Gå til innhold

2014 skal bli mitt år


Gjest Melodi88
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkus85

Melodi88: Bra jobba! Kjempe gøy når det blir så mye :D

 

Denne uka har gått helt greit bortsett fra fredag,lørdag og i dag… Har sklidd helt ut for både jeg og minsten i huset har vært syke :( Men men… Får satse på at det ikke betyr at jeg har gått opp i vekt iallefall ;)

 

Håper alle får en kjempe fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt inn i ny uke. Hvordan går det med dere?

Ser at det er flere her som sliter med helgekosen inkludert meg selv. Skulle i utgangspunktet ha en spisedag i uka, men i helgen ble det 3:)

 

Denne uka prøver jeg ut morgen-intervaller , første gang i morra. Prøver dette mest fordi jeg føler at ettermiddagene blir spist opp av overtid og trening, har ikke tid til annet hvis jeg skal opp i 5 dager i uka... Men med 2 morgenøkter i uka løser jeg problemet. Så håper kroppen liker dette, det kan bli min redning.

 

Trente vekter i går( ingen økning på belastning), 7 km løpetur i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Hei og hopp! :)

 

Er sååå fornøyd! Med tanke på den dårlige helga jeg hadde, med kakespising og andre ting, så har jeg allikevel klart å gå ned 0,8 kg denne uka :D Hadde det ikke vært for ørene så hadde smilet gått rundt :P hehe…

Med den motivasjonen i bakhånd er jeg veldig klar for å gå løs på denne uka også! Trening og turer står på planen samt en stooor dose kos og hygge med familien :)

 

(må jo jobbe også da ;) )

 

Ha en finfin uke! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Elin :

 

Heldig du er som for morgen trim! Her er det igjen sjanse til det pga er mye alene sammen med min datter, da far jobber borte... Synes nesten alle dager er hektisk med take på trening, må planlegges godt for å få det gjennomført da jeg trenger barnevakt... Helgekosen går egentlig supert her :) men gruer meg litt til helgen da jeg fyller år, å skal i 80 årsdag :( men tenker at en dag må jeg no kan kunne kose meg da?

 

Sirkus85:

 

Kjempe bra nedgang! God grunn til å smile :) Har du gått ned mye tilsammen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Elin :

 

Heldig du er som for morgen trim! Her er det igjen sjanse til det pga er mye alene sammen med min datter, da far jobber borte... Synes nesten alle dager er hektisk med take på trening, må planlegges godt for å få det gjennomført da jeg trenger barnevakt... Helgekosen går egentlig supert her :)/> men gruer meg litt til helgen da jeg fyller år, å skal i 80 årsdag :(/> men tenker at en dag må jeg no kan kunne kose meg da?

 

Sirkus85:

 

Kjempe bra nedgang! God grunn til å smile :)/> Har du gått ned mye tilsammen nå?

 

Jeg er ikke noe morgentrenngsmenneske, men jeg har funnet masse treningsvideoer på youtube som jeg trener til i stua etter at mini har lagt seg :) Fungerer iallefall for meg :D

 

Klart du kan kose deg til helgen, men det er bare å gjøre det med måte :P

 

Jeg har nå gått ned 4,1 tilsammen :D Det beste med det er at jeg begynner å se det selv!

Nå er det innebandytrening på meg.

 

Ha en super kveld alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdager veiedag. Ikke overraskende gikk jeg opp denne uka, hele 700 g. Og det er nok flere grunner til det, først og fremst mye godt i helgen. I tillegg har vanninntaket mitt økt pga mer kondisjonstrening. Totalt har jeg gått ned 300 g, ikke veldig imponerende. Det jeg er fornøyd med denne uka er at jeg er i ferd med å komme inn i rutiner med trening og mat. Morgenintervallene i går gikk greit, det var værre når jeg skulle holde meg våkennetter lunsj. Jeg er innstilt på å prøve det ut noen uker:)

 

Ha en fin dag damer.

