Gå til innhold

Juleslank


Gjest Gressenka
 Share

Anbefalte innlegg

Dag 31 av 40

 

I dag har jeg en "føler meg slank dag". Ei dongeribukse jeg hadde gitt opp håpet om å passe før jul smatt på og så bra ut:) Den buksa har en fasong som passer kroppen min veldig godt:) jeg fikk også en kommentar om at jeg var blitt smalere, herlig:)

Det har vært en bra dag i matveien, jeg har endelig fått trent igjen, og ellers vært veldig effektiv i juleforberedelser hele ettermiddagen. I morgen er det helg, og denne helga har vi maaaange gjøremål, blant annet baking... Det må jo gjøres, så her gjelder det å ha tunga rett i munnen, og ha en god plan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dag 32 av 40

 

Bra dag, har bakt, tok et lite rundstykker med ost, holdt meg unna alt det andre:) men ennå skal det bakes mer og lages godis, men skal være standhaftig :))

 

Veie og måledag i morgen..:)

Godnatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 33 av 40

 

Det er gått ca en mnd, og det er ei uke igjen, og dagens resultater er gode:)

 

Ned 1,6 kg denne uka, og inn 7,5 cm. Herav 2 cm over mine "love handles" - det et nok derfor jeg plutselig merket det så godt på klærne, at de satt penere på alltså. Herlig, skal prøve julekjolen, tror jeg blir fornøyd med den nå:))

 

Dagens treningsøkt er gjennomført, men resten av dagen blir også aktiv med diverse juleforberedelser, og det blir resten av uka også.

 

Jeg skal smake litt på baksten min og litt på julegodteriet som skal lages i morgen, men holde meg innenfor kalorigrensa. Jeg er glad i rundstykker og hjembakt brød, og slikt må man ikke være redd for å spise, det handler jo om å spise det en liker men i passe mengder:))

 

Ønsker alle en fin lørdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 34 av 40

 

Dagene går fort unna her, prøver å bremse litt men det er mye å gjøre å da går tia.. Jaja:)

Pakket gaver og bakt i helga, vært i kakeselskap.. Jeg har så vidt smakt litt på diverse glasur for å være sikker på at den var god, ellers bare smakt på grove brød og vanlige rundstykker, og det har ikke vært vanskelig engang:))

 

Da står ei ny uke for dør, det gledes og skal nytes, jeg er i god rute og det kjennes bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 35 av 40

 

Julekjolen sitter bra nå, her gjelder det å holde vekta å ikke fråtse fra lørdag selv om jeg fra da har lov å kose meg:)) Bra matdag, fått trim, gjort litt fornuftige ting også, trøtt nå, godnatt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 37 av 40

 

Jeg er godt inne i gode matrutiner og gode trimrutiner, skulle nesten ønske at vi ikke nærmet oss jul der jeg kommer ut av den fine flyten jeg er i nå... Det er så deilig å kle på seg om morgenen å se seg i speilet uten å gremmes..

 

Yndlingsdongeribuksa sitter som et skudd, det hadde jeg ikke trodd jeg skulle oppnå før jul da jeg begynte å plages med betennelser og medisiner.

 

På tide å vaske rundt badet, det er utrolig kjedelig og ekkelt synes jeg, men det er god trim, jeg får fokusere på det;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 38 av 40

 

Snart jul, alt vel, står imot alle fristelser, sikkert fordi jeg er kommet over suget på det. Er i julemodus, veldig aktiv i forberedelser, koser meg og forbrenner kalorier på det:)

Et par dager igjen med dette, deretter forsiktig julekos, men det er ikke julekaker jeg ser for meg, det er chips, pussig:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 39 av 40

 

Veie og måledag i morgen - eller i dag.. Det ble natt før jeg gav meg med julevasken ;)

Jeg er spent på hva resultatet blir i forhold til mine egne mål disse 40 dagene. Godnatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 40 av 40, juhuuuuuu:)

