Gå til innhold

Veien nedover til normalvekt


Gjest letteremeg
 Share

Anbefalte innlegg

Det gikk litt bedre enn fryktet, men bare ned 0,5 kg. Det vil si at 11,2 kg er borte siden i sommer.

 

Bivirkninger av slanking? Neglene mine er helt håpløse - sprø og deler seg. Kortere enn noen sinne.Håret er flatt og livløst og jeg mister mye hår om dagen. Hmmm.....

 

Nå er det klart for andre del av høstferien - en langhelg på hytta. Håper været holder så vi kan gå skogturer hver dag.

 

0,5 ned er da bra. Tenk 11,5. Gleder meg til jeg har gått ned. Ha det hyggelig på hytta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest letteremeg

Kjempe motiverene å følge deg, du er utrolig flink!

Takk. Jeg finner mye motivasjon i alle andre her som er flinke og får resultater.

Det er ikke alltid så lett å klare dette alene og da er det godt å ha et sted som dette. Pluss at jeg trenger å ta vare på dette til tyngre tider.

 

Nå er høstferien over og jeg er litt sliten. Har gått mange lange skogsturer. Har gått ned tiden på startstrekningen vår med flere minutter i løpet av uken. Gubben sier han merker at jeg holder høyere tempo nå. Så det er bra. Formen er bedre.

Men - jeg fryser. Det husker jeg fra før at skjer. Det går vel over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

I dag føler jeg at jeg nærmer meg "normal" - kjøpt en bukse i to størrelser mindre enn de jeg har hatt. Mulig den er stor i str og det hjelper selvsagt med strech. Men den er behagelig på og passer!!! (og den lappen med str som er sydd på utenpå - den blir på en stund)

En stor seier det der. Denne følelsen skal bevares og tas frem når det er tunge dager og jeg har lyst til å gi opp.

 

Spent på vekten i morgen. Det ble litt utskeielser i helgen. Gikk litt over et par dager og søndag fortrengte et par boller litt mat.

Selv om jeg "sprekker" litt så kommer ikke den håpløshets-følelsen lenger og jeg rister det lettere av meg og går på videre. En stor forskjell fra tidligere da jeg dro meg selv langt ned og ga opp.

Det beviser for meg hvor viktig det er at livet er i balanse og at man har det bra når man skal gjennomføre et slikt prosjekt. Det nytter ikke slanke seg når livet er tøft og det har mitt vært i flere år av forskjellige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Status i dag - minus 0,9 og et totalt tap siden i sommer på 12,1 kg.

Denne uken frem til neste veiing kan bli min siste med 3-sifret på vekten. Det skal jeg jobbe hardt med å få til .

 

Jeg burde ikke si det, men - det går lettere å miste vekt enn jeg trodde. Det er forholdsvis lett å holde seg til planlagt kost og kaloritall og det går greit med trimmen.

MEN - det er langt igjen selv om jeg ser i speilet at noe har skjedd. Det er dessverre så forferdelig mye igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

En tur på vekten viser at det stadig går rett vei og at jeg har hatt min siste uke med 3-sifret tall på vekten.

Det har gått litt tyngre de siste dagene. Søtsuget har vært innom på besøk og jeg har vært sulten igjen. Det krever styrke å stå i mot. Styrke jeg ikke hadde på fredag.

Nå er det ny uke og jeg må bare ta meg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Et slags delmål nådd i dag - tosifret!

Vekten i dag viste 99,2 som betyr ned 13,1 siden i sommer.

Jeg er bare så glad!!!

 

Begynner å se en vei ut av dette nå. Føler meg sikker på at jeg skal klare dette nå. Var med jentene mine på shopping i går og tenkte når jeg så meg rundt i butikkene at snart kan også jeg gå inn i en vanlig butikk og handle det tøyet jeg liker.

Har nå bare to bukser som passer - det er litt upraktisk, men det er til å leve med. Har også funnet frem noe tøy som ikke er brukt på lenge, men som nå passer. Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!! Det er jo sunt å gå sakte ned i vekt for huden sin del me :-)

Gler meg til å komme under 100 igjen selv.. Ser at du nevner at du fryser når du går ned i vekt? Vet du hvorfor??

Har nettopp kommet i gang igjen med trening og fryser meg fordervet utenom når eg trener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Takk nessie87.

Nei - jeg vet ikke hvorfor vi fryser, men husker at det ble sagt på et kurs en gang at det var helt normalt.

