Gå til innhold

Sporty67


Gjest Sporty67
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sporty67

Så knallbra :D/> Mitt inntrykk er at du er målretta og står på både med trening og riktig kosthold. Dette var velfortjent!!!

 

Takk :-) Ja jeg er nok ganske målrettet, vil jo gjerne bli kvitt litt valker da... Nå er jeg plutselig nesten halvveis til den vekten jeg ser for meg som min idealvekt, og på god vei mot neste delmål som er 69 kg. Grunnet til at jeg har satt 69 som neste delmål er fordi at jeg da havner innenfor neste skala på BMI'en, og innenfor det som anses som normalvekt for meg. Når den er nådd er det bare 4 kg igjen å ta av B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Takk :-) Ja jeg er nok ganske målrettet, vil jo gjerne bli kvitt litt valker da... Nå er jeg plutselig nesten halvveis til den vekten jeg ser for meg som min idealvekt, og på god vei mot neste delmål som er 69 kg. Grunnet til at jeg har satt 69 som neste delmål er fordi at jeg da havner innenfor neste skala på BMI'en, og innenfor det som anses som normalvekt for meg. Når den er nådd er det bare 4 kg igjen å ta av B)/>

 

Hei igjen!

Jeg måtte inn å sjekke min BMI. Det har jeg ikke gjort siden i høst. Lurt å ha BMI skalaen som delmål. Jeg må ned i 75 kilo for å nå normalvekt i BMI skalaen. Det er tilfeldigvis også mitt neste delmål :D . Jeg nærmer meg :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Hei igjen!

Jeg måtte inn å sjekke min BMI. Det har jeg ikke gjort siden i høst. Lurt å ha BMI skalaen som delmål. Jeg må ned i 75 kilo for å nå normalvekt i BMI skalaen. Det er tilfeldigvis også mitt neste delmål :D/> . Jeg nærmer meg :D/> .

 

La oss komme oss ned i denne BMI'en ved å fortsette å jobbe målrettet og innbitt. Når vi har nådd denne så er vi "normalvektige" juuuhuuu og det som kommer etterpå er rett og slett bare litt "fin-tuning" av kroppen fram mot sommeren B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

La oss komme oss ned i denne BMI'en ved å fortsette å jobbe målrettet og innbitt. Når vi har nådd denne så er vi "normalvektige" juuuhuuu og det som kommer etterpå er rett og slett bare litt "fin-tuning" av kroppen fram mot sommeren B)/>

 

 

Ja, det skal vi klare sammen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Lørdag og veiedag for meg. Ned 0,4 kilo denne uken. Bra fornøyd med det. Bare 2,3 kilo til neste delmål (og nivå på BMI skalaen)

 

Litt uvirkelig at jeg har tatt av 12,5 kilo... synes det er vanskelig å kle meg pent. Bukser er egentlig greit å fornye, men skapet er fullt av for store topper som jeg egentlig liker og trives å gå i. Har lyst på noe nytt, men klarer ikke å finne det som passer. Huet mitt velger fremdeles store, "baggy" topper som skjuler..... tror nok jeg skal be, noen som kjenner meg, om hjelp til å "finne meg selv" igjen. Luksusproblem, men likevel en utfordring.....for meg. :ph34r:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og veiedag for meg. Ned 0,4 kilo denne uken. Bra fornøyd med det. Bare 2,3 kilo til neste delmål (og nivå på BMI skalaen)

 

Litt uvirkelig at jeg har tatt av 12,5 kilo... synes det er vanskelig å kle meg pent. Bukser er egentlig greit å fornye, men skapet er fullt av for store topper som jeg egentlig liker og trives å gå i. Har lyst på noe nytt, men klarer ikke å finne det som passer. Huet mitt velger fremdeles store, "baggy" topper som skjuler..... tror nok jeg skal be, noen som kjenner meg, om hjelp til å "finne meg selv" igjen. Luksusproblem, men likevel en utfordring.....for meg. :ph34r:/>/>

 

Så bra!!!! Og luksus det å kjenne at no blir kleda for store :)

Tenker at det er lett for at ein fortsatt kjenner seg stor og dermed vil skjule seg. Har du ei venninne som alltid er velkledd. Inviter henne med deg på handletur, slik at ho kan hjelpe deg :-) Ellers er alternativet å unne seg personleg shoppar som premie for at du har jobba så hardt og fått sånne fine resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Lørdag og veiedag for meg. Ned 0,4 kilo denne uken. Bra fornøyd med det. Bare 2,3 kilo til neste delmål (og nivå på BMI skalaen)

 

