Gå til innhold

6kg som skal av... noen som vil slå følge på veien? :)


Anbefalte innlegg

Velkommen hit :D/>

Hva jobber du med? Evt hvilken bransje? :)/> Nysgjerrig, hehe :)/>

 

Hei igjen!

 

Jeg jobber nå på en diagnostisk lab i Oslo, etter å ha vært i en mer praktisk jobb oppe i Nord. Blir stresset av nye situasjoner, og skjønte etter hvert at jeg døyvet det ned med mat. Satt i lunsjen for et par uker siden og tenkte "har jeg spist alt dette?!", hehe. Trener styrke og kondis tre ganger i uka, og brukte det som unnskyldning til å fråtse i hva jeg ville når jeg hadde utført en god treningsøkt. Det hele endte opp med at jeg trente hardt nesten hver dag (tunge kondisøkter de dagene jeg ikke trente styrke) og hadde konstant vondt i kroppen mens jeg bare ble tyngre! Nå ligger jeg på tre økter i studio og går turer på 1+ time de andre dagene, og det funker bra så langt!

Min veiedag er onsdag, og bra er det. Var på julebord i går og det ble mye god drikke og mat.. fikk danset av meg en del da :-)

 

Hva slags treningsrutiner har dere da? Jeg kjenner det blir litt ensformig for meg innimellom, så tar imot tips med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen!

 

Jeg jobber nå på en diagnostisk lab i Oslo, etter å ha vært i en mer praktisk jobb oppe i Nord. Blir stresset av nye situasjoner, og skjønte etter hvert at jeg døyvet det ned med mat. Satt i lunsjen for et par uker siden og tenkte "har jeg spist alt dette?!", hehe. Trener styrke og kondis tre ganger i uka, og brukte det som unnskyldning til å fråtse i hva jeg ville når jeg hadde utført en god treningsøkt. Det hele endte opp med at jeg trente hardt nesten hver dag (tunge kondisøkter de dagene jeg ikke trente styrke) og hadde konstant vondt i kroppen mens jeg bare ble tyngre! Nå ligger jeg på tre økter i studio og går turer på 1+ time de andre dagene, og det funker bra så langt!

Min veiedag er onsdag, og bra er det. Var på julebord i går og det ble mye god drikke og mat.. fikk danset av meg en del da :-)

 

Hva slags treningsrutiner har dere da? Jeg kjenner det blir litt ensformig for meg innimellom, så tar imot tips med takk!

 

 

Må bare si at dette innlegget kjente jeg meg igjen i. Veldig åpent og ærlig. Har det egentlig slik i dag. Noen ganger klarer jeg å bryte mønsteret, men det trene hardt for å liksom ha noe å spise på kjenner jeg meg igjen i. Istedenfor å de på treningsfremgang blir jeg opptatt av pulsklokka. Har trent aktiv sykling i mange år, men i vår og høst mistet jeg helt motivasjonen og følte meg sliten og atter sliten.

Nå trener jeg mindre stort sett hver dag, men prøver kjenne etter om dette er noe jeg må eller vil. Maten går opp og ned, men føler at jeg må være meget bevisst.

I går var ikke noen god mat dag, trente hardt, ventet med å spise, jobbet nattevakt og endte med altfor mye "feil"mat.

Jeg løper stort sett nå og trener styrke, men øktene er ofte ikke lengre enn 30-60min og det er ok akkurat nå. Orker heller ikke å være så sliten. Jobber som sykepleier og har veie dag på torsdagene.

Fint å lese innlegget ditt,ønsker deg gode dager frem til veieing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for svar :)/>

Kjenner meg godt igjen i nattevaktsulten, har jobbet natt selv, og det er ikke lett å holde på matrutinene når det blir for mye nattevåk. Men du har vært flink å trene selv om du skulle på natt, det er ikke dårlig!

 

Har hatt ei variabel helg selv, tok fatt og dro på trening i dag, det var herlig!!

