Gå til innhold

Årets julepresang til meg selv


Anbefalte innlegg

Først av alt, jeg vil veldig gjerne fortsette å være her inne sammen med dere! :) Gull verdt å ha noen å dele både opp- og nedturer med, og å diskuetere alt det rare som man plutselig begynner å lure på. Har satt meg som mål å gå ned en kilo til og så stablilisere, og så får jeg se hvordan det går. Den delen er skummel, merker jeg.

 

Gratulere Sabine! Så moro å ha nådd målet! :D/>

Jeg er kjempeimponert over deg, ser vi hadde nesten samme utgangspunkt, men jeg har fremdeles noen kilo igjen til målet. Vaker ennå rundt 64-65 jeg. Men dine resultater er iallfall inspirerende!

Blir du her sammen med oss andre fortsatt, eller flytter du inn til Hold vekten nå?

 

64-65 er jo bra jobbet det også! Det viktigste er jo at det går nedover, og at vi etterhvert klarer å holde oss nede... *biter negler*

 

Gratulerer Sabine! :-D Kjempe bra jobbet!

 

Jeg er på bedringens vei, fortsatt noe kvalm og lite matlyst så det går i usunne tralter. men jeg jobber meg tilbake og er fortsatt positiv. :-) Håper egentlig på at vekten er dær jeg var før sykdom siden matinntaket har vært dårlig og muskelmassen antakelig er nedsatt. Har begynt med aktiviteter igjen og litt forsiktig trening i slynge.

 

Huff da, høres ut som om du har vært skikkelig utslått. Men fint du er på bedringens vei. :) Håper du snart er helt i form igjen.

 

Gratulerer med fantastisk resultat, Sabine! Håper du ikke "flytter ut" og over i ny tråd med den gang, men at du blir her litt til for å motivere oss andre.. -please?? :-)

 

Vi har hatt en superdeilig langhelg i Nice. IKKE det rette stedet å slanke seg nei, men jeg har vært ganske flink (syns jeg selv, da). Har smakt på "alt", men aldri vært stappmett (selv om både baguetter og sjokoladecroissanter ropte høyt på meg). Til middag valgte jeg "rent" kjøtt eller fisk, og grønnsaker, i stedet for pizza/pasta. Og vi har gått masse, det ble nok noen kilometer hver dag. Så jeg har nok ikke gått opp, men det spørs om det blir noe særlig ned, heller. Vi får se i morgen tidlig :-)

 

Så bra at du har klart å ta så mange gode valg på ferie. Å ikke være stappmett er en øvelsessak. Å stoppe selv om man egentlig har lyst på litt mer. Som regel vil man jo bare ha mer fordi det smaker godt, og ikke fordi man fremdeles er sulten. Så når man stopper i tide, og venter, merker man jo som regel at det i grunnen var nok. Selv om øynene ikke hadde rukket å bli mette ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 gram ned som forventet. Nå begynner matinntaket å normalisere seg. :-)

Jeg er ennå ikke begynnt å registrere, men går litt på magefølelsen. Det går som regel greit i ukedagene, værre i helgene.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre, Vårsøg. Enig; helge-utfordringene er de verste... Denne helga er det ikke mindre enn to bursdager som skal håndteres. Det som er bra er at den voldsomme sulten jeg opplevde her på tidlighøsten (da jeg måtte konsentrere meg om å bare holde vekten) heldigvis har gitt seg. Nå er jeg "passe sulten" og har mye mindre søtsug. Heldigvis! Og veldig merkelig at det varierer så utrolig mye, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veiedagen min er byttet til torsdag. Og idag var det ingen hyggelig opplevelse. Opp 700 g (nesten en kilo, vææææh) til 65,5. Tilbake på 65. Æsj. :angry:/>

Men det er nok helgen med litt for mye usunne valg som er skylden. For jeg kan neppe skylde på økt muskelmasse etter kun etpar styrketreninger... :huh:/>

 

Er ekstremt glad for at jeg føler at jeg må fortelle dere hvordan det går, for det letteste valget imorges hadde vært å feige ut og tenke at alt ordner seg selv, og vips har jeg gått opp 10 kilo... Been there - done that...

