Gå til innhold

Sporty67


Gjest Sporty67
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos Nimi og fått målt fett% og kondisen min, det var interessant og veldig motiverende.

 

Ca 40% av kroppen min består av fett.... noe som tilsier at jeg har for mye fett på kroppen. Den bør være på maks 33,9% Det vil si at jeg bør bli kvitt minst 13 kilo til. Så kan det diskuteres om det er fornuftig eller ikke, der strides visstnok de lærde litt.

 

Kondisen, eller oksygenopptaket var som normalt for ei dame mellom 40-49 år, jeg er 46. Det kan jeg jo ikke ha noe av, bør vel komme på et kondisnivå som tilsvarer ei dame i 30 årene :D/>

 

Jeg har fått et kondisjonsprogram som jeg skal følge i 10-12 uker, for deretter å ta en ny test. I mitt tilfelle handler det om å ha 2 treningsøkter i uken som er ren kondistrening, dette fordi jeg trener fast minst 3 dager i uken sirkel/styrketrening.

 

Måtte jo veie meg der inne, men vil ikke forholde meg til den vekten for jeg vet jo ikke om den stemmer overens med min egen. Så jeg tar vekt og måling som planlagt i morgen tidlig.

 

Nå er jeg motivert til å fortsette vektreduksjonen, med muskelbygging og kondistrening. Absolutt verdt 1100 kroner ;)/>

De var veldig hyggelige og flinke der inne, tok seg god tid til å forklare både testen og resultaltet.

 

Blir spennende å se neste gang om jeg har klart å bygge mer muskler, bli kvitt mer fett og økt kondisjonsnivået :)/>

 

Hei! Jeg lurer på hvem NIMI er og om hvem som helst kan bastille time der? Og er det det samme som noen treningsstudier tar? Jeg synes du er lur som satser på å ha en kondis til en som er 10 år yngre :rolleyes:

Når anbefaler de å ta en ny test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hei! Jeg lurer på hvem NIMI er og om hvem som helst kan bastille time der? Og er det det samme som noen treningsstudier tar? Jeg synes du er lur som satser på å ha en kondis til en som er 10 år yngre :rolleyes:/>

Når anbefaler de å ta en ny test?

 

Hei

Nimi holder til på Ullevål stadio og alle kan bestille time der, ikke er det lang ventetid heller.

https://www.staminahot.no/nimi/

 

Om jeg klarer å følge treningsopplegget hver eneste uke uten opphold så burde jeg se en forbedring etter ca 10-11 uker. Satser på at jeg klarer det og bestiller ny time når disse ukene har gått.

 

Har lest at noen av de større treningssenterne har utstyr for å ta denne VO2 maks testen (kondistest) på utvalgte sentre. Men Nimi er proffe og du må godkjennes av lege før du får ta kondistesten. Det er ernæringsfysiolog som tar fett% målingen og da kan man også få litt kostholdsveiledning om man ønsker det (koster ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Tenkte å spise spaghetti I dag, men tror at det bare blir en liten porsjon pga kalori/vekt.... Har dere noen bedre forslag?

 

Velg fullkorn variantene av pasta. Jeg synes fullkornvariantene smaker bedre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

motnyvår: når vekta står stille i lang tid, er det veldig krevande å halde motivasjonen oppe. Så bra det løsna!!!

 

Sporty67: høyres spennande ut med den testen på NIMI. Kan gje vitamininnsprøyting. Når ein trenar mykje styrke, så bygger ein musklar, og då er det ikkje alltid ein merkar at det skjer noko positivt med kroppen, ved å sjå på vekta. Men fettprosenten derimot :D

 

Ditsy: eg er ikkje så veldig glad i fullkornsvarianten av pasta, som er den sunnaste. I dag var det pasta til middag. Då woker eg ein stor porsjon med grønsaker (løk, spuash, gulrot, brokkolig og paprika) som eg et ilag med kjøttsausen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Endelig litt resultater igjen. Ned 600 gram denne uken og det er jeg veldig fornøyd med :D

 

Har måledag i dag og totalt siden jeg startet har jeg gått ned 4 cm rundt låret og 5 cm rundt hoftene. Disse to punktene er her jeg nok legger mest på meg.

 

Har ligget på litt i overkant av 1200 kcal og har 7 trimpoeng denne uken. Får nok prøve å fortsette å ligge på en meny på 1300 kcal om dagen, men muligens med litt ekstra de dagene jeg skal trene mitt nye kondisprogram.

