Gå til innhold

2014 skal bli mitt år


Gjest Melodi88
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi123

Så synd at du fikk en dårlig start med sykdom Melodi88, krysser fingrene for at denne uken blir bedre:)

 

Gratulerer med -1kg Elin20, så bra! Synes du er flink til å trene, selv synes jeg det er vanskelig å få det inn i hverdagen..

 

Jeg har hatt en langhelg på fjellet, og er særdeles fornøyd med at den eneste utskeielsen jeg har hatt er ett rødvinsglass:) Ellers klarte jeg å spise sunt, men fikk ikke registrert noe på nettet pga dårlig internett. I morges viste vekten 74,7kg, altså -1,3kg:) God start, håper å fortsette med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Hei :)

Så flink du har vært Tussi123! Bra jobba!

I dag har jeg vært på min første kurskveld og det var supert! Jeg begynte jo på egenhånd for ca 14 dager siden, og på den tiden har jeg gått NED 2,1 kg :D Er strålende fornøyd! Nå er det bare å fortsette jobben mot målet.

 

Lykke til med denne uka folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Så synd at du fikk en dårlig start med sykdom Melodi88, krysser fingrene for at denne uken blir bedre:)

 

Gratulerer med -1kg Elin20, så bra! Synes du er flink til å trene, selv synes jeg det er vanskelig å få det inn i hverdagen..

 

Jeg har hatt en langhelg på fjellet, og er særdeles fornøyd med at den eneste utskeielsen jeg har hatt er ett rødvinsglass:) Ellers klarte jeg å spise sunt, men fikk ikke registrert noe på nettet pga dårlig internett. I morges viste vekten 74,7kg, altså -1,3kg:) God start, håper å fortsette med det!

 

Wow, for en nedgang! Kjempe bra :)

Jeg er fortsatt i dårlig form, hoster som bare det! Men er flink med kosten da! Spent på fredagen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hei :)/>

Så flink du har vært Tussi123! Bra jobba!

I dag har jeg vært på min første kurskveld og det var supert! Jeg begynte jo på egenhånd for ca 14 dager siden, og på den tiden har jeg gått NED 2,1 kg :D/> Er strålende fornøyd! Nå er det bare å fortsette jobben mot målet.

 

Lykke til med denne uka folkens! :D/>

 

For en nedgang dere har da damer! Blir no litt sjalu her :P haha!

Noen tips fra kurset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

For en nedgang dere har da damer! Blir no litt sjalu her :P/> haha!

Noen tips fra kurset da?

 

Hmmm… Ikke så mange gode råd foreløpig egentlig.. Det var viktig å drikke rikelig med vann, og registrere det man spiste, skulle gå dypere inn i det neste gang for nå var det så mange som lurte på mange småting :P Når de gode rådene dukker opp skriver jeg dem ned til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hmmm… Ikke så mange gode råd foreløpig egentlig.. Det var viktig å drikke rikelig med vann, og registrere det man spiste, skulle gå dypere inn i det neste gang for nå var det så mange som lurte på mange småting :P/> Når de gode rådene dukker opp skriver jeg dem ned til dere :)/>

 

Jeg føler man drikker så mye vann så man gjør ikke noe annet enn å sitte på do :P spent om resultatet i morgen nå, har vært kjempe flink med mat, og skal straks på treningstur når 3 denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hei! Hvordan går det damer? Er stille i tråden vår ja?

 

Jeg har gått ned 0,1 kg på en uke :(( jeg har vært kjempe flink med mat å trening! Skjønner ingenting av dette jeg? Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Hei! Hvordan går det damer? Er stille i tråden vår ja?

 

Jeg har gått ned 0,1 kg på en uke :(/>( jeg har vært kjempe flink med mat å trening! Skjønner ingenting av dette jeg? Noen som har noen tips?