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Gratulerer med flott vektnedgang Melodi og Sirkus! Er kjempeimponert (og litt misunnelig ;) ) på at dere klarer å være så konsekvente mtp både kosthold og trening! Elin du er rå på trening, klarer du å opprettholde det sånn kommer nok vekttapet etterhvert også.

 

Vekten viste -0,5kg på meg denne uken. Er egentlig veldig fornøyd. Ser at dette går mye saktere enn det jeg hadde satt meg som mål, men så lenge vekten går nedover er jo det det viktigste. Jeg har det jo egentlig ikke travelt. Jeg prøver å fortelle meg selv at det er en livsstilsendring jeg driver med og ønsker seff at resultatene skal vare, så derfor kan det jo være positivt at jeg ikke gjør MASSE forandringer på en gang. Hehe, vi får se..;)

 

På fredagene har vi som oftest taco;) Etter at jeg begynte med GR lager vi tacosalaten fra GR istedenfor. Den er kjempegod! Men til tacosalaten skal det være nachos, og vi bruker jo ikke all nachosen til salaten...så den kastet jeg i meg på dagen på lørdag. Æsj, blir så dårlig av meg selv. Lesson learned: ikke nachos til tacosalaten imorgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Elin : skal se at neste uke er de borte igjen :) du er kjempe flink! Må bare holde motivasjonen oppe nå, så skal de se resultatene kommer!

 

Tussi: kjempe bra nedgang! Flink du har vært!! Jeg synes også det går kjempe tregt! Synes man legger så mye energi på trening og kostholdet å enda sliten man... Men man må bare tenkte at det går rett vei, selv om det går tregt... Haha, enklere sagt enn gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hei! Er dere gull medlemer? Jeg lurer på en ting, jeg skulle følge meny 2 i følge min meny... Men gikk inn nå, for å forandre trimpoengene mine siden jeg har har i gjennomsnitt 10 per uke... Å da ville den gjerne at jeg skulle følge meny 3!!! Som er 1900 kalorier! Dette synes jeg høres ut som masse! Kan dette virkelig stemme? Jeg synes det er mye mat i meny 2 og kan ikke forstå at man kan gå ned i kg, med så mye mat!!!!!

 

Hjelp! Jeg trenger råd her... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er dere gull medlemer? Jeg lurer på en ting, jeg skulle følge meny 2 i følge min meny... Men gikk inn nå, for å forandre trimpoengene mine siden jeg har har i gjennomsnitt 10 per uke... Å da ville den gjerne at jeg skulle følge meny 3!!! Som er 1900 kalorier! Dette synes jeg høres ut som masse! Kan dette virkelig stemme? Jeg synes det er mye mat i meny 2 og kan ikke forstå at man kan gå ned i kg, med så mye mat!!!!!

 

Hjelp! Jeg trenger råd her... :(/>

 

Hei, jeg er ikke så inn i disse trimpoengene og menyene, da jeg ikke følger opplegget! Men antar at 10 trimpoengene er en del. La oss si at du trener 3 dager i uka, 1 time hver gang! Da vil du forbrenner alt fra 400-700 kcal avhengig av intensitet! I tillegg har du kanskje noen gåturer i uka.

 

I følge norske anbefalinger skal kcalinntalet til en voksen normalvektig kvinne være på 2500-2600 kcal pr dag. Det anbefales ikke å ha høyere kcalunderskudd enn 1000 pr dag når du skal nes i vekt.

 

Kan du ikke feks øke med ett ekstra mellommåltid? Jeg bruker ofte å ta en skyr, kesam med fun light eller fiberrik m/ kremost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Hei! Er dere gull medlemer? Jeg lurer på en ting, jeg skulle følge meny 2 i følge min meny... Men gikk inn nå, for å forandre trimpoengene mine siden jeg har har i gjennomsnitt 10 per uke... Å da ville den gjerne at jeg skulle følge meny 3!!! Som er 1900 kalorier! Dette synes jeg høres ut som masse! Kan dette virkelig stemme? Jeg synes det er mye mat i meny 2 og kan ikke forstå at man kan gå ned i kg, med så mye mat!!!!!