 

Har gått på en skikkelig smell i helgen. Spist alt for mye usunt. Både sjokolade, kake og pizza. Grrrrrr

Føler litt at kroppen motarbeider meg og vil opp igjen. Har lyst på alt jeg ikke skal ha om dagen.

Må bare ta meg sammen og stå i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kræsjet selv litt i helgen med godis, har lært at det som ikke blir spist lørdag skal i boss- eg greier ikke å la det ligge til neste helg :(

 

Bare å reise seg igjen, man får jo en ny sjanse hver dag- alternativet er jo ikke særlig fristende.

Kunne kjøpe klær fordi de er fine, ikke fordi de faktisk er store nok..

 

Hva slags trening driver du med eller er det mest kostholdet du har endret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Kræsjet selv litt i helgen med godis, har lært at det som ikke blir spist lørdag skal i boss- eg greier ikke å la det ligge til neste helg :(/>

 

Bare å reise seg igjen, man får jo en ny sjanse hver dag- alternativet er jo ikke særlig fristende.

Kunne kjøpe klær fordi de er fine, ikke fordi de faktisk er store nok..

 

Hva slags trening driver du med eller er det mest kostholdet du har endret?

Lurt det å kaste rester av snop. Finnes det i skapet blir det dessverre spist.

 

Jeg går en del - har hund. Og så har jeg en ellipsemaskin hjemme som jeg går på 1-2 timer 3-4 ganger i uken. Blir dårlig med styrketrening så det må jeg gjøre noe med.

Men - det er jo kosten som gjør utslag på vekten. Har ikke endret så mye på kosten bare blitt mer bevisst antall kalorier - som telles hver dag. Og selvfølgelig er alt usunt kuttet ned veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Veiedag i går. -0,5, totalt -13,6 siden juli. Det må jeg være fornøyd med når man tar med sprekken i helgen og det at jeg har vært syk de siste dagene med tull med spising og ingen trim.

Kjenner på at jeg er utålmodig. Ser jo at jeg har gått ned, men det er så utrolig mye fett igjen.

Men et delmål er nådd - 99 kg. Ser ut som om jeg har stabilisert vekten under 100 i alle fall. Håper jeg aldri mer ser et tresifret vekttall igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Nå går det tungt. Veiing i helgen viser vel at det har stoppet opp - litt ned og så opp igjen. Sukk.

Ikke går det bra med treningen heller. Får ikke opp pulsen og har ikke noe å gi. Føler at jeg trener meg nedover i form.

Og så er jeg litt lei av vann. Må bli flinkere å smaksette vannet for variasjon.

Blæh!!

 

Men jeg kan jo ikke gi opp. Ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Da er det offisielt - jeg står stille. Veide akkurat det samme idag som sist uke. Grrrrrr.

Får jo glede meg over at det i alle fall ikke er opp.

Da må det skje noe nytt! Har bestilt et styrketreningsapparat som kommer i dag. Tror kanskje jeg kan ha mistet litt mye muskelmasse på veien her.

Ingen god dag, men jeg gir ikke opp så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Veldig frustrerende - litt opp og litt ned.

Merker at det er litt lett å gi etter og ta litt ekstra av det man ikke skal når man ikke går ned lenger.

Men - har hatt en aktiv helg og trent masse også styrke så om jeg ikke går ned denne uken så skal jeg ned neste uke. Håper jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pangstart på vektnedgangen!

Det var ikke planlagt - hadde vel egentlig gitt opp. Går ned en del - stopper opp - og så mister jeg motivasjonen. Har gjentatt seg mange ganger de siste årene.

Veide meg helt tilfeldig før ferien - skrekk og gru.

Toukers aktiv ferie hvor vi gikk i flre timer hver dag endte med minus 3 kg!

Formen var bedre enn på lenge - jeg starter opp igjen!

 

Startvekt 22/7: 112,3. 21/8: 106,9. Minus 5,4. Det er jeg svært fornøyd med. Her har det vært ferie med god mat, is, bursdager med kaker mm.

 

Legger opp til 1600 kalorier hver dag. Hjemmebakt grovbrød og middager laget fra bunnen av.

Trening på ellipsemaskin 3 ganger i uken, 1 time hver gang. Litt styrketrening, turer med hunden.

 

Har fått masse energi og søtsuget er helt borte.

 

Hvordan lykkes?

- Registrerer alt jeg spiser

- Planlegger middager for en uke om gangen og lager handelister. Minsker impulskjøp.

- Spiser litt før jeg går fra jobb. Holder meg unna fristelser på vei hjem.

- Lyst på noe godt? Tar litt fra nøtteglasset. Går og gjør noe annet til det går over.

