Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på en ting... Er det noen av dere som merker veldig at kroppen begynner å bli vant til regelmessige måltider? (er jo ikke sikkert dere spiste uregelmessig før, men jeg spiste lite og sjelden på dagtid, sen og stor middag, og gjerne vin og sjokolade på kvelden. Derav de ekstra kiloene... :unsure:/> )

 

Nå blir jeg desperat sulten før måltider, det er ok å takle når jeg vet jeg snart får mat. Men hvis jeg ikke får mat ca til tiden ( i løpet av en halvtime-time) blir jeg sur, sinna, lite tålmodighet (ingen...) og etterhvert blir jeg svimmel og uggen. Det blir borte igjen med en gang jeg får mat, men det er ekkelt. Det er såpass at hvis jeg vet at middagen blir forskjøvet med en time-halvannen, må jeg spise et knekkebrød eller en frukt for å unngå at jeg "går i kjelleren".

 

Noen andre som kjenner det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Lurer på en ting... Er det noen av dere som merker veldig at kroppen begynner å bli vant til regelmessige måltider? (er jo ikke sikkert dere spiste uregelmessig før, men jeg spiste lite og sjelden på dagtid, sen og stor middag, og gjerne vin og sjokolade på kvelden. Derav de ekstra kiloene... :unsure:/>/> )

 

Nå blir jeg desperat sulten før måltider, det er ok å takle når jeg vet jeg snart får mat. Men hvis jeg ikke får mat ca til tiden ( i løpet av en halvtime-time) blir jeg sur, sinna, lite tålmodighet (ingen...) og etterhvert blir jeg svimmel og uggen. Det blir borte igjen med en gang jeg får mat, men det er ekkelt. Det er såpass at hvis jeg vet at middagen blir forskjøvet med en time-halvannen, må jeg spise et knekkebrød eller en frukt for å unngå at jeg "går i kjelleren".

 

Noen andre som kjenner det sånn?

 

 

Jeg er veldig sånn, men har vært sånn lenge da. Jeg er helt avhengig av å spise til faste tider ellers blir jeg dårlig. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal stole på de ikke-offisielle veiingene, har vekten gjort et hopp nedover dene gangen. Virker som om den nå kjemper litt i mot, og så omtrent ikke rikker seg, før den plutselig gir slipp på en del på en gang. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta gjorde et hopp på 1,3 kg denne uka. De siste ukene har det vært 200 g hver uke, og nå plutselig et hopp, uten at jeg har forandret på noe som helst.

 

Hadde en opprydding i klesskapet i går, og noen eldgamle klær havnet nå i skuffen igjen. Litt moro å kunne bruke dem igjen, men det trengs snart en god del nytt. Ble noen poser til klesinnsamlingen, men to jeansbukser har jeg enn så lenge beholdt. Rart å tenke på at den ene av dem var litt for trang i mai, og nå er den jo altfor stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta gjorde et hopp på 1,3 kg denne uka. De siste ukene har det vært 200 g hver uke, og nå plutselig et hopp, uten at jeg har forandret på noe som helst.

 

Hadde en opprydding i klesskapet i går, og noen eldgamle klær havnet nå i skuffen igjen. Litt moro å kunne bruke dem igjen, men det trengs snart en god del nytt. Ble noen poser til klesinnsamlingen, men to jeansbukser har jeg enn så lenge beholdt. Rart å tenke på at den ene av dem var litt for trang i mai, og nå er den jo altfor stor.

Så flott, gratulerer med supert resultat! Må være herlig!

Her sliter jeg fremdeles litt med å begrense kaloriinntaket, er SÅ sulten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, friskogfin!

 

Det med sulten går sikkert snart over. Lurer på om det også går litt i faser? Hadde også en slik periode, og så gikk den over. Prøvde å få i meg mest mulig volum for kaloriene, og syntes det hjalp litt. Kanskje kan det hjelpe deg også?