 

400 gram igjen så er første delmål nådd B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt resultater igjen. Ned 600 gram denne uken og det er jeg veldig fornøyd med :D/>

 

Har måledag i dag og totalt siden jeg startet har jeg gått ned 4 cm rundt låret og 5 cm rundt hoftene. Disse to punktene er her jeg nok legger mest på meg.

 

Har ligget på litt i overkant av 1200 kcal og har 7 trimpoeng denne uken. Får nok prøve å fortsette å ligge på en meny på 1300 kcal om dagen, men muligens med litt ekstra de dagene jeg skal trene mitt nye kondisprogram.

 

400 gram igjen så er første delmål nådd B)/>

 

Kjempebra!!!! Og dei 4 og 5 cm må no både kjennast og visast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Kjempebra!!!! Og dei 4 og 5 cm må no både kjennast og visast :)/>

 

Takk :D

Ja de cm merkes veldig godt på buksene mine.

 

Har tatt ut belønningspremien litt på forskudd, ca 400 gram på forskudd, og bestilt meg ny treningsbukse og en pulsklokke.

Pulsklokka er nesten en nødvendighet når jeg skal trene kondisprogrammet jeg fikk hos Nimi, klinte til å og bestilte en som har GPS, beregner kalorier og som kan overføre data til PC'n.

 

Skal bli spennende å se hvordan progresjonen på denne treningen blir. Tenker jeg starter opp med den til uken. Den er ganske hard men det er bare 2 dager i uken og den varer 30-45 minutter så det skal vel gå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hvordan går det med dere da folkens?

 

Klar for helg og de utfordringer det kan medføre? Her er det bursdagsfeiring på søndag så jeg prøver å spare litt kalorier hver dag, og legger inn et par ekstra trimpoeng, så jeg kan kose meg med god samvittighet med en kake eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere da folkens?

 

Klar for helg og de utfordringer det kan medføre? Her er det bursdagsfeiring på søndag så jeg prøver å spare litt kalorier hver dag, og legger inn et par ekstra trimpoeng, så jeg kan kose meg med god samvittighet med en kake eller to :)/>

 

Klar for utfordringer her ja... men merker at jeg blir mer og mer opptatt av mat og kalorier... dumt å bli altfor enspora kanskje.. :huh:

 

Håper å ta mange kloke valg iallfall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg!!!! B)

 

Fredag pleier eg alltid å ete godteri. I dag har eg knipe inn på kaloriane med å ete magert og mykje grønsaker. Dvs. at eg har plass til litt Troika innanfor dei tilmålte 1600 kaloriane. Jippi!

 

Resten av helga, så er det ingen spesielle ting som skjer, så eg vert ikkje utsett for fristelsar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei igjen! En supertravel uke er avslutta. Kosen i kveld er Taco, med stort utvalg av grønnsaker, kaffe, cola Zero, fire småsjokolader, et nytt ukeblad og sofaen. :D/> I kveld er det LYKKE

 

Jeg har en aktivjobb og har knapp hatt rumpa på en stol i dag. Skulle hatt ny skritteller. Den jeg hadde, havna i vask :(/> .

 

På turer bruker jeg en app . "edmondo pro" på mobilen. Der har jeg skritteller, kilometerteller mm..... Motiverende

 

I stress uker, tidligere, har jeg ofte spist for mye og feil mat, nå skjer det motsatte. Jeg glemmer nesten å spise. Jeg har mer overskudd, energi og takler stresset bedre :D/> , selv om jeg havna på sofaen i kveld ;)/>

 

Ønsker dere en fantastisk og aktiv helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Klar for utfordringer her ja... men merker at jeg blir mer og mer opptatt av mat og kalorier... dumt å bli altfor enspora kanskje.. :huh:/>

 

Håper å ta mange kloke valg iallfall :rolleyes:/>

 

Jeg er veldig opptatt av mat og kalorier, både på grunn av treningen og pga vektreduksjon.

Synes ikke det er så dumt med mye fokus på det for min egen del. Enspora? Mener du da at det blir mye av den samme maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hei igjen! En supertravel uke er avslutta. Kosen i kveld er Taco, med stort utvalg av grønnsaker, kaffe, cola Zero, fire småsjokolader, et nytt ukeblad og sofaen. :D/>/> I kveld er det LYKKE

 

Jeg har en aktivjobb og har knapp hatt rumpa på en stol i dag. Skulle hatt ny skritteller. Den jeg hadde, havna i vask :(/>/> .

