Gå til innhold

1-2-3 - Nå skal vekten ned!


Anbefalte innlegg

Mandag og veiedag, og faktisk er det ikke så gæærnt. Jeg har jo ikke vært så nøye mens jeg har vært syk, men litt trening og litt måtehold er nok ikke så dumt.

 

Var på hyttetur i helgen, så legger inn vekt imorgen. Antar nemlig den viser litt lavere imorgen. Heheh alltid smart plan :lol:

 

Idag er det spinning og styrke igjen i kjellern. Fått dilla på styrketrening av rumpa, bare fordi jeg blir gææærn av den slappe rumpa! Hva skjedde liksom med den spretne saken som engang satt bak der, nå er det bare fleskediss igjen. Så elsker følelsen av at jeg er så støl av jeg nærmest hyler. Det er jo ikke det verste å ha dilla på heller da :P

Så nå har jeg laget meg et program med 30 min spinning (youtube-insturktør spinning) og en halvtime hard styrketrening for mage,rumpe, lår. Så ønsker jeg meg tredemølle til jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så var 2013 over. Et slankeår.... som egentlig endte der det startet minus et par kilo.

Vært medlem av nettkurs grete roede, og forsøkt å klare det på egenhånd. Vært mye syk, så skylder litt på det.

 

Men nå er 2014 her! Jeg er frisk og rask og klar for et nytt år. Det er jo bare tull å bruke ett helt år på å ikke gå ned noe, så 2014 har jeg faktisk tenkt til å endre på den planen, og faktisk klare det! Og hva gjorde jeg galt i fjor da? Motivasjonen var nok litt til og fra, sykdom gjorde at jeg syns synd på meg selv osv. Mange dårlige unnskyldinger, som er grunnen til at jeg veier det jeg gjør og at jeg ser ut som jeg gjør.

 

Jeg har sjekket nettet for detox-kurer som jeg tenkte jeg kunne starte året med. Rense kroppen og begynne på ny frisk. I tillegg skal vi kjøpe tredemølle til kjelleren, så jeg kan løpe hjemme foran tven i all slags vær. Styrketreningen skal fortsette der den slapp. I tillegg har jeg tenkt til å melde meg på KK-mila i september med venninner + begynne å sykle sammen med samboeren!!

Det siste har jeg tidligere nektet helt, fordi han er så mye bedre enn meg og det blir slitsomt og masete osv... MEN tenk så god trening a gitt? Og vi gjør noe sammen! Og jeg vil jo etterhvert bli bedre og bedre! Må ha barnevakt for å få det til, men av og til bør det gå fint.

 

Så 2014 skal være litt mer fokus på aktivitet. Jeg vet hva som skal til på matfronten, og jeg skal nok telle kalorier (fra imorgen av), men her må bare hode komme seg på plass. For jeg VET jo hva som skal til, det er bare å la vær å proppe i seg alt mulig hele tiden.

 

Har i tillegg en plan om å si goodbye til kaffelatten. Det skriker i hjertet mitt, men jeg drikker mye kaffelatte på jobben... og burde heller drikke mer vann og heller te om jeg vil ha noe varmt. Det er jo bare en vane... Så får jeg heller ta en kaffelatte til "fest"

 

Ønsker alle et godt nytt år! Og håper 2014 blir mitt år! Og ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten deilig med nytt år. Første arbeidsdag og jeg er her før alle andre. Fått gått igjennom jobbting, spist havregrøten min, og ikke drukket kaffe...får se hvor lenge det går før jeg er i koma etter denne starten :)

 

Tilbake til registrering av inntaket (foreløpig bare havregrøten da), så jeg kommer inn i det igjen.

 

Men målet og planen er nå 15 kg til 1 juni. Det bør egentlig være et enkelt mål, som jeg kan nå og knuse til og med.

Men det betyr at 2-3 kg i mnd må til, og det er 0,5 ++ i uka. BØR gå bra! Men nå er det opp til meg selv da, og bevise at dette klarer jeg.

 

I fjor sa jeg at treningstid var bonus, men ikke noe krav, og at det var maten som betydde mest. Iår går jeg for å være mer aktiv, samtidig som jeg er bevisst på hva jeg putter inn. Så får vi håpe det er en bedre strategi. Også MÅ den kroppen samarbeide!

 

Men jeg er igang. Blid og fornøyd, selv om jeg burde være litt oppgitt da jeg veide meg idag og så det samme tallet som jeg ser HVER gang jeg starter slankingen. Men det er bra jeg er stabilt overvektig da :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, MONSTER-tredemølle in da house!!

Gubben kjøpte en igår på 111 kg! Tok jo hele kjelleren følte jeg... og ikke sånn som går an å trille i boden når den ikke er i bruk. Så da skal det løpes. Prøvde den igår, 20 min, og er jo digg å bare gå i kjelleren å løpe.

I år skal helt garantert bli året jeg løper 1 mil på under 1 time.

 

Er drita sulten her nå, dette kaffelatte kutten er slitsomt, for tydelig at den hjelper som vomfyll. Drikker vann all mass her nå, og gleder meg til lunsj snart.

