Gå til innhold

klar for kurs nr 2


Gjest langt-i-fra-bikini-klar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest langt-i-fra-bikini-klar

Jeg er en jente på 20år. Jeg har prøvd alt av slanke kurer fra Nutrilett til sykehusdietten, og har for all del gått ned endel på det, men med engang jeg begynte å spise normalt så la jeg jo på meg, dobbelt så mye som jeg hadde tatt av. Så jeg prøvde grete roede som mitt siste håp. På dette første kurset har jeg gått ned 8 kilo, 6,5cm rundt midjen og totalt 34cm. Jeg er kjempe fornøyd,og føler meg relativt mett og føler ikke egentlig ikke at det har vert noe vanskelig. men gruer meg litt til disse juleukene, er liv redd for å ødelegge det. Har så inderlig lyst å nå målet mitt. som er 21 kilo til oktober neste år. noen som har noen smarte mat tips og oppskrifter?

 

 

ønsker dere alle en god jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Hei, og velkommen hit! Her kan du finne et kosthold og aktivitetsnivå du kan ha resten av livet, og det finner du ikke ved såkalte "mirakelkurer". De virker nok dessverre slik du beskriver. Da er det flott at du allerede nå innser der, bare 20 år gammel.

 

Mitt råd for jula, er at du må kose deg. Og hva betyr det å kose seg? Det betyr IKKE "å spise"! Jeg vet ikke hvordan du skal feire jul, men å kose seg for meg er å være sammen med familie og venner. Se de gode gamle filmene på TV. Være masse ute og leke med ungene, gå på tur, nyte vær, vind og måneskinn!

 

Hva liker du å gjøre? Finn det, og gjør det, og nyt kosen og gleden ved det! Da går det fint an å nyte maten også, i normale mengder. Spise seg passe mett, ta en bit kake eller 2, men så si "nei takk, dette er passe". Dessuten er det lurt å være forsiktig med alkohol. Det er MANGE kalorier. Som 20-åring skal du sikker på fest; klarer du å holde 0,6 i promille hele tiden, har du høyest lykkenivå hele tiden! ;)/> Som jente får du det ved å drikke 2 enheter den første timen, deretter 1 enhet annen hver time. Husk alkoholfritt i mellom og de 2 siste timene på fest, så slipper du "dagen-derpå".

 

Så begynner du på kurs 2 etter jul, med ro og tilfredshet om at du skal finne din livsstil. Det er greit å ha et mål der framme, men å jage etter et vektmål kan bli et nederlag. Du vil finne din idealvekt, og det kan være fint å tenke på det i valgsituasjoner (skal jeg kjøpe den sjokoladen eller la være?), men det må ikke overstyre alt. Hvis all tilfredshet kommer at glede over vektnedgang, går man oftest opp igjen etterpå, selv ved Grete Roede-metoden.

 

Finn gleden ved å gjøre de rette valg! :P/> GOD JUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...