Gå til innhold

Juleslank


Gjest Gressenka
 Share

Anbefalte innlegg

Dag 13 av 40

 

Lørdag, veie og måledag. Jeg er gått 1kg ned, veide 76,4 i morges, hadde håpet på et rent 76 tall, men men:) minus 3,4 kg til sammen, effektiv slanking er 12 dager. Jeg har satt som mål å være 75kg når jeg veier meg 1.des, men det spørs om jeg greier det. Jeg har 8 dager på meg, jeg får stå skikkelig på:) Det skal sies at jeg har vært på julebord denne uka, samt festmiddag forrige lørdag, så det har vært 2 planlagte utskeielser denne uka. De neste 8 dager inneholder ikke festligheter så vidt jeg vet, så en liten mulighet er det.

 

Jeg er gått inn 8 cm denne uka, det blir 19 cm inn på 2 uker. På to uker er jeg gått inn 4-4,5 cm rundt rygg, samme rundt midje og samme rundt lovehandles. Dette merker jeg godt på klærne, og det er disse stedene som er mine problemområder. Jeg er fornøyd med dette:)

 

Mitt mål til lørdag 21/12 blir 72,4. Alltså 1kg ned pr uke. Samt minus ca 6-8 cm hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei:-)¨

 

Så flinke dere er,gir inspirasjon og lese det som blir skrevet.

Har selv gått på kurs siden 21.oktober,klart og gå ned 4,9 kg:-).

 

Stå på videre,lykke til med framdriften:-).

 

Takk for det:) så flink du har vært, og ennå når vi å gå ned mere til jula kommer og finstasen skal på:) lykke til med vektnedgang til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er gressenka, du inspirerer til etterfølgelse, satt her og lurte på om jeg skal unne meg en liten bit sjokolade i kveld, men det skal jeg nok ikke nei! Hadde en liten utskeielse igår med take away pizza til middag, men hittil i dag har det gått supert og jeg kjemper videre. Det blir nok mye mat når jeg kommer hjem til grytene til mor, men allikevel er det godt å være i gang med litt vektnedgang før jul :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er gressenka, du inspirerer til etterfølgelse, satt her og lurte på om jeg skal unne meg en liten bit sjokolade i kveld, men det skal jeg nok ikke nei! Hadde en liten utskeielse igår med take away pizza til middag, men hittil i dag har det gått supert og jeg kjemper videre. Det blir nok mye mat når jeg kommer hjem til grytene til mor, men allikevel er det godt å være i gang med litt vektnedgang før jul :rolleyes:/>

 

Så flott at jeg kan være til inspirasjon:) selv har jeg kjøpt 86% sjokolade som ligger i kjøleskapet, den ligger foreløpig urørt, men kan brukes til en kontrollert utskeielse hvis det behøves;)

Det er jo bedre å gå ned noen kg før jul, da har du mindre å gå ned når jula er ferdig;) Takeawaypizza er ikke så ille hvis en ikke forsyner seg for mye:)

 

God søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 14 av 40

 

Den fjortende dagen med effektiv slanking. Dagen startet bra, en times rask gange i et litt heftig vintervær, en kan si at turen var frisk ja:)) i går begynte jeg å vaske å rydde kjøkkenskap og skap på bad, resten av dagen er viet til dette og forhåpentligvis rekker jeg å ta skapene i stua og. Det et ikke noe gøy, men det er en finfin måte å forbrenner kalorier på, og så er det så godt etterpå når det blir rent og ryddig. Tanken på dette gir god motivasjon til å fullføre planen:) ungene er også satt i arbeid med rommene sine, det sorteres og ryddes:)

Det er vel på tide å finne frem juleesker å se over at en har alt til advent som begynner neste helg. Jeg ser frem til advent med baking, pynting av pepperkakehus og pakke julegaver m.m.

Neste helg blir det planlagt utskeielse med gløgg og pepperkaker:)

Da ønsker jeg alle en god og sunn søndag, hvis søtsuget herjer så anbefaler jeg å drikke vann med sitron og gjør forefallende husarbeid:)

 

Kl 21:30: nå er jeg utslitt, har gjort alt jeg planla å gjøre, kjennes godt, vann med sitron nå;)

