Gå til innhold

Historien om hvordan man avvikler en jojo-slanker


rugemor
 Share

Anbefalte innlegg

Egentlig så hører jeg ikke hjemme under hold-vekten-temaet... Ikke enda... Som så mange andre har jeg slanket meg så lenge jeg kan huske, opp og ned .. Og så opp igjen... Gang på gang... Jeg er ganske god til å slanke meg, og veldig god til å legge på meg. Nå er det slutt på dette. Jeg skal gå ned de 6-8-10 kiloene jeg har igjen og så holde vekten stabil. For alltid.

 

Siden det er det å holde vekten jeg må bli god på - har jeg derfor valgt å lage meg en tråd her. Håper jeg da vil få tips fra noen av dere som har klart å holde vekten:-)

 

Jeg statet på Roede-kurs (i denne omgang) etter at jeg fikk nummer to (og det kommer ikke flere) i 2009. Tok av 33 kilo på halvannet år og mange kurs. Gikk gradvis oppover og pluttselig var 10 kg kommet på. Tok en ny runde med kurs vinteren 2013. Gikk da ned nesten 10 kilo. Så var det opp litt i årets sommerferien. De har jeg ikke klart å ta av. Så der er jeg nå. Ønsker å ta av 6-10 kilo til. Blir ikke supertynn da heller, men vil ha en BMI på rundt 28 og det tror jeg passer for meg.

 

Har bestemt meg for ikke å gå på kurs. Jeg tror jeg må klare dette selv. Jeg kan ikke gå på Roede-kurs resten av livet og må leite etter en motivasjon som er inne i meg - og som ikke er avhengig av at jeg skal på vekta forann eg kursleder. Vil derfor bruke forumet som inspirasjon. I stedet for å stå forann kurslederen må jeg "stå frem" her på forumet hver uke og gi en statusrapport. Håper det vil hjelpe. Jeg trenger nok både gode råd og heia-rop på veien:-)

 

Nå skal jeg ta en runde med styrketrening hjemme. Er aleine med ungene i dag, så det blir ingen tur ut i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomførte styrketrening i går og har jogget/gått i 40 minutter i dag. Av og til er det veldig lett å motivere seg for trening. Andre dager er dørstokkmila høyere enn Eifeltårnet. Har funnet ut at løsningen ikke er å tenke om jeg vil trene, men bare gjøre det. Det er også lettere sagt enn gjort, men i perioder fungerer det kjempegodt. Så må jeg bare forsøke å få de periodene til å vare lenger og lenger, helt til det å trene blir like naturlig som å dusje og pusse tenne (min stoooooore ønskedrøm) :D/>

 

Jeg forsøker å jogge/gå to ganger i uka og så 20-30 minutt med styrketrening hjemme på loftet to ganger i uka. Kjører strikkprgrogrammet som var i en Roede-bok fra et kurs jeg gikk. Fungerer greitt det :rolleyes:/>

 

Tenke å rapportere vekt hver fredag. Jeg veier meg hver dag (sikkert ikke lurt, men jeg gjør nå det) og har sånn vekt som lagrer hvor mye jeg veier lang tid tilbake. Resultatet kan jeg se på en app på mobiltelefonen. Morsomt når det går nedover, men veldig irriterende når kurven peker oppover i mange uker. Når jeg ser bakover i tid er det enklere å se hvilke perioder hvor jeg legger på meg: eksempelvis flytting, stressperiode på jobb og då ferier selvsagt... Så stress og kos er nok mine svake perioder. Da er det lett å unne seg noe ekstra godt, og skulke unna treningen.

 

Nå er det kveldsmat. Min favoritt fortiden er kokt egg, kaviar på knekkebrød... Nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nesten litt for godt resultat på vekta i deg, 84,5 kg har nå en BMI på 29,9 :rolleyes:/>

Fornøyd med det:-) det betyr at det er i alle fall 4.5 kg igjen,,, og kanskje noen kilo til før jeg er på ekte "hold vekten".

Jeg satte målet om 80 kg da jeg var over 110 kg. Da virket 80 kg som helt uoppnåelig. Nå har jeg vært vel 80 over lang tid, og da er det ikke så lett å vite hva jeg skal ha som mål lenger. Jeg må gå i tenkeboksen på hva jeg skal ha som mål... Hvor har dere andre satt det endelige målet? Det er jo mye lettere å være underveis...

