Gå til innhold

Nå bærer det løs.


Anbefalte innlegg

Endelig skal veien min bli lettere i bokstavelig betydning. Jeg har egentlig ikke jobbet så hardt med å gå ned før. Jeg har hatt mine grunner til å legge på meg og har følt meg ganske trygg i min ¨fettdress¨. Men når man ikke orker å være med på så mye lenger og det begynner å gå ut over de man elsker, er det på tide å se frykten inn i øynene.

For jeg er redd! Jeg synes det er skummelt med forandringene som vil komme. Både fysisk og psykisk. Det jeg er mest redd for, utenom hengepupper og hengemage, er følelsen av å aldri bli tynn nok! Jeg har sett kvinner som blir SYLtynne. Jeg synes det ikke er noe pent og det er ikke noe sunt å være for tynn heller.

 

Det er derfor jeg ikke har prøvd å gå ned før. Snakket om det ja, men ikke gått inn for det. Jeg bestemte meg for lenge siden, at når tiden kom, så skulle jeg ihvertfall gjøre det på riktig måte. Jeg ville tenke på helsen min. Ingen mirakelkur, men hard jobbing på en sunn måte som jeg kan leve med resten av livet mitt.

 

Litt om meg:

Jeg har knapt nok fylt 32 år, har en sønn som er midtpunktet i mitt liv og en mann som elsker meg uansett størrelsen min.

 

Hva vil hjelpe meg for å nå mine mål;

Støtte fra de rundt meg. Åpent for nye vennskap også ;)/>

Staheten min. Viljen til å bevise for meg selv at Jeg kan.

Motet mitt. Jeg er ikke redd for en glipp. Da er det bare å reise seg opp igjen.

Min sønn er min største drivkraft av flere grunner. :)/>

 

Noe jeg gleder meg til etter å ha nådd mine mål, er å orke mer fysiske aktiviteter med familie og venner. Jeg tenker også på hvor mye enklere det vil bli å finne klær som passer og som ikke ser ut som fargede potetsekker eller får meg til å se ut som en strandet hval.

 

Noe jeg må jobbe med for å nå mine mål er;

Tålmodigheten min. Dette vil ta den tiden det trenger å ta.

Spisevanene min. Er kresen. Litt for glad i søtt og sauser..

Unnskyldninger. Det finnes ingen gode nok unnskyldninger. Uansett om det baserer seg på feiring eller man har en tøff periode.

 

Nå har jeg vært veldig brutal ærlig. Er det noen som kjenner seg igjen? Noen som har lyst til å holde sammen på denne veien mot ett lettere og sunnere liv? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvordan går det med deg? henger gjerne meg på jeg, eller motsatt om du vil :)

 

Se link litt lenger opp...jeg veide meg i dag, og er fortsatt litt i sjokk, men det er bare å stå på. Er motivert, igjen, jeg nå, så jeg tenker det skal gå bra. Hvordan har det gått med vekten din siden du begynte? Følger du kurs?

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iselin86

Hei...

Blir gjerne med på denne reisen til et lettere liv.. Er ikkje ny på Grete roede dessverre, har prøvt (og lyktes flere ganger) og feilet.. Men nå er eg tyngre en noken gong dessverre :0(

Begynte på standard kurs 23.oktober og skal no prøve Roede aktiv som starter 15.januar..

Har så mange ønsker som blir ødelagt pga vekta mi:o/

Feks: gifte seg, bunaden passer ikkje, finne kle ein føler seg fin i, rett å slett blir "hemmet" av sjølv følelsen som ikkje er Noke god..

 

Er nå mer klar en noen gang til å faktisk komme i mål! Blir veldig gjerne med på denne tråden :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iselin86

hei.

Kjenner meg igjen i masse:)

Begynte på kurs i dag, og er supermotivert:)

hvor i landet bor du?

 

 

Nå har gangsperra komt inn i kroppen etter gårsdagens aktiv kurs, deilig..

Eg bur på Sunnmøre, kar bur du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iselin86

Heia! Kordan går det med dere??

Fekk dere ønsket resultat denne uka som har gått?

Eg var på kurs onsdag og hadde gått ned -1,6 kg kjempe fornøyd med de😀

 

Føler der går greit, fått bjynt å trene litt ogsa😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...