 

Jeg laga meg en plan for å bli juleslank lørdag for 6 uker siden. Jeg klarte ikke å starte skikkelig før mandagen to dager etter. Jeg har slanke meg før, er en såkalt jojoslanker, jeg er god å stå på med 110% fokus en tid! når jeg har nådd målet så glemmer jeg meg og spiser meg etterhvert opp igjen dessverre. Jeg skulle gjerne klart å endre livsstilen, og håper jeg klarer det nå, for som jeg nevnte i første innlegg i denne tråden så er det mange gevinster både fysisk og psykisk å leve sunt.

 

Jeg har nådd målet, faktisk gått ned 600 g mer en målet. Jeg var 79.8 ved start, og er 71.4 i dag, alltså 8,4 kg ned. 2 kg denne uka!

Jeg har gått inn 7,5 cm denne uka, til sammen 43 cm. 8 cm over midje og lovehandles. Jeg har gått fra str 44 til 40, det er en kjempeforskjell på kort tid.

 

Grunnen til stor nedgang denne uka er nok hektisk på jobb og juleforberedelser fra ettermiddag til natt, har knapt sittet i ro før jeg har lagt meg.

 

Så nå er det bare å vise måtehold i jula, må påregne vann i kroppen og noe opp i kg, men starte nyåret med nedgang til 70 kg å deretter få til å stabiliserer der. Det et her GR forum kommer sterkt inn i bildet, for å finne likesinnede og motivasjon:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 40 av 40, juhuuuuuu:)

 

Jeg laga meg en plan for å bli juleslank lørdag for 6 uker siden. Jeg klarte ikke å starte skikkelig før mandagen to dager etter. Jeg har slanke meg før, er en såkalt jojoslanker, jeg er god å stå på med 110% fokus en tid! når jeg har nådd målet så glemmer jeg meg og spiser meg etterhvert opp igjen dessverre. Jeg skulle gjerne klart å endre livsstilen, og håper jeg klarer det nå, for som jeg nevnte i første innlegg i denne tråden så er det mange gevinster både fysisk og psykisk å leve sunt.

 

Jeg har nådd målet, faktisk gått ned 600 g mer en målet. Jeg var 79.8 ved start, og er 71.4 i dag, alltså 8,4 kg ned. 2 kg denne uka!

Jeg har gått inn 7,5 cm denne uka, til sammen 43 cm. 8 cm over midje og lovehandles. Jeg har gått fra str 44 til 40, det er en kjempeforskjell på kort tid.

 

Grunnen til stor nedgang denne uka er nok hektisk på jobb og juleforberedelser fra ettermiddag til natt, har knapt sittet i ro før jeg har lagt meg.

 

Så nå er det bare å vise måtehold i jula, må påregne vann i kroppen og noe opp i kg, men starte nyåret med nedgang til 70 kg å deretter få til å stabiliserer der. Det et her GR forum kommer sterkt inn i bildet, for å finne likesinnede og motivasjon:))

 

Wow, knallbra, Gressenka! Og ikke minst gratulerer med overnådd mål for jula :D

 

GRforumet går heldigvis ingensteder, vi holder hoff her både i romjula og på nyåret og helt frem til vi klarer å stå på egne ben i vår nye livsstil, no worries!

 

Lykke til med stabiliseringen gjennom jula og frem til nyttår, da gjør vi opp underveisstatus og mobiliserer nye planer for nyåret og videre fremtid :)

 

(44 til 40 er jo bare - WOW! Nyt slankheten i fine juleklær :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, knallbra, Gressenka! Og ikke minst gratulerer med overnådd mål for jula :D/>

 

GRforumet går heldigvis ingensteder, vi holder hoff her både i romjula og på nyåret og helt frem til vi klarer å stå på egne ben i vår nye livsstil, no worries!

