Gå til innhold

Vi som skal ned under 5 kg!


Gjest Lækkernos
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser at dette er en tråd som passer meg helt utmerket, og lurer på om jeg kan få hive meg med?

Startet på et Express-kurs denne uken, men føler at det er lettere å holde motet oppe når en har noen å diskutere med. Jeg er 167 cm høy og har som mål å komme meg ned på 59 - 60 kg. Veier nå 62,9. Det har kommet snikende ett par - tre kilo i løpet av siste måneden som skal bort! Syns det er kjempevanskelig å kvitte seg med de siste kiloene. Trener en del og ligger på en meny på 1300 kcal. Er mye farten og med mye møter og arrangement der det er vanskelig å velge hva jeg skal spise selv. Heller ikke spesielt artig å måtte forklare meg hver gang jeg takker nei til mat som serveres. Men - håper at flere av dere kan bidra med gode råd slik at jeg når mine mål, og at jeg kan bidra med mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Lækkernos

God morgen!

 

Velkommen til dere nye! Jeg trener nå jevnt, og så går det litt opp og ned med kosthold. Det positive er at jeg kommer meg på treninger, denne uken var jeg på spinning mandag, kettlebells i går, og skal på miks med spinning og styrke nå! Har også spist sunnere, bl.a. lagt hjemmelaget müsli! Og det siste positive er at jeg ikke legger på meg. Det negative er at vekten ikke går nedover. Den står bomfast der jeg startet! Funderer litt, og tror det er at jeg jeg ikkje klarer å gå sulten.... Nå skal jeg på tur og besøke kjæresten min neste uke. Så da blir det ikke veiing. Blir ofte litt mer usunn mat, men samtidig spiser vi sammen, og da blir det faste måltider. Så håper jeg klarer den uken uten å gå opp noe også.

Veide meg i går 17.09: 62,4 (ok det er opp 0,2 siden første veiing),

 

Lykke til videre!! Jeg skal fortsetter! Om man trener mer og får muskler, og klarer å hode stabil vekt, betyr jo det bare at man ser slankere ut!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje gått ned meir enn 400 gram på to veker. Og det fins ei enkel forklaring: Kaker og sjokolade samt lite trening. Eg skjemmes og er flau av den dårlege viljestyrken.

 

Eg gir ikkje opp fordi om. Dokke som klarer det inspirerer meg. Så i morgon er eg i gang igjen. Ikkje sant? Det viktigaste er å ete nok på dagen har eg funne ut slik at eg ikkje vert svolten på ettermiddagen.

 

Ønskjer alle ein fin dag imorgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

I gruppa vår er vi så langt 9 stk. Eg tillet meg å lage ei liste.

 

Lækkernos

Kjajo

Tjorven45

minimais

tullehøne

Vaya

Chubbchubb

janne1

Aktiv69

 

 

Og fleire er det plass til :lol:/> Er det interessant med slike kilooppdateringar på alle? Eller er det ok med praten?

 

Jeg synes det høres kult ut, blir litt konkurranse :-)

 

Tullehøne: litt tak i nakkeskinnet hjelper alltid.. Jeg la på meg 0,7 i løpet av to uker.. Er på veg ned igjen nå tror håper jeg :-) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ni damer i samme båt :) og Tullehøne, du har tydeligvis skjønt hvordan kiloene kommer med i innleggen automatsik - vil du fortelle hvordan du fikk det til? Jeg er alene hjemme med brana i helga, og mannen la igjen to diiiigre melkesjokoalder før han dro. Åhoi! Viljestyrken tok fri, for å si det sånn, jajaja...godt det er et par dager til "innveiing" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ni damer i samme båt :)/> og Tullehøne, du har tydeligvis skjønt hvordan kiloene kommer med i innleggen automatsik - vil du fortelle hvordan du fikk det til? Jeg er alene hjemme med brana i helga, og mannen la igjen to diiiigre melkesjokoalder før han dro. Åhoi! Viljestyrken tok fri, for å si det sånn, jajaja...godt det er et par dager til "innveiing" ;)/>

