Gå til innhold

ammer og vil gå ned i vekt..


Gjest HÃ¥pefull
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefull

Hei alle sammen,

 

jeg har en sønn som ble født 25.mai, dvs han blir seks måneder i november. Jeg vil så gjerne gå ned i vekt og det hadde vært så fint å gjøre det sammen med noen som er i samme situasjon som meg. Heldigvis har jeg mammaperm slik at jeg får tid til å lage ordentlig mat og føre matdagbok!

Så jeg tenker det er nå jeg virkelig har muligheten å ta det seriøst. Ikke at jeg er useriøs med det ellers, men jeg kjenner meg selv...er jeg på jobb og har mye å gjøre slurver jeg og spiser dårligere (rett og slett latskap). Men jeg håper at denne gangen skal jeg få det til! :)/>

 

Har selvagt prøvd (og har klart det) maaaange ganger å slanke meg...("på mandag starter jeg", en siste utskeielse før det starter osv osv) :rolleyes:/> I 2004 var jeg på grete roede kurs og gikk skikkelig ned i vekt! Jeg var super disiplinert der og da og veide alt på grammet. Gjorde også holde-vekten-kurs et helt år og var flink helt til 2008.. Gikk opp alt i vekt igjen og ennå mer, og ennå mer gjennom svangerskapet... :mellow:/> Tja, og det er kun pga latskap og fordi jeg er en sjokoladeslave....Men: nå har jeg jo den beste motivasjonen, sønnen min! Jeg vil jo være frisk og rask for han, og ikke spise meg syk!

 

Jeg er 36 år, og burde/skulle/ville slanke meg 30 kg...vil gå ned sånn 300-500 g i uka, det skal gå sakte! Jeg har gått ned fort og mye før og det har aldri funka i lengden, og så er jeg lei av å sulte. Det har jeg ikke lyst til, og med amming går det jo ikke uansett.

 

Hadde gledet meg om noen har lyst å være med - enten her på forumet eller gjerne også per mail :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pæreform

Hei! :)

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Meldte meg inn i kveld og har en datter født i midten av juni. Nå vil jeg gå ned 19-20 kg, men fullammer fortsatt. Vil ikke risikere å miste melk, men samtidig hadde det vært fantastisk å gå ned til målet til sommeren.

 

Jeg trenger en motivasjonspartner for å holde motivasjonen oppe ettersom jeg aldri har lyktes med slankekur (mest fordi jeg har mistet motet etter kort tid..)

 

Du har kommet litt i gang du nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)/>

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Meldte meg inn i kveld og har en datter født i midten av juni. Nå vil jeg gå ned 19-20 kg, men fullammer fortsatt. Vil ikke risikere å miste melk, men samtidig hadde det vært fantastisk å gå ned til målet til sommeren.

 

Jeg trenger en motivasjonspartner for å holde motivasjonen oppe ettersom jeg aldri har lyktes med slankekur (mest fordi jeg har mistet motet etter kort tid..)

 

Du har kommet litt i gang du nå? :)/>

 

 

 

 

Hei!

 

Har skrevet en PM til deg :) Har kommet godt i gang, startet forrige søndag. Håper vi kan motivere hverandre, jeg mister også ofte motet (eller lysten :rolleyes: ) etter kort tid...

 

Men denne gangen kan det jo bli annerledes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på for motivasjonen skyld!! Jeg er 34 år, tvillinger på 3 måneder som jeg fullammer (for det meste) + en toåring. Pga ammingen skal jeg jo ikke gå ned for fort, men litt er jo greit. Jeg ønsker i hvertfall 10 kg ned til sommeren 2014. Og på sikt ned ytterligere 5-10 kg, men må jo være realistisk :)

 

Har nå hatt full stopp av godteri/bakst/søtsaker/chips etc. i snart 1 mnd. Det funker ganske bra. Gikk ned 2-3 kg første uka, men så har det sagt stopp. Begynte også å registrere maten på shapeup, men det ble for slitsomt (for dårlig app). Blir lite trening, kun noen gåturer, så det er nok maten jeg må satse på. Har forsøkt å spise nokså magert (kun knekkebrød ikke vanlig brød) magert pålegg osv. Men det virker ikke å ha særlig effekt. Neste trinn blir vel at jeg holder meg til EN porsjon middag og ikke 2-3! Hadde vært deilig å slippe fullregistrering for å få dette til...

