Gå til innhold

Fokusert, motivert og skravlesjuk


Gjest Ninnna
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FrøkenRose

Haha forstår deg godt susasto! Denne uken har ikke vært en bra uke for meg.. kjenner jeg gruer meg til mandag! Våknet med DEN angsten i dag, ble en tur ut på byen i går. For å si det slik.. TIDENES fylle spising! Vi hadde forsovidt ikke noe usunt hjemme, så spiste frokostblanding, halv pakke kornmokjeks med ost osv... Førte inn alt i dag tidlig, kom på hele 3100 kcal!! HAHA herre-min-hatt, i dag blir det EN cherry-tomat til middag.

 

Hehe håper dere har holdt dere litt mer i tøylene enn hva jeg har gjort! Ha en fin helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Anniken93

Hei! Plass til en til? Jeg begynner på standard kurs i morgen og er veldig spent. Jeg er 21 år, 1,68 høy og veier 83kg. Hovedmålet mitt er 70kg i første omgang. Jeg prøver å komme meg på trening minst tre ganger i uka, men jeg har ikke helt motivasjon. Håper det blir bedre når kurset er i gang og med inspill fra andre i samme situasjon :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Velkommen Anniken93! :D Alltid plass her! Hvordan gikk det på kurs?

 

Vekta viste hele 1,4 kg ned idag :D

Ble kake x 2 i helgen med morsdagsfeiring både for min mamma og svigermor. Og litt mer sjokolade enn jeg hadde tenkt ;) Men det gikk jo bra :D Så noe rett må jeg ha gjort.

 

FrøkenRose: Uff, ikke artig å ha det sånn. Slitsomt å gå å føle at man aldri blir mett. Hvordan gikk det med veiingen etter helgas utskeielse?

 

Susasto: Ble du kvitt nugattiboksen? Utrolig hva man kan spise når bare lysten blir stor nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Fantastisk nedgang Sykepleieren! Der ser du at man kan unne seg litt godt av og til, uten at det ødelegger nedgangen. Bra jobba! :D

 

Velkommen skal du være Anniken93!:D

 

Fikk ikke tid til å skrive i går, men ukas vekt er 69.8 kg. Altså en nedgang på 0.3kg siden forje mandag. Helt greit i grunn, med tanke på hvilken uke jeg har hatt! MEN nå er jeg ENDELIG under 70kg!!! :D Må si jeg er litt stolt hehe, deilig å endelig kunne se 60- tallet! Kunne nok ha gått ned mer om jeg ikke hadde spist så sinnsykt mye- hele tiden forje uke, men men. Har ikke vært på 60-tallet siden ungdomsskolen. Satser på at jeg skal være litt flinkere denne uken, hehe, det skal vel heller ikke så mye til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken93

Takk for det:D Tidspunktet var endret, noe jeg ikke hadde fått med meg, men da fikk jeg jo privatundervisning, så skal ikke klage på det. Jeg rakk bare så vidt å se gruppa mi, så blir spennende å se hvordan den er fremover. Er værtfall veldig motivert! I går hadde jeg for lite inntak, så jobber nå med å få i meg nok mat i dag og fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Takk FrøkenRose! :) GRATULERER med under 70! :D Du hadde jo et fint resultat etter den helga du har hatt. Tenk hvordan det kanskje hadde gått hvis du ikke hadde vært litt bevisst? ;)

 

Anniken93: helt normalt å må finne litt ut av det i begynnelsen for å komme opp i kcal. Men det er viktig å få i seg alle kcal. Du får det nok til etterhvert. Mye å sette seg inn i :P

 

Sto med kokesjokolade i hånda idag, hadde SÅ lyst på noe søtt! Men heldigvis vant jeg over sjokoladen og la den i fra meg og spiste knekkebrød med hvitost :D Vurderer å kasten den for å slippe fristelsen.