 

Hjelp! Jeg trenger råd her... :(/>

 

Det stemmer nok det med 1900 kalorier.. Du trener mye og da krever kroppen mer energi :) Hvis du da ikke får i deg nok mat så vil det være muskelmasse du mister og da går du ned mindre i vekt, det er muskler vi trenger for å miste kg… (det var dette min kursleder sa til oss ;) )

 

Men skjønner deg godt at det er mye mat! Et godt tips for å komme opp i kal er å spise mandler :D Masse kalorier der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Får se på resultatet i morgen nå.. Så må jeg vell begynne å spise mere da :(/> jeg hadde 9,6 trimpoeng på 3 dager... Så regner med at det blir litt mere siden det er tidlig i uken enda... Så må vell bare bite det i meg å prøve... Kan jo sikkert bytte ut lettprodukter med vanlige? Det må vell utgjør litt?

 

Følte litt panikk her en stund! Men har roet meg en del nå :)/> må vell bare planlegge litt annerledes nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Får se på resultatet i morgen nå.. Så må jeg vell begynne å spise mere da :(/>/> jeg hadde 9,6 trimpoeng på 3 dager... Så regner med at det blir litt mere siden det er tidlig i uken enda... Så må vell bare bite det i meg å prøve... Kan jo sikkert bytte ut lettprodukter med vanlige? Det må vell utgjør litt?

 

Følte litt panikk her en stund! Men har roet meg en del nå :)/>/> må vell bare planlegge litt annerledes nå....

 

Hun kurslederen min sier at vi ikke skal bytte ut med de vanlige, men heller spise nøtter f.eks..

 

Men jeg hadde nok gjort det sånn som du sier, for jeg liker ikke nøtter;) hehe… Men avokado har jo masse kalorier og er sundt i tilegg da å om du liker det er jo det en mulighet :D

 

Kanskje de andre her inne har noen flere gode råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melodi88

Hun kurslederen min sier at vi ikke skal bytte ut med de vanlige, men heller spise nøtter f.eks..

 

Men jeg hadde nok gjort det sånn som du sier, for jeg liker ikke nøtter;) hehe… Men avokado har jo masse kalorier og er sundt i tilegg da å om du liker det er jo det en mulighet :D/>

 

Kanskje de andre her inne har noen flere gode råd? :)/>

 

Dette er vanskelig altså ;) får tenke på noe lurt... Jeg liker ikke advokado heller....

Tenker det er vell lettere enn man tenker... Haha ... Jeg har no syntes at 1600 har vært mye mat og har ikke gått sulten enn eneste dag, nesten som jeg sprenger ut magesekken! Men får finne en løsning på dette... Kan vell ikke slutte å trene heller :P

 

Er dere flinke til å ikke spise så mye om kvelden? Fikk høre at man burde ikke spise etter kl 19?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ny uke igjen da :) veiedagen på fredag viste - 500 g ! Kjempe fornøyd.... Men spørs hvordan denne ukens veiing blir etter helgens feiringer, men vi får se...

 

 

Lykke til denne uken da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ny uke igjen da :)/> veiedagen på fredag viste - 500 g ! Kjempe fornøyd.... Men spørs hvordan denne ukens veiing blir etter helgens feiringer, men vi får se...

 

 

Lykke til denne uken da...

 

Du er flink:) gratulerer !Hvordan har det gått med kcaløkningen?

 

Har spist en del digg selv, bla vært en tur på Pascal i Oslo i helgen( det var farlig godt). Så spent på veiing på torsdag.

Øker treningsmengden fra 3 til 4 dager denne uka og skal holde meg der fremover.

 

Det er så herlig vårvær ute så i morgen blir løpeturen ute i det fri:) gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink:) gratulerer !Hvordan har det gått med kcaløkningen?

 

Har spist en del digg selv, bla vært en tur på Pascal i Oslo i helgen( det var farlig godt). Så spent på veiing på torsdag.

