Gå til innhold

2014 skal bli mitt år!


Anbefalte innlegg

Hei alle flinke folk.

 

Jeg er med fortsatt. Det går litt trått. Stagnert litt på rundt 11 kg. Går litt opp og litt ned hver uke. Det har vært en hektisk vår med masse kos og knall vær. Ender med litt mye vin, grill og ekstra kos på soldager.....

 

Trening har jeg vært flink med, men de siste ukene har jeg kun rukket en kveld i uka.

 

Dette skal jeg gjøre noe med: i ettermiddag (på en fredag) skal jeg på trappetrening. Skal prøve for førstegang og løpe (rask gange) opp og ned en 135 trinns trapp. Håper jeg kan gå i morgen!?

 

Ha en knall helg.

 

Neste rapport fra meg skal jeg ha nådd del mål 2: 95 kg

Må da klar det FØR ferien!

 

 

L1

post-38219-0-39886100-1402663273_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 kg er bra L1 :P og trening en gang i uken er jo mye bedre enn ingen trening ;)

Håper du når neste delmål snart og før ferien.

 

Det er ikke en enkel tid nå... særlig med all grillmaten som iallefall gir meg myevann i kroppen. Sikkert lurt å tenke på at man griller mest mulig rene produkter og heller marinere de selv.

I helgen grillet jeg bla stangekyllingmarinert i appelsinsaft og chilli og husket på gurkemeie som da ga en fin gulfarve på kyllingen. Itilegg grillet jeg en laksefilet . Bakte potetbåter med fersk timian i ovnen og blandet inn friske urter og rucula ved servering.

I salaten hadde jeg rucula, ferskhodekål, spinat , salat ogtlmat og agurk

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 kg er bra L1 :P/> og trening en gang i uken er jo mye bedre enn ingen trening ;)/>

Håper du når neste delmål snart og før ferien.

 

Det er ikke en enkel tid nå... særlig med all grillmaten som iallefall gir meg myevann i kroppen. Sikkert lurt å tenke på at man griller mest mulig rene produkter og heller marinere de selv.

I helgen grillet jeg bla stangekyllingmarinert i appelsinsaft og chilli og husket på gurkemeie som da ga en fin gulfarve på kyllingen. Itilegg grillet jeg en laksefilet . Bakte potetbåter med fersk timian i ovnen og blandet inn friske urter og rucula ved servering.

I salaten hadde jeg rucula, ferskhodekål, spinat , salat ogtlmat og agurk

 

B)/>

 

Tusen takk og menyen hørtes helt super ut.

Selv har jeg ikke klart å gå på noen dager etter TRAPPETRENING.

 

135 trapper opp og ned x 5 = AU i lår og legger!

 

HA EN FIN UKE!

 

L1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag -0,3kg, totalt -19,6kg og veier nå 72,9kg

 

Det går veien om sakte, men jeg er godt fornøyd :)

 

Jeg kjenner meg godt igjen i forbindelse med det å gå litt opp og litt ned. For å si det sånn, jeg tror at noen av kiloene er gått ned flere ganger, hadde veien bare gått nedover hadde målet vært en del nærmere ;) Det viktigste er uansett at totalen er ned og motivasjonen er god. Det er fortsatt langt til mål (60kg) men jeg har troen på at denne gangen skal jeg komme meg dit.

 

Jeg koser meg med å finne frem klær jeg ikke har brukt på mange år og ubrukte klær som er kjøpt for trange flere år tilbake. Nå passer mye av dette og det er moro :D

 

Jeg gleder meg til til ny uke, og kanskje greier jeg og nå -20kg denne uke, det hadde vært utrolig moro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ChristineH nesten 20 kg... du har gått en lang vei. Klapp klapp for godt resultat.

Artig når man kan prøve klær som tidligere var for små :lol:

Krysser fingre og tær for atte dette blir en god uke..men uansett er du der nesten.

