Gå til innhold

6kg som skal av... noen som vil slå følge på veien? :)


Anbefalte innlegg

Gjest hyperbola

Så bra at du likte frokosten :)

 

Jeg prøver å tenke om ting er verdt det. Er det verdt å spise denne sjokoladen og å ikke få nedgang?

Hvis jeg har lange treningsøkter (feks løper 2 timer) lar jeg meg selv spise det jeg har lyst på, men innenfor kcalmengden jeg har brent. Da er det lov med sjokolade, øl og potetgull :P

 

Håper vi blir en gjeng på dette forumet, for jeg trenger ihvertfall litt støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen :-)

Endelig ferdig med Halloween, puh! Med skolejentene i hus så måtte vi selvfølgelig feire Halloween i går (selv om jeg egentlig er mot hele greia), med edderkoppmuffins, marshmellowglis og sneglesaft :-) Og jeg klarte å holde fingrene unna heldigvis :D

 

Merker at hvis jeg spiser mye til kvelds så gir det veldig negativt utslag på vekten, selv om Jeg er innenfor kcalnivået. Men det er jammen ikke alltid lett å styre unna, hva spiser dere til kvelds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyperbola

Hei igjen :-)

Endelig ferdig med Halloween, puh! Med skolejentene i hus så måtte vi selvfølgelig feire Halloween i går (selv om jeg egentlig er mot hele greia), med edderkoppmuffins, marshmellowglis og sneglesaft :-) Og jeg klarte å holde fingrene unna heldigvis :D/>

 

Merker at hvis jeg spiser mye til kvelds så gir det veldig negativt utslag på vekten, selv om Jeg er innenfor kcalnivået. Men det er jammen ikke alltid lett å styre unna, hva spiser dere til kvelds?

 

Noe som er kjempegodt til kvelds er:

 

100 g yoghurt (jeg bruker melonyoghurten fra tine)

100 g frosne bringebær

100 g frosne blåbær

 

Rører så samen så blir det en slags isaktig greie.

Blir ganske mye og er bare 172 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er kjempegodt til kvelds er:

 

100 g yoghurt (jeg bruker melonyoghurten fra tine)

100 g frosne bringebær

100 g frosne blåbær

 

Rører så samen så blir det en slags isaktig greie.

Blir ganske mye og er bare 172 kcal :)/>

 

 

Kjempegod ide! Denne skal prøves i kveld :D Vi har jo fryseren full av bær, skikkelig vitaminbomber :)

 

Selv lager jeg ofte fullkornsvaffler, de metter godt og har få kcal. Men jeg ser jeg gjerne kommer litt høyt på karbohydrater per døgn så alternative matvarer er nok en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Lørdag og helg, den første utfordringen....lettere å holde seg i skinnet når hverdagsrutinene rår....til deg Hyperbola;som føler at du er sulten hele tiden...har hatt samme konstante sultfølelse selv, det er ikke ok, fokuset på mat blir overordnet alt annet. Tygger du mye tyggummi ? Det ga meg en sultfølelse, så det måtte jeg kutte ut.

Jeg drakk mye ( drikker fortsatt en del, men litt mindre...) Pepsi Max, som også kan gi en kunstig sultfølelse.

Når jeg har gått ned med hell tidligere,har jeg hatt hyppige mellommål eks. ; Frokost kl. 07.00, banan ca.09.30, lunsj mellom 10.30 - 11.00, yogurt/ eple/knekkebrød rundt kl.13.00, middag mellom kl.16 - 17, kveldsmat i 20 tiden, har alltid litt oppskåret frukt/ grønt for hånden, har alltid litt i veska for å være føre var....( såååå enkelt, og såååå vanskelig på samme tid) hvis det går maks et par-tre imer mellom hvert måltid så er ikke kroppen sulten, hodet er sulten, og det er jo der det meste sitter.

Lykke til ! Dette skal vi få til-selv med helg og fristelser og lyser( rart hva man plutselig kan få lyst på) B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh :(

Selv om jeg ikke har så mye som kikket på godterier i dag så ender jeg på 2000 kcal!!! Vi rillet med ungene ute i skogen i formiddag og pølser med lompe er ikke en god ide! Og lasagne til kvelds var en enda dårligere ide. Huff. Gikk på trenIng i kveld men på grunn av et ufattelig dumt og vondt kne så kunne jeg ikke løpe på møllen, endte opp med å gå i stedet og slikt brenner jo ikke særlig kcal B) Ja ja. Nye muligheter i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyperbola

Argh :(/>

Selv om jeg ikke har så mye som kikket på godterier i dag så ender jeg på 2000 kcal!!! Vi rillet med ungene ute i skogen i formiddag og pølser med lompe er ikke en god ide! Og lasagne til kvelds var en enda dårligere ide. Huff. Gikk på trenIng i kveld men på grunn av et ufattelig dumt og vondt kne så kunne jeg ikke løpe på møllen, endte opp med å gå i stedet og slikt brenner jo ikke særlig kcal B)/> Ja ja. Nye muligheter i morgen!

 

Bra jobba å trene litt likevel :) Hvor mange kcal prøver du å ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba å trene litt likevel :)/> Hvor mange kcal prøver du å ligge på?

