Gå til innhold

6kg som skal av... noen som vil slå følge på veien? :)


Anbefalte innlegg

Gjest hyperbola

Heihei!

Har ikke vært så flinke de siste par dagene, er mye sosialt som skjer denne uka og kombinert med stress på skolen har det ikke blitt så mye trening heller...

Men lurte på om folk ikke vil fortelle litt om seg selv?

Type alder og sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Johoo..ned en kilo denne uka. Jeg er så fornøyd :rolleyes: Denne uka blir ei utfordring, da jeg skal ute å reise. Jeg skal prøve å sette opp en plan.

Jeg kan fortelle litt om meg selv. Jeg er en alenemor til tre barn og er 39 år. Jeg jobber 100% utenfor hjemmet og trives med tilværelsen. Det jeg har som utfordring er at jeg er alt for glad i søtsaker og når jeg spiser, må det bli tomt. Har jeg godterier i huset, spiser jeg det. Derfor er jeg litt stolt over at jeg nå starter min tredje uke uten å ha spist noe godterier. Håper det varer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johoo..ned en kilo denne uka. Jeg er så fornøyd :rolleyes:/> Denne uka blir ei utfordring, da jeg skal ute å reise. Jeg skal prøve å sette opp en plan.

Jeg kan fortelle litt om meg selv. Jeg er en alenemor til tre barn og er 39 år. Jeg jobber 100% utenfor hjemmet og trives med tilværelsen. Det jeg har som utfordring er at jeg er alt for glad i søtsaker og når jeg spiser, må det bli tomt. Har jeg godterier i huset, spiser jeg det. Derfor er jeg litt stolt over at jeg nå starter min tredje uke uten å ha spist noe godterier. Håper det varer ;)/>

 

 

Gratulerer flott jobbet...Jeg har veiing på torsdag og dette gav motivasjon...

Jeg er 38, fra Bergeb, bor i Oslo, er i ett forhold, er sykepleier. Elsker og trene og sykle, men veldig glad i alt søtt og spiser av og til altfor mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, Glee! En hel kilo er kjempe bra! Tenker du klarer deg fint selv om du skal ut å reise. Tror man må godta at alt ikke går like på skinner som til hverdags i sånne perioder, jeg tror nøkkelordet for meg i sånne situasjoner "litt er lov"!

 

Hyperbola, dette går nok bra for deg også. Perioder med stress og mye soslialt vil alltid dukke opp. Du har begynt med gode vaner og du klarer nok å holde på noen av dem til tross for at hverdagen er litt anderledes for deg også om dagen. Jeg merker ihvertfall selv at når gode vaner står i fokus til vanlig er det lettere å begrense "skadeomfanget" når dagene ikke blir helt som de pleier.

 

Jeg er 28år, nybakt mamma og har 2 bonusjenter på 10 og 12. Bor i Bergen og jobber til vanlig som lærer. Jeg er ikke overdrevent glad i å trene, men kjenner at det gjør godt når jeg (i perioder) klarer å gjøre en "vane" av det... :rolleyes: Jeg er tilgjengjeld veldig glad i å gå tur, så mye av permisjonen så langt har gått med til lange trilleturer. Var forresten på tur opp Munkeboten over til Fløien i dag, for dem om er kjent i området. Fin, men sliiiitsom tur med barnevogn! I tillegg var det tidenes ruskevær og super kaldt! Ganske så nydelig å komme seg hjem og varme seg med dusj og kaffe :D Bonusen er jo at jeg fikk hele 5 trimpoeng ut av turen!!

 