 

Min profil-endre profil-endre signatur ;)

 

Eg talar for tida med to tunger. Et sunt og registrer maten fram til kl 15. Så er det jamt slutt og ingenting slik som det skal vere. Eg har reagert på melk i 11 år no er sannsynlegvis intolerant. Det har gått bra i perioder, men no er det så gale med magen at den tåler ikkje sukker og for mykje kveitemjøl. Likevel, eg stappar i meg. Kva feiler det meg?! Men, som eg seier kvar søndag: Imorgon DÅ skal alt verte annleis, hehe. Det positive er at eg har bestilt PT på fredag og har organisert veka slik at eg får tid til trening. Ein må jo fokusere på det positive eller? :lol:

 

Ønskjer alle ei fin veke! Eg har bestemt at dette skal bli mi beste så langt mtp trening og kosthold :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Jeg liker instillingen din Tullehøne. Bra at du setter av tid til trening, tror det er veldig viktig selv om kosthold også betyr en del! :) Kan det være en ide å lete litt rundt på nett etter nye fristende oppskrifter som er fri for allergiene dine? Kan være du finner noe som frister slik at du ikke trenger å spise det du ikke bør :)

 

Sto på vekta i dag, den viste 68,4kg = -0,7 siden forrige tirsdag! Er ganske fornøyd med det, alt som er mer enn 0,5 ned er bra :) Håper virkelig på å se 67, tallet nesteuke - det er lenge siden det! :)

 

Stå på folk, nå er det ny uke og nye muligheter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker instillingen din Tullehøne. Bra at du setter av tid til trening, tror det er veldig viktig selv om kosthold også betyr en del! :)/> Kan det være en ide å lete litt rundt på nett etter nye fristende oppskrifter som er fri for allergiene dine? Kan være du finner noe som frister slik at du ikke trenger å spise det du ikke bør :)/>

 

Sto på vekta i dag, den viste 68,4kg = -0,7 siden forrige tirsdag! Er ganske fornøyd med det, alt som er mer enn 0,5 ned er bra :)/> Håper virkelig på å se 67, tallet nesteuke - det er lenge siden det! :)/>

 

Stå på folk, nå er det ny uke og nye muligheter! :)/>

 

Så flink du har vore! Eg gjekk opp, men det var ikkje uventa.

 

Idag hadde vi avslutning på jobb. Eg skal skifte jobb og det var mange kaker på bordet. Heldigvis var ein del laga med fløte så då begrensa utvalet seg. Men eg har ikkje dårleg samvit, kan ikkje takke nei til ein fest for meg sjølv. Ikveld var eg på trening og det var kjekt.

 

Om nokon har gode salatoppskrifter som eg kan ha til lunsj så tek eg gjerne imot. Er heilt tom for idear. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Hadde en geldelig dag i går med - 1,3 kg, fra 62,9 til 61,6 kg! da er jeg på vei! :rolleyes: Har trent en del denne uken og merker at jeg går fort "tom" for energi. Har med meg en halv veske full av matpakker når jeg går ut av døren om morgenen, og har hittil klart å styre unna kjeks og kaker på møter. Håper på noen fine høstdager slik at jeg kommer meg ut på trening - det hjelper på både humør og selvtillit. Er jeg flink i dag, så når jeg målet mitt tidligere. :) Så får vi se hva en ny uke og nye mulihgeter vil bringe. Lykke til alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

 

Hadde en geldelig dag i går med - 1,3 kg, fra 62,9 til 61,6 kg! da er jeg på vei! :rolleyes:/> Har trent en del denne uken og merker at jeg går fort "tom" for energi. Har med meg en halv veske full av matpakker når jeg går ut av døren om morgenen, og har hittil klart å styre unna kjeks og kaker på møter. Håper på noen fine høstdager slik at jeg kommer meg ut på trening - det hjelper på både humør og selvtillit. Er jeg flink i dag, så når jeg målet mitt tidligere. :)/> Så får vi se hva en ny uke og nye mulihgeter vil bringe. Lykke til alle sammen B)/>