 

Så dere skal ha stor takk for samholdet og inspirasjonen dere gir meg! :D/>

 

Jeg gir meg ikke, fullt fokus nå mot neste uke, da reiser jeg til London med tom koffert, på klesshopping! :P/> Håper da å se 64 igjen før det! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veiedagen min er byttet til torsdag. Og idag var det ingen hyggelig opplevelse. Opp 700 g (nesten en kilo, vææææh) til 65,5. Tilbake på 65. Æsj. :angry:/>/>/>

Men det er nok helgen med litt for mye usunne valg som er skylden. For jeg kan neppe skylde på økt muskelmasse etter kun etpar styrketreninger... :huh:/>/>/>

 

Er ekstremt glad for at jeg føler at jeg må fortelle dere hvordan det går, for det letteste valget imorges hadde vært å feige ut og tenke at alt ordner seg selv, og vips har jeg gått opp 10 kilo... Been there - done that...

 

Så dere skal ha stor takk for samholdet og inspirasjonen dere gir meg! :D/>/>/>

 

Jeg gir meg ikke, fullt fokus nå mot neste uke, da reiser jeg til London med tom koffert, på klesshopping! :P/>/>/> Håper da å se 64 igjen før det! :P/>/>/>

Vi runder av til kjentfolk og sier en halvkilo opp, -pytt sann, det fikser du så lett som bare det :-) Etter min erfaring skal det MYE styrketrening til før man kan bruke det som forklaring på vektoppgang, så...

Jeg er også glad for at jeg må inn og rapportere her; kjenner meg SÅ godt igjen på tankegangen om å bare overse en liten vektoppgang som plutselig blir til en stor en.

London med tom koffert høres absolutt helt fint ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London med tom koffert høres veldig herlig ut. Kan jeg få være med? :D

 

Jeg trenger også flere klær. Pleier noen av dere å kjøpe klær på nettet? Har dere noen tips til greie nettbutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

London med tom koffert høres veldig herlig ut. Kan jeg få være med? :D/>/>/>/>

 

Jeg trenger også flere klær. Pleier noen av dere å kjøpe klær på nettet? Har dere noen tips til greie nettbutikker?

 

Hei.

Skjønner godt at du vil være med. Og jeg gleder meg veldig. Vi bestilte billetter i sommer, og det har hele tiden vært så lenge til. Nå er det plutselig snart. Jammen godt jeg har klart å holde fokus i høst (til en viss grad, er ikke helt i mål, men det får heller være) slik at jeg kan handle klær jeg tror vil passe en stund.) Kanskje turen har vært med på å holde meg i ørene også? Har aldri tenkt den som en belønning, men akkurat nå føles den som det. :)

 

Jeg har aldri handlet på nett. Av den enkle grunn at jeg er en surrebøtte, og jeg må prøve klærne først... Dvs at når jeg først har fått de hjem og prøver de, finner ut at de ikke passer, så får jeg ikke somlet meg til å retunere de... Det kan fort bli dyrt... :P

Det er jo mye reklame for Zalando på tv, da? Og det franske, nå kommer jeg ikke på i farta hva det heter...

 

Jeg er nok ikke den beste til å foreslå nettbutikker nei. Må nok holde meg til fysisk handel jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg trenger også flere klær. Pleier noen av dere å kjøpe klær på nettet? Har dere noen tips til greie nettbutikker?

Nei, jeg handler sjelden klær på nettet, annet ennn hvis jeg vet akkurat hva jeg skal ha, men ikke finner rett størrelse i butikken. Forresten, treningstøy kjøper jeg endel på nettet! getinspired.no har mye fint og superkjapp levering :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Veiedagen min er byttet til torsdag. Og idag var det ingen hyggelig opplevelse. Opp 700 g (nesten en kilo, vææææh) til 65,5. Tilbake på 65. Æsj. :angry:/>/>

Men det er nok helgen med litt for mye usunne valg som er skylden. For jeg kan neppe skylde på økt muskelmasse etter kun etpar styrketreninger... :huh:/>/>

 

Er ekstremt glad for at jeg føler at jeg må fortelle dere hvordan det går, for det letteste valget imorges hadde vært å feige ut og tenke at alt ordner seg selv, og vips har jeg gått opp 10 kilo... Been there - done that...

