Gå til innhold

2014 skal bli mitt år


Gjest Melodi88
 Share

Anbefalte innlegg

Dugg : Velkommen til oss :)/> her er det plass til alle! Har du meldt deg inn som gullmedlem ? Jeg har så si samme mål som deg, 60 kg og helst litt under! Jeg er ikke så høy :P/> og har ca samme vekt som du begynner med nå... har du noen veiedag?

 

 

Hei! Hvis jeg har forstått det riktig, så er jeg gullmedlem sidenjeg går på kurs, har i alle fall alle verktøyene tilgjengelig mtp. registrering av mat og slik. Veiedag er mandag, for det er da kurset er, men snikveide meg i morges, selv om jeg vet at jeg ikke skal. Det var -1,3 kg siden mandag morgen, men det er nødvendigvis ikke så fint tall etter helgen. Skal i bursdag OG sove på hotell, som betyr hotellfrokost, og jeg som er en sucker for fine rundstykker... Sånn sett er det fint å ha mandag som veiedag, for da må jeg holde meg litt i skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! =)

 

Kjempe bra Elin20! 0,9 ned er jo supert! :D/>

 

Jeg fant ut på mandag at jeg er gravid :D/> Syns det er kjempe stas! Men da må jeg si at jeg mistet litt motivasjonen.. Fikk beskjed av kursleder at jeg skal spise mer enn det jeg har gjort hitil for det er visst ikke bra å gå ned i vekt første tiden man er gravid… Og jeg som var såååå godt i gang :P/> Så nå har jeg tenkt en del, og lurer litt på om jeg skal legge dette litt på is og heller ta et nytt kurs når graviditeten er over.. Hva tenker dere? Jeg kommer jo uansett til å legge på meg i dette svangerskapet. Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg 11 kg… hmmm… Har plutselig mye å tenke på!

 

Men er super happy!!! :D/>

 

Keep up the good work!

 

Gratulerer så mye, Sirkus! Så stas! Du må jo gjøre akkurat det som føles riktig for deg, men dersom jeg hadde blitt gravid igjen nå (forøvrig helt uaktuelt med en på 3 og ei på 1,5), så hadde jeg nok spart kurset til svangerskapet var over, og heller forsøkt å leve sunt nå i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag igjen da! Å det ble en dritt veiing :angry: har gått opp 300g!!!

Så vet faktisk ikke om jeg er så motivert å følge meny 3 lengre!!! Kjenner at helgen er litt ødelagt å motivasjon er i bunnen! Hadde 11,5 trenings poeng denne uken, men virker ikke som det har hjulpet nei... Dagen sutter fra meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veiedag igjen da! Å det ble en dritt veiing :angry:/> har gått opp 300g!!!

Så vet faktisk ikke om jeg er så motivert å følge meny 3 lengre!!! Kjenner at helgen er litt ødelagt å motivasjon er i bunnen! Hadde 11,5 trenings poeng denne uken, men virker ikke som det har hjulpet nei... Dagen sutter fra meg :(/>

 

Æsj, skjønner at det ikke var morsomme tall... Men siden du er så flink til å trene kan det jo fint være at du har gått opp i muskelmasse, og at det er derfor du har gått opp! Tar du målene dine? Det kan jo være du har gått ned i cm, selv om du har gått opp noen gram, husk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, skjønner at det ikke var morsomme tall... Men siden du er så flink til å trene kan det jo fint være at du har gått opp i muskelmasse, og at det er derfor du har gått opp! Tar du målene dine? Det kan jo være du har gått ned i cm, selv om du har gått opp noen gram, husk det :)/>

 

Jeg måler ja, 1 cm ned totalt denne uken... Må bare prøve å holde motivasjonen oppe nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler ja, 1 cm ned totalt denne uken... Må bare prøve å holde motivasjonen oppe nå...

 

Stå på, Melodi88, det er i motbakke det går oppover! Ikke gi deg nå! Ta en runde og les på alle suksesshistoriene her inne, kanskje det hjelper på motivasjonen? Tenk at i morgen er en ny dag, og at du gjør ting riktig, det ser du jo ved hjelp av kostholdsdagboken!? Neste uke kan det hende du tar det igjen ved å gå ned dobbelt så mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, Melodi88, det er i motbakke det går oppover! Ikke gi deg nå! Ta en runde og les på alle suksesshistoriene her inne, kanskje det hjelper på motivasjonen? Tenk at i morgen er en ny dag, og at du gjør ting riktig, det ser du jo ved hjelp av kostholdsdagboken!? Neste uke kan det hende du tar det igjen ved å gå ned dobbelt så mye ;)/>

