Gå til innhold

Ny på forum, trenger motivasjonspartner


Gjest Mammatil2søte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Mammatil2søte

Heisann:)

Jeg er ei ung dame på 32 år, gift og to barn (5,5 og 1,5år).

Jeg har det siste året gått ned, og opp, og ned...på det meste 15 kg, men gått opp igjen noe. Dette ved hjelp av Grete Roede kost.

Nå har jeg begynt med Personlig trener, og trenger motivasjon til å spise riktig, og å trene enda mer. Jeg har ei venninne jeg trener sammen med- hun skal ta et par uker på cambridge kur fra mandag...forskjellen på oss to er at hun er uten familie. Jeg må lage middag uansett... Jeg er så i villredet! Trenger noen som kan hjelpe meg, gjerne med familie slik at vi kan utveksle erfaringer.

 

Klem fra Mari.

 

PS. Jeg veier 109 kg, er 170 cm. Bør jo ned sikkert 50 kg, men jeg aner ikke når sist...eller om jeg noengang har veid så lite. Så er fornøyd med 80 kg foreløpig...men samtidig er det så stort mål at jeg vil ha delmål 1 til under 100:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugtusso

Hei.

 

Jeg blir gjerne med her!

 

35 år, samboer, og ei datter, håper på flere barn, men må da ned i vekt. (Forhåpentligvis fordi det da går lettere å bli gravid, men må uansett ned for å få godkjent prøverør.) Jeg veier ca. 100 kg. (skal veie meg nøyaktig mandag morgen, veiedag mandager), og ønsker å ned til 75 kg. Er 168 høy.

 

Har prøvd Grete Roede før, og er veldig tilhenger, for på samme måte som deg ønsker jeg ikke å gå på en spesiell diett, ettersom jeg synes det er viktig med normale måltider med barn. Gikk ned noen kilo da, men disse har kommet på igjen. Har tidligere slanket meg mer av "forfengelighetsgrunner", men nå er hovedgrunnen helse. Ikke bare det å bli gravid, men det at jeg generelt føler meg i dårlig form. Sliten, trett, ting kjennes tyngre enn for bare et par år siden, og jeg er bare 35 år!! Hvordan skal det bli når jeg er 60 og skal følge opp barnebarn? Nei, trenden skal snues!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammatil2søte

Så bra! Da kan vi motivere hverandre:) Jeg skal også veie meg mandag morgen denne uken, men ellers blir det onsdag kveld stort sett da jeg har time med personlig trener. Har vært på trening i dag- 30 min rask gange og jogging, også kjørte jeg gjennom styrkeprogrammet jeg har fått to ganger. Fornøyd:)

Nå har vi kost oss med taco, mannen er dratt bort og jeg kose meg foran tv. I morgen skal jeg kjøpe meg strikking slik at jeg kan gjøre det foran TV' n, da blir jeg ikke så sugen på godterier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugtusso

Så bra, hjelper litt å dra på trening før en kosekveld synes jeg, da blir det automatisk til at man begrenser seg litt. Vi har vært ute på tur i skogen i dag, ble ikke så lang og kjapp tur (i overkant av 3 km, hadde med dattera), men uansett godt å bevege seg og få frisk luft. :)

 

Strikking er veldig lurt ja, holder fingrene opptatt med noe.

 

Og så har jeg funnet ut at det å begrense seg er en liten utfordring for meg ;) Derfor har jeg større suksess med å bytte ut ting, f. eks. å finne noe ny kos, f. eks. smoothie, eller en ny type te (drikker normalt bare kaffe). Kjøpte Pukka te, lemon, ingefær og manuka honey, som jeg har i litt ekstra sitron i, den var god synes jeg. :)

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg være med her?