Det hjelper å registrere maten her inne ser jeg, ikke så lett å lure i seg noe usunt da, eller å overspise. Og selv om jeg trener en del blir jeg god og mett på kaloriene jeg skal ha. Det jeg overspiste før var nok trøstespising og stresspising, og det føles godt å ha kontroll ved hjelp av matregistreringen, kommer til å bruke den flittig!!

 

Er på meny 2, og ligger på 15 treningspoeng i uka. Men ble litt skuffa i dag, trodde frimerker skulle være noe jeg kunne spise utenom de kaloriene jeg skal holde meg til.. så om jeg hadde hatt superappen med kostholdsscore på tror jeg jeg hadde strøket i dag.. 1600 kalorier med stor andel nei-mat og null grønnsaker, :P/> Holdt meg heldigvis innenfor kalorigrensa da :P/>

Godt at det er en ny dag i morgen, skal bli godt med hverdag og rutiner, lettere å følge planen da. Dessuten veiedag onsdag morgen, det gir skjerpings på mandag og tirsdag!

 

Ønsker alle en fin søndagskveld, håper dere har hatt ei trivelig helg :)/>

 

R2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg i dag. Vekta viste 1,1 kg ned :rolleyes: Fornøyd ja, spesielt etter en hard helg, med en enorm godterilyst. Mannen min har måttet gjemt alt som var i skapene, slik at jeg ikke skulle "falle i bøtta". Han vet nemlig hvilket humør jeg blir når jeg er ferdig med snopet. Er veldig takknemlig nå da. Jeg dro på spinning etter jeg hadde veid meg i dag og da jeg stilte meg på vekta etterpå viste den to kilo mindre. Jeg svettet en del, så det viser litt hvor mye veske man mister når man trener. Viktig å fylle på med vann etter en slik økt.

Jeg er enig med deg R2-D2 angående hverdag og rutiner. Alt er enklere kostholdsmessig da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen R2D2! Alltid koselig med flere som vil være med på veien! Jeg tror vi er flere som kjenner oss igjen på dette med stress-spising, jeg er i hvertfall sånn selv... Men jeg synes du er flink som klarer å tenke så konstruktivt rundt problemet og jeg er sikker på at du klarer å ta tak i det å få gjort noe med det.

 

Godt jobba, Glee! Det er jammen ikke lett å holde seg i skinnet når snopbehovet melder seg og det finnes i huset. Godt du har en mann som vet hvordan han kan hjelpe deg der! :)

 

Jeg har i dag måtte gå noen runder med meg selv og jeg ser at jeg så langt ikke har klart det jeg vil med GR....har kun gått ned ca 1kg totalt på en måneds tid. Jeg vet at jeg har latt meg selv sluntre unna med en tanke om at det sikkert går bra å spise litt snop her og god mat der.... Jeg har visst lagt igjen motivasjonen jeg hadde i begynnelsen et eller annet sted på veien.... :unsure:

 

Jeg klarer visst ikke å tenke sundt og ta gode valg :( Jeg ønsker egentlig ikke å veie maten (slik vi har snakket om før), men jeg ser at jeg ikke klarer å holde meg i skinnet hvis jeg ikke gjør det. Føler jeg har et alt for stort fokus på mat og kalorier, kjenner at jeg blir litt sliten og litt skremt av hvor mye jeg henger meg opp i det.

 

Kjenner akkurat nå at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal gripe ann veien videre.... eller, det er feil... jeg vet jo hva jeg må gjøre, det ser jeg jo ut i fra det jeg har skrevet.... men motivsjonen er ikke der lengre, og jeg vet ikke hvor den har blitt av...*Sukk* :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ayra,

 

Jeg føler virkelig med deg, har slike dager selv der motivasjonen bare er på bånn og jeg bare vil gi f** i å gå på trening og spise hva jeg enn vil.. Og her på GR synes jeg også at det er veldig stort fokus på kalorier og telling, og jeg synes IKKE det er noe særlig å veie og rapportere alt jeg spiser..

