Gå til innhold

Minus 1-2-3kilo eller hold vekten innen 1. februar 2014!


Anbefalte innlegg

Var visst ikke helt våken i dag tilig, for jeg glemte å veie meg. Kanskhe rapporterer jeg inn morgendagens vekt i stedet, eller så får jeg hoppe over ei uke. Hva gjør dere andre når dere glemmer å veie dere på veiedagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inspirerende Juni. Godt å gå inn på en lørdags kveld og lese litt. Jeg er litt ny på akkurat denne tråden, men rapporterer vi en gang i uka her? På veiedag? Jeg har veiedag fredag.

 

Ja nå får det være ut med julekaker og inn med sunn hverdagsmat og mye friskt vann + trim. Har vært en ivrig jogger tidligere, men funnet ut at dørstokkmila er mye lettere når det gjelder å gå. Gikk 6 km på 58 min i dag og da var jeg rett og slett svett. Det hjelper :D/>

 

Ha en fin helg videre. ;)/>

 

Takk, takk, Henna :)

 

Alle inspirerer hverandre bare ved å henge med her, holde liv i tråden sammen gjennom hele uka. Helt opp til hver enkelt å ville melde inn ukesvekt (på sin egen dag, eller når det måtte passe underveis) eller bare først og sist i måneden, jeg legger inn hver gang noen melder inn, jeg ;) Veldig moro med ulike veiedager, synes jeg da.

 

Ellers er det jo bare å bruke tråden for å lufte litt tips eller frustrasjoner, gi andre en ekstra klapp på skulderen eller dytt bak - fingeren i jorda, dette er livet vårt og hverdagene (og annerledesdagene) våre :D

 

Et uforpliktende, men samtidig ufarlig sted å oppdatere, ingen rangering og ingen utstemming, en plass for alle uavhengig om en skal opp eller ned i vekt eller holde den - og ble det ikke noe av registreringen her en måned, så er det bare å prøve på nytt i neste - null stress, hehe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke helt våken i dag tilig, for jeg glemte å veie meg. Kanskhe rapporterer jeg inn morgendagens vekt i stedet, eller så får jeg hoppe over ei uke. Hva gjør dere andre når dere glemmer å veie dere på veiedagen?

 

Synes jo ikke på oversikten hvilken dag du la inn registrering, gå på vekta i morgen, du, hvis du vil :D Fritt frem hva du vil gjøre! Jeg legger inn alle tallene jeg får, spør kun hvis det ser ut som tallet er snudd, hehe (fort gjort å skrive 87 når en egentlig mente 78, feks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første joggeturen er tatt i dag. Ble 6 km uten stopp. Det var bra for det er lenge siden sist jeg jogget (ca en måned). Det har blitt lite jogging i høst, men mange gåturer. Nå vil jeg prøve å få til to joggeturer i uka i alle fall.

 

Det blir nok gangsber på meg i morgen, men det er greit for da skal jeg ha treningsfri.

 

Har ordnet i loftstua i dag og rigget meg til med TV og DVD spiller. Nå skal jeg prøve noen av de mange DVD med hjemme trim. Har den 30 days shred og den er veldig bra. Får få til noe slikt.

 

:)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, denne blir jeg med på! Jeg har aldri deltatt i noe forum før, så dette blir gøy!

 

Det rødglødende tallet: 87.6 kg

nå: 78 kg

Det grønne tallet: 76,5 kg

 

Jeg satser ikke høyt i disse første tidene, fordi jeg har hatt et år med mye motgang og elendig motivasjon. Heldigvis har jeg fått noe å trene meg mot, fordi jeg skal på fjellturer i sommer, og SKAL bruke shorts! Og jaaa! De lårene skal på INSTAGRAM. B)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til hverdagen og badevekta. Målet for desember var å holde vekta på 71,5 kg, og da jeg veide meg i dag viste den 71,6. Så jeg klarte det nesten. Er veldig fornøyd med at jeg klarte å få til 6 joggeturer i løpet av 14 dagers juleferie. Har kost meg med ribbe og godteri med god samvittighet, men uten at det har tatt helt av med julekosen.

