Gå til innhold

Steg 2


Anbefalte innlegg

Jeg har blitt inspirert!

 

En venninne av meg har nettopp slanket seg 7 kilo, på 7 uker!!!

 

Jeg har spurt henne ut litt og fått noen tips. Hun bruker appen Lifesum. Jeg hadde den faktisk liggende på telefonen min, men bare så vidt vært inne å kikket på den.

 

Jeg fant ut at den egentlig var ganske lur. Så jeg skal prøve meg på den fremover nå i stedet for å registrere på GR.

 

Jeg har skrevet inn at jeg vil ned 0,8 kg pr uke. Jeg skal da spise 943 kcal pr dag. MEN det er dersom jeg ikke rører på meg overhodet! All ekstra aktivitet og trim skal noteres inn, og jeg kan spise tilsvarende av det jeg forbrenner ekstra hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 240
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fortsatt ikke noe positivt resultat. Det er så merkelig! Jeg har vært kjempestreng med registreringen av både mat og trim, og har ligget på et inntak på ca 1250 pr dag og hatt 2 TP pr dag i snitt. Likevel går det gal vei!

 

Samboer forsøker å oppmuntre meg og sier jeg må forsøke å holde ut i tre uker. Det er godt at han støtter meg slik, når jeg egentlig begynner å føle meg desperat og får lyst til å hive meg på alskens rare dietter og piller og kurer. :wacko:

 

Jeg har også tenkt tanken om å trappe opp treningsmengden, men jeg begynner å få vondt i både muskler og ledd, så jeg er redd det kan ende ganske dårlig :(

 

Bare et lite sukk fra meg her, som strever og strever uten å få noe igjen for det :(

 

Nå er jeg ferdig å syte. Jeg skal fortsette. Ser frem til jeg får svar på prøvene jeg tok i løpet av uken. Håper det er noe galt med de(misforstå meg rett), som er årsaken til problemene mine, og at jeg bare trenger å spise noen tabeletter, så er alt i orden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg faktisk svar på prøvene mine gitt!!

 

Jeg hadde litt lavt nivå av D-vitamin, men ellers var visst alt innenfor normalverdier.

 

Særlig gledelig var det at kolesterolnivåene mine var fine! Veldig fine faktisk!

 

De hadde testet stoffskiftet også, som også var normalt.

 

Jeg er selvsagt veldig glad for at alt ser ut til å være fint hos meg. Men det verken hjelper eller forklarer problemet mitt. Jeg har rett og slett bare en drittkropp!

 

Ble nå enig med legen min at jeg skulle få en ny time for å diskutere problemene mine. Jeg er så glad jeg har en lege som følger meg opp og tar meg på alvor.

 

I mellomtiden skal jeg ta ekstra tilskudd av D-vitaminer ;) Og ellers fortsette kampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog etter en rask google runde på nett viser det seg at for lite D vitamin kan gjøre det vanskeligere å gå ned i vekt... Himmel og hav! Da er det ihvertfall ingen grunn til å nøle med å få i seg tilskudd og innføre mer mat med D-vitaminer!

 

Kanskje er det den lille dytten kroppen min trenger

*KRYSSE FINGRENE

*Håpe håpe håpe!!

 

:P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nickii!

 

Leser tråden din innemellom for å følge med på hvordan det går med deg.

 

Stusser bare litt på inntak på ca 1250 pr dag og 2 TP pr dag i snitt (dvs. 14 TP i uka)... Er ikke det litt lite kalorier inn? Kroppen din har ikke gått i sparebluss, da? Med det antallet trimpoeng i uka ville jeg prøvd å gå opp til 14-1500 kalorier pr. dag.

 

Og jeg ville heller ikke lagt inn mer trim enn du allerede har. Kroppen trenger hviledager og å restituere seg.