 

Og hvordan går det med føttene i dag L1 .. sprekt gjort med denne trappetreningen phu sier no jeg .. tøffingen :P

 

Jeg har prøvd å innføre honning denne uken og litt nøtter for å ha som småmåltid rett etter jobb. Sliten = snavlat på noe godt

 

Kveldskos

Yoghurt naturell, litt valnøtter og ca 1 rute hakket mørk 70 sjokolade samt litt honningdryss over. Kombinasjonen metter godt og kjennes søt ut uten at det er for mye søtt i samt at honning er nedbrytene på bukfettet...vinn vinn sier no jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag opp 400 gr men fortsatt under 92 kg. Totalt har jeg gått ned 4 kg og gått inn 4,5 cm på magen, 3.5 cm i minjen og 3, 5 cm på lårene

 

Denne uken har jeg ikke notert kcal inntaket for jeg har konentrert meg om å ha sunnere kcal samt kjenne på når jeg er mett. Har passet på å ha vanlig mengde mat og ingen utskjeielser

Men i går kveld fikk vi overnattingsbesøk fra Tromsø.. en liten mellomlanding kan man vell si ;)

Lagde en kjøttsaus med både gulrøtter og bønner i og hjemmelaget tacopulver med lite salt, siden jeg ikke tåler paprika erstatter jeg denne med gurkemeie..sunt for kroppen gratinerte dette med tortillachips eller hva de nå heter og serverte med grønn salat, tomatsalat og mangosalsa

Sunn variant

Men kan ha påvirket kroppen siden det ble litt stort måltid klokken halv 10 i gårkveld og det er jo litt i seneste laget.

 

Jeg drar på ferie om en uke så satser på å få til et sunnere og velbalansert kosthold som jeg kan holde gjennom ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden sist

 

Jeg har ikke falt av lasset, men vært lei av alt rundt slankingen, inkl skrive og lese på forumet. Jeg har gått litt opp og litt ned i denne perioden jeg ikke har skrevet her, men totalen er fortsatt ned.

 

Her er de nye dataene;

 

Ned totalt 19,3kg og veier nå 73,2kg

 

Jeg er fortsatt veldig motivert og håper jeg ser 60 tallet om ikke alt for mange uker, kanskje i juli ;)/>

Ellers har jeg holdt målet mitt om og begynne å jogge. Jeg startet forsiktig med 1 gang i uken, så 2, nå jogger jeg 3 ganger i uken og ca 7,4km uten pause. Jeg er veldig stolt av meg selv for så langt har jeg aldri jogget noen gang.

 

Jeg ser det har vært lite aktivitet her, men at noen av dere fortsatt holder koken, det er veldig bra!

 

Så nære, du har vært flink!

Stå på. Du når målene dine før sommeren.

60 tallet kommer.

 

L1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ChristineH nesten 20 kg... du har gått en lang vei. Klapp klapp for godt resultat.

Artig når man kan prøve klær som tidligere var for små :lol:/>

Krysser fingre og tær for atte dette blir en god uke..men uansett er du der nesten.

 

Og hvordan går det med føttene i dag L1 .. sprekt gjort med denne trappetreningen phu sier no jeg .. tøffingen :P/>

 

Jeg har prøvd å innføre honning denne uken og litt nøtter for å ha som småmåltid rett etter jobb. Sliten = snavlat på noe godt

 

Kveldskos

Yoghurt naturell, litt valnøtter og ca 1 rute hakket mørk 70 sjokolade samt litt honningdryss over. Kombinasjonen metter godt og kjennes søt ut uten at det er for mye søtt i samt at honning er nedbrytene på bukfettet...vinn vinn sier no jeg ;)/>

 

Det har vært vondt i nesten en uke etter trappe treningen. Har kun klart og gått meg EN tur. Skulle på trening i går, men treningen ble ikke noe av. Dro derfor jeg tilbake til den grusomme trappa. Klarte fint 4 runder. Mulig jeg merker litt i morgen.... igjen! Det kan ikke bli noe annet enn bedre!

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ChristineH nesten 20 kg... du har gått en lang vei. Klapp klapp for godt resultat.