 

På turer bruker jeg en app . "edmondo pro" på mobilen. Der har jeg skritteller, kilometerteller mm..... Motiverende

 

I stress uker, tidligere, har jeg ofte spist for mye og feil mat, nå skjer det motsatte. Jeg glemmer nesten å spise. Jeg har mer overskudd, energi og takler stresset bedre :D/>/> , selv om jeg havna på sofaen i kveld ;)/>/>

 

Ønsker dere en fantastisk og aktiv helg.

 

Høres ut som om du fortjener sofa i kveld. Jeg har akkurat kommet hjem fra en god treningsøkt som ga meg 2,8 trimpoeng og er klar for sofa selv. Men kosen blir hjemmelaget kjøttsuppe med masse grønnsaker. Sparer kaloriene til bursdagen på søndag :D

 

Jeg har investert i en pulsklokke og gleder meg til å teste den, den teller også kalorier og i og med at man lagrer både høyde, alder og vekt så tror jeg den skal bli ganske riktig. Skal teste den ut på boot camp på søndag. Bruker også endomondo og den er veldig motiverende. Gøy å se tilbake på det man har prestert, og også se om man slår sine egne rekorder. Viktig med litt motivasjonsverktøy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig opptatt av mat og kalorier, både på grunn av treningen og pga vektreduksjon.

Synes ikke det er så dumt med mye fokus på det for min egen del. Enspora? Mener du da at det blir mye av den samme maten?

 

Med enspora så mener jeg at det er nesten bare det jeg tenker på... B) Det hjertet er fullt av renner litt over vettu....Leste I en eller annen signatur herinne at mat er ikke hele livet... og det stemmer. Men I en periode så er det vel greit å ha focus på det, og etterhvert, når man har nådd noen mål så har man mere kontroll... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Med enspora så mener jeg at det er nesten bare det jeg tenker på... B)/>/> Det hjertet er fullt av renner litt over vettu....Leste I en eller annen signatur herinne at mat er ikke hele livet... og det stemmer. Men I en periode så er det vel greit å ha focus på det, og etterhvert, når man har nådd noen mål så har man mere kontroll... :)/>/>

 

Jeg synes det er greit å være litt "enspora" i en periode.

Min erfaring er at , uansett hva nytt jeg skal lære, må jeg bruke tid på det. Desto mer jeg klarer å gå inn i det, ha fokus på det , desto bedre blir som regel resultatet. Selvstudium er krevende!!!!

Det er lettere om man finner noen som er opptatt av det samme, men det er ikke alltid så lett. Du trenger oppbakking og støtte. Jeg trenger en klapp på skulderen av og til. Jeg får det fra min kursleder og fra dere :D/>

Og nå ... når jeg har mistet 12 kilo kommer det oppmuntring fra uventet hold: De som ser meg hver dag, merker det knapt ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det krev fokus når ein skal endre vanar. Vi vert dermed litt einspora. Difor så greit å ha nokon i same situasjon å skravle med. Kan ikkje mase om dette til familie og venner. Då blir dei fort lei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Tenker at det krev fokus når ein skal endre vanar. Vi vert dermed litt einspora. Difor så greit å ha nokon i same situasjon å skravle med. Kan ikkje mase om dette til familie og venner. Då blir dei fort lei :P/>

ja, akkurat. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Tenker at det krev fokus når ein skal endre vanar. Vi vert dermed litt einspora. Difor så greit å ha nokon i same situasjon å skravle med. Kan ikkje mase om dette til familie og venner. Då blir dei fort lei :P/>

 

Jeg vil ikke at datteren min på 8 år skal se at jeg teller mine kalorier så det gjør jeg i smug :)

 

Nå er jeg klar for bursdagsfeiring, har klart i å spare opp noen kalorier til dagens "fråtsing" og jeg har hatt en hard treningsøkt (bootcamp og tredemølle) som ga et kaloriforbruk på 720 kcal, målt med min nye sportsklokke så da regner jeg med at denne er veldig korrekt. Superfornøyd med egen innsats i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Noen oppdateringer for siste uken da folkens?