 

Lykke til med stabiliseringen gjennom jula og frem til nyttår, da gjør vi opp underveisstatus og mobiliserer nye planer for nyåret og videre fremtid :)/>

 

(44 til 40 er jo bare - WOW! Nyt slankheten i fine juleklær :)/>)

 

Takk Juni72:)) Det er godt å vite at vi er mange som kjemper sammen og motiverer hverandre <3 Det gjelder å holde fokuset, og her er GR genial:))

Ja 2 størrelser ned på så kort tid gir en umiddelbar deilig følelse, nå gjelder det å holde fokuset etter at denne deilige og motiverende følelsen begynner og dabbe av;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg jeg på julebesøk og om kvelden på byen. Det ble bittelitt kake og krem, gløgg, 3 enheter alkohol og to-tre gode never peanøtter.

 

For det første følte jeg meg fin i nye klær, jeg fikk komplimenter om at jeg ser mindre ut. I dag er vekta enda gått 100 gr ned, pussig:))

 

Herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å ikke ta av med spising:)

Jeg har fått mine trimpoeng både lillejulaften og julaften, herlig:) i går skeivt jeg ut med twist, det var godt;) julaften ble det nærmere 2000 kalorier og ca 370 kalorier forbrent, så det er ikke det værste, men fråtsedagene står i kø, må holde fokus kjenner jeg. Det er bare så deilig å kunne ta på seg hva som helst i skapet og føle seg ok i det:))

 

Nå er det natt. 1.juledag skal nytes, men en time trim hver dag i jula er målet:)

Hei og hopp og god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å ikke ta av med spising:)

Jeg har fått mine trimpoeng både lillejulaften og julaften, herlig:) i går skeivt jeg ut med twist, det var godt;) julaften ble det nærmere 2000 kalorier og ca 370 kalorier forbrent, så det er ikke det værste, men fråtsedagene står i kø, må holde fokus kjenner jeg. Det er bare så deilig å kunne ta på seg hva som helst i skapet og føle seg ok i det:))

 

Nå er det natt. 1.juledag skal nytes, men en time trim hver dag i jula er målet:)

Hei og hopp og god natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, 71,8. 400gr opp, men midjemålet er det samme som forrige lørdag. Fantastisk deilig. Har fått mange positive kommentarer om utseende og lavere vekt, godt. Fortsatt herlig å kle på seg hver dag, det gir motivasjon til daglig trim, motivasjon til å finne tid til denne timen med egentlid. Jeg sover ikke bort jula, jeg er mere energisk og opplagt, mere glad, det er en vinn vinn situasjon.

 

 

Noen festlige dager igjen ennå, jeg skal fortsatt kose meg med måte:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt av en fråtsedag i går, vi gikk fra det ene selskapet til det andre og havna til slutt langt ned i sofaen med potetgull og brus:) jaja, det er sikkert godt for forbrenningen å spise godt enkelte dager;) i tillegg forsvant rundt 700kcal på to timers trim, så jeg har ikke dårlig samvittighet. Men jeg er forsiktig med inntak på dagen i dag, sparer meg til fest i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Godt nyttår til alle sommeren lese dette:))

Nytt år, nye muligheter:)

Jeg har spist altfor mye de siste dagene, har helt ukritisk putta i meg, og drukket for lite vann. Men for å oppsummere jula så har jeg trimma en time hver dag, utenom i dag- da har jeg brukt flere timer på å pakke vekk og vaske ut jula. Jeg har vært oppe i rimelig tid nesten hver dag, jeg har sjelden vært så aktiv og full av energi i en ferie. Deilig. Tenker jeg har hoppa opp endel på vekta, har blitt noen festligheter med mat og alkohol, samt mye godis de to siste dagene, men har etpar dager å ta meg inn igjen før det er veiedag.

