Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen! :-)

 

Mine antagelser om vektnedgang var riktige. ned 0.3kg til 67.1kg. Cm rundt magen +3 cm.

Men jeg er fornøyd. Min faste treningsdag i går gikk ut til fordel for tannlege. Kostholdsmessig denne uka er jeg fornøyd. søtsuget er der men jeg greier å døyve det med frukt og te. Kosesjokoladen min med stevia er oppspist(25 gram om dagen) og håper jeg klarer å vente noen dager før jeg kjøper ny..

 

Som jeg nevnte tidligere vet jeg at uten trening går det sakte, men sikkert ned. hvis jeg går ned 0.3 kg i uka er jeg i mål rett før jul! Hurra! :-D Jeg vet det tar tid, men tid er min venn.(nå i hvertfall) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer med nedgang Vårsøg! :)

 

Jeg har også veid meg idag, og det var ikke gøy. Jeg har gått opp 500 g og vekta viste 67,9. Hadde jeg bare forstått hvorfor??? :o Jeg har vært flink med maten, hadde nesten 14 trimpoeng forrige uke og så går jeg opp???

Hvis jeg ser på nedgangen totalt har jeg jo gått ned fra 76,4 siden mai og det er jo egentlig kjempebra, men er altså skuffet nå... Har (før denne oppgangen da) gått ned 3 kilo på en mnd, det er jo egentlig mye, men jeg hadde ikke lyst til å gå opp. At det stopper opp kan jeg forstå, men ikke feil vei da! :(

 

Beklager at jeg sutrer. Håper å komme lettere og blidere tilbake etter neste veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg litt til "sutringa" her, Krepsen 76...

Manglende innmelding av vekt i går skyldes rett og slett manglende veiing. Forrige uke var PYTON, jeg var sørpe forkjøla, trente overhodet ikke, men lå mye på sofaen og spiste. Jeg er av dem som ikke mister matlysten selv om jeg er syk (dessverre!), -kan ligge der med 40 i feber og be om mere pizza, hvis dere skjønner hva jeg mener...

Dette ukesopplegget har selvfølgelig gitt resultater, og det kjenner jeg så godt på kroppen at jeg ikke har turt å gå på vekta en gang. Blæh. Og det er et skikkelig skikkelig dårlig tegn når jeg unngår å veie meg!

jeg gir meg selv den uka her på å komme "i vater". Aaaalt for mye salt, sukker og fett må bare ut av kroppen igjen. Tar første treningsøkt i kveld, og vet at det justerer sultfølelsen min i positiv retning. Akkurat nå har jeg lyst på alt mulig hele tiden, og et eple gjør liksom ikke susen!

I tillegg har jeg slitt med treg mage, noe som ikke akkurat hjelper på vekt-situasjonen. Noen som har gode råd???

 

Beklager lite feelgood-vibber her, men det er bare sånn akkurat nå....

Bedre og bedre dag for dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har jeg slitt med treg mage, noe som ikke akkurat hjelper på vekt-situasjonen. Noen som har gode råd???

 

 

Hei.

Da er det godt vi har hverandre, vi kan sutre litt, og så gå videre sammen. :rolleyes:

Kjenner til at det er et dårlig tegn å ikke veie seg. Da er det lett for at det går oppover. Så jeg håper du går på vekta til tirsdag, og det kan hende det ikke er så ille som du frykter.

Mot treg mage går det jo ann å prøve å spise plommer eller svisker, det skal jo hjelpe. Og selvfølgelig passe på at du får i deg masse vann. Fiberrik kost skal jo også være bra, prøv å blande litt kruskakli i yoghurt og kornblanding. Det kan vel hende kroppen din spiller deg et puss nå du nettopp har vært syk, det kan jo ta litt tid å få hele systemet tilbake til normalen.

 

Jeg skal også trene idag. Jeg er fryktelig sulten om dagen, så håper at det hjelper på sultfølelsen, slik du skriver. Jeg lurer på om kroppen nå har oppdaget at den har mistet vekt, slik at den er ekstra sulten for å lure meg til å spise mer. Jeg mener jeg har lest et sted at det kan skje, det er visst en naturlig reaksjon ifm ekte sult. Kroppen skiller ikke på slanking og ufrivillig lite tilgang på mat...

