Gå til innhold

Slutten på slappfisken.


Gjest Pysen
 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg gikk opp for to uker siden er vekk! Hurra!!!

 

Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg fikk nemlig hekseskudd i helga og har vært lemster hele uka

 

Nå reiser jeg vekk til helga og blir vekke resten av april, blir spennende å se hvordan det går.

Jeg vet det blir rikelig med snop og for meg som spiser når jeg er stressa er ikke det en god kombinasjon. Heldigvis har jeg en trim avtale med en god venninne. Vi skal trimme i lag hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg holder ut, selv om målet er blitt litt endret for de neste to-fire månedene.

 

Måler er å IKKE gå opp, men holde vekta og kanskje gå litt ned.

JEg er ikke gravid eller noe slikt, men har havnet i en litt vanskelig relasjon med noen jeg må omgås ofte.

 

 

Jeg gleder meg til helga da skal vi på hyttetur og gå turer og slappe av med venner.

Det kommer til å bli superbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk en skikkelig opptur i dag.

Jeg oppnådde et annet mål som er veldig viktig for meg, det gir også videre motivasjon til å fortsette. Det viser at det nytter. (beklager det ble litt kryptisk)

 

Jeg har faktisk gått 2kg ned i vekt de siste par ukene.

Det er jeg veldig glad for, det ble mye vin og grillmat på hytteturen.

Samtidig er det litt morsomt, jeg er blitt så mye mer bevisst på hva jeg spiser.

Når chipsen og sjokkoen kom på bordet satte jeg også frem bær og oppskårte grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte snikveie meg i dag. En bukse som vanligvis er trang bare hang og slang, enda den kom rett fra tørkestativet. Ned 1 kg på 5 dager, krysser fingre for at det ikke er bare vann.

 

Nå begynner jeg å registrere igjen, ikke mer slinger og øyemål på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Sommeren gikk først veldig bra og så kom nedturen, 5 kg opp :(

 

 

Nå er jeg heldigvis tilbake på rett spor. Kjøkkenvekta er satt frem, bøkene er i bruk og trimpoeng samles.

Jeg kjører veing på tirsdag morgen.

 

 

glemt er alle gamle synder :)

 

ha en forteffelig uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tre uker og 0 ned, heldigvis også 0 opp. Har vært utrolig stressende på jobb, men jeg har klart å holde meg til opplegget. Jeg fatter bare ikke dette.

Jeg fortsetter i alle fall og vil gjøre noen justeringer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Og der var jeg tilbake på start :( Ikke en god følelse.

Alt bare raknet nå etter jul. Jeg har gått to runder i grupperterapi, for å lære å behandle meg selv med respekt og så har det motsatte skjedd.

 

Ok, alt er ikke bare trist, jeg begynte i gruppeterapi for å få orden på mine følesler i en arbeidskonflikt. Det har virket kjempegodt, nå gjenstår bare min siste demon...vekta og mitt forhold til mat.

 

Nå skal jeg kjøpe gullmedlemskap og begynner med to uker på havet, hvor vi får maten servert og det er lett å gjøre gode valg. Ingen spontane sjokolader i butikken og ransaking av kjøkkenskapene etter noe snakcs. I tillegg er jeg ommgitt av gode venner og kollegaer som kjenner meg og min kamp mot vekta godt, de vil bidra med god støtte de første to ukene.

 

Denne gangen skal jeg få det til, det er jo lett å gå ned i vekt. Det har jeg gjort mange ganger, jeg skal klare å gå ned og holde vekta.

 

Det skal bli suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen tilbake. Du er nok langtfra den eneste som har gått på en smell. Jeg klarte jo kunststykket å legge på meg ganske nøyaktig 20 kg på ett og ett halvt år. Men nå er jeg også tilbake igjen å har karet meg ned 12,6 kg igjen så det går riktig vei. Men jeg hadde nok ikke klart dette uten å gå på kurs. Det er mye lettere å la ting skli ut på egenhånd. Jeg har også jobbet offshore tidligere å vanligvis gikk jeg ned i vekt der ute. Det er jo mye god mat, men det var jo vanligvis en sunnere rett til middag og lunsj å som du skriver stort utvalg som også innbefatter sunne ting. Men jeg var jo yngre da og mye tynnere, merker det dessverre godt hvor mye vanskeligere det er å holde vekta etter at årene siger på.

Vi må bare stå på, holde fokus og se fremover. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har gått på en liten smell også, og er tilbake på kurs før smellen blir for stor. For på egen hånd klarer jeg ikke holde fokuset lenge nok til å ta knekken på ting på egenhånd. Litt bittert på en måte, samtidig er det jo like greit at jeg stikker fingeren i jorden før det det går for langt. Så yay for det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Så er det gått et år, velkommen tilbake til meg selv :)

Jeg klarte heldigvis å stoppe vektoppgangen i fjor, og har holdt stabil vekt siden. I mai i år begynte jeg på livsstilkurs på poliklinikk for overvekt på Haukeland. Det har gjort meg godt, der fokuserer de på å endre livstil og ikke så mye på vektnedgang. Vi har undervisning med fysioterapaut, ernæringsfysiolog og sykepleier.