 

Snille Dugg :) jeg gir ikke opp enda, bare var en tung start på dagen... Haha... Men sliter en del med magen, skulle tru at den fungert bedre med alle de grønnsakene? Vurdere å kjøpe slik lactolose på apoteket, men er så usikker om det er mye kalorier i den? Det smaker jo sukker av det! Har kosthold score på 8-10 hver dag, så regner med at jeg gjør noe i riktig retning... Skal prøve meny 3 en uke til å hvis det ikke viser resultater da, går jeg tilbake til meny 2. For der gikk jeg ned sakte men sikkert :)

 

Ser ut som vi får litt fart på denne tråden i dag! Kjempe koselig :P er innom flere ganger om dagen for å se om det er noe nytt her!

 

Hvor høy er du? Spennende siden vi har samme mål til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille Dugg :)/> jeg gir ikke opp enda, bare var en tung start på dagen... Haha... Men sliter en del med magen, skulle tru at den fungert bedre med alle de grønnsakene? Vurdere å kjøpe slik lactolose på apoteket, men er så usikker om det er mye kalorier i den? Det smaker jo sukker av det! Har kosthold score på 8-10 hver dag, så regner med at jeg gjør noe i riktig retning... Skal prøve meny 3 en uke til å hvis det ikke viser resultater da, går jeg tilbake til meny 2. For der gikk jeg ned sakte men sikkert :)/>

 

Ser ut som vi får litt fart på denne tråden i dag! Kjempe koselig :P/> er innom flere ganger om dagen for å se om det er noe nytt her!

 

Hvor høy er du? Spennende siden vi har samme mål til slutt :)/>

 

Jeg har kostholdsscore på rundt 3 hver dag, ikkje bra, men det er sikkert fordi jeg ikke drikker nok vann eller har nok frukt (kryssallergiker pga. pollen, kan ikke spise noe ubehandlet frukt eller grønt :( ).

 

Høyden min er bare 165, så det er definitivt behov for å komme seg nedover på vekten, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kostholdsscore på rundt 3 hver dag, ikkje bra, men det er sikkert fordi jeg ikke drikker nok vann eller har nok frukt (kryssallergiker pga. pollen, kan ikke spise noe ubehandlet frukt eller grønt :(/> ).

 

Høyden min er bare 165, så det er definitivt behov for å komme seg nedover på vekten, ja...

 

Så du må ha kokt grønnsaker osv?

Vi er like høy/ lav vi da B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du må ha kokt grønnsaker osv?

Vi er like høy/ lav vi da B)/>

 

Stemmer... alt må være varmebehandlet. Ordentlig kjedelig, det legger så mange begrensninger, spesielt mtp. mellommåltider. Men, det kunne jo alltids vært verre, så jeg har nå lært meg å leve med det.

 

Huff, denne helgen har jeg skeiet ut en del, så er veldig spent på vekta i kveld. Samtidig så må man jo kunne ha slike dager dersom dette skal være livsstilsendring, og ikke bare slankekur. Håper jeg har klart å hente meg inn igjen, men får legge inn et trimpoeng eller to før kveldens møte så jeg føler meg litt mer ovenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd mye! :) Jeg tar en videreutdannelse og har vært på samling en uke. Det har vært utrolig travelt med laaange dager og null planlegging av kosthold eller tid til trening. Har ikke turt å gå på vekten, krysser fingrene for at jeg ikke har gått opp, men kjenner jeg er litt redd for det.. Fikk omgangssyken i helgen som var, men det jeg gikk ned da kom nok på igjen igår og ila dagen idag ;)

 

Gratulerer Sirkus85 med graviditeten! Håper alt går bra :)

 

Velkommen til gruppen Dugg:)

 

Håper dere får en fin og aktiv uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow gratulerer Dugg! Det er jo utrolig bra, og ikke minst motiverende til å fortsette den gode jobben:)!

 

Vekten viste 74kg -0,3kg fra forrige veiing. Jeg må bare være fornøyd med det mtp sist uke. Men jeg begynner å bli litt lei av å ligge rundt det tallet. Så lenge det går nedover får jeg bare være fornøyd..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow Dugg! En super pangstart da! Da er det bare å stå på :)

 

Tussi: flott nedgang! Neste veiing nå så er du nedenfor 74! Synes dere er kjempe flinke :) det tar tid, men vi er på rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, her ser jeg det har skjedd mye den siste uka.