 

Jeg blir gjerne med i januar, startvekta er altså 71,6, og jeg tror jeg setter det grønne tallet til 70,5 kg.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tid nå på morgenkvisten...jaja, helt tidlig er det vel kanskje ikke, men - her er de sist nyankomne - velkommen til dere! :D/>

 

Oversikt 6. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil, sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;)/>)

 

Solvane 71,6 70,5 (mandag)

sth 87,6 78 76,5

Sommerivrig 115 79,3 76,9

HelleDudena 105 84,3 80,3 (torsdag)

Glee 75 72 70

Bijou 82 59,3 58,5 (fredag)

Henna 76 69,1 67 (fredag)

frk.Bond 77,1 75 (fredag)

Gressenka 83,6 71,4 70 (lørdag)

*Lina* 93 84,4 82,4 (torsdag)

koala 92,3 78,2 74,2 (onsdag)

rittis 84 (fredag)

storesøster 85 81,3 79,5

Samba 78 76 74

treklovermamma73 92 88 86

tove34 100 82,9 79,9

noris 97 86,5 84,5

indigo 80,1 75,8 74,5

Knaus 73 71,0 70,0

Sabine 78 57,8 58

Juni72 98,9 82,1 80,0 (onsdag)

 

Spennende å se om det tikker inn noen mandagsveiere her? :)/> Legger inn etterhvert som det dukker opp!

 

Ha en fin start på uka, alle sammen! Lure valg og god planlegging rundt jobblunsjen (pleier å være min bøyg, men i dag er påsmurt niste med), så skriker ikke tarmene etter hastverksmiddag på vei hjem (lurt å planlegge den også - i dag får det bli litt på sparket...har GRpizzaingredienser, så...)

 

:)/>

 

Og der skrev du innlegg samtidig med meg, Solvane :) Velkommen!

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin64

Litt tid nå på morgenkvisten...jaja, helt tidlig er det vel kanskje ikke, men - her er de sist nyankomne - velkommen til dere! :D/>/>

 

Oversikt 6. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil, sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;)/>/>)

 

Solvane 71,6 70,5 (mandag)

sth 87,6 78 76,5

Sommerivrig 115 79,3 76,9

HelleDudena 105 84,3 80,3 (torsdag)

Glee 75 72 70

Bijou 82 59,3 58,5 (fredag)

Henna 76 69,1 67 (fredag)

frk.Bond 77,1 75 (fredag)

Gressenka 83,6 71,4 70 (lørdag)

*Lina* 93 84,4 82,4 (torsdag)

koala 92,3 78,2 74,2 (onsdag)

rittis 84 (fredag)

storesøster 85 81,3 79,5

Samba 78 76 74

treklovermamma73 92 88 86

tove34 100 82,9 79,9

noris 97 86,5 84,5

indigo 80,1 75,8 74,5

Knaus 73 71,0 70,0

Sabine 78 57,8 58

Juni72 98,9 82,1 80,0 (onsdag)

 

Spennende å se om det tikker inn noen mandagsveiere her? :)/>/> Legger inn etterhvert som det dukker opp!

 

Ha en fin start på uka, alle sammen! Lure valg og god planlegging rundt jobblunsjen (pleier å være min bøyg, men i dag er påsmurt niste med), så skriker ikke tarmene etter hastverksmiddag på vei hjem (lurt å planlegge den også - i dag får det bli litt på sparket...har GRpizzaingredienser, så...)

 

:)/>/>

 

Og der skrev du innlegg samtidig med meg, Solvane :)/> Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en mandagsveier!

Jeg har gått ned fra 75,8 til 75,3, så det er en halv kilo ned. Hurra!

 

Denne uka begynner de forskjellige treningsaktivitetene mine også. Det er sterkt nødvendig! Jeg skal nemlig på hotell og diverse sammenkomster to påfølgende helger, og det innebærer altid vanskeligheter med mat og veiing og folk som skal dytte i en kaker osvosv.

Jeg vurderer å påstå jeg har fått en akutt (men muligens forbigående) sjokolade og kakeallergi. :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treklovermamma73

Mandagsveier her 😀gått ned 1 kg til 87 kg☺ï¸Kunne vært mer, men etter mye kos ( les snop) i helga er det ikke bedre å få det 😳 ha en flott mandags kveld!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukesvekt på meg ble 81,3kg - hvilket betyr at mesteparten av saltmat og søtmat fra desemberperioden og månedsskiftet har gått gjennom systemet og forlatt kroppen til fordel for mer tilnærmet hverdagskost (veeel, nesten, er ikke helt på plass i full GRmodus, men godt på vei!) - mer eller mindre samme utgangspunkt som i starten av desember, fornøyd med Hold vekten totalt sett etter kosemåneden, nytt år og absolutt ny giv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhåi, da var oppdateringer i gang, hurra! - og hjertelig velkommen til flere glade med-livsstilsendrere med fokus i januar måned! :D

 

Oversikt 8. januar (og det er ALLTID plass til alle som vil, sleng innom med tallene dine, og jeg oppdaterer lista fortløpende ;))

 

Truddelutt 79,8 77 (mandag)

smørblomst 83,4 73,0 70,0

*bolla* 80,4 68,6 67 (mandag)

Kristin64 (tall kommer?)

