Gå til innhold

Nå er det nok!!!


Gjest ikvikne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Madde265

Hei hei!

 

Jeg er ny på Greteroade. Skal snart starte på mitt første kurs til neste uke. :D/>

 

Jeg er snart 21 år, og vel jeg er ganske glad i mat, men har alltid ville gå ned i vekt og nå er det virkelig på tide.

 

Jeg veier litt over 90 kg og vill ikke gå opp noe mer.. :(/>

Så skal prøve å få gått ned til 60 kg der jeg hører hjemme, fram til bryllupet mitt som er neste år. :D/>

 

Jeg svømmer 4 ganger i uken, men mat inntaket er alt for mye av brød og bakevarer. SÅ

Håper jeg klarer det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg er ny på Greteroade. Skal snart starte på mitt første kurs til neste uke. :D/>/>

 

Jeg er snart 21 år, og vel jeg er ganske glad i mat, men har alltid ville gå ned i vekt og nå er det virkelig på tide.

 

Jeg veier litt over 90 kg og vill ikke gå opp noe mer.. :(/>/>

Så skal prøve å få gått ned til 60 kg der jeg hører hjemme, fram til bryllupet mitt som er neste år. :D/>/>

 

Jeg svømmer 4 ganger i uken, men mat inntaket er alt for mye av brød og bakevarer. SÅ

Håper jeg klarer det!!

 

Velkommen skal du være :)

 

Blir hyggelig når vi er flere sammen om å nå målene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fremgang eller stillestående fremgang ;)

 

Jeg står stille på vekten. Så gåturene mine hjem fra jobb hjelper nok på denne matlysten som melder sin ankomst om kveldene. Er også blitt flinkere til å drikke Fun saft i stedet for å spise så mye nå. Kan jo ikke bli annet enn motivert av dere jenter :D

 

Så nå har jeg bestemt meg for å sette en strek over surmulingen min angående jobb. Det vil jo ikke bli noe bedre om jeg sitter på rompa å blir 100 kg :lol:

 

Så i morgen skal jeg begynne med treningen igjen. Om det blir en ekstra gåtur på kvelden eller en treningsvideo får morgendagen vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag = veiedag.

Ned 0, 2 kg :/ noe så kjedelig. Men ny uke er i gang, så ingen depping !

 

Hei Linda

Jeg tenker som så at all nedgang er positivt. Uansett hvor lite det måtte være :)

 

Jeg står fremdeles på stedet hvil. Men nå fikk jeg menstruasjonen og jeg vet at jeg gjerne da går litt opp eller står stabilt på vekten så går jeg noe ned etter på. Så da er det bare å fortsette og jobbe mot en mindre versjon av meg :D

 

Motivasjonen min er i alle fall tilbake. Og nå har jeg og kjæresten bestemt oss for å jobbe litt i lag mot målene mine. Vi har vært litt slapp i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :-) og velkommen til alle nye, kjempe morro at flere henger seg på :-)

Merker selv at motivasjonen daler hvis man får motgang i livet. Men har klart å snu tankegangen: Matinntaket har jeg i allefall kontroll på, om jeg ikke har kontroll på jobbsituasjon eller andre utfordringer i hverdagen, så kan jeg i allefall ha kontroll på maten og vekten!

 

Veie dag i da, 102,4 noe som er 1 kg ned siden forje mandag og 5,3 kg siden start på januar.

jeg har mistet 14 cm (!!!!) rundt midja :-)

Detter går veien. Og jeg håper at jeg klarer å gå ned 6 kg til jeg og manne min skal på kjærlighetsferie/forretningsmøte på slutten av mars :-) Men skal være fornøyd bare jeg kommer meg under 100 nå i første omgang :-)

 

Hadde en litt dårlig uke forje uke, kroppen var litt kranglete. Men jeg hadde såm mål å begynne å finne tilbake til trening.

så jeg fikk nesten 7 trimpoeng forje uke... og det kjennes godt å ikke presse kroppen så hardt som jeg har gjort tidligere... Rolige gåturer i skog og mark.

 

Ha en fin dag damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies!

 

Jeg var vekkreist og travel store deler av forrige uke, derfor lite aktivitet fra meg her!

