Gå til innhold

Jakten på go`formen er i gang


Anbefalte innlegg

Her var det jammen meg mye bra resultater, dere er flinke!!

 

Kikk målet er innen rekkevidde, stå på så er du der plutselig. kg_berta, 1,7 kg er jo helt rått da- er så deilig når man innimellom gjør sånne bykst nedover på vekta, fantastisk motivasjon. Piggen - 10 kg er utrolig godt jobba og jeg er helt sikker på at du finner motivasjon for videre trimming selv om første delmål er nådd. Du virker å ha utrolig god selvdisiplin. Hadde du premiering ved oppnådd delmål?

 

Mitt første delmål er også -10 kg og jeg ser det nå ikke så langt unna. Startvekten varden 02. januar 103.8, torsdagens vekt viste 94,9, altså 0,8 ned fra forrige uke. 1 cm smalere rundt midjen, totalt -3,5 cm endring totalmål siden forrige uke -33 cm totalt fra start.

Formen er blitt fantastisk mye bedre og den følelsen er det viktig form meg å kjenne på, at jeg blir sterkere og orker å te mer på trening. Nå tror jeg musklene også begynner å komme, ikke synlige altså, men i form av at jeg kjenner jeg er sterkere på trening. Kjenner at jeg i større grad kan utfordre pust og muskler samtidig, deilig!

Det eneste er at jeg har vært en del trøtt id et siste, er det fordi jeg trener for hardt for ofte eller har det noe med maten å gjøre? Har noen av dere opplevd tilsvarende?

 

Her laver snøen ned, ha en strålende lørdag flinke damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg er jo et fantastisk resultat. Det er jo ganske mye på 1,5 mnd. så det er kanskje derfor du er trett. Det anbefales 0,5 i uka. Jeg vet ikke. Jeg har også vært en del trett i det siste. Det kan komme av at jeg ikke er flink med trening, eller også har gått litt hurtigere ned men det vil jo stabilisere seg etter hvert. Jeg spiser ihvert fall sunt og mere grønnsaker enn jeg gjorde.

Er i hvert fall motivert enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke godt å si hva som gjør at du er trett SnellaPetronella. Det behøver jo ikke å være trening eller maten men tusen andre ting som søvn, stress, lys etc. Kommer du deg nok ut i frisk luft? Jeg regner med at du spiser sunt, så jeg hadde fortsatt litt til for å se om kroppen stabilisere seg. Men det er klart, det er ikke meningen at du skal være trøtt hele tiden.

 

Jeg hadde forsåvidt ikke 10 kg som delmål, men hadde som mål å holde følge med de andre på kurset når vi var ute i snøen. Jeg har ikke gitt meg selv noen belønning (det gjør jeg likevel titt og ofte... B) ) Jeg leker nå med tanken på hva som skal være mitt nye mål. Ikke i kilo men i opplevelser!

 

I går hadde vi andelår og rødvin som lørdagskos! :) Det var utrolig godt men ikke akkurat "slankemat" Får håpe det ikke ødelegger mandagsveiingen!

 

Jeg har kjøpt meg et slikt aktivitetsarmbånd i Roede-butikken og det er ganske motiverende. Og nå har jeg fått bekreftet det jeg alltid har synes - at jeg faktisk sover bedre på hytten enn hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kikk! Selv hadde jeg akkurat -1 kg, og det må jeg jo være fornøyd med.

 

Fornøyd med trim innsatsen forrige uke er jeg også, 21 komma ett eller annet med trimpoeng.

 

I går gikk vi tur i over 2 timer oppover i fjellet til fots i snø. Skikkelig tungt men så herlig å kjenne at kroppen fungerer. Jeg kjenner også at jeg har fått muskler i ryggen etter all stavgangen med vektstaver.

