Gå til innhold

2014 skal bli mitt år!


Anbefalte innlegg

Gjest anemone123

Hei igjen alle sammen. Godt å se at dere holder koken. Ser det er både små "oppturer" og fine "nedturer". Ikke gi opp!

 

For meg har det vært to hektiske uker med mye reiseaktivitet på jobb. Fikk gode tips fra min kursleder (nettkurs) om farer ved hotell-luncher etc, så jeg følte egentlig ting gikk veldig greit. Har normalt veiedag på onsdager, men pga ny jobbreise fremskyndet jeg det til i dag. Og det var jammen hyggelig lesing. Vekta står nå på 88,5 - og det er ned 9 kg siden 2. januar! Siste uke ble det ned hele 1,4, et overraskende men selvfølgelig veldig gledelig kvantesprang i riktig retning. :) Forventer ikke samme hopp neste uke, men alle monner drar, så forhåpentligvis får jeg noen hundre gram ned da også.

 

FrkT spurte vel etter "oppskriften" for leeenge siden, men trylleformelen har jeg nok dessverre ikke funnet. :( Den største forskjellen på endringen min denne gang og på tidligere forsøk er bare at jeg er helt overbevist om at jeg skal lykkes denne gangen. Det sier kanskje noe om motivasjonen? Det har skjedd en gang før at jeg bare visste at det kom til å gå bra. Da gikk jeg ned 17 kilo, som dessverre har sneket seg på igjen etter to nye svangerskap og egen makelighet.. :unsure:

 

Denne gang førte jeg pinlig nøyaktig registrering av alt jeg puttet i munnen i starten, og komponerte egne oppskrifter med det jeg spiste slik at jeg hadde god oversikt over alle kalorifeller. Utrolig hvor raskt der er noen kalorier med som man ikke helt hadde tenkt på. Er jeg i tvil om jeg kan/bør unne meg noe registerer jeg det gjerne inn før jeg spiser det slik at jeg ser konsekvensene og lettere kan ta det riktige valget.

 

Ellers er jeg veldig nøye på å spise jevnt og Skyr er blitt en fast venn som mellommåltid ca kl 14.30 når jeg er på kontoret. Jeg "dytter" også inn grønnsaker selv om det kanskje ikke er det jeg har mest lyst på alltid.. Lørdag er lørdag og da blir det litt popkorn og en kokosbolle, men ellers er jeg rimelig standhaftig.

 

Lykke til med ny uke alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra dere igjen, taos og anemone123!!

 

Jeg henger med på hva du sier, anemone123, ift det å bare bestemme seg.

 

Jeg satte meg noen "hårete" mål i januar da jeg startet, men det har jo overhode ikke gått som planlagt helsemesssig. For ca 2 uker siden ble jeg verre, gikk så til legen forrige onsdag, ble sendt direkte til sykehuset for undersøkelse og ble operert i går.

 

Så det som jeg er mest tilfreds med er at jeg ikke har gitt opp eller tenkt at jeg får utsette det... Det har gått litt tregere enn planlagt, men det har gått nedover :)

 

Nå, etter operasjonen, kan jeg imidlertid håpe at jeg er tilbake for fullt om noen dager :D

 

Har ikke noen forventninger om nedgang i morgen, som er veiedagen min, men nå når helsa kommer helt på plass, kan jeg fokusere mer på trening igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag.

 

Resultat siste uken: -0,5

 

Resultat totalt: -4,6

 

1 kg unna delmålet på 90 kg.

 

Veldig fornøyd, med tanke på hva som har skjedd siste uken, som står i innlegget over.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anemone123

Det er jo kjempebra! ðŸ‘

 

Hang in there! Det var stoor tilfredsstillelse å se vekta starte men tallet 8 og ikke 9. Nå er du nesten der!

 

😃ðŸ‘

Veiedag i dag.