 

Har også lyst til å ha mål som ikke går på kg... Jeg liker å gå og periodejogger for å få trent mer når jeg er ute. Kanskje jeg skulle laget meg et mål om å klare å jogge i 30 minutt i strekk...(er IKKE der nå... ) Når jeg "jogger" så gjør jeg det små intervall på 30 sekund jogg/ 30 sekund gå for ikke å få vondt i beina og for at ikke kondisen er bedre :blink:/>

 

Oppgave til meg selv:

1. Finne et mål i kg for end state

2. Finne et treningsmål

3. Belønning... Jeg vil jo ha belønning... Tenke ut noen belønninger for mål og delmål underveis

 

Nå må det jobbes! Har hjemmekontor i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det søndag igjen

Denne helga har vore fin. Har klart å kosa meg med måte. Utan at eg spiste for mykje - og utan eg eg opplevde at eg forsaka for mykje... Slike helger vil eg ha fleire av

Fredag hadde me reker og krabbe. Eg åt mykje skalldyr, men berre 1 brødskive. Nam Nam!! Eg og mannen delte 1/2 flaske hvitvin. Halve flesker egentlig genialt. Det blir berre vel eit glas til kvar. Akkurat passe, og så blir ein ikkje freista til å berre ta litt til, når flaska fyrst er opna.

Lørdag var me i svømmehallen med ungane. Hadde baka grove pizzasnurrer som me åt rett før me gjekk slik at ingen blei svoltne dei 2 1/2 timane me bada. Blir ikkje sånn direkte trening av å bada med ungane, litt aktivitet et det no. Middagen tok me på Peppes. Ikkje det beste valet, men klarte å berre eta 2 1/2 stykke av ein pizza med tynn bunn. Om eg har rekna rett blir de 660 kalorier. Bestilte liten salat til. Eg og mannen delte ein dessert. Kcaloribombe det også, men delt på to blei det "berre" 180 kcal. Fornøyd med at eg klarte å kosa meg, samtidig som eg ikkje åt alt for mykje når eg først åt noko som ikkje er "lov".... Jada... Veit at alt er lov på Grete Roede, men eg er ikkje så flink med måtehold... Enten så et eg sunt, eller så et eg alt for mykje.... I dag gjekk det bra, og slik skal det gå framover også :D/>

 

I dag har me gått søndagstur i sola. Fin dag i dag.

Denne veka er utan dei store utfordringane. Det betyr at eg skal gå/jogge to gonger, i tillegg til minst to økter med styrketrening på loftet. Den første går eg i gang med no :)/>

Ha ei fin veke ( om det er nokon som les på tråden) :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle laget meg et mål om å klare å jogge i 30 minutt i strekk...(er IKKE der nå... ) Når jeg "jogger" så gjør jeg det små intervall på 30 sekund jogg/ 30 sekund gå for ikke å få vondt i beina og for at ikke kondisen er bedre

 

Hei.

Bare innom her en tur jeg. Jeg kjenner meg igjen av mye av det du skriver, jeg er også flink til å gå ned, men enda flinkere til å gå opp. Jeg startet på siste gang ned i mai, og håper å komme dit kanskje før jul.

 

Men, ser du vil bli bedre til å jogge. Kan jeg få tipse deg om at på loplabbet.no har de joggeprogram for nybegynnerer? Jeg har brukt det, og det funket veldig bra for meg. Det er gradvis mer jogging, og ben og muskulatur får tid til å bygge seg opp underveis.

 

Ønsker deg lykke til videre på veien mot målet, kanskje stikker jeg innom siden en gang også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, ser du vil bli bedre til å jogge. Kan jeg få tipse deg om at på loplabbet.no har de joggeprogram for nybegynnerer? Jeg har brukt det, og det funket veldig bra for meg. Det er gradvis mer jogging, og ben og muskulatur får tid til å bygge seg opp underveis.

 

Ønsker deg lykke til videre på veien mot målet, kanskje stikker jeg innom siden en gang også! :)/>/>

 

Takk for tipset Krepsen og hyggelig med besøk:-) Det skal jeg gå inn og sjekke. Har aldri kommet lenger enn trinn en på slike program, men det skal endre seg nå:-) Var ute og gikk/jogga i dag. Jeg kjenner at det er gøy å jogge, og gleder meg til å bli bedre.