 

Men jeg vet at dette funker. Det er dager hvor det er kjipern som bare det å være på slankern, men GR funker. Og det er helt lov å gå på en smell og føle seg motløs innimellom, bare man ikke mister motet helt. Tenk på hva du tenkte da du ville begynne å gå ned i vekt, er de tankene like viktige for deg nå? Og en kilo på en måned er en kilo mindre på deg enn for en måned siden. Og dette har du klart mens du har spist snop her og god mat der! Klart du klarer å ta sunne valg, men det er ofte ikke det valget som frister mest der og da, men som lar en sitte igjen med dårlig samvittighet etterpå.

 

Jeg var i barnedåp for et par uker siden og skulle bare spise ett stykke kake.. Jadda, det ble nok betraktelig mer enn ett, og samvittigheten svart etterpå. Prøver å tenke at de valg jeg tar her og nå er de som virker inn på fremtida. Spiser jeg ikke den sjokoladen nå, slipper jeg dårlig samvittighet i kveld, og kan kose meg med sjokoladen når jeg skal gå løs ¨på frimerkene f.eks.

 

Og du sier jo at du vet hva du skal gjøre, så om du vil det nok, så klarer du det, det er jeg sikker på! Jeg synes dette GR-opplegget er skikkelig vanskelig og rett og slett gørr innimellom. Men jeg synes det er verdt det når jeg på de bedre dagene føler meg sunn, slankere og frisk! Jeg har gått på, og kommer til å gå på mange smeller. Og det er ikke det å bli slått ned, det er om man reiser seg igjen. Det kan du!

 

Håper det går bedre med deg i dag uansett hva du bestemmer deg for :-)

 

Jeg har veiedag i morgen og gruer. Har vært ok flink denne uka, men kjenner på kroppen at det nærmer seg rød uke. Og med det masse vann i kroppen. Og trøtt som fy. Og konstant lyst på noe godt. Digg å være kvinne, hæ?! :lol:

 

Ha en trivelig kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ayra,

 

Jeg føler virkelig med deg, har slike dager selv der motivasjonen bare er på bånn og jeg bare vil gi f** i å gå på trening og spise hva jeg enn vil.. Og her på GR synes jeg også at det er veldig stort fokus på kalorier og telling, og jeg synes IKKE det er noe særlig å veie og rapportere alt jeg spiser..

 

Men jeg vet at dette funker. Det er dager hvor det er kjipern som bare det å være på slankern, men GR funker. Og det er helt lov å gå på en smell og føle seg motløs innimellom, bare man ikke mister motet helt. Tenk på hva du tenkte da du ville begynne å gå ned i vekt, er de tankene like viktige for deg nå? Og en kilo på en måned er en kilo mindre på deg enn for en måned siden. Og dette har du klart mens du har spist snop her og god mat der! Klart du klarer å ta sunne valg, men det er ofte ikke det valget som frister mest der og da, men som lar en sitte igjen med dårlig samvittighet etterpå.

 

Jeg var i barnedåp for et par uker siden og skulle bare spise ett stykke kake.. Jadda, det ble nok betraktelig mer enn ett, og samvittigheten svart etterpå. Prøver å tenke at de valg jeg tar her og nå er de som virker inn på fremtida. Spiser jeg ikke den sjokoladen nå, slipper jeg dårlig samvittighet i kveld, og kan kose meg med sjokoladen når jeg skal gå løs ¨på frimerkene f.eks.

 

Og du sier jo at du vet hva du skal gjøre, så om du vil det nok, så klarer du det, det er jeg sikker på! Jeg synes dette GR-opplegget er skikkelig vanskelig og rett og slett gørr innimellom. Men jeg synes det er verdt det når jeg på de bedre dagene føler meg sunn, slankere og frisk! Jeg har gått på, og kommer til å gå på mange smeller. Og det er ikke det å bli slått ned, det er om man reiser seg igjen. Det kan du!