 

Hei :) Her går det veldig bra! Satt akkurat å plottet inn kveldsmaten og da endte jeg på kortholdscore 10 :D Føler egentlig at jeg får det til, men det gjenstår å se på veiing i morgen kveld :rolleyes:

 

Hmmm… merkelig at du ikke har gått ned mer hvis du har vært flink, men det kan jo hende du har fått på litt muskler da B) (nå vet ikke jeg hvordan trening du driver med) Jeg har ikke fått trent den uka som har gått :( men nå bærer det av gårde på tur med hunden iallefall :P Masse lykke til den kommende uka, heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Bah! Vekten viste 74,9kg idag, +0,2kg:( Det var ikke uventet, jeg har ikke klart å være like flink med kostholdet denne uken..:( Men jeg har endelig kommet igang med treningen, og skal på fjellet i helgen med langrenn hver dag.

 

Kostholdsscore på 10?! Wow! Bruker du kun oppskrifter fra GR? Jeg tror den høyeste scoren jeg har fått er 6,4.. Synes det er litt vanskelig med middag noen ganger mtp veiing. Når det er type gryter, woker osv så står det jo ikke hvor mange gram som er anbefalt til hver meny. Jeg har prøvd meg litt frem, legger feks. inn 300g i reg.skjema og ser hvor mange kalorier det er. Puh, det er mye jobb å være nøye frem til man har det på ryggmargen;)

 

Off, satser på at denne uken blir bedre enn uken som gikk, det er jo egentlig bare opp til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hei :)/> Her går det veldig bra! Satt akkurat å plottet inn kveldsmaten og da endte jeg på kortholdscore 10 :D/> Føler egentlig at jeg får det til, men det gjenstår å se på veiing i morgen kveld :rolleyes:/>

 

Hmmm… merkelig at du ikke har gått ned mer hvis du har vært flink, men det kan jo hende du har fått på litt muskler da B)/> (nå vet ikke jeg hvordan trening du driver med) Jeg har ikke fått trent den uka som har gått :(/> men nå bærer det av gårde på tur med hunden iallefall :P/> Masse lykke til den kommende uka, heier på deg :D/>

 

 

Wow! Kostholdsscore på10! Det er jo kjempe bra! Jeg ligger på rundt 9 her...

 

Trener 2-4 ganger i uken kondisjon og style her gang. Er skuffet over nedgangen ja, syns jeg legger så mye i det for å få det til men :(

Denne uken har jeg gått ned - 200g. Så totalt - 300g her nå da.. Men tenker litt nedgang er bedre enn ingenting?

 

Kan det hende at man ikke passet i menyen? At man burde gå ned?

 

Jeg har totalt gått ned 23 cm på 2 uker da :) men kjenner jeg mistet motivasjonen når vekten nesten står stille men...

Hvordan har deres uke gått da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Wow! Kostholdsscore på10! Det er jo kjempe bra! Jeg ligger på rundt 9 her...

 

Trener 2-4 ganger i uken kondisjon og style her gang. Er skuffet over nedgangen ja, syns jeg legger så mye i det for å få det til men :(/>

Denne uken har jeg gått ned - 200g. Så totalt - 300g her nå da.. Men tenker litt nedgang er bedre enn ingenting?

 

Kan det hende at man ikke passet i menyen? At man burde gå ned?

 

Jeg har totalt gått ned 23 cm på 2 uker da :)/> men kjenner jeg mistet motivasjonen når vekten nesten står stille men...

Hvordan har deres uke gått da?

 

Skjønner godt at du mister litt motivasjonen, MEN det er jo kjempe bra å ha gått ned 23 cm på 2 uker!!! Det vil jo si at du gjør om fettet til muskler :D Jeg hadde vært kjempe fornøyd med det! Kurslederen min sier at så lenge vekten står stille eller viser nedgang skal man være forbøyd.

