- hjertevennlige valg

 

Jo fler av disse anbefalingene du får til, jo høyere opp på kostholdscoren vil du komme."

 

 

Men det er helt klart bra å registrere innimellom uansett B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koala: store pupper hengt opp på kjøleskapet synes jeg ikke tar seg helt ut... Er jo et familiehjem :P

 

Jeg synes det er en utfordring å greie å få lagt inn mer av både hverdagstrim og trim generelt. Vet det handler om prioritering, men det er ikke lett å få kabalen til å gå opp. Jeg prøver å få trent minst 3-4 ganger i uken, men ikke alltid det lar seg gjøre. Gjør jo en del husarbeid, og når kvelden kommer er jeg helt skutt...

 

Vil tro du ser godt forskjell på deg selv ja, det gjør i grunn jeg også, bare feil vei i forhold til i fjor. <_< Men kan ikke dvele ved det. Må se fremover nå :)

 

Vann vet jeg at jeg burde være flinkere til å drikke, men det er ikke lett å passe på alt. Blir noe stresset av det... Men skal ta noen grep så jeg blir flinkere til det og ;) Interessant lesning om biokjemi. Kom gjerne med mer sånt :)

 

Krusmynte: Jeg har jo benyttet meg av denne utregningen før. Og selv om det kan virke litt uoverkommelig, så er det veldig greit å ha klart for seg hvilken innsats som kreves for å nå målet sitt. Jeg har jo tullet rundt i evigheter nå, og bare tullet på meg kiloene. Men nå har jeg en konkret plan og vet hva jeg har å forholde meg til.

 

Jeg bryr meg ikke så mye om kostholdsscoren, men synes det er interessant å se fordelingen av karbo/protein/fett. Jeg vet jeg har et relativt sunt og variert kosthold, og stresser ikke så mye med hva jeg skal spise, bare jeg har kontroll på hvor mye ;)

 

Onsdag

Inntak 1400

Forbruk 2038

Underskudd 638

 

Torsdag

Inntak 1400

Forbruk 1686

Underskudd 286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke heller fulgt det slavisk før , mer til info, men bestemt meg for å prøve nå på kurset. Så nå når kveldsmaten sto for tur sjekket jeg scoren og istedetfor gulost (som jeg hadde lyst på og vanlivis ville valgt) på knekkebrød ble det 2*makrell i tomat fordi jeg manglet hjertevennlig mat og dermed ikke god nok score. Jeg skal anstrenge meg for å oppnå 7 eller mer og se om det funker ;)/> God helg begge to B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh Yeah!

 

Happy med veiing i dag :D 1 kg ned til 63,9 kg :)

 

Helgen så slik ut:

 

Fredag

Inntak 1250

Forbruk 1785

Underskudd 535

 

Lørdag

Inntak 1260

Forbruk 2076

Underskudd 816

 

Søndag

Inntak 1100

Forbruk 1777

Underskudd 677

 

Totalt for uken/snitt

Inntak 9230/1319

Forbruk 13192/1885

Underskudd 3962/566

 

En bra uke, men ikke bra nok faktisk! Har fortsatt 100 kcal for mye pr dag. Men ettersom resultatet ble så bra, så kan jeg muligens ha undervurdert aktiviteten min en smule :P

 

Uansett er jeg glad for at tendensen nå ser ut til å gå nedover over tid, selv om det er museskritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hallo! 1kg på en uke er jo ille museskritt! Dette er jo knallbra :D/> nå må du bare fortsette slik, viktig balanse å spise nok også i forhold til aktivitet så 5-600 i minus pr dag i snitt ser ut til å fungere for deg akkurat nå. GR anbefaler jo 500-800 i minus for å gå ned 0,5-1kg i uken.

Kjempebra resultat, jeg er stolt av deg! ;)/>

 

Hvordan ligger du an nå da til kilokampen vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Nei, det var jo ikke det jeg mente at siste ukens resultat var museskritt :lol: Men jeg ser jo på de siste 6 ukene fra jeg startet. Da har jeg i snitt bare gått ned 0,35 pr uke. Og det er museskritt ;)

 

Ja, hvordan ligger jeg an... Hm... 10 uker igjen er det?

 

Jeg har gått ned 1... Har 8 kg igjen...

Enkelt regnestykke sier jeg må gå ned 0,8 kg i uken skal jeg greie det...

 

Inni hodet mitt hører jeg en hånlig stemme si "Totalt urealistisk!! Det der vet du at ikke går!" Er man ikke dyktig god til å psyke seg selv ned?

