Gå til innhold

Jakten på go`formen er i gang


Anbefalte innlegg

Jeg har også vært på treningssenter. Hadde tenkt spinning og holdt ut 15 min, men jeg måtte gi meg for jeg fikk det rett og slett ikke til. Jeg hadde glemt spinningskoa. Neste lørdag skal jeg nok få med de. Dikk på løpemølla og tok noen apparater.

I kveld blir nok kosen min 3 glass vin og pølse i lompe. Holder på å lage rundstykker og det blir vel ikke lett å holde seg til bare ett. Noe av beste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, så heldige dere er som kan trene! Jeg er påtvunget å være barnevakt for to smårollinger hele helgen.... (Skulle vært flinkere å si nei!) Jeg hadde planlagt tur i skogen med dem, tenne bål, steke pinnebrød etc. Men været er heller ikke på min side i dag, det blåser rett og slett storm. En liten tur ut ble det riktignok men ikke trimturene jeg er vant til.

 

I morgen når ungene er avlevert skal jeg først kose meg/avreagere :o med ellipsemaskinen min en times tid og så tar jeg lørdagskosen min etterpå, dvs ett glass rødvin eller to. Jeg kjenner jeg slapper ikke av når jeg har små unger i huset som jeg ikke kjenner så godt, så da venter jeg heller med lørdagskosen! :)

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at ungene jeg passet i helgen var avlevert var både jeg og mine egne unger slitne. Jeg synes egentlig at jeg hadde fortjent å slenge meg på sofaen med I-paden, men heldigvis klarte jeg å si til meg selv at selv om jeg tar meg en times trimtur så har jeg rikelig med tid etterpå til å slappe av! B)

 

Og selvfølgelig, jeg angret ikke på at jeg kom meg ut! Helgens vin som jeg sa at jeg skulle ta i kveld dropper jeg. I morgen har jeg veiedag og jeg tror resultatet blir bra så jeg har ikke så lyst til å "ødelegge", dessuten kommer min mann hjem til uken så det blir nok en feiring da. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny uke er startet. Blir litt annerledes. Mandag og tirsdag er vanlige dager, men onsdag - fredag er det mest bestillinger og da er jeg antagelig ferdig før. Onsdag kommer luftambulansen med en ganske grei bestilling.

 

Uansett hadde jeg gått ned bare 0,6kg. Hadde håpet på litt mer, men lørdagen ødela nok en del for meg. Ble en del vin og sent i seng og da vet jeg hva som skjer. Denne uka skal vi på kino og middag ute, men jeg har allerede bestemt meg for å kjøre. Jeg vil ha god samvittighet neste mandag. Dårlig form er jeg også. Nei, det er ikke verdt det.

 

•startvekt: 106,2

 

•Ny vekt: 101,6

 

•Endring: 0,6

 

Bare 1 kg på to uker. Det burde vært mer. Ja, ja det kunne vært verre

 

 

 

Sønnen min har bursdag i dag. Han blir 28år. Kino og middag er bursdag gave fra oss. Han ville heller ha det enn gave.

 

Ha en fin mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

Hei og hopp.

 

Ny uke igjen :-)

Jeg har ikke vært så mye inne her forrige uke, det har vært en hektisk uke..

Men vekta har rast ned -1,4 kg!! Jeg er super fornøyd!!

Jeg har vært flink med både mat og trening, men på fredag var jeg ute på restaurant med syklubb-jentene. Vi gjør det en gang i året, og koser oss skikkelig.

Vi spiste godt, men jeg valgte rent kjøtt og stekte poteter. Dro til med dessert, men valgte frukt-sorbet - så da ble det ikke så ille kalorimessig tror jeg.

På søndag feiret vi bursdagen til minstemann med familien, og da serverte jeg middag. Kyllingfilet og provencepoteter, og fruktsalat til dessert!

Ser at det lønner seg å gjøre de rette valgene. Godt var det også :-)

 

Treningen forrige uke ble:

Styrketrening på tirsdag

Gå-tur på onsdag

Spinning torsdag

Gå-tur søndag

 

Denne uken tenkte jeg å legge inn en tur på langrennsskiene på onsdag - det er et par år siden sist, men jeg har hatt veldig lyst til det lenge nå.