 

Skal handle litt klær denne uka, tenkte jeg. Håper bare jeg finner noe jeg liker. Som regel finner jeg ikke noe når jeg går inn for å shoppe. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Etter tre uker med sykdom var jeg rimelig spent på restultatet i dag. (en dag på etterskudd) Kostholdet mitt har bestått i det jeg har klart å spise. noe brødmat, middag, potetgull og GODTERI!!! forjeuka gikk jeg opp denne uka raste jeg ned til 64.4! :-O Ingen registreing, men etter mine måligener av godterimenden skulle det tallet vært høyere. Noe som bekrefter at når man er syk, trenger kroppen mer energi...

 

Nå er jeg begynt på antibiotika kur og potetgull og godteri er spist opp eller kastet. Nå er vendepunktet som jeg alltid sliter med. Stoppe opp, ta et valg. Spise godis i langsommelige tider så vil vekten gå opp, derfor MÅ jeg sjerpe meg. Nå blir det 3 dager med søtsug!!!

 

Jeg er klar! Yoohoo! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da har jeg endelig tid til å skrive litt mer. Gratulerer Sabine, med enda et bra resultat. Ikke langt til målet nå! Har du fått kjøpt noe klær ennå?

 

Vårsøg: Gratulere med flott resultat, til tross for sykdom. Håper du blir frisk snart.

 

Jeg har vært noen dager på jobbreise, med de utfordringer det bringer med seg. Hotellmat og langt mellom måltidene. Dro på tur med veska full av ferdigsmurte knekkebrød og epler... Styrte unna usunn pausemat, men det ble vin til maten. Stolt likevel! Og jeg gikk på treningssenter og løp 45 minutter på mølle. Utrolig, for et år siden ville den tiden blitt brukt til å ligge i sofaen og se på tv, gjerne med et glass vin og litt potetgull.

 

Jeg har også hatt noen ganger hvor det går litt opp og så plutselig masse ned. Rart. Men sikkert normalt.

 

Jeg får høre av og til nå at "nå må du stoppe, nå må du ikke mer ned" og det er veldig rart å høre det. For jeg føler fortsatt at jeg er stor. Når jeg ser meg i speilet ser jeg ikke at jeg har gått ned, selv om buksene jeg måtte ha før er altfor store. Det er ikke gøy! Jeg vet jo med fornuften at jeg har gått ned, men det hadde jo vært fint å se det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også merket. Når jeg ser slank ut i noen speil så tror jeg at det er noe galt med speilet... hehe... Hva er egentlig riktig? I speilet hjemme hvor jeg ser ut som før eller i butikk hvor jeg ser slank og fin? Sikkert juksespeil i butikken. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også merket. Når jeg ser slank ut i noen speil så tror jeg at det er noe galt med speilet... hehe... Hva er egentlig riktig? I speilet hjemme hvor jeg ser ut som før eller i butikk hvor jeg ser slank og fin? Sikkert juksespeil i butikken. ;-)

 

Hihi. Jeg tror på juksespeil i butikken. Dessverre. Derfor deponerer jeg ofte på klær, slik at jeg kan komme hjem til ekte speil...

Men, vi får nok bare innse at det kan ta tid å venne seg til nytt utseende. Og holde fast i at vi er flinke, kanskje hoppe inn i en bukse fra "gamle dager" og bli minnet om hvordan det vat.

