Gå til innhold

Fokusert, motivert og skravlesjuk


Gjest Ninnna
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Heihei BalubaLulla! Så hyggelig med flere! :D

 

Jeg har desverre ikke noe tips til økt kaloriinntak, da min utfordring var å holde meg innenfor :P Men jeg vet jo fra før at nøtter for eksempel inneholder mye! En håndfull med det? Hvor mye mangler du da? Vet ikke helt hvor mye du skal spise så vanskelig å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest drikkeflaske

Hei!

Jeg hadde min første kursdag i dag og jeg er med på et kurs med bare damer på 40 + - 65 år i alder.

Mange av de har allerede gått på kurs, og håpet mitt var vel igrunn å starte på et kurs med hvertfall en eller fler som ikke var så mye eldre, og lite lite erfaring som meg innen "gemet"

Vil gjerne ha noen på min egen alder jeg kan småprate litt med :)

er det plass til en til ? :)

 

Målet mitt er å gå ned 15 kg innen juli er omme, men har flere delmål innen den tid :D

Bor nå i oslo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Hei på deg VerdensHeldigsteMamma! :-D

 

Ja, lurte på det om jeg skulle spise litt nøtter til et måltid for å få opp mengden kalorier. Haha, så uvant tankegang å måtte spise for å få NOK! Problemet er å få delt utover dagen og finne riktige ting å spise føler jeg. Hadde det bare vært så enkelt som å spise en sjokolade :P Jeg mangler ganske mye, måtte presse i meg litt ekstra i kveld, for å komme over 1000 kalorier... Skal helst spise 1900. Nå mangler jeg ca. 700. Men ble litt lite til middag, så får prøve å endre på det i morgen :-)

 

Hei drikkeflaske! Så hyggelig at du blir med :-D Da er vi i samme situasjon (første gang på kurs sammen med alle andre som er gjengangere). :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Sliter du med å komme over 1000?? Oj.. hehe.. Hva med å spise litt fullkornspasta/ris til maten? Jeg kommer lett opp i 1600 kcal.

 

Da spiser jeg frokost bestående enten av omelett med to egg, to knekkebrød med pålegg eller frokostblanding med melk..

 

Lunsj er ofte det samme.. Og middag spiser jeg nøyaktig som før, bare veier opp så jeg ikke går utenfor 6-700 kcal..

 

Mellommåltidet har jeg på kvelden når jeg blir søtsyk: vaniljekesam med en banan :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Ja, jeg gjør visst det :P/> Føler jeg ikke gjør noe annet enn å spise om dagen... Men spiser ganske lite hver gang. Går mye i rugsprø med magerost skinke. Litt vanskelig å få i seg alt for mange av dem. Men ligger litt bedre ann i dag, har planlagt så jeg får nok kalorier på middagen. Så da satser jeg på at jeg nærmer meg ønsket kalorimengde når kvelden er omme. :-))

 

Forresten veldig smart med vaniljekesam og frukt for å dekke søtsuget litt! Tror jeg skal kjøpe en boks neste gang jeg skal på butikken og prøve det sammen med eple og kanel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Vaniljekesam har reddet meg mange ganger! I stede for å bruke frukt, har jeg også noen ganger laget gele av fun ligth bringebær, det også er kjempegodt og demper søtsuget. :)/>

 

I går kvittet jeg meg med vekten.. klarte ikke å ha den lengre, for kjente jeg begynte å bli besatt av å gå ned! Da snakker jeg om veiing flere ganger om dagen og klarte ikke å tenke på noe annet enn å gå ned.. kjenner det hjalp kjempemye å kvitte seg med den! Humøret er mye bedre og jeg er nå mer fokusert på trening og bra mat, i stede for bare vekten. :)/> Har ordnet en deal med naboen at jeg skal veie meg en gang i uka der. Noen andre som har følt noe lignende? :o/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drikkeflaske

Vaniljekesam har reddet meg mange ganger! I stede for å bruke frukt, har jeg også noen ganger laget gele av fun ligth bringebær, det også er kjempegodt og demper søtsuget. :)/>/>

 