 

Først: gratulerer sirkus85 med graviditeten:) det er jo en fantastisk nyhet.

 

Jeg ser at dere andre her har vært flinke denne uka, bra!

Dugg har vært ekstremt flink. Ser at du har allergier dugg, jeg sliter også med det. Reagerer på mye frukt/ grønt, samt sjokolade:( men i varierende grad, så noe går helt fint å spise:) men en liten ekstra utfordring.

 

I dag er det jo veiedag, og vekta viste 74,8 kg, altså 0 kg ned.. Har hatt "jenteuka" så mulig forklaringen ligger der, men ingen tvil om at jeg må skjerpe meg i helgene. Er så flink i uka, også ødelegger helgen alt. Så skjerpings på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, her ser jeg det har skjedd mye den siste uka.

 

Først: gratulerer sirkus85 med graviditeten:) det er jo en fantastisk nyhet.

 

Jeg ser at dere andre her har vært flinke denne uka, bra!

Dugg har vært ekstremt flink. Ser at du har allergier dugg, jeg sliter også med det. Reagerer på mye frukt/ grønt, samt sjokolade:( men i varierende grad, så noe går helt fint å spise:) men en liten ekstra utfordring.

 

I dag er det jo veiedag, og vekta viste 74,8 kg, altså 0 kg ned.. Har hatt "jenteuka" så mulig forklaringen ligger der, men ingen tvil om at jeg må skjerpe meg i helgene. Er så flink i uka, også ødelegger helgen alt. Så skjerpings på meg:)

 

 

Jeg synes også helgene er litt vriene.

 

Hva spiser du i stedet for frukt og grønt? Til mellommåltid for eksempel? Er alltid ute etter nye ideer. Her blir det mye yoghurt med bringebær og Firkorn, og Wasa Sandwich.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også helgene er litt vriene.

 

Hva spiser du i stedet for frukt og grønt? Til mellommåltid for eksempel? Er alltid ute etter nye ideer. Her blir det mye yoghurt med bringebær og Firkorn, og Wasa Sandwich.

 

Jeg spiser 2 fiberrik med smøreost, skyr eller 1/2 boks mager kesam med fun light. Dette er mine mest hyppige mellommåltider og jeg spiser minst 2 av de hver dag.

Forrige gang jeg gikk ned i vekt funket dette veldig godt for å holde sulten unna gjennom dagen.

 

Nå er det helg og utfordringen blir å begrense meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melodi 88 : gratulerer med fin vektreduksjon, you get there!!!!

 

Dugg: du haddejo en veldig stor nedgang forrige uke, så kan nok ligge litt der og:)

 

Det kommer en ny uke med nye muligheter:) ha en fin uke jenter.

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess endelig! -1,1kg idag :D Føler egentlig ikke at jeg har vært så kjempeflink denne uken, hvertfall ikke flinkere enn andre uker, men fint resultat uansett :) Nå gjelder det å ikke gå noe opp til neste veiing igjen.. :huh:

 

Melodi88, du har jo kommet i en kjempefin stim! Utrolig bra resultater! Nå nærmer du deg vel første delmål snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugg: du hadde kjempe nedgang forrige uke, så neste uke går det vell nedover igjen :)

 

Elin: tusen takk :) hvordan går det med deg da?

 

Tussi: wow! Kjempe bra uke da! Det klarer du, bare hold motet oppe :) ja, første del mål er nærme nå ja! Så regner med å nå den iløpet av 2 uker da det er 900g ned dit enda... Hadde en stor smell i helgen, å spise alt jeg ikke burde ha gjort men :angry: kan ikke gi skylden på noen annen enn meg selv hvis vekten går opp i hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sorry at jeg er så dårlig til å skrive her, der går i ett om dagen med overtid og trening.

 

Denne uka har gått bedre enn forrige, dette er første helgen hvor jeg faktisk har klart å begrense meg i helgen. Hadde likevel en liten utskeielse på søndag, da mamma holdt akedag for familien med grilling og digg.

 

Vekta viste i dag 74,4, altså 400 g ned fra forrige uka. 1,8 kg totalt. Skulle det var mer. Hatt 3 treningsøkter denne uka, 2 løpeturer og en styrkeøkt. Løp en 10 km og en 7 km. Så fornøyd med nesten 2 mil. Det skal også sies at jeg jobber 10-15 timer overtid hver uke nå, så jeg har også den berømte tidsklemma.

 

Porsjonsbegrensingene er nå godt innarbeidet, så den biten går bra. Da er det bare å bite tenna sammen og være enda flinkere i helgen.

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...