Artig når man kan prøve klær som tidligere var for små :lol:/>

Krysser fingre og tær for atte dette blir en god uke..men uansett er du der nesten.

 

Og hvordan går det med føttene i dag L1 .. sprekt gjort med denne trappetreningen phu sier no jeg .. tøffingen :P/>

 

Jeg har prøvd å innføre honning denne uken og litt nøtter for å ha som småmåltid rett etter jobb. Sliten = snavlat på noe godt

 

Kveldskos

Yoghurt naturell, litt valnøtter og ca 1 rute hakket mørk 70 sjokolade samt litt honningdryss over. Kombinasjonen metter godt og kjennes søt ut uten at det er for mye søtt i samt at honning er nedbrytene på bukfettet...vinn vinn sier no jeg ;)/>

 

Det har vært vondt i nesten en uke etter trappe treningen. Har kun klart og gått meg EN tur. Skulle på trening i går, men treningen ble ikke noe av. Dro derfor jeg tilbake til den grusomme trappa. Klarte fint 4 runder. Mulig jeg merker litt i morgen.... igjen! Det kan ikke bli noe annet enn bedre!

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er det sommerferie kanskje? Jeg må vente til i morgen ettermiddag. Da har jeg også ferie. Mann og barn har vært bort hele uken.

 

Målet for ferien var å gå ned til 95. Jeg gikk ned til 93,8.

 

Nå skal jeg på ferie. Skal tenke kosthold, magert! Da kan jeg kose meg med vinen også. Grønnsaker og vann skal jeg ha masse av!

 

Aktiv sommer skal det være med mye fine turer og litt styrketrening.

 

Trappetrening har jeg vært på i 4 uker. Knall tøff trening, men effektivt. 135 trinn. Klarte 5 runder (opp og ned) første gangen. Måtte ha mange pauser. Nå gikk jeg 8 runder og 6 av dem var HELE uten pauser! Moro når man ser fremgang.

 

Setter pris på lesing i forumet og gleder meg til å høre fra dere igjen etter sommeren.

 

NYT & ha en GOD SOMMER L1

post-38219-0-99714100-1404986130_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da er ferien over for min del. Har gått ned 1,6 kg i sommer .

Har egentlig ikke tenkt så mye på slanking i ferien, mere prøvd å kjent på når jeg er mett og ingen småspising. Har vært på motorsykkeltur tilDanmark og da måman tatk g somdet faller seg. Men det har vært en del gåing og når vi kom på hytta ble det sykkelturer hver dag.

 

Neste uke er det tilbake i jobb og da kommer hverdagen raskt på plass. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over for min del. Har gått ned 1,6 kg i sommer .

Har egentlig ikke tenkt så mye på slanking i ferien, mere prøvd å kjent på når jeg er mett og ingen småspising. Har vært på motorsykkeltur tilDanmark og da måman tatk g somdet faller seg. Men det har vært en del gåing og når vi kom på hytta ble det sykkelturer hver dag.

 

Neste uke er det tilbake i jobb og da kommer hverdagen raskt på plass. :P/>/>

 

Så flink du er Bht.

Selv gikk jeg også litt ned, litt opp og litt ned igjen..... Landet på det samme som før ferien og er fornøyd. Andre uka med rutiner, treninger, jobb og ingen daglig vin. Spent på resultantene fremover. Veiedag på fredag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink var jeg ikke opp 600 gram .

Jeg har gått i kortisonfella og spist for mye av feil mat . Det er slik at om du begynner å spise feil så klarer du ikke å stoppe for du kjenner ikke metthetsfølelsen og har et sug etter noe hele tiden.

Har spist myyyye frukt da for liksom å hjelpe på men det har faktisk blitt noen tallerkner med honnikorn !!!!!! Alle sukkerbombers mor ;-)

Så nå er trikset å holde et strengt regime her , kun mat ved måltidene og en forhåndsbestemt mengde.