I går kvittet jeg meg med vekten.. klarte ikke å ha den lengre, for kjente jeg begynte å bli besatt av å gå ned! Da snakker jeg om veiing flere ganger om dagen og klarte ikke å tenke på noe annet enn å gå ned.. kjenner det hjalp kjempemye å kvitte seg med den! Humøret er mye bedre og jeg er nå mer fokusert på trening og bra mat, i stede for bare vekten. :)/>/> Har ordnet en deal med naboen at jeg skal veie meg en gang i uka der. Noen andre som har følt noe lignende? :o/>/>

 

 

Må bare henge meg på den siste med vekten. :P

Etter jeg flyttet så har jeg ikke hatt noen vekt i hus, fordi vekta har alltid bare vært ett tall i mitt hode, fordi jeg har kraftig benbygning, men så bestemte jeg meg jo for å bli med på GR da, og jeg følte jeg måtte veie meg så jeg visste hva jeg veide før jeg gikk på kursdagen. etter jeg kjøpte denne for noen uker siden har jeg vært besatt av den, og besatt av å veie meg flere ganger om dagen.. og ble skuffa for at jeg kanskje hadde gått opp litt, når jeg SKAL ned!

Jeg vet jo egentlig at resultater blir det ikke bare etter noen timer ;) hehe

 

smart å kvitte deg med den tror jeg, så har du en fast dag i stedenfor :)

 

Vil også henge meg på det med å få opp de siste kaoriene på kvelden.

En kollega av meg har gått på kurs før, og prøver nå på egenhånd, så jeg har stilt henne et par spm jeg har hatt selv. jeg spurte om hva det var lurt å spise om jeg sitter på kvelden og mangler noen kalorier , hun sier at mandler kan være smart å spise små mengder av da, fordi det er veldig mye kalorier, samtidig som det er hjertevennelig og ikke veldig usunt. evt en muslibar ol.. :) Nå i kveld fks manglet jeg ca 120 kalorier, 20 gram med mandler gir 126 kalorier samtidig får du et hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei! Kan jeg henge meg på her? Selv om jeg er 27 år da ;)/>

Som sagt 27 år. Startet for ett år siden og gikk ned 10 kg. Merket at jeg ble lei så tok en pause og kom meg ikke i gang i igjen, men klarte heldigvis å holde vekten og fortsette treningen. Ett par uker før jul begynte gamle vaner å dukke opp igjen og med det kom noen kg på igjen, så nå er det fullt fokus! Har en egen tråd inne på 30-40 kg, men hadde vært greit med noen å skrive med på min egen alder også:)/>

 

Startvekt: 109,3 kg

Vekt 13.01.14: 103,4 kg

 

Ha en fin helg alle sammen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Bare å henge deg på sykepleieren! :)

 

Veiedag i dag, ned 0, 5kg. Må ærlig si at jeg er litt skuffet, har trenet mye denne uken og vært flink med kosten.. jaja, det går jo værtfall nedover! :D

Noen andre som har veiedag i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei!

 

0,5 kg er jo bra på en uke! :)

Tenk en pk smør - den er jo ganske stor hvis du tenker at du har mistet den :) Hadde også veiedag igår, gikk ned 1,5 kg :D Første uken etter oppholdet mitt så er nok mye vann, men har vært flink denne uken med trening og kosthold :)

 

Hva trener du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Hei igjen dere! Godt å se det har skjedd litt her, og gratulerer så mye til alle som har opplevd vektnedgang :-D Skal ta med meg tipset om mandler! Kjøpe en pose neste gang jeg er i butikken! :)

 

Har siden sist hatt veiedag, og jeg er så glad og fornøyd. Vekten viste hele 2,1 kg nedgang siden sist :-)) Trodde virkelig ikke det skulle gå veien, og skjønner nesten ikke hva jeg har gjort for resultatet, hah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Hei dere! :)

 

Vært fryktelig stille her må jeg si! ;) Hvordan går det med dere? Hadde veiedag i går, ny vekt 71, 1! :D altså ned 1, 8 kg! Må si jeg er veldig fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei!

 

Wow, for ett resultat!! :D Kanonbra!

 

Gikk ned 0,8 kg - veldig fornøyd med det! Har vært travelt de siste to dagene og merker det er fort gjort å ikke få i seg nok mat. Planlegging er altså alt! Spiser for lite på formiddagen, redd for å bli "fri" for kcal på kvelden tror jeg ;) Må prøve å fordele det litt bedre når det er travle dager.

