Gå til innhold

Ned 17 kg i løpet av året, og så bli der!!!


Gjest Krille
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest vannmann

Vært på elipsemaskinen i dag, og i går var jeg ute og gikk tur i en time og 16 min. I morgen drar vi på hytta, så da blir det nok ikke noe trening, men lørdag og søndag skal vi i slalombakken, så får vi se om jeg rekker noe trening etterpå. Har noen av dere prøvd noen treningsapper til iPad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ned 100 gram denne uken. Ikke akkurat imponerende...Men, ok, jeg holder på å innarbeide nye vaner, så ting tar vel litt tid. Jeg har håper på å gå ned 5 kg på dette første kurset og er vel allerede halvveis og har bare gått ned 800 gram....

 

Uansett, i dag har jeg trent litt. Jogget 5 km og fikk 2 trimpoeng. Fornød med det.

 

Jeg har forsøkt en app, abilica. Har bare brukt den en gang, men det funket det. Ble både sliten og gangsperre dagen etter. Det er jo alltid et godt tegn:)

 

God tur på fjellet, slalom er god trening det. Her er det meldt 23 grader i helgen:).

 

I dag er jeg kvalm. Vet ikke om det er fordi jeg har spist for lite eller ei, snart middag nå.

 

God helg:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Ned er ned, selv om det bare er 100 gram. Men man må bare fokusere på at det er en livsstilendring og at ting vil ta tid....selv om man helst vil gå ned mye og fort. 23 grader høres jo deilig ut. Nå er det på tide å komme seg i seng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Veiedag igår...ingenting ned :( :( Snittinntaket mitt er på 1500 kcal. Skulle tro kroppen min forbrukte mer enn det...

jaja...får vel bare fortsette og se hva som skjer.

Nå er frokosten fortært..cottage cheese, kesam, pære og tre paranøtter...og en bøtte kaffe:)

Planer om spinning senere idag..da har eg tre økter denne uken.

Hrmmm...hadde en indre avtale med meg selv og IKKE kjøpe nye klær før eg hadde gått ned 5 kg. Men på vei hjem fra jobb på tirsdag så eg en bluse som var sååå nydelig. Og igår brøt eg avtalen... etter jobb kjøpte eg den;) ( fikk tilogmed 25% rabatt...husmorkupp;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjedelig å ikke se resultater, jeg forstår deg godt. Men, du gjør jo ting riktig, så da kommer resultatene nok. Det er vertfall det jeg trøster meg selv med. I dag har vi hatt en vanlig lørdag her, den består i å kjøre på fotballkamper og basketkamper. Kjøre og hente hos venner, kjøre til butikken osv, osv. Jeg bruker minst 2 timer i bil hver eneste dag, ingen ting er i gåavstand....Men, men. Jeg klarte å presse inn en kort løpetur i dag, enda hverken kroppen eller hode ville det. Så da ble det 1 trimpoeng i dag også. Jeg klapper meg selv på skulderen og gjør meg klar til lørdagskveld uten frimerker:)

 

Krile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikk...du har jo gått ned mye siden nyttår da:-) neste uke er du nok på vei ned igjen.

Sitter her og ser på 4stjerners middag m ungene..og knasker gulrøtter;)

Vært på jobb og laget mye desserter idag...så må huske å legge inn 2 ss ostekrem:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Veiedag igjen. Gått ned 700 gram, så er veldig fornøyd. Har holdt meg i skinnet hele helgen og ikke overskredet kosemerkene mine. Ble ikke noe trim da, men har fått trimmet litt i dag. Føler meg veldig motivert for tiden B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas første treningsøkt gjennomført..godt skjelven i musklene etterpå. Nå koser eg med med linsesuppe til lunsj:) Skal på bursdagsbesøk ikveld...skjære SMALE kakestykker;)bare to dager til neste veiedag...og DA VIL eg ha nedgang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru, 600 gram OPP!! Det føltes urettferdig. Jeg har vært flink hele uken og har 11 trimpoeng. Æsj!! Vel ,jeg får bare glemme det, og se på i morgen som en ny start. Da skal jeg:

1. Prøve å holde meg til knekkebrød en uke, isteden for brød.

2. Ikke bruke kosemerkene neste uke.

3. Gå ned til 1400-1500 kcal, bare for å se om det blir for mye for min kropp med så mye mat...

 

For å holde på motivasjonen må jeg fokusere på det jeg har klart i januar:

 

1. Redusert cola Zero forbruket med sikkert 70%.

2. Vært innom treningsstudioet 2-3 ganger i uken i tillegg til vanlig trening.

3. Tran er på dagens liste igjen.

4. Spist MYE mer grønnsaker.

5. Redusert småspisingen min.

 

Det er jo veldig bra på en måned det? Så da må det bli sånn at februar blir første måned med skikkelig vektnedgang, eller??