Endret av Gressenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og ny uke,sitter på jobb etter å ha syklet 10 km til jobben, frokosten er inntatt helt i Grete Roedes ånd og det nærmer seg lunsj allerede, vi ligger en time foran dere hjemme i gamlelandet :)/> So far so good, har egentlig veiedilla, men jeg skal prøve å holde meg unna vekten frem til fredag, så jeg slipper å bli frustrert over +100 gram noen morgener, jeg vet jo at det skyldes mer vann i kroppen, men det er veldig demotiverende... Synes alltid at det ikke er noen sak å holde seg til det tillatte på dagtid, men kveldene burde jeg nesten ha håndjern på meg :D/> Har både en mann og en liten datter som er slanke som siv, til tross for at de knasker i seg godteri stadig vekk...Jaja sånn er livet, selv om det føles urettferdig at mor i huset legger på seg bare ved å SE på godteriet deres :D/> Ønsker dere andre en god arbeidsuke, så står vi på sammen videre ikke sant dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 15 av 40

 

I dag har jeg vært i litt uggen form, håper ikke at jeg brygger på noe:(

Jeg har hatt etpar fristelser i dag, sjokolade på jobb og nydelig hjemmelaga boller i heimen. Jeg sto i mot, og klapper meg selv på skuldra. Jeg kjenner at lysta på usunt er kommet tilbake, og må nok jobbe beinhardt fremover.

Jeg fikk meg en herlig time i frisk luft til tross for uggenheta, og ellers har jeg fått kryssa av for flere ting på " mågjøre" lista mi. Har blant annet fått sortert bilder på Mac'en og alt er klart til å lage fotokalendere til jul til besteforeldrene:)

 

For en flott start på dagen mammamia, du er flink:)

Her i huset er alle barna slanke som siv, mens foreldrene ser godt ut;) barna er veldig aktive innen idrett, noe jeg håper de tar med seg videre i livet:) jeg veier meg også hver morgen, det er motivasjon til ikke å spise for mye og for sent om kveldene;)

 

 

Godnatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 16 av 40

 

Og der begynte motivasjonen og dale:( formen er elendig, og på grunn av uforutsette ting kom jeg meg ikke på trening, hadde nok ikke noe der å gjøre heller. Nå er det natt, satser på en bedre dag i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17 av 40

Formen er dårlig for tiden, et snev av influensa. I dag måtte jeg ta meg selv i nakken og fokusere, først for å få effektive arbeidstimer, deretter vektnedgang. Det ble bedre på formiddagen med etpar paracet.

 

I dag fikk jeg på meg ei fritidsbukse som jeg ikke fikk igjen for to uker siden, det gav motivasjon. Jeg fikk gått tur og tatt frem og sortert jule og adventspynt. Det ble en effektiv dag, heldigvis.

 

Nå er det kveld, har satt klokka på 06, kanskje jeg kan få trent før ungene står opp??

 

Godnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 18 av 40

 

Jeg klarte ikke å stå opp kl 06, og det var like greit ettersom formen ennå ikke er bra:( jeg har hatt en fin dag i matveien, har trimme og har brukt og skal bruke noen timer på husvask og adventspynting. Jeg har strøket ut så godt som alt jeg hadde skrevet på " må gjøre" listen min, hurraaa, jeg nådde målet mitt:)) Så kaloriene forbrennes litt etter litt. Nye ting er ført på en ny liste, dette er ting som skal gjøres før 22 des:))

Vi går mot helg, og nyvaska og pynta hus gjør noe med meg, jeg forbinder det med god mat og drikke og kos. Men jeg må prøve å stoppe den lysten, noen pepperkaker, litt gløgg, og stopp..

 

Må prøve å fokusere på at jeg skal en tur inn i julekjolen neste helg, mulig jeg må henge den på kjøleskapet:))

Nei, frem med moppen, her skal det vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 19 av 40

 

Formen er fortsatt elendig, ikke syk, men sliten og energiløs av stress, sover dårlig og er stiv i muskulaturen. Jeg har imidlertid satt den følelsen til side og gjort alt jeg hadde planlagt. Jeg sitter her i et julesjaina hus, nyter lukten av røkelse og har spist 3 bittesmå pepperkaker. Lykke:) vekta har ikke vært snill denne uka, er derfor spent på morgendagen, veiing og måling, jaja, det går seg vel til.