 

Jeg hadde jo tenkt å ha et treningsmål, og tror det skal være å kunne jogge sammenhengende rundt Østensjøvannet der jeg var i dag. Det er ca 4,8 km rundt og i dag bruker jeg 40 minutter. Håper å klare det under 30 minutter til våren!!!

 

Har også fundert rundt et vektmål. Setter det til 75 kg. Da vil jeg ha en BMI på 26.6. Setter ikke noe dato for vektmålet. Det viktige er å holde på gode matrutiner over tid. Før sommeren bør jeg likevel være der.

 

Belønning er jeg ikke kommet i gang med... Men tror første premie blir treningstøy for vinteren.

 

Nå er det snart leggetid for ungene og etter det skal jeg jobbe noen timer. I dag er jo treningen allerede unnagjort. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)

Jeg, og sikkert mange med meg, kjenner seg lett igjen i din histore… Alle vet vi hva vi må gjøre, og alle strever vi med å leve etter det.

Det å være aktiv her inne på forumet, hjelper mange å holde fokus - og det er der mye av kusten ligger

Lykke til videre nedover og ikke minst vedlikeholdet etterpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Så var uka nesten gått og i morgen er det "offisiell" veiedag igjen. Har vært på vekta noen dager i løpet av uka, og det er ikke sikkert det blir så mye nedgang... Uansett, det viktiste er at jeg har hatt en god uke. Har holdt meg rundt meny 2, hatt fire måltider og også noe trening. Fortsetter det på denne måten, så blir det resultater på sikt...

 

Som du skriver mayeliz er det lett å vite i teorien hva som må til... I perioder går hverdagene helt greitt etter hva jeg burde gjøre, men så er det som noe slår inn... og det blir pluttselig kjempevanskelig å gjøre de riktige valgene... ikke ta en baguett i stedet for salat til lunsj, en liten kjeks til kaffien, vin til maten både fredag og lørdag, ikke være så nøye med porsjonene, sjokolade på torsdagskvelden... Uansett er det bare å hente seg inn igjen, om utskeielsen har vært stor eller liten, vært lenge eller bare en kort stund... Spist er spist, og det er bare framtida jeg kan gjøre noe med... Det er slik jeg må tenke... Jeg har klart å gjøre periodene med "feil" spising mye mindre enn tidligere, nå må de bare bli enda kortere...

 

Da er det bare å vente i spenning på resultatet i morgen :rolleyes: En vektkurve som peker nedover gir en ekstra motivasjon inn i helga (kanskje derfor de er så vanskelig å holde vekta, da får man ikke motivasjon av å se mindre tall... da skal de bare være det samme hele tiden... hm)

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga er snart over...

Turen på vekta fredag morgon viste stillstand frå veka før... Det er alltid litt kjedelig, sjølv om veka i seg sjølv hadde vore god. Det er motivasjon i å sjå at tala går nedover.... Men ikkje denne gangen.

 

Kom meg likevel ut på joggetur fredag morgon. Har nå auka intervallane eg jogger til 1 minutt. Kom rundt vatnet som er vel 5 km på 40 minutt... Snitt på litt over 8 min per km. Det kan berre bli betre :)

 

Denne helga har ikkje heilt vore eksempel til etterfølgelse sånn kostholdsmessig.. Jentungen har bursdag, har ikkje gått på ein kjempesmell, men eg har sprengt budsjettet for frimerker for nokre veker :) No står det ei feiring igjen, og får prøva å gjera best mulig valg i det det som er igjen i helga. Bursdagsmessig har helga vore super. Klassebursdag lørdag formiddag og så har det gått i eitt etterpå.... Avslutta med rødvin på kvelden... Søndag er det slekta som skal feira jentungen. :D

 

Ingen store utfordringar neste veke. Skal freista å jogga mandag og fredag + 2 økter med styrketrening... Då vil eg sjå at vekta kryp litt nedover...

 

Ha ei god veke alle saman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag... Og ingen nedgang... Heller 200 g opp :o

Hm... Skjønner ikke helt at det ikke skal gå litt nedover. Har mål om 500 g i uka, men så langt har det ikke gått bra... Dersom det ikke endrer seg til neste uke heller, så får jeg prøve å finne ut hva det kan skyldes. Enn så lenge fortsetter jeg som før... Har lagt på 1600 kcal, utenom i helga, da vi hadde bursdag for jentungen. Drikker nok, tror jeg - trener styrke to ganger og gå/jogger to ganger i uka. I tillegg så går jeg en del til og fra jobb. Kan bli over 3 km til dagen. Vi får tro det bare er et platå...