 

Neste mandag blir det ikke veierapport fra meg. Da har jeg forhåpentligvis en aktiv ferie på Lanzarote! Målet er å ikke legge på seg mer enn 2 kg men jeg skal gjøre så godt jeg kan å ikke legge på meg noe.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med - 2 kg kikk, det er moro med sånne hopp på vekten, og Piggen - 1 kg er jo helt supert, det var mitt nøyaktige tall ned denne uken også- 1 kg :) Det betyr at jeg har gått ned 9,9 kg fra 02. januar. Det begynner jo faktisk og bli merkbart.

 

Piggen du er bare helt rå på treningen, deilig å kjenne på muskler en ikke har hatt kontakt med på en stund. Ingen tvil om at kroppen trives best med trening. Kos deg og nyte deilige dager med sol og varme på Lanzarote.

 

I forhold til trøttheten jeg opplever så gir jeg jo ikke opp av den grunn. Jeg kjenner også litt slitenhet i kropp og muskler når jeg trener. Dere er sikkert inne på flere ting som er viktig, relativt stort vekttap på ganske kort tid, men det er ikke så lett å styre vektnedgangen til 0,5 kg, pr uke. Dessuten er jeg jo egentlig glad for flere kg på kort tid... Tenker at over den tiden jeg trenger for å ta av alle kiloene så vil nok dette jevne seg ut, det forsvinner mer i starten enn utover i forløpet tror jeg.

Ellers tenker jeg at dette med frisk luft ikke er noe å kimse av, jeg er jo nesten aldri ute, kun korte turer. Det ville sikkert hjulpet.

 

Vel nå er det ny uke(slankeuke) og nye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også sliter med å være sliten, trøtt og så er jeg svimmel. Er nok altfor lite ute jeg og. Det må jeg gjøre noe med.

Har akkurat bestilt meg en treningsdings ( Fitbit Flex Sort ) Den håper jeg skal gi meg motivasjon til å gå trene med.

Noen som har vært borti den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro å være svimmel kikk, det er veldig ubehagelig, drikker du nok? Jeg hatet å drikke vann før, drakk det kun når jeg trente. Etter at jeg kuttet ut pepsi max tvang jeg meg til å drikke vann også på jobb, hjemme på kvelden tillater jeg meg å drikke grønn Farris. Nå er det uproblematisk og drikke vann faktisk og drikker 2-3 1/2- liters flasker gjennom dagen. Det er jeg veldig fornøyd med at jeg har klart å snu :rolleyes:

Hva skal denne treningsdingsen gjøre kikk?

 

Jeg har meldt meg av trening i dag, vært veldig usikker på det valget, men tror det er bra for kroppen som har kjentes litt tung på trening de siste dagene. Er på en antibiotikakur så det kan jo selvsagt være noe av grunnen til trøtthet og litt sliten kropp. Kuren er ferdig i morgen så da får jeg håpe superformen straks er tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker nok vann (2-3liter) så det kan ikke være det. Er nok at jeg ikke er nok ute

 

Dette sto det om fit bit:

 

Dette er din personlige PT, et helsearmbånd som også blir med deg ut på dans.

 

Det flexbit helsearmbånd gjør er at den holder styr på alle aktivitetene (også dansetrinn) og kaloriene dine under dagen og kvelden, så synkes dette til datamaskinen eller smartphonen din og når du kommer hjem kan du se all mulig info om dagen eller kvelden som har gått.

 

Informasjon:

 

•Synkes til: iPhone 4S og 5, iPad 3. gen., iPod touch 5. gen., PC og Mac, Samsung Galaxy S4, S III, Note II, III og 10.1.

•Skritt-, distanse- og kaloriteller.

•Tilgang til gratisapper for iPhone og Android.

•Batterilader, USB-adapter, manual og to armbånd følger med, lite og stort.

•Finnes i 4 farger: Sort, grått, mørkeblått og rosa.

Det finnes massevis av informasjon om denne, men det eneste dere trenger å vite er at den er superkul og antas å bli årets gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hallo? Er det noen her? Jeg er tilbake etter sydentur, men det ser veldig stille ut her inne? Jeg håper inderlig at alle henger med ennå!