Litt uvirkelig at jeg har tatt av 12,5 kilo... synes det er vanskelig å kle meg pent. Bukser er egentlig greit å fornye, men skapet er fullt av for store topper som jeg egentlig liker og trives å gå i. Har lyst på noe nytt, men klarer ikke å finne det som passer. Huet mitt velger fremdeles store, "baggy" topper som skjuler..... tror nok jeg skal be, noen som kjenner meg, om hjelp til å "finne meg selv" igjen. Luksusproblem, men likevel en utfordring.....for meg. :ph34r:/>/>

 

Kjempebra, 12.5 kilo er vel et par størrelser ned det :)

Du får ta en telefon til Jan Thomas og høre om han kan hjelpe deg litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Uff og uff, nå må jeg bekjenne mine synder...

Gikk på en sprekk både på fredag og på lørdag, snitt kaloriinntak ligger derfor på nesten 1700 kcal per dag så det blir nok ingen vektnedgang på onsdag :huh: Får prøve å spare inn litt kalorier i dag, håper min datter serverer noe sunt og magert til middag :unsure: Også får jeg håpe mine 12 TP hjelper litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff, nå må jeg bekjenne mine synder...

Gikk på en sprekk både på fredag og på lørdag, snitt kaloriinntak ligger derfor på nesten 1700 kcal per dag så det blir nok ingen vektnedgang på onsdag :huh:/> Får prøve å spare inn litt kalorier i dag, håper min datter serverer noe sunt og magert til middag :unsure:/> Også får jeg håpe mine 12 TP hjelper litt.....

 

Du hadde vore verkeleg god om du aldri gjekk på ein sprekk! Om det er en trøst, så er det ikkje ein kjempesprekk. Håpar det går greit å komme seg innpå sporet :) igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei!

 

Sprekk her også. Kursdag med ferdigmat på fredag og morsdag i dag. Har en tenåringsjente som bakte Brownies. Da holder det ikke med et forsiktig kakestykke. Det ble flere stykker Brownies med iskrem. Hva gjør man ikke for sine barn. Det var kjempegodt og verdt hver minste kalori. :D/> Det er heldigvis lenge til bikinisesongen og det er ikke slike dager som gjør at jeg legger på meg. Det er alle de andre. Det gikk skeis denne helgen og det vil vise på vekta, men nå er det full fokus igjen. Dette klarer vi jenter :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Kjempebra, 12.5 kilo er vel et par størrelser ned det :)/>

Du får ta en telefon til Jan Thomas og høre om han kan hjelpe deg litt :D/>

Ja han eller de der to engelske damene (Trinny og Susanna) hadde vert greie nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty67

Ny uke, nye muligheter. Motivasjonen er fortsatt til stede så det er bare å ta seg selv i nakken nå. Ble hjemmelaget pizza og en liten sjokoladebit hos datteren min. Aner ikke hva den pizzaen inneholder av kalorier så da er jeg litt usikker på hva ukens kaloriinntak ble. Men et sted mellom 1600 og 1700 kcal i snitt tenker jeg :blink: Mer en kroppen min har godt av akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens resultat ble -0 gram. Sier meg fornøyd med det med tanke på den store vektnedgangen jeg hadde forrige uke, og trass i all fråtsingen denne uken ;)

Tilbake på rett spor igjen nå men merker at det er litt utfordrende å spise nok i løpet av dagen nå som jeg sitter på kurs hele dagen. Tar med meg lunsj, men er dårlig til å spise frokost. Det får bli et mål å få i seg litt frokost før man drar avgårde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Ukens resultat ble -0 gram. Sier meg fornøyd med det med tanke på den store vektnedgangen jeg hadde forrige uke, og trass i all fråtsingen denne uken ;)/>/>

Tilbake på rett spor igjen nå men merker at det er litt utfordrende å spise nok i løpet av dagen nå som jeg sitter på kurs hele dagen. Tar med meg lunsj, men er dårlig til å spise frokost. Det får bli et mål å få i seg litt frokost før man drar avgårde. :)/>/>

 

Ikke verst!!! Etter en uke med mye fråtsing er det alltid litt spennende å stige på vekten.

 

Jeg justerer dagens kaloriinntak om kvelden dersom jeg har fått for lite i meg i løpet av dagen.Har litt mer ro rundt måltidet om kvelden. Jeg elsker frokosten, men kan ofte ha problemer med å få i meg nok mat i løpet av arbeidsdagen. I noen land, som er kjent for sundt kosthold og høy levealder, er ikke frokosten så viktig. Jeg har inntrykk av at det sosiale rund måltidet er minst like viktig. Her i Norge er det liksom opplest og vedtatt at frokosten er dagens viktigste måltid...men tror ikke nødvendigvis at det er rett for alle. Hva tenker dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst!!! Etter en uke med mye fråtsing er det alltid litt spennende å stige på vekten.