 

Jeg skal måle cm etterpå og er veldig spent.. tror ikke jeg har gått ned så mange cm, men vi får se :P

 

Jeg sliter veldig med maten i helgene, er ikke noe godterimonster så det er ikke der det ligger, men klarer sjelden å drikke så mye vann som jeg skal og spise alle måltidene jeg skal.. Det er bare en ting å gjøre med det da og det må jo være å dra seg selv litt i øra ;) Gruer meg litt til veiing på tirsdag siden helgen går så dårlig :(

 

Keep up the good work! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Beklager at jeg har vært lite tilstedeværende her i det siste. Årsaken er rett og slett masse jobbing:/ vekta er tilbake der jeg startet i begynnelsen av januar:( kjedelig altså. Har fråtset i sjokolade etc, så inne vært flink.

Melodi88: at du ikke går nå så mye i vekt kan komme av flere ting. Det kan være du har fått i deg mer vann enn når du veide deg ved forrige veiing , eller om du har "jente uka" har du mer vann i kroppen. Kroppen går heller ikke bedret samme hver uke, går du ned veldig mye en uke , kan det være du går ned den neste.

 

Men dette legger jeg bak meg, og tenker at det kunne vært værre, jeg kunne jo må veid mer enn hva jeg gjorde når jeg startet.

Jeg begynner forsiktig denne uka med tilvenning til sunt kosthold og mer trening. Begynner forsiktig med 3 dager i uka. Vært å pumpet jern i i dag, langt fra hva jeg har løfter for bare noen Mnd siden, men dit kommer jeg igjen. 30 kg i benk , 50 kg knebøy og 80 kg i markløft. Kjørte mange sett, så økta mi bestod i kun disse 3 øvelsene.

I morgen blir det overtid, trening igjen onsdag og torsdag:) Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Skjønner godt at du mister litt motivasjonen, MEN det er jo kjempe bra å ha gått ned 23 cm på 2 uker!!! Det vil jo si at du gjør om fettet til muskler :D/> Jeg hadde vært kjempe fornøyd med det! Kurslederen min sier at så lenge vekten står stille eller viser nedgang skal man være forbøyd.

 

Jeg skal måle cm etterpå og er veldig spent.. tror ikke jeg har gått ned så mange cm, men vi får se :P/>

 

Jeg sliter veldig med maten i helgene, er ikke noe godterimonster så det er ikke der det ligger, men klarer sjelden å drikke så mye vann som jeg skal og spise alle måltidene jeg skal.. Det er bare en ting å gjøre med det da og det må jo være å dra seg selv litt i øra ;)/> Gruer meg litt til veiing på tirsdag siden helgen går så dårlig :(/>

 

Keep up the good work! B)/>

 

Takk for gode ord :)

 

Nettopp ferdig med uken første treningsøkt! Cm går no ned så må være fornøyd med det!

 

Er det at du ikke kommer opp i kaloriene dine? Jeg prøver å spise som i hverdagene, bare litt mindre siden man koser seg med litt god mat... Klarer å holde meg til meny 2 i helgene også... Tenker at etter hvert blir vell at man får det som rutine?

 

Noen cm er bedre enn ingen! Å veiinga går vell bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hei jenter,

Beklager at jeg har vært lite tilstedeværende her i det siste. Årsaken er rett og slett masse jobbing:/ vekta er tilbake der jeg startet i begynnelsen av januar:( kjedelig altså. Har fråtset i sjokolade etc, så inne vært flink.

Melodi88: at du ikke går nå så mye i vekt kan komme av flere ting. Det kan være du har fått i deg mer vann enn når du veide deg ved forrige veiing , eller om du har "jente uka" har du mer vann i kroppen. Kroppen går heller ikke bedret samme hver uke, går du ned veldig mye en uke , kan det være du går ned den neste.

 

Men dette legger jeg bak meg, og tenker at det kunne vært værre, jeg kunne jo må veid mer enn hva jeg gjorde når jeg startet.