 

I morgen starter hverdagen igjen, og da starter jeg veien mot 70 kg. Jeg blir å ta det med ro, det gikk fort før jul, nå er det ikke noe stress. Blir noen festligheter i slutten av januar, gleder meg, vet jeg blir å føle meg vel:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 1 av 23

 

På tide å sette seg nye mål nå som hverdagen er kommet, og det er uten tvil best at jeg registrerer inntak av kalorier. Søt og spisesuget er kommet tilbake, og må bekjempes. Det er ikke like stort som før jeg startet slankinga, heldigvis, så det bør gå greit. Problemet er at huset er fullt av julegodter, kan det pakkes bort med julepynten og stå i boden til neste år tro;)

 

Jeg har ikke vært på vekta i dag, sist jeg la inn vekt her var etter flere dager med mye aktivitet og lite mat. Nå er tarmene fylt og aktivitetsnivået lavere, samt at inntak av mye saltmat gjør at vann samles. Jeg har ikke vært flink å drikke vann heller.

 

Jeg legger inn vekt på lørdag som vanlig, da vet jeg hva målet for denne måneden vil bli, samt målet for 25/1 da jeg skal på januarfest med gjengen. Det passer meg bra at jeg skal ha kjole på om 3 uker, da er det lettere å holde fokus i en måned der jeg ofte sitter i sofaen og spiser og ser på TV.

 

Har registrert matinntak i dag, det blir også en motivasjon til å holde fokus:)

 

Jeg tenker at 1,5 kg på 3 uker er et ok mål:))Så herlig at du har laget ny tråd Juni72:)

Jeg er selvfølgelig med, skal veie og måle på lørdag som er min faste dag:) Det blir oppgang, men ikke mer enn at det er borte i løpet av etpar uker tenker jeg:)

 

Min plan er som tidligere:

- en times trening/trim hver dag(ca 370 forbrente kcal)

- registrere alt jeg spiser her inne(det gjør meg mer bevisst og motivert til å moderere meg)

- godisdag på lørdag

- drikke nok vann

- være flink å finne på aktiviteter istedenfor å sitte i sofaen (glede noen med å komme på kaffebesøk, gjøre husarbeid jevnlig istedenfor at det hoper seg opp, gjøre ting med barna)

- fokusere på den gode følelsen og all energien jeg får av å spise sunt og i riktige mengder til det blir en vane(slik at dette kan bli en livsstilsendring istedenfor en av mine utallige slankekurer)

 

Mitt nyttårsforsett er at jeg skal gå på mange skiturer denne vinteren, forhåpentligvis med det resultat at jeg blir glad i å gå på ski:)))

 

Jeg ønsker alle et flott og sunt nyttår;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 4 av 23

Dagens veiing og måling var veldig positivt:)

 

Jeg veide 71,4. Samme som før jul, herlig.

Jeg hadde gått opp en cm rundt ryggen, men inn 1 cm rundt mage og lår, og inn 0,5 cm rundt overarmen. Så jula har ikke vært så værst tenker jeg:)

 

Jeg smakte litt på etpar twistbiter i går kveld, og tok liten baylis, men var innenfor kcalorigrensa allikavel. Gjorde litt husarbeid og gikk på kaffebesøk - der jeg ikke forsynte meg med godisen på bordet:)

 

Målet for de neste 3 uker er ned 1,4 kg, og kunne se det herlige tallet 70 på vekta. Et greit oppnåelig mål tenker jeg:)

 

På tide å trimme bort noen kalorier, ha en fin lørdag der ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 6 av 23

 

Lørdagen var aktiv og fin i matveien:)

Men i går hadde jeg en kjempesprekk, gikk rett tilbake til gamle synder, lå i sofaen med ei god bok og mumsa på noe hele dagen lang følte jeg. Kom meg ikke ut på min vanlige time med rask gange heller. Du slette tid så elendig og oppblåst jeg var da jeg skulle legge meg.

