Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

Dere er gode, altså! Og selv om jeg selv nesten er i mål, så kjenner jeg at jeg gjerne skulle vært ennå lavere (når jeg leser hvor dere er på badevekten). Jeg ligger og ruger på 74,4 og har som mål å komme til 72. Jeg har jo tenkt at jeg skal være der ei stund for "å kjenne etter" om jeg er fornøyd eller om jeg skal ennå lengre ned.

 

Klærne som har ligget i skapet ei stund er i bruk igjen, og det er skjønt! Men samtidig har jeg jo også klær som jeg har lagt bort/kastet også nå, sånn at totalt sett har jeg ikke flere klær å bruke. Bare gamlere hahaha :) Har kjøpt litt nytt også, men ikke så mye.

 

Til helgen skal samboeren min ta meg med ut og spise på et litt finere sted. Så da tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en ny liten kjole som jeg vet han liker. Og guuuu så kjekt det er å se at klærne sitter greit på, og kjenne at jeg ikke trenger å holde inn magen lengre. Joda, jeg er vel i grunn veldig fornøyd med å være der jeg er nå. Så får vi bare se da, hvor lenge jeg er fornøyd med det. Kanskje jeg fortsetter litt lengre ned når vinteren kommer. Vi ser...

 

Så var det å komme seg ned til mitt mål på 72 kilo. Det burde ikke være uoverkommelig. Meeeeen nå opplever jeg at jeg gjør alt "riktig", og likevel skjer det ikke noe med vekten. Jeg skjønner ikke helt... Det har liksom plustselig bare stoppet opp. Frem til nå har kroppen være såååå samarbeidsvillig, men nå vil den ikke ned mer. Om kveldene stopper badevekten gjerne opp på både 75 og 76, og neste morgen er det PANG ned til 74,4 igjen. Skjønn det, den som kan... Men jeg skal såklart ikke gi opp. En ting er at jeg vil nå målet mitt. En helt annen ting er at jeg faktisk trives veldig godt med dette kostholdet jeg har nå. Jeg koser meg så bare det, og kunne ikke tenke meg å bytte tilbake til "det gamle". Men det kan jo være at jeg må over i en annen meny. Jeg ser hva som skjer i en ukes tid, så får jeg eventuelt skifte da.

 

Ha en strålende dag jenter, og fortsett den gode nedadgående trenden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode, altså! Og selv om jeg selv nesten er i mål, så kjenner jeg at jeg gjerne skulle vært ennå lavere (når jeg leser hvor dere er på badevekten).

 

Hei.

Tror ikke du skal tenke så mye på hvor "vi andre" er på badevekten. Vekt og høyde henger jo sammen, i tillegg til muskelmasse. Jeg er bare 1,64 høy, og kan ikke skryte av å være muskuløs akkurat, snarere muskelløs. Så for meg er nok ned mot 60 riktigere enn 70. Min BMI er rett over 24 nå. Men BMI sier heller ikke noe om muskelmasse...

 

Det er deilig å kunne bruke gamle klær igjen vel!

 

Det kan jo hende at det plutselig løsner og forsvinner noen kilo også, hvis du fortsetter å ta fornuftige valg. Kroppen trenger jo av og til å stabilisere seg.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror ikke du skal tenke så mye på hvor "vi andre" er på badevekten. Vekt og høyde henger jo sammen, i tillegg til muskelmasse. Jeg er bare 1,64 høy, og kan ikke skryte av å være muskuløs akkurat, snarere muskelløs. Så for meg er nok ned mot 60 riktigere enn 70. Min BMI er rett over 24 nå. Men BMI sier heller ikke noe om muskelmasse...

 

Det er deilig å kunne bruke gamle klær igjen vel!

 

Det kan jo hende at det plutselig løsner og forsvinner noen kilo også, hvis du fortsetter å ta fornuftige valg. Kroppen trenger jo av og til å stabilisere seg.