- Gå mest mulig på jobb, bruker skriveren lengst unna, gå i trappene osv.

- Prioritere trening!

- Mental trening

- Sette opp belønninger underveis

- Lese igjennom dette innlegget når det går trått. Og ikke gi opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Da går litt ned igjen. Vekt i går var 97,9 - minus 0,8 siden sist og totalt ned 14,4 kg.

 

Det er merkbart og synlig. Og bare helt fantastisk!!!

Selvtilliten er bedre og jeg går med hevet hode. Det er så deilig å slippe å gå å skamme seg over hvordan man ser ut.

Var på helgdagsmøte med jobb i går og traff mange jeg ikke har sett på lenge og fikk komplimenter - det gjør det lettere å gå på videre faktisk.

 

Har begynt med styrketrening i tillegg til ellipsemaskinen. Håper det skal hjelpe litt på resultatene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Bare minus 0,4 denne uken. Totalt - 14,9 kg.

 

Har mistet litt fokus. Sliter med spisingen igjen. Det er vel her det pleier å gå galt.

Det skal det ikke denne gangen. Jeg må kjempe videre.

Det har vært travelt og rot med middager i det siste. Og så har det blitt litt utskeielser. Det går ikke!

Det er ikke lett når jeg ser at det jeg har mistet ikke en gang er halvparten av det som må av. Det er bare å innse det - jeg er fremdeles feit og det krever hardt arbeid i laaaaang tid før det endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Aktiv helg! Har trent flere økter, gått med hunden og drevet med husarbeid. Det gått med en del kalorier og jeg kjenner at det er muskler som har jobbet - er litt støl i dag.

Nå gjenstår det å se om det er noen effekt på vekten onsdag. Veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Hei

Så flink du er :rolleyes:/>

Det er en liten kamp hver dag når man skal gå ned i vekt. Kjenner meg veldig igjen i at man av og til har lyst til å gi opp. Men, deg skal ingen av oss denne gangen:-)!

Stå på videre :)/> :)/>

 

Takk.

Ja - det er en daglig kamp og selv om man taper enkelte dager gjelder det å ikke gi helt opp. Bare gå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Minus 0,7 kg denne uken. Totalt - 15,5 kg.

Må vel si meg fornøyd med det.

 

Det har gått trått lenge nå og på en måned har jeg kun gått ned 1,9 kg. Hvis det skal fortsette sånn vil det jo ta mange år før jeg når trivselsvekten. Det er jo litt deprimerende.

 

Men - 15,5 kg!! Det er ganske mye, og mer enn jeg har klart før, men så var utgangspunktet høyere enn før også da.

Merker at jeg er lettere. At jeg går litt annerledes. Kler meg annerledes. Det føles bedre å være meg ute blandt folk nå - skammer meg ikke like mye over kroppen lenger. Humøret er bedre.

Livet har blitt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du letteremeg...du har oppnådd kjempemye...det er nå du må holde ut...livet blir lettere med mindre kiloer og drasse på,,,du får mere selvtillit og kroppene våres blir så glade av det gode vi gjør for den :P :P stå på jenta vi skal nå målet vårt om noen mnd...Husk og drikke vann...Jeg heier på deg..Ha en flott torsdag med gode valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest letteremeg

Så er jeg der igjen. Det går litt opp og litt ned, men totalen er litt opp.

Håpet om å nå 95 kg før jul er borte. Nå må jeg ned til der jeg var. Henger 1,3 kg etter planen min og det er deprimerende. For ikke så lenge siden var jeg 2,2 kg foran planen.

Og hvorfor har det gått sånn??

Hmmm - kroppen vil ikke. Og så mistet jeg litt motet og har spist litt mindre sunt. Litt mindre trening har det også blitt. Og jeg har nesten sluttet å registrere mat etterhvert også.

 

Tiltak: Registrere maten igjen, trene mer (finne tid), tenke positivt, gå litt ned i kalorier?

 

Det er ikke et alternativ å gå opp igjen. Livet har tross alt blitt bedre og lettere. Jeg vil ikke tilbake til sånn det var.

 

TA DEG SAMMEN!!!!! DETTE KAN DU KLARE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du letteremeg det er bare og børste støvet av dårlig samvitthet...start på nytt i dag og tenke og spise sundt...det er kun vi som kan gjøre noe med hva vi spiser...feiler du en dag,så start opp igjen neste dag...sugger deg selv og tenk positivt...du er flink,stå på...heier på deg jeg...Ha en fin mandag med sunne valg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...