 

Ha en fin helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mere opp 91,4 men nå fikk jeg mens i dag og da får jeg alltid en liten vektoppgang ..slik sett var det en dårlig veiedag men da bør det jo gjøre utteling neste uke

 

Siden jeg har vært kraftig syk etter ferien har jeg ikke kommet igang med trening enda men nå begynner formen å komme seg så har vell ingen unnskyldninger for ikke å starte opp.

 

Ellers har jeg begynt å følge opplegget til Berit Nordstrand ..12 uker til en smalere midje. Det er ingen slankekur sånn sett men mere å bytte ut feil mat med rett mat . Feks all hvitt sukker byttes ut med honning og ingen kunstige søtstoffer. Honning vil få fettcellene i magen til å klappe sammen da de klarer ikke å fordøye dette.

Hvitt sukker gir hurtig blodsukkerøkning som igjen gir økt insulinproduksjon som igjen slår av fettforbrenningen og på fettlagring.

Honning må deles opp mye for å forbrennes og gir lav blodsukkerøkning.

 

Pluss er at mindre magefett gir mindre betennelsestoffer i kroppen.

Fett på baken er som et fettrand påkotletten mens magefett er en kjemisk fabrikk

 

Ellers lagde jeg en nydelig middag denne uken

Råstekte potetskiver men kunne godt ha dampet de i litt vann. Blandet dette med hakket tomat, chilli , løk og hermetisk tomat.salt og pepper Brukte også opp noen oliven itilegg. Hadde dette i en ildfastform med lokk ..30 min i ovnen og så la jeg over seifilet i biter og lot formen stå i 10 min til .. nesten bacalao

Kunne putta i gulrøtter og andre rotgrønnsaker. Tiden i ovn er avhengi av potetene og er de kokt neste ferdig kan den kortes ned på .poteter koker sakte i tomatsaus !

Men sausen ble kjempegod så nå blir det rester uten fisk til lunsj.

 

Ønsker alle en god og sunn helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mere opp 91,4 men nå fikk jeg mens i dag og da får jeg alltid en liten vektoppgang ..slik sett var det en dårlig veiedag men da bør det jo gjøre utteling neste uke

 

Siden jeg har vært kraftig syk etter ferien har jeg ikke kommet igang med trening enda men nå begynner formen å komme seg så har vell ingen unnskyldninger for ikke å starte opp.

 

Ellers har jeg begynt å følge opplegget til Berit Nordstrand ..12 uker til en smalere midje. Det er ingen slankekur sånn sett men mere å bytte ut feil mat med rett mat . Feks all hvitt sukker byttes ut med honning og ingen kunstige søtstoffer. Honning vil få fettcellene i magen til å klappe sammen da de klarer ikke å fordøye dette.

Hvitt sukker gir hurtig blodsukkerøkning som igjen gir økt insulinproduksjon som igjen slår av fettforbrenningen og på fettlagring.

Honning må deles opp mye for å forbrennes og gir lav blodsukkerøkning.

 

Pluss er at mindre magefett gir mindre betennelsestoffer i kroppen.

Fett på baken er som et fettrand påkotletten mens magefett er en kjemisk fabrikk

 

Ellers lagde jeg en nydelig middag denne uken

Råstekte potetskiver men kunne godt ha dampet de i litt vann. Blandet dette med hakket tomat, chilli , løk og hermetisk tomat.salt og pepper Brukte også opp noen oliven itilegg. Hadde dette i en ildfastform med lokk ..30 min i ovnen og så la jeg over seifilet i biter og lot formen stå i 10 min til .. nesten bacalao

Kunne putta i gulrøtter og andre rotgrønnsaker. Tiden i ovn er avhengi av potetene og er de kokt neste ferdig kan den kortes ned på .poteter koker sakte i tomatsaus !

Men sausen ble kjempegod så nå blir det rester uten fisk til lunsj.

 

Ønsker alle en god og sunn helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mere opp 91,4 men nå fikk jeg mens i dag og da får jeg alltid en liten vektoppgang ..slik sett var det en dårlig veiedag men da bør det jo gjøre utteling neste uke

 

Siden jeg har vært kraftig syk etter ferien har jeg ikke kommet igang med trening enda men nå begynner formen å komme seg så har vell ingen unnskyldninger for ikke å starte opp.