 

Har tatt kroppsanalyse, det var interessant å se hva kroppen består av. Skjelettet veier jo faktisk bare 2-3 kg :blink: Trodde det var mye tyngre ;)

 

Ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Kjempebra resultat på deg også Sykepleieren! :D

 

Haha ja det er litt merkelig det der. Når man begynner å følge med på hva man spiser, er det plutselig vanskelig å få i seg nok. Er slik med meg også noen dager.

 

OOo kroppsanalyse kunne jeg også godt ha tenkt meg! Hvor er man kan ta slikt? Er det bare på elixia og sats man kan gjøre slik? Og må man være medlem på treningssenteret for å gjøre slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Jeg tok på et annet treningssenter enn der jeg trener til vanlig siden de ikke har det på "mitt" treningssenter. Gikk helt fint å få tatt det selv om jeg ikke er medlem.

 

Tror de vanligste maskinene er InBody 720 og Tanita. Jeg søkte bare på disse to navnene og området der jeg bor og fant en plass de hadde det! :)

 

Anbefales - artig å se hva koppen består av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Er det plass til en til her inne?

 

Jeg er 23 år, 171 cm høy og veier for øyeblikket 76,1 kg, men ønsker etterhvert å veie 65 kg.

Jeg gikk to kurs våren 2013 (fra 78 til 72 kg), ble lei, men klarte å holde vekten over sommeren og ut over høsten, men etterhvert sklei det bare mer og mer ut og jeg klarte ikke å finne tilbake til trenings- og kostholdsmotivasjonen. Så nå har jeg startet på nok et kurs for å finne tilbake til motivasjonen. Uheldigvis var det ingen UNG-kurs som passet med min timeplan denne gangen og jeg går nå et standardkurs med veldig mange deltakere (mange av disse er godt voksne og lever helt andre liv enn meg), noe jeg synes er litt mye å forholde meg til, og føler ikke helt at jeg får den personlige veiledningen jeg kunne trengt. Så derfor tenkte jeg å finne meg en liten gjeng her inne å alliere meg med :)/>

 

Jeg startet på kurs 13.1 og da viste vekten 75,8 kg. Skuffende, men ikke overraskende. Jeg gikk ned 0,8kg første uken, men forrige kurs hadde jeg gått OPP 1,1kg! Det var virkelig en nedtur, for jeg føler at ting går ganske greit. Men nå er jeg supermotivert og har satt meg nye mål og delmål. Jeg skal til Venezia med samboeren min 28. april og jeg skal prøve å komme ned til 70 kg innen det, men først skal jeg klare 73 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei! Selvfølgelig er det plass :D

 

Kjenner til den følelsen å være på kurs, kun med damer som er godt voksen og som du sier - helt andre liv. Jeg synes det var vanskelig å snakke om de situasjonene som var vanskelig for meg, for jeg følte ingen av de andre ville forstå akkurat den problemstillingen. Det blir jo en del andre problemstillinger.

 

Studerer du eller jobber du? :)

 

Hvilken dag har du kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Hei! :D/>

Da var det veiedag igjen! Ny vekt 70,1, så det blir ned 1kg fra forje uke :D/> Var veldig nervøs for denne ukens veiing, med tanke på helgen jeg har hatt.. vært på venninnebesøk hele helgen, og da har det gått med både vin, potetegull, subway og mye annet drittmat.. Men ser ut som at det gikk greit, sikkert fordi jeg trente hver dag fra man-fre.

 

Er det noen andre som har hatt veiedag i dag? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Plass til en til? er en jente på 23 som begynte på nettkurs for en uke siden. Har veiedager på tirsdager. Startvekt var på 72 og skal ned til min trivselsvekt som er 64. Trener mye og er aktiv, men merker jeg sliter med å få i meg nok kalorier, mangler 400-500 kalorier dagen :o Er super motivert og hadde vært hyggelig å dele erfaringer og motivasjon med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

GODT JOBBA FrøkenRose! 1 kg er jo veldig bra med den helga! Lønner seg å være forberedt med å trene ja :)

 

Jeg hadde også veiedag idag. 0,3 kg ned. Ned er jo bra, men hadde håpet på litt mer. Var i barnedåp og ute og spiste igår. Merket det var mye salt i det jeg spiste til middag, drakk masse vann i går kveld, så tørst etter middagen. Vi er ganske flinke på salt i maten hjemme, merker det fort når jeg drar ut å spiser nå, litt artig for merker det ikke i hverdagen at det er lite salt.