 

Jeg gikk ned nesten 30 kg i 2008/09 vha registrering her på Grete Roede...men etter to svangerskap og dårlige matvaner har 25 av dem kommet på igjen! Og når vekten nå står stille merker jeg at motivasjonen går ned!

 

Men må jo bare fortsette å prøve å ha en ny livsstil!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg la også masse på meg i mine to svangerskap. Fra 68-98 kg med første (opp 30kg) og fra 75-99kg (opp 24kg) med nummer to som snart er 5 måneder. Sliter veldig med å gå ned jeg også, men begynte først i går med registrering og veing av mat.

Synes det er så tøft å måtte veie alt og jeg mister fort motet. Hjalp ikke da jeg stod med babyen på armen i kassen i matbutikken og hadde glemt kortet.. Nå har vi nesten ingenting hjemme som jeg kan spise uten at kcaloriene skyter i taket. Vanskelig å variere syns jeg! Og så skal det jo passe til minsten som fullammes.

 

Målet mitt er å komme ned til 68 kg igjen til sommeren, er på 85,1 kg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Kanskje jeg kan henge meg på her, jeg også :). Var med Grete Roede Aktiv i nesten ett år og var nesten i mål med trivselsvekt, men så ble jeg gravid med vår fantastisk lille jenta som er 6 måneder, også må jeg begynne på nytt. Jeg har det ganske travelt til hverdag med jobb og 3 skolegutter til, men grete roede fungerer for meg. Gikk ned 10kg på ett år sist. Jeg ser at det er lett å kombinere dette med familie. Mest problematisk er det i helgene når vi er borte og har ikke tilgang til sunn mat eller regelmessig spising. Jeg fullammer fortsatt, men jenta våres har begynt så vidt med grøt, så jeg regner med at litt nedtrapping blir det etterhvert. Ammet alle til de var 15 måneder så en stor vekttapt kan jeg ikke satse på, men må begynne nå siden jeg gikk opp 26kg i svangerskapet og har bare gått ned 10kg så langt. Prøver å registrere maten hver dag, ta trilleturer nå som jeg har mammaperm og er også med på selve gr aktiv kurs på onsdagskvelder. Gikk ned 700g første uke, men ser at denne uken blir mer av utfordring bade pga manglende trilleturer og regelmessig spising i helgen.

Trivselsvekta er 70kg, er 90 nå. Regner med at dette blir en langvarig prosess. Onsdag er min veiedag og torsdager blir rapportering dag for min del :)

Håper at det hjelper å følge hverandre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg også :)

 

Jeg håper vi kan inspirere hverandre og heie frem hverandre så vi alle klarer målet vårt :)

Jeg ønsker også at dette skal være et sted vi kan skrive når vi trenger litt oppbacking og når ting går kjipt, for det vet jeg at hvertfall jeg trenger ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Hvordan går det med dere? Selv er jeg overrasket og fornøyd at det gikk så bra denne uken. - 0,9 kg denne uken og 1,6 tilsammen på to uker. Det er ingenting i sammenheng med hvor mye skal ned totalt, men det går ihvertfall riktig retning. Ser ut at det hjelper å registrere maten. Jeg har også det ekstra presset at jeg skal veies av kursleder og hun skriver opp våre resultater på veggen :o/> Så nå har jeg begynt å drømme om 5kg merke til slutten av dette kurset som er i januar, MEN først så skal jeg reise til Krakow og være der i 10 dager, også kommer det to høytider: Thanksgiving (jeg er amerikansk) og Jul. Skrekk og gru, dette må jeg klare. Jeg er sikkelig motivert nå.

