Gå til innhold

Ammer ettåring


Lillemor
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er det fredag kveld, frister med litt ekstra kos, men har dessverre allerede spist nok i dag. Det blir nok ikke helt det samme med grønnsaker og vann;). Ennå då lenge har det gått bra. Hva pleier dere å spise når dere spise lunsj ute? Er rimelig ofte sulten, men det er sikkert fordi jeg ikke drikker nok vann og spise ikke nok grønnsaker, selv om jeg føler at jeg knasker på gulroter eller augurk hele tiden. Forbinder dere også matt med kos? Neste fredag skal vi på julebord og da tar jeg fri fra dette opplegget for en kveld, gleder meg skikkelig til det! I morgen skal vi prøve å lage torsk pakker, ser frem til det. Lykke til med slankingen i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg også skal ha veiedag på søndag. Vekta viste meget bra nedgang igjen i dag, så får se i morgen om den holder seg like fint. Er nok lurt å ha veiedag på søndag ja :) Enig i det! Var knallflink i går til tross for at det var fredag. Holdt meg innenfor det jeg skulle. Så får jeg prøve å være like flink i dag. Blir også en lang trilletur i fønvinden. Har heldigvis ikke noe uvær her vi bor.

Ja, Lura, god mat er jo kos :) Når jeg spiser lunch ute så blir det som oftest en kyllingsalat uten dressing. Syns det er lett å føre opp siden det stort sett bare er salatblader, tomat, agurk, paprika, kylling osv. Ingen skumle oljer eller fete dressinger oppi der med mindre man putter det oppi selv ;) Er glad i påsmurte baguetter, men ser at det er jo rene kaloribomben :blink: Så det blir en sjeldenhet nå.

 

Ha en strålende lørdag alle sammen og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jaaaa, mat er kos!!!! :D (dessverre egentlig, fordi med hva skal jeg kose meg da på fredags kveld når man ser på The Voice?? :P ) Det sies man kan drikke en kopp te eller knaske på agurk og gulrøtter, men det blir ikke det samme. Det er nok den største utfordringen. Jeg har forsket lenge hva som kunne erstatte godteri eller en digg brødskive med masse smør og ost...men så langt har jeg ikke funnet det! Det er ihvertfall ikke te :lol:

Men jeg hater den følelsen når jeg våkner om morraen og magen er fortsatt full fordi jeg spist godteri eller sjokolade eller for mye middagsmat. Når jeg derimot våkner og er sulten og magen er ikke oppblåst, det er en god følelse og absolutt verdt slitet :)

 

Derfor synes jeg er søndag som veiedag praktisk, fordi da er jeg mer motivert å ikke skeie ut fredag og lørdag.

 

Når jeg er ute til lunsj spiser jeg også ofte en salat uten dressing. Jeg spør etter noen sitronbåter som smaker godt til salat med reker for eksempel.

 

Og jeg er egentlig også alltid sulten når jeg teller mine kalorier...selv om jeg drikker masse vann. Jeg blir ikke mett av grønnsaker, bare en halv time kanskje, og så vil magen ha mer. Sånn var det også i 2004 da jeg var på kurs. Men men nok disiplin klarte jeg det kjempebra. Jeg føler at jeg er bare mer sulten enn andre folk :lol:

 

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer nedgang :D Vekta viser nå 62,6 og det er jo 2,4 kg ned siden start. Syns det går litt tregt nå i forhold til 2010, men da ammet jeg jo ikke og var nok også mer aktiv. Er vel kanskje også riktig å gå ned rolig i vekt når man ammer? Mener å ha lest noe om giftstoffer som avgis i melka ved raskt vekttap. Er det bare tull eller det hold i disse påstandene? Vel, det går nedover sakte men sikkert i hvert fall og det er jeg glad for.

Føler du deg så sulten Håpefull? Og du spiser nok av grove kornprodukter slik at du blir god og mett når du har spist? Kanskje du kan se på hele kostholdet ditt å se om det er noe du kan bytte ut? Det hjelper meg masse å forhåndsregistrere måltidene. Da ser jeg fort om det jeg har planlagt å spise virkelig er nok til å gjøre meg mett over tid. F.eks så blir jeg mer mett av en banan enn en liten neve nøtter, eller to skiver grovbrød med mager leverpostei og masse agurk i stedet for to knekkebrød med smør og gulost. Jeg sparer også masse kalorier på å steke mat i teflonpanne uten fett, bruke bare litt saus osv. Så tar jeg bare enten litt ris, fullkornpasta eller den minste poteten og spiser heller litt større mengder fisk/kjøtt. Som sagt før, det er ikke hverdagen som er min utfordring - det er helgene ;)

 

Nå skal vi på trilletur og trimme av mer flesk i det fine været :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,

 

Vekta viste 63,3 i går og var ganske fornøyd med det. Nedgang på 1,3 kg første uke og 0,5 kg andre uke. Blir i hvert fall motivert å fortsette. Jeg håper virkelig at jeg passer klærne, spesielt buksene igjen som jeg hadde på meg før jeg ble gravid med minste jenta. Da veide jeg omtrent 62 kg før jul, så det lover godt. Jeg begynner å bli lei av å gå rund i tights stortsett fordi det er ingen bukser som passer og har ikke lyst til å kjøpe nye i en større størrelse. Nå begynner det å nærmere forjulstida. Synes dere det er vanskeligere å holde seg til opplegget da? Likte veldig godt fallafel oppskriftet i dag, tror jeg skal prøve meg på det neste uke. Hva slags brød spiser dere? Jeg kjøper stortsett speltbrød fordi det metter så godt. Lykke til med neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord i går og koste meg alt for mye, hadde fri fra dette opplegget, men tok det vel litt langt. Det smakte godt i hvert fall, men gruer meg til å gå vekta på mandag. Rart med det antok at jeg ikke klarte å spise like myr som før, men det var dessverre ikke tilfelle. Jaja nå er det ingen unnskyldninger lengre til selve julen. Det blir spennende å høre hvordan det går med dere i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødet vi bruker her i huset er enten byggbrød eller havrebrød. Det er det groveste, altså det som er merket med fire fylte "kakestykker".

Ellers så var det lite oppløftende å gå på vekta i dag :( Det blir rett og slett for lite aktivitet for min del. Har fått et vondt ben i tillegg så da blir det ekstra dumt. Jeg vet at jeg MÅ trene for å gå ned, men syns det er vanskelig å få til nå med den lille. Æsj! Kjenner at jeg er litt lei i dag. Pleier å være veldig optimistisk og blid altså, men... Tror jeg tar en lang trilletur i det kalde været jeg. Kanskje det kan hjelpe på å klarne tankene litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at en trilletur hjalp for deg. Dessverre har jeg verken gått ned eller opp i vekt sist uka. Sikkert Pga julebord og frokostbufeen på hotellet dagen etterpå. Føles dumt, siden jeg har vært flink ellers, så motivasjonen er ikke på topp for øyeblikket. Bare 4,5 uke igjen til jul, får håpe at jeg klarer å gå ned i hvert fall 1,2 kg før det. Jeg har lagd hjemmelagd granola, veldig godt, men ikke akkurat slankemat. Vanskelig å ikke spise litt av det hver dag. Inholdsmessig ikke så dårlig med havregrynn og nøtter osv, men har litt for mange kalorier alikevel. Helt utrolig hvor viktig hver måltid blir, når man slanker seg. En fordel har det i hvert fall, man settér mye mer pris på det man spiser, en gulrot er jo veldig god og søtt i smaken. Holder dere dere til opplegget på høytidsdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...