 

 

Vi får holde kontakten her inne, og holde motivasjonen oppe. Jeg skal klare å se 62 før jul!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst og gode råd, Krepsen 76! Jeg snikveier meg nok denne uka også. Føler meg bedre etter trening i dag (styrke) og fikk nytt program, så jeg er egentlig veldig motivert. Spiste sjokolade i dag, så UTROLIG søtsugen...!

Selvfølgelig holder vi koken videre. Jeg vet av erfaring at det nok kan ta litt tid før jeg tar et endelig farvel med 70-tallet på vekta, men det SKAL gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så bra med styrketrening. Det er noe jeg bør igang med, men synes det er så kjedelig. .. Jeg jogger jeg. Har løpt i underkant av en mil idag, på en time. Prøver å få til 2 turer på ca milen i uka, i tillegg til en økt intervaller. Men styrke bedrer jo forbrenning over tid så jeg må bare komme igang...

Jeg kjøpte blåbær idag. Det er også godt hvis man er fysen, evt med vaniljejoghurt på. Jeg bruker vanlig yoghurt for jeg tåler så dårlig kunstig søtstoff.

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en ny prøverunde med klær. Jeg er virkelig ikke helt i mål ennå, men jeg merker i alle fall framgangen. Bittelitt skuffet var jeg likevel, for det var en kjole som jeg så gjerne skulle ha brukt på et arrangement i helga. Men, men. I begynnelsen av oktober kanskje? Jeg får lage meg en ny anledning. :) (Og i mellomtiden gruble fælt på hva jeg skal ha på denne helgen :unsure: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg kostholdsskår 10!!! Første gang for meg. (gikk på kurs før dette kom)

Artig måte å spise sunnt på, når man kan konkurere med seg selv. ;-)

Foreløpig 7.2 i dag, men jeg har spart all frukta til kvleds så jeg kan kose meg forran tvn. :-P

I dag har vi byttet sovverom med lillemor og det er god trening. 3 timer med hardt arbeid. ;-)

 

Sabine: kanskje en utmerket anledning til å handle noe nytt? det hjelper på motivasjonen. Kanskje noe som passer også etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg kostholdsskår 10!!! Første gang for meg. (gikk på kurs før dette kom)

Artig måte å spise sunnt på, når man kan konkurere med seg selv. ;-)

 

Wow, det er jeg faktisk veldig imponert over! 7,5 er vel det høyeste her, tror jeg, og jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke kommer høyere. For lite vann? For når jeg har tatt trantabletter og to som er "godt for hjertet", grønn hake på melk og frukt og grønnsaker og riktig antall kalorier og de er rett fordelt, da.... Hadde vært interessant med en slags tilbakemelding på hva de syns mangler, liksom? Mulig at det trengs 10 glass vann, for det er det ikke alltid jeg får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er jeg faktisk veldig imponert over! 7,5 er vel det høyeste her, tror jeg, og jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke kommer høyere. For lite vann? For når jeg har tatt trantabletter og to som er "godt for hjertet", grønn hake på melk og frukt og grønnsaker og riktig antall kalorier og de er rett fordelt, da.... Hadde vært interessant med en slags tilbakemelding på hva de syns mangler, liksom? Mulig at det trengs 10 glass vann, for det er det ikke alltid jeg får til.

 

Ja, jeg ble veldig overrasket selv. jeg drakk 10 glass vann ja. tran,to hjertevennlig, frukt, grønnt og melk. lå innenfor grensene til proteiner, fett og karbohydrater. Det var en veldig god dag, har stort sett ligget på 6,5-7,5 ellers.

 

 

I dag har jeg ikke registrert, rett og slett fordi jeg er kvalm og uggen. (spysyka i hus-krysserfingrene for å sleppe) Ingen middag, men forsøker og få i meg brødskiver og det jeg klarer av annet. ;-)

Håper jeg er bedre i morgen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Håper dere alle har hatt en fin helg.