 

:)/>/>

 

Fineline:

 

Jeg er 161cm høy og har nå bmi på 25.etterannet så vi ligger faktisk ganske likt dær. Jeg er også ganske muskelløs for å si det pent... ;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Så var det å komme seg ned til mitt mål på 72 kilo. Det burde ikke være uoverkommelig. Meeeeen nå opplever jeg at jeg gjør alt "riktig", og likevel skjer det ikke noe med vekten. Jeg skjønner ikke helt... Det har liksom plustselig bare stoppet opp. Frem til nå har kroppen være såååå samarbeidsvillig, men nå vil den ikke ned mer. Om kveldene stopper badevekten gjerne opp på både 75 og 76, og neste morgen er det PANG ned til 74,4 igjen. Skjønn det, den som kan... Men jeg skal såklart ikke gi opp. En ting er at jeg vil nå målet mitt. En helt annen ting er at jeg faktisk trives veldig godt med dette kostholdet jeg har nå. Jeg koser meg så bare det, og kunne ikke tenke meg å bytte tilbake til "det gamle". Men det kan jo være at jeg må over i en annen meny. Jeg ser hva som skjer i en ukes tid, så får jeg eventuelt skifte da.

 

 

 

Åååå, som jeg kjenner meg igjen! Til tross for "alt riktig" så skjer det altså ingen ting. Null og niks. Har hatt "vektterskler", før, men da snakker vi en uke eller tre... Nå er det stillstand en måned her. Når motivasjonen er på det laveste tenker jeg at "kanskje kroppen min prøver å si meg noe, hmmm, kanskje det ikke er meningen at jeg skal lenger ned???" osv.

Jeg har ikke veid mindre enn det jeg veier nå på mange mange mange år, det er mulig det har noe med det å gjøre?

Jeg føler meg frisk og sunn og fin, det er ikke det, men jeg hadde hatt utrolig lyst til å nå målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, som jeg kjenner meg igjen! Til tross for "alt riktig" så skjer det altså ingen ting. Null og niks. Har hatt "vektterskler", før, men da snakker vi en uke eller tre... Nå er det stillstand en måned her. Når motivasjonen er på det laveste tenker jeg at "kanskje kroppen min prøver å si meg noe, hmmm, kanskje det ikke er meningen at jeg skal lenger ned???" osv.

Jeg har ikke veid mindre enn det jeg veier nå på mange mange mange år, det er mulig det har noe med det å gjøre?

Jeg føler meg frisk og sunn og fin, det er ikke det, men jeg hadde hatt utrolig lyst til å nå målet mitt.

 

 

Har du prøvd å justere på kostholdet? Litt mer eller mindre kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Måtte inn her og sutre litt. De som ikke orker det får heller la være å lese...

 

Kjenner jeg blir litt motløs om dagen. Mister troen på at jeg skal klare 5 kilo til, og det er ikke noe gøy. Har på følelsen at det blir stillstand denne uken. Har hatt problemer med et kne den siste uken og det stopper joggingen min. Når jeg i tillegg har hatt en helg med mer enn en lørdag er ikke følelsen god.

Prøvde meg på joggetur idag, det ble tre km før det andre (!) kneet sa stopp. Pokker! Ble 36 rask gange etterpå, det hjelper sikkert, men er jo ikke jogging da... Håper at noen dagers hvile hjelper.

Innerst inne tror jeg jo at jeg kan gå ned mer hvis jeg holder fokus, spiser fornuftig og beveger meg, men akkurat nå har jeg det altså litt kjipt.

 

Sorry klagingen, men egentlig var det godt å få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsen76, jogging er jo svært belastende for knærne, da. Har du vurdert andre treningsformer? Selv hater jeg å jogge (prøvde faktisk litt igjen i går), men liker ganske godt ellipsemaskinen. Jeg kjøpte forresten min brukt til en billig penge. Det slipper man jo de harde nedslagene, så kanskje det er en mer skånende treningstype som du også kan teste? Eller svømming, sykling eller noe annet?

 

I blant har man slike helger hvor det er mer enn en lørdag. Det er ikke verdens undergang, slik vil det alltid være. Det viktigste er å ikke fortsette med å ha lørdag sju dager i uka.

 

Selvsagt kommer du til å nå målet ditt! Du har jo nådd tre av delmålene dine allerede! Ikke glem å være stolt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de som vet sier: kostholdet teller mest, trening nest. kan jo gå litt ned på kcal i de mindre aktive ukene?