En ting jeg sliter litt med er at jeg ikke liker å veie maten jeg spiser når bonusjentene er her... kjenner jeg ikke liker at de ser at jeg har så voldsomt fokus på hvor mye jeg får i meg.... ønsker at fokuset for dem skal være sunn mat, ikke mengden... :unsure: De er hos oss annen hver uke, dermed blir kaloriregnskapet mitt litt skrantent de ukene. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Nå går det endelig riktig vei! 😄 veide meg i dag og nå viste vekta 71,9kg, dvs. ned totalt 1,1kg! Er så god følelse når det endelig går riktig vei, i motsetning til i begynnelsen hvor jeg faktisk gikk opp... Det viser seg jo at jeg klarer å gå ned ved å gå tur, trene litt styrke og være fornuftig (jeg klarer ikke å veie maten til en hver tid...). Ønsker dere alle en strålende fin dag! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! Nå går det endelig riktig vei! 😄 veide meg i dag og nå viste vekta 71,9kg, dvs. ned totalt 1,1kg! Er så god følelse når det endelig går riktig vei, i motsetning til i begynnelsen hvor jeg faktisk gikk opp... Det viser seg jo at jeg klarer å gå ned ved å gå tur, trene litt styrke og være fornuftig (jeg klarer ikke å veie maten til en hver tid...). Ønsker dere alle en strålende fin dag! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Ayra med så flott nedgang, ikke så mye på meg men 200g ned er bedre enn ikke noe. Vi fortsetter godt fokus fremover og inn i helgen. Jeg veier ikke all maten, er vanskelig når jeg er på jobb, så da blir det ofte litt for mye, men jeg tenker jeg har ikke noe dårlig tid. Jeg vil ned og bli der. Noen steg i riktig retning hver uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange flinke damer med flott nedgang!

Gårsdagen var typ dritt dag....spratt opp, klar for veiing, kjente på meg at dette hadde gått veien, både på klær, BH og på et par kommentarer fra en god kollega! Så hadde jeg gått opp.........og nei, det er ikke noe galt med vekta....kjente på motløsheten...men, bestemte meg for " keep calm and carry on..." Fikk konstatert at jeg er i " prematur menopause" i fjor høst, etter en periode hvor kroppen til dels hadde levd sitt eget liv, merker at vekta i perioder svinger mye, måtte veie meg i går kveld, var da 2 kg lettere enn på morgenen....merkelige greier. Litt nedtur i går, ser fremover i dag ;) velger å se på vekta som stillstand. Vi får stå på, etter regn kommer sol :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbjo og nuxilu, stå på!! Det er så herlig at dere kjører på med "stå-på"-vilje selv om vekta ikke viste helt hva dere ønsket. Vi må ta dette et skritt om gangen og da vil resultatet bli det vi ønsker :)

 

Helga nærmer seg og jeg holder på å bli syk igjen.... 😕 Jeg kryper under teppet med en kopp te og krysser fingrene for at dette går over kjapt. Samboeren har nemlig bursdag til helga og jeg har fiksa barnevakt slik at vi endelig kan ha en liten date. Har hatt minimalt med tid til oss i det siste, så jeg har gledet meg lenge til denne lørdagen! Kryss fingrene for at jeg blir frisk kjapt, skjønne damer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet folkens! :-)

Jeg har hatt en ok uke, men tror forrige ukes vekt var litt for lav.

Har ikke fått veid meg på morgenen enda denne uka ford jeg ikke har vært hjemme, så det skal jeg gjøre i morgen. :-)

 

Litt om meg selv; er 22 år og student, er glad i å trene men spiser for ustrukturert og for usunt til tider.

Jeg skal ned til 55 kg som endelig mål, er bare 163 høy så det tror jeg blir passe. Litt usikker på vekta akkurat nå som sagt, men mellom 60 og 62 kg et sted vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du, Hyperbola?

 

Jeg er også bare 1,63, men tror ikke vekta har vist 50-tallet siden jeg gikk på ungdomsskolen...(kanskje ikke da heller?) Jeg vet at jeg burde kanskje vært der, de fleste andre jeg kjenner på samme høyde holder seg under 60kg... men jeg har innsett at det kommer jeg aldri til å klare. Har veid 67kg siden jeg var 18 og trives i grunn der. Burde i følge BMI veid 66kg for å ikke være "overvektig", men vi får se. Jeg føler meg ikke overvektig på 67kg, der trives jeg og jeg vet at jeg klarer å holde meg der uten alt for heftig arbeid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

Jeg er 30 år og bor i Skien (er egentlig fra Mo i Rana). Jeg har dratt på meg 8 gode graviditetskilo og lurer på om jeg kan henge meg på denne tråden selv om dere startet for en stund siden? Kjenner jeg trenger litt motivasjon her jeg går i min egne lille mammaperm-boble ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillfia! Velkommen til oss :) Veldig koselig med flere som vil være med å holde motivasjonen oppe!