 

Wow! Kjempebra!! :lol: Så bra at du har planlagt måltid og har alt tilgjengeleg, det trur eg er nøkkelen til suksess. Då slepp du å gå innom butikken, verte frista av sjokoladen i hyllene og vere usikker på kva du kan ete og ikkje ete. Og så tilslutt rotar alt seg til (snakkar veeeeldig av erfaring :P ) Det vert spennande å følge deg vidare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Superflinke! :)

 

Kommer med en liten helgeopptadering, ser mørkt frem til tirsdag. Med bare to treninger denne uken og en megastøl kropp i dag og kommende ost, kjeks og vin kveld tror jeg det bare kan gå en vei mot tirsdag, og det er oppover! Ikke bra, men sånn er det bare. Må ta meg inn igjen neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager, høstferie, vennebesøk, jentekvelder preger denne og neste uke. Jeg får se hva osm møter meg på vekta den 8.10 - tar "fri" fra veiing nå til uka ettersom jeg er bortreist. Prøver å fortelle meg selv at det hadde vært utrolig kjipt å fyke opp igjen til utgangspunktet, meeeeen....viljestyrken....det var dagens sippeinnlegg herfra <_<

Stå på alle dere andre, flinke, motiverte, spreke, slanke damene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Til tross for en stor forventet oppgang gikk jeg bare opp 0,1 kg! Ligger da på 68,5 og skal prøve å klare 68kg til neste tirsdag, selv om jeg får besøk og lite tid til trening, har i vertfall motet oppe nå! :)

 

Spent på å høre fra dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vekten viste 61,0 kg - en nedgang på 0,6 kg siden forrige uke. Er egentlig godt fornøyd da det blir i snitt 1 kg i uken på to uker. Blir høstferie med masse selskaper neste uke, så da er målet å ikke gå opp om ikke annet. Prøver å få trent eller gått en skikkelig tur hver dag, men merker at kveldene blir kortere. Satser på at jeg får beveget meg en god del i høstferein slik at det er muligheter for å kunne smake litt på familens kaker om ikke annet:-) Har egentlig ikke så veldig lyst på sjokolade lenger, men merker at kroppen går fort "tom" etter trening eller når det blir en stund siden siste måltid.

Ønsker dere andre masse lykke til med ukene og evt. høsteferier som er eller måtte komme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen, jeg vil gjerne være med dere. Jeg skal ned 4-5 kg, begynte i går. Det går greit, men jeg skjønner ikke at noen syns det er for mye mat, jeg har iallefall ingen problem med å få i meg det jeg skal :blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen, jeg vil gjerne være med dere. Jeg skal ned 4-5 kg, begynte i går. Det går greit, men jeg skjønner ikke at noen syns det er for mye mat, jeg har iallefall ingen problem med å få i meg det jeg skal :blink:/>/>

 

 

Så fint med fleire aktive på forumet! Og ja, eg har heller ingen problem med å ete nok. Tvert imot, eg er svolten. Og derfor går det over stokk og stein. Kvar dag. Så fint fram til middag, deretter kaos og vanskelege valg. Tek eg dei sunne valga og et "mykje for kaloriane" så er eg likevel svolten. Kva triks har dokke i ermet for slike hungrige som meg?

 

Eg går ikkje ned i vekt og det er fordi eg ikkje et mindre enn eg forbrenn. Eg har vore kjempeflink med å trene, hatt gongsperre i ei veke no. Men skal eg vere nøgd må eg vere flink med både trening og kosthold. Magen min er i ulage og eg gjer ingenting for å hjelpe den. No har eg vore aleine med borna i fire dagar. Imorgon kjem mannen heim og mamma kjem på besøk i haustferien i ei veke for å passe eldstejenta. I tillegg byrja eg i ny jobb for to dagar sidan. Sliten og lite overskudd til den store kokkeleringa. Men hei, eg gir ikkje opp! Berre pause til imorgon.