 

Idag var veiedag, jeg har gått ned 2 kg (mulig vann..) og minus 8,5 cm siden forrige uke. Hurra! :lol: Jeg har vært flink og trimmet masse, bla ski og styrketrening. Vi har nå skrittkonkurranse på jobb, begynte på mandag, så alle går som gærne nå :P

 

Er på GR nettkurs, det er bare to uker igjen, og jeg tenker nok jeg skal gå enda et kurs etterpå. Jeg har fremdeles en god del kg jeg ønsker å gå ned, mellom 23 og 25 tenker jeg.

 

Så BRA du har mistet 14 cm rundt midjen iKvikne! Jeg merker det også på midjen, ah, det er så gøy!! Håper det blir løsning for deg jobbmessig, det er virkelig slitsomt for kroppen og sinnet med ekstrabelastninger.

 

Det er bra å ha felles mål Kriols. Skal mannen din også ned i vekt, eller er det du som er fokus? Fint å ha ham med som støttespiller, det er en ekstra motivasjonsfaktor!

 

Linda, jeg sier som Kriols, all nedgang er nedgang! Noen ganger samler kanskje kroppen ekstra væske, går litt i hvilemodus eller lignende. Og det er nettopp da det er kritisk ift motivasjon, IKKE gi deg! Vis kroppen at du har kontroll over den, og ikke omvendt. Dette klarer du!

 

Håper alle får en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies!

 

Jeg var vekkreist og travel store deler av forrige uke, derfor lite aktivitet fra meg her!

 

Idag var veiedag, jeg har gått ned 2 kg (mulig vann..) og minus 8,5 cm siden forrige uke. Hurra! :lol:/> Jeg har vært flink og trimmet masse, bla ski og styrketrening. Vi har nå skrittkonkurranse på jobb, begynte på mandag, så alle går som gærne nå :P/>

 

Er på GR nettkurs, det er bare to uker igjen, og jeg tenker nok jeg skal gå enda et kurs etterpå. Jeg har fremdeles en god del kg jeg ønsker å gå ned, mellom 23 og 25 tenker jeg.

 

Så BRA du har mistet 14 cm rundt midjen iKvikne! Jeg merker det også på midjen, ah, det er så gøy!! Håper det blir løsning for deg jobbmessig, det er virkelig slitsomt for kroppen og sinnet med ekstrabelastninger.

 

Det er bra å ha felles mål Kriols. Skal mannen din også ned i vekt, eller er det du som er fokus? Fint å ha ham med som støttespiller, det er en ekstra motivasjonsfaktor!

 

Linda, jeg sier som Kriols, all nedgang er nedgang! Noen ganger samler kanskje kroppen ekstra væske, går litt i hvilemodus eller lignende. Og det er nettopp da det er kritisk ift motivasjon, IKKE gi deg! Vis kroppen at du har kontroll over den, og ikke omvendt. Dette klarer du!

 

Håper alle får en fortsatt fin kveld :)/>

 

 

Samboeren min skal nok ned litt i vekt han også, men ikke på langt nær så mye som jeg. Ja det er motiverende å være to om ting. Da kanskje spesielt med tanke på maten.

 

Jeg har gått opp 1 kg denne uken. Men jeg tror det kommer av at jeg har begynt å trene styrke trening, for jeg merker ikke noe på klærne mine eller på formen så dette tror jeg er muskler. Så da fortsetter jeg like godt med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Veiedag og ned 0, 5 kg denne uka.

Meget fornøyd etter bursdagsfeiringer og en kranglete kropp for tiden.

Sliter med kronisk bihulebet og er potte tett for tiden. Prøver akupunktur noda så får vi se om det kan hjelpe , det blir lite trening når det er på det verste men kommer sterkere tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en skikkelig smell i dag... Kjente i går at jeg ikke var helt i form, hadde litt feber og hostet. Våknet i dag til skikkelig influensa :-S Hodepine, kvalme, vondt hoste, feber og skikkelig øm i muskler og ledd... Sov meg gjennom første del av dagen. MEN så kom minste mann hjem og det er ikke greit å være sengeliggende å må ta seg av en på 5 år... Så det ble kjøpt litt hvile med film, popcorn og sjokoladekjeks... Jeg sovnet på sofaen å da jeg våknet spiste jeg opp resten av popcornet og kjeksen :-S

Så det var ukens sprekk til gangs... Er det ikke fryktelig rart at vi blir så godtesjuk når vi er syke...