Øker treningsmengden fra 3 til 4 dager denne uka og skal holde meg der fremover.

 

Det er så herlig vårvær ute så i morgen blir løpeturen ute i det fri:) gleder meg:)

 

Joda, det går faktisk greit... Men jeg spiser ikke 1900 da, prøver å spise 1800. For jeg gikk no ned med 1600 også, så må prøve meg litt fram. Må se hvordan resultatene blir... Denne uken føler jeg med sliten å klar å kunne sikkert ha trøste spist alt som er godt! ( har rundturnus, så må snu døgnet hele tiden! )

 

fink du er! Trener du lenge om gangen eller? I dag har jeg treningsfri, godt... Prøver å få til 3-4 i uken... Men helst 4/5 :P/> Det er ikke så tungt å ha seg ut døren for å trene nå! Men føler jeg aldri får tid til datteren min eller min samboer da :unsure:/> det går mye tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det går faktisk greit... Men jeg spiser ikke 1900 da, prøver å spise 1800. For jeg gikk no ned med 1600 også, så må prøve meg litt fram. Må se hvordan resultatene blir... Denne uken føler jeg med sliten å klar å kunne sikkert ha trøste spist alt som er godt! ( har rundturnus, så må snu døgnet hele tiden! )

 

fink du er! Trener du lenge om gangen eller? I dag har jeg treningsfri, godt... Prøver å få til 3-4 i uken... Men helst 4/5 :P/>/> Det er ikke så tungt å ha seg ut døren for å trene nå! Men føler jeg aldri får tid til datteren min eller min samboer da :unsure:/>/> det går mye tid...

 

En fin ting min trener har lært meg er følgende: " det er ikke kvantiteten men kvaliteten på trening som har noens si for din fremgang". Har du ikke tid til mer enn 2 økter i uka, ta to økter og gi full guffe, skikkelig innsats!

Tidsklemma er ikke lett, det er bare å bøye seg i støvet for deg som fikser jobb, trening og familie:)

Hva med å ta med familien på aktivitet? Feks gå på ski eller søndagstur i skogen på sommeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, er det plass til en til her inne? Jeg begynte på GR-kurs på mandag, for første gang. Føler selv at jeg alltid har vært litt overvektig, har i alle fall aldri likt kroppen min noe særlig, og har vært lettere overvektig de siste årene etter alle kosekiloene snek seg på, to tette svangerskap og mindre tid og energi til trening. Gikk ned 13 kg ved hjelp av VGs vektklubb i fjor vinter, men halvparten har dessverre sneket seg på igjen nå. Vekten stopper på 79 kg, idealvekten min er et sted mellom 60 og 65 kg. Det er ikke så mange rundt meg som er involvert i dette, det er vel nesten bare mannen min og mamma som vet om det, så det er veldig fint å kunne hente litt støtte og motivasjon her inne, og samtidig kunne gi det samme til andre.

 

Ser at dere er godt i gang med reduksjon allerede, jeg har som sagt bare holdt på et par dager, men har nå klart å holde meg i skinnet så langt. Bruker meny 2, men synes det er litt høyt med 1600 kcal, så prøver å holde meg litt under. Prøver å trene 3 ganger i uka, har lagt inn 5 trimpoeng i uka foreløpig, så håper jeg at jeg kan få til mer.

 

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere og heie dere videre på veien mot en kropp vi er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin : tusen takk for gode ord og råd :) her finnes det ikke snø, så blir dårlig ned skigåing ! Haha... Men vi er en del ute i helgene da! Samboeren min støtter meg fullt ut, så det blir litt enklere da! Har lang fri helg fra i morgen sø skal se om vi finner på noe sammen :) blir uten sambo da, da han reiser på jobb på fredagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugg : Velkommen til oss :) her er det plass til alle! Har du meldt deg inn som gullmedlem ? Jeg har så si samme mål som deg, 60 kg og helst litt under! Jeg er ikke så høy :P og har ca samme vekt som du begynner med nå... har du noen veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,

Da er det torsdag og veiedag. I dag viste vekta 74,8 kg altså 0,9 kg ned fra forrige uke. Totalt 1,2 kg fra oppstart er ikke imponerende, men der viktigste er at det går riktig vei.