 

Ferien gikk fint, det var utrolig deilig med sol og sommer! Jeg hadde på forhånd forberedt meg mentalt på at vekten ville gå opp iløpet av ferien, men håpet det ikke skulle bli mer enn 2 kg. Jeg har kost meg med det jeg ville uten å tenke vekt med rødvin hver dag. Men i moderate mengder riktignok B) ikke akkurat hæla i taket....

 

Vel hjemme igjen viste vekten en nedgang på -0,6 kg, ikke så mye det men når jeg forventet en oppgang ble jeg kjempeglad! Ny vekt 97,2 kg og det gir motivasjon til å fortsette utover våren. :)

 

Jeg merker at jeg har blitt litt mer avslappet både til mat, vekt og trening. Nå går jeg ikke på vekten hver dag lenger B) Jeg vet med meg selv at nå har jeg innført varige endringer. Ikke så drastiske men først og fremst har jeg kuttet ut smør på skiver, rødvin bare i helger, og jeg beveger/trimmer mer. Og da tenker jeg at vektnedgangen får bare ta sin tid om det er det som må til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Piggen

 

jeg henger fortsatt i stroppen, det går i rykk og napp på vekta, men prøver å holde fokus på gode vaner både med mat og trening. Jeg trener fortsatt 4-5 timer i uka og spiser etter beste evne. Jeg skriver ikke lenger opp hva jeg spiser, dette er bra for meg tror jeg, tidligere har jeg blitt helt fiksert på dette nemlig.Har vært der at jeg ikke har kunnet spise en drue engang uten å veie den og notere, det er jo sykt. Faren nå når jeg ikke skriver er at jeg får i meg for lite kalorier og det er ikke bra for vektnedgangen. Uansett i dag viste vekten 88,8 kg, det betyr ned 15 kg fra 02. januar, superfornøyd med det faktisk :rolleyes: Jeg har dratt frem en hel del gamle klær som har vært for små, nå passer de fint, hurra.

 

Så moro å komme hjem fra ferie Piggen og ha godt ned i vekt, særlig når du var forberedt på oppgang. Du er bare knallgod. Når du i tillegg har fått sol og litt farge på huden føler du deg sikkert smashing :)

 

Det er bare å stå på videre, denne gangen kommer vi i mål, og ikke minst blir der! Ønsker alle en fin dag. Håper dere andre også henger i stroppen og at vårformen er i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre fra deg SnellaPetronella! Jeg trodde denne tråden var nedlagt! B) Flott resultat har du også.

 

Jeg var veldig fornøyd med ikke å ha gått opp i ferien, men siden har vekten stått i ro. Og det er jo litt demotiverende. Min mann er hjemme fra sjøen og da merker jeg at det er vanskeligere å holde fokus. Både med mat og trening. Jeg klarer å dra han med meg på tur men da må jeg ta det roligere enn hva jeg gjorde før for ikke å slite han ut! :mellow: Han får vel bedre kondis etterhvert han også.... Jeg må hele tiden være obs på maten når han er hjemme, for selv om han er solidarisk (sier han) så kommer han ofte med forslag som innebærer å gå tilbake til gamle vaner. Men denne gangen skal jeg ikke la meg "lure"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du står imot ytre press og ikke lar deg "lure" av mannens lyst på gamle vaner innimellom Piggen :)

Jeg har nok sluppet litt opp i det siste, så i dag går jeg på og skrive ned en periode igjen hva jeg spiser. Overraskelsen var stor da jeg la inn dagens inntak og var helt innafor kalorimessig og 7,9 i score! Veldig fornøyd, og det forteller jo at man kan dette egentlig, gode vaner er greit innarbeidet.