 

Vi holder også på å bestiller årets ferie i disse dager :-) :-) 3 uker i solrike Flordia - så da får jeg nok en GOD grunn til å bli kvitt noen kilo før sommeren... Ikke aktuelt å reise dit uten å kunne føle seg litt mer komfortabel i bikinien!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgangen kikk og kg_berta! 0,6 kg er da ikke "bare" kikk, tenk over det, det er mer enn en pakke med smør! Noen ganger går vi litt ned og en gang i blant får vi knallresultater.

 

 

Nå etter ca 1 1/2 måned kjenner jeg kjempeforbedring av kondisen :D/>/> Kroppen kjennes lett og jeg nærmest danser bortover stiene!

 

Jeg skjønner nå hvorfor kroppen kjennes så lett! Veiedag i dag og vekten viste ned 2,6 kg! :D/> Men jeg er helt sikker på at jeg ikke har gått ned alt dette i uken som var men at det på en eller annen måte har hengt igjen i kroppen helt siden jeg "bare" gikk ned 0,2kg en uke. Det er veldig pussig at jeg kjente endringen i kroppen så umiddelbart da jeg danset bortover stien! :)/> 24 trimpoeng forrige uke er jeg også fornøyd med!

 

Første delmål er nå oppnådd og jeg er under 100 kg, og dit skal jeg aldri igjen! :angry:/>

 

Ha en fin uke folkens! Stå på og tren. Selv om resultatene ikke vises på vekten med en gang så kommer de! :)/>

 

Startvekt: 106,2 kg

Ny vekt: 99,6

Endring denne uke: -2,6

Totalt vekttap: - 6,6 kg

TP denne uke: 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

WOW Piggen!! Det var litt av en nedgang :-) Gratulerer!!

 

Jeg har også akkurat kommet meg under 100, og det er utrolig digg!

 

Jeg har alltid tenkt at jeg skal ALDRI veie over 100 kilo, så når jeg passerte den magiske grensa ble jeg rimelig deppa... Så det er godt å komme under det magiske tallet igjen.

 

Det er bare å stå på videre, så når vi sammen mål etter mål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så mye flotte resultater- det er veldig inspirerende. Jeg har veiet meg i dag istedenfor i morgen fordi jeg er to dager på seminar. Kunne jo ikke begynne å pakke med meg vekten heller. Vekten viste -2,0 kg.og 5,5 cm fra forrige uke. Det var moro, treningen gir resultater. Utfordringen nå er jo at jeg pent må ta den maten jeg får servert, men det går nok helt fint. Kaken hoppet jeg over, spist to epler istedenfor :)

 

Dette ble min snartur innom her i dag, nå får jeg komme meg i klærne å sette kursen mot middag.

 

God kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

SnellaPetronella - jeg sier bare WOW!! 2 kg er jo kjempebra!! Klapp på skuldra til deg :-)

 

Jeg fikk meg en skikkelig nedtur i går...

Har hatt så lyst til å gå på langrenn i det siste. Det er nok 2 år siden sist. Har til og med kjøpt meg en ny skidress, men jakka var litt trang.

Henta frem skiene, smøring og hadde alt klart, og kjørte opp på skistadion for å gå i lysløypa... og da kom nedturen :-(

Der var det skirenn, og masse mennesker i løypene - så jeg turte rett og slett ikke å gå ut av bilen en gang.

Følte meg helt utafor - for der var alle kledd i fancy skiklær, alle ser så proffe ut. Og der kommer jeg med mine rustne skiferdigheter, gamle ski, ikke peiling på smøring og klærne litt sånn halvveis - og ikke minst overvektig... Jeg satt i bilen og titta en stund på de som var i løypene, men jeg så INGEN som jeg kunne sammenligne meg med.

Det endte opp med at jeg reiste hjem igjen uten å få prøve skia. Skikkelig lei meg var jeg..

Det ble heller å måke gårdsplassen, så litt aktivitet ble det jo da, men det jeg tenker på i dag var at jeg oppi nederlaget fikk så lyst til å spise ett eller annet... Noe usunt helst. Klarte å styre meg i går, men følelsen er ikke god. Klarer jeg det i fremtiden også??

 

Har bestemt meg for å gå på ski i helga, for da kan jeg gå i skogsløypene på dagtid. Jeg SKAL SKAL SKAL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et knallresultat SnellaPetronella! Og så -5,5 cm det er jo enormt! Er det ikke ca 5 cm på hver klestørrelse?

 

Jeg kjøpte meg ny bukse i går i str 44, og jeg bare gleder meg kjempemye til den dagen jeg kan handle i en vanlig klesbutikk og ikke må gå i til de kjedene som har plus-size avdelinger!