Alle ønskes en god helg og en strålende og sunn advent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20 av 40

Halvveis i dag, tiden flyger:)) Jeg har gått ned 4,2 kg og inn maaaaange cm på disse 20 dagene. - 0,8 kg denne uka, mitt egentlige mål var å veie 75 i dag, men veide 75,6. Det kommer mange fristelser fremover, og fokuset er vanskeligere å holde kjenner jeg. Håper å gå ned etpar kg til, samt inn et par cm på strategiske plasser som rundt rygg, midje og mage. Julekjolen vil straks se bedre ut da:)) jeg har prøvd kjolen tre helger på rad, skal prøve den igjen i morgen. Den tar seg stadig bedre ut på kroppen, og skal muligens brukes neste lørdag, hvis den sitter pent på..:)

 

Jeg har to par dongeribukser jeg håpet å komme meg inn når det nærma seg jul, men det ser ikke ut som det er realistisk. De tar seg best ut når jeg veier ca 70-71 kg og jeg går nok ikke ned 4-5 kg på 20 dager. Men jeg vurderer å kjøpe meg en ny dongeribukse neste helg, vi får se hvor gode resultater jeg får den kommende uka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 22 av 40

 

Da viste det så at den dårlige formen min er diverse betennelser i kroppen, ikke rart jeg har vært fri for energi den siste uka. Sitter her uggen av medisiner og i dårlig humør. Jeg misliker sterkt å være i dårlig form, det går ikke å trene, og gårsdagen var en katastrofe i matveien. Må spise for å holde kvalmen i sjakk, men spiste mye mer enn jeg burde. Nå må jeg fokusere på å ikke å overspise/trøstespise selv om det er fristende når en er lenka til sofaen. Håper medisinen fungerer fort slik at jeg kommer meg på bena igjen kjapt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 23 av 40

 

Jeg stagnerer i sofaen, dette var alltså en strek i regninga. Jeg klarer å være flink i matveien men når en ikke rører på seg så forsvinner ikke cm..

Og så er det vanskelig å nyte den deilige adventstiden når en er i slik form, yekk:(

 

I kveld har jeg tent lys og julerøkelse, må prøve å kose meg litt ihvertfall, kan ikke ramle helt inn i selvmedlidenhet;))

 

Nå skal jeg kose meg med et knekkebrød, så blir det tidlig kveld med en film på senga for så å få seg ei god natt søvn og samle energi til å kunne trene igjen:))

 

God kveld:)

 

Tanker i kvelden: det er 17 dager igjen av prosjekt juleslank, litt under halvparten av tia. Den siste uka har gått trått, har nok noen slike dager igjen + endel utfordrende dager der jeg er på reise. I dag har jeg prøvd klær som nå sitter ok på kroppen min, men mine 2 yndlingsdongeribukser som jeg håpet å se bra ut i mot jul begynner jeg å tvile på. Jeg er 5 kg unna å føle meg okei i kroppen, skulle ønske de forsvant av seg selv over natta;))

Og så er jeg redd medisinen lagrer vann i kroppen, og jeg føler meg forstoppet. Blæ. Nå legger jeg meg, håper morgendagen blir bedre på alle måter:)

Endret av Gressenka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 24 av 40

Denne dagen ble heldigvis bedre enn gårsdagen, har fått trent også, om enn ikke med like mye intensitet som ellers:)) så da er jeg på vei opp, og ser lyst på livet igjen:)) om noen dager skal jeg på førjulsfest, og deretter skal jeg ut å reise, men det skal vel også gå bra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 23 av 40

 

Jeg stagnerer i sofaen, dette var alltså en strek i regninga. Jeg klarer å være flink i matveien men når en ikke rører på seg så forsvinner ikke cm..

Og så er det vanskelig å nyte den deilige adventstiden når en er i slik form, yekk:(

 

I kveld har jeg tent lys og julerøkelse, må prøve å kose meg litt ihvertfall, kan ikke ramle helt inn i selvmedlidenhet;))

 

Nå skal jeg kose meg med et knekkebrød, så blir det tidlig kveld med en film på senga for så å få seg ei god natt søvn og samle energi til å kunne trene igjen:))

 

God kveld:)

 

Tanker i kvelden: det er 17 dager igjen av prosjekt juleslank, litt under halvparten av tia. Den siste uka har gått trått, har nok noen slike dager igjen + endel utfordrende dager der jeg er på reise. I dag har jeg prøvd klær som nå sitter ok på kroppen min, men mine 2 yndlingsdongeribukser som jeg håpet å se bra ut i mot jul begynner jeg å tvile på. Jeg er 5 kg unna å føle meg okei i kroppen, skulle ønske de forsvant av seg selv over natta;))

Og så er jeg redd medisinen lagrer vann i kroppen, og jeg føler meg forstoppet. Blæ. Nå legger jeg meg, håper morgendagen blir bedre på alle måter:)

 

Fikk meg til å tenke på mitt favorittsitat fra filmen "The devil wears Prada", sagt av den målbevisste sekretæren : "I am one stomack flu away from my goal weight! (Jeg er en omgangssyke unna målvekten min!) :lol:/> Så om de 5 kiloene skal forsvinne over natta er det bare å finne nærmeste hus/barnehage med omgangssyke :lol:/> (NOT!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Fikk meg til å tenke på mitt favorittsitat fra filmen "The devil wears Prada", sagt av den målbevisste sekretæren : "I am one stomack flu away from my goal weight! (Jeg er en omgangssyke unna målvekten min!) :lol:/>/> Så om de 5 kiloene skal forsvinne over natta er det bare å finne nærmeste hus/barnehage med omgangssyke :lol:/>/> (NOT!)