Jeg er nesten innaktiv men går fortsatt ned. :-) håper jeg da. Har kommet ned til stillstandspungtet mitt også så på onsdag er det vel min tur til å sleppe ut litt frustrasjon. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgang på meg. Jeg veide 74,4 og nå er det 74,8. Så det ble oppgang etter et par ukers stillstand...

 

Jeg er ikke fornøyd i det hele tatt, men orker ikke deppe likevel. Til tross for dette har jeg mistet ganske mange cm siden sist jeg målte meg for tre uker siden, og det er jo bare jippi! Så det skjer ting selv om det ikke vises på badevekten. Og heldigvis for det!!!!

 

Jeg kommer ikke til å forandre noe på opplegget nå, jeg vil se hvor dette bærer henne. Men om det ikke skjer noe positivt med vekten til neste uke, da må jeg seriøst vurdere å begynne å trene eller noe sånnt. Jeg har mistet mine 8 kilo uten å trene, så det kan vel være at kroppen skriker etter å få bevegd seg.

 

Ha en strålende dag, dere. Ingen vits i å miste motet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBSOBS! Hvis dere har fått nok sutring for i dag, så hopp elegant over dette...

Veiing; jeg har gått OPP, og velger å se bort fra hele greia. Glemmer det liksom bare *rødme rødme*

Ja, jeg hadde en fin helg på hyttetur, og skjønner at fårikål, øl og akevitt gjør sitt, men allikevel...!

Løsningen er nok å gå ned i kalorimengde, men jeg er så UTROLIG sulten for tida, har lyst på MAT, og da mener jeg ikke gulrøtter og rugsprø. Vet ikke helt om jeg skal skylde på at det "plutselig" ble høst, at jeg tross alt har slanket meg i noen måneder nå, eller hva det er, men jeg er utrolig lei (og sulten, som sagt:-))

Skal prøve å finne tilbake til lysten til å spise magert, men akkurat nå er den forferdelig langt borte. Mulig jeg trenger en liten timeout, men i den perioden burde jeg jo stå i ro, ikke gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes det er helt ok med litt sutring jeg. Og takk for oppmuntring etter min sutring igår!

 

Det er jo ikke så lett dette her, og da er det fint at vi backer hverandre opp litt når det butter.

 

Jeg gikk på en smell og spiste sjokolade istad. Men - gjort er gjort og spist er spist. Kan gremmes over det på vekta imorgen. ..

 

Får ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

God onsdags formidag allesammen. :-)

Dagen startet med stillstand, noe som var ganske forventet. Mer aktivitet i helgen, men ble lite veiing av mat så dermed bare ca tall på registreringen. Holdt meg til mine faste potetgull og sjokolade, men kanskje litt mer mat siden vi var mye ute og mye aktivitet. (til meg og være i hvertfall)

I tilleg har jeg uka og kroppen kjennes ut som den samler veske.

Hvis jeg skal se tilbake på uken, kan jeg se at jeg har hatt litt lite grønnt og frukt og hoppet over noen mellommål i alt stresset. Så alt i alt ingen utskjeielser, men lite oversikt.

Også er jeg kommet på det evinnelige 65 tallet som må krangles litt med. ;-)

 

Målet denne uken er og lage salat til lunsj for da kommer jeg litt lenger opp på grønnsaksmengden.

Kanskje jeg skal lage knekkebrød?

 

Litt motløs, men det er jeg som er sjefen i mitt liv og dermed bretter jeg opp armene og tar kampen!

Jeg skal og vil klare målet mitt denne gangen.

JEg er alt for flink til å gi meg før jeg er i mål for så å si at jeg klarte det ikke... Nå skal jeg vise meg selv at det er vanskelig men jeg kan klare det!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Syk noen dager og har måtte ordne rundstykker og god mat for å få opp matlysta. har klart å holde meg innenfor kcal, men det ble litt sukker i går.. nå holder jeg meg bokstavlig talt i skinnet for å unngå å spise i dag også for da er jeg på kjøret!!!! :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Jeg klarte å holde meg unna søtsaker!! Jippi! Det er nemlig dag 2 med sukkerspising som starter karusellen, så lenge jeg spiser bare litt dag 1 og ingenting etterpå så går det kanskje greit?

Spiste 10 biler og 5 saltsild. :-) Kanskje det stemmer det de sier om at litt er greit men ikke mye?