 

Ellers har jeg begynt å følge opplegget til Berit Nordstrand ..12 uker til en smalere midje. Det er ingen slankekur sånn sett men mere å bytte ut feil mat med rett mat . Feks all hvitt sukker byttes ut med honning og ingen kunstige søtstoffer. Honning vil få fettcellene i magen til å klappe sammen da de klarer ikke å fordøye dette.

Hvitt sukker gir hurtig blodsukkerøkning som igjen gir økt insulinproduksjon som igjen slår av fettforbrenningen og på fettlagring.

Honning må deles opp mye for å forbrennes og gir lav blodsukkerøkning.

 

Pluss er at mindre magefett gir mindre betennelsestoffer i kroppen.

Fett på baken er som et fettrand påkotletten mens magefett er en kjemisk fabrikk

 

Ellers lagde jeg en nydelig middag denne uken

Råstekte potetskiver men kunne godt ha dampet de i litt vann. Blandet dette med hakket tomat, chilli , løk og hermetisk tomat.salt og pepper Brukte også opp noen oliven itilegg. Hadde dette i en ildfastform med lokk ..30 min i ovnen og så la jeg over seifilet i biter og lot formen stå i 10 min til .. nesten bacalao

Kunne putta i gulrøtter og andre rotgrønnsaker. Tiden i ovn er avhengi av potetene og er de kokt neste ferdig kan den kortes ned på .poteter koker sakte i tomatsaus !

Men sausen ble kjempegod så nå blir det rester uten fisk til lunsj.

 

Ønsker alle en god og sunn helg

 

 

Jeg syntes du er flink, Bht. Håper det sees på resultantene snart! Prøv å kom deg ut på små turer. Det er bare å øke på når formen er og blir bedre.

 

Stagnert selv på 93 tallet. (Var nede på 92- tallet før ferien). Dessverre blir det forlite kalorier. Trener for fult. Hvert all 3 økter i uka. Styrke; Sirkel og intervall trening. Løper litt også.... Skal på kk mila 6/9. GRØSS og GRU. Er ingen løper, men dette har fått meg ut for å prøve. 10 km og en fabelaktig fest deretter!

 

Bacalaoen skal testes!! Det er topp med middagstips.

Selv ble det hjemmelaget klar lapskaus med oksekjøtt i helgen.

 

God UKE og stå på! L1

post-38219-0-17219700-1408951543_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Taff for gode ord L1.

Spennende med kk mila da,imponerende at du klarer å løpe så langt. lykke til og kos deg masse i Oslo. B)

 

Jeg harså dårlig pusteteknikk at springing er vanskelig men jeg har en løype som er 2 km og har som mål å klare å jogge denne i ett.

Trener på å dra pusten nedi maven og konsentrere meg om dette når jeg jogger Denne uken var jeg ute 2 dager og jeg joggerlengre enn jeg går, intervaltrening

 

Denne uken har jeg vært flink med sunne middager og ingen utskeielser.

Føler meg veldig oppsvulmet i kroppen så er ikke sikkerpåom det har vært mye salt i maten eller om kroppen reagerer på en stresset situasjon jeg er i for tiden.

 

Jeg lagde bakt torsk denne uken og spurte i butikken om jeg kunne brukke den fisken til det. Ja sa hu bak disken, den er veldig lettsaltet så det går fint. Så hjem og fylle opp en ildfast form med fisk og grønnsaker og inn i ovnen. Lagde en yoghurt/dill dressing til og kokte poteter.

IKKE SPISENDE .. fisken var alt for salt .

Da ble det litt torsk, mye grønnsaker, potet og dressing men godt var det ikke....

 

Vektoppgang 100 gram men denne har stått og vippet mellom 91,4 og 91.5 denne uken så det vil si ingen vektnedgang denne uken

Det positive er ned 1 cm i midjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...