 

Velkommen Siljefn! :D Spiser du nok til alle måltidene eller er det det innimellom du mangler? Jobber du eller er du student? :)

 

Håper dere har en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Selvfølgelig er det plass :D/>

 

Kjenner til den følelsen å være på kurs, kun med damer som er godt voksen og som du sier - helt andre liv. Jeg synes det var vanskelig å snakke om de situasjonene som var vanskelig for meg, for jeg følte ingen av de andre ville forstå akkurat den problemstillingen. Det blir jo en del andre problemstillinger.

 

Studerer du eller jobber du? :)/>

 

Hvilken dag har du kurs?

 

 

Så bra :)

 

Jeg er student, men jobber mye ved siden av. Som ofte er en utfordring ift å planlegge måltider, men nå har jeg funnet tilbake til motivasjonen og er på rett kjøl igjen. Deilig!

 

Jeg går på kurs på mandager og veide meg igår; 1,9 kg ned! Har aldri gått ned så mye før og det kjennes veldig godt godt :) Spesielt etter min nedtur (vel, egentlig opptur) forrige uke med opp 1,1 kg... Så nå skal jeg bare fortsette den gode trenden. Har endelig kommet godt igang med treningen forrige uke med nytt treningsprogram også, så nå kan bare resten av livet komme! Haha, vi får se hvor lenge denne stå-på-viljen varer...

 

 

Fin tirsdag til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT JOBBA FrøkenRose! 1 kg er jo veldig bra med den helga! Lønner seg å være forberedt med å trene ja :)/>

 

Jeg hadde også veiedag idag. 0,3 kg ned. Ned er jo bra, men hadde håpet på litt mer. Var i barnedåp og ute og spiste igår. Merket det var mye salt i det jeg spiste til middag, drakk masse vann i går kveld, så tørst etter middagen. Vi er ganske flinke på salt i maten hjemme, merker det fort når jeg drar ut å spiser nå, litt artig for merker det ikke i hverdagen at det er lite salt.

 

Velkommen Siljefn! :D/> Spiser du nok til alle måltidene eller er det det innimellom du mangler? Jobber du eller er du student? :)/>

 

Håper dere har en fin kveld :)/>

God kveld,

 

Jeg spiser til alle måltider og mye mer en tidligere, men igjen så småspiser jeg mindre dritt da ;) Må kanskje prøve å spise mer til middag. Jeg jobber fulltid. Hadde veiedag i dag etter første uken og hadde gått ned 1,2 kilo, så var veldig fornøyd. Hadde vært gøy om det fortsatte sånn.

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Hei og velkommen Siljefn og Susasto! Alltid kjekt med nye folk! :)

Flott at alle har hatt nedgang!

 

Off i dag har jeg skikkelig spise-dag kjenner jeg... Har ikke tid til å trene i dag pga skolearbeid som MÅ gjøres. Dermed blir jeg bare sittende å lese (kjedelig pensum), noe som gjør at jeg bare har lyst å spise noe godt hele tiden. Er i grunn kjempemett, men blir liksom aldri helt fornøyd, har lyst på noe fordi. Jaja, i morgen blir det værtfall håndballtrening, så da er jeg nok tilbake til vanlig igjen får jeg håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenRose, jeg skjønner hva du mener, Jeg har en litt sånn dag idag. Jeg har "hjemmekontor" idag og alt gikk egentlig helt fint frem til samboeren dukket opp og spredde rundt seg med dårlig stemning... Nå har han dratt på jobb og jeg sitter igjen med Nugatti-boksen. Hjeeeelp. Egentlig overrasket over hvor lenge den har stått i skapet uten å bli rørt. Jaja, nå er den på vei i søpla.

 

Håper dere andre har en bedre fredag og klarer å holde dere i tøylene i helgen. For det er ikke verdt det. Hvertfall ikke litt Nugatti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...