 

Så du er hjemme i mammaperm du også?! Så koselig! :D Hvor gammel er nurket ditt? Jenta mi er snart 3mnd, tiden har gått så fort! Jeg er egentlig fra Porsgrunn, så Skien kjenner jeg godt til :) Har du bodd der lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du, Hyperbola?

 

Jeg er også bare 1,63, men tror ikke vekta har vist 50-tallet siden jeg gikk på ungdomsskolen...(kanskje ikke da heller?) Jeg vet at jeg burde kanskje vært der, de fleste andre jeg kjenner på samme høyde holder seg under 60kg... men jeg har innsett at det kommer jeg aldri til å klare. Har veid 67kg siden jeg var 18 og trives i grunn der. Burde i følge BMI veid 66kg for å ikke være "overvektig", men vi får se. Jeg føler meg ikke overvektig på 67kg, der trives jeg og jeg vet at jeg klarer å holde meg der uten alt for heftig arbeid. :)/>

 

Jeg tror det handler veldig om hvor man trives best :-) Jeg føler nå at jeg tåler å ned litt til og at jeg da føler meg bedre med meg selv, så da gjør jeg det:) Men det er veldig individuelt. Jeg synes ikke det handler så mye om BMI og sånn, trivselsvekt er der man trives, det har ikke noe med BMI eller klesstørrelse å gjøre.

Jeg studerer til å bli ingeniør 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, Glee! En hel kilo er kjempe bra! Tenker du klarer deg fint selv om du skal ut å reise. Tror man må godta at alt ikke går like på skinner som til hverdags i sånne perioder, jeg tror nøkkelordet for meg i sånne situasjoner "litt er lov"!

 

Hyperbola, dette går nok bra for deg også. Perioder med stress og mye soslialt vil alltid dukke opp. Du har begynt med gode vaner og du klarer nok å holde på noen av dem til tross for at hverdagen er litt anderledes for deg også om dagen. Jeg merker ihvertfall selv at når gode vaner står i fokus til vanlig er det lettere å begrense "skadeomfanget" når dagene ikke blir helt som de pleier.

 

Jeg er 28år, nybakt mamma og har 2 bonusjenter på 10 og 12. Bor i Bergen og jobber til vanlig som lærer. Jeg er ikke overdrevent glad i å trene, men kjenner at det gjør godt når jeg (i perioder) klarer å gjøre en "vane" av det... :rolleyes:/> Jeg er tilgjengjeld veldig glad i å gå tur, så mye av permisjonen så langt har gått med til lange trilleturer. Var forresten på tur opp Munkeboten over til Fløien i dag, for dem om er kjent i området. Fin, men sliiiitsom tur med barnevogn! I tillegg var det tidenes ruskevær og super kaldt! Ganske så nydelig å komme seg hjem og varme seg med dusj og kaffe :D/> Bonusen er jo at jeg fikk hele 5 trimpoeng ut av turen!!

 

En ting jeg sliter litt med er at jeg ikke liker å veie maten jeg spiser når bonusjentene er her... kjenner jeg ikke liker at de ser at jeg har så voldsomt fokus på hvor mye jeg får i meg.... ønsker at fokuset for dem skal være sunn mat, ikke mengden... :unsure:/> De er hos oss annen hver uke, dermed blir kaloriregnskapet mitt litt skrantent de ukene. Har dere noen gode tips til hvordan jeg kan løse dette?

 