 

Håper det går bedre med deg i dag uansett hva du bestemmer deg for :-)

 

Jeg har veiedag i morgen og gruer. Har vært ok flink denne uka, men kjenner på kroppen at det nærmer seg rød uke. Og med det masse vann i kroppen. Og trøtt som fy. Og konstant lyst på noe godt. Digg å være kvinne, hæ?! :lol:/>

 

Ha en trivelig kveld!

 

Du må fortelle hvordan det gikk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hvordan det gikk :-)

 

Det gikk helt greit, har gått ned 0,2 kg! Er veldig glad for at vekta ikke sto stille eller hadde gått opp :-) Hadde håpet å se 66-tallet denne uka (nå veier jeg 67,1) meen det får bli neste ukes mål. minus 0,5 cm på livvidde og - 1 cm på hofta hjelper jo litt på motivasjonen også :) Bare å kjøre på videre, jeg har et skjørt jeg skal inn i til jul!

 

Men er helt avgåen av søtsug.. har dere noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, R2-D2! Det du skrev gikk rett hjem hos meg, det var det jeg trengte å høre :)

 

Jeg leste svaret ditt og da jeg så du nevnte rød uke på slutten der falt noen brikker på plass. Jeg blir alltid litt uttafor og "deppa" når jeg er premenstruell, men fordi jeg fødte for ikke så lenge siden var det ikke i mine tanker at jeg kanskje kunne være det....men det var jeg altså :lol:

 

Jeg er fortsatt ikke fornøyd med min egen innsats i forhold til vektnedgang, men jeg har tenkt litt mer og jeg innser jo at hvis jeg ikke tar tak (nok en gang), vil det jo ikke skje noen endring på vekta. Det er bare jeg som kan gjøre noe med det. Jeg har ikke helt klart for meg hvorda jeg vil ta fatt på veien videre, men etter å ha lest svaret ditt, R2-D2, har jeg kommet fram til følgende:

 

1. Jeg skal fortsette å jobbe med å få vekta dit jeg vil ha den. Jeg har klart å gå ned litt, jeg klarer resten også hvis jeg smører meg med tålmodighet.

2. Jeg skal gjevnlig bruke målebånd i tillegg til vekta (takk for tipset forresten!!) for det viser seg at jeg har krympet 5cm i livet og 1cm rundt rumpa siden oppstart!! Dette fikk motivasjonen tilbake på plass, til tross for at vekta ikke viser det jeg ønsker!

 

Jeg synes du, R2-D2, har gjort en fin jobb med nedgangen din, jeg. Jeg vet med meg selv at jeg ofte heller går opp enn ned rett før rød uke. Du har jo gått ned 200gr til tross for "tante rød" :D

 

Når det gjelder søtsug sliter jeg også med dette og jeg synes det er svææært lite som hjelper. Det å pusse tenner, drikke vann osv fungerer ikke på meg i hvertfall. Hvis jeg MÅ ha noe å putte i munnen, har youghurten yoplait(?) dobbel 0% med jordbær/bringebær fungert til en viss grad. Er det helt krise har jeg faktisk tatt meg en rute med feias permiumssjokolade, 70% eller den med karamell.... dette er såpass søtt at jeg ofte klarer å få søtsuget under kontroll med kun en rute.

 

Har dere andre noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, R2-D2! Det du skrev gikk rett hjem hos meg, det var det jeg trengte å høre :)/>

 

Jeg leste svaret ditt og da jeg så du nevnte rød uke på slutten der falt noen brikker på plass. Jeg blir alltid litt uttafor og "deppa" når jeg er premenstruell, men fordi jeg fødte for ikke så lenge siden var det ikke i mine tanker at jeg kanskje kunne være det....men det var jeg altså :lol:/>

 

Jeg er fortsatt ikke fornøyd med min egen innsats i forhold til vektnedgang, men jeg har tenkt litt mer og jeg innser jo at hvis jeg ikke tar tak (nok en gang), vil det jo ikke skje noen endring på vekta. Det er bare jeg som kan gjøre noe med det. Jeg har ikke helt klart for meg hvorda jeg vil ta fatt på veien videre, men etter å ha lest svaret ditt, R2-D2, har jeg kommet fram til følgende:

 

1. Jeg skal fortsette å jobbe med å få vekta dit jeg vil ha den. Jeg har klart å gå ned litt, jeg klarer resten også hvis jeg smører meg med tålmodighet.