Jenta har begynt å spise ganske bra. Vet dere når man trapper ned amming hvis de spiser grøt/faste føde? Er det rundt 9 måneder? Hun spiser fortsatt ganske mye om natta, så jeg holder meg på meny 3 en stund til, men jeg er mer vant til å bruke meny 2.

 

Yes, da er lille frøkna våken. Håper alle har hatt en god uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så bra med stødig vekttap bonus4!

 

Selv har jeg ikke vært veldig motivert siste uka, jeg har begynt å spise mer og mer på kveldene...holder meg ganske bra ila dagen. Og med å spise mer mener jeg ikke så altfor ille, men f.eks i går ble det en del knekkebrød ekstra og to brødskiver med smør (!) og gulost. Er vel ikke altfor ille, men det er mer enn jeg har spist på ca. 1 mnd. Og litt av grunnen er at jeg ser jo ingen endring på vekta, trodde jeg! Men i dag så hadde jeg faktisk gått ned litt til, endelig! Dvs. jeg var endelig under 84 kg, gått ned ca. 500 g tenker jeg. Og det var jo litt motiverende igjen da selvom det ikke er mye, men nå har jeg heller ikke prøvd så hardt, veier ikke maten o.l. Så hvis jeg kan fortsette å gå ned på denne måten er det greit at det går sakte...vi får se! Det er nesten sånn at jeg har gått ned mer denne uka jeg har spist mer....hormonelt, vann i kroppen, reellt vekttap, hvem vet.

 

Noen som har erfaring med mobilappen og gullmedlemskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

så bra at så mange har slengt seg på :) Jeg har vært litt fraværende denne uka fordi at etter en pangstart med 2.1 kg, har jeg spist alt for mye denne uka her igjen. Har mange unnskyldniner som for lite tid, mora mi har vært på besøk og lagd mat og bakt muffins osv osv...men egentlig fins det ingen unnskyldning, det er bare latskap :o

Veiedagen min er søndag, så jeg håper det blir ikke alt for ille...

Synes om kvelden er det vanskeligst, eller når jeg er bare hjemme på dagstid med ungen, ungen sover, jeg er sulten....jaja, da tenker jeg "bare litt brød med ost og smør" og vips, er 5-6 brødskiver borte...!

Men nå skal jeg skjerpe meg igjen! Jeg har så mange kilo som skal bort at veien virker noen gange uoverkommelig langt, pluss at min kjære mann ikke er støttende akkurat (han vil jo egentlig gå ned i vekt også men gjør ingenting for det..heller det motsatte).

 

@bonus4: jeg er tysk, og i Tyskland sies det at når babyen spiser mellom 150-200g grøt (jeg starta med gulrotgrøt for ei uke suden) med grønnsaker, potet, kjøtt og litt olje trenger man ikke å amme etterpå, dvs da er det en ammesession mindre.

 

Jeg har ingen registeringsapp, må alltid på PCen, derfor blir det noen ganger ingen registrering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdags formiddag :)

 

Jeg har gullmedlemskap og registrerer alt :) Med melk til kaffen er jeg litt mer slumpen og tar øyemål, ellers er jeg flink føler jeg.

Overstiger antall kcal per måltid ofte, men ligger allikevel under grensen på 1600 kcal (har meny 2).

Har første veiedag i morgen, så er veldig spent. Tar da også de målene som jeg gjorde forrige uke. Utrolig spent!

 

De siste dagene har jeg vært veldig fysen på mat og forrige dagen hadde jeg gått på en smell om vi hadde hatt "bestillingspizza" hjemme. Fikk så lyst på skikkelig god pizza!

 

Er jo også hjemme med baby og noen ganger kjenner jeg så godt at jeg gjerne skulle gått på café og spist hva som helst.. Gjerne muffins, kaker etc. Jeg merker at jeg må amme oftere (fullammer jo fortsatt, jenta mi er 5 mnd og 1 uke snart), men vil fullamme til hun er 6 mnder. Kjipt at det skal gå utover melken!!