 

Siden min indre røst oppfører seg sånn, så skal min ytre røst kontre! Så jeg sier: "Ja, det er en utfordring, men jeg kan klare det! Jeg er nemlig veldig flink. Jeg skal greie det!"

 

Hva med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rette spiriten! 0,8 i uken er FULLT mulig med full fokus, har tidligere greid 0,7 i snitt pr uke på kurs så vet det går :)/> Liker ytterstemmen din best!

 

Jeg har greid å ta meg inn veldig fint, var nok mest vann som hopet seg opp i forrige uke for til nå denne uken har jeg gått ned 1,2kg :D/>/> Endelig veiedag er i morgen så det blir offisiell vekt, i dag veide jeg ikke for var ikke alene på badet, prøver unngå at ungene ser meg hele tiden på vekta...

Sum de to siste ukene er altså foreløpig:

81,1

 

80,8

 

79,6= minus 1,5 kg på to uker

 

 

Men det er en daglig kamp! Må prøve å komme meg ut litt mer framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rette spiriten! 0,8 i uken er FULLT mulig med full fokus, har tidligere greid 0,7 i snitt pr uke på kurs så vet det går :)/>/>/>/>/> Liker ytterstemmen din best!

 

Jeg har greid å ta meg inn veldig fint, var nok mest vann som hopet seg opp i forrige uke for til nå denne uken har jeg gått ned 1,2kg :D/>/>/>/>/>/> Endelig veiedag er i morgen så det blir offisiell vekt, i dag veide jeg ikke for var ikke alene på badet, prøver unngå at ungene ser meg hele tiden på vekta...

Sum de to siste ukene er altså foreløpig:

81,1

 

80,8 -300g

 

79,6= minus 1,5 kg på to uker

 

 

Men det er en daglig kamp! Må prøve å komme meg ut litt mer framover!

 

Og hvor lenge var Adam i Paradis...? Gjett om jeg ble sur når jeg veide meg til 80,1 i morges? Har altså ligget på 79-tallet omtrent hele uken men så, siste dagen tipper jeg opp over 80 igjen

:angry:/>/>/>/> Men krympet i cm da så er bare vann igjen, noch einmal...

 

 

Så altså; ukens offisielle resultat:

uke 36 : 81,1kg

 

uke 37 : 80,8kg -300g

 

uke 38 : 80,1kg -1kg på 2 uker

 

uke 39

 

....

 

uke 49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har svingt veldig opp og ned denne uka. Tidligere i nedgangsperioder har jeg enten veid det samme dagen etter, eller ett hekto ned. Nå kan det svinge med +/- 0,5 fra dag til dag... Merkelig. Mandag 63,9 og tirsdag 64,4 (da gadd jeg ikke veie på et par dager), så i dag på 63,7. Skal jeg være i rute må jeg veie 63,1 på mandagsmorgen :blink:/>

 

Jeg får være superaktiv i helga.

 

Har fått trent lite denne uka. Har vært noen hektiske dager. Skjønner ikke hvordan jeg greide å klemme inn trening på 7 timer pr uke tidligere...! Det er mer hektisk nå synes jeg...

 

Uken så langt:

 

Mandag

Inntak 1283

Forbruk 2146

Underskudd 863

 

Tirsdag

Inntak 1345

Forbruk 1670

Underskudd 325

 

Onsdag

Inntak 1189

Forbruk 1832

Underskudd 643

 

Torsdag

Inntak 1387

Forbruk 1664

Underskudd 277

 

Ikke helt i rute... Litt for lite trim, men inntaket er på et bra nivå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hvilestoffskiftet ditt? Jeg fikk som du sikkert så råd om å ikke ligge under hvilestoffskiftet på daglig kalori-inntak men heller øke aktiviteten. Men det er ikke like lett å få til alltid som du vet ;) Så jeg ligger på 1400kcal om dagen og prøver å ligge i nedre sjikt istedetfor øvre av "kvoten".

God aktiv helg!;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvilestoffskifte på ca 1200 kcal. Prøver å legge opp til å spise mellom 1200 og 1400 kcal daglig, litt etter aktivitetsniva. Med dager med mye trening blir det litt lite med bare 1200.

 

 

Det høres jo greit ut. Du ligger litt lavere enn meg på hvilestoffskifte, jeg har 1450, men det skyldes kanskje høyde? Jeg er 171cm høy og 42 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...