2. Jeg skal gjevnlig bruke målebånd i tillegg til vekta (takk for tipset forresten!!) for det viser seg at jeg har krympet 5cm i livet og 1cm rundt rumpa siden oppstart!! Dette fikk motivasjonen tilbake på plass, til tross for at vekta ikke viser det jeg ønsker!

 

Jeg synes du, R2-D2, har gjort en fin jobb med nedgangen din, jeg. Jeg vet med meg selv at jeg ofte heller går opp enn ned rett før rød uke. Du har jo gått ned 200gr til tross for "tante rød" :D/>

 

Når det gjelder søtsug sliter jeg også med dette og jeg synes det er svææært lite som hjelper. Det å pusse tenner, drikke vann osv fungerer ikke på meg i hvertfall. Hvis jeg MÅ ha noe å putte i munnen, har youghurten yoplait(?) dobbel 0% med jordbær/bringebær fungert til en viss grad. Er det helt krise har jeg faktisk tatt meg en rute med feias permiumssjokolade, 70% eller den med karamell.... dette er såpass søtt at jeg ofte klarer å få søtsuget under kontroll med kun en rute.

 

Har dere andre noen tips? :)/>

 

Hei igjen!

 

Jeg ble veldig glad av å lese svaret ditt, Ayra! godt å høre at du har funnet spiriten igjen :-) Og ikke verst i centimeternedgang, det er jo masse og merkes sikkert på klærne, det føles alltid godt!! Og ja, rød uke kan sabotere masse, hvertfall for meg :D

 

Nå er det søndag og oppsummering av uka blir vel ok+. Har ikke vært flink nok til å få i meg nok grønnsaker, og er ikke stor fan av melk, men kaloriene har vært på plass omtrent hele tiden, og har 16,7 trimpoeng. I går spiste jeg masse sjokolademousse.. Men på lørdag synes litt skal være lov. Kunne begrenset meg, kom på 2000 kcal den dagen. I dag har jeg sovet lenge og ikke rukket å spise mer enn ca 1000 kcal, og jeg gidder ikke sitte og stappe i meg på kvelden når jeg ikke er sulten!

 

Har funnet en god kvelds mot søtsug (det er verst for meg på kveldene): knekkebrød med mager cottage cheese, lett eplesyltetøy og kanel på toppen. Og en kopp med regia lettkakao til. mm! Skal kjøpe noen av de yoghurtene du snakket om, er glad i det og da får jeg opp melkepoengene i samme sleng, takk for tipset!

 

Neste ukes mål blir å få krysset av flest mulig bokser på kosthold. Håper virkelig å nå delmål 65 kg til jul! Tør ikke tenke på jula enda, men må legge en slagplan for den også etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Veidag for meg i dag...ned 200 g. Jeg synes det går sakte å gå ned noen kilo. Denne uka har jeg stått på ekstra, for at jeg ville gå ned mer, men det gikk ikke. Denne uka skal jeg gjøre som tidligere..ikke stresse med at jeg må gå ned. :blink:/>/>

 

Det er jeg helt enig med deg i, Glee!!

Jeg veide meg i morges, og har gått ned 100 gram. Ei uke med trim og telling, og jeg gikk ned 100 g!?

Nå skal det sies at den røde uken ikke har kommet enda, men er ganske skuffet jeg òg, og hadde mest lyst å slenge vekta i veggen og LØPE (ikke trimjogge nei) ned til butikken og kjøpe sjokolade, for dette virker håpløst.