Jeg har veiedag i morgen og er litt spent, det bli litt mer en 1300 kcal i snitt og har ingen formening om jeg har blitt kvitt noe flesk så det blir spennende å se B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Noen oppdateringer for siste uken da folkens?

Jeg har veiedag i morgen og er litt spent, det bli litt mer en 1300 kcal i snitt og har ingen formening om jeg har blitt kvitt noe flesk så det blir spennende å se B)/>/>

 

Ned 1,1 kilo denne uken også. 78,1kg. :rolleyes: . Ligger på rundt 1300 - 1400 kalorier pr. dag. Har relativt bra kostholdsscore. (7-8). Travel periode - så maten blir litt ensformig (trygg) og kjedelig. Har liksom funnet min mat som fungerer i stressperioder. Kunsten er å få i seg mat. Huske å spise faste måltider, slik at en ikke blir for sulten og tyr til løsninger som ikke er så smarte når en vil ned i vekt ;)/> Har det litt utfordrende for tiden. Er stolt over meg selv at jeg ikke har tydd til trøstespising - har faktisk mestret den utfordringen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,1 kilo denne uken også. 78,1kg. :rolleyes:/> . Ligger på rundt 1300 - 1400 kalorier pr. dag. Har relativt bra kostholdsscore. (7-8). Travel periode - så maten blir litt ensformig (trygg) og kjedelig. Har liksom funnet min mat som fungerer i stressperioder. Kunsten er å få i seg mat. Huske å spise faste måltider, slik at en ikke blir for sulten og tyr til løsninger som ikke er så smarte når en vil ned i vekt ;)/>/> Har det litt utfordrende for tiden. Er stolt over meg selv at jeg ikke har tydd til trøstespising - har faktisk mestret den utfordringen :D/>/>

 

Så bra motny vår!!!! Du får skikkeleg uttelling på vekta. Rutiner er gode å ha når det er travelt og stress. Og kjenner igjen den med faren for å trøstespise. Synes du jobbar veldig bra!!!

 

Eg var på vekta i går: -0,4 kg og -0,5 cm i midjemål. Eg gjer det riktige og det går rett veg. Erfaringsmessig går det tregt med meg. Eg trener ein del, og tenker at eg bygger musklar samtidig, og då vert vektnedgangen mindre òg.

 

Spennande å høyre korleis det går med dykk andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Kjempeflott Motnyvår og Gleder :D/>/

 

Jeg har gått ned 1,7 denne uken og trodde ikke mine egne øyne, måtte gå på vekta flere ganger :lol:/>

 

Det var digg det!! Et snitt på 1430 kcal denne siste uken, får nok ligge på det videre fremover. Har følt meg mer sulten og da er det kanskje et tegn på at kroppen tærer på reservelageret.

Jeg har dessuten hatt et par harde treningsøkter hvor jeg har brukt pulsklokke med kaloriteller. Søndag ble 720 kalorier forbrent, og i går 953 kalorier. Det gjør vel kanskje underverker at jeg fokuserer mer på kondistrening. Men, 1,7 kg er jo litt i overkant på en uke så nå regner jeg nesten med stillstand kommende uke.

 

Enig i at man fort kan få et litt ensidig kosthold, jeg for min del spiser mye havregrøt. Men det er jo både sunt og godt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Kjempeflott Motnyvår og Gleder :D/>/>/

 

Jeg har gått ned 1,7 denne uken og trodde ikke mine egne øyne, måtte gå på vekta flere ganger :lol:/>/>

 

Det var digg det!! Et snitt på 1430 kcal denne siste uken, får nok ligge på det videre fremover. Har følt meg mer sulten og da er det kanskje et tegn på at kroppen tærer på reservelageret.

Jeg har dessuten hatt et par harde treningsøkter hvor jeg har brukt pulsklokke med kaloriteller. Søndag ble 720 kalorier forbrent, og i går 953 kalorier. Det gjør vel kanskje underverker at jeg fokuserer mer på kondistrening. Men, 1,7 kg er jo litt i overkant på en uke så nå regner jeg nesten med stillstand kommende uke.

 

Enig i at man fort kan få et litt ensidig kosthold, jeg for min del spiser mye havregrøt. Men det er jo både sunt og godt da

Så knallbra :D Mitt inntrykk er at du er målretta og står på både med trening og riktig kosthold. Dette var velfortjent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...