 

Jeg skjønner deg veldig godt kg_berta! Får håpe du bare var uheldig med dagen og at du kan komme deg ut på ski noen kvelder uten at det er skirenn. Kanskje skistadion har en hjemmeside hvor det står når det er renn, trening for de aktive etc? Jeg skal på hytten på fjellet i kveld for ungene har fri i morgen, men er litt usikker på om det er skiføre eller ikke. Mulig snøen har blåst bort. Uansett, kg_berta jeg synes vi er tøffe som i det hele tatt tenker på å gå på ski. Jeg går mye på ski hver vinter men jeg har ALDRI sett en som er overvektig gå på ski! Nå tenker ikke jeg på noen som sliter med 5 kg eller noe over normalvekten, men som er like store som oss! Så prøv igjen kg_berta! At du ikke har like "godt" treningsutstyr som de aktive er det helt sikkert bare du selv som tenker noe over (folk flest har nok med seg selv...) Til ditt bruk er det mer enn bra nok. Og det med overvekten, si til deg selv at "de andre" helt sikkert synes det er fint at du tar tak og kommer deg ut for å trene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag, men jeg er ikke hjemme og får ikke veiet meg. 19,5 trimpoeng forrige uke og er rimelig godt fornøyd med det. Vi var på hytten i helgen men det var ikke skiføre men samtidig litt snø slik at det heller ikke var så lett å gå på tur "på beina" Dermed ble det mindre trim enn ønsket!

 

Nå har måneden jeg har fryktet kommet med lite "normalt" hverdagsliv både med hensyn til mat og mulighetene til å trene i skogen "min". I julen klarte jeg å gå ned i vekt men julen varer tross alt bare noen dager. Jeg skal forsøke å få inn så mye hverdagsaktivitet som mulig og trene når jeg har anledning men jeg forsøker å si til meg selv at ved utgangen av februar så kan jeg ha lagt på meg litt igjen.... Jeg sier dette til meg selv bare fordi at jeg ikke skal miste motet om vekten skal vise opp, slik at jeg ikke gir opp. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kg_berta

Veiedag for meg og, og vekta viste 98,2 ... -0,5 kg

Er vel rimelig fornøyd så lenge det er nedgang, men skulle jo selvsagt ønske at det var litt mer :-)

 

16,8 trimpoeng, og det er ikke så ille med tanke på at det har vært en hektisk uke.

På lørdag var jeg ute på skitur - gikk 15,5 km KJEMPESTOLT av meg selv.

Trodde jeg skulle dø en liten stund der ute i skogen, men jeg kom meg helskinnet hjem.

Kjenner at jeg skal koste på meg et par nye ski... De jeg har er smørefrie, og har så godt som null gli.

Tror jeg skal vente til slutten av sesongen så jeg kan kjøpe på tilbud. Inntil det kan jeg bruke mannen min sine ski - han bruker de aldri uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med -0,5 kg_berta! Men vente med å kjøpe ski til slutten av sesongen....? Sesongen er før jul og i februar tar de inn vår/sommer utstyr. Hytten vår overtok vi 1 februar et år og jeg skulle ut for å kjøpe skiutstyr til ungene i slutten av januar og trodde det var midt i sesongen..... Jeg fikk tak i ski til slutt men jeg måtte innom mange steder for det var helt utplukket og de tok ikke inn nye ting. Langrennspakker pleier de å ha tilbud på hele sesongen så jeg tror jeg hadde tatt meg en tur med en gang dersom du vil ha nye ski! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

 

kg_berta 0,5 er flott vektnedgang også så flott at du kom seg ut på ski, jaghadde også snudd 1.gangen :unsure: Jeg har ennå ikke prøvd skiene og det var jo et mål å få til i år, men vinteren er ikke over ennå.

 

Piggen skjønner du har en utfordrende måned foran deg, men jeg er sikker på at du allerede har innarbeidet så mange gode vaner at du klarer deg srålende. Du har jo vært superflink så langt. Stå på!

 

Og kikk jeg er sikker på at du nå hvert øyeblikk som helst har tosifret på vekta :rolleyes:

 

Jeg synes vi er flinke!!

 

Mine resultater denne uken er -2,3kg, totalt 8,1. 6 cm smalere midje siden 2. januar. Totalmålet har krympet med 7 cm forrige uke og totalt 29,5 cm fra start 02.januar.