 

MEN som jeg selv har sagt (jeje) så vet jeg at dette virker og det kanskje bare platå (litt tidlig for det da, har bare holdt på i 3 uker). Eller hormonelle greier siden kroppen tydeligvis har problemer med å fatte hva jeg prøver på :P/>

 

Et slag i trynet, men jeg gir meg ikke! 67,0! jeg som så gjerne ville se 66-tallet i dag :(/>

 

Nei, opp med hue nå. Har uforståelig nok mistet en hel cm av midja, får tenke på det mens jeg knasker knekkebrød ;)/>

 

Håper dere andre har hatt en bedre veiedag enn meg! (Glee, du har tatt av dobbelt så masse som meg ;)/> )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går og det gikk helt feil. Jeg vet hvorfor, suget for noe godt kom iveien. Ganske irritert på meg selv for nå greier jeg ikke å komme inn i den gode tankegangen igjen :angry: Lysten til å bli slank er veldig sterk, men hodet er ikke med på det. Slik er det hver gang jeg prøver å gå ned. Det kommer til et punkt der hodet gir opp..men jeg vil ikke. Tar gjerne imot noen råd for å komme ut av denne onde sirkelen. Håper det går over fort. Sutre innlegg, men slik er det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går og det gikk helt feil. Jeg vet hvorfor, suget for noe godt kom iveien. Ganske irritert på meg selv for nå greier jeg ikke å komme inn i den gode tankegangen igjen :angry:/> Lysten til å bli slank er veldig sterk, men hodet er ikke med på det. Slik er det hver gang jeg prøver å gå ned. Det kommer til et punkt der hodet gir opp..men jeg vil ikke. Tar gjerne imot noen råd for å komme ut av denne onde sirkelen. Håper det går over fort. Sutre innlegg, men slik er det nå.

 

Håper det går bedre med tankene i dag! Det er ikke lett nå i førjulstida å holde fokuset på plass. Om du ikke vil gi opp, så vet du jo akkurat hva som skal til. Og alle har slike perioder, jeg sleit skikkelig i forrige uke, men det er jo slik at man kan ikke lure seg unna vekttallet på veiedagen.. Nå er det jo snart jul, og jeg skal ha noen dager fri da hvor jeg ikke tenker over hva jeg putter i munnen. Det gjør det lettere å holde fokuset nå, når jeg vet at jeg skal unne meg noe om ikke så lenge. Og fristelsene er mange!! pauserommet på jobb er fullt av godsaker, men jeg har sagt til kolleger at jeg er på godtestopp frem til jul, og da respekeres det. Pluss at det blir vanskeligere for meg å falle for fristelsen fremfor dem ;) Hva med å sette seg et delmål nå, med en skikkelig gulrot på slutten av veien? Det funker i alle fall for meg!

Skal kjøpe meg den genseren jeg har hatt skikkelig lyst på lenge når jeg er nede på 65 :-) Hadde veiedag på onsdag, og vekta viste 0,5 kg mindre enn sist uke, endelig på 66-tallet!! Og det føles godt når man spiser sunt og trener, det er du verdt :-) Kanskje bare fokusere på det en stund og ikke så mye på vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag. Jeg veier meg ikke i dag, da jeg har skeiet ut skikkelig i en og en halv uke. Nå er jeg klar igjen til å holde meg unna snop og potetgull. Jeg kan ikke ta litt av det-jeg må spise til det er tomt.

Jeg har ikke tenkt å gi opp og det å sette seg små delmål tror jeg at jeg vil prøve R2-D2. Jeg skal tenke ut en fin belønning :rolleyes: Ha en fin dag <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag. Jeg veier meg ikke i dag, da jeg har skeiet ut skikkelig i en og en halv uke. Nå er jeg klar igjen til å holde meg unna snop og potetgull. Jeg kan ikke ta litt av det-jeg må spise til det er tomt.