 

Resultat siste uken: -0,5

 

Resultat totalt: -4,6

 

1 kg unna delmålet på 90 kg.

 

Veldig fornøyd, med tanke på hva som har skjedd siste uken, som står i innlegget over.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!

 

Resultat siste uken: -0,1

Resultat totalt: -4,7

 

Ikke noe å rope yohoo over, men det jeg er fornøyd med er at jeg er skikkelg lemster/støl!! Det betyr at jeg har trent :D :D

 

Så nå ser jeg fremover og gleder meg til resultatet om en uke!!

 

Bra jobbet, L1 - nå er du på rett vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anemone123

Ja, så var det min tur til å tryne skikkelig... (ble vel FOR selvsikker tenker jeg..) :wacko:

Har hatt 4 dager med elendig kosthold - vi snakker total utskeielse med kinamat, pizza, kaker, goodies og POTETGULL - masse potetgull... (vinterferie og flere dager med bursdagsfeiring ble til en 4-dagers fest) Resultatet av elendigheten er + 1,7 kg (mye saltmat...) så nå er det bare å hente seg inn igjen. Utrolig hvor fort man kan blokkere ute alle fornuftige tanker og bare fortsette på den gale vei..

 

Jaja, på'n igjen!

 

Godt å se at dere andre holder ut - jeg kommer sterkt tilbake neste uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det har jeg gjort så mange ganger selv, anemone123... når man er i siget og tror at ting går på skinner så er man plutselig tilbake til gamle vaner.

 

Men det er bare å børste av seg støvet og reise seg igjen. Min erfaring er etter hvert at slike vektoppganger forsvinner ganske raskt igjen hvis du kommer tilbake til det som er normalopplegget ditt nå. Så på neste veiing så er du à jour igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, ned 0,8kg og totalt ned 13,2kg. ENDELIG starter vekta på 7. Veier i dag 79,3kg.

 

I forrige uke sto jeg stille, uken før der var det ned kun 100g, så jeg har vel hatt en slik terskel med stillestand før det endelig rørte på seg denne uken.

 

Anemone123, jeg tror vi alle har gått på en smell eller flere. Hos meg selv har jeg en innebygget frykt at dette her greier jeg ikke (jeg har jo ikke fått det til tidligere). Men min erfaring er som FrkT, at noen dagers utskeielse med dito vektøkning er at etter en uke med riktig kosthold er vekta tilbake til utgangspunktet før utskeielsen. Jeg hadde 7 dager med fråtsing i romjulen, med bla mye potetgull (en av mine dårlige laster), jeg gikk opp ca 3 kg, en uke senere etter GR sine prinsipper var vektøkningen borte. Erfaringen var verdifull for meg for nå vet jeg at stopper jeg i tide går det fort å være tilbake. Ikke det at jeg planlegger å skeie ut igjen, men jeg vet at i totalen mht vektnedgangen betyr det ikke all verden. Erfaringen med at jeg greier å stoppe for deretter gå videre med riktig kosthold den var gull verdt. Jeg er mye trygger i dag på at dette skal gå veien, enn det jeg var før jul.

 

En annen ting er at jeg synes du er tøff som fortalte det til oss, jeg sa ingenting om min stillestand i forrige uke. Jeg hadde matmessig ikke gjort noe galt, men var skikkelig skuffet og sa ingen ting her.

 

Vi lærer noe hele tiden og jeg ser frem til en ny uke. Vi gir oss da ikke, for dette har vi alle drømt om, å nå det målet vi har satt oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slank2014

Hei :-)

 

Håper det er greit at jeg er med på denne tråden. Jeg har også planer om å gå ned 25 kg til utgangen av 2014. Er 174 høy og vekta viste 100 kg i dag. Skrik! Flott at vi er en gjeng her som kan motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooooooood morning!!!!