 

Litt lite stemning hjå meg idag, men dokke andre: Stå på! Når andre har klart det før oss så klarer vi det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart vi skal klare det, godt å høre at ikke det bare er jeg som er sulten hele tiden:) har ikke vært flink i helga da vi hadde besøk, og det ble mye kos! Starter på ny frisk i dag. Stå på jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Hei damer!

 

Så flinke dere er som står på! Jeg må si at jeg er i en down-periode med vekten. Tror jeg da, har ikke turd å veie meg på flere uker. Har skeiet ut. Og sett meg på bilder, er ganske slank i beina, og heller ikke så brei, men magen buler ut, og den ligger som et belte rundt når jeg sitter. Og denne har jeg så lyst å få bort! Jeg har ikk gitt opp, jeg må bare komme tilbake til der jeg var en stund. Trente en del og spist ok for noen uker siden. Der skal jeg igjen. Følte meg så mye bedre da, og hadde mer overskudd, og trivdes mer i klærne. Det burde vært bra nok motivasjon til å fortsette:) Kommer med vektoppdatering snart, sannsynligvis over helgen er jeg med igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

God morgen alle sammen!

 

Jeg hoppet i å veie meg allerede i dag, kan ikke være så pessimistisk som jeg var i går;) Liten nedtur, men det var forventet. Var på trening i går, trente selv vekter, og jogget litt. Følte meg så mye bedre etterpå! I dag er vekten 64, altså opp 1,6 kg fra forrige veien for nesten 1 mnd siden. Jeg SKAL FORT nedigjen på 62-tallet, slik at jeg kan fortsette jakten på 61-tallet. Skal på en liten ferie første uken i desember, altså 7 uker til. Med 0,5 kg ned per uke, blir det 60,5 kg. Litt ambisiøst, men prøver! Skal gjøre alt for å trene minst 3 ganger i uken, rockering minst 5 ganger per uke, og spise mindre kvelds (tror det har ødelagt en del for meg).

 

Ha en strålende helg alle sammen!

 

Vekten:

20.08: 62,2

27.08: 62,4

03.09: 62,2

17.09: 62,4

11.10: 64,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

God morgen alle sammen en fin søndagsmorgen!

 

Jeg må komme med en liten oppdatering...veide 62,7 kg i dag!! Så da er jeg nesten tilbake til der jeg begynte. Trente på fredag, igår spiste jeg ok, og så skal jeg på trening før jeg skal på jobb igjen i dag. Ja, fordelen med jobbehelger er at det blir ingen alkohol de helgene:) Har rocket alle 3 dagene siden jeg begynte påan igjen, og det skal jeg i dag også. Skal stå på! Putte inn litt ekstraøvelser for mage. Får kjæresten på besøk om halvannen uke, og da har jeg lyst å føle meg litt fit. Han sier han ikke bryr seg, men for min del så vil jeg had et som et mål. Tenk om jeg klarer 61,9 kg til da!

 

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Har også vært på høstferie denne uken med en del selskaper og mye kaker! Det i tillegg til dårlig vær som ikke akkurat fristet til de lange treningsturene, førte til at vekten gikk opp med 1,5 kg på 5 dager! Er det mulig?? Følte selv at jeg var ganske måteholden med mat og klarte å styre unna de store kakestykker - smakte bare litt. Men - etter 3 dager hjemme, så er de kiloene borte, og jeg er tilbake til utgangspunktet. Noen av dere andre som har opplevd at kroppen bare "suger" til seg de kalorier den kan få når tilgangen er der? Ferie bra, men hverdager best, sier nå jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...