 

Håper det løsner for deg snart! Stå på, ikke gi opp! :)

 

(Og forresten, du har ikke noen "drittkropp", du har en kropp som gjerne vil spille på lag med deg, dere må bare finne ut hvilket språk dere skal kommunisere på, som dere begge skjønner! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det forklarer jo litt... Jeg har også lavt D-vit tross store inntak og mye sol om sommeren. Men det er antageligvis sammenheng mellom lavt Dvit og MS. Men de vet ikke om MS folk får lite D vit pga MS'en eller om man får MS pga. lavt D-vit. Det de vet er at barn født om våren og nordpå har større risiko for å få MS enn barn født på høsten sørpå. Jeg er født sørpå men om våren og har dermed hatt litt forhøyet risiko (og fikk altså MS) Dette har med mengden sol/D vit mor får i starten av svangerskapet!

 

Jeg sliter også med å få av meg kilo, spesielt om vinteren mens om sommeren går det lettere. Og er jo om vinteren D-vit nivået er lavest, spesielt akkurat nå faktisk når det har vært på det mørkeste/minst sol. Jeg tar 50mikrogram om dagen + tran + sanasol og får vel dermed i meg 7 ganger mer enn anbefalt dose men det er såvidt nok til å karre meg opp mot akseptabelt nivå for MS'ere dvs. 75nmol (grensenivået for hva som er normalt er helt ned mot 30nm men med MS er det alt for lite. )

 

Måler man tidlig om høsten bør nivået være høyt og måler man nå kan man regne dette som det laveste nivået gjennom året. Jeg har også målt men ikke fått svaret ennå :)

 

Vel, det var jo godt det ikke feiler deg noe tross alt, for det er sjelden man kan løse problemer med en pille. Tar du en pille mot et problem kommer gjerne 4 bivirkninger i tillegg...:P/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Jeg leser litt her hos dere av og til, og synes dere er kjempeflinke! Og som kjent gjelder det å ikke gi opp - selv om det til tider kan bli omveier mot målet. :o

Jeg er enig med Bijou her, og lurer litt på om du ikke spiser for lite, Nickii? Det høres veldig lite ut når du er så pass i aktivitet.

Jeg ville forsøkt å gå opp et par hundre kcal. for noen dager/en god uke, og se om det da løsner litt. Det er bare du selv som kjenner kostholdet litt, men både for få og for mange kcal.er jo feil når en vil ned i vekt.

Ellers kan jeg skrive under på det med D-vitaminene!

 

Jeg er selv ekstremt allergisk mot alt som lever i sjø og vann, og må holde meg fullstendig unna slik mat, inkludert omega 3. Har begynt å ta tilskudd av sunn økologisk olje, og håper det hjelper.

Etter et par uker ser jeg det i alle fall på huden, som er blitt mindre tørr - dvs. ikke lenger er typisk allergisk og knusktørr. Så det er ikke tvil om at oljen smører meg innvendig på en positiv måte!

Jeg er også ganske lav, men har ikke et så hårete mål som deg, Nickii, og siden jeg er passert 50 skal jeg være veeeldig lykkelig om jeg klarer å kreke meg ned på 60-tallet på lit sikt.

Stå på, damer - og se på alle små fremskritt som positive! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg spiser så lite at jeg skulle havne på noe sparebluss. Grunnen til at jeg kan spise så lite er fordi jeg har en meget stillesittende jobb i tillegg til at jeg er ganske lav og vekta ikke er veldig høy, selv om jeg er overvektig.

 

Jeg har jo dessuten forsøkt meg på å ligge både på 1600 og 1400 kcal i snitt, uten å få kroppen til å samarbeide. Det rare er jo at jeg kan gå nokså høyt opp i kalorier uten å legge på meg også, noe som tyder på at kaloriforbruket mitt ikke er spesielt lavt.

 

Det virker som om min utfordring ligger i at kroppen ikke greier å benytte seg av fettreservene som energi. Jeg bruker dermed av den energien jeg får i meg gjennom maten og når det er brukt opp blir jeg slapp og sliten. Noe som kanskje forklarer hvorfor jeg blir så utmattet etter treninger og generelt føler meg sliten i perioder.