 

Jeg sto imidlertid tidlig opp i dag og gikk en godt time i godt tempo, så nå er humøret og samvittigheten bedre. Når jeg tenker meg om, så tror jeg at kroppen min og hodet mitt ønsket å ha en avslappingsdag. Jeg kan ikke huske sist jeg har roet så fullstendig ned, og tenker at jeg hadde nok godt av det:) Men jeg hadde ikke trengt å spise så mye tull:(

 

Ny uke og nye muligheter, jeg skal stå på for nytt og lavere tall på vekta til lørdag, og forhåpentligvis noen cm inn.

 

Kl 22:22. Jeg har vært flink i dag, ble fristet til å putte hånda i boksen med julekaker, boksen med julegodis og til å ta en nybakt hjemmelaget muffins.. Istede drakk jeg vann, strøk en dunge klær(kjedelig jaaaaa), bretta klær og fikk de inn i skapene. Sistnevnte bruker å ta laaaang tid, de kan ligge ferdig bretta på vaskerommet i dagevis ellers. Så hoppa jeg over kveldsmaten:) såå, da har jeg gjort opp for den late og overspiste søndagen. På tide å finne senga og ei god :))

Endret av Gressenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 7 av 23

 

Det har vært en lang dag. Det gikk fint i matveien, enda jeg bakte 2 kaker. Det er en opphoping av fødselsdager i vår omkrets denne uka, fire stykk denne uka, så det skal bli en hard prøvelse nå som søtsuget sitter i etter julens utskeielser.

I tillegg har jeg den måntlige greia, og jeg kjenner at vannet samles i kroppen.

Jeg skal være glad når mandag kommer og denne uka er over.

 

Jeg må holde fokus, kjenne på den gode følelsen... Av faktisk å være innenfor normal BMI igjen. Ytterjakkene sitter løst og pent, og den ene er nok for stor.. Det er greit å se seg i speilet naken.. Jeg føler meg bedre og gladere..

 

Jeg krysser fingrene for meg selv og for at jeg skal bestå prøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 8 av 23

 

Nesten 1400 kcalorier i dag, med kaker, ikke værst:)

Så da er denne dagen berget, baking i morgen, og deretter tre dager med feiring igjen, måtte mandag komme fort;))

Skal se om jeg får lagt inn litt ekstra trening de neste dagene, det er ikke helt lett med et stramt tidsskjema, men bør være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 9 av 23

 

For en herlig dag, ingen baking og ingen feiringer eller andre utfordringer. Trening er tilbakelagt, alt som skal spises og drikkes er fortært, nå skal kvelden nytes:)

 

Jeg fikk kompliment for mitt nye utseende i dag, det gir motivasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 10 av 23

 

2 uker til av denne måneden og månedens mål:)

 

I dag viste vekta 70.4. Jeg er 400gr unna det endelige målet jeg satte meg for denne vektreduksjonen. Jeg har gått inn 5,5cm denne uka, og har mistet noen cm mer enn det målet jeg hadde satt meg for 2 mnd siden:))))

 

Jeg ser på kroppen at jeg ennå kan gå ned etpar kg og inn etpar cm. I forhold til BMI ligger jeg i øverste sjikt, så et sted mellom 66-68 bli ikke feil. Jeg setter 68 som nytt endelig mål, og 69 som månedens mål.

 

Jeg setter som mål å gå inn 2 cm fra hofter opp til rygg. Og 1cm over arm og lår.

 

Jeg burde også starte med styrketrening, stramme opp her og der, men det er ikke min greie, må tenke litt på det;)

 

Ellers så er bursdag nr 3 denne uka unnagjort, jeg forsynte meg litt, men ikke mer enn jeg burde, det er heldigvis lørdag og godisdag:))

 

Det er en glede å kle på seg om morgenen, klærne sitter pent og jeg har masse å velge i. For 2 mnd siden hadde jeg 1 bukse jeg kunne bruke, og ingen penklær. Deilig følelse nå:)/>

 

8 uker er gått, 6 uker effektiv slanking når en trekker fra jula. Jeg er gått ned 9,4 kg og inn 49 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...