 

Stå på jenter. Kjempe bra vektnegang Vannmann og nå krysse vi fingrene for at det blir bra for deg også Groli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! støl i lårene idag! og det blir verre imorgen!

Ble ikke smale kakestykker igår....kjære vene eg er søtmons. Men hadde en lett thai kyllingsuppe til middag så totalen ble ikke så ille. Sto ikke å veide kakestykkene på besøk men la inn gode porsjoner i dagboken..endte på 1700kcal. Idag er det konsert på skolen til ungene og venninnebesøk ikveld. Blir ikke servert noe søtt...de skal jammen få frukt;)

Har lyst på torsk eller laks til middag idag..med nøttetopping :-)

Ser dere er flinke med frimerker og kostholdet..eg spiser vel jevnt over sunt..men ikke noen storspiser på grønnsaker. Liker veldig godt grønnsaker..men gidder rett og slett ikke alltid :P ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Krille, vet hvordan du føler det. Er fryktelig irriterende og urettferdig å gå opp i vekt, når man har vært flink. Men det er bare å holde ut, så kanskje det løsner til neste veiing. Synes du har vært flink og fått til mye denne måneden jfr lista di. Vi får bare stå på videre og satse på at februar blir måneden med jevn vektnedgang. Bruker mye grønnsaker for å fylle opp litt på tallerkener, så jeg ikke spiser for mye middag, og så blir jeg mett, spesielt når vi har pasta, siden man kan spise så lite av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D JIPPI! Veiedag og vekta viste 77.8 :D 1,1 ned siste uka :lol: og 2,2 totalt siden oppstart 7.1.

Støle som F i låra...så valgets kvaler nå er...skitur eller kondisjonstrening i sal.....tror skitur kanskje er nyttig i dag, og da får eg se sola og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Groli. Det hørtes fantastisk ut med skitur. Jeg må le av at jeg sa Bosu timen i går var bortkastet, for jeg er sinnsykt støl i rompa og nakken. I dag var jeg på boot camp. I kveld skal jeg være med som frivillig for sjømannskirken med alle tweens'ene og ungdommene her, så da blir det ikke den vanlige sofa fredagen med pizza. Det tror jeg er bra. Jeg har vært ute og spist lunsj med min mann i dag, det ble mange kcal på et måltid, så det blir ikke mer middagsmat i dag. Men, det er helt ok, tror jeg er mett til i morgen på dette. Men, det var kjempe godt. Så da så.

 

Heldigvis har vekten gått ned igjen, så det var sikkert noe sykluss greier, nå må jeg bare være flink til onsdag, så er jeg på rett vei:) God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan jeg hive meg med jeg også?

Har meldt meg på nettkurs som starter nå på mandag, og er veldig spent på om jeg klarer å få bort noen kilo og komme meg i bedre form...

Jeg er gift, har fire barn og jobber natt. -Så jeg har veldig uregelmessige måltider, pluss at jeg ikke er _noe_ glad i å trene :rolleyes:/>

Jeg kan gå noen turer, må bare bli flinkere til å ta meg tid til det.

Syns dere er flinke, håper å få litt motivasjon og inspirasjon :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda:) Velkommen:)

Jobber natt innimellom jeg og..og da er kosten en utfordring..så lett å havne på sukkerkjøret da:( Lenge siden eg har jobber nattskift nå..men til uka går eg i gang med en uke nattskift..og DA skal eg ikke skeie ut i matveien. Spise et ordentlig måltid før jobb, og 2-3 små i løpet av natten. Er jo så lett og legge innpå en stooor frokost før en legger seg..men får knipe igjen og spise smått og sunt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt Linda, velkommen :) Jeg er bare kjapt innom i dag for å skryte:) I dag har jeg jogget 10,8 km, brukte 1t og 23 min så det går ikke akkurat fort da, men likevel. Jeg oppdaget også at jeg har løpt akkurat 100 turer med Nike app'en min siden jeg fikk den for et år siden og løpt 480 km. Kult!!

 

Tall og nummer inspirer meg og jeg anbefaler virkelig en app om dere har muligheten til det.

 

Ha en super uke!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt Linda, velkommen :)/> Jeg er bare kjapt innom i dag for å skryte:) I dag har jeg jogget 10,8 km, brukte 1t og 23 min så det går ikke akkurat fort da, men likevel. Jeg oppdaget også at jeg har løpt akkurat 100 turer med Nike app'en min siden jeg fikk den for et år siden og løpt 480 km. Kult!!

 

Tall og nummer inspirer meg og jeg anbefaler virkelig en app om dere har muligheten til det.

 

Ha en super uke!!