 

Jeg trente styrke igår, første gang på mange år, og jeg kan allerede nå si at jeg gruer meg til imorgen når jeg virkelig kjenner stølheten.... Auuuu. Men det er vondt på en god måte.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så UTROLIG flinke dere er! Her nås jo delmål på løpende bånd…

Jeg har konsentrert meg om å holde vekta nå (og det er jammen vanskelig nok!), men jeg har innsett at jeg trenger en "ekstra dytt" for å få det til å løsne videre. Så jeg har meldt meg på et "express drop-in-kurs" med en kursleder jeg kjenner fra før, og som jeg vet kan gi meg en skikkelig pep-talk… Manda er første veiedag, og så blir det fire ganger til. På en måte føles det som et nederlag, at jeg ikke skal greie det selv, men jeg prøver å si til meg selv at det er det aldeles ikke, jeg er tvert i mot flink når jeg innser at nå må jeg be om litt hjelp… Jeg har så innmari grusomt forferdelig lyst til å se vekta bevege seg videre nedover. Vet ikke om det er riktig av meg å bli der ("alle" sier at det er "nok nå"), men jeg har lyst til å ha prøvd det. Jeg har en ekkel følelse av at det vil bli en kjempeutfordring å forbli der, men har altså SÅ lyst til å prøve :-)

 

Fortsatt god helg;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortreist. Hotellopphold og middagsavtaler, og derfor lite oversikt over inntak. Litt vin har det også blitt, men jeg har prøvd å gjøre gode valg og begrense inntaket. Likevel viste vekten litt oppgang til 61,6. Lurer på hva vekten vil vise de neste dagene.

 

Krepsen76: Jeg har fått kjøpt en jeans, en penbukse og noen topper, men jeg trenger 1-2 jeans til. Synes det er litt vanskelig med jeans, for mange sitter så tett at man blir seende ut som en pølse uansett størrelse. Jeg merker at jeg må jobbe litt med å like meg selv, for som dere også har snakket om her inne, så klarer jeg ikke helt å se den nye meg selv slik som jeg er. Innimellom ser jeg at jeg har gått ned, andre ganger føler jeg meg bare diger. Jeans som gir valker, hjelper da ikke på selvfølelsen.

 

Vårsøg, hvordan går det? Begynner du å føle deg bedre?

 

Friskogfin: Rart med de kommentarene som man får. Egentlig er det best når andre ikke sier så mye, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skjønner det med jeans og pølsefølelse. Hihi.... Ikke lett det der. Men det hjelper jo litt med strech iallfall.

 

Jeg har vært på styrketrening igjen idag. Tror faktisk jeg liker det. Ikke verst, jeg som har somlet så med å komme i gang. Tok en kroppstest ved start, med fettprosent, muskelmasse og basal forbrenning. Skal ta en ny om en stund, og er allerede spent på resultatet...

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA er jeg igang igjen! Vekta viste i morges 70,6, altså vel et kilo opp fra da jeg tok en "timeout" for omtrent en måned siden. Jeg trengte det... og jeg trengte å kjenne litt på hvor vanskelig det faktisk er å (nesten) holde vekta.

Nå har jeg tro på at et superkort ekspress-kurs skal gi meg det dyttet jeg trenger.

Jeg har hele tiden vært flink til å trene, så det er maten, og spesielt middagen, jeg sliter med. 65 kilo til jul virker mer og mer fjernt, - vi får se hva jeg får til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Friskogfin; jeg synes du har vært flink jeg, som har hatt timeout og likevel bare gått opp en kilo. Det er flott synes jeg!

 

Her går det opp og ned, bokstavelig talt. Vektens dom idag ble 64,9, det er 200 g opp fra forrige uke. Men det er ok. Jeg er fremdeles under 65 og er fornøyd med det. :)/>

 

Har ikke noe behov for å skylde på noe for hvorfor jeg har gått opp, denne gangen var det feil vei, og sånn er det. Ny mulighet neste uke...

 

Lurer bare litt på nå, som det er slutten av oktober, om stabilisering fra januar av er litt tidlig for meg. Vanskelig å se for meg at jeg skal under 62 før nyttår. Men prøver. Har landet på nå at jeg ønsker å ligge opp til 61,9. (Psykologisk ikke 62, for 62,9 er også 62...) Men jeg må se hvordan det blir når styrketreningen har effekt. Muskler veier mer enn fett sies det, men jeg tror neppe jeg blir noen muskelbunt... Så da er kanskje 3-5 kilo til realistisk? :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør jeg meg klar for ukens store slankestyrkeprøve; langhelg i Nice. Skal kose meg, men i begrensede mengder...