 

Så det jeg tenker nå er nok at jeg skal gå opp til 1400-1500 kcal pr dag. Jeg går jo ikke ned i vekt uansett. På denne måten vil jeg få mer overskudd, kan opprettholde treningen, så får jeg se om resultatene komemr etter hvert som kanskje D-vitamin nivået mitt øker ;)

 

Etter det jeg leser om D-vitamin så har det betydning for hvorvidt kalsium kan tas opp i kroppen. Og Kalsium bidrar til å slippe fett ut fra fettcellene... Så... Jeg har jo et lite håp om at det er det som gjør at jeg har hatt så vanskelig for å gå ned i vekt til tross for massevis av trim og et strengt kosthold.

 

koala, jeg mente det ikke sånn at piller er et godt svar og en enkel løsning på et problem. Det var slett ikke sånn at jeg ønsket meg en sykdom. Det er vel mer det at jeg føler at det er noe med kroppen som ikke stemmer, og at jeg håpet det fantes en mulighet for å gjøre noe med det. Og går det an å ta en tabelettkur en periode for å bli frisk, så er jo det veldig greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energien har kommet tilbake. Jeg har massevis å gi på trening, og jeg føler meg mer uthvilt. Men skyldes det D-vitaminene, eller kanskje at jeg spiser litt mer, eller noe annet...?!? Uansett håper jeg bare det varer!

 

Vekta står på standby. Det er greit for nå. Jeg har tro på at det skal begynne å løsne snart :) Jeg må vel prøve å være litt positiv og optimistisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg spiser så lite at jeg skulle havne på noe sparebluss. Grunnen til at jeg kan spise så lite er fordi jeg har en meget stillesittende jobb i tillegg til at jeg er ganske lav og vekta ikke er veldig høy, selv om jeg er overvektig.

 

Jeg har jo dessuten forsøkt meg på å ligge både på 1600 og 1400 kcal i snitt, uten å få kroppen til å samarbeide. Det rare er jo at jeg kan gå nokså høyt opp i kalorier uten å legge på meg også, noe som tyder på at kaloriforbruket mitt ikke er spesielt lavt.

 

Det virker som om min utfordring ligger i at kroppen ikke greier å benytte seg av fettreservene som energi. Jeg bruker dermed av den energien jeg får i meg gjennom maten og når det er brukt opp blir jeg slapp og sliten. Noe som kanskje forklarer hvorfor jeg blir så utmattet etter treninger og generelt føler meg sliten i perioder.

 

Så det jeg tenker nå er nok at jeg skal gå opp til 1400-1500 kcal pr dag. Jeg går jo ikke ned i vekt uansett. På denne måten vil jeg få mer overskudd, kan opprettholde treningen, så får jeg se om resultatene komemr etter hvert som kanskje D-vitamin nivået mitt øker ;)/>

 

Etter det jeg leser om D-vitamin så har det betydning for hvorvidt kalsium kan tas opp i kroppen. Og Kalsium bidrar til å slippe fett ut fra fettcellene... Så... Jeg har jo et lite håp om at det er det som gjør at jeg har hatt så vanskelig for å gå ned i vekt til tross for massevis av trim og et strengt kosthold.

 

koala, jeg mente det ikke sånn at piller er et godt svar og en enkel løsning på et problem. Det var slett ikke sånn at jeg ønsket meg en sykdom. Det er vel mer det at jeg føler at det er noe med kroppen som ikke stemmer, og at jeg håpet det fantes en mulighet for å gjøre noe med det. Og går det an å ta en tabelettkur en periode for å bli frisk, så er jo det veldig greit ;)/>

 

Nei var ikke det jeg mente heller, bare mer en (litt selvopptatt) refleksjon over min egen situasjon. :) Fikk forresten saret på prøven og jeg ligger på 46, innenfr grenseverdien på 30-120 men altfor lavt for MS'er, burde være minst 75 på vinteren. Men etter en uke i solen og 5dobling av normalinntak på D-vt hjelper det nok litt.