Jeg har ikke tenkt å gi opp og det å sette seg små delmål tror jeg at jeg vil prøve R2-D2. Jeg skal tenke ut en fin belønning :rolleyes: Ha en fin dag <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Jeg har vært superflink altså. I morges viste vekta først 55 kg, trodde ikke på det så gikk på den en gang til.. Da var jeg 49 kg! snakk om ekspresskur!

Ønsker meg med andre ord ny vekt i julegave, og dere alle en riktig trivelig julehøytid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som går ned så fort..hihi. Kan være ei fin investering med ny vekt ja.

Jeg gikk på vekta i dag etter å ikke tore forrige mandag.I dag hadde jeg heldigvis greid å gått ned igjen..jippi. 1 kilo ned siden sist. Dette er en god start på julen. Fra og med i dag er det juleferie, så da er målet å takke høflig nei til noe av de gode kakene og goderiet. Jeg vet det blir vanskelig, men jeg skal prøve.

Ha ei fin og koselig jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var julen ferdig og jeg er tilbake til Grete Roede. Har gått opp litt, men mindre enn forventet. Det har vært en motivasjon å titte innom på forumet av og til i jula. Det er så kjedelig å gå opp når man har jobbet så hardt for å gå ned noen kilo i flere måneder. Nå er målet å spise sunt, bare vi blir kvitt allt det gode pålegget i kjøleskapet. Trening 3 ganger i uka, snop bare på lørdager, en middagsporsjon og drikke mye vann. Jeg sliter virkelig med å få i meg nok vann om dagen, så der må jeg skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt ensomt på dette forumet. Jeg kommer til å skrive litt om hvordan det går, så bare fortsett å skrive dere og :rolleyes: Jeg har startet året med spinning økter, det er god trening der svetten siler. Det er fullt fokus på å gå ned 5 kilo i løpet av de første månedene. mitt første delmål var 70 kilo da jeg startet i oktober. Det håper jeg at jeg når på neste veiedag som er mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt ensomt på dette forumet. Jeg kommer til å skrive litt om hvordan det går, så bare fortsett å skrive dere og :rolleyes:/> Jeg har startet året med spinning økter, det er god trening der svetten siler. Det er fullt fokus på å gå ned 5 kilo i løpet av de første månedene. mitt første delmål var 70 kilo da jeg startet i oktober. Det håper jeg at jeg når på neste veiedag som er mandag.

 

Jeg er her! trodde forumet var forlatt :P har hatt en hard julefeiring, men nå er det rutiner, sunn mat og trening igjen. Neste veiing blir på onsdag. Det grues, men kommer ikke videre uten et tall å forholde meg til <_< Ønsker deg en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Så bra at jeg ikke ble helt alene på forumet. Jeg skriver ikke ofte, men det er greit å ha en plass å skrive på. Jeg er fornøyd med vekta i dag. Har gått ned 1,5 kilo :rolleyes: Nå er jeg o,5 kilo fra 1.delmål. Har enda ikke kommet på ei belønning til meg selv. Men belønning det skal jeg ha! Ha en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Så bra at jeg ikke ble helt alene på forumet. Jeg skriver ikke ofte, men det er greit å ha en plass å skrive på. Jeg er fornøyd med vekta i dag. Har gått ned 1,5 kilo :rolleyes:/> Nå er jeg o,5 kilo fra 1.delmål. Har enda ikke kommet på ei belønning til meg selv. Men belønning det skal jeg ha! Ha en fin mandag

 

Gratulerer så masse med fin nedgang!! kjempebra jobba :) Da gjenstår det bare å pønske ut en flott belønning til seg selv, herlig!

 

Jeg skal veie meg første gang etter jul på onsdag.. det grues! Men har kommet godt inn i rutinene egentlig, så det burde ikke bli for sjokkerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der viste vekta -0,1.. Jeg er bare sjeleglad for at jeg ikke har gått opp alt jeg gikk ned før jul!! Dette var en god start synes jeg. Håper å se 65-tallet i neste uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...