Jeg skulle gjerne kost meg på kvelden med sjokolade etc, men i dag skal jeg bruke litt frimerker tenker jeg :) Gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiing i dag siden start forrige søndag og jeg har gått ned 1,8 kilo og minus 14 cm totalt :)

Deilig å se resultater, men jeg forventet faktisk såpass fordi jeg kjenner på kroppen at noe har skjedd + at jeg har spist betraktelig mindre. Fin start :)

 

Nå veier jeg 83,3 og første målet mitt er 82 kg, altså ned 3 kg totalt. Må finne noe jeg kan unne meg, ikke mat selvfølgelig, men hardxre forslag??

 

Noen andre som har veid seg i dag? Hvordan gikk det? :) Ha en flott søndag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiing i dag siden start forrige søndag og jeg har gått ned 1,8 kilo og minus 14 cm totalt :)/>

Deilig å se resultater, men jeg forventet faktisk såpass fordi jeg kjenner på kroppen at noe har skjedd + at jeg har spist betraktelig mindre. Fin start :)/>

 

Nå veier jeg 83,3 og første målet mitt er 82 kg, altså ned 3 kg totalt. Må finne noe jeg kan unne meg, ikke mat selvfølgelig, men hardxre forslag??

 

Noen andre som har veid seg i dag? Hvordan gikk det? :)/> Ha en flott søndag alle sammen!!

 

 

Hei!

 

Wow! Jeg gratulerer med en PANGSTART!!!! 14 cm er jo masse! :)

Gøy når man blir belønnet slik! :D

 

Jeg har ikke gått ned noe, men det er ikke så rart ettersom jeg var ikke så nøye som forrige uke - det straffer seg med en gang. :blink:

Men denne uka her skal jeg stå på igjen. Målet er 95 til jul..nå er det 99.2. Det er mulig hvis jeg registrerer mat og går turene mine.

 

Når jeg skal unne meg noe som ikke er mat er det f eks en handletur hos H&M, en frisørtime eller et bad i badekaret med ansiktsmaske, hårmaske og bok (og babyen på tur med faren f eks :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Er veldig fornøyd altså, men har en tendens til å håpe og tro for mye og bli litt skuffet.. Mesteparten av cm'ene som er borte er rundt midjen. Jeg jar alltid hatt slank midje og mage, men ikke nå, så det er deilig å se at babymagen går bort :)

Problemområdet mitt er hofter, rumpe og lår. Sliter sånn med å få bort fett der!

 

Vet du, du har gitt meg utrolig gode tips til belønning :) En god hårmaske/ansiktsmaske og en time eller to med en bok, det skal jeg jammen meg ta! Og så blir det shopping når jeg er litt nærmere målet :) Da får mannen her i huset litt å bryne seg på, ettersom vi har en på 5 mnder nå og en på 2.5 :)

Skal unne meg en massasjetime snart, for det verker sånn i skuldre og rygg etter de ekstra kiloene og ammingen.

 

Ønsker dere alle masse lykke til denne uken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang med registreringen igjen. Det må nok til for å få til noe vekttap for min del. Selvom det da antageligvis bare ender med vektoppgang etterpå likevel...? Får tenke på dette her. Fullammer jo foreløåpig tvillinger så bør vel ikke gå for hardt ut. Jeg fatter ikke hvordan jeg hadde motivasjon til å gå ned sist og til den endeløse registreringen i et helt år. Da levde jeg på 1300 kcal og trente flere ganger i uka.... Nå blir det jo en helt annen greie. Håper virkerlig ikke det er så harde tiltak som må til for å se vekta bevege seg! Vet ikke helt hvor mange kcal jeg skal legge meg på egentlig. Føler 1800 er innafor hva jeg kan klare, men spørs om det er nok da.

 

Vel vel...da skal jeg være flink i en uke også vurdere resultatet!