Jeg startet på GR kurs i dag, og er supermotivert for å få "drømmekroppen" ;) Jeg er 170 cm høy, og veier per idag 91,1 kg, hvilket i mine øyne er 31,1 kg for mye! De siste tre årene har jeg av ulike grunner gått opp disse kg, og er mildt sagt frustrert over at det meste av innholdet i klesskapet er for lite. Kiloene har fordelt seg nokså jevnt, men jeg merker det særlig på overkroppen og hoftene <_<

 

Foruten å per definisjon være overvektig (jaikz), er jeg en 29 år gammel vestlending som for tiden er bosatt øverst på Norgeskartet. Jeg er vegetarianer, og er matmessig derfor noe malplassert her jeg befinner meg :P Fordelen ved det, er at junkfood på bensinstasjonen ikke blir et alternativ.

 

Jeg har bestemt meg for å følge meny 2, 1600 kcal. Hittil idag har jeg ikke fått i meg mer enn 1100 cirka. Jeg har vært på spinning etterfulgt av styrketrening, noe som gav 4.5 trimpoeng. Jeg går også til jobb, det er ca 1 km hver vei, ikke allverdens, men alle monner drar :D

 

Håper vi kan fortsette spiriten her inne sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugtusso

Supert hvis flere blir med! :) Jeg veide meg i går, og veide 100,5 kg., det tyngste jeg noen gang har vært!!! :o Så nå er jeg topp motivert!

 

Det første jeg gjør nå er å prøve å "spise meg ned" litt fra jula. Store porsjoner, gjerne flere skal erstattes av èn normal porsjon. Hvis jeg holder meg til det, tror jeg også det går greit å spise helt vanlig mat til middag, noe jeg synes er kjekt med barn i hus. :) Og vann er jeg også i gang med å øke mengden på, det er viktig! :) Og så skal jeg på trening i dag, sammen med ei venninne. Varme opp, og så styrketrening.

 

Lykke til videre dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skjønner hva du mener med å 'spise seg ned'!

Ironisk nok opplever jeg nå at det er vanskelig å få i meg nok kcal. De siste to kveldene har jeg virkelig strevd for å spise nok, noe jeg også kjenner igjen fra tidligere. Idag har jeg vært på skikurs, nærmere bestemt skøyteteknikk. Herregud så dårlig form jeg er i. Ble sliten bare av oppvarmingsrunden! :P Det positive er, at herfra kan det bare gå oppover!! :D

 

Imorgen er ny dag, bla med spinning og styrke. Det hjelper virkelig å trene omtrent 1 time etter jobb, da rekker jeg ikke å spise middag først, og slipper å kjenne på sultfølelsen som ramler over meg.

 

Vel, nå er det natta her. Må bare trykke i meg det siste glasset med melk for å få nok kcal for idag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammatil2søte

Jeg er også veldig motivert om dagen, men er så usikker på hvor mye jeg skal ligge på kcal messig. Må regne det ut etter trening i kveld- fulgte meny 3 forrige gang jeg gikk på kurs, men da veide jeg mer...

 

Siden mandag har jeg gått på cambridge shake for å få litt mer motivasjon denne uka- men skal nok bare torsdag og fredag så er det over på GR mat.

 

Gleder meg til å følge dere😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften!

 

Herregud jeg har sultet i dag!! :( Spiste ikke frokost før kl 1030, og følte ikke jeg klarte å stabilisere blodsukkeret i det hele tatt. Før jeg drog på spinning spiste jeg en gulrot og noen mandler, verste spinningtime ever :blink: Det var egentlig en intervalltime, men jeg hadde jo ikke sjanse.. Måtte ta det helt rolig og bare ha fokus på å overleve :P Etterpå fulgte en halvtime styrke, need I say more..?

 

Jeg følger meny 2 (1600 kcal), men har trent bra denne uka og fått 12,5 TP foreløpig. Må kanskje øke kcal-inntaket, vi får se til neste uke når jeg får første rapport fra veileder.

 

Men, jeg skjønner ikke hvorfor cottage cheese og andre melkeprodukter ikke går inn under melkerasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften!