Jeg har jogget idag og det var forferdelig. Skikkelig tung i beina, ikke noe gøy i det hele tatt. .. Tror jeg skal ta treningsfri onsdag, kanskje det hjelper med en liten pause. Men hvis vekta ikke er snill med meg blir det vel strafferunde tenker jeg. .. ;-) Håper intenst på åha gått ned igjen den dumme halvkiloen fra forrige uke.

Ser dere har kostholdsscore, det er vel bare for gullmedlemmer det?

Ha en god kveld, spennende med valg idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag... 69.6 kg. Vet ikke helt hva jeg skal si. 300 gram mer enn for to uker siden.

Jeg har ligget noe over det jeg hadde planlagt (som er ca 1400 kal/d) MEN jeg er jo langt under 2000/d. Burde jeg ikke da gå ned l i t t , i hvertfall?? Nå skal det sies at tallet for to uker siden, 69,3, har jeg ikke sett siden, jeg begynner å mistenke at den kanskje var litt feil...

Jeg har trent mye styrke i det siste, nytt og hardere program. Har erfaring med at støle muskler "samler vann", -kanskje det er noe av forklaringen?

Positive ting: Jeg håper virkelig at jeg nå har vinket farvel til 7-tallet for siste gang. Et par uker til med 6-tallet først skal bli bra. Vet fra før at det er en vanskelig "kneik" for min kropp, det der...

 

Kjøpte meg ny Goretex-bukse i går; den er aaaakkurat passe, og jeg skal sørge for at den IKKE er for liten om et år!

 

Ha en fortsatt fin uke, alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent mye styrke i det siste, nytt og hardere program. Har erfaring med at støle muskler "samler vann", -kanskje det er noe av forklaringen?

 

Hei.

Jeg har iallfall hørt at trening kan påvirke vannet i kroppen. La oss tro det er sånn.

Det er vel også sånn at kroppen har noen vektterskler av og til, og de kan det ta litt tid å overvinne. Jeg har en sånn en på 67, det er jeg rimelig sikker på, og der er jeg nå. Det gjelder å holde fokus og ikke gi opp. Det slipper nok plutselig igjen!

Jeg tror ikke 1400 kcal er for mye. Det er jo mange her inne som følger 1600 kcal har jeg sett. Jeg lastet ned Shape up-appen, og den er sånn at du kan legge inn vekt, hvor mye du vil ned til, så regner den ut hvor lang tid du kommer til å bruke, og foreslår kcal. Skal vel ikke stole helt på det, men det kan kanskje gi deg en pekepinn?

 

Jeg skal veie meg imorgen, og jeg frykter også at jeg ikke har gått ned. Gikk jo på en smell forrige uke, med 500 g opp, så jeg håper at jeg iallfall er kvitt den smørpakka. Alt mer enn det er bonus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka gikk jeg opp. :( Et halvt kilo fra det flotte 65-tallet og opp til 66,3. Jeg hadde håpet på stillstand eller bittelitt nedgang. Riktignok ble det treretters middag (men porsjonene var tilpasset en treretters og var ganske små) med vin på lørdag og ca. 200 kcal over det jeg har ligget på i det siste på fredagen også, men jeg bevegde meg mye mer enn vanlig og har vært flink i matveien ellers. Jeg fikk ikke veid meg før i dag, så det kan ikke skyldes at maten var saltere enn ellers eller noe slikt heller.

 

Isolert sett er det jo ingen katastrofe, men det som gjør meg mismodig er at jeg lurer på hvordan jeg i alle dager skal klare å holde vekten når jeg går opp av en slik helg. Det var jo ingen enorm utskeielse (i alle fall ikke i mine øyne, kanskje tenker jeg feil?), og alle de andre måltidene har jeg registrert ned i minste detalj, så jeg vet at det ikke er noen kalorier jeg har oversett der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. :-)

 

Jeg har hatt noen dager med lite matlyst og har klart å komme over 1000 kcal i hvertfall. Er spent på utfallet i morgen.. I dag er jeg også oppe i 1000 kcal å kjenner at jeg skal klare kvelds også. :-)

 

Friskogfin: Trening kan virke inn på vekten. Muskler veier mer enn fett, måler du deg med målband? ofte kan man stå stille eller gå opp på vekta, men cm kan minske. ;-) jeg har hatt mange sånne stillstander hvor bare cm går ned..