 

Dro og trente etter jobb idag - kjempefornøyd når jeg kom hjem. Godt å slippe å dra ut igjen etter å ha "landet" i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleieren, Nugattiboksen er vekk! Hehe, det var en liten nedtur det der og jeg var så redd for at det på toppen av en litt uoversiktlig uke skulle ødelegge for veiingen på mandag. Jeg gikk opp 0,2, men det er greit. Men jeg kjenner at det er mye vanskeligere å få til en jevn nedgang nå enn det var da jeg gikk på kurs i fjor. Jeg forventer ikke å gå ned så mye hver uke, men i fjor gik det hvertfall nedover. Ikke oppover annenhver uke. Jeg kunne gå ned en uke uansett om jeg hadde noen utskeielser slik som dere forteller om forrige uke. Kurslederen foreslo at jeg sørget for at jeg fikk i med mer fett og mindre karbohydrater, så vi får nå se da.

 

Skal en uke til Russland på fredag og er spent på hvordan det går. Går glipp av veiedag neste uke, men håper å hvertfall passere 74,0 kg om to uker igjen. Jeg har aldri vært i Russland før og aner ikke hva jeg har i vente, men jeg skal hvetfall gjøre det jeg kan for å ikke gå opp.

 

FrøkenRose, gratulerer med under 70! Det er jo kjempebra. Har heller ikke vært på 60-tallet siden ungdomsskolen, så det må være en deilig følelse :)/>

 

 

Ellers, hvordan går det jenter? Noen utfordringer denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Susasto: 0,2 kg er jo som å stå i ro :) Håper det løser seg nå for deg! Kjedelig å gå opp annenhver uke. Skal du på OL eller? :)

 

Synes det går greit. Bortsett fra at jeg sliter med søtsug nå. Skal på jentekveld på fredag, kanskje litt vin. Garantert har de med seg godis, grugleder meg til det. Blir koselig med jentekveld, men det er litt slitsomt å ha så lyst på, men prøve å holde seg unna. Får testet viljen min ihvertfall ;) Enn med deg? Er vel nok utfordring å skal ut på reise en uke? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg også tenkte :) Bare kjedelig at jeg må vente to uker til neste veiing.. Men spennende med tur. Jeg skal ikke til OL, men på studietur til St. Petersburg.

 

Ja, sånne kvelder er vanskelige. Det er så lett å si at man skal kose seg iblandt, men sannheten er jo at det er sånne situasjoner hele tiden (hvertfall overraskende ofte). Og en ting er å overbevise seg selv om at man ikke skal ha noe, men jeg synes det er like vanskelig å unnskylde seg ovenfor de andre om hvorfor man ikke spiser. Det er så umotiverende å få kommentarer, og da er det ofte enklest bare å gi etter. Hvertfall synes jeg det. Har dere utviklet noen gode rutiner på hvordan man skal håndtere slike situasjoner? Jeg var på kino for et par uker siden og kastet M-ene jeg fikk servert fra venninnen min i en tom pose istedenfor å spise dem. Det funker kanskje ikke like godt når man ikke sitter i mørket og er jo heller ikke spesielt økonomisk. Haha. Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Studietur, spennende :)

 

En gang i blant er greit, men når det er hver uke er det ikke en gang i blant lengre ;) Syns det er vanskelig. Så mange som sier: "et kakestykke til kan da ikke skade?", men når det er sånn ofte så er det jo ikke helt bra. Vanskelig å forklare til folk som ikke er eller har vært i det selv. Har en svigermor som maser når vi er der å spiser. Er ikke nok å forsyne seg en eller to ganger. Da må man spise mer, til det er fritt. Jeg bruker å spise sakte og forsyner meg en gang slik at jeg er ferdig å spise når de er ferdig med runde to. Funker dårligere med kake da ;) Begrenset hvor sakte man kan spise et kakestykke uten at de andre tror du ikke liker den å tvinger den i deg ;)

 