 

Jeg justerer dagens kaloriinntak om kvelden dersom jeg har fått for lite i meg i løpet av dagen.Har litt mer ro rundt måltidet om kvelden. Jeg elsker frokosten, men kan ofte ha problemer med å få i meg nok mat i løpet av arbeidsdagen. I noen land, som er kjent for sundt kosthold og høy levealder, er ikke frokosten så viktig. Jeg har inntrykk av at det sosiale rund måltidet er minst like viktig. Her i Norge er det liksom opplest og vedtatt at frokosten er dagens viktigste måltid...men tror ikke nødvendigvis at det er rett for alle. Hva tenker dere ?

 

Interessant tema det med frokost, men jeg er av den oppfatning at man bør få i seg noe mat i løpet av de 2 første timene ihvertfall. Rett og slett fordi vi trenger energien til å utføre våre arbeidsoppgaver. Jeg merker godt at konsentrasjonen blir lavere når jeg ikke får i meg mat med jevne mellomrom.

 

På søndager har jeg fast trening kl 10 på morningen, den er ganske hard og jeg forbrenner mellom 600-900 kcal. Får jeg ikke i meg noe energirikt før denne treningen går jeg helt tom for energi og klarer ikke å yte maks. Kroppen blir rett og slett utmattet, men musklene blir ikke slitne og jeg klarer ikke å få pulsen så høyt opp som jeg ønsker. Jeg orker rett og slett ikke og da blir treningen et slit, og da blir jo treningen mindre effektiv også.

 

En annen ting er at om jeg går for lenge uten mat og blir veldig sulten så higer jeg etter fet og sukkerholdig mat og faller lettere for slike fristelser. Mye lettere å spise sunt om man spiser jevnt og trutt hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Interessant tema det med frokost, men jeg er av den oppfatning at man bør få i seg noe mat i løpet av de 2 første timene ihvertfall. Rett og slett fordi vi trenger energien til å utføre våre arbeidsoppgaver. Jeg merker godt at konsentrasjonen blir lavere når jeg ikke får i meg mat med jevne mellomrom.

 

På søndager har jeg fast trening kl 10 på morningen, den er ganske hard og jeg forbrenner mellom 600-900 kcal. Får jeg ikke i meg noe energirikt før denne treningen går jeg helt tom for energi og klarer ikke å yte maks. Kroppen blir rett og slett utmattet, men musklene blir ikke slitne og jeg klarer ikke å få pulsen så høyt opp som jeg ønsker. Jeg orker rett og slett ikke og da blir treningen et slit, og da blir jo treningen mindre effektiv også.

 

En annen ting er at om jeg går for lenge uten mat og blir veldig sulten så higer jeg etter fet og sukkerholdig mat og faller lettere for slike fristelser. Mye lettere å spise sunt om man spiser jevnt og trutt hele dagen.

Er så enig med deg. Viktig å få i seg litt mat før en skal yte noe og at det ikke går for lang tid mellom måltidene. I noen land spiser man gjerne middag i 8 -9 tiden om kvelden og da er man gjerne ikke så sulten om morgenen. Har bodd i sør Europa. For meg er frokosten kanskje det viktigste måltidet på dagen, så jeg sleit når frokosten bare bestod av en kopp kaffe/melk, "kjeks" og syltetøy.

 

Jeg tenker at om noen sliter med matlyst eller ikke har tid til å få i seg frokosten om morgenen, er det egentlig ikke så viktig som vi gjerne vil ha det til her hjemme på berget. Det som teller er å finne ut hva som kan bli god rutine og fungerer for en selv, når vi skal ned i vekt og ikke minst bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei på dere!

Endelig fredag! Beste dagen i uken, spør du meg.

Innsatsen forrige helg var ikke noe å skryte av, men uken har gått fint.

6 trimpoeng - i dag blir det flere :-D.

 

Veiedag i morgen..

 

God fredag og lykke til med helgens utfordringer i matveien :blink:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Endelig fredag! Beste dagen i uken, spør du meg.

Innsatsen forrige helg var ikke noe å skryte av, men uken har gått fint.

6 trimpoeng - i dag blir det flere :-D.

 

Veiedag i morgen..

 

God fredag og lykke til med helgens utfordringer i matveien :blink:/>/>/>

 

Er deilig med fredag ja.