 

Hold motet oppe for plutselig går det nedover igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Isolert sett er det jo ingen katastrofe, men det som gjør meg mismodig er at jeg lurer på hvordan jeg i alle dager skal klare å holde vekten når jeg går opp av en slik helg. Det var jo ingen enorm utskeielse (i alle fall ikke i mine øyne, kanskje tenker jeg feil?), og alle de andre måltidene har jeg registrert ned i minste detalj, så jeg vet at det ikke er noen kalorier jeg har oversett der.

-Dette har jeg også lurt på, Sabine; hvordan i all verden skal en klare å holde vekta når en står stille på bare bittelitt mer mat enn de tilmålte kaloriene (og fremdeles holder seg godt under det man i teorien skal trenge på en dag), og ikke minst, som du sier, går opp på en dag eller to med (moderat) utskeielse...?

 

Det er bra vi skal holde vekten sammen etter jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. :-)

 

Jeg har hatt noen dager med lite matlyst og har klart å komme over 1000 kcal i hvertfall. Er spent på utfallet i morgen.. I dag er jeg også oppe i 1000 kcal å kjenner at jeg skal klare kvelds også. :-)

 

Friskogfin: Trening kan virke inn på vekten. Muskler veier mer enn fett, måler du deg med målband? ofte kan man stå stille eller gå opp på vekta, men cm kan minske. ;-) jeg har hatt mange sånne stillstander hvor bare cm går ned..

 

Hold motet oppe for plutselig går det nedover igjen. :-)

He-he, dårlig matlyst skal jeg i hvertfall ikke klage på, den er HELT i orden....!

Det kan nok stemme at det er på centimeterne jeg går inn nå; burde helt klart være flinkere til å måle meg.

Kom nettopp inn fra løpetur, på komfyren står et egg og koker (det har blitt litt for lite protein så langt i dag, ser jeg) og jeg føler meg egentlig sunn og frisk og fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei allesammen. :-)

Vekt i dag 66.4! 0,7 ned! jøss, trodde det ble stillstand pga matlysta, men da har jeg klart å få i meg nok da? Det blir spennende å se til neste uke om det skjer noe da.

ned noen cm rundt magen denne gangen også. til sammen -12 cm rundt magen på noen uker! Sukker er virkelig ikke min venn altså!

 

Ja, tenkt hvor friske og fine vi blir! ;-) Jeg har alltid målt meg for vekten går som regel sakte og da må jeg ha noe å holde meg til ellers så gir jeg opp... :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Dette har jeg også lurt på, Sabine; hvordan i all verden skal en klare å holde vekta når en står stille på bare bittelitt mer mat enn de tilmålte kaloriene (og fremdeles holder seg godt under det man i teorien skal trenge på en dag), og ikke minst, som du sier, går opp på en dag eller to med (moderat) utskeielse...?

 

Det er bra vi skal holde vekten sammen etter jul :-)

 

 

Ja, det er flott at vi er flere som sliter med det samme og grubler over det samme. :) Men det skal jo gå på et vis. Det er bare litt lett å miste motet i blant. Men jeg har fortsatt med å holde fokus på maten, og selv om jeg ligger ganske lavt kalorimessig, er jeg sjelden sulten. I helga av alle ting var jeg litt sulten, men det er nok fordi endel av maten jeg kjøpte, hadde mer kalorier enn det jeg lager selv hjemme, men uten at volumet på maten var særlig høyt. Med hjemmelaget mat er det langt enklere. Jeg pøser på med grønnsaker og spiser omtrent bare grovt, og da metter det godt.