 

Og en time eller to med en bok (og et glass rødvin for virkelig å leve opp til klisjeene) hørtes utrolig deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

 

hvordan har det gått med dere denne uka?

Vi har hatt besøk fra torsdag til søndag, og selv om jeg var innstilt på å være "sterk" ble jeg veldig svak da mannen min lagde brownies, og eggerøre og fersk brød til frokost. Pluss at gjesten hadde med litt sjokolade som gave. Sikkert alt vel ment, men når jeg skal slanke meg blir det ikke akkurat lett. :unsure:/> Selvagt spiste jeg brownies, sjokolade og for mye brød og hjemmelagd pizza. :o/>

 

Så dessverre må jeg melde at jeg har gått opp i vekt og ikke gått ned. Skulle ønske jeg var mere motiverende og inspirerende for dere :(/>

 

I tillegg synes sønnen min at det er kjempegøy å våkne annenhver time om natta og det er kun pupp som får han til å sovne igjen.Slik har det vært over en måned nå. Vi har prøvd virkelig alt, han tar ikke flaske eller smokk heller, så jeg må nok bare gjennom den fasen......om det tenner eller voksing hvem vet....

 

Håper dere har mere oppløftende resultater å melde :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Denne uken har jeg ikke vært like flink som forrige, for vi spiste Mcdonalds en dag og så var jeg på café to ganger og drakk kaffe latte (med lettmelk). Men allikevel har jeg gått ned 1.4 kg, så jeg er absolutt fornøyd. Minus 10,5 cm totalt.

Er veldig glad jeg måler maten og er Gullmedlem, for det har alt å si for min del. Jeg har kun gått tur 1 gang og i går ble det pizza fra Dollys pga syke barn.

 

Satser på at denne uken blir litt sunnere og at jeg kanskje går ned rundt 1 kg..? Det er ønsket hvertfall, så hadde det vært supert å gå ned 5 kg til jul (totalt fra da jeg startet). Har nådd første delmål som var ned 3 kg (har gått ned totalt 3,2 hittil), men når jeg skal få lest og kost meg litt skjønner jeg ikke.. Hehe

Har bestilt bok fra biblioteket hvertfall, så ett steg nærmere er jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så vanskelig! Her virker det ikke som om det egentlig har så mye å si hva jeg spiser. Vekta står stille uansett om jeg spiser mye eller lite...rart. Kanskje fordi babyene spier mer nå og jeg også spiser mer, så da går det opp i opp. SÅ nå tenkte jeg at jeg skal spise mer moderat igjen da. (det bør da være mulig å gjennomføre!!)

 

Har kjøpt 6 mndrs gullmedlemskap, tanker var at det skulle bli lettere å registrere når jeg kunne ha den på telefonen også, men den fungerte særdeles dårlig på iphonen nå. Utrolig treigt....så får registrere PC'en inntil videre og håpe det blir bedre. Fungerer det på deres mobiler?

 

Jaja, vi får fortsette å stå på¨alle sammen! Og ikke gi oss selvom vi sprekker litt i blandt! Da er det bare å fortsette!

 

 

Håper på en god uke og i hvertfall noe resultat til neste uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pæreform og Sibbie,

 

@pæreform: gratulerer så mye med 1.4kg, det er knallbra!! :) Du er forbildet! :lol:

 

@sibbie: jeg er ikke gullmedlem, så jeg må registrere på PCen og det er selvsagt også tungvint (eller bare en unnskyldning fra meg... :o )

Men skjønner at det er irriterende når appen ikke funker ordentlig!

Jeg ser du har skrevet opp et helt år du også? Jeg gjorde et halvt år en gang skikkelig nøyaktig og da gikk jeg ned i vekt som bare det!

 

Nå før jul synes jeg jeg burde stå på og skjerpe meg, fordi i jula --helt ærlig - har jeg ingen illusjoner at jeg skal holde meg til 1600kcal...vi er hos svigers i Namsos, og der er det mye sofakos så godteriet frister sikkert. B)

 

Lykke til videre!