TP denne uken blir ikke noe å skryte av her, har rett og slett ikke hatt tid og mulighet til å trene så mye, hadde første treningsøkt i dag faktisk.... Søndag blir det noen til så jeg klarer vel å nå minimumspoengene på 7 TP

 

Helgens utfordring blir i morgen, da er det barseltreff med masse god mat....

 

Lykke til med veiingen og god helg til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Ukens veiing overstått. 1,1 kilo igjen til normalvekt på BMI skalaen :-D. 0,5 cm igjen så har jeg mistet 1 meter i omkrets!!!

 

Akkurat nå går det kanskje litt fort ned i vekt. Klarer ikke helt å glede meg over vektnedgangen. Matlysten er ikke helt på topp for tiden. Sår hals og tung i kroppen. Influensa? Er litt skeptiker til tider :blink:/> ...

 

Får prøve å tenke positivt :

 

Lurer på om jeg skal rydde i klesskapet i dag. Mye som tar plass i skapet som er for stort :D/> .

Snart vinterferie - da skal garderoben fornyes :D/> :D/> :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn hit til dere.

Ser ut som vi har relativt likt fokus.

Begynte i en anne tråd for en stund siden, men der har det vært total utskifting.

Ser gleder og Ditsy tidligvis har gått før meg inn hit.

Så har jeg sett Sporty inne på trenningstrådene.

Er greit med fokus på trenning i tilleg til mat syns jeg.

Mat gir størst utslag på vekten, men trenning gir størst utslag i speilet.

 

Har for tiden som mål med 10 tp i uken. Og 1600 kcal i døgnet.

Veier meg på søndager da jeg bruker målebåndet flittig og derfor vil ha god tid til veeing og måling.

Mitt største problem de andre gangene har vært at jeg har gått ned en størrelse og blitt fornøyd og gitt meg.

Denne gangen har jeg satt meg som hovedmål å nå under 28 i BMI innen jeg slutter på prevansjon til høsten.

Dette målet er for å slippe glukosebelastning når jeg blir gravid. Så dette målet kan jeg ikke nå sånn halveis.

Ellers har jeg jo en drøm, om å nå størrelse 38 som jeg antar er 65-68 kg, men vi får se hva jeg når før høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens veiing overstått. 1,1 kilo igjen til normalvekt på BMI skalaen :-D. 0,5 cm igjen så har jeg mistet 1 meter i omkrets!!!

 

Akkurat nå går det kanskje litt fort ned i vekt. Klarer ikke helt å glede meg over vektnedgangen. Matlysten er ikke helt på topp for tiden. Sår hals og tung i kroppen. Influensa? Er litt skeptiker til tider :blink:/>/> ...

 

Får prøve å tenke positivt :

 

Lurer på om jeg skal rydde i klesskapet i dag. Mye som tar plass i skapet som er for stort :D/>/> .

Snart vinterferie - da skal garderoben fornyes :D/>/> :D/>/> :D/>/> :D/>/>

 

Wow Motnyvår, 1 meter er mye i denne sammenhengen :D Tenker du får deg en opptur når du skal ut og fornye garderoben din jeg. Kjempebra jobba, resten er bare justeringer for deg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn hit til dere.

Ser ut som vi har relativt likt fokus.

Begynte i en anne tråd for en stund siden, men der har det vært total utskifting.

Ser gleder og Ditsy tidligvis har gått før meg inn hit.

Så har jeg sett Sporty inne på trenningstrådene.

Er greit med fokus på trenning i tilleg til mat syns jeg.

Mat gir størst utslag på vekten, men trenning gir størst utslag i speilet.

 

Har for tiden som mål med 10 tp i uken. Og 1600 kcal i døgnet.

Veier meg på søndager da jeg bruker målebåndet flittig og derfor vil ha god tid til veeing og måling.

Mitt største problem de andre gangene har vært at jeg har gått ned en størrelse og blitt fornøyd og gitt meg.

Denne gangen har jeg satt meg som hovedmål å nå under 28 i BMI innen jeg slutter på prevansjon til høsten.

Dette målet er for å slippe glukosebelastning når jeg blir gravid. Så dette målet kan jeg ikke nå sånn halveis.

Ellers har jeg jo en drøm, om å nå størrelse 38 som jeg antar er 65-68 kg, men vi får se hva jeg når før høsten.

 

Hei hei Cheery, hyggelig at du vil være med oss. Her er det en gjeng som jevn og trutt jobber mot våre mål i fellesskap. Vi utveksler erfaringer og resultater og motiverer hverandre hver eneste uke.

Du har jo et veldig motiverende mål å nå skjønner jeg.

Hvor mye har du gått ned hittil og hvor mange flere kilo skal du ned nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...