 

 

Jeg ligger på 1300 kcal og det går stort sett greit. Er ikke særlig sulten og kan spise masse frukt og grønt :D Er bare 160 høy og lever temmelig stillesittende men forsøker intenst å komme i gang med å etablere gode treningsvaner nå før jeg begynner i jobb i januar. Trener du? I såfall hva? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyperbola

Jeg ligger på 1300 kcal og det går stort sett greit. Er ikke særlig sulten og kan spise masse frukt og grønt :D/> Er bare 160 høy og lever temmelig stillesittende men forsøker intenst å komme i gang med å etablere gode treningsvaner nå før jeg begynner i jobb i januar. Trener du? I såfall hva? :)/>

 

Okei :) Jeg prøver å ligge på ca 1600-1700 + eventuell trening, da jeg er veldig sulten siden jeg trener en del.

Jeg løper ganske mye, gjerne langdistanse (10-25 km ca.) og da synes jeg det går utover restitusjonen å spise lite de dagene jeg ikke trener. Før lå jeg på ca 1300, da var jeg lite aktiv pga stillesittende jobb. Nå som jeg er student går jeg mye (har ikke bil) og har da en litt mer aktiv hverdag. :)

Du kommer sikkert til å oppdage at du blir mer sulten når du begynner med trening, så da er det greit å fylle på litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :)/> Jeg prøver å ligge på ca 1600-1700 + eventuell trening, da jeg er veldig sulten siden jeg trener en del.

Jeg løper ganske mye, gjerne langdistanse (10-25 km ca.) og da synes jeg det går utover restitusjonen å spise lite de dagene jeg ikke trener. Før lå jeg på ca 1300, da var jeg lite aktiv pga stillesittende jobb. Nå som jeg er student går jeg mye (har ikke bil) og har da en litt mer aktiv hverdag. :)/>

Du kommer sikkert til å oppdage at du blir mer sulten når du begynner med trening, så da er det greit å fylle på litt :)/>

 

 

Så spennende med løping! Jeg forsøkte å gjennopta løpingen i sommer (15 år siden sist) og endte med en kneskade som tok 6-7 å hele. Forsøkte meg på 5k for en uke siden, utrolig deilig følelse, men nå hinker jeg rundt igjen! Har bestemt meg for styrketrening frem til mars for å få opp grunnstyrken etter mange år stillesittende med svangerskap, bekkenløsning og kontorarbeid, og så får jeg begynne med rolig løping til våren igjen. Heldige deg som er i løpeform, skulle ønske jeg aldri hadde lagt joggeskoene på hylle :D Har en hemmelig drøm om en halvmaraton i fremtiden men er 37 nå så spørs om det ikke er for sent :) Enig i det du sier m kcal, får vurdere etterhvert, og jeg lå også på 1600 for noen år siden når aktivitetsnivået var høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag

Helgen er unnagjort og det gikk bra. Nøtter ble den store utskeielsen. Jeg har aldri vært glad i nøtter, men det var jo faktisk godt. Og så er det så mange forskjellige typer..uten salt selvsagt.

Det er så bra at dere kommer med så mange gode forslag og råd, jeg tar til meg alt :rolleyes: Jeg har kjøpt meg vekt i helga, så i dag har jeg veid meg. I forrige uke snikveide jeg meg hjemme hos noen, og da var jeg 75 kg, i dag viste vekten 74 kg. Jeg er veldig fornøyd og håper det fortsetter sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyperbola

Så spennende med løping! Jeg forsøkte å gjennopta løpingen i sommer (15 år siden sist) og endte med en kneskade som tok 6-7 å hele. Forsøkte meg på 5k for en uke siden, utrolig deilig følelse, men nå hinker jeg rundt igjen! Har bestemt meg for styrketrening frem til mars for å få opp grunnstyrken etter mange år stillesittende med svangerskap, bekkenløsning og kontorarbeid, og så får jeg begynne med rolig løping til våren igjen. Heldige deg som er i løpeform, skulle ønske jeg aldri hadde lagt joggeskoene på hylle :D/> Har en hemmelig drøm om en halvmaraton i fremtiden men er 37 nå så spørs om det ikke er for sent :)/> Enig i det du sier m kcal, får vurdere etterhvert, og jeg lå også på 1600 for noen år siden når aktivitetsnivået var høyere.

 

Ja, det er kjempeviktig å ta det rolig i starten og å ikke løpe på asfalt før du har bygd opp en grunnstyrke. F.eks. løpe litt i terrenget (myr, sti) og lignende. Det trenger heller ikke å være så langt i starten, kan være 10 min gåing, 5 min jogging og 10 min gåing igjen. Det viktige er å ta det kjemperolig i starten :)

Og det er selvfølgelig ikke for sent for å løpe halvmaraton! Mange kjempegode løpere startet ikke før i 30-40-årsalderen, så det er ikke noen hindring! Det greier du etter hvert hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for sein å begynne med løping, var selv 41 år før jeg løp min første mil sammenhengende.

Det ga mersmak, både når det gjelder mestring og ikke minst motivasjon.