 

PS: de dagens middagstips fra GR per mail synes jeg er veldig hjelpsomme forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håpefull, jeg holdt på i ett år faktisk, slavisk. REgistrerte til og med når jeg var på ferie uten tilgang til internett. Skrev ned i en liten bok og noterte når jeg kom hjem! Litt mye av det gode kanskje, men jeg gikk jo ned 30 kg på ett år også så!

Så det funker med kalorikontroll uten tvil, men det er utfordrende!

 

Nå har jeg vært nokså flink noen dager, ble rikitgnok tacomiddag og en pils i går som sprengte budsjettet, men det skal nok gå bra! Ble ikke mer enn 2300 totalt på hele dagen likevel, og man skal vel ikke gå så mye opp av det.

 

Lykke til i helgen da dere! VI har besøk av familie så det kan jo også gjøre det litt vanskelig...men får prøve å moderere hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært som har gjort dette med så stor suksess tidligere!!! Da klarer dere det igjen ;) Jeg har aldri gjort noe som dette tidligere, for kiloene kom i svangerskapene og det er etter det jeg har slitt... Veide 75 kg da jeg ble gravid med nr 2, men ca 68 da jeg ble gravid med nr 1 og det er dit jeg vil tilbake. Men jeg har bestemt meg for at dersom jeg føler meg bra og er fornøyd ved 72, så stopper jeg gjerne der. Men for meg handler det mye om at jeg ikke føler meg bra og jeg vil heller ikke at mannen min skal ta på meg.. Og det er nesten det kjipeste.. At jeg ikke klarer å gå i shorts, bikini/badedrakt osv. Og selvsagt at vi ikke har sex, for det finnes jeg ikke interessert i for tiden.. Etter nr 2 kom har vi hatt oss kanskje 3 ganger og snart er hun 6 mnder..

Er det flere som kjenner det på denne måten?

 

Til noe helt annet, så har jeg ingen ambisjoner om å holde 1600 kcal i julen jeg heller. Jeg kommer til å være strict generelt sett, men når vi er borte kommer jeg ikke til å veie og skrive ned hva jeg spiser, men jeg kan begrense inntaket og mengden. Vi skal i selskap i morgen hvor det blir servert mat og drikke hele dagen, og det blir utfordring nr 1. Skal veie meg i morgen tidlig også og nå er jeg fryktelig spent, ettersom jeg gikk ned 1.8 første uken og 1.4 andre uken. Sånn kan det jo ikke fortsette, så jeg må innstille meg på at jeg ikke skal bli skuffet dersom vekten ikke viser like stor nedgang.

 

Jeg vil bare legge igjen et lite heiarop til oss alle for det vi gjør, både matmessig og med barna, og så håper jeg at vi kan fortsette å backe hverandre opp når vi trenger det :) Jeg trenger hvertfall det iblant ;)

Og forresten, til dere som gikk ned så mye sist på GR, var det noe annet dere gjorde enn å veie og skrive ned? Hvor mye veide dere i utgangspunktet og hva endte dere opp på? Klarer liksom ikke helt å se for meg at jeg skal bli slank igjen.. At jeg skal klare det liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpefull

Så flinke dere har vært som har gjort dette med så stor suksess tidligere!!! Da klarer dere det igjen ;)/>/>/>/> Jeg har aldri gjort noe som dette tidligere, for kiloene kom i svangerskapene og det er etter det jeg har slitt... Veide 75 kg da jeg ble gravid med nr 2, men ca 68 da jeg ble gravid med nr 1 og det er dit jeg vil tilbake. Men jeg har bestemt meg for at dersom jeg føler meg bra og er fornøyd ved 72, så stopper jeg gjerne der. Men for meg handler det mye om at jeg ikke føler meg bra og jeg vil heller ikke at mannen min skal ta på meg.. Og det er nesten det kjipeste.. At jeg ikke klarer å gå i shorts, bikini/badedrakt osv. Og selvsagt at vi ikke har sex, for det finnes jeg ikke interessert i for tiden.. Etter nr 2 kom har vi hatt oss kanskje 3 ganger og snart er hun 6 mnder..

