Gå til innhold

En, to, tre - 11 kg ned :)


Anbefalte innlegg

Gjest treklovermamma73

Fant ikke rockering, men fant en forklaring på trimpoengsystemet: http://www.greteroede.no/roedeklubben/brukerveiledning/1297738.o2.html

Takk for informasjonen 😊

Så var det fredag igjen og helg 😠jeg kjenner jeg må ta tak i helgene - både ift inntak og aktivitet 😊 klarer meg bra til fredan og så sklir det ut i helga 😳 vel, vel, kun jeg som kan gjøre noe med det 😉 god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen. :rolleyes:/>

:jeg vil så gjerne være med på denne tråden.

er litt eldre enn dere 55+har jeg blitt.

Vekt idag er 81,5kg.prøver å spise 1300-1500kal pr dag.

har laget meg et treningsopplegg for vinter/vår.

det er ikke jogging,for det er ikke meg.

vi skrives. :P/>

 

Hei! Jeg er også en dame på litt over 50 år, og har vekt 81,5 kg. Målet mitt er å komme ned i 70kg til sommeren. Jeg fører nøyet matinntaket, og det hjelper meg utrolig mye. I løpet av de siste ukene har jeg tatt av 2 kg og er fornøyd med det. Jeg har fokuset på å spise regelmessig, det er jeg ellers ikke god på. I helgene går jeg mye på tur og prøver å gå et par ganger i uka også.

 

Vil så gjerne delta og dele erfaringer med flere, det er inspirerende. Ha en strålende helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle flotte damer!

 

Så kjekt at vi er flere her inne med samme målsetning om å endre livsstil. Alltid godt med støtte fra andre som forstår hva man opplever som utfordrende.

 

Selv har jeg nettopp hatt to dager i Bergen pga jobb. Møtte ei venninne og vi koste oss VELDIG. Vekta har gått litt opp og jeg er spent på tallenes tale på mandag.

 

GOD HELG til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Hurra 😊 vekta viste 85,9 i dag 😊 kjempe glad at det går nedover, da jeg sliter i helgene med begrensning av snop og lite aktivitet. Fin mandag alle sammen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaargh. Denne uka ble det 0,5 kg OPP. Dette viser jo bare at jeg har store utfordringer knyttet til mat, mosjon og snop. Målet til neste uke er å ta av igjen mest mulig av den halve kiloen jeg har lagt på meg denne uka.

 

Noen som har tips til enkle styrkeøvelser til å gjøre hjemme?!

 

Ønsker dere alle en STRÅLENDE uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Litt sen ut med å registrere vekt her, men bedre sent enn aldri ;)

Ble -0,4 kg og 3,6 cm er forsvunnet. Startet bra med trening forrige uke, men så ble jeg selvfølgelig forkjølt (noe jeg sjelden blir),så jeg måtte ha noen treningsfrie dager. Merker at jeg letter "sklir" litt ut med maten når jeg ikke får trent. Håper på å starte opp igjen i morgen.

 

Ha en flott dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Ups...jeg har glemt å registrere vekt, den viste dessverre 0,5kg opp, noe jeg er litt skuffet over siden jeg syns jeg var så flink i forrige uke...men har gått litt ned i kcal så får vi se pm det hjelper. Jeg et uansett fornøyd m 7+ i kostholdscore og 12 trimpoeng. Det blir spennende å se hva vekta sier på mandag, helgene er ofte en utfordring for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups...jeg har glemt å registrere vekt, den viste dessverre 0,5kg opp, noe jeg er litt skuffet over siden jeg syns jeg var så flink i forrige uke...men har gått litt ned i kcal så får vi se pm det hjelper. Jeg et uansett fornøyd m 7+ i kostholdscore og 12 trimpoeng. Det blir spennende å se hva vekta sier på mandag, helgene er ofte en utfordring for meg..

 

Kjempebra med 7+ i kosthold + 12 trimpoeng, Truddelutt :)

12 trimpoeng - hva liker du best å gjøre? Lykke til med resten av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder i fra en dag for tidlig i dag. Har slitt hele uka og er så glad for at vekta er på vei NED igjen. Fikk lagt inn to gode treningsøkter + har spist mye proteiner. Godt å se at jeg får resultater når jeg klarer å holde fokus hvertfall deler av uka.

 

0,3 kg ned - jeg er fornøyd.

 

LYKKE TIL, alle sammen. Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truddelutt

Hei og god mandag!! Vekta viser 79,7 kg i dag, altså ned 0,6 kg denne uka, totalt 0,1 kg siden start...fram og tilbake er like langt...men er egentlig fornøyd siden jeg har spiste kake, vafler og annet snop i helga. Jeg syns zumba er veldig gøy, og så trener jeg håndball og pilatens/yoga, anbefales!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det på stedet hvil. Var godt i gang med trening, men forstuet ankelen noe kraftig så er nødt til å ta det med ro en stund :angry:/> Er så typisk at dette skjer når jeg endelig har begynt å glede meg til treningen. Satser på at jeg kommer meg raskt igjen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle sammen!

 

Etter en uke med mye jobb og lite trening står vekta på stedet hvil. Sliter med å prioritere meg selv i travle tider, selv om jeg VET at trening og bra kosthold gjør godt.