 

Så bra at energien er tilbake hos deg, kan jo være en kombinasjon? Og siden du kan gå langt opp i kalori uten å gå opp ivekt tror jeg kroppen din holder litt igjen andre veien også så selv o du er flink lenge kan det ta tid før det løsner. Men det kommer til å løsne! Og tenkså fin og fast i fisken du kommer til å bli i bryllupet ditt! Mye viktigere å være spenstig enn tynn :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står fortsatt i ro. Men jeg har ikke vært så nøye med maten, så det er i grunn ikke så rart. Jeg begynte å registrere igjen denne uken. Har lagt meg på et mye høyere kalorinivå enn jeg har vært tidligere. Mellom 1400-1700 kcal pr dag, avhengig av hvor mye jeg trener.

 

Jeg skal ellers bare holde meg aktiv og bruke minst mulig tid i sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn alt for tidlig å juble, men det er fredag og jeg er i godt humør, så YESS!! Var under 65 kg i dag. Rett under riktignok (64,9) men i alle fall under :D/> :D/> :D/>

 

GOD HELG!!

 

Så deilig, grattis! Men ikke belønn deg selv med gale ting i helgen da :rolleyes:/>

 

God helg! :D/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, grattis! Men ikke belønn deg selv med gale ting i helgen da :rolleyes:/>/>

 

God helg! :D/>/>

 

Ups... dette skulle jeg lest på fredag og ikke i dag :/

 

Jeg må vel kanskje ty til noen regler i helgene. Jeg har nok en tendens til å la det skli ut litt for mye...

 

Det positive er at selv om jeg spiste for mye i helgen, så registrerte jeg alt, i stedet for å bare å lukke øynene og fortrenge det...

 

Nå skal jeg bruke uken på å tenke gjennom hvordan jeg skal takle helgens utfordringer, så blir det sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fort gjort! Jeg spiste for salt mat og sjokolade så det ble brå opp(ned)tur men tikker allerede rette veien igjen. Gjelder bare å korrigere kjapt nok så går det nok bra. Kjenner at begynner jeg først på sjokoladen så er EN for mye og 100 for LITE... Må bare prøve å holde meg unna og heller ta bars istedet selv om det er kjedeligere :huh:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade er min aller verste fiende. Jeg er skikkelig sjokoholiker! Har alltid lyst på det, og greier ALDRI å bare ta 1 bit... Greier å begrense meg hvis jeg er sammen med andre, eller på besøk hos noen. Da går jeg jo ikke berserk i godteskåla dems. Jeg liker helst å spise sjokolade alene, og da spiser jeg til jeg blir dårlig. Så jeg holder meg helst unna, men det hender jo jeg sprekker...

 

Nå spiser jeg en nutrilettbar hver kveld, og det går faktisk veldig fint. Da nøyer jeg meg med en, koser meg med den og er fornøyd etterpå. Det er jo mye bedre enn vanlig sjokolade, for det er jo ikke like mye sukker, og det gir ikke like høy blodsukkerstigning. Så synes jeg det er lettere å komme gjennom dagen når jeg vet jeg har noe godt å se frem til på kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja der er vi to! Skikkelig -holiker og spesielt det at en ønsker å spise den alene. Det mener jeg er tegn på et problem (slik har jeg det selv) i noen perioder når jeg har vært alene med ungene har jeg tatt meg selv i å glede meg til de har lagt seg for DA kan jeg spise sjokolade, det er sykt det etter min mening. :angry:/>

 

Godt vi har bar'ene istedet ja ;)/>

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Det er definitivt et tegn på et problem! Jeg liker best å spise alene fordi jeg da ikke trenger å være redd for at noen skal spise den opp for meg, og for det andre fordi jeg ikke trenger å tenke på at noen skal se fråtsinga mi...

 

Foran samboeren kan jeg godt spise ganske mye, av og til. Men da stresser jeg litt også fordi jeg er redd jeg ikke skal få nok (HALLO??)... Så hvis jeg kjøper for at vi skal kose oss sammen, så blir det i veldig store mengder!