 

Om et par kilo skal jeg ta meg en ny prøverunde. Det er flere plagg som nå nesten passer, så jeg håper jeg snart kan føle meg vel i dem igjen. Jeg aner ikke når og hvor årets julebord skal være, men jeg har allerede diskutert med en kollega og venninne hvilken kjole jeg skal bruke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dere :)

 

Så kjekt at det er liv her :) Og så kjekt at det går fremover (nedover). Og til dere som ikke er helt fornøyde: stå på. Ta tiden og jernviljen til hjelp, så får dere det til!

 

Jeg har gått ned 0,7 kilo siden sist uke, og er nå nede i 75,6. Jeg er jippifornøyd! Særlig med danke på at jeg har spist flere lunsjer og middager ute den siste uken. Har jo vært redd for at kaloriene har skutt i været, men har prøvd å ta fornuftige valg. Kan ikke la være å smile av dette. Føler jo at jeg egentlig ikke gjør så veldig mye for å lykkes. Men jeg vet... de vanskelige dagene kommer òg. Dager da man gjør "alt rett", og likevel skjer det ikke noe på vekten. Ja, det har jeg vært igjennom før. Så må bare være glad for de gode dagene så lenge de finns!!!

 

Ha en strålende dag, dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å se at mange er aktive i tråden! Da spiller det nesten mindre rolle akkurat hvordan det har gått; jeg blir motivert uansett:-)

En skikkelig hard runde med intervalltrening nå i ettermiddag... I helgen blir det hyttetur med venner. Sikkert litt mer mat (og vin!) enn "vanlig", men også fine fjellturer, så jeg krysser fingrene for at det går bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten et langt hyggeligere resultat. 63,9 kg, dvs. ned 1,9 kg siden første september, eller 2,4 siden tirsdag. Det må ha vært ganske mye vann i kroppen likevel på tirsdag, selv om jeg ikke helt kan skjønne det. Men kroppene våre er vel ikke alltid helt lette å forstå.

 

De siste dagene har jeg vært litt sulten igjen, selv om jeg har spist mye grønt og grovt. Kanskje fordi et par dager har vært ekstra lange på jobb, og jeg dermed har brukt litt mer energi enn jeg vanligvis gjør, eller kanskje det bare er høsten. Matlysten min endrer seg om sommeren. Da frister det med salater og frsik mat, mens jeg får mer lyst på gryter og annen varmende mat om høsten og vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten et langt hyggeligere resultat. 63,9 kg, dvs. ned 1,9 kg siden første september, eller 2,4 siden tirsdag. Det må ha vært ganske mye vann i kroppen likevel på tirsdag, selv om jeg ikke helt kan skjønne det. Men kroppene våre er vel ikke alltid helt lette å forstå.

 

De siste dagene har jeg vært litt sulten igjen, selv om jeg har spist mye grønt og grovt. Kanskje fordi et par dager har vært ekstra lange på jobb, og jeg dermed har brukt litt mer energi enn jeg vanligvis gjør, eller kanskje det bare er høsten. Matlysten min endrer seg om sommeren. Da frister det med salater og frsik mat, mens jeg får mer lyst på gryter og annen varmende mat om høsten og vinteren.

 

Hærlig å hoppe rett over 64 tallet. ;-) Bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig med deg Friskogfin - så lenge det er så mange aktive folk på tråden så kommer motivasjonen nesten av seg selv :)

 

Joda jeg blir også motivert av min egen fremgang, det er klart. Og når jeg ikke får det helt til sånn som jeg vil, så blir jeg litt mindre motivert. Men å komme inn på tråden her er uansett alltid en glede :)

 

Jeg har veiing i mårra, og er litt spent. Mine snikveiinger utover uken har gått litt sånn opp og ned, så hva jeg ender på i morgen har jeg ikke peiling på. Håper selvsagt at jeg har hatt en fin nedgang. Et halvt kilo eller mer er bra. Om det er mindre så får jeg bare se fremover og jobbe videre :)

 

Vi ses!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...