 

Hehe, akkurat nå nærmer jeg meg desperat, så forslaget var fristende et øyeblikk;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 25 av 40

 

Tiden flyger, kan ikke si annet, 15 dager igjen til helga før jul, da skal jeg unne meg litt førjulskos<3 men først, 15 dager målrettet slanking!!!! Jeg kjenner stresset tar meg, jeg har ikke gått ned så mye som jeg skulle ønske:(

Men men, opp og hopp, har fått energien tilbake etter å ha vært syk. Så det er bare å stå på, hei og hå:))

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

26 av 40

 

Ned 600gr denne uka, inn bare et par cm, jeg ligger bak eget skjema og mål..

Meeen, ned 4,8 på 25 dager, det er ikke ille, og det vises godt på klærne, ca en str, så herlig å ta på seg festklær i kveld. Men det ble ikke julekjolen, jeg føler meg for oppblåst av medisiner og pms til det. Men har på meg en herlig topp som jeg ikke kunne bruke for 3 uker siden, hei og hopp:))

Hoppa i treningsklærne med en gang jeg hadde veid og målt i morges, og nå er det ut på fest. Ingen alkohol, sånn passe med mat, og jeg skal fortsatt være innenfor kalorigrensa, nemlig.

Ha en superduper sunn adventslørdag folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 27 av 40

 

Gårsdagen gikk over all forventning i matveien, og det var en veldig koselig fest:)

I morges trente jeg, og på formiddagen reiste jeg, så nå er det ut av rutiner de neste dager. Det endte med for lite mat i dag.. Men det er bedre enn andre veien;)

Hei og hopp, jeg ønsker alle en fin og sunn uke, husk å nyte adventstiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

4,8k på 3,5 uke er ikke dårlig! Kansje det er skjemaet ditt som ikke helt er virkelighetskorrigert ;)/> Virkelig bra jobba!

 

Jeg hadde tatt utgangspunkt i at jeg var ganske "oppfylt" da jeg veide meg første dagen, og så har jeg gått ned mye mere de to første ukene ved et par tidligere anledninger;) Så målet mitt var å være 1kg lavere, men jeg er enig, det er bra resultat uansett, takk for gode ord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Dag 28 av 40

 

Denne dagen ser ut til å bli i samme gode gate som de siste, herlig. Bekymrer meg at jeg ikke får treninga mi men jeg er mye i bevegelse allikevel. Tok med meg ei bukse jeg ikke har brukt på mange uker på denne reisen, den sitter løst og pent nå, den var som et pølseskinn sist jeg hadde den på, herlig :)/>) i tillegg kjøpte jeg meg ny svart dongeribukse på lørdag, jeg gikk ned en størrelse enn da jeg prøvde dem for noen uker siden. Og enda er det to uker til jul, og tid til å gå enda litt ned, juhuuuuuu :)/>

Hei og hopp:)

 

PS: har vært på byen å spist middag, det ble tacosalat i går og bakt potet med kryddersmør og grønnsaker i dag. Det blir ikke for mange kalorier av det, og nydelig mat var det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 29 av 40

Dagene går bra, er fortsatt på reise, men har gjort gode valg med god planlegging. Utskeielser i dag er 3 after eight, har vært i bursdagsfeiring og sa nei takk til kaker da;) Det har vært mange fristelser disse dagene, men jeg har stått han av, i morgen kveld er jeg hjemme. Gleder meg til å komme hjem til hus, barn, adventskos og rutiner:))

 

Det var dagens oppdatering, nå skal jeg lese litt i forumet og samle motivasjon:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 30 av 40

 

Endelig hjemme etter flere dager på reise:))

 

Da har jeg kommet meg velberget gjennom 3/4 av min tid mot en slank jul.

 

- Jeg kan se meg i speilet uten å bli lei meg og oppgitt over meg selv

- Jeg finner meg klær i str M og L, (mot XL som har vært normalen i det siste, og disse har ikke sittet pent på pga bulker her og der;)

- Jeg føler meg gladere, freshere og har mer energi

 

10 dager til på vei mot julemålet, for deretter juleferie - med måte i matveien:)) Så blir det januar og veien mot det endelige målet begynner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...