 

Veiedag :-)

 

Resultat siste uken: -1,4 :-D Ny vekt er 89,5 :-D

Resultat totalt: -6,1

 

Er bare så happy!!!! :-D:-D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg vil gjerne bli med her.2014 skal være mitt år og, så det passet bra:) Jeg har slanket meg i alle år. Men nå er det forhåpentligvis siste gang med så mange kilo. Heretter skal de av når det er kun to kg. Skal totalt ned 21 kg denne gangen. Har tatt 7,8 til nå. Er gift og har fire barn, bor på gård.46 år. Mest glad i å gå/jogge, men skal etter hvert komme i gang igjen med styrketrening. Er for tungt å jogge med så mange kilo. Jeg har fått en større utfordring i forhold til slankingen nå enn før med lavt stoffskifte, men er jeg riktig medisinert ser det ut som det går bra. Stopper opp når jeg er for dårlig medisinert. Har lært meg mye om dette nå så satser på det går bra:) :rolleyes: Gleder meg til å følge her. Lykke til alle:) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anemone123

Takk for trøstende ord FrkT og ChristineH. Trengte den! :)Ser absolutt poenget med at det er mulig å hente seg inn igjen selv om man har hatt en utskeielse. Det er kanskje der vi bommer oftest - at vi tenker at nå har jeg jo gjort det store likevel så da er det bare å gi opp liksom? Godt innspill som i alle fall bidrar til at jeg nok en gang er klar til å fortsette med GR-kosthold. Jeg vet jo at det virker.. :)/> Og så må jeg jo gratulere med flotte resultater! Det motiverer til ny innsats for meg også.

 

Utskeielsen varte nok enda noen dager før jeg klarte å ta meg selv i nakken, (tåler visst ikke å ha fri...) men i dag var jeg i alle fall på vei ned igjen. - 0,8 fra forrige uke, hvilket dessverre betyr at jeg fortsatt har 0,9 kilo jeg må svi for på grunn av min utskeielse. MEN, nå er jeg klar for å fortsette.

 

Ha en super uke folkens - både nye og gamle! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anemone123 - det slik vi oftest gjør feil... Vi tenker at siden man har skeiet ut nå, så har man feilet og så er man plutselig ute av opplegget. Ikke fortvil, du har reist deg igjen og går i riktig retning.

 

Så en liten opplysning som kan være til litt motivasjon. Jeg har tidligere latt meg "psyke" litt ut av vektoppgang. I det siste har jeg veid meg hver dag og det begynner å bli en mønster om at jeg veldig ofte får en liten vektoppgang 1-2 dager før jeg gjør et hopp ned.

 

Da er det jo ingen grunn til å fortvile (forutsatt at jeg vet at jeg gjør ting riktig da :P) om vekta skulle gå litt opp. Så nå har jeg endret tanker og innstilling - slik at jeg ikke skeier ut hvis det skjer, men holder meg til opplegget - slik at jeg får den vektnedgangen som jeg ønsker.

 

Og velkommen til slank2014 og bolla jojoslankern! Hyggelig at det blir med nye. Kanskje det kan øke aktivitetsnivået litt på denne tråden? :D

 

Ellers har jeg kommet godt i gang med trening og er superfornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag -1,1kg og totalt ned 14,3 kg og veier nå 78,2 kg.

 

Jeg kunne nesten ikke tro at jeg hadde gått ned 1,1 kg, jeg måtte veie meg flere ganger for å være sikker på at det ikke var feil. :D

 

Jeg er kjempe fornøyd og veldig glad. Det er fortsatt veldig langt til målet (60kg) men akkurat nå føler jeg sterkt at dette skal gå.