 

Halve kurset er trening og fysioterapauten viser øvelser og vi prøver dem ut selv. jeg har faktisk fått prøvd en del ting i trygge omgivelser som gjør at mestingsfølelsen kom på plass og jeg tør trene bl.a styrke på egenhånd også. Nå har jeg trent tre dager i uka i en måned og merker gode resultater allerede.

Treningen består foreløpig av styrke, kondisjon og litt bevegelighet.

 

Gruppen jeg går i er jevn i alder og vi er i akkurat samme situasjon og det er kjempehyggelig folk som jeg gleder meg til å møte hver uke. Vi virkelig heier hverandre frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei, ned tre kg på to uker. Akkurat passe til at jeg skryter litt av det :)

 

Mitt første delmål er også nådd :) Det var å bli mer aktiv og klare å vedlikeholde aktiviteteten i mer enn tre uker, premie er mestringsfølelse og bedre kondis :P

 

Neste delmål er ned 3 kg til et rundt tall, da skal jeg kjøpe aktivitetsarmbånd.

Og jeg fortsetter selvsagt med aktivitet.

Jeg har laget en mer detaljert plan for trening, det legger jeg opp ukesvis men med faste poster som skal gjennomføres.Jeg må ha litt felksibilitet, jeg har jo et sosialt liv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Denne uka har jeg ikke veid meg, jeg har heller ikke trent skikkelig pga en kranglete rygg. Registrering av mat og den biten har gått kjempefint,jeg spiste bare ett lite kakestykke i bursdagselskap i helga og drakk svart kaffe.

 

Jeg har satt meg nye aktivitesmål og nå begynner også ferien med gode muligheter for aktivitet. Faktisk så starter jeg ferien med å gå på en fjelltopp, det skal gå kjempefint jeg er blitt i mye bedre form bare på fem seks uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har vært kjempefin, jeg har vært på to fjellturer, Føyen og Lyderhorn.

Nesten ikke noe gansperr og formen er stigende.

Jeg har ikke gått ned noe de siste to ukene, tror det har litt med at jeg har trent mye. Det er helt greit å ikke gå ned, det viktigste er at kroppen føles i kjempeslag.

Det er dessuten ferie og blir litt mer uregelmessige måltider og vin hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ferien en er over, det ble ikke så mye aktivitet som jeg hadde håpet på. Heldigvis har jeg klart å holde kosten på et fornuftig nivå og har holdt vekten. Nå er jeg tilbake i hverdagen med planlagte måltider og jeg håper det skal få sving på ting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

yay ned 1,2 kg på to uker. Ikke allverden, men siden jeg har vært forkjøla og nesten ikke ute av huset ene uka så er det bra. Når jeg er mye inne og hjemme er veien kort til snop. Spiser av kjedsomhet ikke sult.

 

Nå er planen denne uka å komme i gang med regelmessig trening igjen. Har satt meg som mål å ha tre økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nedgangen fortsetter :) -900 g, jeg er kjempefornøyd siden jeg har slitt med å komme i aktivitet igjen etter ferien. Nå har jeg gjort en avtale om minst 2 treninger i uka, de neste to ukene. Det skal jeg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har hatt en litt vanskelig periode og plutselig gikk det opp for meg at jeg igjen var begynt å spise følelsene mine igjen.

Jeg er veldig glad for at jeg oppdaget det. Nå har jeg de siste dagene hatt en alvorsprat med meg selv og har klart å stoppe meg selv fra å spise når jeg egentlig trenger trøst ikke mat.

 

Vekten har heldigvis ikke gått opp, men jeg har jo heller ikke gått ned. Jeg tro det som har berget er at det har vært så fint vær et par uker og jeg har vært mer ute på tur enn vanlig.

 

God helg, skal kose meg med ferske reker i kveld og i morgen skal jeg i bursdag og værmeldingen er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig helg er over og en travel uke begynner :)

 

Fredag spiste vi ferske reker, jeg spiste reker på salatblader med hvitløksdressing av drømmelett yoghurt og styrte unna loffen og majonesen. Tok meg et glass musserende vi til og bare koste oss med maten.

Lørdag startet med lang tur med hunden, før bursdagbesøk med hjemmelaget lasagne, salat og kake til kaffen. Jeg hadde på forhånd spist en lett frokost og lunsj slik at jeg hadde rom for litt ekstra.

I går var vi på lang tur med hunden og bare koste oss på tur.

 

 

Har ikke veid meg ennå denne uka, pleier å veie meg på tirsdager. Jeg har vært aktiv som vanlig så jeg håper det har gått greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Glemte jo helt å veie meg sist uke.

Veide meg i dag og har gått ned 900 gram siden sist.

Jeg er fornøyd, ned er ned og jeg har heller ikke trent så mye som et lite minutt de siste to ukene.

Dørstokkmila er så lang...og jeg vet det er kun meg selv det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...