 

I morgen kommer en venninne på kjeks og ost... men har jo tenkt at man skal kose seg og. Tenker å kjøpe inn grønnsaker og en lett dipp/salsa ved siden av, så trenger det ikke bli så mye ost men mer grønnsaker.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig med tredemølle i huset!

trent 4 dager i januar, og det på 6 dager!

Ikke vært så flink til å registrere mat, men har forsøkt å komme inn i en god vane.

 

Vekta er kaputt, og på en måte er det litt bra. Så blir jeg ikke så skuffet om jeg syns jeg har vært flink også viser vekta null nedgang.

Men må vel fikse batterier snart. Venter bare et par uker, så jeg kanskje har fått en god start uten å vite det :rolleyes: Optimisten her :)

 

Idag er det jogging på tredemølla igjen. Driver å prøver ut ulike program, men tror idag det skal løpes 45 min på 9 km/t.

 

God tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest igjennom mine egne innlegg og kjenner så på følelsen så deilig det er når ting fungerer og går nedover. Nå er jo formen bra, og jeg trener masse. Men har ikke vært så sunn som jeg burde, så når det er på plass så har jeg tro på at dette bør gå fremover.

MEN føler jeg går OPP i vekt om dagen! Fint når man løper og løper og løper på tredemølla mot ingen trening ifjor nærmest... Også går man OPP!! Vet ikke sikkert, for vekta er fremdeles strømløs. Håper jeg tar feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,5 kg denne uken. Siden jeg føler jeg ikke er helt der jeg skal være matmessig, er jeg godt fornøyd. Trener jo stort sett annenhver dag, løping på mølla og igår startet bandy-treningen. Så gøy! Så støl idag!

 

Merker at trening har en positiv effekt på energinivået.

Har i tillegg begynt å ta "More Woman" piller... dette er vel bare vissvass, men følte meg truffet på flere av sjekkpunktene og tenkte det var verdt forsøket. Stort sett inneholder disse pillene sink + urter.

Og merker visse forskjeller faktisk, men ikke helt de endringer som er lovet. Fortsetter en stund til og venter på effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang ever klarte jeg å "jogge" på 10 km/t på tredemølle!

Vanligvis har jeg kalt dette spurt og jeg klarer det bare i ett minutt før jeg må skru ned tiden og har blodsmak i munnen.

 

Startet økten med å gå fort i 10 min, så gikk jeg rett på 10km/t.

Klarte løpe ett minutt, gikk et halvt minutt, løp igjen 2 minutter, gikk et halvt minutt. Løp til sammen i 45 minutter, og de siste ti minuttene løp jeg sammenhengende på 10 km/t.

 

Fantastisk følelse!! Og det er fremdeles bare januar!

Målet om KK mila på en time ser litt lysere ut. Tidligere har det jo vært klin umulig å holde så høy fart.

 

The sky is the limit! :D:PB):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker jeg snakker mer om trening enn mat for tiden, av flere årsaker...

er ikke så flink med å registrere inntaket, har ikke vekta i orden enda, og merker så fremgang med treningen.

 

Igår hadde jeg en kort økt på mølla, men på 10km/t nesten hele tiden. Om jeg måtte ha pause, "hoppet" jeg av i noen sekunder før jeg hoppet på og løp videre. På slutten gjorde jeg det samme med 11 km/t.

 

Idag er det bandytrening, 1,5 time. Det er sååå slitsomt men så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine antakelser var riktige, vekta går ikke nedover...

 

Vært så fornøyd med masse trening at jeg har tenkt jeg er flink, men om ikke vekta går ned så hjelper det jo lite.

Så idag er jeg tilbake med logging, igjen. Har trodd jeg har kontroll men småspiser nok mer enn jeg tror.

 

Ja ja...håper jeg kan rapportere bedre tall neste uke.

Skal begynne å måle meg og siden all treningen bør jo ha en oppstrammende effekt selv om det ikke merkes på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene da!

 

Det er nok smart som du sier å måle, for du skal se at du har krympet en del ;)/>

 

 

Takk Collargol. Inne i en god periode med treningen og det er deilig.

Hvordan går det med deg? Hvordan får du til å lage sånn tabell med delmålene dine og sånn? Det hadde jo vært fint å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du går inn på din bruker (trykker på nicket ditt). Trykker "rediger min profil" Da ligger det på venstre side "endre signatur". Trykk på den og vips så kan du legge inn det du ønsker ;)

 

Her går det bedre. Er inne i en god stim med maten, men sliter en del med magen jeg da (får ikke vært så ofte på do) så kiloene sitter hardt :P Samt at jeg har lavt stoffskifte, noe som også gjør at kiloene ikke er like villig til å forsvinne :P Men jeg prøver så godt jeg kan.

Denne uka har jeg til nå vært på Zumba, hatt ei økt på mølla samt en økt med styrketrening.