 

Herregud jeg har sultet i dag!! :(/> Spiste ikke frokost før kl 1030, og følte ikke jeg klarte å stabilisere blodsukkeret i det hele tatt. Før jeg drog på spinning spiste jeg en gulrot og noen mandler, verste spinningtime ever :blink:/> Det var egentlig en intervalltime, men jeg hadde jo ikke sjanse.. Måtte ta det helt rolig og bare ha fokus på å overleve :P/> Etterpå fulgte en halvtime styrke, need I say more..?

 

Jeg følger meny 2 (1600 kcal), men har trent bra denne uka og fått 12,5 TP foreløpig. Må kanskje øke kcal-inntaket, vi får se til neste uke når jeg får første rapport fra veileder.

 

Men, jeg skjønner ikke hvorfor cottage cheese og andre melkeprodukter ikke går inn under melkerasjon?

 

Cottage cheese og enkelte andre produkter inneholder for lite kalk eller for mye fett til at de kan regnes med i melkerasjonen. (iskrem f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvordan går det med dere andre her inne?

Jeg har vært flinkd denne uka, både hva angår mat og trening. Har spart frimerkene til idag, da skal jeg nyte to glass rødt og spise pizza :D

 

Har ikke fått gått på ski, det har vært 30 blå denne uka brrrr. Jeg har imidlertid vært på spinning og styrketrening. Skal kjøpe kuldemaske, så ødelegger jeg ikke lungene når jeg er ute he he B)

 

Nå venter en skål med deiiilige munter og litt vaniljekesam! Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Hadde veiedag igår, minus 2 kg og 8 cm totalt :D:D

 

Min utfordring er å få nok kcal, særlig på ettermiddagen er jeg gjerne skrubbsulten. Jeg spiser ikke middag før jeg går på trening, og derfor ender jeg ofte opp med å mangle 400 kcal på kvelden...som nå.. B)

 

Håper ikke dere har ramlet helt av lasset her jenter??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammatil2søte

HEI HEI!

 

Jeg har ikke ramlet av lasset - har bare litt mye å gjøre om dagen slik at jeg ikke har fått gått inn her. Men er i gang med prosjekt livsstilsendring! Det er herlig!!!! I kveld skal jeg måle meg med målebånd både her og der, for det har jeg ikke gjort enda....

 

Får sparemøte-jentene på besøk etterpå - grønnsaker og dip blir dagens servering:)

 

Klem Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så bra du fremdeles er med! Men er det så bra å måle seg om kvelden da, når man har spist hele dagen o.l.? Er spent på å høre hvordan det gikk!

 

Jeg var på besøk ikveld. Jeg foreslo grønnsaker og dip som snacks, men istedet ble det skillingsboller, chips og nøtter. Hva gjorde jeg? Drakk te! Klapp på skulderen :D

Fristet sinnsykt mye da, særlig skillingsbollene luktet sååå godt :unsure:

 

Mangler 300 kcal ikveld, så jeg må spise et eller annet.. Manglet 200 igår også, men da fant jeg ikke noe å spise som jeg hadde lyst på.

Får snike i skapet og se om det er noe spennende...og sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Veldig bra uke! Har fått 21,8 trimpoeng. Det er minus 44 her idag, så treningen må foregå innendørs :P Forsøkte meg på Jillian Michaels 30 days shred igår, noen som har prøvd den?

 

Hadde helt nyyydelig linse-og bokmålburger idag, med pitabrød og mango- og avokadosalsa til :D

Vet at kombinasjonen av blomkål i en burger høres rart ut, men det er såååå godt! Bør prøves, selv om dere er kjøttelskere!

 

Imorgen er ny veiedag igjen. Utfordringer denne uka blir jobbreise i 3 dager. Skal ha med kjøkkenvekten og et HAV av frukt og grønnsaker.

 

Håper det kommer noen til her da, blir litt ensomt her inne :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...