 

Ellers kan jeg finne på å kjøpe en plate jeg tenker vi skal dele, så begynner jeg å gå løs på den i smug, og da føler jeg meg så teit som har trykket i meg nesten en halv plate, så da fortsetter jeg bare i smug til hele er borte...

 

Og når jeg er skikkelig på kjøret er det veldig mye smugspising. Hver gang jeg er på butikken kjøper jeg 1-2 sjokolader og trykker i meg før jeg kommer hjem. (mmm... Veldig godt --- not!!)Så kan jeg ha gjemt unna noe hjemme, men så blir jeg helt fortvilet fordi jeg ikke får være alene og spise den opp... Helt sykt!!

 

Det er i de periodene jeg legger på meg... Det er derfor det er kjempeviktig for meg å være avholds. Men det er ikke så lett bestandig. Har gjerne et par sprekk i løpet av året som gjør at jeg legger på meg 2-3 kilo. Og dermed gradvis øker i vekt ettersom jeg ikke greier å gå ned i de "gode" periodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært der jeg også... spise opp sjokoladen mens jeg handler for at ikke de hjemme skal se det f.eks. Nå har jeg laget meg noen regler. Ingen spising på handling er en av dem. Når fristelsene står i kø kan jeg tenke at "jeg kan kjøpe det neste gang" og så glemmer jeg det litt ;) Det er noe i det at "kjøpt er spist", hvis du ikke handler det inn så spiser du det ikke heller. Kanskje mannen kan kjøpe sitt eget godis så slipper du å tenke på det i det hele tatt? Ellers så kjøper jeg det jeg liker dårligst til mann og barn men som de liker så blir jeg ikke så fristet. Men å stå helt over er klart best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper også sånn godteri som jeg ikke er så glad i til mann/barn. Heldigvis har vi forskjellige favoritter når det gjelder sjokolade :)

 

Men når jeg er i god-modus (sånn som nå :D) kan jeg motstå alle fristelser. Samboer spiser snop og snacks flere ganger i uka uten at det plager meg. Jeg går veldig lett forbi alle godterihyller, og føler ikke for å snoke i skapene. Måtte dette bare vare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var og handlet i går så jeg de hadde fått inn en av mine påskefavoritter, sånne blå kinder harer, slikke kunne jeg kjøpt inn tre til ungene og så endt opp med å spise alle selv eller spise i bilen på vei hjem el.l. Men i fjor bestemte jeg at EN er lov og den må jeg velge riktig tidspunkt til og det virket, ja faktisk når jeg endelig spiste den så var den ikke SÅ god som jeg husket. Men altså i går dukket den opp igjen. Jeg stoppet opp, tok en og studerte den litt, sjekket vekt og regnet ut kaloriinnholdet i en, tenkte at "nei det er alt for tidlig, lenge igjen til påske ennå", satte den fra meg og gikk videre mens jeg tenkte på de sukkerfrie atkins sjokoladene jeg har på lur hjemme i kjøleskapet! biggrin.gif Og når jeg kom hjem hadde jeg glemt sjokoladesuget og tok et par skiver istedet. wink.gif Deilig!

Ha en strålende helg med gode valg ;) Mannen jobber hele helgen 8-18 så får finne på noe med ungene alene. Men et glass rødvin på kvelden tror jeg jeg skal unne meg tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skeiet ut med noen hjemmelagede kjeks i går. Hadde byttet ut noe av sukkeret med stevia og det er mye havregryn i de, men likevel ble det jo litt mye både sukker og fett. Men det ble likevel innenfor kalorigrensen, så da går det greit likevel ;)

 

Veide 64,5 i dag, som er to hekto mer enn for en uke siden. Men! Det er 7 hekto mindre enn på mandag, så det bør jo telle litt... eller... :rolleyes:

 

Har planer om å få inn en god treningsøkt i dag, og en liten en i morgen, så får vi se hva søndagen bringer ;)

 

Jeg regner med jeg skal se 63-tallet i neste uke, og det er jammen lenge siden sist, så det ser jeg veldig frem til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...