Jeg begynner forsiktig denne uka med tilvenning til sunt kosthold og mer trening. Begynner forsiktig med 3 dager i uka. Vært å pumpet jern i i dag, langt fra hva jeg har løfter for bare noen Mnd siden, men dit kommer jeg igjen. 30 kg i benk , 50 kg knebøy og 80 kg i markløft. Kjørte mange sett, så økta mi bestod i kun disse 3 øvelsene.

I morgen blir det overtid, trening igjen onsdag og torsdag:) Elin

 

Kjedelig at vekten er tilbake! Du får finne motivasjonen igjen! Kanskje ett tips er å ha med frukt og grønnsaker oppskjært i biter å snabel det istedet. Det bruker jeg på jobb, for det er så mange fristelser der! Stå på Elin! Dette får du til ;)

 

 

Du er jo sterk jo !! Aner ikke hva stangen veier jeg, men har bare 10kg på liksom! Haha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melodi88; jeg jobber med regnskap i ett digert bakeri, så nok av fristelser:/ takk for tips! Jeg har alltid med 2 mellommåltider på jobb,så går aldri mer enn 2-3 timer mellom måltidene, så på dagtid går der greit.det er på kvelden jeg sliter med å begrense meg:/

Takk for hyggelige ord, blir motivert av dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Hei jenter!

 

Her har uken gått litt bedre enn forrige uke. Vekten viste -0,3kg siden sist veiing (da hadde jeg jo gått litt opp), så det er jo positivt. Totalt -1,4kg siden start. Jeg hadde dog en skikkelig sprekk på lørdag. Vi var på hytta i helgen, og da vi kom hjem fra skitur på lørdagen var jeg sliten og litt for sulten, og klarte å kaste i meg en hel pose med chilinøtter :unsure: Jeg har jo godtestopp, men nøtter var liksom ikke med...det er de nå!

 

Jeg sliter også i helgene Sirkus85. Blir liksom ikke samme rutinen som i hverdagen og da sklir det fort ut. Det er utrolig synd når man er så flink på hverdagene, også ødelegger helgen det så. Jeg velger å tenke på dette som en prosess som trenger litt innkjøringstid;)

 

Melodi88, 23cm er jo sinnsykt bra! Det sier jo minst like mye om hvor flink du har vært som antall kg! Vektnedgangen har nødt til å komme etterhvert når det skjer så mye forandringer på andre områder. Som det ble nevnt, det kan jo være væskeforholdene i kroppen din som spiller vekten et puss.

 

Blir så inspirert av treningsflinke jenter! Dørstokkmila er ekstra lang for meg nå som det laver ned, men det hjelper å lese hvor flinke dere er:)

 

Håper dere får en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Elin:

 

Skjønner du har mange fristelser da ja! Jeg jobber på sykehjem å der er det så masse som frister! Kaffebrød, smake litt på middag, kjeks osv... Men klarer faktisk å holde meg unna... Bruker å bite tennene sammen å prøver å gjøre noe annet enn å se på at alle spiser! Jeg planlegger hele dagsmenyen min dagen før å da forholder jeg meg til den, istedet for at jeg plutselig er kjempe sulten å spiser noe jeg ikke burde... Kanskje enda ett tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Elin:

 

Kjempe fin nedgang! Alle sammen kan sprekke til tider, men det er bare å kom seg på "hesten" igjen! Man skal jo kunne unne seg litt? Men enklere sagt en gjort! Haha...