Er det flere som kjenner det på denne måten?

 

Til noe helt annet, så har jeg ingen ambisjoner om å holde 1600 kcal i julen jeg heller. Jeg kommer til å være strict generelt sett, men når vi er borte kommer jeg ikke til å veie og skrive ned hva jeg spiser, men jeg kan begrense inntaket og mengden. Vi skal i selskap i morgen hvor det blir servert mat og drikke hele dagen, og det blir utfordring nr 1. Skal veie meg i morgen tidlig også og nå er jeg fryktelig spent, ettersom jeg gikk ned 1.8 første uken og 1.4 andre uken. Sånn kan det jo ikke fortsette, så jeg må innstille meg på at jeg ikke skal bli skuffet dersom vekten ikke viser like stor nedgang.

 

Jeg vil bare legge igjen et lite heiarop til oss alle for det vi gjør, både matmessig og med barna, og så håper jeg at vi kan fortsette å backe hverandre opp når vi trenger det :)/>/>/>/> Jeg trenger hvertfall det iblant ;)/>/>/>/>

Og forresten, til dere som gikk ned så mye sist på GR, var det noe annet dere gjorde enn å veie og skrive ned? Hvor mye veide dere i utgangspunktet og hva endte dere opp på? Klarer liksom ikke helt å se for meg at jeg skal bli slank igjen.. At jeg skal klare det liksom..

 

 

Heisann,

 

hvordan gikk det med dere denne uka??? Jeg kan melde 0,5kg nedgang som jeg ser på som en stor suksess :lol:/>/>/> Bedre enn opp iallfall!

Merker allerede nå at det kommer til å bli vanskelig i jula; har dekorert til jul og funnet frem kakeboksen og kjøpte selvsagt noen julekaker (man må jo ha noe i boksen :P/>/>/> ) og det gikk ned en god del julekaker mens jeg dekorerte til jul haha...Men ellers har jeg vært ganske flink, litt lite trim men akkurat nå kommer jeg fra den ukentlige "aerobictimen" og baby sover heldigvis :)/>/>/>

 

@pæreform: ja, 72 kg er også målet mitt! Selvasagt drømmer jeg innerst inne om 69 kg fordi det er en 6 foran :lol:/>/>/> Men jeg har sånn følelse at det blir aldri som det var en gang med 64-66kg, det er leeeenge siden men Gud så fint det var! (men jeg var mye sulten og frøken disiplin hele tida!)

Nå er første målet for meg å komme under 95kg....jeg ser faktisk ikke så svær ut, jeg er ganske høy, folk tror meg aldri at jeg er så tung, men jeg vet det jo og klesstørrelse 46 er heller ikke fint.

Skjønner deg veldig godt, pæreform, at man ikke vil gå i badedrakt eller bikini (bikini kommer ikke på tale, men jeg turte å gå i badedrakt til babysvømming).

Vi har bare ett barn så langt og han er 6 1/2 måned gammel og mannen min og jeg har også bare hatt sex 4 ganger siden fødselen :unsure:/>/>/>

Synes det er kjempetrist men for det første har jeg ikke sååå lyst, er ofte trøtt og så skal det gjøres alltid så mye praktisk (hvem støvsuger, hvem handler, hvem lager mat, hvem legger ungen, hvem vasker trappa blablabla...) at det har blitt lite "oss-tid". Det savner jeg veeeeeldig! Vi snakker også om det, og at vi begge synes det er kjedelig å egentlig ikke ha sex men: vi vet begge ikke helt hvordan det skal bli bedre. Jeg har ikke noe problem at han tar på meg, men det skjer da veldig sjeldent

Synes egentlig det er kjipt å være ung (eller relativt ung) og ikke ha sex eller å være tjukk....så jeg har håp om at hvis jeg blir mindre tjukk blir det kanskje også mere sex :D/>/>/> Og hvis ikke...tja...da må vi virkelig få ut fingeren og gjøre noe....