Vet ikke helt om jeg tør forske så mye mer på det... men igjen så er det kanskje greit å vite til jul?

I fjor jul kjøpte jeg med godis (etter 1 1/2 år uten) og mist kontrollen fullstendig.. det blei bare mer og mer til det toppet seg i sommer med to ukers ferie med sukker intravenøst(nesten ;-) )

 

Hvordan gjør dere det med søtsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan gjør dere det med søtsaker?

Jeg er nok litt som deg, Vårsøg; bør egentlig holde meg HELT unna... og i det siste har jeg ikke klart det. Det er jo egentlig ille, at man ikke skal klare å ta "bare litt", men ofte så mye at det vises på vekta...

 

Jeg sliter veldig med å finne tilbake til motivasjonen, og har bestemt meg for å ta en "timeout" hvor jeg (forhåpentligvis!) bare holder vekta til jeg føler meg klar for å ta fatt igjen. Fremdeles er målet mitt 65 til jul!!!

I morgen drar vi på høstferie. På hytta. "Stedet for god mat og vin".... Kryss fingerene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Godteri er min store last også. I tillegg til vin. Jeg vil gjerne komme dit at jeg kan ta litt, og det har jeg stort sett klart til nå. Dvs i helgen gikk det ikke så bra, men litt som Friskogfin, jeg sliter litt med motivasjonen akkurat nå.

Jeg har et håp på godtefronten om å kunne spise litt godteri på lørdag, og være fornøyd med det. Jeg er veldig glad i Troika, så hvis jeg kjøper en sjokolade er det lørdagsgodtet og så er det greit. I jula har jeg tenkt til å la GR være GR, og spise mer ufornuftig, tenke at "det er ikke det man spise mellom jul og nyttår man legger på seg av, men det man spiser mellom nyttår og jul..."

 

Motivasjonen min er litt dårlig for tiden, jeg tror jeg må fokusere mest på å spise fornuftig, trene litt og ikke være så opphengt i vekten. Det er lett å si det... Men så lenge jeg ikke går opp får det være greit akkurat nå. Skal nok dele vekten med dere likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårsøg

Problemet med jul er vel og klare å ta seg inn igjen etterpå.. Det skal bli målet mitt i år å sette dato for inntagelsen også holde det! :-)

 

65.0 kg i dag og delmål er nådd!. :-D jeg er kjempe glad! 2kg igjen og jeg skal klare det!

 

Skjønner at dere miste litt motet og det har jeg også gjort mange ganger, men denne gangen skal jeg klare det og håper dere finner motet igjen å følger på! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne uken ble det som forventet oppgang på meg. 900 g, men tar det med fatning. Det skal da nedover igjen etterhvert. 66, 5 kg nå altså.

 

Gratulerer Vårsøg med nådd delmål! Godt jobba! !

 

Jeg gir ikke opp! Jeg skal nok nå målet på 62, håper å kunne ha vektbelte på 60-62. Men det kan hende det tar litt lenger tid enn jeg trodde først. Veien er målet...

 

Vårsøg, vi fortsetter å følge hverandre!

 

Forresten ser det ut til at det blir styrketrening på senter for meg fra uken. Og når jeg har sagt det her må jeg vel. .. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Jeg syns dere er gode! Enten dere har hatt oppgang eller nedgang så er det masse positivitet her. Det er jo bare kjekt å logge seg på og lese hva dere skriver.

 

Selv har jeg hatt en fin nedgang fra forrige uke. Badevekten viste nedgang på 1,3 kilo, noe som er veldig bra nå. Derfor tenker jeg at det slett ikke er umulig at badevekten viste litt feil både forrige uke (oppgang) og denne uken. Men sånn totalt sett går det ihvertfall riktig vei :) Det er jeg kjempefornøyd med. Vekten er nå 73,5 kilo. Jeg har gått ned 9,5 kilo siden i sommer, og er 1,5 kilo fra mitt mål.

 

1,5 kilo fra målet mitt, ja. Jeg må ikke glemme at det er 72 som er målet mitt! Jeg har tatt meg selv i å tenke at jeg kanskje bare "kan være fornøyd" nå... Det hadde vært herlig å vært i mål, men jeg skal prøve så godt jeg kan å holde stand helt til vekten viser 72. Ikke 73,5. Hehehe akkurat som at det er så stor forskjell på de to.