 

Jeg ser frem til en ny uke, men er realist og forventer ikke et like stort vekttap kommende uke ;)

 

anemone123, så bra å høre at du er i gang igjen, og de siste grammene er du snart kvitt. Nå synes jeg du skal være super fornøyd med deg selv at du tok grepet og stoppet utskeielsen det er tøft. GR metoden virker og nå er du på vei til målet ditt :D

 

FrkT jeg forstår godt at du er fornøyd. 1,4kg ned, så utrolig bra. Og nå har du kommet deg ned på 8 tallet, er det ikke deilig og se 8 først. Du er tydelig inne i en god sig både med trening og mat. :D

 

Velkommen til alle nye, det er supert å få med flere i samme båt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bliny2017

Har ikke vært så aktiv her inne, men nå stikker jeg innom igjen. Har gått ned 11,9 kg siden 1.1 og er veldig fornøyd med det. Dette til tross for at jeg hadde noen få dårlige dager der jeg lå langt over 1300 kalorier. Er på rett kjøl igjen nå. Det er helt sant at det viktigste er å ikke gi opp, og jeg skal ikke gi opp denne gangen. Målet er i alle fall nærmere enn det har vært på veldig mange år. Jeg skal ned 18 kg til i forhold til BMI målingen her, men jeg tror at mye er gjort etter de neste 10 kiloene. Tror ikke at jeg kommer til å gå like fort ned fremover, men det er greit. Det får ta den tiden det tar.

Godt å se at flere av dere andre også holder koken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil gjerne hive meg med på denne tråden!

Samboer og barn på 3,5 og 2,5 år. Har vært opp og ned i vekt siden 2007 (langtidssykemeldt...), 25 + i forbindelse med svangerskapene. Har gått ned ca 10-15 kg gjentatte ganger, men så stopper det opp, motivasjonen daler og kiloene kommer tilbake. Denne gangen skal jeg imidlertid klare d!

 

Har gått på kurs på nett siden 06.01.2014, noe som har resultert i 7 kg ned, fra 94 til 77. Har hatt en liten pause i forbindelse med utenlandstur, men er tilbake på rett kurs nå.

 

Er relativt aktiv, med unger, hund og hest. Har som mål å komme i gang med styrketrening i nærmeste framtid, hjemme i stua. Skal sjekke ut treningsvideoer er planen. Målet er å komme ned til ca 65 kg i løpet av 2014. Neste mål er å se 70-tallet igjen, for der har jeg ikke vært på over 4 år... Gleder meg til det, og gleder meg over at jeg allerede har kunnet ta i bruk noen klær som har ligget i skapet en stund.

 

Mange her som har gjort en kjempeinnsats, ser jeg bakover i tråden! Stå på videre! Min veiedag er mandag.

 

Fortsatt god helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så artig at det sitter en hel gjeng med damer som går på de samme smellene, kjenner meg igjen i innleggene. Jeg har lurt noen ganger på hvor det ble av viljestyrken.

 

Veide 91 kg like etter jul. Begynte 4.januar "å legge om livsstilen" som det heter, og har gått ned 6,4 kg til nå. Målet er 70 kg iløpet av høsten, og har lyst å bruke 1-2 år på å holde vekten.

 

Er 29 år, student. Bor alene og er både sosial og impulsiv, to egenskaper som nødvendigvis ikke matcher så godt med en sunn livsstil.

 

Føler det går veldig bra. Kjenner at vekten stopper opp ca midt i måneden (midt i mellom jeg har mensen), men så går den ganske godt ned de andre ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Velkommen til nye! :-)

 

Veiedag i dag: +0,3 kg.

 

Feilen er at jeg "tok helt av" ift hjemmelaget lasagne på lørdag. Det er jo merkelig fordi det har vi hver lørdag, men denne lørdagen og forrige lørdag har jeg vært veldig flink i utgangspunktet - tatt en passelig bit med lasagne og masse salat. Hvitløksbaguettene har vi kuttet ut for lengst. Men etter at vi har spist og egentlig er ferdig, så gå jeg på kjøkkenet og forsyner meg med mer lasagne og lettrømme. Og nå på lørdag endte det med at jeg spiste resten av lasagnen - som jo var mer enn det jeg hadde tatt på i første runden :angry:

 

I tillegg hadde jeg bedt mannen min kjøpe yoghurtnøtter. Han kjøpte en del mer enn jeg hadde tenkt og hadde ikke viljestyrke til å stå i mot. Spiste opp det som var igjen, på søndagen.