Solvane 71,6 70,5 (mandag)

sth 87,6 78 76,5

Sommerivrig 115 79,3 76,9

HelleDudena 105 84,3 80,3 (torsdag)

Glee 75 72 70

Bijou 82 59,3 58,5 (fredag)

Henna 76 69,1 67 (fredag)

frk.Bond 77,1 75 (fredag)

Gressenka 83,6 71,4 70 (lørdag)

*Lina* 93 84,4 82,4 (torsdag)

koala 92,3 78,2 - 78,3 (+0,1kg) 74,2 (onsdag)

rittis 84 (fredag)

storesøster 85 81,3 - 80,3 (-1,0kg) (mandag) 79,5

Samba 78 76 74

treklovermamma73 92 88 - 87 (-1,0kg)86 (mandag)

tove34 100 82,9 79,9

noris 97 86,5 84,5

indigo 80,1 75,8 - 75,3 (-0,5kg) 74,5 (mandag)

Knaus 73 71,0 70,0

Sabine 78 57,8 58

Juni72 98,9 82,1 - 81,3 (-0,8kg) 80,0 (onsdag)

 

Strålende start for mange, gratulerer med finfin nedgang ;)

Og ja, all nedgang er bonus - alltid - mens litt oppgang aldri må bli fortvilelse, men heller en påminnelse om å snu skuta om du er litt ute av kurs :D

 

Gleder meg til flere oppdateringer! Også veldig gøy å lese alle de gode betraktningene som dukker opp her - inspirerende og motiverende lesning :)

 

Ha en flott midtukedag, alle sammen!

 

Pffft, koala, 100g opp er da stillstand ;)

Velkommen til deg, Truddelutt, hyggelig å ha deg med! :)

Endret av Juni72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!!!! :rolleyes:

 

 

Skal si vi var blitt mange, så gøy :lol:

 

Har veiedag i dag, og jeg har gått opp 0,2kg, ja, jeg brukte to måner på å gå ned en kilo, så det påan igjen. :angry:

Har vel stresset litt, og da tar jeg ikke av. B)

 

Ha en fin dag til alle flinke damer, og takk til Juni72 som oppdaterer

oss. Dette går flott, og det er kjekt å lese om hvordan dere har det.

 

Klem fra Knaus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til tre dager på reisefot og hotellmat, men har med en liste over ca mengde jeg spiser til hvert måltid så jeg har noe å sammenligne med. Så gjelder det bare å passe på porsjonsstørrelser og si NEI til sukker, snacks og saus og håpe jeg ikke går for mye opp til mandagsveiingen. Det verste er at jeg har en sånn helg til neste uke også, så alle gode råd tas imot med takk. :(

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Klee

Hei,

 

jeg vil gjerne bli med!

Jeg var med på de gode "Minus 3 kg innen---" i juli og august ifjor, men så kom jobben og stjal hele fokuset. Jeg jobbet 160% i høst (!!!) noe jeg aldri har tenkt å gjøre igjen. Resultatet ble at jeg var rett og slett for sliten til å ta tak i meg selv, go lot ting bare skure. Det viktigste var å få uka til å gå rundt, og prøve å sette av tid til mann og barn...

 

Dermed har jeg klatret noen kilo oppover gjen i løpet av høsten. Ikke kjekt, men det kunne vært verre. NÅ starter jeg med ny frisk!

 

Rødt tall: 95,2

Nå (målt på mandag): 76,4

Grønt tall for januar: 73,4

 

3 kg ned, DET hadde gjort seg...

Takk for at du fremdeles inspirerer, Juni72!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til tre dager på reisefot og hotellmat, men har med en liste over ca mengde jeg spiser til hvert måltid så jeg har noe å sammenligne med. Så gjelder det bare å passe på porsjonsstørrelser og si NEI til sukker, snacks og saus og håpe jeg ikke går for mye opp til mandagsveiingen. Det verste er at jeg har en sånn helg til neste uke også, så alle gode råd tas imot med takk. :(/>

 

Hei du :)

 

Utfordrende med hotell mat ja, men her kommer noen tips som har hjulpet meg:

- planlegg på forhånd hva du vil bruke frimerkene dine til, eks mer middag en dag? Eller litt søtsaker/snack en dag? Bestem deg for en plan, da blir det enklere å ikke skli ut.

- drikk masse vann, ta med deg en vannflaske ( da føler du deg ikke så sulten og det blir lettere å stå i mot fristelser)

- ha frukt/evt lett yougurt i veska ( da har du alltid med deg ett lite mellom måltid)

- styr unna kaker osv i pausen, ta frukt og grønnsaker

- velg kylling, fisk osv til lunsj og middag og lass på med grønnsaker uten dressing/dip o.l

- hvis det blir noe alkohol, så ta ett glass vann mellom hver drink/vin/øl, da begrenser det seg selv med mengden.

 

Lykke til, dette klarer du!husk at det går ann å kose seg også på GR meny :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...