Tror egentlig man bare må si nei, selv om det er vanskelig mange ganger. Synes du var flink som la M'ene du fikk i en pose. Selv om det, som du sier, ikke funker i lengden. Haha, ser for meg å være på besøk hos noen og putte det man ikke vil spise i en pose i veska ;) Fungerer kanskje ikke å ha vondt i magen hver gang heller? :P

 

Har klart å la være å spise sjokolade på jobben som lå på ett bord på lunsjrommet vårt denne uka. Må forbi hver gang jeg skal hente meg kaffe eller te. En gang åpnet jeg lokket, men heldigvis lukket jeg det raskt igjen. Stekte 25 plater vafler i dag uten å smake og takket nei til marsipankake idag. Synes jeg har vært flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Litt av en viljestyrke dere har! Hehe kjenner godt til problemet med å dra på besøk med familien Sykepleieren! Man må jo smake, hvis ikke blir de jo fornærmet, men de skal ofte spandere flere runder, og legger på fatet selv om man har sagt nei haha! Skal hjem en uke nå.. gruer meg litt til mat-presset . Men men får gjøre det beste ut av det! :)

 

Nå har jeg nettopp jogget 8,5km, og er klar for kveldens valentinsmiddag. Gid valentinsdag til dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Håper bare jeg klarer å holde på den viljestyrken, blir litt redd for plutselig å få på en smell :P Ja, man må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Bare husk at du trenger ikke spise alt som blir lagt på fatet ditt ;)

 

Idag viste vekta 0,5 kg ned og tilsamenn 10,4 kg :D Var akkurat over 10 kg når jeg tok pause forrige gang så når føles det veldig godt å begynne å gå ned "nye" kg ;)

 

Håper dere har en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Hehe ja jeg får vel bare lære meg til å si nei..

 

10,4 kg siden januar? :o Det er jo helt SINNSYKT! Kjempebra jobbet med 0,5 kg nedgang også. :)

 

I dag var vekten litt mer vennlig enn hva den var forje uke, så det ble en nedgang på 1kg, så ny vekt er 68,8. Er ganske fornøyd med det! Men må også si at jeg har jobbet knallhardt for det. Trent hver dag denne uken, noen ganger både svømming og treningssenter på samme dag. Denne uken som kommer blir nok ikke like bra tall, ettersom jeg skal hjem.. men skal gjøre mitt beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Haha, hadde det bare vært siden januar ;) Nei, det er nok ikke det. Gikk ned 10kg i fjor, også litt opp rett før jul så det er de kg jeg har kvittet meg med nå. Nå er jeg ca. der jeg var før det gikk litt opp igjen.

 

1 kg er jo kjempebra!! :D Gratulerer!

 

Svømmer du også? Det gjør jeg og :) En gang i uka. Har vært aktiv svømmer før så det var godt å begynne å svømme igjen.

 

Jeg skal også være med familien i helga, fra tors-man. Det blir spennende. Bruker å være værre å holde seg vekk fra sjokolade og potetgull når det er tilgjengelig. Kan vel ikke sitte hjemme heller å vente til man er i mål med vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært med vektnedgangen og treningnen, jenter! Jeg har også planer om å begynne å svømme litt. Hvertfall komme igang med treningen etter en uke på studietur nå. Turen har vært veldig bra og St Petersburg er absolutt en by verdt å besøke. Spisingen har egentlig gått ganske bra, men har jo blitt litt mer alkohol i løpet av uka enn hva jeg vanligvis drikker og treninger fraværende. Men har gått mye og vekta idag tidlig viste ca det samme som før jeg dro så så ille kan det ikke ha vært. Håper bare at det ikke blir noe opp på veiingen på kurs på mandag. Skal virkelig holde meg i tøylene nå i helgen, og nå skal jeg gå og trene. God helg, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest student_93

Hei, er det plass til en til her? :)

Jeg er en jente på 21 år som ønsker ågå ned 10-12 kg og bli der.

Er 165 cm høy og veier for øyeblikket 77,6 kg, noe jeg ikke trives med i det hele tatt.