 

Åååå, det høres deilig ut! Kos deg masse, og det går jo ann å kose seg med sunne alternativer også? Sikkert masse god frukt der ennå.

 

Forresten så har jeg fundert litt på det med kos? For meg er det alltid sånn "nå skal vi kose oss dere" og så kommer potetgull og sjokolade frem. Jeg må jo ha et helt forvreng bilde på dette kostholdsgreiene... Må jobbe med den kjenner jeg... :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom for å si at julepresangen nå er like rundt hjørnet. I dag viste vekta 59,9, og nå håper jeg at jeg klarer å holde meg på denne siden av 60-tallet... Det blir sikkert litt opp og ned fortsatt, men det var veldig motiverende å se et nytt ti-tall i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom for å si at julepresangen nå er like rundt hjørnet. I dag viste vekta 59,9, og nå håper jeg at jeg klarer å holde meg på denne siden av 60-tallet... Det blir sikkert litt opp og ned fortsatt, men det var veldig motiverende å se et nytt ti-tall i dag. :)/>

 

Gratulere Sabine! Så moro å ha nådd målet! :D

Jeg er kjempeimponert over deg, ser vi hadde nesten samme utgangspunkt, men jeg har fremdeles noen kilo igjen til målet. Vaker ennå rundt 64-65 jeg. Men dine resultater er iallfall inspirerende!

Blir du her sammen med oss andre fortsatt, eller flytter du inn til Hold vekten nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom for å si at julepresangen nå er like rundt hjørnet. I dag viste vekta 59,9, og nå håper jeg at jeg klarer å holde meg på denne siden av 60-tallet... Det blir sikkert litt opp og ned fortsatt, men det var veldig motiverende å se et nytt ti-tall i dag. :)/>

 

 

Gratulerer Sabine! :-D Kjempe bra jobbet!

 

Jeg er på bedringens vei, fortsatt noe kvalm og lite matlyst så det går i usunne tralter. men jeg jobber meg tilbake og er fortsatt positiv. :-) Håper egentlig på at vekten er dær jeg var før sykdom siden matinntaket har vært dårlig og muskelmassen antakelig er nedsatt. Har begynt med aktiviteter igjen og litt forsiktig trening i slynge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Forresten så har jeg fundert litt på det med kos? For meg er det alltid sånn "nå skal vi kose oss dere" og så kommer potetgull og sjokolade frem. Jeg må jo ha et helt forvreng bilde på dette kostholdsgreiene... Må jobbe med den kjenner jeg... :)/>/>

 

 

Jeg synes også at kos og godis henger hardt sammen, men vi forsøker med sunne alternativer. På torsdag hadde vi kuttet opp grønnsaker, dip, frukt og vaniljekesam. Det gikk unna både hos store og små. Dattra mi på fire var kjempe fornøyd. kanskje jeg er helt håpløs i godis å kosefella, men kanskje neste generasjon ikke er det? lov å håpe. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk resultat, Sabine! Håper du ikke "flytter ut" og over i ny tråd med den gang, men at du blir her litt til for å motivere oss andre.. -please?? :-)

 

Vi har hatt en superdeilig langhelg i Nice. IKKE det rette stedet å slanke seg nei, men jeg har vært ganske flink (syns jeg selv, da). Har smakt på "alt", men aldri vært stappmett (selv om både baguetter og sjokoladecroissanter ropte høyt på meg). Til middag valgte jeg "rent" kjøtt eller fisk, og grønnsaker, i stedet for pizza/pasta. Og vi har gått masse, det ble nok noen kilometer hver dag. Så jeg har nok ikke gått opp, men det spørs om det blir noe særlig ned, heller. Vi får se i morgen tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...