Har planlagt en treningsøkt i dag - og den SKAL jeg gjennomføre :)

Ønsker dere masse lykke til og en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det på stedet hvil. Var godt i gang med trening, men forstuet ankelen noe kraftig så er nødt til å ta det med ro en stund :angry:/>/> Er så typisk at dette skjer når jeg endelig har begynt å glede meg til treningen. Satser på at jeg kommer meg raskt igjen :)/>/>

 

GOD BEDRING - håper du kommer deg raskt på beina igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Ellensprellen

Hei! Henger meg på her siden 11 kilo ned er sånn ca mitt mål. Jeg startet på kurs før jul (3 ganger) og fortsetter nå etter jul med 5 ganger. Føler meg ikke helt sikker på egne telleferdigheter så har meldt meg på nytt kurs fra 10. mars. Da jeg startet på kurs i slutten av november veide jeg 84,3 kilo. Nå veier jeg 79,5. Det har nok gått litt tregere enn jeg hadde håpet på, men skylder på julefristelser og mørke gater. Skal gifte meg i august. Hadde håpet å komme ned til 70 kilo. Hmmmm. Nå som vekten har stoppet opp skjønner jeg at jeg må JOBBE for å nå mine mål. Litt tid til trening blir det jo. Litt tid til registrering blir det også, men dessverre sporadisk. Tenker at fullt fokus på registrering er smart, det øker bevisstheten min rungt hva jeg spiser. Er på meny 2 og kjenner at jeg er skikkelig forvirret angående meny. Nå sitter jeg f.eks på jobb og er skrubbsulten. Spiste en boks King Oscar Tunfisk i chilli på to rugsprø for en times tid siden. Må jeg vente til middag nå, eller kan jeg spise en banan uten å ødelegge "rytmen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, hei!

Ser at siste innlegg var en liten stund siden. Er dere her fortsatt?

Kjenner meg veldig igjen i den tråden her!! ;)/>/>

 

Tre barn under 6 1/2 år!

 

Jeg sliter med:

Lite trening

Det har vært mye trøstespising og overspising ved stress

Vil ned ca 10 kg før sommeren

 

Har begynt på nettkurs fra mandag, så langt har jeg to trimpoeng og begynt å registrere mat og trening.

Supermotivert - er dere?

 

Halloooooooo! Er dere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja, er her fortsatt. Men må innrømme jeg har mistet litt av motet :/ Kommer meg ikke under 69 kg. Har gått litt opp og ned de siste ukene.

Kanskje vi kan klare å motivere hverandre? Komme med tips o.l. :)

 

 

 

 

Hei, hei!

Ser at siste innlegg var en liten stund siden. Er dere her fortsatt?

Kjenner meg veldig igjen i den tråden her!! ;)/>/>/>

 

Tre barn under 6 1/2 år!

 

Jeg sliter med:

Lite trening

Det har vært mye trøstespising og overspising ved stress

Vil ned ca 10 kg før sommeren

 

Har begynt på nettkurs fra mandag, så langt har jeg to trimpoeng og begynt å registrere mat og trening.

Supermotivert - er dere?

 

Halloooooooo! Er dere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsol

Hei Laluna!

 

Så bra du er her!

Har du gått kurs?

Hva er dine mål?

Hva er det som gjør at det er vanskelig?

 

Jeg har fullført første uke nå. Minus 0,3 siden forrige mandag. Ja, ja riktig vei iallefall ;)

Men jeg synes det er supermotiverende å registrere hva jeg spiser og jobbe for å få gulleple!!! Teller vannglass og tar tran som det første jeg gjør på kjøkkenet før jeg reiser på jobb!

 

Registerer du?

 

 

 

 

 

 

Hei!

 

Ja, er her fortsatt. Men må innrømme jeg har mistet litt av motet :/ Kommer meg ikke under 69 kg. Har gått litt opp og ned de siste ukene.

Kanskje vi kan klare å motivere hverandre? Komme med tips o.l. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lulana

Ja, har gått kurs tidligere. I mellom mine 3 svangerskap :) Men siden jeg har kunnskapen nå, så tenkte jeg å forsøke på egenhånd. Mener selv jeg har satt av mer en god nok tid til å nå målet på 60-62 kg innen utgangen av juni, så da har jeg litt å gå på når motivasjonen svikter litt ;)

 

Startet bra i januar med registrering og trim. Men så forstuet jeg ankelen ganske kraftig i slutten av januar, så jeg måtte ta det med ro. Å da "sklidde" jeg ut litt.. Men nå er jeg nesten bra i ankelen -så da er det på`ån igjen :) Er tredje gang på under fem år at jeg må ta av over 10 kg. Så kjenner det er ekstra tungt denne gang, men skal klare det nå også :)

 

Er det ditt første kurs?

Hva er målet ditt?

 

Det er dessverre ikke hver dag jeg får registrert alt, men forsøker å veie maten så langt det lar seg gjøre. Er veldig gla i mat, elsker å prøve nye oppskrifter. Samt baking av brød og kaker. Så det er fort gjort å få noen kg ekstra :/

 

Veide meg på tirdag, da viste vekten nøyaktig 69 kg. Så håper jeg får se 68 tallet neste uke :)

 

 

Hei Laluna!

 

Så bra du er her!

Har du gått kurs?

Hva er dine mål?

Hva er det som gjør at det er vanskelig?

 

Jeg har fullført første uke nå. Minus 0,3 siden forrige mandag. Ja, ja riktig vei iallefall ;)/>

Men jeg synes det er supermotiverende å registrere hva jeg spiser og jobbe for å få gulleple!!! Teller vannglass og tar tran som det første jeg gjør på kjøkkenet før jeg reiser på jobb!

 

Registerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...