Å forebygge skader ved å trene styrke kjenner jeg blir mer og mer viktig etter som man blir eldre.

Med muskler forbrenner man mer fett, og det er jo det vi vil!! ;)

Ha en fin mandag videre! Har veiedag på onsdag, har klart å "holde" meg unna snikveinger hittil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri for sein å begynne med løping, var selv 41 år før jeg løp min første mil sammenhengende.

Det ga mersmak, både når det gjelder mestring og ikke minst motivasjon.

Å forebygge skader ved å trene styrke kjenner jeg blir mer og mer viktig etter som man blir eldre.

Med muskler forbrenner man mer fett, og det er jo det vi vil!! ;)/>

Ha en fin mandag videre! Har veiedag på onsdag, har klart å "holde" meg unna snikveinger hittil :P/>

 

Inspirerende å lese om deres erfaringer, Nuxilu og Hyperbola! Kanskje det ikke er for sent allikevel... Lykke til med veiedag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirerende å lese om deres erfaringer, Nuxilu og Hyperbola! Kanskje det ikke er for sent allikevel... Lykke til med veiedag :-)

 

Bra jobbet til alle dere, og flinke til dere som klarer å stå i mot fristelser;)))

Jeg har veie dag torsdag og håper at det går rett vei, føler i alle fall selv at jeg er mye mere bevisst. Ligger også på 1600kcal, men må spise litt mer på lange treningsturer.

Ha en god dag og lykke til med å ta de gode valgene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener spinning, styrke og corebar. Synes løping er artig, men har knær som ikke takler det så bra. Var på spinning i morges, så dagens trim er unnagjort :rolleyes:/>

 

Spinning høres så kjekt ut men jeg føler at kroppen rett og slett ikke fungerer godt nok til at jeg tør forsøke det ennå. Men vi får se etterhvert :-) veiedag i dag og jeg har nådd første delmål, 59,5 kilo. Er lettet og glad for at jeg har funnet en måte å gå ned i vekt, faktisk så lettet at før jeg visste ordet så klarte jeg og sluke to store stykker marsipankake i selskap i kveld. Sukk. Satser på å være tilbake i rett spor i morgen. Ha en god kveld alle, her går det i Slankekrigen på Fem såklart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyperbola

Spinning høres så kjekt ut men jeg føler at kroppen rett og slett ikke fungerer godt nok til at jeg tør forsøke det ennå. Men vi får se etterhvert :-) veiedag i dag og jeg har nådd første delmål, 59,5 kilo. Er lettet og glad for at jeg har funnet en måte å gå ned i vekt, faktisk så lettet at før jeg visste ordet så klarte jeg og sluke to store stykker marsipankake i selskap i kveld. Sukk. Satser på å være tilbake i rett spor i morgen. Ha en god kveld alle, her går det i Slankekrigen på Fem såklart ;-)

Så bra :)

Her var det -1,3 kg i dag til 60,1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super nedgang jenter, dere gir motivasjon til videre jobbing! Veiedag i dag her også, -1,3, morro, vet jo at dette virker! Ha en fortsatt lett og fin onsdag :)/>

Superbra altså...

Jeg var ned -2,3kg. Men hadde overspist dagen før jeg veide meg sist, derfor ganske mye. Ml for neste uke er -0,8 kg

Stå på videre, det er motiverende å lese om dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du likte frokosten :)/>

 

Jeg prøver å tenke om ting er verdt det. Er det verdt å spise denne sjokoladen og å ikke få nedgang?

Hvis jeg har lange treningsøkter (feks løper 2 timer) lar jeg meg selv spise det jeg har lyst på, men innenfor kcalmengden jeg har brent. Da er det lov med sjokolade, øl og potetgull :P/>

 

Håper vi blir en gjeng på dette forumet, for jeg trenger ihvertfall litt støtte :)/>

 

Det gjør jeg også etter lange økter, men prøver å være i næringsbalanse og spise underveis, ellers opplever jeg å gå tom og på en skikkelig matsmell etterpå...

Stå på videre. Alt er ikke verdt altså..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Ladies!! :P

 

Så flinke dere har vært!! Det har jo skjedd virkelig mye her mens jeg har vært borte! Godt jobba alle sammen :D Virkelig moro å se at dere er så aktive her inne også :D

 

Jeg må innrømme at jeg ikke har vært spesielt flink mens jeg har vært borte, det sklei helt ut og jeg klarte ikke å hente meg inn igjen... men jeg klarte å gå ca 1times tur hver dag og får i hvertfall se det positive i det....

 

Jeg ble alikevel positivt overraska da jeg gikk på vekta i går. De 700gr jeg hadde lagt på meg sist var borte i og jeg hadde gått ned litt ekstra, totalt 900gr fra forrige veiing! Synes ikke det var så hakkande gale med tanke på alt jeg har stappa i meg :P

 

Nå er det tilbake til gode vaner og sunn mat. Kjenner det skal bli litt godt ;) Desverre har jeg blitt sylta forkjøla, så det ser litt skrallt ut med trening og trilletur de neste dagene.... litt kjipt for jeg kjenner jeg er så motivert for trening om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...