Ei vennine hadde lest at forskning mente det var ett urinstinkt hvor vi ønsker det som er søtt og fett, som i morsmelk... Kan jo være noe i det... Men jeg foretrekker da sjokkis i stedet for morsmelk... haha..

 

Kriols, det er helt normalt å gå opp i vekt når man begynner å trene styrke. Muskler er tyngre enn fett. Så stå på!!

 

God bedring Linda og godt jobbet!

 

Ha en strålende helg damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag.

101,6

Ned 800 g :-)

Fornøyd med den :-)

 

Fortsatt syk. Måtte på legevakta lørdagskvelden. Fikk pvist streptokokker... Så nå er det penicillin... Blææææh... Matlysta og smakssansene helt forvrengt...

Håper det går fort over... Men denne vinterferien ble ikke helt som planlagt...

 

men er nå 1,6 kg unna mitt første mål... Det føles kult :-) Skal prøve å spise litt mindre kcal nå når jeg er syk siden jeg ikke er så aktiv i hverdagen såm jeg bruker å være og jeg får jo ikke trimmet...

Tenker jeg går ned til 1600 kcal, er litt usikker på hva man skal gjøre i de periodene man kanskje er syk. Om man skal spise like mye som før fordi kroppen forbrenner det den er vant med eller om man skal gå ned litt på inntaket... Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en skikkelig smell i dag... Kjente i går at jeg ikke var helt i form, hadde litt feber og hostet. Våknet i dag til skikkelig influensa :-S Hodepine, kvalme, vondt hoste, feber og skikkelig øm i muskler og ledd... Sov meg gjennom første del av dagen. MEN så kom minste mann hjem og det er ikke greit å være sengeliggende å må ta seg av en på 5 år... Så det ble kjøpt litt hvile med film, popcorn og sjokoladekjeks... Jeg sovnet på sofaen å da jeg våknet spiste jeg opp resten av popcornet og kjeksen :-S

Så det var ukens sprekk til gangs... Er det ikke fryktelig rart at vi blir så godtesjuk når vi er syke...

Ei vennine hadde lest at forskning mente det var ett urinstinkt hvor vi ønsker det som er søtt og fett, som i morsmelk... Kan jo være noe i det... Men jeg foretrekker da sjokkis i stedet for morsmelk... haha..

 

Kriols, det er helt normalt å gå opp i vekt når man begynner å trene styrke. Muskler er tyngre enn fett. Så stå på!!

 

God bedring Linda og godt jobbet!

 

Ha en strålende helg damer!!

 

Da har jeg gjennomført nok en styrkeøkt. Ser at vekten fortsetter å gå litt opp, så jeg har bestemt meg for å se litt på matinntaket mitt igjen. Tror kanskje jeg spiser litt mye. Men skal man se positivt på det hele merkes det ikke på klærne eller det motsatte. Og jeg føler meg også i bedre form generelt sett. Blir ikke like fort svett når man går i trapper på jobb eller etter inspeksjon i friminuttene. Nå har jeg energien til å leke med barna ute også. Er med på kanonball og stiv heks i skolegården og er ikke gjennomsvett når jeg skal inn til undervisning igjen.

 

Er spent for å se på hva vekt og mål sier på torsdag. Forrige uke hadde jeg bare gått opp 2 cm totalt på legg og overarm, så det kan vel bety at styrketreningen fungerer :D ellers tapte jeg cm på mage, midje, rompe og bryst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Snart torsdag og veiedag..

 

Det har vært litt tungt siste ukene. Mye som skjer på jobben, permiteringer og oppsigelser og da sier det seg selv at fokuset daler litt.

 

Jeg har trent og sånn, men det holder ikke. Jeg må reg alt hvis jeg skal ha resultat. Med min forbrenning er det ikke rom for å synse, og jeg må ligge på 13-1400 hvis jeg skal ha nedgang. Og når jeg ligger så lavt blir det fort gale om jeg ikke er våken.

 

Grur meg til torsdag, håper det ikke er alt for gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart torsdag og veiedag..