 

Krille

Det er jo fantastisk Krille:-):-) 100 løpeturer på ett år er jo knall:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og nedgang på 600 gram. Med tanke på overskridelsene mine på kosemerker i helga, så er resultatet over all forventing. Prøvde meg på 30 days shred med Jillian på lørdag, er enda stiv og støl. Skal prøve å få det gjort et par ganger i uka, bare for å få litt variasjon fra turgåing og elipsemaskinen. Er ikke noe jogger, dessverre. Er heller ikke så glad i å trene, men er deilig når man er ferdig med ei treningsøkt. I dag ble det en times gåtur med vofsen :D imponerende med all løpingen din Krille, treningsapper er veldig motiverende B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har vært litt fraværende. Beklager det. Denne ukens resultat var strålende. Ned 1,2 kg. Men, det var jo opp forrige uke. Så totalt ned 1,4 kg siden 7 januar. Ikke til å hoppe i taket av det! Spesielt ikke siden jeg betaler mye penger på å gå på kurs. Det er to uker igjen av dette kurset, og jeg har valgets kvaler om jeg skal fortsette å bruke penger på det, eller om jeg skal prøve å gjøre det på egenhånd...Det er ikke helt enkelt å bestemme seg. Dersom jeg går ned 1 kg i uken de neste to ukene, skal jeg helt klart fortsette, men visst ikke så vet jeg ikke....

 

Hva tror dere??

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt travelt innimellom og da går dagene fort, og så rekker man ikke alltid å skrive noe inlegg, men sånn blir det av og til for oss alle. Ting tar tid, man må bare tia til hjelp, selv om det går sakte. Jeg har valgt å ikke gå på kurs, da jeg synes det blir dyrt, tar tid og jeg tror at jeg klarer dette på egenhånd ved å registrere mat/trim og ved å være aktiv på forumet her. Det må nesten du selv vurdere hva du har mest utbytte av. Det var internettkurs du gikk? Kan jo hende at det holder å betale for gullmedlemsskap, med litt mere funksjoner enn gratisutgaven? Eller er det lettere å ta riktige valg og være mer fokusert når du har rapportering til kursleder en gang i uka? Det må nesten du svare på selv B) Man må bare vurdere hva man tror blir best. Evt kan man jo hive seg på kurs igjen hvis man ser at det ikke funker på egenhånd.

1,2 kg ned på en uke er jo kjempebra. Bra jobba :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan:-)

På plass på jobb i nordsjøen...nattskift denne turen. Skummelt med nattskift..lett å falle for søte fristelser...og fete fristelser. Spiste med begge hendene igår, første natta. Skikkelig innstramming idag...hater å være sulten..men det må til iblant;) Kan ikke spise HVER gang det knurrer litt i magen.

Får ikke veid meg her ute...så det får bare vente til eg er onshore igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Her går det egentlig greit om dagen. Holder meg rundt 1600 kcal, men noen ganger mindre, jeg klarer ikke helt å tro at kroppen går i spareblus allerede samme uken en har spist litt lite. Jeg mener, folk som ikke får mat går jo ned i vekt. Og det er jo ikke snakk om at jeg ikke får i meg nok liksom... Er ikke spesielt sulten, men merker at jeg får "sug" etter søtt når jeg kjeder meg eller når jeg er trøtt.

 

Jeg trener støtt og stadig, det blir ca 5 økter i uken og det er jo bra. Har ca 11 trimpoeng. Jeg vet at jeg spiser for lite grønnsaker. Det er litt fordi jeg ikke kommer på det til annet enn middag, og fordi det er så sykt kjedelig å lage salat. Jeg liker salat kjempe godt, men jeg like IKKE å kutte grønnsakene. Jepp, jeg er litt lat....Det blir også for lite fisk. Men, her vi bor er det ikke lett å få tak i god fisk, så det er en utfordring. Fersk fisk betyr ikke nødvendigvis en dag eller to gammel, men mer opp i mot en uke. Jeg trakk laks en dag, og det var rett og slett en grusom opplevelse. Så nå blir det bare laks stekt i ovnen.

 

Jeg lurer veldig på hvorfor kiloene ikke renner av. Kan det være at alle tankene rundt det holder kiloene fast? Ikke vet jeg, men noe er det. Det er akkurat som de sitter spikret fast.

 

Ja, ja. Jeg blir vertfall sunn og sprek om ikke tynn. I morgen skal jeg på heldagsutflukt i skogen med sønnen min som skal i bursdagsfeiring. Den varer i 10-12 timer og jeg må vente. 3 timer kjøring frem og tilbake om jeg ikke venter....Men, nå begynner jeg å vurdere å kjøre frem og tilbake. Jeg skal ta med meg solkrem og pensumbøker, så får jeg vurderer det etter hvert. Av og til må jeg le av annerledes livet vi lever her. Utfordringen blir å være vekke hjemmefra i 10-12 timer. De serverer nok ikke helsekost i skogen der, og matpakke til 4 måltider tror jeg ikke at jeg fikser....

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...