 

Så dere skal ha stor takk for samholdet og inspirasjonen dere gir meg! :D/>/>

 

Jeg gir meg ikke, fullt fokus nå mot neste uke, da reiser jeg til London med tom koffert, på klesshopping! :P/>/> Håper da å se 64 igjen før det! :P/>/>

 

 

JA, vi slår av for en kjenning som Friskogfin sier. ;-)

Jeg tror forskjellen mellom å klare å gå ned i vekt på lang sikt er akkurat det valget du tok hær. Å velge å fortelle det, å velge å akseptere at sånn er det akkurat nå, å så kjempe videre. Jeg opplever det samme, de gangene jeg har gitt opp, havner jeg på "obs, 10 kg opp" fella.

 

Nå har jeg det sånn at jeg har det ganske så konfortabelt hær rundt 65 at jeg sliter med motivasjon til de siste kiloene. Men gir jeg meg nå så havner jeg vel i kosefella nå rett før jul... å "obs, 10 kg opp" en gang i februar.. hehe.. så nå må jeg ta meg sammen å i hvertfall holde vekten til motivasjonen finner meg igjen. :-)

OGså er jeg en sånn som ikke fullfører mine prosjekter. Å det liker jeg ikke så veldig godt. Når jeg har satt meg et mål så vil jeg så gjærne fullføre det. Vise meg selv at jeg kan klare det!. Stå på bare 2 kg igjen! (håper jeg... Veiedag i morgen)

 

Ellers så må jeg si at en tur til London høres helt fortreffelig ut! Kos deg og nyt shoppingen! Vellfortjent! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag! Og i morges måtte jeg virkelig gni meg i øynene og gå av og på vekta tre ganger for å tro det jeg så; ned 1,6 kg (!!!) og 2. delmål er e n d e l i g nådd. Jippi!!!

 

Det har vel liksom "løsnet", da, og kroppen er klar for å gi fra seg litt fett igjen. Det var jo på tide, for å si det sånn… Kan egentlig ikke helt forklare det på annen måte; jeg har ligget lavt i inntak noen dager, rundt bare 1200 kal., men samtidig har det vært to dager med bursdagskake og inntak rundt 1800, så…

 

Uansett; jeg er strålende fornøyd, 68-tallet har jeg ikke sett på 20 år sånn sirka. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg det sånn at jeg har det ganske så konfortabelt hær rundt 65 at jeg sliter med motivasjon til de siste kiloene. Men gir jeg meg nå så havner jeg vel i kosefella nå rett før jul... å "obs, 10 kg opp" en gang i februar.. hehe.. så nå må jeg ta meg sammen å i hvertfall holde vekten til motivasjonen finner meg igjen. :-)

 

Kanskje du også bare trenger en liten "timeout" med å kjenne litt på det å "bare" holde vekten, slik som jeg hadde? Motivasjonen kommer sikkert tilbake! For meg var det i hvertfall nyttig med en liten pause… Men ikke ta pause fra oss, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

1 kilo ned denne uken! 64,5. :D Det er jeg veldig fornøyd med. Har jo slitt noen uker nå med oppgang (700 g på to uker), men endelig gikk det riktig vei. Tror kanskje det som har hjulpet er at jeg har spist litt mer. Begynte jo med styrketrening for en stund siden, og selv om jeg nå trener spinning 2 ganger i uken for kondisjon, klarer jeg ikke å holde meg unna tredemøllene når jeg skal trene styrke, så det blir en løpetur også... Det krever nok mer energi, og når jeg har tort å spise mer gav det altså et strålende resultat. Det er jo et stykke igjen til målet ennå, men nå virker det igjen oppnåelig.

 

Vårsøg: Jeg er enig med Friskogfin, jeg. Kanskje du trenger en "pause" for å holde vekten litt. Ikke tenke ned-ned-ned hele tiden? Da kan det hende motivasjonen kommer tilbake. Men, jeg er også enig med Friskogfin at du må holde deg her med oss! Vi har jo "hengt sammen" lenge nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OGså er jeg en sånn som ikke fullfører mine prosjekter. Å det liker jeg ikke så veldig godt. Når jeg har satt meg et mål så vil jeg så gjærne fullføre det. Vise meg selv at jeg kan klare det!. Stå på bare 2 kg igjen! (håper jeg... Veiedag i morgen)

 

Lykke til med innspurten. :)

 

Veiedag! Og i morges måtte jeg virkelig gni meg i øynene og gå av og på vekta tre ganger for å tro det jeg så; ned 1,6 kg (!!!) og 2. delmål er e n d e l i g nådd. Jippi!!!