 

Det har vært litt tungt siste ukene. Mye som skjer på jobben, permiteringer og oppsigelser og da sier det seg selv at fokuset daler litt.

 

Jeg har trent og sånn, men det holder ikke. Jeg må reg alt hvis jeg skal ha resultat. Med min forbrenning er det ikke rom for å synse, og jeg må ligge på 13-1400 hvis jeg skal ha nedgang. Og når jeg ligger så lavt blir det fort gale om jeg ikke er våken.

 

Grur meg til torsdag, håper det ikke er alt for gale.

 

Ikke gøy når ting ikke fungerer optimalt rundt en. Jeg hadde samme prosess på jobb med omplasseringer og overtallighet nå i januar/februar og jeg merket også at det slo ut på trening og spesielt mat vaner. For min del havnet jeg på snop-vognen igjen. Men nå når ting har roet seg på jobb er jeg tilbake med både trening og matvaner. Men merker jo at jeg er veldig sliten hele tiden. Det sitter i hodet at man er sliten og da smitter det over på den kroppslige motivasjonen for å gjøre ting.

 

Håpe alt vil ordne seg for deg snart. Er ikke artig å vær ei en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg mandag.

100,8 ned 800 g og nå er jeg snart ned på mitt første mål :-)

Nesten frisk som en fisk.

 

trist å høre at det ikke er alt som går som planlagt, men prøv å hold fokuset å tenk at selv om du ikke har kontroll på jobb så kan du ha kontroll på mat og vekt :-) Stå på, dette går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Ned 0, 6 kg :)

Veldig fornøyd. Håper å komme under 100 neste torsdag. Gleder meg :))))

 

Må bare passe på å fokusere og planlegge.

Det gikk bra med meg på jobb, ble ikke berørt av oppsigelser eller permiteringer, men det er jo en litt tung stemning likavel. Trist for alle .

 

FOKUS er mitt stikkord denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med gode resultater jenter :)

 

Jeg har gått ned 300 g :D

 

Er fornøyd med det. Trener mye styrke nå for å trene opp en ryggskade som har begynt å murre litt igjen så jeg merker jo at jeg har fått mer muskler og generelt er sterkere. Så tror nok at jeg enda ikke har nok muskler til at fettet bare renner av. Det er jo nok fett å ta av :P , men motivasjonen er på topp og jeg trener nå 3-4 ganger i uken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snegla

Heihei!

 

Bra å se dere holder stand! Jeg er ferdig med mitt nettkurs nå, og har gått ned 8,3 kg og mistet 41 cm , noe jeg nå si meg fornøyd med! Jeg har vært litt fraværende her, beklager det!

Imorgen reiser jeg på ferie (NYC, here I come), gleder meg til god mat og drikke, og MASSE gange. Har treningsrom på hotellet, så satser på å få trent en del :D

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest ikvikne

Hei damer!

Mandag nådde jeg mitt første mål: å komme under 100.

jeg veier nå 99,5.

Har gått ned 8,2 kg til sammen. 16 cm rundt midja og 38 cm totalt :-)

Super fornøyd!

 

Da er det bare å fortsette mot neste mål.

90 kg innen 01.juni.

 

Har økt på gåturene med 30 min hver dag (i motsetning til annenhver dag :-)

 

Føler dette går lekende lett så lenge jeg er knall hard og fokusert :-)

 

Bra jobba alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikvikne

Mandag og veiedag :-)

98,6.

Ned 0,9 :-)

Kjempe fornøyd :-).

Var på middag til min far i går, å etter middagen var det kaker og kaffe... Jeg rørte ikke en eneste kake, hadde rett og slett ikke lyst på :-)

 

Hvordan går det med dere da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Kriols,

 

er det bare jeg og du som er her nå?

Var på ferie i 2 uker, gikk heldgivis ikke opp mer enn 600 gram :D

Jeg har begynt på nytt nettkurs idag som går frem til slutten av mai.

 

Hvordan går det med dere andre for tida??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har ikke gått noe mer ned på vekten, men jeg går ned på cm fronter. Så tror vel det er denne styrketreningen som bygger muskler, men ikke gir slipp på fettet enda. Det viktigste må nå være det at jeg føler meg slankere, selv om vekten ikke er enig med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...