 

Så da viste jo plutselig vekta 91,3 på mandagen!

 

Men jeg var tilbake på opplegget på mandag og har vært det siden, så i dag var jeg faktisk veldig fornøyd med å være tilbake på 8-tallet.

 

Det viser bare at jeg må ha full skjerpings også i helgene - hvis ikke blir jeg jo egentlig bare stående på stedet hvil, med opp og ned rundt samme tall.

 

Jeg har vært veldig flink ift trening i det siste. For to uker tilbake hadde jeg 9 treningsøkter, forrige uke 8. Trenge å kick-starte det litt og resultatet er at jeg har kommet over bøygen ift å trene. Nå bare gjør jeg det.

 

Jeg har gått mye på tredemøllen i det siste, men kommet til at det nok ikke alene vil være nok til å få strammet opp slik jeg vil. Føler meg litt rådvill ift styrketrening - hvor mye, hvor ofte, hvor tungt, hvilke øvelser?

 

Så i går kjøpte jeg boken "Styrketrening for jenter". Har fått lest ca halvparten og den virker veldig bra.

 

Så da er planen ca 30 min på tredemølle før frokost hver dag og så 3-4 økter med styrketrening ellers i løpet av uka.

 

Ellers holder jeg på å planlegge "Helvestesuka" til Erik Bertrand Larsen. Starter på mandag. Grugleder meg - men det blir spennende å se hva som er mulig å få ut av en uke og hvordan jeg kan få justert en del uvaner.

 

Er det noen av dere som har gjennomført den?

 

Ha en fin-fin dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går trått! (men riktig vei) Sakte men sikkert....

 

Vinterferie og 2 uker med forkjølelse har ikke vært godt.

Gikk litt ned på kalorier når jeg lå rett ut med feber.

Går noen uker opp, men deretter MERE ned igjen.

Tror Mensen har et stort innspill på min badevekt.

 

Har ligget en stund på 1900 kacl, regnet ut fra systemer.

I forhold til lengde vekt, stillesittende jobb skal jeg ligge på 1900.

Prøver meg nå på 1700 noen uker....

 

Startet opp treningen igjen etter 2 ukers pause. En time intervall trening og en uke spinning denne uken. Skal også gå meg en laaaang tur i helgen.

 

Har byttet veiedag til fredager. Det er mere motiverende å veie seg etter en flink uke, enn etter en helg med utskeielser.......

 

GOD HELG alle sammen, følger med dere. L1

post-38219-0-06583700-1394776787_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i går -0,6 kg, totalt 14,9 kg og veier nå 77,6kg

 

Så flinke der er FrkT og L1.

Jeg er imponert over hvor mye trening dere får til.

 

Jeg trener på helsestudio 3 ganger i uken (Step og aerobic) noen ganger blir det 4 og av og til 5 men det er nok heller unntaket.

Jeg hadde som mål å ha Stepkassen på trinn to når jeg hadde nådd 78 kg og på søndag gjorde jeg det. Jeg merket godt at kassen var blitt høyere, og jeg var ganske sliten etter timen men veldig fornøyd. Det andre målet mitt var å begynne å jogge til våren. Det prøvde jeg i går. Det var ikke særlig behagelig men jeg gjennomførte 45 min med kun to korte pauser så jeg var kjempefornøyd med meg selv etterpå.

 

Jeg er fortsatt inne i en god driv og gleder meg til en ny uke. Nå mangler jeg bare 100 gram på å runde 15 kg, det hadde vært gøy å få til innen neste veiedag.

 

Det er hyggelig å se at det kommer til nye deltakere gleder meg til å høre hvordan det går med dere videre :D

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...