Gå til innhold

Historien om hvordan man avvikler en jojo-slanker


rugemor
 Share

Anbefalte innlegg

Må bare innom og si god morgen. :)

Du skriver at: Det også vært litt bevegelse på vekta i riktig retning :rolleyes: Har gått ned 2,4 kg på fire uker. Det er ikke fort, men i alle fall nedover, :D De synes jeg er flott nedgang, det er jo 600 gram hver uke i gjennomsnitt, det! Det skal du være veldig fornøyd med. ;) Jeg tror det blir lettere å venne seg til en sunn livsstil når man bruker tid, det er jo en varig endring som er målet for oss alle, ikke sant? :D

Lykke til videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så hyggelig med besøk Fa-mol:-) Joda - 600 g i veka er bra! Har vanlegvis 500 g i veka som målsetting... Synes berre at kg som nettopp er kommet på - godt kunne godt av litt fortere... Er nå "ferdig" med de kiloene jeg la på meg i sommer - og er nå i gang med de som kom på i våres - da de ble litt travelt - og vips (de føles i alle fal slik) så var 2-3-4 kg sneket seg på, i løpet av noen hektiske måneder...

 

Jaja... Det er nå slik det er. Må bare lære av det er har gjort - og jobbe mot en livsstil som sikrer jevn vekt og gode trimrutiner over lang, lang tid.

 

Lurer veldig på om jeg skal melde meg på et Aktivt roede kurs, eller melde meg inn på et treningssenter i nabolaget. Å få rutine på å gå på treningssenter er jo kanskje mer fremtidsrettet enn å gå nok et Grete Roede kurs... Får tenke litt mer på det... Samtidig er det jo nyttig og motiverende på kurs - og med Aktiv-kurs blir det god trening også.

 

Jeg klarer ikke å være så systematisk og planlegge trening og mat som jeg ønsker - nå får det bare være slik frem til etter høstferien - og så får jeg se hva vi får til da...

 

Uansett - godt at det går nedover - Skule bare ønske jeg var like flink til å holde vekten stabil som jeg er til å gå opp (og ned også, da:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu... I dag har eg jogga i skogen igjen (nesten 10 månader sidan sist) - forbannar dørstokkmila, men glad for å ha kome igjang igjen. Berre 30 min i dag, men det kjentes godt ut.

 

Laga meg også ei supergod og fargerik suppe av rødbeter!

 

Ein fin dag på vegen til ein litt betre utgave av meg sjølv. :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny joggetur i skogen i dag - deilig. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke skjønner det ofter - og ikke bare i perioder :( Til mitt forsvar så har det noe med tid å gjøre også - er inne i en periode med mye hjemmekontor - mye lettere å jogge på dagtid enn i 21-tida når ungene er i seng. Læringen min må da bli at jeg må forberede meg på de periodene jeg ikke kan trene på formiddagen og planlegge for hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mandag og blank uke :D

Det går ikke så verst sånn i langt perspektiv. Har begynt å jogge noen ganger i uka og sykler til jobb nesten hver dag. Er også ganske fornøyd med maten.

 

Men gikk på to smeller denne helga... Familien var innom McDonalds på fredag. Når vi er det pleier jeg å bestille wrap med kylling - det er bare 350 kcal. Men denne gangen var det som noe klikket inn...mot jeg bestilte en stor nuggetspakke (18 stk!) Kjøpte ikke pomfrittes, og ideen var at hele familien skulle dele... Så det var kanskje en god ide når det var inne i hode mitt... Men når jeg endte med å spise nesten alle og når jeg sjekket at 9 stk inneholdt ca 450 kcal var ikke ideen så god lenger.. Jaja... Trenger jo ikke å gjøre det flere ganger ... Får gå tilbake til wrapen og ikke begynne p tenke på noe annet,,, Spiste også for mye sjokolade på lørdagskvelden... Og litt vin...

 

Uansett, sånn generelt går det riktig vei :)

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snø! Men så lite at jeg satser på å sykle til jobb i dag likevel!

 

Det går ikke så vertst... Var ute og spiste med jobben i går og hadde fisk til både forrett og hovedrett. Hoppet over desserten og tok et glass vin. Sånn kan jeg godt gjøre flere ganger:-)

 

 

Det går sakte men sikktert nedover på vekta, 86,3 i dag. Er faktisk nesten 5 kg siden jeg startet i høst. Sånn skal det fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg slik som jeg skal fortsette med: Prioriterte en joggetur i går etter lørdagsfrokosten, det er jo ikke mer enn 40 minutter som skal til, som jeg ellers ville brukt til å lese avisene... Vips så var det gjort! I dag rakk jeg en gåtur i kveldingen. Når jeg vil prioritere trening så finner jeg jo tid til det. Slik skal det fortsette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg... Ikke trent så mye som planlagt ... Litt mye regn og litt travle tider... Har sykla til jobb to ganger, så ikke noe å skryte av...

Får se om jeg ikke får trent i dag. Tror jeg må gjøre alvor av å melde meg inn på treningssenteret. Vinteren kommer.