Første uke var det minus 0,1 kg :P Men heldigvis 9 cm borte.... Skal veie meg i dag før jobb så da får vi se hvordan vekta har utviklet seg. Men har i alle fall gått ned ytterligere 2,5 cm, så det er jo greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du går inn på din bruker (trykker på nicket ditt). Trykker "rediger min profil" Da ligger det på venstre side "endre signatur". Trykk på den og vips så kan du legge inn det du ønsker ;)/>

 

Her går det bedre. Er inne i en god stim med maten, men sliter en del med magen jeg da (får ikke vært så ofte på do) så kiloene sitter hardt :P/> Samt at jeg har lavt stoffskifte, noe som også gjør at kiloene ikke er like villig til å forsvinne :P/> Men jeg prøver så godt jeg kan.

Denne uka har jeg til nå vært på Zumba, hatt ei økt på mølla samt en økt med styrketrening.

Første uke var det minus 0,1 kg :P/> Men heldigvis 9 cm borte.... Skal veie meg i dag før jobb så da får vi se hvordan vekta har utviklet seg. Men har i alle fall gått ned ytterligere 2,5 cm, så det er jo greit ;)/>

 

Lurt å måle seg! For om ikke det syns på vekta så er jo 9 cm kjempebra!!

Begynner til mandag med det :)

Da skal jeg fikse signaturen, takk for hjelp.

 

Ha en strålende helg a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg rett og slett DØR!

 

Vekt 03/03: 94 !!! (jeg håper at fyllehelg i Oslo med venninner er årsaken, og at vekten lyver noe for dette er helt helt krise!!)

 

Idag ble det smoothie til frokost, suppe til lunsj, karbofri middag og salat til kvelds.... Herregud er det mulig?

Siste melding her var 600gr unna 1 delmål, og så var det plutselig FIRE kilo! :angry:

 

Blir en time på mølla idag. Håper jeg er blidere imorgen.

 

Tatt frem målebåndet også, og ført opp dagens mål.

Så får vi se om en uke slik at jeg har flere ting å måles på.

 

Litt av en blåmandag :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte på 79,9 for desember. Og ned 200 gram denne uka. 900 gram unna målet mitt, men jeg håper jeg kommer sterkere tilbake!

 

Bra jobba Collargol!!

Jeg er jo helt krise. Helt oppgitt her.

Bra dag idag i det minste, så bare skjerpe seg.

Hadde jeg veid 79,9 hadde jeg nesten i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Collargol!!

Jeg er jo helt krise. Helt oppgitt her.

Bra dag idag i det minste, så bare skjerpe seg.

Hadde jeg veid 79,9 hadde jeg nesten i mål :)/>

 

Men jeg har jo fortsatt så alt for langt igjen til jeg er helt i mål.... Vil jo så veldig gjerne ned til 65 da slik at jeg kommer meg innafor normal BMI!

 

Men jeg er jo på vei ned og det er jo forsåvidt riktig vei ;) MEN jeg har jo minsket 20,5 cm så det er det som holder motet mitt oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo fortsatt så alt for langt igjen til jeg er helt i mål.... Vil jo så veldig gjerne ned til 65 da slik at jeg kommer meg innafor normal BMI!

 

Men jeg er jo på vei ned og det er jo forsåvidt riktig vei ;)/> MEN jeg har jo minsket 20,5 cm så det er det som holder motet mitt oppe!

 

 

Tommel opp for deg! Bra jobba!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare smoothie til frokost er for lite for meg. 4 dag på rad og jeg er sååå sulten fra kl ni.

 

Men vekta går nedover igjen, så kickstart nr to dette året, men med samme utgangspunkt... Det er fint :blink:

 

Men planen er litt mer mat i helgen, og kose meg med måte.

Så tilbake til sunn hverdag igjen, men må tilbake til havregrøten tenker jeg. For det første metter det mer, + at fruktrasjonen ikke er spist opp før kl åtte. Men fått sansen for masse forskjellig smoothie altså. Føles sunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! 3 kg er jo kjempebra!

 

Jeg skal ikke veie meg før neste mandag igjen, men regner med at vekta er ganske på stedet hvil :P

 

I natt har jeg spydd og hatt vondt i magen... Gubben også, som tror at vi rett og slett ble matforgiftet av skinkesteka han lagde. Unga er ikke dårlig og de spiste ikke middag siden de var i bursdag i går.

 

Så nå sitter jeg og samler det jeg har av krefter slik at jeg kommer meg på jobb om en drøy time :P Har så langt fått i meg 1,5 dl eplejuice :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! 3 kg er jo kjempebra!

 

Jeg skal ikke veie meg før neste mandag igjen, men regner med at vekta er ganske på stedet hvil :P/>

 

I natt har jeg spydd og hatt vondt i magen... Gubben også, som tror at vi rett og slett ble matforgiftet av skinkesteka han lagde. Unga er ikke dårlig og de spiste ikke middag siden de var i bursdag i går.

 

Så nå sitter jeg og samler det jeg har av krefter slik at jeg kommer meg på jobb om en drøy time :P/> Har så langt fått i meg 1,5 dl eplejuice :P/>

 

Æsj det er no drit! God bedring!

3 kilo er jo bra, men det var nok en kjapp vektøkning, som forsvant like fort. Men bra jeg tok det med en gang, så ikke kroppen fikk venne seg til den vekta over lang tid :)

Nå er det bare å jobbe videre, men ikke like nazi som forrige uke.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...