 

Jeg også tenker at kiloene kommer vell etter hvert! Så dette kan bare gå rett vei! Jeg er nettopp ferdig med dagens treningsøkt og har en treningscore på 6,3 allerede denne uken!! Å jeg som hater å trene :P nå skal jeg kose meg med dagens siste kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin:

 

Skjønner du har mange fristelser da ja! Jeg jobber på sykehjem å der er det så masse som frister! Kaffebrød, smake litt på middag, kjeks osv... Men klarer faktisk å holde meg unna... Bruker å bite tennene sammen å prøver å gjøre noe annet enn å se på at alle spiser! Jeg planlegger hele dagsmenyen min dagen før å da forholder jeg meg til den, istedet for at jeg plutselig er kjempe sulten å spiser noe jeg ikke burde... Kanskje enda ett tips? :)/>

 

Gamlehjem har vel mange fristelser kan jeg tenke meg ja, kaker og twist:) Jeg tror også at faste måltider gjennom dagen er veldig lurt, blodsukkeret holder seg stabilt og hjernen "lurer" deg ikke til å tro du må ha mat. Jeg har brukt en del timer med personlig trener, han har lært meg masse nyttig om mat og hva som er bra mat. Så det er bare å komme seg inn i rutine igjen:)

 

Nå er det bare å holde på motivasjonen og navle hverandre opp! Målet skal nås:) når veier du deg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Hei jenter!

Blir veldig motivert av å lese alt dere skriver! Veldig flinke til å løfte hverandre opp :) Vi har alt for mange fristelser rundt oss, men vi må være sterke å heller samle"frimerker" til noe vi virkelig har lyst på ;)

 

Var på Kurs igjen i kveld og jeg har gått ned 900g denne uka! Er super fornøyd og det er deilig å se at det går den rette veien :D

 

Kurslederen min anbefaler å spise muslibarer fra wasa om man sliter med å komme opp i riktig antall kalorier i løpet av en dag :) Jeg har ikke smakt de for her går kaloriene ned på høykant :rolleyes: hehe…

 

Keep up the good work everyone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melodi: gratulerer med flott nedgang! Du kan vi deg selv en klapp på skulderen og si "godt jobba".

 

I dag hadde jeg også veiedag, og vekta viste 75, altså en kilo ned. Siden jeg forrige uke hadde ett begredelig kosthold, og spist mye salt mat, regner jeg med at mye er vann:) men fornøyd likevel. Det spennende kommer førstkommende uke, det blir spennende.

 

Prøvde meg på langtur løping i går, det ble lusne 7 km( lite med tanke på at jeg kunne løpe 15-16 km sammenhengende i sommer). Kan herved bekrefte at form og utholdenhet er ferskvare, og min har vist gått ut på dato... He he. Intervall og langturer står på menyen den neste Mnd:)

 

Til høsten er jeg forhåpentligvis i form igjen til å løpe mitt 3. Halvmaraton:)

 

Ha en fin dag folkens:)

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Elin: jeg har veie dager fredager. Tenkt å ha personlig trener da? Heldige deg ! Her skalvi være glad vi hele tatt har ett treningssenter, å det er uten folk som jobber...

For en flott nedgang du hadde denne uken! Håper jeg også kan gå ned mere enn 100 gram i morgen! Å hvis ikke så må de vell komme etter hvert ;) håper jeg! Så flink du er som har løpt halvmaraton! Å til høsten klarer du det igjen! Vi heier på deg! Jeg er helig hvis jeg løper i 2 min uten å dø! Haha :P men legen min sa at ting blir litt tyngre men BT medisin... Så får jobbe jeg oppover!

 

Sirkus85: super nedgang! Kjempe flink du er! Har ikke direkte problemer med å komme med opp i kalorier :P bare i grønnsakene... Men har blitt mere vant til det nå...

 

Vi skulle kanskje ha ordnet en oversikt for totalt nedgang pr uke? Så det blir enklere å følge med alle på denne tråden? Skriv før vekt og nedgang + mål? Hvis dere vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Gratulerer med flott nedgang! Godt jobbet:) og god helg:)

 

God helg ja :) jeg er ferdig med nattvaktshelg i dag. Å det har vært forferdelig travelt. Planlegger jo å spise på natten også, men det har det ikke vært tid til. Så får no se hva disse endringene gjør men vekta :angry: skal bli godt å komme seg på rett spor igjen! Håper dere har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...