En kommentar til å veie maten; det har jeg sluttet med så mye som mulig. Enten spiser jeg måltider jeg vet sånn ca hvor mye er uten å veie, eller så jobber jeg med å kjenne på metthetsfølelsen og å spise det jeg synes er en fornuftig mengde. Det er ikke helt bra å veie alt man spiser, tross alt. Det tar vekk mye av matgleden. Hvis du synes det er vanskelig går det an å spise ting der du vet hvor mye det er. F.eks. skjær en brødskive så så mange cm og finne ut hvor mye det er. Så gjør du bare det samme når de er der, evt finn ut hvor mye som er i en spiseskje syltetøy, en osteskive osv. Da kan du følge med uten å måtte veie. Til middag kan du feks finne ut hvor mye som er i så så mange ss ris, en kyllingfilet, en laksefilet osv. Da vet du det, og du slipper å stresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag. Nå har jeg vært ute å reist og hatt det kjempe fint. Kostholdsmessig levde jeg etter "litt er lov" som du Ayra skriver. Det fungerte bra, for å ikke unne seg noen utskeielser når man har ferie er kjedelig. Mandag er jo veiedag til meg og det ble 300g opp, det måtte jeg regne med,så det kan jeg godta. Skal ta det igjen denne uken er planen. Håper alle har hatt ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke endte på 61,6 som er +1,5 fra uka før. Nå tror jeg at uka før var veldig lav (var ganske tørst da jeg veide meg) så jeg tror nok at jeg ikke har gått opp 1,5 kg på en uke.

MEN jeg må ta grep, og det har jeg prøvd å gjøre denne uka. Så nå blir det spennende på onsdag...

Håper jeg kan nærme meg 59-tallet igjen snart, var der en tur i høst så dit skal jeg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Hyperbola, det var godt å høre noen andre si det jeg har tenkt så lenge! Har egentlig tenkt at dette med BMI, vekt, størrelse osv er så individuelt, samtidig som jeg har følt meg "lat" som ikke prøver/greier å komme meg "ned der alle andre er"... Takk for at du satte det svart på hvitt for meg :P Takk for tipset med å prøve å finne mål på maten slik at jeg ikke trenger å veie hele tiden. Har prøvd det nå de siste dagene og det går ganske greit! Tror dette blir løsningen for en varig endring for meg. :rolleyes:

 

Det med vekt som "hopper" opp og ned er et velkjent fenomen. Noen ganger når jeg ikke klarer å la være å veie meg et par dager på rad skjønner jeg ikke hvordan jeg kan ha gått ned 1kg den ene dagen for deretter å ha lagt på meg 1,5 dagen etter. Jeg tror du kommer til å få positive resultater på onsdag, Hyperbola :) Krysser fingrene for at det var en "skjev-måling" sist og at du blir mer fornøyd denne gangen. Med 59-tallet i siktet kan du være stolt av deg selv! :)

 

Glee: 300gr er jo egentlig ingen ting etter en ferietur! Et par dager nå med vanlige rutiner er du back on track vettu! Synes du har vært flink jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, Hyperbola, det var godt å høre noen andre si det jeg har tenkt så lenge! Har egentlig tenkt at dette med BMI, vekt, størrelse osv er så individuelt, samtidig som jeg har følt meg "lat" som ikke prøver/greier å komme meg "ned der alle andre er"... Takk for at du satte det svart på hvitt for meg :P/> Takk for tipset med å prøve å finne mål på maten slik at jeg ikke trenger å veie hele tiden. Har prøvd det nå de siste dagene og det går ganske greit! Tror dette blir løsningen for en varig endring for meg. :rolleyes:/>

 

 

 

Det er veldig bra at du tenker sånn!

Det er altfor mye fokus på å være syltynn, det jeg tenker er at man må finne en vekt man trives med og som lar det man ønsker å gjøre ikke være avhengig av kroppen. (F.eks. om man har lyst til å jogge en tur, at man faktisk er i stand til det, eller dra på fjelltur eller hva som helst). Med andre ord en kropp og en form som gjør en fri og ikke begrenser :-)

Jeg synes du er kjempefornuftig som tenker som du gjør, og poenget er at du skal ha det bra, ikke hva andre gjør. Jeg heier på deg, skulle ønske flere tenkte sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Det er så godt å være flere om de samme tankene, kanskje vi klarer å endre verden til slutt?! :P *knis* Det viktigste er jo som du sier å ha en kropp og form som er fri og ikke begrenser! Veldig godt sagt! Hvordan gikk det forresten med veiingen din i dag? Ble resultatet det du håpet på?