 

Helga som kommer er uten store utfordringer, så den bør gå uten å være på "forskudd" med frimerkene :) Vi skal ha gjester, men da tror jeg vi lager taco. Det er enkelt og ikke noe problem å spise sunt. Pleier å ikke spise særlig av lefsene/skjellene, bruke kesam i stedet for rømme og kutter ut osten. Da blir taco kjernesunt... Må også forsøke å få til noen turer ut:-)

 

Ha en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på joggetur i skogen i dag. Fint å jogge på sti. Mykt underlag for beina. Jogga mer enn intervallane på 1 minutt som jeg pleier. Når stien snor seg opp og ned blir det liksom sine egne intervaller. Er redd for å få vondt i beina, etter jogginga, men så langt virker det bra :)/>

Joggeturen i dag gikk også i nye kule joggeklær. Har vært og kjøpt meg ny vinterjoggetights med matchende jakke... Løper litt fortere da.... (Tror jeg i alle fall B) )Får være belønning for å ha begynt å jogge igjen. :)/> Neste joggetur tror jeg blir på tirsdag. Nesten så jeg har lyst til å få lagt inn en tur på søndag, men tror det er lurt med nok hviledager for ikke å få problemer med beina.

 

Tar helg med en god følelse :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen :mellow:

Helga gikk som planlagt. Kino på lørdag og besøk på søndag. Hadde taco til besøket som planlagt. Tok verken tortila eller tacoskjell og så da blir det jo en sunn og god søndagmiddag på meg - og egentlig også for resten av gjestene :rolleyes:

 

Har planlagt treningsveka. Planlegging gjør at jeg slipper å tenke meg om. Dersom jeg tenker.. Skal jeg trene i dag, eller kanskje jeg skal utsette det... Da blit det ofte utsatt. Det beste er å bare gjøre det... Uten å tenke. Lette sagt enn gjort, men jeg jobber med det. Har fungert godt nå noen uker... Drømmer om at det å trene skal bli en del av hverdagen... Akkurat nå er jeg litt der, men tror forholdet mitt til trening er litt skjørt, så jeg må jobbe mer må med det :P

 

Treningsplan:

Mandag: svømming (gjennomført :) )

Tirsdag: jogging før jobb + styrke om kvelden

Torsadag: styrketrening

Fredag; jogging

 

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Treningsplan:

Mandag: svømming (gjennomført :)/>/> )

Tirsdag: jogging før jobb + styrke om kvelden

Torsadag: styrketrening

Fredag; jogging

 

Ha en fin uke :)/>/>

Jippi!!!!!! Jogging gjennomført før jobb i dag!! 5 km :) Farten ble 8.25 km. Ikke så verst det. #engodfølelse :)/>

Nå 5 minutt til en caffelatte før jobb :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det meste av treningen unnagjort denne veka... Mangler en styrketreningsøkt. Skulle tatt det på tirsdag kveld, men var for sliten. Håper på å få gjort det ila helga. Joggeturen i morgen ble byttet mot en lengre gåtur i ettermiddag. Rekker ikke å jogge verken på morgenen eller kvelden, men hadde tid til å gå fra jobb og hente på skolen i dag. Det ble over 1 time i raskt tempo, og noen ganske lange bakker.... Fornøyd med treningen denne uka.

 

I morgen er det veiing og da vil jeg se litt resultater... Var ute med jobb i går og det ble både vin og øl... De hadde 0.2 l ølglass der vi var og da ble jo to glass ikke så enormt mange kcal. Hadde spist "smart" resten av dagen, så det ble ikke mer enn 1700 totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag... Med nesten litt for godt resultat; 82,9 er 1,8 kg ned fra forrige uke. :D/> Jeg har jo stått stille noen uker, så håper at nedgangen er "reell" og at jeg ikke går opp utover uka.

Synes også jeg kjenner det litt på buksene at jeg har gått ned. Jeg måler meg ikke, men har noen relativt trange dongeribukser. De er det lett å kjenne både når det går opp og ned :rolleyes:/> Får snart kjøpe en ny.