 

Ellers fortsetter jeg og jakte godformen og har kommet meg ut i skogen og jogget to dager. Det morsomme var at det gikk mye bedre enn forventet, så spinning i tre måneder har virkelig gjort noe, selv om det å løpe er noe helt annet. Prøvde meg på jogging i høst, men falt av, nå løp jeg et drøyt minutt fortere pr. km. Det er jeg skikkelig godt fornøyd med. Jogget bare drøyt 4 km, men det er jo en start.

 

Torsdag er det veiedag, og har ikke godfølelsen denne gangen, ble litt øl i sommersol i helgen. Vel ennå noen dager å gjøre det på, så får bare hente meg inn som best jeg kan.

 

 

Håper uken har startet godt hos deg, vi står på videre

 

Ønsker deg en god uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg også i dag. -0,8 kg denne uken til ny vekt 96,4. Hvordan gikk det med deg SnellaPetronella?

 

Jeg har vært veldig aktiv denne uken, så jeg er ikke helt fornøyd med tallet, men likevel veldig glad for ikke å stå stille lenger!

 

Det er ikke helsvart med min mann. På fredag foreslo han at vi skulle gå oss en tur før vi reiste på hytten! Hytten ligger på fjellet og det er det mellomsesong nå, verken skigåing eller turgåing på "beina". Så å få litt trim før vi reiste er nye takter fra hans side!

 

Du er tøff som jogger, selv har jeg aldri fått dreisen på det. Jeg gir opp før jeg har kommet i gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, dagene fyker forbi. Merker at kveldene blir annerledes når treningen skal inn, TV`n er så godt som aldri på lenger.

 

0,8 kg ned er et godt resultat da, må vel regne med at det går litt tråere nå etter hvert. Mannen imponerer skjønner jeg, det er gode takter. Kanskje dine ekstremt gode trimvaner har smittet over. Han ser jo dine supre resultater.

 

Forrige uke viste ned 0,5 kg, noen dager tidligere hadde jeg oppgang. Lurer på om det kan ha sammenheng med ny aktivitet, jogging, og at kroppen dermed holdt på noe vann eller noe. Denne uken viste vekten ned 2 kg, totalt 17 kg. Jeg er superfornøyd!!! Ny vekt er 86,8 og det er jo fortsatt et høyt tall da med min høyde. Jobbe på videre og ikke miste fokus. Jeg skal klare det.

 

Og du jeg har også slitt med joggingen alltid, men så plutselig en høst fikk jeg det til og likte det godt. Kiloene raste av, tror det må være veldig effektivt. Nå satser jeg alt på å få til en god joggerutine igjen, men foreløpig trekker spinningsalen veldig på meg. Om ikke det blir tre ganger i uka så er jo en også bra, eller?

 

Påsken blir en utfordring, tror jeg velger bort hytteliv. Ikke meldt bra vær på hytta, men hjemme. Satser heller da på sol, hagearbeid og trening. Ja også kanskje en øl i byen da om solen skinner :P

 

Håper du får lønn for strevet i dag også Piggen. Eller det fine er jo at det egentlig ikke er så mye strev, men begynner å minne om nytt levesett :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg henger fortsatt i stroppen, ikke vært så flink til å registrere og være her inne på en stund. Solen har skint, det er blitt litt øl og vin, mange feiringer med mere mat++. Har opprettholdt trening, men allikevel tenkt at det har gått litt feil vei. Vekten har jeg veket unna, men i dag gikk jeg på og da var jeg 1,9 kilo lettere enn ved siste veiing faktisk :D Ny motiavasjon fattet, 18,9 kilo er tapt siden 02. januar, glad og fornøyd selvom det kanskje kunne gått fortere. Nå må jeg sette meg et mål, reiser på ferie i midten av juli det betyr at jeg har seks uker før det. Hvor mye kan jeg klare på denne tiden? Skulle så gjerne kommet under 80 kg, men tenker at fem kilo på seks uker er litt for mye å håpe på så langt ute i prosessen(veier 84,9 i dag)Ny veiing mandag(egentlig det som er veiedag)også setter jeg et mål da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...