 

Jeg er bare nødt til å skryte litt av meg selv. (Er det ikke derfor vi er her? For å dele både oppturer og nedturer?! :rolleyes: ) Jeg var på treningssenterert i går og løp blandt annet på mølla. Og gjett hva!? Jeg klarte hele 20min i strekk. Det har jeg ALDRI klart før! Er fullstendig klar over at dette ikke er mye i jogge-verden, men jeg er litt stolt likevel :lol: Jeg er altså i bedre form nå enn jeg var før jeg ble gravid. Man skal ikke undervurdere det å gå med barnevogn i oppoverbakker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)/> Det er så godt å være flere om de samme tankene, kanskje vi klarer å endre verden til slutt?! :P/> *knis* Det viktigste er jo som du sier å ha en kropp og form som er fri og ikke begrenser! Veldig godt sagt! Hvordan gikk det forresten med veiingen din i dag? Ble resultatet det du håpet på?

 

Jeg er bare nødt til å skryte litt av meg selv. (Er det ikke derfor vi er her? For å dele både oppturer og nedturer?! :rolleyes:/> ) Jeg var på treningssenterert i går og løp blandt annet på mølla. Og gjett hva!? Jeg klarte hele 20min i strekk. Det har jeg ALDRI klart før! Er fullstendig klar over at dette ikke er mye i jogge-verden, men jeg er litt stolt likevel :lol:/> Jeg er altså i bedre form nå enn jeg var før jeg ble gravid. Man skal ikke undervurdere det å gå med barnevogn i oppoverbakker :P/>

 

Bra jobbet ayra, dette er jo en liten seier i seg selv. Jeg gikk ned 200g 63,1, nå...Alt er ok så lenge det går den veien, men hatt noen dager med litt mer mat enn det jeg strengt tatt burde. Men tenker langsikt og da er det ok at det tar tid.

Ha en deilig dag.

Ellers: Veiing av mat gjør jeg ikke. Prøver å spise mer fritt og at sultfølelsen skal få lov å bestemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)/> Det er så godt å være flere om de samme tankene, kanskje vi klarer å endre verden til slutt?! :P/> *knis* Det viktigste er jo som du sier å ha en kropp og form som er fri og ikke begrenser! Veldig godt sagt! Hvordan gikk det forresten med veiingen din i dag? Ble resultatet det du håpet på?

 

Jeg er bare nødt til å skryte litt av meg selv. (Er det ikke derfor vi er her? For å dele både oppturer og nedturer?! :rolleyes:/> ) Jeg var på treningssenterert i går og løp blandt annet på mølla. Og gjett hva!? Jeg klarte hele 20min i strekk. Det har jeg ALDRI klart før! Er fullstendig klar over at dette ikke er mye i jogge-verden, men jeg er litt stolt likevel :lol:/> Jeg er altså i bedre form nå enn jeg var før jeg ble gravid. Man skal ikke undervurdere det å gå med barnevogn i oppoverbakker :P/>

 

Det er utrolig deilig å komme dit at man kan løpe så lenge uten å stoppe :D Bra jobba!

Hvis du kommer opp på sånn 40 min vil du kunne løpe så lenge du vil omtrent bare ved å sette ned farta :)

Å gå i oppoverbakke er kjempegod trening!! Ikke rart du blir sprek :)

Jeg ble -0,8 til 60,8, så fornøyd med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har dere plass til en til her?

 

Er 31 år og hadde startvekt forrige uke på 68,3 kg. Har hittil gått ned èn kg, og er så langt veldig fornøyd med opplegget, har gått på GR før og vet at det funker. Har nettopp bytta jobb og flytta til Oslo, og da kom det sigende på noen kilo ekstra ja.. Så tok fatt i meg selv og kjøpte badevekt og matvekt :-) er bare 1,62 høy, så håper å ende opp på ca 57 kg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har dere plass til en til her?

 

Er 31 år og hadde startvekt forrige uke på 68,3 kg. Har hittil gått ned èn kg, og er så langt veldig fornøyd med opplegget, har gått på GR før og vet at det funker. Har nettopp bytta jobb og flytta til Oslo, og da kom det sigende på noen kilo ekstra ja.. Så tok fatt i meg selv og kjøpte badevekt og matvekt :-) er bare 1,62 høy, så håper å ende opp på ca 57 kg til sommeren!

 

Velkommen hit :D

Hva jobber du med? Evt hvilken bransje? :) Nysgjerrig, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...