Jeg koste meg en del i helgen, men har hatt noen rimelig tunge økter denne uka.

 

Mandag: styrkeøkt, økte i markløft til 87,5 kg( tidl. Maksløft er på 110 kg, så nærmer meg)

Tirsdag: langtur, 10 km løpetur ute, forbrente 900 kcal

Onsdag; intervall 4x4( etter først å ha jobbet 12,5 time)

I dag: ny styrkeøkt

 

Ettersom intervallen etter jobb ikke gikk spesielt bra, skal jeg prøve å legge denne til søndager:)

 

Ha en fin dag.

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =)

 

Kjempe bra Elin20! 0,9 ned er jo supert! :D

 

Jeg fant ut på mandag at jeg er gravid :D Syns det er kjempe stas! Men da må jeg si at jeg mistet litt motivasjonen.. Fikk beskjed av kursleder at jeg skal spise mer enn det jeg har gjort hitil for det er visst ikke bra å gå ned i vekt første tiden man er gravid… Og jeg som var såååå godt i gang :P Så nå har jeg tenkt en del, og lurer litt på om jeg skal legge dette litt på is og heller ta et nytt kurs når graviditeten er over.. Hva tenker dere? Jeg kommer jo uansett til å legge på meg i dette svangerskapet. Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg 11 kg… hmmm… Har plutselig mye å tenke på!

 

Men er super happy!!! :D

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =)

 

Kjempe bra Elin20! 0,9 ned er jo supert! :D/>

 

Jeg fant ut på mandag at jeg er gravid :D/> Syns det er kjempe stas! Men da må jeg si at jeg mistet litt motivasjonen.. Fikk beskjed av kursleder at jeg skal spise mer enn det jeg har gjort hitil for det er visst ikke bra å gå ned i vekt første tiden man er gravid… Og jeg som var såååå godt i gang :P/> Så nå har jeg tenkt en del, og lurer litt på om jeg skal legge dette litt på is og heller ta et nytt kurs når graviditeten er over.. Hva tenker dere? Jeg kommer jo uansett til å legge på meg i dette svangerskapet. Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg 11 kg… hmmm… Har plutselig mye å tenke på!

 

Men er super happy!!! :D/>

 

Keep up the good work!

 

GRATULERER SÅ MYE :wub:

 

Så koselig da! Skjønner det blir en stopper ja... Har ingen råd jeg, når jeg var gravid så spiste jeg for 2 for å si det slik! Men gikk opp 2 kg da :P var så mye dårlig... Hva med å ha et mål om å ikke gå opp mere enn 12 kg da? Trene regelmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp,

Da er det torsdag og veiedag. I dag viste vekta 74,8 kg altså 0,9 kg ned fra forrige uke. Totalt 1,2 kg fra oppstart er ikke imponerende, men der viktigste er at det går riktig vei.

Jeg koste meg en del i helgen, men har hatt noen rimelig tunge økter denne uka.

 

Mandag: styrkeøkt, økte i markløft til 87,5 kg( tidl. Maksløft er på 110 kg, så nærmer meg)

Tirsdag: langtur, 10 km løpetur ute, forbrente 900 kcal

Onsdag; intervall 4x4( etter først å ha jobbet 12,5 time)

I dag: ny styrkeøkt

 

Ettersom intervallen etter jobb ikke gikk spesielt bra, skal jeg prøve å legge denne til søndager:)

 

Ha en fin dag.

Elin

 

Super nedgang Elin! Husk at alt ned mer ned! Kanskje dra fram målebåndet? Kunne ha skjedd mye der da :) fin treningsuke har du også... Kanskje du som meg at du er i feil meny? Spent på i morgen jeg nå om det har funket å øke menyen :huh: i dags kjenner jeg med større enn noen gang, aner ike hvorfor :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...