 

Er inne i et godt driv for tiden. Jeg fører matdagbok hver dag. Det er mye jeg ikke veier, men tar det på slump. Tror likevel det blir ganske riktig. Har også vært flink de siste ukene til å føre de dagene det ikke går så bra. Før har jeg ofte ikke ført når jeg har vært ute og spist eller drukket vin. Nå gjør jeg det også. Det er en nyttig påminning om hva som gir kalorier... Fikk en "positiv" opplevelse da jeg la inn 2x0.2 med øl etter at vi var på en mikrobryggeripub. Når glasset var såpass lite, så ble det ikke så mye kalorier heller. Jeg får like stort sjokk hver gang jeg legger inn sjokolade... Fyttigrisen,... Det er urettferdig mange kalorier i sjokolade :(/>

 

Helgen og neste uke er ganske greie; Vi skal ut å spise igjen på søndag - tror det er julekoldtbord... Da kan jeg jo ta for meg av det som er av fisk... Og smake bittelitt på pinnekjøttet.

Utfordringen nå er egentlig å stå i mot alt juleknasket som invaderer hverdagen . Pepperkaker over alt, julesjokolade, marsipan... Og snart skal vi bake litt til jul også...

 

Har tenkt å starte jula 20. desember - og så er den over 2. januar. Det skal ikke være fri flyt i denne perioden, men åpner for litt mer kosemat. Elsker å kose oss med god mat og vin og i den perioden blit det nok noe mer god mat og drikke enn ellers. Gleder meg :)/>

 

Mandag er jeg klar med treningsplan for neste uke :)/>

 

Ha en fin helg :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag er planleggingsdag for uka som kommer. Uten planlegging er det fort å skli ut. Det fungerer best for meg når jeg ikke trenger å tenke og vurdere så mye, men bare gjøre det :lol:

 

Først planlegging av trening:

Mandag: jogging 40-50 min

Tirsdag: styrke 20 min

Onsdag: jogging 40-50 min

Torsdag: styrke 20 min

Fredag: svømming, 1100 meter

Lørdag: bonus jogging/gåtur

 

 

Siden er jeg er i gang tar jeg middagene samtidig

Mandag: kyllinggryte / papadums

Tirsdag: go og mager pølser / lomper / rotmos

Onsdag: pasta med tomatgryte med hvit fisk

Torsdag: samla-laks-sashimi + grønnsaker i form

Fredag: taco

Lørdag: spise ute

 

Har ikke sånn ultrabevisst forhold til middagene, men forsøker å ha fisk 1-2 ganger i uka. Forsøker også å få inn grønnsaker hver gang. Forsøker heller ikke å ha for mange middager med karbonadedeig eller pølser eller pasta. Men det hender det blir noen ganger likevel... :blink:/> Men så lenge det er go og mager pølser og karbonadedeig, så får det gå i en travel hverdag :)/>

 

Sånn :rolleyes:/> Da satser jeg på at uka går på skinner... (i alle fall nesten)

Ha en god uke dere :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas første treningsøkt gjennomført. I underkant av 40 minutt. Gjekk fortere enn eg hadde tenkt. 7km/t :rolleyes:

Det holdt hardt i dag. Hadde veldig lyst til å utsette jogginga til litt seinare.... Men nå er det gjort!!

 

 

Først planlegging av trening:

Mandag: jogging 40-50 min

Tirsdag: styrke 20 min

Onsdag: jogging 40-50 min

Torsdag: styrke 20 min

Fredag: svømming, 1100 meter

Lørdag: bonus jogging/gåtur

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Då er dei tre første treningsdagane gjennomført :huh:/>

Jogga i skogen i dag. Det er faktisk deilig. Trudde aldri at eg skulle det. Om jogging!! Eg som alltid har hata gymnastikk på skulen og ikkje gjorde noko aktivt igjen før eg var langt over 30 år. Måtte dette vara lenge :)

Det er meldt snø i morgon, men håpar ikkje det legg seg enno. Gler meg til å stå på ski igjen, men er så godt i gang med jogginga nå:)/>

 

 

 

 

Først planlegging av trening:

Mandag: jogging 40-50 min :lol:/>

Tirsdag: styrke 20 min :lol:/>

Onsdag: jogging 40-50 min :lol:/>

Torsdag: styrke 20 min

Fredag: svømming, 1100 meter

Lørdag: bonus jogging/gåtur

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og 400 g opp :( Ikkje så mykje, men heller ikkje så moro...