 

Det har vel liksom "løsnet", da, og kroppen er klar for å gi fra seg litt fett igjen. Det var jo på tide, for å si det sånn… Kan egentlig ikke helt forklare det på annen måte; jeg har ligget lavt i inntak noen dager, rundt bare 1200 kal., men samtidig har det vært to dager med bursdagskake og inntak rundt 1800, så…

 

Uansett; jeg er strålende fornøyd, 68-tallet har jeg ikke sett på 20 år sånn sirka. Hurra!

 

Gratulerer! Tror det gjerne går litt i rykk og napp, men det føles ekstra godt når vekten gjør et lite hopp ned. :)

 

Hei.

1 kilo ned denne uken! 64,5. :D/> Det er jeg veldig fornøyd med. Har jo slitt noen uker nå med oppgang (700 g på to uker), men endelig gikk det riktig vei. Tror kanskje det som har hjulpet er at jeg har spist litt mer. Begynte jo med styrketrening for en stund siden, og selv om jeg nå trener spinning 2 ganger i uken for kondisjon, klarer jeg ikke å holde meg unna tredemøllene når jeg skal trene styrke, så det blir en løpetur også... Det krever nok mer energi, og når jeg har tort å spise mer gav det altså et strålende resultat. Det er jo et stykke igjen til målet ennå, men nå virker det igjen oppnåelig.

 

 

Gratulerer til deg også! :)

 

 

Jeg prøver nå å venne meg til å gi litt mer slipp. Jeg prøver å overtale meg selv til å våge å anslå litt mer og ikke telle så helt nøyaktig, og å øve meg på å unne meg ting uten å overdrive. I går f.eks. ble det en spontan feiring av ei venninne, noe som innebar et par glass vin, men så passet jeg heller på å være forsiktig med kjeksen og osten til, slik at utskeielsen totalt sett ikke ble for stor. Og det er vel litt veien å gå framover også. Være bevisst på hva jeg inntar. Tenke på hva som jeg vil spise fordi jeg er sulten, og på hva som jeg vil spise bare for å kjenne den gode smaken. Øve meg på å spise sakte og bevisst nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg prøver nå å venne meg til å gi litt mer slipp. Jeg prøver å overtale meg selv til å våge å anslå litt mer og ikke telle så helt nøyaktig, og å øve meg på å unne meg ting uten å overdrive.

Ja, det er litt skummelt, det der. Du har jo fått til et utrolig flott resultat, og jeg skjønner godt at du ikke vil det skal "glippe". Jeg har etter hvert skjønt at min kropp er sånn at dersom jeg skal holde vekten, kan jeg aldri helt "la det stå til". Etter hvert håper jeg jo at den stadige påminnelsen jeg må gi meg selv om at jeg ikke kan spise akkurat så mye som jeg kunne ha tenkt meg, også når jeg skal holde vekten, kommer litt automatisk...

Jeg håper selvfølgelig at jeg ikke må telle kalorier hver eneste dag resten av livet, men nå går det veldig av seg selv, så jeg ser for meg at når jeg skal holde vekten så må mandag til fredag telles, mens lørdag og søndag blir "fri". Ikke fordi jeg skal fråtse, men fordi jeg skal klare å stole på at jeg gjør det rette, også uten tellingen :-)

Det aller viktigste jeg skal gjøre når jeg skal holde vekta, er imidlertid å VEIE MEG REGELMESSIG. Det er når jeg slutter med det en stund, (fordi jeg vet at jeg ikke kommer til å være helt fornøyd med det som står der) at det virkelig er fare på ferde...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å veie regelmessig er nok viktig. Jeg har veid meg nesten hver dag, og har ikke helt forstått hvorfor det skal være fy-fy. Jeg vet jo hva jeg har gjort med kroppen min, og har blitt såpass kjent med den at jeg vet om variasjonen er pga. syklus, salt mat eller en annen grei forklaring, eller om det er fordi jeg har spist for mye og feil. Dagen blir ikke ødelagt om jeg ikke er helt fornøyd, men det er lettere å forandre kurs igjen kjapt om man kontrollerer ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å veie regelmessig er nok viktig. Jeg har veid meg nesten hver dag, og har ikke helt forstått hvorfor det skal være fy-fy. Jeg vet jo hva jeg har gjort med kroppen min, og har blitt såpass kjent med den at jeg vet om variasjonen er pga. syklus, salt mat eller en annen grei forklaring, eller om det er fordi jeg har spist for mye og feil. Dagen blir ikke ødelagt om jeg ikke er helt fornøyd, men det er lettere å forandre kurs igjen kjapt om man kontrollerer ofte.