 

Ønsker dere en bra uke og ikke la dere friste av for mange julekaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pæreform

Så flink du har vært Håpefull!! Det er super bra! Fortsett sånn, så ser du at du går nedover og nedover ;)

 

Jeg gikk ned 1,3 kg og er fornøyd med det. Jeg trodde ikke jeg skulle gå ned så mye forrige uke fordi vi bestilte pizza + at jeg spiste sjokolade lørdagen (kun 50 gram). Har kun mistet 0,5 cm da, men totalt ca 25 cm.

 

Nå har jeg gått ned totalt 4,5 kg siden jeg startet for snart 1 mnd siden og målet nå er totalt 5 kg ned før jul, noe jeg tror jeg skal klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpefull

Så flink du har vært Håpefull!! Det er super bra! Fortsett sånn, så ser du at du går nedover og nedover ;)/>

 

Jeg gikk ned 1,3 kg og er fornøyd med det. Jeg trodde ikke jeg skulle gå ned så mye forrige uke fordi vi bestilte pizza + at jeg spiste sjokolade lørdagen (kun 50 gram). Har kun mistet 0,5 cm da, men totalt ca 25 cm.

 

Nå har jeg gått ned totalt 4,5 kg siden jeg startet for snart 1 mnd siden og målet nå er totalt 5 kg ned før jul, noe jeg tror jeg skal klare :D/>

 

 

Wow, over et kilo igjen, du er virkelig forbildet! Kjempebra! :D

Gratulerer!!!

 

Jeg har ikke målt midja på en stund, men har følelsen at det ikke har skjedd noe stort der uansett.

 

Lykke til videre denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Nå har jeg vært borte en stund, men det var en 10 dagers Krakow tur på meg, rett etter det lagde jeg Høsttakkefest, og denne uken var jeg sammen med mammaen min som reiste tilbake til USA i dag :(/>

 

Gratulerer Pæreform, Håpefull, og Sibbie. Dere har vært veldig flinke :D/> Kurslederen vår sier at det er lov å kose seg med de tingene som vi liker, men det at man velger å ikke ta mere er suksess og man må gi seg et god klapp på skulderen fordi det er dette som er begynnelsen på gode vaner.

 

Jeg har ikke hatt stor nedgang, men heldigvis går det bare ned. Veldig treig, men jeg skal ta meg igjen denne uken og melder om resultater neste torsdag. Jeg droppet kurs I går for å være sammen med mammaen min så jeg fikk ikke veid meg. Jeg har fortsatt håp om 5 kg I januar og jeg kjenner meg veldig godt igjen i de tallene dere nevner. Før jeg giftet meg hadde jeg aldri problemer med vekt og var 63kg. Jeg gikk opp en del etter at jeg flyttet til Norge og etter noen spontanaborter, men var rundt 70kg da jeg ble gravid med nr.1. Kom tilbake til 73kg etter nummer 1, men matte vente til jeg var ferdig med amming for å gå ned igjen. Hadde det vanskelig med å bli gravid med nr.2 og det var noen spontanaborter der også, men ble gravid med nr.3 mens jeg ammet andremann fortsatt. Resultatet ble at jeg aldri gikk ned mellom nummer 2 og 3 og ble liggende på 84 kg. Endelig klarte å komme tilbake etter et år med GR til 74 kg også ble jeg gravid med vesla jenta våres :D/> Gikk opp hele 26 kg :o/> og nå har jeg endelig kommet til under 90kg og håper at jeg aldri går opp dit igjen. 68kg var målet, men jeg følte meg allerede ganske bra rundt 74kg fordi jeg hadde ganske flat mage og størrelse 38 eller 40 var bra. Så hvis det blir flat mage og rundt 72kg så må jeg si meg fornøyd ettersom jeg er 4barnsmamma :D/>

 

 

Lykke til denne uken, jeg lover å være her litt oftere fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...