Jaja... Har hatt ei relativt god veke trass oppgangen. Trur det må vera mest uflaks.... På julebordet på søndag hoppa eg over middagen og tok heller to runder med forretter (rakfisk, krabbe, blåskjell, speket reinsdyr mm) og sjølvsagt bittelitt dessert. Forsøkte ikkje å føra kcaloribudsjettet den dagen, litt over var det nok, men burde ikkje bli så veldig mykje. Det var jo også lunsj og middag slått saman. Og godt var det også :rolleyes:

 

Har fått trimma nesten deg eg har tenkt, manglar ei styrkeøkt. Var på svømming i dag tidleg.

 

Nå må eg inn til "jentene" på forumet Minus 1-2-3 kilo... og skrifte at det har gått litt opp. Og eg som har mål om å gå ned ein kilo Ila desember. Jaja, utan mål kjem ein ingen stad. Det er likevel godt å kjenne på at eg går inn i desember 10 kg lettare enn i fjor!!

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nytt år nye muligheter...

Klarte ikke helt intensjonene for jula... Startet for tidlig og spiste og drakk for mye... Men er i alle fall nå klar for hverdagen:-)

Det som irriterer meg mest er at jeg ikke klarer å begrense mengden når jeg først skeier ut... En av hver burde jo liksom hode,... Ikke spise til jeg blir nesten kvalm... og det nesten hver dag.

Jaja... Spist er spist ...

 

Har hjemmekontor, men orker ikke trene i dag (dørstokkmila er HØY!!) ... Skal planlegg mat og trening i løpet av helga for neste uke.

 

Jeg er i alle fall i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kort innpå fra en nabo til en annen... sliter også med den begrensningen... 2014 skal brukes til bl.a det å lære meg litt mer om hva kroppen trenger og når det er lurt å stoppe for å unngå kvalmen og den ekle følelsen av nederlag...

Lykke til i arbeidet med å avvikle jo-joslankeren :)

 

Hilsen nabo´n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å hilse på her også. :) Dørstokkmila er velkjent, men i år har jeg klart å overvinne den to ganger. Prøver å avtale å møte andre. Da er det litt lettere å presse seg av gårde, og det er gjør jo som regel godt når man først har kommet i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Vet ikke helt om jeg vil skrive her ... Å lese hvor godt driv jeg hadde før jul (!) som jeg aldri klarte å ta opp igjen er litt deprimerende innrømmer jeg. "Pausen" fra forumet og mindre tid til å fokusere på kosthold og trening har gjort at kiloene har krøpet på i vår... Og viser vel at jojo-slankeren ikke er avviklet enda... :angry: Men, jeg gir ikke opp troa på at jeg skal klare det...

 

Jeg har hatt lange diskusjoner med meg selv om jeg skulle gå på kurs eller ikke. Tilslutt så var det kurset (med trening) som jeg kunne tenke meg å ta fullt - så da slapp jeg jo velge.

 

Det betyr at jeg er alene, med bare støtte fra dere i forumet (+familien da :D ) .. Men det burde jo gå fint, for jeg kan jo "alt" i teorien, det er praksisen over tid som mangler :blink: Særlig når det blir travelt som i våres. Da blir det litt mindre tid til trening og raskere løsninger med maten. Og vips så renner kiloene på... Det føles i hvert fall slik...,Etter å ha gått ned 30 kg så er kroppen veldig klar for å legge på seg når den har en sjanse... I stedet for at jeg skal klare å gå ned de 10 siste... Men det er nå slik det er - så da får jeg bare finne meg i det...

 

Treningsplan - kan bli endret

Mandag: rask gåtur 60 min + hjemmestyrketrening

Tirsdag: Sykle til jobben (45 min)

Onsdag: sykle til jobben

Torsdag: sykle til jobben + hjemmestyrketrening

Lørdag: lang fjelltur

Søndag: kort fjelltur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke klart å begynne å trene, men er flink og sykler til jobb nesten hver dag! Særlig hjemover er det nesten 20 minutt rett opp... Så det blir bta trening likevel... På lørdag var det kjempelang fjelltur. Gikk med 5 åringen så det gikk ikke fort, men det var bratt både opp og ned. Kjente det godt dagen etterpå.

MÅL: Må begynne å trene styrke... Uansett fornøyd med syklinga!!

 

Det også vært litt bevegelse på vekta i riktig retning :rolleyes: Har gått ned 2,4 kg på fire uker. Det er ikke fort, men i alle fall nedover, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...