Kunne ikke sagt det bedre selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, frøken jo-jo melder inn. Tror jeg bør bytte nick... Opp 1,2 kilo til 65,7. Begynner å bli rimelig lei av å slanke bort den samme kiloen om og om igjen... Er vel London som har gjort utslaget.... Hadde en flott tur, men det var vel ikke noe å skryte av kostholdsmessig... Gikk masse, men det ser ikke ut til at det var nok.

 

Igjen er jeg glad for at jeg må "skrifte" her, så er det ikke så lett å stikke hodet i sanden.

 

Jeg bretter opp ermene (igjen...) og satser mot 64 igjen neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, Krepsen 76; opp 400 gram her, til 69,1. Aner ikke hvorfor, jeg har hatt en "flink" uke, og tenker at kroppen min lever vel litt sitt eget liv... Gikk ned så mye forrige uke at jeg får vel være fornøyd uansett, så lenge jeg ikke plutselig ser 7-tallet først igjen!

Det er SÅ bra at vi holder følge her uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :-D

 

Jeg er her jeg! Har hatt besøk av mine foreldre og tyvstartet på jula siden vi ikke skal være sammen i år. På tirsdag ble det pinnekjøtt noe som er både fett og salt så onsdagsveiingen gikk som forventet opp 400 gram til 65.1. Ble restemiddag i går så i dag er jeg tilbake til det vanlige.

Har vært godt med en liten pause fra telling, men jeg ser jo hvor veien går.. hehe... Så nå vil jeg prøve den siste mila... kanskje jeg må ordne roede pluss igjen sånn at jeg føler at jeg må "bruke" det jeg betaler? Skal se i morgen om dette er en forbigående motivasjon eller om motivasjon er kommet for å bli noen uker til. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julesesongen ja... den begynner tidlig for oss også. Nå er jeg ikke så glad i julemat, så det vil ikke være så vanskelig å begrense seg til middag framover, men det blir vel snart julekaker overalt framover og hyppigere desserter. Har notert meg på mobilen hvor mye julekaker gjennomsnittlig inneholder. Et blikk på den listen, og det blir sikkert lettere å begrense seg. ;)

 

Men nå holder jeg jo på å gå oppover kalorimessig, så jeg tror det skal gå greit. Lurer på hvordan kveldens julebord gir seg utslag på morgendagens vekt, men det vil uansett bare være kortfristig. Begynner å føle at jeg har kontroll nå, og slike kortfristige svingninger i vekten er mest spennende fordi de viser hvordan kroppen reagerer på alkohol, søvn, salt mat, syklusen etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men nå holder jeg jo på å gå oppover kalorimessig, så jeg tror det skal gå greit. Lurer på hvordan kveldens julebord gir seg utslag på morgendagens vekt, men det vil uansett bare være kortfristig. Begynner å føle at jeg har kontroll nå, og slike kortfristige svingninger i vekten er mest spennende fordi de viser hvordan kroppen reagerer på alkohol, søvn, salt mat, syklusen etc.

Du er SÅ flink, Sabine! Kjempefin motivasjon, selv om jeg ikke klarer det samme som deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, -her står det ganske stille. 69,2, det er 100 gram opp siden forrige uke, og det legger jeg ikke så mye vekt på (bokstavelig talt, he-he!)

Jeg telte etter og det var FEM "kake-anledninger" i forrige uke... Jeg forsynte meg, men ikke så alt for mye, ved alle muligheter, og skjønner at jeg ikke akkurat legger til rette for vektnedgang med det. Men jeg er SÅÅÅÅ glad i kake!

Denne uka blir stort sett tilbrakt på hotell, i jobbsammenheng. Grøss og gru. Holde vekta blir nok målet. Jeg har en todelt strategi; 1)styr unna sukker og alkohol, 2)bruk tid i treningsrommet.

Ha en fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...