Vekta kryper heldigvis nedover. 3,5 kg igjen til julemålet. Håper å nå det 12. desember og så holde vekten til januar. Det skal jeg få til, selv om desember ikke er så enkelðŸ˜ðŸ˜ Gikk på en smell i fjor, så må forberede meg i år😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogga intervall i skogen i dag. Bruker RunKeeper og legger inn ett intervallprogram. Det er morsomt, men slitsomt også. Gikk for 13x1 minutt med rask jogging og så 1 min saktere jogging/ gåing innimellom. Det ble 26 minutter intervall, med litt oppvarming + at jeg måtte komme meg hjem ble det 37 minutter og 292 kcalorier i minus. Det er faktisk ganske gøy å jogge:-)

 

 

Har fått matkurv fra Godt Levert i dag. Blir gøy å prøve oppskriftene. Har valgt Roede-meny. Kjente igjen oppskriftene, men har ikke laget de vi fikk denne gangen før. Vi bestilte en "duo-meny". Tror det blir litt lite kjøtt/fisk på oss fire. Ligger på 400 g totalt og vi spiser nok litt mer enn det.

 

Kjekt at vekta går nedover. Håper å nå 82 kg til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol i dag og en tur i skogen med nye joggetights før jobb. Kjøpte nye tights i går med noe gummigreier på innsiden som gjør at det "rister" mindre😛 Alt som finnes, men kjentes bra ut.

Koser meg nå med kaffe før eg sykler til jobben. Er så godt å være inne i et godt driv😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ettårsdag for denne tråden... Og vekta har svingt opp og ned igjen til det samme som jeg var i fjor på denne tida... Nå SKAL jeg komme over kneika, passere jul og fortsette med trening inn i det nye året.

 

Ikke noe trim, bare mye god mat og vin i helga, og jeg har ikke turt å gå på vekta enda <_</>

Ellers går det bra med mat og trim. Hadde meg en sykkeltur på torsdag og jogga i går. Får se om jeg gjør noe i dag også.

 

Nei, nå må jeg jobbe :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Då har eg meldt meg inn på eit treningssenter. Faktisk for første gang i mitt liv. Nå må eg bli flink og trena også. Med det har eg også bestemt at eg ikkje skal gå på Roede-kurs det neste året. Trur det var lurt å prøva ein ny medisin- og ikkje gå på fleire kurs. Eg kan jo dette - når eg berre vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nesten en måned siden sist. Men det går bra - foreløpig. Desember er en vanskelig måned og det er så lett å bare ta en pepperkake til... De står jo overalt. En pepperkake gjør ikke så mye, men den fjerde, femte eller sjette samme time er ikke så lurt...

 

Jeg er fornøyd med at jeg har meldt meg inn på treningssenter og faktisk vært der 2-3 ganger hver uke den siste måneden. Jeg utfordrer meg selv virkelig - for jeg kan egentlig ikke fordra å være der, men litt etter litt så blir jeg mer komfertabel med det. Og hvem veit, kanskje jeg en gang begynner å faktisk like det... :rolleyes:

 

Jeg klarer ikke julemålet på 82 kg, men ønsker å holde meg på 84 kg gjennom jula og til oppstart i januar. Da går de siste kiloene fort av, håper jeg :D Vil nedover til en plass mellom 75-78 kg tror jeg. Det bør jeg jo klare i løpet av våren. Det viktigste er likevel at jeg klarer å trene - over tid & opprettholde et rimelig godt kosthold over tid.

 

Nå må jeg jobbe litt mer :rolleyes: God desember-uke om noen skulle lese dette :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Så var jula over. Synes desember er vanskelig. Klarer ikkje å begrensa meg for all den gode maten. Det som irriterer meg er at eg eter til eg er meir enn mett... Fleire gonger vart eg skikkelig stappmett... Hm... Må slutte med det. Er blitt mykje flinkare, men har litt "tilbakefall" når det er ferie... Men nå er det spist er spist som gjelder ....

 

Måla framover blir å halda fram med godt kosthold og stabilisera meg med trening på 3 gonger i veka og litt aktivitet kvar dag.

 

No held eg på å baka gresskar - skal forsøke meg på gresskarmuffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Og så var påska over også. Har ikkje gått så veldig bra siden jul. Dersom eg ikkje har fullt fokus så snik kiloane seg på sakte men sikkert... Har trent litt og så er me blitt ganske flinke med kvardagsaktivitet i familien. Har gått mykkje på ski og nå er det sykkelturar og fotturar.

 

Har begynt å sjå litt på lavkarbo igjen... Veit ikkje heilt kor eg skal leggja meg... Men litt mindre karbo enn på Roedes karboredusert, samtidig som eg vil telja kcalorier... Får sjå korleis det går, blit litt sånn egenkomponert karbomengde no i starten. Det blir fort litt for mykje kos og snop og vin i helgene, og det er ikkje bra verken på Roede-kosthold eller lavkarbo, så når eg kuttar det så bør vektpila peike nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...