 

I et par dager nå har jeg sett hvordan det er å ikke registrere maten her på GR. Jeg har notert maten i en blokk, men ikke registrert for å sjekke kalorimengden. Jeg trodde det hadde gått helt fint, jeg. Har følt meg sånn passe mett, kanskje litt FOR mett til middag i går, men har stolt på at det var riktig mengde mat jeg fikk i meg. Men nå har jeg tatt et skippertak og lagt inn maten, og jeg fikk atter en gang en god vekker. Jeg har jo spist aaaalt for lite kalorier! Brødmaten er jeg sånn høvelig i rute med, men middagsmat er jeg helt elendig på! Jeg har endt opp på en total energimengde på 1100-1200 kalorier disse dagene. Og det er jo alt for lite når jeg egentlig skal sette til livs 1600 kalorier. Så dette med posjonskontroll må jeg visst øve meg mer på!!!

 

Dere får ha en strålende dag, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bortreist noen dager, og har savnet litt å lage min egen middag. Middag ute er virkelig vanskelig å beregne. Har prøvd å gjøre gode valg, og tror det har gått ganske greit. Deilig å være på tur, men godt å komme hjem igjen også. Er invitert på middag i kveld, og lurer litt på hvordan det vil gi utslag på veiingen i morgen.

 

Har noen av dere handlet bukser i det siste? Jeg var på en butikkrunde, men selv om buksene nå passer i midjen, oppdager jeg at jeg ikke liker snittet på buksene for tiden. De er åletrange nederst og jeg finner ingen bukser som er lange nok. Kan dere anbefale noen butikker som dere liker? Her hadde jeg gledet meg til å kjøpe nye bukser, og så finner jeg ingen som jeg liker. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65.0 kg i dag og delmål er nådd!. :-D jeg er kjempe glad! 2kg igjen og jeg skal klare det!

 

Skjønner at dere miste litt motet og det har jeg også gjort mange ganger, men denne gangen skal jeg klare det og håper dere finner motet igjen å følger på! ;-)

Grattis! Så utrolig bra jobbet, Vårsøg!!! Det må kjennes så utrolig BRA...

Jeg begynner så smått å få tilbake gnisten her. Første dag på jobb etter fin høstferie, og i dag starter jeg på nytt med å registrere all mat, etter at jeg bare måtte ta en pause noen uker. Føler meg mye mer klar nå :-) Har ikke veid, meg, og har nok gått litt opp, men gjort er gjort og spist er spist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg er ikke så flink til å skrive her inne om dagen, måtte ha en liten pause i hodet mitt. Kan bli litt for ensporet i vektfokuset av og til...

 

Sabine: Jeg liker buksene som er nå, så jeg har nok ingen tips til deg hvis du ønsker bukser som er videre i leggene? Det er sånn jeg forstår deg?

 

Jeg har veid meg idag, og etter oppgang på 900 g forrige uke ble jeg veldig glad da vekten idag stoppet på 65,4. Det er 1100 g ned fra forrige uke. Er kjempefornøyd med det, men har samtidig veldig lyst til å se 64 snart. Synes jeg har vaket ganske lenge på omtrent samme vekt nå, men jeg har nok bare meg selv å skylde.

 

Har meldt meg inn på treningssenter og bestilt noen timer med pt for å sette opp program, så endelig - endelig skal jeg få trent litt styrke. Gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå allesammen!

500 gram opp hær i dag. Jeg har vært hjemme hos mamma og pappa i helgen. Har spist god mat og valgt mye riktig kost, men når hjemmelaget sjokoladekjeks står på bordet har jeg ikke klart og la være å spise noen, merk NOEN ikke alle som jeg vanligvis ville gjort! framsteg. Potetgullet har jeg veid. *Stolt* men så ble jeg syk og da mister jeg matlysten.

på mandag ble det potetgull 70 gram og en pose med doc halselinser som jeg slukte i meg... *kremt* men i går gikk det bedre. (les: fri for potetgull og doc) ;-)

Laget iste som jeg drikker inimella febertoktene.

 

Litt kipt å gå opp de 500 gramma men jeg skal få svidd di av igjen så fort jeg er frisk. :-)

Håper dere har det bra og at vekta går riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...