Håper vi kan motivere hverandre, jeg har en tendens til å være litt lat og sluntre unna, men nå har jeg virkelig bestemt meg for å akjerpe inn vanene og kunne gå i bikini til sommeren uten å skjemmes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susasto

Hei, student_93!

 

Klart er det det. Det er litt vekslende aktivitet her inne, men er alltid godt å ha et sted å lufte tankene sine uansett :)

 

Hvordan føles det å være i gang? Går du på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest student_93

Hei, student_93!

 

Klart er det det. Det er litt vekslende aktivitet her inne, men er alltid godt å ha et sted å lufte tankene sine uansett :)/>

 

Hvordan føles det å være i gang? Går du på kurs?

 

Går ikke på kurs, og er helt ny i dette, men har prøvd å lese meg opp på den infoen som ligger her på siden. Min største utfordring er nok å spise nok, og sunt.

Føles bra å endelig ha motivert meg for dette, og ikke la kroppen forfalle helt etter en hard overgang fra aktiv undomstid hjemme, til mye stillesitting på universitetet. Har vært forholdsvis konsekvent på mat i en uke nå, og har gått ned 0,5 kg. Det gav meg en skikkelig boost i dag tidlig for å si det mildt!

 

Er dere vldig nøye med å føre inn maten, eller er det nok å vite ca at man ligger der man skal?

 

Gå du på kurs? Jeg kunne tenke meg å starte på ett, men økonomien tillater det ikke for øyeblikket :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest susasto

Går ikke på kurs, og er helt ny i dette, men har prøvd å lese meg opp på den infoen som ligger her på siden. Min største utfordring er nok å spise nok, og sunt.

Føles bra å endelig ha motivert meg for dette, og ikke la kroppen forfalle helt etter en hard overgang fra aktiv undomstid hjemme, til mye stillesitting på universitetet. Har vært forholdsvis konsekvent på mat i en uke nå, og har gått ned 0,5 kg. Det gav meg en skikkelig boost i dag tidlig for å si det mildt!

 

Er dere vldig nøye med å føre inn maten, eller er det nok å vite ca at man ligger der man skal?

 

Gå du på kurs? Jeg kunne tenke meg å starte på ett, men økonomien tillater det ikke for øyeblikket :/

 

Så bra! Det er jo en veldig god start :) Det er en deilig følelse når det går riktig vei.

Jeg kjenner til den stillesittend ehverdagen på universitete, ja. Skulle gjerne vært mer aktiv, men tiden strekker jo ikke til. Prøver å trene en del da.

 

Jeg går på kurs nå. Gikk på et kurs for ca ett år siden også, men jeg trengte en pause. Jeg trengte en ordentlig boost for å komme igang igjen, så derfor startet jeg på kurs. De har en beskjeden studentrabatt på 200 kr. Hehe.. Hvis du har mulighet vil jeg absolutt anbefale å gå på kurs. Jeg lærte så utrolig mye det første kurset og det er veldig motiverende å vite at du skal møte noen hver uke. Da vil du jo helst vise at du har vært flink. Men forstår absolutt at det er vanskelig økonomisk. Det er ganske dyrt.

 

Nå mens jeg går på kurs er jeg veldig nøye på å skrive opp alt. Men det er ikke alltid jeg er like nøye på veiingen. Det tar jeg litt på øyemål. Anbefaler å skrive opp alt du spiser i starten. Det hjelper deg å bli bevisst vanene dine og hva du evt burde endre for å nå målene du har satt deg. Jeg merker f.eks. mye forskjell ift hvor mye sunt fett jeg spiser.

 

Du har jo hvertfall en god start, så er det bare å fortsette det gode arbeidet. Husk å spis nok. Det er det aller viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Håper her er plass til ei til?

Er ei jente på 22 år som har lyst ned. Er komt eit lite stykke på veg, men har et stykke igjen. Akkurat no er målet på 63 kilo, med fleire delmål på vegen. Går ikkje på kurs.

Kjekt å vere fleire som kan motivere kvarandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...