Jeg skal være ærlig på at dette ikke har vært en sunn uke, ugreier privat gjør at jeg har spist veldig dårlig, samtidig har jeg trent godt. Summen blir ikke særlig bra selv om resultatene er gode :(

Bare å jobbe på videre så kommer jeg på sporet av sunnhet igjen. Ting blir bedre med tiden.

Det deilige er å kjenne at man har en kropp som fungerer, jeg kan virkelig tråkke til på spinningen med mer og mer motstand. I LOVE IT.

 

Strålende uke videre alle, på veien mot goformen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

•startvekt: 106,2

•Ny vekt: 101

•Endring: 0,6

 

Da ble det 0,6 denne uka. Slikpasse fornøyd. Synes det går sakte med tanke på hvor flink jeg har vært.

Mandag blir spennende for jeg har kost meg i dag på smaks messa med masse smaksprøver. I morgen skal jeg også, men da er det smaksprøver på drikkevarer og lørdag skal jeg i bursdag. Har bestemt meg for at denne helgen skal jeg kose meg, og så er det slutt med kosing i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag!

 

0,6 er jo bra nedgang de kikk, og 5,2 kg. totalt er jo drøyt 10 pakker margarin liksom. Det er mye om du stabler de oppå hverandre.

 

jeg har fri i dag og har vært og gjort unna dagens spinningøkt, deilig å kunne trene på dagen. Normalt kan jeg det bare i helgene. kjenner jeg har trent fire timer med mye tunge tråkk denne uken, så beina er litt tunge. Nå skal de få hvile frem til søndag morgen i alle fall.

 

Ønsker dere alle en riktig fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

•startvekt: 106,2

•Ny vekt: 102,2

•Endring: 0,8

 

Veldig fornøyd med det, med tanke på at ikke helga var helt optimal når det gjaldt kostholdet. Jeg hadde gitt meg selv lov å kose meg litt ekstra denne helgen. Nå er det ikke flere slike helger i februar for min skyld. I hvert fall hvis jeg skal klare målet mitt for februar som er 2,2 kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippii, mandag - og ikke blåmandag.

Så deilig å våkne opp kl 05.15 og føle seg uthvilt. Og når jeg gikk på vekta viste den 96,5 - altså -1,7 kg!! Snakk om en god start på uka!!

 

Har vært på hytta i helga, og har ikke veid maten. Har ikke vært kjempeflink, men absolutt vært bevisst på maten.

Kjøpte med en pakke med Freia Premium sjokolade i "små pakker" Det er pakker med 10 gram sjokolade pr plate. Supergenialt, for da slipper man å ha en åpnet sjokoladeplate i skapet. Det er i hvert fall en felle for meg.

Jeg er veldig glad i den mørke sjokoladen, så den skal jeg KOSE meg skikkelig med.

Da holder det med et par slike plater i helgen :-)

 

Ønsker alle en flott uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet kikk og kg_berta!

 

Jeg er enig med deg kg_berta at småpakker er smart. Selv har jeg lagt min elsk på belgiske trøfler fra Jacobs utvalgte. Jeg har gitt meg selv anledning til å ta to stk, men har oppdaget at det er den første som smaker best. Da virkelig nyter jeg smaken, og så tar jeg heller en til neste dag.

 

-0,8 kg på meg, ny vekt 98,8

 

I helgen har jeg vært på kurs med bare ukjente folk og jeg gruet meg litt til dette. Både med hensyn til mat og evt sene nattetimer. Men selve kurset holdt på i 10-12 timer hver dag og ca 6 timer både lørdag og søndag vassende til fots i snø til godt opp på lårene, så alle gikk til sengs etter endt kurs. Jeg tenkte flere ganger der jeg gikk og kavet i snøen at takk og pris for at jeg allerede har mistet ca 10 kg og at kondisen er rimelig bra! Ellers hadde det blitt en håpløs helg. Nå klarte jeg å holde følge med de andre uten å hemme dem. Nå gjenstår og finne motivasjon til å fortsette å trimme selv om mitt første mål er nådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har nådd ditt mål. Den sjokoladen skal jammen jeg kjøpe og.

 

Så flott kg_berta med 1,7 ned. Skulle virkelig ønske at jeg klarte det denne uka og så jeg når februarmålet mitt om å veie 98kg. Uansett så er jeg happy bare det går riktig vei.

 

Jammen er vi flinke dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...